Skrevet av Emne: Play off (snart et ukjent begrep?)  (Lest 2774 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

Play off (snart et ukjent begrep?)
« på: Juni 18, 2008, 16:12:41 »
Kan vi være enige om en ting når den nye sesongen blåses i gang, at vi kun snakker direkte opprykk.  Please - ingen tabeller som måler avstand opp/ned til play off.  La play-off være et ikke-tema.  Vi som har fulgt klubben noen tiår vet at Leeds ALDRI lykkes i viktige cupkamper.  For meg gjelder kun de to øverste plassene - alt annet er jevngodt med fortsatt spill i div. 1.
 

B-m

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #1 på: Juni 18, 2008, 16:19:05 »
Sier meg fullstendig enig her.

Og hvis vi tuller det til og ligger midt på i år, så håper jeg at vi IKKE klarer play off. Den er jo bare slem hele driten :(
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Hallgeir *

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #2 på: Juni 18, 2008, 16:28:26 »
    Siden de to første som har skrevet innlegg her kommer fra samme kommune som undertegnede, er jeg jo bare nødt til å være enig!  ;) Nei, mer alvorlig....Play off bør ikke være noe tema denne sesongen. Vi bare MÃ… rett opp denne gangen.
Super Leeds since 1968

Per-Stian

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #3 på: Juni 18, 2008, 16:35:34 »
Play-off, what? Eg har allereie bestemt meg for at vi skal rett opp komande sesong. Vi skal vere ligaens suverent beste lag når vi skriv mai 2009.

Erik_

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #4 på: Juni 18, 2008, 17:16:27 »
Helt uenig. ::) ;)

Vel ikke helt da. Vil selvsagt heller ha direkte opprykk i stedet for play-off, men begynner ærlig talt å bli litt lei av dette "Leeds er ikke noe cuplag snikksnakket". Litt sånn gammelt nytt som vi Leeds supportere gjemmer oss bak for å døyve smerten når ting går galt. Virker som det mer eller mindre har blitt en forsvarsmekanisme blant en gjeng med fans som er lei av at laget ikke har lykkes siden laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt tilbake i tid.

Skulle Leeds heller ikke denne gang karre seg til ett direkte opprykk (Gud forby), så foretrekker jeg heller å være pessimist under en play-off enn å ligge på en kjedelig 7. plass uten mulighet. Alltid!

Hallo, vi har fått så mange slag i trynet allerede i vår tid som supportere. Nå skal vi liksom ikke takle mer av det... Marching on together

Hvorfor skal vi gi opp og ikke snakke om det når det finnes en mulighet for opprykk?

Fordi historien sier så?

Fordi vi er Leeds United?

Nei, pokker heller. Da kan vi like godt droppe å bli med i alt som ligner cupspill for å unngå smerte. Cup ER cup, og Leeds ER et fotballag som alle andre. Går det galt så gjør vi oss selv bare en bjørnetjeneste ved å fortsette å skylde på historien. Hvis noen fortsatt mener at det ligger en forbannelse over Leeds, så få tak i litt helligvann da vel og spre det utover Elland Road...

En gang må det snu seg, selv for "Taperlaget" Leeds United.

Og når det gjelder direkte opprykk.

Ja, takk. Og ja mer enn gjerne!! Men la oss nå ta en kamp av gangen først og fremst. :) 8)

berlin

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #5 på: Juni 19, 2008, 00:45:06 »
Helt uenig. ::) ;)

Vel ikke helt da. Vil selvsagt heller ha direkte opprykk i stedet for play-off, men begynner ærlig talt å bli litt lei av dette "Leeds er ikke noe cuplag snikksnakket". Litt sånn gammelt nytt som vi Leeds supportere gjemmer oss bak for å døyve smerten når ting går galt. Virker som det mer eller mindre har blitt en forsvarsmekanisme blant en gjeng med fans som er lei av at laget ikke har lykkes siden laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt tilbake i tid.

Skulle Leeds heller ikke denne gang karre seg til ett direkte opprykk (Gud forby), så foretrekker jeg heller å være pessimist under en play-off enn å ligge på en kjedelig 7. plass uten mulighet. Alltid!

Hallo, vi har fått så mange slag i trynet allerede i vår tid som supportere. Nå skal vi liksom ikke takle mer av det... Marching on together

Hvorfor skal vi gi opp og ikke snakke om det når det finnes en mulighet for opprykk?

Fordi historien sier så?

Fordi vi er Leeds United?

Nei, pokker heller. Da kan vi like godt droppe å bli med i alt som ligner cupspill for å unngå smerte. Cup ER cup, og Leeds ER et fotballag som alle andre. Går det galt så gjør vi oss selv bare en bjørnetjeneste ved å fortsette å skylde på historien. Hvis noen fortsatt mener at det ligger en forbannelse over Leeds, så få tak i litt helligvann da vel og spre det utover Elland Road...

En gang må det snu seg, selv for "Taperlaget" Leeds United.

Og når det gjelder direkte opprykk.

Ja, takk. Og ja mer enn gjerne!! Men la oss nå ta en kamp av gangen først og fremst. :) 8)

Hjertens enig, Enrique. Jeg tror ikke det til enhver tid gjeldende mannskap er påvirket psykologisk av såkalt dårlige cup-erfaringer, like lite som at Leeds har en fordel av å spille foran store tilskuermengder. Begge deler,
tøys og tull. Negativ tankegang, som ingen manager og spiller vil la seg påvirke av.

