Skrevet av Emne: Våre talenter  (Lest 26111 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #60 på: September 10, 2009, 17:17:51 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #61 på: September 10, 2009, 17:27:27 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Så du viker fra din tidligere forklaring om at det er idioti å takke nei til PL?
Marching on together!

ToreLA

Sv: Våre talenter
« Svar #62 på: September 10, 2009, 17:36:18 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?


h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #63 på: September 10, 2009, 17:41:28 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Så du viker fra din tidligere forklaring om at det er idioti å takke nei til PL?

Nei det gjør jeg ikke Kaizeren. Nå tenker jeg på generell basis. Men enkelte ganger så vil det å takke nei til spill i Premier League være ren idioti. Men nå prater jeg mot meg selv og det er jeg fornøyd med.
Et lite eksempel.
En ung spiller har et tallent som er noe ekstra. Han har valget mellom f.eks Everton i Premier League og spill for Leeds i League one. Muligens vil da hans tankegang være det at han vil kunne utvikle seg bedre i en klubb som ikke spiller i en knokkel liga som league one. Han får da samtidig beskjed om at han får betydelig bedre grunnlag rent økonomiskt. Kanskje får han 10.000 pund i uka i Everton. Mens han i Leeds blir tilbudt 2000.- pund i uka ( nå er dette synselønn fordi jeg ikke vet hva lønn til unge spillere som skriver proffkontakt første gangen ) Da vil det faktisk være idioti å fortsette i Leeds

Men hvis Leeds hadde lagt alt til rette for økonomisk sikkerhet og at Leeds satser slik at unge spillere vet at klubben vil opp fra league One. Ja da kan det hende at spilleren fortsetter i Leeds et par år til. Og ikke minst unge spillere vet at de blir satset på fremfor innleide spillere

R - R

Sv: Våre talenter
« Svar #64 på: September 10, 2009, 17:51:56 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?
- Rune

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #65 på: September 10, 2009, 18:01:01 »
Fordi fotballen som spiles i premier League er mer utviklingsmessig hensiktsmessig for dem. Du lar ikke en som danser ballet spille knokkelkamp.
Nå husker jeg ikke navnet på den unge spilleren som skorte et mål i den kampen hvor Somma putta 2 heter. Men han spiller tydeligvis på plassen til Doyle. Og da tør ikke Grayson å satse på ham fremfor Doyle. Pr i dag så tror jeg kun unge spillere får sjansen hvis det er krise. Hvis Leeds får f.eks en skade på Doyle. Ja da får nok denne unge spilleren sjansen helt til Grayson har hentet seg en erstatter på lån

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #66 på: September 10, 2009, 18:18:12 »
Fordi fotballen som spiles i premier League er mer utviklingsmessig hensiktsmessig for dem. Du lar ikke en som danser ballet spille knokkelkamp.
Nå husker jeg ikke navnet på den unge spilleren som skorte et mål i den kampen hvor Somma putta 2 heter. Men han spiller tydeligvis på plassen til Doyle. Og da tør ikke Grayson å satse på ham fremfor Doyle. Pr i dag så tror jeg kun unge spillere får sjansen hvis det er krise. Hvis Leeds får f.eks en skade på Doyle. Ja da får nok denne unge spilleren sjansen helt til Grayson har hentet seg en erstatter på lån

Du snakker stadig om at flere går rundt med Leeds-briller, Håkon, men her snakker du selv i et veldig unyansert lys. Min personlige mening (du får SELVSAGT beholde din egen) er at du vinkler det aller meste til det negative, når det er snakk om Leeds.

At Falkingham putter mot Rotherham-reservene, gjør han ikke automatisk god/moden nok for førstelaget. Som du sikkert vet, er Rotherham et lag som er svakere enn den bedre halvdel i L1 og de Leeds-reservene spilte mot, var igjen Rotherhams nest beste. Når du da sammenligner han med Michael Doyle - som de siste årene har vært kaptein og fast for et lag i CCC, så mener jeg du selv bør - for å bruke et utrykk du syns er fint - fjerne et par brilller.

