Skrevet av Emne: Våre talenter  (Lest 26116 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Dennis

Våre talenter
« på: Mai 03, 2008, 10:01:20 »
Det blir spennende å se om Gary McAllister følger sine ord og sender utpå et par unggutter i dagens formalitet av en fotballkamp, mot Gillingham. Det eneste vi har å spille om, er en teoretisk mulighet til å kapre femte plassen, dermed bør alt ligge til rette for et par friske forandringer i startelleveren.

Midjo har lansert et rykte om at Scott Gardner skal starte på høyreback, noe som er veldig spennende. Høyrebacken har vært et stort problem i lange tider, så en utfordrer til Frazer Richardson er absolutt å foretrekke.

Men det er flere unggutter som banker på døra. Johnny Howson har slått igjennom for alvor og har i 2008 kanskje vært vår aller beste spiller. I tillegg har unggutten fått bære kapteinsbindet, noe som selvsagt er en enorm ære for en "junior", men som også burde være en kjempeinspirasjon til de unggutta som kun er et lite hakk unna førstelagsspill.

Tenker først og fremst på våre stortalent i Olly Hotchkiss og Fabian Delph. Begge har etablert seg på reservelaget i ung alder, og etter hva jeg kan se og lese, er Delph allerede en veldig viktig figur hos de nest beste, både som kaptein og playmaker. Hotchkiss har også tiltrukket seg interesse fra selveste Arsenal, noe som sier litt om talentet hans. Kanskje er disse to, i lag med Johnny Howson (måtte han bli!) en del av vår midtbane om et par-tre sesonger?

Det er også enda flere spennende spillere. Ovington, Cartman, Darville, Withe og selvsagt Tom Elliott, Ben Parker og Robert Bayly. Ben Parker er kanskje allerede fra høsten av med i førstelaget (igjen), mens Baylys sesong har vært totalt spolert av skader. Det blir spennende å se hvordan han vil prestere når han kommer tilbake for fullt.

Så vidt jeg forstår har Leeds helt siden nedrykket fra Premier League, hatt godt med spillere i de forskjellige ungdomslandslagene på øyene. Dette er en klar tillitserklæring til ungdomsarbeidet og meget viktig for vår gjenoppstandelse som toppklubb. Vi har både mulighet til å skape gode spillere for vår egen vinning, men vi har også da sjansen til å skape god kapital, når klubben etterhvert har råd til å si nei til knapper og glansbilder for våre største talent.

Er det noen som har mer informasjon om våre unggutter, spesielt med tanke på landslagene de (eventuelt) spiller på, så legg gjerne ut det! Midjo?  :)

Skriv også gjerne noen tanker om hvem du tror blir vår(e) neste stjerne(r) på Leeds United!
« Siste redigering: Mai 03, 2008, 10:03:00 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Runar

Sv: Våre talenter
« Svar #1 på: Mai 03, 2008, 11:07:15 »
Bare en observasjon jeg gjorde på pris utdelingen av årets ungespillere. Spillere som Delph, Martin, Olly og Weston var alle nominert, men etter hva jeg kunne se/høre så var ikke Ben Parker's navn nevnt.

Jeg tror ikke Macca har noen tillit til Ben og jeg forventer egentlig at han har spilt sin siste kamp i Leeds trøyen.

Ellers så har det vært meget synd med alle skadene til Bayly. Jeg har blitt imponert de 2 gangene jeg har sett han spille og hadde trodd og håpet at han skulle få sitt gjennombrudd i år. Desverre er fotballen brutal, Howson har nå etablert seg og Delph og Olly er begge nevnt i samme posisjon, derfor tror jeg det blir umulig for Bayly å jobbe seg inn igjen og rundt første laget.
 

Sleivind

Sv: Våre talenter
« Svar #2 på: Mai 03, 2008, 11:10:45 »
Har ikke Macca nettopp uttalt at Parker har en fremtid hos Leeds, og er med i planene neste sesong?

Runar

Sv: Våre talenter
« Svar #3 på: Mai 03, 2008, 11:56:04 »
Jo han har uttalt det, men forskjell på ord å handling.

Ryktene har gått en stund på at Macca har et horn i siden til Parker. Jeg kan ikke helt se logikken bak å ikke bruke en spiller som er med i planene for neste sesong, denne sesongen når man ikke har "ekte" venstrebacker igjen til den mest avgjørende delen av sesongen.

