Hva gikk gæærnt i dag?

Started by Kato, May 12, 2008, 23:04:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cherry

Er bekymret (igjen) for at Beckford ikke blir klar. Kandol er ubrukelig, MÃ... da være bedre med en som løper slik Elding gjør- eller hva med Constantine- han er virkelig UTE .....skjønner ikke slikt.
Spill med det beste laget til enhver tid/kamp.

Håper så det gjør vondt......

Asbjørn

...jeg har såpass troen fortsatt, at dette kan gå bra. Håper de blir mindre preget av "stundens alvor" og mer preget av at "her må det kjempes", og  av det vi kaller å være i angrepsposisjon.

Likevel, litt "stang inn" og helst det første målet, så går dette bra, i semifinalen.

FOR JEG FIKK EN NY BEKYMRING I GÃ...R.

...all right, vi karrer oss gjennom semien, og blir klar for Wembley.

WEMBLEY??? DISSE GUTTA HER SOM BLIR FRA SEG AV NERVØSITET FOR USLE 40.000 PÃ... HJEMMEBANE???
Hvordan vil da nervene være foran et så-godt-som fullsatt Wembley? *grøss & gruuuu* Redd ja   :-\ :-\ :'( :-\ :-\

Heldigvis er det slik at mål preger kamper osv, så om Leeds får første målet så roer nok nervene seg osv... Men jeg ser absolutt et potensielt problem for mange av disse, å yte sitt beste foran et fullsatt Wembley er ikke alle fount.

...men ja, det kan jo godt være vi "slipper" denne bekymringen for først må Carlisle forseres...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Tipper Doncaster (evt. Southend) skjelver enda mer i knærne enn våre gutter gjør på Wembley..... :o :o ::)
MOT

berlin

Quote from: GeirO on May 13, 2008, 14:13:35
Tipper Doncaster (evt. Southend) skjelver enda mer i knærne enn våre gutter gjør på Wembley..... :o :o ::)

Eller like nervøse, i hvertfall.

RuneSve

Etter å ha sett Southend - Doncaster vil jeg si at Carlisle var bedre enn begge de to lagene hvertfall. Så om vi slår Carlisle borte, så tror jeg nok at vi klarer å slå vinneren av Southend-Donc i en eventuell finale.

pedro

http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/13/535108.html

Dagbladet skriver om oss, koselig det, men igjen er det faktafeil og spore. De avslutter artikkelen med ''i den andre playoff kampen endte det 0-0 mellom Doncaster og Southend''. Trodde den kampen skulle spilles senere i uken, eller tar jeg feil?

Anyway, vi tar hevn over Carlisle på torsdag ;)
Leedsomaniac

lojosang

Du tar nok litt feil, ja. Returoppgjøret går på fredag.  :)

Merkelig kampoppsett, forresten, at de to andre oppgjørene går på hver sin side av Leeds- Carlisle-kampene.
- Leif Olav

Erik_

Nå må du ikke legge deg altfor mye oppi at det står Doncaster og Southend, pedro. :)

Tror ikke jeg har klaget, uffet meg og vært så negativ under en Leeds kamp på lang tid. Synes det var helt forferdelig å se på. Alt sinne kom ut i et jubelbrøl når Freedman scoret.

Hva som gikk gæææææærnt er vel belyst opp og ned i mente, men tror jeg må få ut litt for mitt eget beste.

Herlig eksperiment å ha Johnson på backen i en Play-off semifinale. Prutton på venstre midtbaneplass. Ingen guts eller plan over spillet, i tillegg til jogging tilbake på 2-0 målet. Midtbanen var råtten, anført av kaptein Douglas. Beckford byttet ut, jaja... Trestokken Frazer roter det til igjen. Corner som ikke skulle vært corner. Heldig mål til Carlisle, samtidig som keeperen deres står sitt livs kamp (noe som alltid gjentar seg mot Leeds). Osv.

Trøste og bære for en drittkamp!

Ps. Neste gang holder du drømmene dine for deg selv, B-m. Bad karma. :)

KeyserSoze

Quote from: lojosang on May 13, 2008, 15:32:17
Du tar nok litt feil, ja. Returoppgjøret går på fredag.  :)

Merkelig kampoppsett, forresten, at de to andre oppgjørene går på hver sin side av Leeds- Carlisle-kampene.

Bare gjetning, men det kan jo være at man ikke så kombinasjonen fredag kveld + ekstremt viktig Leeds-kamp som spesielt gunstig.. :)

Per-Stian

Dette er på ingen måte "kjørt". Dougies mål var ufatteleg viktig for sjølvtilliten og trua før bortekampen. Uten den hadde det sett verkeleg mørkt ut.

Det var så mange skuffelsar i går at eg ikkje orkar å gå inn på dei, men kan seie meg einig i dei fleste innlegga i tråden. Tryggleiken kjem bakfrå, og då må vi gjere nokre grep i forsvarslinja før returen.

No skal det angripast frå første spark!