En liten digresjon som ikke kun er myntet på deg: Michael Doyle er en spiller som nevnes lite, men som defensivt anker på midtbanen er han antakelig svært delaktig i at laget har sluppet inn ETT spillemål denne sesongen så langt. Og allerede nå skal folk begynne å erstatte han? Det skurrer sterkt for meg når jeg hører at Josh Falkingham bør erstatte Doyle fordi han scorer mot Rotherhams reserver.

Tror du virkelig at PL er en bedre plass for unge gutter å slå igjennom enn lavere divisjoner? Dette med knokkelfotball drar du altfor langt; PL er kanskje den vanskeligste ligaen i verden å slå igjennom i . Et raskt eksempel: Fabian Delph er en sped kar, han slo da igjennom i L1? Tar han PL med storm? Antakelig ikke, i alle fall ikke det første året.

Tror faktisk Simon Grayson velger det beste fremfor det lokale, yngste, etc. Men, jeg tror likevel han følger ordtaket; Om du er god nok er du gammel nok. Blir lett oppgitt om du mener Garbutt går til Everton fordi Grayson overser akademiet og sterkt overrasket om han spiller førstelagsfotball i PL i løpet av tre-fire år. I Leeds ble han tilbudt førstelagsspill allerede i løpet av dette året.

Hva er mest hensiktsmessig for utviklingen? Seniorspill, eller junior- eller reservelagsspill? (Om dag til dag-treningen er like god begge steder)
« Siste redigering: September 11, 2009, 11:40:08 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Klingen

Sv: Våre talenter
« Svar #67 på: September 10, 2009, 18:20:08 »
Fordi fotballen som spiles i premier League er mer utviklingsmessig hensiktsmessig for dem. Du lar ikke en som danser ballet spille knokkelkamp.
Nå husker jeg ikke navnet på den unge spilleren som skorte et mål i den kampen hvor Somma putta 2 heter. Men han spiller tydeligvis på plassen til Doyle. Og da tør ikke Grayson å satse på ham fremfor Doyle. Pr i dag så tror jeg kun unge spillere får sjansen hvis det er krise. Hvis Leeds får f.eks en skade på Doyle. Ja da får nok denne unge spilleren sjansen helt til Grayson har hentet seg en erstatter på lån

Josh Falkingham er navnet på den unge spilleren, men han kjem nok ikkje til å få sjansen på A-laget i år. Han er for liten og lett, han klarer seg godt teknisk, men når motspillerane kom inn på han, blei han lett pressa vekk frå ballen. Gi han eit år eller to til så kan da nok henda me ser han på A-laget, men trur han berre hadde halvårs kontrakt. Så da spørs om han ikkje blir frigitt når kontrakten er over, synd, men sånn er livet, kun dei sterkaste som overlever.
Klingen
Medlemnr. 456

R - R

Sv: Våre talenter
« Svar #68 på: September 10, 2009, 19:20:29 »
Fordi fotballen som spiles i premier League er mer utviklingsmessig hensiktsmessig for dem. Du lar ikke en som danser ballet spille knokkelkamp.
Nå husker jeg ikke navnet på den unge spilleren som skorte et mål i den kampen hvor Somma putta 2 heter. Men han spiller tydeligvis på plassen til Doyle. Og da tør ikke Grayson å satse på ham fremfor Doyle. Pr i dag så tror jeg kun unge spillere får sjansen hvis det er krise. Hvis Leeds får f.eks en skade på Doyle. Ja da får nok denne unge spilleren sjansen helt til Grayson har hentet seg en erstatter på lån

Josh Falkingham er navnet på den unge spilleren, men han kjem nok ikkje til å få sjansen på A-laget i år. Han er for liten og lett, han klarer seg godt teknisk, men når motspillerane kom inn på han, blei han lett pressa vekk frå ballen. Gi han eit år eller to til så kan da nok henda me ser han på A-laget, men trur han berre hadde halvårs kontrakt. Så da spørs om han ikkje blir frigitt når kontrakten er over, synd, men sånn er livet, kun dei sterkaste som overlever.

Jepp, Falkingham og Webb er på halvtårskontraktar for å vise at dei er gode nok til forlenga kontrakt.

