Skrevet av Emne: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"  (Lest 12398 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« på: Juli 15, 2008, 13:50:08 »
Jada, dette er kontroverielt, men jeg bare lurer.....
Det er ikke bra å rippe opp i triste saker, men vi husker jo alle at han trakk sitt kandidatur (som hva?) i forbindelse med de skandaløse beskyldningene mot vår tidligere formann og redaktør. Nå synes jeg han opptrer nærmes som et talerør for styret. Hva har skjedd? Hvilken rolle har han?

lojosang

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #1 på: Juli 15, 2008, 14:00:29 »
Han trakk seg fra styret. Han rolle nå er redaktør i TPN.

Forøvrig vil denne tråden bli holdt under nøye moderatoroppsyn så den ikke utarter.
- Leif Olav

peacock

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #2 på: Juli 15, 2008, 14:09:50 »
Det er greit for meg, og du svarte jo til en viss grad på spørsmålet.

Leedsfan

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #3 på: Juli 15, 2008, 14:25:15 »
Jeg synes h.b burde få et verv i LUSCOS, hva med vise administrerende direktør?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sten

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #4 på: Juli 15, 2008, 14:30:04 »
Jeg synes h.b burde få et verv i LUSCOS, hva med vise administrerende direktør?

Hva med Ambassadør til Uganda? Eller Konsul på Falklandsøyene?

Er forøvrig på linje med lojo angående moderering av denne tråden. