KAMP: vs. Carlisle 15/5 (Play off-semi 2)

Started by kjelvi, May 12, 2008, 23:11:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Andre av to play off-semier mot Carlisle United på Brunton Park torsdag 15. mai, kl. 20.45.

Kampen går på SKY - og på LUSCOS-autoriserte fotballpuber (http://www.leedsunited.no/forum/index.php?board=10.0) over det ganske land.

Første play off-kamp gikk 12. mai - og endte 1-2: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10348.0

Det meste om sesongens første oppgjør mot Carlisle (tap 1-3 borte, 3. november 2007) finner du her: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9318.0

Ã...rets andre oppgjør (seier 3-2 hjemme, 12. april) finner du her: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10164.0

SOL

Og da blir laget:

Ankergren
Richardson Lubo Huntington Hughes
Carole Douglas Kilkenny Johnson
Freedman Beckfor

Innb.: Lucas,Rui,Kandol,Prutton,Elding

Svend Anders

Da er ny facebook-event opprettet for alle dere som vil se kampen på pub:

http://www.facebook.com/event.php?eid=14092202489&ref=mf

Sees på Glomma Pub!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

berlin

Quote from: SOL on May 13, 2008, 09:40:13
Og da blir laget:

Ankergren
Richardson Lubo Huntington Hughes
Carole Douglas Kilkenny Johnson
Freedman Beckfor

Innb.: Lucas,Rui,Kandol,Prutton,Elding

Kan ikke se for meg at Carole blir valgt fra starten av, han kommer inn om vi jager scoring i 2.omgang, forsvarer vi en 2-måls ledelse kommer han ikke inn i det hele tatt.

Prutton starter, men det er mulg Howson må vike for Johson, d.v.s Hughes inn på v.back.
Tror Richardson kommer til å bekle h.back til tross for dårlig defensivt arbeid, men han er hakket vassere enn Kenton fremover og vi må jo score mål.

berlin

Fra Maverick Whites http://homepage.ntlworld.com/md.holmes/maverickwhites.html

Words from Woodini;

Tonight was a massive letdown, optimism was in abundance at Elland Road in the light of Carlisle basically bottling automatic promotion, and United’s recent form, so to see United outplayed, as they were certainly for the first hour, was particularly disappointing. The game was something of a spectacle so far as Sky TV were concerned, in total contrast to the other play-off game between Doncaster and Southend, but where does this leave United now ? United simply have to win at Carlisle on Thursday night, but Freedman’s late strike has put a totally different complexion on this semi-final.

I think it’s probably fair to say that United haven’t played this badly, Huddersfield excepted, since the Cheltenham game at Elland Road nine weeks ago, and I would suggest that we surely cannot play that badly again ? Carlisle, on a run of poor form, turned the formbook upside down, and played some excellent football, relishing the atmosphere of Elland Road, can they repeat that type of performance at Brunton Park ? How do the clubs approach the second leg ? United have no choice but to attack, but how will Carlisle approach the game ? Will they try and consolidate what they have got, or will they come out looking to increase their lead ?

Over the course of the season United have been on the back foot, and have spent long periods of games being second best so far as football is concerned, many of which games were eventually won. But, Hartlepool, Yeovil, Orient, Bristol Rovers and even Huddersfield briefly, have all come to Elland Road and out-passed United with little or no reward, and since Christmas we have been outplayed and outscored by Oldham, Doncaster and Cheltenham.

However, away from home, we have rarely been dominated, and quite possibly, only at Champions Swansea have we really been a distant second best. United’s away from has been excellent throughout the season, and they need hold no fears about the visit to Carlisle. United’s first defeat of the season of course came at Brunton Park, in a game of two halves, but the Cumbrians, have something of a fragile defence that really doesn’t convince, and it would come as a surprise if United failed to score on Thursday, as on their travels this league campaign, they have failed to do so on only three occasions, whilst having kept four clean sheets in their last five away days.