Fordi fotballen som spiles i premier League er mer utviklingsmessig hensiktsmessig for dem. Du lar ikke en som danser ballet spille knokkelkamp.
Viss ein skal følge logikken din, så må spelarane først få sjansen i Premier League! Du snakkar om at ein spelar får tilbod om å spele for Everton eller Leeds i L1. Kor mange av dei får faktisk tilbod om speletid i Everton og PL generelt? Veldig, veldig få! Det viktige i ung alder er å få speletid. Det gjer ikkje unggutane i PL. Dei blir kanskje lånt ut til ein klubb i L1 i nokre månadar, men får ingen kontinuitet.

Forøvrig eit flott innlegg Kaizer! Er heilt einig i alt du seier. Det er for  få av desse gjennomtenkte innlegga på forumet. Enkelte her inne har ekstremt lett for å overdrive alt negativt og undergrave det positive med klubben, og ikkje minst vere verdsmeistrar i å forenkle verkelegheita. Falkingham spelte ein grei kamp mot reservane til L2-laget Rotherham. At det skal vere nok til å danke ut ein spelar med 250 kampar i CCC, og som spelar på eit lag som har vunne alle kampane til no i år - kommentar er overflødig.
- Rune

Boxman

Sv: Våre talenter
« Svar #69 på: September 10, 2009, 19:49:37 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Så du viker fra din tidligere forklaring om at det er idioti å takke nei til PL?

Hehe...nå må du ikke forvirre hb med logiske brister her  ::)
Proud to be Leeds!

Tom S

Sv: Våre talenter
« Svar #70 på: September 10, 2009, 20:32:45 »
COME ON LEEDS !!

LEO

Sv: Våre talenter
« Svar #71 på: September 10, 2009, 20:41:04 »
Lennon var Englands beste spiller i siste landskamp og holder Beckham på benken.

Vi ER LEEDS
 

sveifors

Sv: Våre talenter
« Svar #72 på: September 11, 2009, 16:12:15 »
INTERESSANT ARTIKKEL:


Why Leeds United deserve respect from other fans rather than derision


By David Anderson

Last modified 18:45 08/09/09

    * (5)
    *
      Recommend (43)

England U17 v Italy U17

Just as Newcastle seem to be a lot of people's second club, so Leeds are the club hate most after their bitter rivals.

It's goes back to the Don Revie era when Leeds won few friends as they mixed steel with style to great effect.

It persisted in the 1980s when Leeds became more notorious for their hooliganism than football and many a town - and chip van - was left scarred by a visit from Yorkshire's Republican Army.

Even now, Ken Bates isn't actually Mr Popular and he's one of those figures you would struggle to love even if you'd reared him.

But for all that, their revival under Bates and Simon Grayson should be welcomed by genuine football fans.

Leeds are a proper football club and the Premier League, which is composed of so many blown-up Championship sides, will be a better place when they eventually make it back.

Elland Road, despite having little money spent on it since their bubble burst so spectacularly in 2002, is still one of the most hallowed grounds in the country.

Leeds fans continue to turn out in force in League One and their average attendance of 30,000 is better than some Premier League clubs.

Leeds also continue to be one of the country's leading clubs when it comes to producing young English talent.

David O'Leary's side had the likes of Alan Smith, Jonathan Woodgate and Paul Robinson and despite their financial woes, the Leeds production line is still rolling.

Scott Carson played for England - albeit not very well - and Fabio Capello has two of academy graduates in his squad in James Milner and Aaron Lennon.

It seems only a matter of time before they are joined by Fabian Delph and Martin O'Neill is said to be bowled over by how talented the midfielder is.

As good as Delph undoubtedly is, Leeds have already replaced him and Aidan White has already been called up by England Under-19s, and Luke Garbutt is wanted by Everton.

Compare that track record to any of the Big Four and they cannot top that array of home-grown English talent.

For all these reasons it's sad to see Leeds where they are and their lowly-status was summed up on Saturday by Bates' desire to draw local rivals Huddersfield in the Johnstone's Paint Trophy.

They are also excited by the prospect of playing Liverpool reserves in the Carling Cup later this month.