Jeg reagerer også på at Parker ikke er nominert som årets unge spiller, ikke at jeg kan påvise at det er Gary Macca som nominerer spillere heller.
 

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #4 på: September 22, 2008, 16:31:39 »
Har litt lyst å hente fram denne tråden igjen...

Scott Gardner har foreløpig vært på utlån, mens både Fabian Delph og Aidan White har fått sine sjanser på førstelaget - med stort hell!

Delph er allerede fast på laget og White har tross alt vært matchet forsiktig, men gjort sine saker meget bra de gangene han har fått slippe til. Jeg tviler på at det er veldig mange måneder til Aidy White er vår mestspillende venstreback, dersom prestasjonsnivået er såpass høyt hver gang. Dessverre sliter han med kramper, noe som neppe skyldes dårlig treningsgrunnlag. Kanskje har han et skadeproblem, slik mange f.eks. mange sprintere har?

Ellers har Hotckiss, Ovington og nå Wilkinson blitt sendt på utlån for å skaffe seg førstelagserfaring.

Jeg synes det gror meget godt i Leeds United! 
Marching on together!

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Våre talenter
« Svar #5 på: September 22, 2008, 16:37:59 »
Leeds synes jeg er den beste klubben til å oppdra Juniorer, vi har eks oppdratt: Aaron Lennon, Harry Kewell(tror jeg) , Aidan White, Scott Gardner, Robert Bayly, Jonnhy Howson osv.

Tom S

Sv: Våre talenter
« Svar #6 på: September 22, 2008, 17:02:38 »
osv...

Batty, Speed, Whelan, Smith, Woody, Harte, Milner, Robinson, Kelly, Delph osv...
COME ON LEEDS !!

lufc86

Sv: Våre talenter
« Svar #7 på: September 22, 2008, 17:13:35 »
Leeds synes jeg er den beste klubben til å oppdra Juniorer, vi har eks oppdratt: Aaron Lennon, Harry Kewell(tror jeg) , Aidan White, Scott Gardner, Robert Bayly, Jonnhy Howson osv.

Kewell ja, men òg store namn som Woodgate og Smith.
Samt Ian Harte. (var god ein gong i tida, hadde vel 10 mål ein sesong frå sin venstrebackposisjon)
James Milner.....
Delph sjølvsagt,
Knarvik kan nemnast. (Habil tippeligaspelar)
Til dels Bowyer, (vart vel kjøpt som dåtidas dyraste junior, 19 år gamal frå Charlton)
Mcphail var eit stort talent, (spelar for cardiff i championship. Hugsar forresten att han scora to mål mot Chelsea i 00/01 sesongen, trur eg)
Men har òg hatt gode keeperar i avlinga vår: Robinson og Carson blant anna.
Elles har unggutar som Killa, M.Woods, T.Taiwio, S.Walton

Pluss det gror godt i rekkene med Elliott, Hotchkiss, Madden osv.

Sikkert mange fleire som eg ikkje kjem på i farta...
 
@m_sortland på twitter

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Våre talenter
« Svar #8 på: September 28, 2008, 00:16:25 »
...en lite omtalt venstrekant ved navn Garbutt blir i dag tilfeldigvis trekt frem på waccoe (i forbindelse med Delph/White-lovprising):

White too although I'd like to see him tried as a winger as that is his natural position is it not, aswell as the fact we already have Sheehan who is class and Garbutt in the academy who is highly rated.The futures bright certainly.

...

I agree and I think that may be the plan in the future, especially with the highly rated Garbutt coming through. I think they've shifted him to left back to strengthen the defensive side of his game and thus become a better alround winger. Like Wenger has done with Walcott at Arsenal, shifted him to he wing to strengthen other parts of his game other than scoring goals.

Although Whites shown he is a more than capable defender, he comes alive when he goes forward.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Sv: Våre talenter
« Svar #9 på: September 28, 2008, 09:49:49 »
Hva med Hotchkiss? Trodde han var regnet som et stort talent. Er vel nå 19 år og utlånt. er utviklingen stoppet opp? Er han kun en ballkunstner?