THIS TIE IS NOT OVER !

berlin

Det skal bli interessant om Carlisle stiller med samme 4-5-1 formasjon i neste kamp,
og om Macca gjør endringer ift det. I think not, det blir nok Beckford og Freedman på topp,
og så får vi håpe at forsvar og midtbane har mottrekk til Carlisle. Tror det blir viktig å demme opp for kantspillet til Carlisle, da kan vi få kampen inn i vårt spor.

berlin

Det er ellers en grunn til at det høyest plasserte laget starter med bortekamp,
hvilket vi har fått se til fulle i de 6 kampen i CCC/L1/L2 til nå.

1 hjemmeseier (Darlington-Rochdale 2-1, Darlington scoret vinnermålet i 90 minutt)
2 uavgjorte
3 borteseire

Klart vi kan klare å gå videre til finalen, det skal bli ulidelig spennende, og det ser ut til at det blir mål i kampene mellom Carlisle og Leeds i hvertfall.

Personlig er jeg ikke i tvil om at det blir et frenetisk høyt tempo fra første avspark,
der Carlisle er hypp på å øke til 3-1 sammenlagt, mens Leeds er ivrige etter å komme ajour.

Det kan faktikst være at vi blir tvunget til å forsvare oss/ri stormen av de første 15 minuttene,
men med klare kontringsmuligheter. Dermed viktig at Becks starter, for det var ikke vanskelig å se at den mannen er giftig, og har relativt bra hurtighet også.

Leppan

Glory years will come again!

Ferre

Håper på dette laget. Frazer MÃ... bort fra høyrebacken, og jeg er helt sikker på at Marques kan gjøre en meget god jobb der.

Ankergren
Marques - Huntington - Michalik - Hughes
Howson - Kilkenny - Douglas - Johnson
Freedman - Beckford

Benk: Lucas, Frazer, Prutton, Carole, Kandol

lojosang

- Leif Olav

Leedsulf

Målet på over-overtid ga meg en optimisme før kampen på torsdag. Klarer vi la være å gjentatte ganger forsøke å drible av spillere på egen sekstenmeter, samtidig som spillere som Douglas og Kandol lar være å avslutte angrepene, kan dette gå veien.
I tillegg regner jeg med at Westwood ikke stenger buret på samme måte som i går. Den han hadde på Beckfords forsøk, er bortimot det sykeste jeg har sett.

Per-Stian

Quote from: Ferre on May 13, 2008, 15:29:13

Ankergren
Marques - Huntington - Michalik - Hughes
Howson - Kilkenny - Douglas - Johnson
Freedman - Beckford

Benk: Lucas, Frazer, Prutton, Carole, Kandol

Kor er det blitt av Kenton? Vil helst ha inn han på høgrebacken. Og så er eg litt usikker på om Prutton burde prioriterast foran Kilkenny. Sistenemnde er heilt klart ein betre ballfordeler, men i den rolla er nok Howson vår beste mann. Elles ser dette laget bra ut. For mange bytter treng vi ikkje å gjennomføre, men nokre rollebytter er på sin plass.

Trond90

Vi må bli tøffere i forsvaret, og på midten.. jobbe mær tilbake når vi mister ballen. Frazer var god offensivt i går, men bakover var det verre, Kenton anyone?
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Trond90

Men forøvrig så har jeg trua på finale plass ;)

Leeds04

Kampen i går var prega av nervøse Leedsspillere.
Det kokte på tribunen, og spillerne ville så gjerne, men fikk det ikke til.
Vi så noen få veldig bra angrep, men på midtbanen gikk det trått. Mange dårlige passninger og stort rom mellom spillerne.
Det virket også ganske usikkert bak ved endel situasjoner.

Alle forventet en seier på hjemmebane. Jeg tror endel av trykket forsvinner i bortekampen. Savner et Leedslag som har troen på seg selv, det kan de nå få til, ettersom at de fleste regner med at Carlisle vinner hjemme.

Kampbildet kunne vært et helt annet dersom keeperen ikke hadde vært så forbanna god og heldig. Det er han ikke to ganger på rad.

Og takk Gud for målet på overtid. Det kan vise seg å være avgjørende.

Mitt tips; 1 - 2. Leeds avgjør i ekstraomgangene.

MOT
"Why settle for more, when you can settle for less"

Runar

Etter å ha sett høydepunktene noen ganger så er jeg litt mer optimistisk enn i går kveld ;D

Det som slår meg er at det blir ikke "fin" spillet som sender oss videre, her må litt av den gamle Leeds vs resten av verden ånden som Wise og Poyet visste gjennoppstå. Vi må være først i alt fra første minutt og være agressive over hele banen i store deler av kampen. Vi skal på papiret ha mannskap til å kunne slå Carlisle borte, det at det kun er 3 dager mellom kampene kan også være til vår fordel ettersom vi har flere spillere å velge mellom.

Det som bekymrer meg er hvordan vi skal sette opp det mest slagkraftige laget. Vi har mange brukbare spillere på dette nivået, men vi har også endel spillertyper vi mangler. Jeg tror at det faktum at Macca ikke tilbakekalte Parker er et større minus en vi hadde håpet. Det gjør at vi må spille med en spiller i en posisjon som han i utgangspunktet ikke er komfortabel med å løse. Det gjør også at vi må bryte opp den midtbanen som har fungert best dersom Johnson blir vårt venstre back alternativ.

Midtbanen til Macca bærer stort preg av å være 90-talls og Wilko basert der man spiller uten naturlige kantspillere. "Kreative" spillere som Kilkenny er skyvet ut kanten, uten at det er der han for bruke sine ferdigheter best. Kilkenny slo 1 world class pasning til Beckford i kampen, ellers så var han ingen steder. Kilkenny mener jeg er bedre som den kreative sentralemidtbane spilleren. Jeg mener også at han er bedre enn Howson i denne rollen.

Helst ville jeg hatt Carole fra start som høyrekant, men jeg kan nøye meg med Prutton dersom det betyr at Douglas og Kilkenny tar de sentrale rollene. Om man skal bruke hughes som v.back og Johnson som v.midtbane er vanskelig å vurdere - fordi det kommer an på hva som blir taktikken til Macca. Hvordan skal vi angripe hvilke rom skal vi prioritere å angripe?

Skulle Macca finne på å vrake Howson og Kilkenny og spille med Prutton og Douglas sentralt bør det være plass til Carole på høyrekanten fra start. Igjen det koker ned til hvordan Macca ønsker å angripe/forsvar seg.

Personlig er jeg veldig i stuss hva som er mest gunsti, som sagt jeg hadde foretrukket at Parker var hentet hjem slik at vi hadde flere alternativer.

Macca har spilt mange store kamper i sitt liv så jeg regner med at han vet hvordan han skal forbrede seg å spillerne sine. Dog er nå det engang slik at man som Leeds supporter har lært seg at man aldri skal forvente at manageren klarer noen ting ;D

Etter mye om å men har jeg falt ned på dette laget (kommer sikkert til å endre seg til i morgen) ;)

Ankergren

Frazer
Lubo
Marques
Hughes

Prutton
Kilkenny
Douglas
Johnson

Freedman
Beckford
---------------------------------

Lagtaktisk prinsipper

Legge presset primært 10-15 meter inn på deres halvdel, spissene er de første forsvarerne i et lag. Konsentrer midtbanen i et forsøk på å overmannen deres ballfører og hindre gode oppspill. Douglas skal ligge såpass dypt slik at forsvars rekken kan ha et bredt utgangspunkt

Forsøke å etablere et høyrer press i perioder for å forstyrre Carlisle. Et ønske om at Carlise skal gi fra seg intsjiativet i kampen.

Helst ville jeg hatt Marques på stopper plass, men tror ikke det er veldig gunsti å vrake Lubo eller Huntington - Men jeg er overbevist om at vår beste stopper sitter på benken :o

Offensivt må man prøve å komme i situasjoner der man klarer å splitte backrekken deres slik at Beckford kommer i 1 mot 1 situasjoner. Vinner vi ballen gunsti så må vi ta overgangsmuligheten 10 av 10 ganger. Men vi må ikke sette oss i situasjoner der vi blir for forutsigbar at vi spiller på første bevegelsen hver gang. Der må vi bruke Freedman slik at vi klarer å linke opp med Kilkenny, Johnson og Prutton. Kilkenny er i stand til å slå noen herlige gjennombruddpasninger fra sentral posisjon.