Let's hope it is not too much longer before they are playing Rafa Benitez's best side in the Premier League.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #73 på: September 11, 2009, 16:51:06 »
Dette var egentlig Ridsdale sin fortjeneste og ikke Bates sin fortjeneste at akadememiet produserte spillere som de nevnte. Mye av min uro er det faktum at Bates ikke vil innvestere i Leeds United. Og hvordan kan man da regne med at Bates vil bruke penger på akademiet. Dette er muligens grunnen til at yngre spillere forsviner fra akademiet i større skala nå. Men jeg håper inderlig jeg tar feil her og at denne beskyldningen fra faren til han som valgte Man C istedenfor Leeds United.
Leeds har produsert masse tallenter. Det er bra.
Men å tro at Bates ikke kjører på sparebluss med akademiet når han gjør det overalt med klubben. Ja det må vi regne med

Sleivind

Sv: Våre talenter
« Svar #74 på: September 11, 2009, 16:54:21 »
Dette var egentlig Ridsdale sin fortjeneste og ikke Bates sin fortjeneste at akadememiet produserte spillere som de nevnte. Mye av min uro er det faktum at Bates ikke vil innvestere i Leeds United. Og hvordan kan man da regne med at Bates vil bruke penger på akademiet. Dette er muligens grunnen til at yngre spillere forsviner fra akademiet i større skala nå. Men jeg håper inderlig jeg tar feil her og at denne beskyldningen fra faren til han som valgte Man C istedenfor Leeds United.
Leeds har produsert masse tallenter. Det er bra.
Men å tro at Bates ikke kjører på sparebluss med akademiet når han gjør det overalt med klubben. Ja det må vi regne med

Hvilken beskyldning?

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #75 på: September 11, 2009, 17:04:32 »
Dette var egentlig Ridsdale sin fortjeneste og ikke Bates sin fortjeneste at akadememiet produserte spillere som de nevnte. Mye av min uro er det faktum at Bates ikke vil innvestere i Leeds United. Og hvordan kan man da regne med at Bates vil bruke penger på akademiet. Dette er muligens grunnen til at yngre spillere forsviner fra akademiet i større skala nå. Men jeg håper inderlig jeg tar feil her og at denne beskyldningen fra faren til han som valgte Man C istedenfor Leeds United.
Leeds har produsert masse tallenter. Det er bra.
Men å tro at Bates ikke kjører på sparebluss med akademiet når han gjør det overalt med klubben. Ja det må vi regne med

Hvilken beskyldning?
http://www.manchestercity.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=169811
Sky Sports News has given a platform to the dad of one of the Leeds United youngsters who joined City's Academy. The article makes it very clear that the youngster in question wanted the move to City because he felt his career was suffering from the lack of investment Leeds were making into their Academy set up

Og dette er faren til han som Bates varsler søksmål mot Man C

Sleivind

Sv: Våre talenter
« Svar #76 på: September 11, 2009, 17:35:29 »
En 14-åring (med andre ord et barn) som sier at han må komme seg videre fordi han føler han ikke har mer å lære hos Leeds?

"But he said City just feels right. If I had been in his shoes, I might have chosen elsewhere because in my career I made sure that each move was right for me financially. But George opted for City even though there was no money in it."

No money in it?


Beklager, dette har jeg ingen tro på.

sveifors

Sv: Våre talenter
« Svar #77 på: September 11, 2009, 18:39:24 »
Dette var egentlig Ridsdale sin fortjeneste og ikke Bates sin fortjeneste at akadememiet produserte spillere som de nevnte. Mye av min uro er det faktum at Bates ikke vil innvestere i Leeds United. Og hvordan kan man da regne med at Bates vil bruke penger på akademiet. Dette er muligens grunnen til at yngre spillere forsviner fra akademiet i større skala nå. Men jeg håper inderlig jeg tar feil her og at denne beskyldningen fra faren til han som valgte Man C istedenfor Leeds United.
Leeds har produsert masse tallenter. Det er bra.
Men å tro at Bates ikke kjører på sparebluss med akademiet når han gjør det overalt med klubben. Ja det må vi regne med

Bates har vel skylda for både finanskrisen og klimaet også mens du er i farta
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #78 på: September 11, 2009, 18:43:57 »
Poenget er at ungdommene/tallentene forsvinner fra Leeds. Og vi må kanskje være blåøyde hvis vi tror at Akakdemiet er en plass hvor ikke Batess har skåret ned på utgiftene. Og når faren tl en av spillerne som forlot Leeds sier at det var mangel på satsing rent økonomisk i akademiet vårt. Ja da bør vi faktisk være urolige for dette