Bites Yer Legs

Syntes Johnson hadde en ok kamp i går, overdreven og ufortjent fokusering på han fra skysports sin side farger kanskje en del meninger. Han var isåfall lysår bedre enn sin likemann på motsatt side.

Tildels enig i at trygghet kommer bakfra, Per-Stian, men å spille forsvar bak en sånn midtbane er nærmest håpløst. Midtbanen skal kunne stole på bakfireren ja, men det betyr ikkje at de helt og holdent skal forlate dem med alt ansvar. Utenom Frazer(Rui inn), syntes eg først og fremst at endringene må skje på midten. Inn med Hughes, herlig(men også skremmende) at han klarer å skape mer furore og tenning i løpet av sine 6 minutter enn Howson/Prutton klarte en hel kamp.

Hughes sentral midt altså, ikkje bortgjemt på backen, eg har troen på Johnson!!

KEEP FIGHTING!!

Asbjørn

Quote from: bites yer legs on May 13, 2008, 17:27:30
Syntes Johnson hadde en ok kamp i går, overdreven og ufortjent fokusering på han fra skysports sin side farger kanskje en del meninger. Han var isåfall lysår bedre enn sin likemann på motsatt side.

Tildels enig i at trygghet kommer bakfra, Per-Stian, men å spille forsvar bak en sånn midtbane er nærmest håpløst. Midtbanen skal kunne stole på bakfireren ja, men det betyr ikkje at de helt og holdent skal forlate dem med alt ansvar. Utenom Frazer(Rui inn), syntes eg først og fremst at endringene må skje på midten. Inn med Hughes, herlig(men også skremmende) at han klarer å skape mer furore og tenning i løpet av sine 6 minutter enn Howson/Prutton klarte en hel kamp.

Hughes sentral midt altså, ikkje bortgjemt på backen, eg har troen på Johnson!!

...enig med du i det meste, biter'n   :)

Johnson gjorde etter hvert sine "mindre bra ting" han også, men i det store & hele klarte han seg godt. Og Hughes må nok inn (iallefall i den grad at gårsdagens midtbane ikke fungerte)...
Det kan være at "justering mellom lagdelene" er viktigere enn mannskapsjustering foran neste kamp. Men iallefall må der løpes mer!

Ja, og så må man legge igjen nervøsiteten på Elland Road. Ta den iallefall ikke med, hverken til Carlisle eller Wembley...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Einar

Flere gode poenger i denne tråden, men man får da i all beskjedenhet føye til et moment til.

Etter 0-2 er det naturlig at vi får føre kampen. Alle lag ville, bevisst eller ikke, lagt seg mer bakpå i en play-off kamp med ledelse 2-0.
Dermed lå det i kortene at vi skulle styre hendelsesforløpet derfra og inn.
Av det jeg så på en hakkete linje, så ble det uhyggelig mye kortpasnngsspill på midtbanen, avbrutt av at en av midtbanespillerne prøvde å føre ball på egen hånd - litt fram, på tvers, og bakover. Det er egentlig ikke så mye gæernt i dette, men det som manglet var mye bevegelse fremme og på kantene. Her skulle vi sett kontinuerlige løp på kryss og tvers for å rive i Carlisles forsvarsmur - men da dette mer eller mindre uteble, hadde ikke midtbanen mange pasningsalternativer framover, og vi klarte da heller ikke å skape allverden. Det som ble skapt kom mer som resultat av tilfeldigheter, så også målet til slutt...

Dette får så være, det er å håpe at vi slipper et tilsvarende scenario i neste kamp (et tidlig mål hadde løst det).

Mer betenkelig er manglende trøkk i perioden før 0-2.

Gutta må orke å løpe i returen. Og da må de løpe MYE hvis dette skal gå veien.

Håpet er der fortsatt!

auren

Det er i og for seg ikke rart at vi totalt mangler bredde i spillet når vi stiller med 4 sentrale midtbanespillere fra start. Og en venstreving på backen. Det henger ikke på greip!!! >:(
Slett managerskills fra Macca. Kan koste oss opprykk dette.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JanPSyse

Quote from: willum on May 13, 2008, 08:31:33
Beklager, jeg klarer ikke å la være:

Det hadde vært fint om bortemål ikke telte, men de gjør nok det. De teller faktisk like mye som "hjemmemål".

Men i motsetning til i europacupene vil ikke laget med flest scorede bortemål automatisk gå videre ved likt sammenlagt resultat etter to kamper.

Tror jeg bare sier;

Hysj... :o
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

lojosang

Quote from: auren on May 13, 2008, 18:16:04
Det er i og for seg ikke rart at vi totalt mangler bredde i spillet når vi stiller med 4 sentrale midtbanespillere fra start. Og en venstreving på backen. Det henger ikke på greip!!! >:(
Slett managerskills fra Macca. Kan koste oss opprykk dette.

auren

Den venstrevingen på backen er vel strengt tatt en sentral midbanespiller han også  8)
- Leif Olav