I angrep som er mot etablert må vi i større grad ut nyte at vi har 2 spisser som er litt "fox in the box" klarer vi skyve en av de sentralemidtbane spillerne opp i mellom rommet for å gi støtte til dem så må vi spille ballen inn i boksen fra kantene. Frazer og Prutton bør kunne sette opp endel 2 mot 1 situasjoner på sin høyreside. Det betyr at vi må tørre å starte noen angrep bakfra der vi ruller opp og vrir spillet for å involvere Frazer...

I motsatt tilfellet så bør Hughes slå en del lengre oppspill i situasjoner der vi klarer å få flyttet JOhnson høyere i banen på sin venstre side slik at vi kan få gjenvinning mellom deres stopper og høyreback. Johnson er en spiller som kan være angresiv i nærspillet og itillegg har såpass trøkk og touch i spillet sitt at han kan utnytte situsjoner der det oppstår ubalanse hos Carlisle ved gjennvinning høyt i banen. Det vist han blant annet i en situasjon i den første kampen.

Jeg er nervøs så det holder om også ganske klar på at det finnes vanskeligere oppgaver enn å slå Carlisle United. Vi kan klarer dette, men vi må være dyktig å ha litt flaks (på samme måte som Carlise hadde på mandag).

Benken hadde jeg nesten glemt.

Lucas/Elding
Rui
Kandol
Carole
Howson

stian

Jeg ser helst at Prutton spiller sentralt. Midtbanen i forrige kamp bar tydelig preg av at for mange  spillere brukes utenfor sin vante posisjon. Prutton har overbevist når han får spille sentralt, og hans terrier-rolle på midtbanen vil være viktig i denne typen kamper. Da er det bedre at Kilkenny spiller på kanten.

Annesj

Prutton burde spille sentralt sammen med enten douglas eller kilkenny. Men skjønner også at han havner på kanten iogmed han har spilt litt der i tidligere klubber. Vi har mange sentr. midtbanespillere og det lider vi av når vi putter de på kanten. Vi knoter oss inn i midten gang på gang. Venstresiden fungerer sånn passe, men høyresiden er ei lei nøtt. Midtbanen vår må være vanskelig og komponere iogmed vi ikke har noen utpregede kantspillere som duger. Kilkenny er vår kanskje mest kreative sentr. midtbanespiller etter min mening og bør absolutt spille. Douglas har vist seg å være en viktig balansespiller for oss så han bør også spille og han kan definitivt ikke spille kant. Ã... kjøre kilkenny på kant hadde kanskje vært en mulighet. Men siden vi ikke kjenner spillerne så godt som Macca gjør blir det selvføgleig litt synsing. Carole er vel vår eneste utpregede kantspiller, og har virket frisk når han har kommet inn i det siste. Er vel også den eneste foruten Becks som har fart og teknikk (om han har dagen) til å passere en spiller en mot en på kanten. Dette utelater howson som jeg synes varierer fra det helt store til middels. Og middels holder ikke i kampen som kommer så jeg ville satt ut han. Men men. Blir uansett spennende å se hva Macca velger.  :D :D :D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

fmtj

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Prutton-Carlisle-trip-holds-no.4080364.jp

Ha-ha!!! Litt komisk! Prutton poengterer at Carlisles hjemmestatistikk må "ignoreres"! Han synes den beste måten å gjøre det på er å undetsreke nettopp det!!!  ;D
Yeboahs vitne

Therese

Man må holde en mye rettere "linje" på midtbanen.
Den var for spredt og vi etterlot for mange rom til Carlisle.
Backene må stå mye lenger og ikke ruse! ( Johnson ) Noe man skulle tro man ikke trengte å si.
Også må backene komme bredt når vi setter i angrep. Vi manglet bredde på venstrekanten i forrige match, noe som gir midtbanen færre muligheter.