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #79 på: September 11, 2009, 18:57:59 »
Poenget er at ungdommene/tallentene forsvinner fra Leeds. Og vi må kanskje være blåøyde hvis vi tror at Akakdemiet er en plass hvor ikke Batess har skåret ned på utgiftene. Og når faren tl en av spillerne som forlot Leeds sier at det var mangel på satsing rent økonomisk i akademiet vårt. Ja da bør vi faktisk være urolige for dette

Selvsagt kan det være noe i at akademiets tilførsel av midler er skåret ned på. Ikke bare er det mulig, det er overhengende sannsynlig. Om ikke Bates hadde kuttet i utgiftene til talentfabrikken da klubben lå nede rent økonomisk, så hadde vel få fortstått noe som helst?

Dette betyr likevel ikke at en 14-åring trenger å være bekymret for det neste steget i karrieren med det første. Jeg synes det hele høres fishy ut. Antakelig ønsker ikke faren at overgangen skal assosieres med en grådig jakt på penger.

Kan det være noe i begge deler? Selvsagt, og det er en av grunnene til at vi må opp av ligaen fortest mulig og øke våre inntekter, slik at tilstrømningen av midler til Thorp Arch og klubbens flotte talentfabrikk igjen kan øke.

Det som gjør meg litt trist, er at det faktisk virker på meg som om du heller ønsker å høre på denne ukjente faren, kontra mannen som styrer det som skal være din favorittklubb, Håkon. Jeg håper jeg tar feil i det. Ã… være kritisk er sunt og bra, men det virker som det går langt over det.
« Siste redigering: September 11, 2009, 19:00:20 av Mr Kaizer »
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #80 på: September 11, 2009, 19:04:07 »
Poenget er at ungdommene/tallentene forsvinner fra Leeds. Og vi må kanskje være blåøyde hvis vi tror at Akakdemiet er en plass hvor ikke Batess har skåret ned på utgiftene. Og når faren tl en av spillerne som forlot Leeds sier at det var mangel på satsing rent økonomisk i akademiet vårt. Ja da bør vi faktisk være urolige for dette

Selvsagt kan det være noe i at akademiets tilførsel av midler er skåret ned på. Ikke bare er det mulig, det er overhengende sannsynlig. Om ikke Bates hadde kuttet i utgiftene til talentfabrikken da klubben lå nede rent økonomisk, så hadde vel få fortstått noe som helst?

Dette betyr likevel ikke at en 14-åring trenger å være bekymret for det neste steget i karrieren med det første. Jeg synes det hele høres fishy ut. Antakelig ønsker ikke faren at overgangen skal assosieres med en grådig jakt på penger.

Kan det være noe i begge deler? Selvsagt, og det er en av grunnene til at vi må opp av ligaen fortest mulig og øke våre inntekter, slik at tilstrømningen av midler til Thorp Arch og klubbens flotte talentfabrikk igjen kan øke.

Det som gjør meg litt trist, er at det faktisk virker på meg som om du heller ønsker å høre på denne ukjente faren, kontra mannen som styrer det som skal være din favorittklubb, Håkon. Jeg håper jeg tar feil i det. Ã… være kritisk er sunt og bra, men det virker som det går langt over det.
Jeg skulle gjerne ha hørt og stolt på Bates. Men jeg har ingen tillit til denne mannen. Det jeg ihvertfall registrerer er at det er mange ungdommer som forlater TA akademiet. Og det gjør meg urolig for fremtiden

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #81 på: September 11, 2009, 19:32:43 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)

Sleivind

Sv: Våre talenter
« Svar #82 på: September 11, 2009, 19:54:33 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)


Hvilke spillere har Everton produsert de siste 5 årene som enten spiller for Everton eller andre PL klubber i dag? Rooney, Rodwell og Vaughan?

Og hva har Leeds produsert de siste 5 årene? Milner, Lennon, Carson, Delph og i tillegg har vi solgt spillere til Tottenham, Everton, Chelsea, Man City og Bolton.