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #10 på: September 28, 2008, 20:22:02 »
Når det gjelder Garbutt, var han visstnok en av fire spillere Wise og Newcastle forhørte seg om på den siste dagen i overgangsvinduet.
Marching on together!

ragnar

Sv: Våre talenter
« Svar #11 på: September 29, 2008, 09:06:19 »
Dette er jo et meget godt tema som TPN kan fordype seg i. Hvordan står det egentlig til på TA og hvordan er Leeds sitt arbeid i L1 sammenlignet med andre lag i L1 og andre lag vi bør sammenligne oss med.

Men ingen tvil om at fremtiden er hvit og om Macca tør og får tid så har han noen spennende unggutter på gang.
*In El Loco we trust!*

Promotion 2010

Sv: Våre talenter
« Svar #12 på: September 29, 2008, 21:13:18 »
LU.com 29.09.2008:

Last week's goalscorer Sam Jones is away on under-19 duty with Wales.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sindre12

Sv: Våre talenter
« Svar #13 på: September 29, 2008, 23:45:46 »
Bayly ? var jo aldri god for leeds ? : p
Men Leeds er kjempe på dette å dyrke spillere : )
Beckford 4 England!

josoer

Sv: Våre talenter
« Svar #14 på: September 29, 2008, 23:49:52 »
Helt utrolig at Leeds fortsatt har gode talenter på akademiet. Har jo vært nevnt tidligere her og i andre tråder at hver sesong har vi blitt tappet for våres største talenter på akademiet+ mistet trenere.

Promotion 2010

Sv: Våre talenter
« Svar #15 på: Oktober 03, 2008, 23:19:15 »
Garbutt spilte en god kamp for England U16 idag. Laget vant 4-0 og Rothery (!) skåret det første målet!

(Waccoe)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Våre talenter
« Svar #16 på: Oktober 03, 2008, 23:49:53 »
Garbutt spilte en god kamp for England U16 idag. Laget vant 4-0 og Rothery (!) skåret det første målet!

(Waccoe)
Hoho, det der er nok en spøk min venn. Altså om Rothery....  :D

Alta-White



auren

Sv: Våre talenter
« Svar #17 på: Oktober 03, 2008, 23:59:54 »
Kan vel hende en spiller med navn Rothery har scoret, dog ikke Gavin Rothery.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

janove

Sv: Våre talenter
« Svar #18 på: Oktober 04, 2008, 09:01:46 »
Garbutt spilte en god kamp for England U16 idag. Laget vant 4-0 og Rothery (!) skåret det første målet!

(Waccoe)

England vant 6-0 borte mot Nord-Irland i Victory Shield turneringen.
Garbutt spillte ok, ikke noe mer. Var veldig villig fremover. Bra fart. Hadde kontroll i de fleste situasjoner. Tydeligvis ikke noe i veien med hodet.
Interessant spiller, som helt klart har potensiale. Det er bare aa krysse fingrene og haape paa den
rette utviklingen.

Promotion 2010

Sv: Våre talenter
« Svar #19 på: Oktober 12, 2008, 17:01:49 »
Igjen sammenlignes Delph og White med Smith. Vel og bra det, men Smith kom inn på PL-lag med mange gode spillere som gjorde ham bra. Vi må huske på at årest ungdommer må faktisk styre treninger og kamper for å øke nivået sitt.

Det er et tankekors som vil prege deres valg om de skal bli eller lære med i en annen klubb!

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: Våre talenter
« Svar #20 på: Oktober 12, 2008, 18:39:06 »
Igjen sammenlignes Delph og White med Smith. Vel og bra det, men Smith kom inn på PL-lag med mange gode spillere som gjorde ham bra. Vi må huske på at årest ungdommer må faktisk styre treninger og kamper for å øke nivået sitt.

Kanskje jeg misforstår deg når du mener det er mer imponerende av Delph og White og etablere på seg Leeds nå enn da Smith slo gjennom.