Frazer var "god" offensiv, i den grad at han var hvertfall med oppover.
Synd han var heller dårlig bakover på banen.

Der har man en liten jentes oppfatning.
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Snow

Denne kampen må vi vinne 1 - 3 eller 0 - 2

Siden det blir sammenlagt vet dere. Ellers kunne vi vinne 0 - 1. Hvis det blir 1 - 1 eller 2 - 2 eller mer, vinner de playoffen. Vi må lede/vinne med ett mål eller flere.

MOT

Dennis

Quote from: Simon on May 14, 2008, 16:57:31
Denne kampen må vi vinne 1 - 3 eller 0 - 2

Siden det blir sammenlagt vet dere. Ellers kunne vi vinne 0 - 1. Hvis det blir 1 - 1 eller 2 - 2 eller mer, vinner de playoffen. Vi må lede/vinne med ett mål eller flere.

MOT

JESS!  8)

Du har rett Simon og denne skal vi vinne!
Marching on together!

Snow

Vi kommer til å tape...

Nei! Vi skal vinne!!

TK20

Hva har skjedd med Kenton? Synes han har vært infinitely bedre enn Fraze denne sesongen, og har jo til og med blitt kåret til banens beste en kamp (tror ikke Frazer har opplevd det i løpet av hele karrieren sin).

Synes han er selvskreven på høyreback, men ingen her har ham på benken engang.

berlin

Quote from: EspenDale on May 14, 2008, 17:41:23
Hva har skjedd med Kenton? Synes han har vært infinitely bedre enn Fraze denne sesongen, og har jo til og med blitt kåret til banens beste en kamp (tror ikke Frazer har opplevd det i løpet av hele karrieren sin).

Synes han er selvskreven på høyreback, men ingen her har ham på benken engang.

Nei, det er litt mystisk det der

Jeg blir veldig overrasket hvis Frazer går ut og Kenton går inn, fordi det virker som om Macca har gjort stt h.back valg.
Siden Carole ofte er en fiasko om han starter, så blir han nok benket fra start, og da må vi ha noen offensive fibre, og Fraz har flere slike enn Kenton. Det betyr at Fraz må få større hjelp defensivt,
og det er det jeg tror Macca vil forsøke å få til.

Snow

Her er siste nytt om Leeds Uniteds lag før morgendagens playoff-semifinale, kamp 2 på Brunton Park kl. 20.45.

Robert Bayly er fortsatt ute med skade, mens Alan Sheehan fortsatt er suspendert. Jermaine Beckford måtte ut med skade tidlig i 2. omgang på Elland Road mandag og er i følge Gary McAllister usikker til denne kampen. Blir han ikke klar så kommer trolig Tresor Kandol inn på topp.

Kan fort bli endringer på midtbanen etter det skuffende tapet også. Bradley Johnson kan bli flyttet opp til venstrekanten, mens Andy Hughes tar backen. Dermed vil muligens Jonathan Howson eller Neil Kilkenny bli satt ut. Også Frazer Richardson kan miste sin plass etter å ha slitt defensivt sist. Der kan Darren Kenton være aktuell.

Sannsynlig lag (4-4-2): Ankergren - Richardson, Michalik, Huntington, Hughes - Prutton, Douglas, Howson, Johnson - Freedman, Beckford (Kandol).

Kampen kan du høre direkte på Yorkshire Radio.

Høydepunkter og intervjuer kan du se på Leeds United TV etter kampen.
Disse plassene har SkySports og viser dermed kampen:

Oslo: Sportsbaren
Østfold: Glomma Pub (Selbak/Fredrikstad)
Vestfold: Wembley (Tønsberg)
Drammen: Goggen
Trondheim: Three Lions
Kristiansand: Up-Town
Bergen: Fotballpuben
Stavanger: SportsCafeen (se egen event: http://www.facebook.com/event.php?eid=21828091223)
Oslo: Sportsbaren (i Gamlebyen)
Haugesund: Sir Toby
Molde: Sportspuben 1911
Halden: Flamenco Restaurant og Sportsbar
Oslo: The Shamrock
Oslo: O'Reillys
Oslo: Naboens Pub

Superleeds77

Vet noen om en plass på Lillehammer eller Hamar som viser kampen i kveld??