Så å si at Leeds ikke lenger produserer talenter er sludder og pølsevev!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #83 på: September 12, 2009, 12:08:42 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)


Hvilke spillere har Everton produsert de siste 5 årene som enten spiller for Everton eller andre PL klubber i dag? Rooney, Rodwell og Vaughan?

Og hva har Leeds produsert de siste 5 årene? Milner, Lennon, Carson, Delph og i tillegg har vi solgt spillere til Tottenham, Everton, Chelsea, Man City og Bolton.

Så å si at Leeds ikke lenger produserer talenter er sludder og pølsevev!

Det er nok desverre du som kommer med sludder og pølsevev.........
Eg skriver siste 5 årene,Milner,Lennon og Carson ble produsert av ett velfungerende Leedsakademi før dette......
Everton har på denne tiden fått frem spillere som spiller i premier league,Jack Rodwell,Leon Osman,Victor Anichebe,Dan Gosling,James Vaughan og stortalentet Jose Baxter.
Vi har fått frem Howson og Delph(stjelt fra Bradford),og hva annet? white kanskje og sikkert league 2 spilleren parker?

Leeds har hatt ett bra akademi,men det må da være flere enn meg som er bekymret over at vi ikkje produserer League 1 spillere på løpende bånd??
Og når vi samtidig mister den ene etter den andre fordi de tror sjansen for å lykkes vekke fra Leeds er større,ja da setter eg ett stort spørsmål ved om dette akademiet har sett sine storhetsdager.

« Siste redigering: September 12, 2009, 12:10:24 av jackbauer68 »

Sleivind

Sv: Våre talenter
« Svar #84 på: September 12, 2009, 13:05:30 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)


Hvilke spillere har Everton produsert de siste 5 årene som enten spiller for Everton eller andre PL klubber i dag? Rooney, Rodwell og Vaughan?

Og hva har Leeds produsert de siste 5 årene? Milner, Lennon, Carson, Delph og i tillegg har vi solgt spillere til Tottenham, Everton, Chelsea, Man City og Bolton.

Så å si at Leeds ikke lenger produserer talenter er sludder og pølsevev!

Det er nok desverre du som kommer med sludder og pølsevev.........
Eg skriver siste 5 årene,Milner,Lennon og Carson ble produsert av ett velfungerende Leedsakademi før dette......
Everton har på denne tiden fått frem spillere som spiller i premier league,Jack Rodwell,Leon Osman,Victor Anichebe,Dan Gosling,James Vaughan og stortalentet Jose Baxter.
Vi har fått frem Howson og Delph(stjelt fra Bradford),og hva annet? white kanskje og sikkert league 2 spilleren parker?

Leeds har hatt ett bra akademi,men det må da være flere enn meg som er bekymret over at vi ikkje produserer League 1 spillere på løpende bånd??
Og når vi samtidig mister den ene etter den andre fordi de tror sjansen for å lykkes vekke fra Leeds er større,ja da setter eg ett stort spørsmål ved om dette akademiet har sett sine storhetsdager.



Leon Osman er 28 år, snakker vi fremdeles de 5 siste årene? James Vaughan, snakker vi fremdeles de 5 siste årene? Dan Gosling er kjøpt fra Plymouth.

Greit nok, jeg skal bite i det sure eplet og si at jeg tok litt feil. Men at vi ikke produserer like mange gode spillere nå som vi gjorde i PL er vel helt naturlig. Spesielt med tanke på at vi snart har solgt et helt juniorlag til klubber i PL.

Og jeg tipper at de fleste som går fra Leeds sitt akademi ikke går fra Leeds pga utviklingsmulighetene, men heller å utvikle lommebøkene sine til noen størrelser større.

Og hvorfor sette spørsmålstegn ved at akademiet har sett sine storhetsdager? Produserer vi ikke spillere lenger? Vi har jo solgt en hel haug med spillere til PL-klubber? Eller er det fordi klubber å har muligheter til å "stjele" ungdommen til Leeds før de får prøve seg på 1.laget?