Smith hadde selvsagt bedre lagkamerater som var med på å gjøre han god, men skal også huske på at han slo igjennom og spilte etterhvert fast på ett lag som kjempet i toppen av Premier Leauge. Delph og White spiller i dag i toppen av Leauge 1... ::)

Enn så lenge ligger nok Smith noen hestehoder foran de to andre...
marching on together,
derudaf forever...

sportcarl1

Sv: Våre talenter
« Svar #21 på: Oktober 12, 2008, 19:00:12 »
om man tar de 15 sista åren så är väl Smith, Kewell och Woodgate de största talangerna vi fått fram, seda kommer nog Delph och White, tror de kommer bli bättre än Milner och Lennon och de är inte dåliga dom
 

jarle

Sv: Våre talenter
« Svar #22 på: Oktober 12, 2008, 19:16:37 »
top 15 Leeds talents

men for øyeblikket er Top 7 litt ute å kjører... mye benk og lite landslagspill for øyeblikket.

1. Kewell
2. Woodgate
3. Smith
4. Lennon
5. Milner
6. Robinson
7. Carson
8. Delph
9. Howson
10. White
11. McPhail
12. Rose
13. Woods
14. Taiwo
15. Parker

Promotion 2010

Sv: Våre talenter
« Svar #23 på: Oktober 13, 2008, 15:23:53 »
Igjen sammenlignes Delph og White med Smith. Vel og bra det, men Smith kom inn på PL-lag med mange gode spillere som gjorde ham bra. Vi må huske på at årest ungdommer må faktisk styre treninger og kamper for å øke nivået sitt.

Kanskje jeg misforstår deg når du mener det er mer imponerende av Delph og White og etablere på seg Leeds nå enn da Smith slo gjennom.

Smith hadde selvsagt bedre lagkamerater som var med på å gjøre han god, men skal også huske på at han slo igjennom og spilte etterhvert fast på ett lag som kjempet i toppen av Premier Leauge. Delph og White spiller i dag i toppen av Leauge 1... ::)

Enn så lenge ligger nok Smith noen hestehoder foran de to andre...

Selvsagt er Smith foran, hvis jeg var uklar!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

langva

Sv: Våre talenter
« Svar #24 på: Oktober 16, 2008, 17:21:23 »
Et talent som jeg absolutt anbefaler til Leeds er AAFK s unge talent  Sverre Økland; han spiller på landsalget og er kaptein der for G15 landslaget (født i 1993). Det blei skrevet om han i media og der var overskriften: Et talent utenom det vanlige'' og det sier bare seg sjøl. Absolutt et talent Leeds bør kikke nærmere på!!.
Henrik Høiberg Langva

Promotion 2010

Sv: Våre talenter
« Svar #25 på: Oktober 18, 2008, 18:38:29 »
Våre talenter? ? ?

VÃ…RE TALENTER på U-18 laget tapte 0-2 for Sunderland idag. Har de vunne kamper i det siste?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Våre talenter
« Svar #26 på: Oktober 18, 2008, 18:44:42 »
Våre talenter? ? ?

VÃ…RE TALENTER på U-18 laget tapte 0-2 for Sunderland idag. Har de vunne kamper i det siste?
Er vel mer viktig å få fram gode enkeltspillere enn at u18 laget vinner 9-0....  ::)

Alta-White


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Våre talenter
« Svar #27 på: Oktober 18, 2008, 18:49:56 »
Våre talenter? ? ?

VÃ…RE TALENTER på U-18 laget tapte 0-2 for Sunderland idag. Har de vunne kamper i det siste?
Er vel mer viktig å få fram gode enkeltspillere enn at u18 laget vinner 9-0....  ::)

Alta-White



Riktig, Stavheim :)

Leeds' taktikk har i åravis vært å flytte gode spillere til et 'høyere nivå' enn tidligere. Så jeg vil tro (NB! ...uten foreløpig å ha sjekket) at brorparten av spillerne er rundt 16 år og yngre :)

(sannsynligvis er det vel 12-åringer i Delph-støpning som løper utpå der :) )

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #28 på: Oktober 18, 2008, 19:14:26 »
Heller ikke så rart at U-18 laget ikke er altfor skærpe, når de fleste spillerne i den alderen er på reserve- eller a-laget?  ::) :)
Marching on together!

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #29 på: November 15, 2008, 10:11:03 »
http://www.guardian.co.uk/sport/blog/2008/nov/13/1

Snublet over denne linken på Waccoe, som er The Guardians liste over 20 spillere man skal se opp for i fremtiden. 3 spillere på listen har vært i Leeds Academy (Delph, White og Woods)

Ikke verst for en klubb i tredje divisjon!
Marching on together!