La meg føye til for egen del, da kan vi altså bare glemme cupspill som f.eks CL, når den tid kommer. OK, vi har gruppespill, men deretter er det altså på hodet og revva ut. FA-cup er forhåpentligvis fortsatt gjevt, UEFA-cup likedan, og Mikke Mus cupen er ikke å forakte siden den gir UEFA-cup plass.
Når det gjelder malingskøppen, ....eh....ja, motivasjonen er vel ikke på topp for den for Leeds.

GeirO

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #6 på: Juni 19, 2008, 07:42:28 »
Hva er play-off?

Jo. play-off er et halmstrå til ikke fullt så gode lag til å rykke opp. Det interessante er at det bare er 25% sjanse for å rykke opp fra play-off. Derfor har jeg to ganger de siste tre år gått inn i play-off med 25%-sjansen hamret inn i hjernen (så kan man si at sjansen øker til 50 % når man har vunnet første kamp, men, men..).

Av den grunn har jeg ikke blitt skuffet når Leeds to ganger har blitt slått på målstreken (ha-ha :D). Statistisk sett vinner man play-off hver 4. gang (har ingenting ned hvor gode vi er, les siste play-off). Vi har nå blitt dunket ut to ganger, og det nærmer seg nå at vi vinner et play-off. Derfor håper jeg på et play-off i mai (framfor en kjedelig 13.plass).





PS! Ok, da, jeg aksepterer også direkte opprykk :P
MOT

Frode

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #7 på: Juni 19, 2008, 08:26:51 »
Svært som vi misforstår denne ... selvfølgelig vil vi heller ha et magert halmstrå i form av play-off enn en kjedelig 13. plass.  Poenget var å holde fokus på topp 2, glemme play-off til vi evt. er der (gud forby)
 

Dennis

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #8 på: Juni 19, 2008, 14:05:30 »
Sier som Jon R så klokt sa tidligere i år: Leeds har vunnet så og si alle cupene som er mulig å vinne for et engelsk lag, så hvorfor er vi ikke et cuplag?

Men for all del, det er direkte opprykk som gjelder!
Marching on together!

GeirO

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #9 på: Juni 19, 2008, 14:29:05 »
Svært som vi misforstår denne ... selvfølgelig vil vi heller ha et magert halmstrå i form av play-off enn en kjedelig 13. plass.  Poenget var å holde fokus på topp 2, glemme play-off til vi evt. er der (gud forby)

Vi er enige, alle rundt klubben må jo ha en målsetting om topp to og direkte opprykk. Følte bare for å kåsere litt rundt play-off og opprykkssjanser...... :-\
MOT

Erik_

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #10 på: Juni 19, 2008, 21:30:23 »
Svært som vi misforstår denne ...
Misforstår... nei nei.

Han rorbufjotten under deg der er skyld i alt. :D

Frode

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #11 på: Mai 11, 2009, 18:53:35 »
Kan vi være enige om en ting når den nye sesongen blåses i gang, at vi kun snakker direkte opprykk.  Please - ingen tabeller som måler avstand opp/ned til play off.  La play-off være et ikke-tema.  Vi som har fulgt klubben noen tiår vet at Leeds ALDRI lykkes i viktige cupkamper.  For meg gjelder kun de to øverste plassene - alt annet er jevngodt med fortsatt spill i div. 1.
Ehm .. så var vi der, som fryktet.  Og vi har kniven på strupen mer enn noen gang.
 

lojosang

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #12 på: Mai 12, 2009, 00:19:15 »
Menne, denne rorbufjotten, hvor har han tatt vegen, mon tro?  ???
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #13 på: Mai 12, 2009, 14:35:55 »
Kan vi være enige om en ting når den nye sesongen blåses i gang, at vi kun snakker direkte opprykk.  Please - ingen tabeller som måler avstand opp/ned til play off.  La play-off være et ikke-tema.  Vi som har fulgt klubben noen tiår vet at Leeds ALDRI lykkes i viktige cupkamper.  For meg gjelder kun de to øverste plassene - alt annet er jevngodt med fortsatt spill i div. 1.
Ehm .. så var vi der, som fryktet.  Og vi har kniven på strupen mer enn noen gang.



Vi er i en vanskelig situasjon- helt enig. Tap i første oppgjør og seier er det eneste som gjelder, dessuten må vi vinne med to for at det ikke skal ende i ekstraomganger og evt. straffer vel? Ekkelt med dette 0-1 tapet. Hadde vært så mye enklere med uavgjort eller selvsagt seier i første. Jeg hater disse cupoppgjørene vi tvinges ut til stadighet for å avslutte sesongene våre!
Yeboahs vitne

Pettersen97

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #14 på: Mai 13, 2009, 00:16:30 »
Kan bli en gledns dag.......Eller et nytt sørgeli kapittel i Leeds historia..
Føle nærvan e dær..Egentli en ubehageli følelse om æ skal være ærli..Men det e væll det som gjør at fotball e en lidnskap til så mange..Man dele glæda å sorga ilag..

Håpe bare vi har en lyyyyyys sommer i vente med Leeds United..

Unne alle Leeds fans å alle som e en del av Leeds et opprykk..Syns skjebenen har tynt åss nåkk som det e..

VÃ…RES TUR NU?? E i hværtfall på tie at Leeds United klare brasan å tar sæ å fansn opp en divisjon i ligasysteme ;D

MOT!!!
The Mighty Whites

Frode

Sv: Play off (snart et ukjent begrep?)
« Svar #15 på: Mai 14, 2009, 22:39:19 »
Bare visste det ...