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #85 på: September 12, 2009, 13:29:46 »
Kanskje du har litt rett,men uansett er det kjedelig at vi ikkje får opp flere stortalent som i alle fall er god nok til league 1 8)

Dennis

Sv: Våre talenter
« Svar #86 på: September 12, 2009, 13:38:21 »
Kanskje du har litt rett,men uansett er det kjedelig at vi ikkje får opp flere stortalent som i alle fall er god nok til league 1 8)

Akkurat dette tallet hadde nok vært høyere om ikke akademiet vårt hadde vært trålet for talenter de siste årene.

Det er meget mulig Danny Rose, Michael Woods og co hadde spilt League One-fotball og derfor er det bra at Bates tar opp kampen sammen med de andre klubbene, for å få slutt med bruk-og-kast mentaliteten til mange av de rikere klubbene.
Marching on together!

R - R

Sv: Våre talenter
« Svar #87 på: September 12, 2009, 15:07:57 »
Det er nok mye som er grunn til at lovende spillere forlater akademiet. Vi som er Leedsfans vil si at se hva vi har fostret frem av tallenter og lukke øynene for at noe galt kan være der. Men det er som sagt en grunn til at spillere forlater akademiet.. Er det bare penger. Jeg tror ikke det. Men det er allarmerende hvor mange som har forlatt akademiet i det siste året.
Jeg tror ikke det holder å skylde på alt og alle. For desverre lukker vi øynene for realitetene og setter på Leeds brillene og sier. Vi har fostret så mange tallenter at denne bekyldningen må være feil

Det aller vanligste er vel å sette på Leedsbrillene og si; hvorfor i alle dager vil en 16-åring gå fra League One til Premier League?

Kvifor i alle dagar vil ein 16-åring gå frå ein L1-klubb der talenta får sjansen og med gode resultat frå talentsatsing til ein PL-klubb der talenta aldri får sjansen?

Magefølelsen min sier at Everton har hatt flere debutanter på 1.laget fra sitt akademi i Premier League enn Leeds har hatt i ccc og league 1 de siste 5 årene 8)
Dvs at Evertonakademiet produserer Premier Leaguespillere hvert år,mens Leeds sliter med å produsere League 1 spillere,så kanskje ikkje alt er som det skal være på noen plan i vår kjære klubb ??? 8)

Eg elskar kor selektive kritikarane er. Du trekker fram eitt eksempel på ein spelar som går til ein PL-klubb som har litt å vise til mtp. talentutvikling. Men kvifor nemner du ikkje Taiwo, Woods, Gordon, Rose, Hutton, Swan, etc som går til klubbar som Chelsea, Shitty og Spurs? Trur du Woods og Rose dankar ut Lampard eller Modric, eller Swan kjem til å erstatte Tevez?

Everton har produsert nokre spelarar, men per dags dato er ingen av dei i same klasse som t.d. Delph eller Lennon. Dessutan, Delph blei ikkje 'stjelt' som du snakkar om. Bradford anbefalte Delph til Leeds fordi klubben ikkje hadde moglegheit til å tilby han same opplegg som Leeds. Bradford blei dessutan bra kompensert, mellom anna med dei £800.000 dei har fått for Delph for dei første £6 mill.
- Rune

h.b

  • Gjest
Sv: Våre talenter
« Svar #88 på: September 13, 2009, 09:29:03 »
Hvis vi tar utgangspunktet i at akademiet har en finanssituasjon som tilsier at de lever på et minimumseksistensnivå. Har da dette akademiet faktisk sett sine beste dager og vi lever på gamle dager.
For det er faktisk urovekkende at unge spillere forlater dette akademiet uansett grunnen. Er kanskje dette akademiet ikke attraktivt nok for unge spillere. Leeds må sette seg ned å tenke på hvorfor unge spillere forlater akademiet.
 

auren

Sv: Våre talenter
« Svar #89 på: September 13, 2009, 11:03:37 »
Drømmen om PL spill, bedre lønn enn i Leeds og muligheten til å tjene enda bedre. Dette teller nok 90% for de fleste. For selv om Leeds har et stort potensiale og har et bra akademi, så er vi fortsatt en L1 klubb, et lag på det tredje øverste nivået. Vi har ingen garantier om at vi kommer til å være i PL om 2-3 år. Dessverre.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.