Super Leeds 77

Larsen.

Peter Ridsdale: running Cardiff is more stressful than Leeds

(What's this?)
Peter Ridsdale thought he had been through it all at Leeds - the death threats, being attacked in the street, driven to drink and health scares for himself and his family.
Not to mention the distinctly public advice to end it all with a loaded revolver in a locked room.
The 56-year-old remains one of the most vilified figures in football after his notorious reign at Elland Road.
It saw the Yorkshire giants contest a Champions League semi-final before crashing to relegation and last season's humiliating slump into the third tier of English football.
Advertisement

Remarkably, Ridsdale waves aside those traumatic years.
Now reinvented as chairman of Cardiff City, he maintains his spell with the South Wales club and their horrific financial plight has been even harder to bear.
And he believes Saturday's FA Cup Final against Portsmouth will go a long way to healing the wounds he has suffered at both Elland Road and Ninian Park. "Given some of the things that have happened in the last five or six years, Wembley on Saturday will give me great pleasure," he said.
"We have been through some difficult times at Cardiff - a lot of things have been thrown at us and it has been my most stressful three years in football.
"Every morning here I've been waking up in a cold sweat and we have had to sell to survive each summer.
"But Saturday will be a special day for me and my family as I have been a director in football 21 years and never been to an FA Cup final before."
Ridsdale has had a catalogue of problems to deal with at Ninian Park, where the club went to the High Court earlier this year to contest the terms of a controversial £24million loan which could still force them into administration.
Despite ending his six-year reign as Leeds chairman in March 2003, Ridsdale is inextricably linked with their extraordinary slump.
At least he enjoyed several highs during his six years at Elland Road - including five successive top-five Premier League finishes - while life at Championship Cardiff has been one long firefight.
Ridsdale, whose wife Sophie and young children Olivia and Charlotte still live in Yorkshire despite also being targeted, has thrown himself into improving the fortunes of Cardiff since 2005.
It's been a huge challenge after being head-hunted by then owner Sam Hammam when Cardiff were losing £9m a year, with debts of £30m, and plans for a new stadium in tatters. Hammam quit in October club claiming the money is not due back until 2016.
Given City's troubles, Ridsdale is proud to have helped boss Dave Jones guide the club to their first FA Cup Final since winning the trophy in 1927.
"I think for any Championship 2006 and has pleaded ignorance over the £24m loan he borrowed from Langston, which the company insist must be repaid now.
But Ridsdale went to the High Court in March to earn a reprieve from Langston's demand with the team to get to the FA Cup Final is an amazing achievement," he said.
"It should be a great day but the chairman takes responsibility if things go wrong in any organisation, which brings huge pressure.
"Whatever people say about Leeds, where there was a campaign to get rid of me, we had five of the club's most successful years and it was only in the last few months there that things went sour.
"This club has had a hand-tomouth existence since I arrived though, and with the court case too, it has been really tough."
Cardiff's next big date after Wembley will be round two in the High Court with Langston later this summer after a two-month period of negotiating.
But despite cash problems and a run of just one win in 11 league games earlier this term, Ridsdale has stuck by Jones, got their new ground on track for completion next year and helped finance the club's first training ground.
"Everyone in football looks for short-term success," he said. "But we have had a backdrop of no money and court cases, so we have to build from the bottom.
"We have made progress and put down an infrastructure, our new stadium will be open next May and we have a training ground.
"Thanks to Dave, who deserves all the credit, we have also been successful on the pitch. He never lost his focus on what mattered even though people were calling for his head.
"In the Cup we have been lucky enough to get through each time - and now the whole city is buzzing."

Kilde: Mirror.uk.co
Pride of Yorkshire

Trond90

Off fy hvordan nervene er nå foran i kveld! :P

MartinR

Denne kampen må vi vinne! Ellers må vi bli et år til i denne divisjonen, og det vil vi ikke!

Er det noen som vet hvordan det gikk med Doncaster og Southend?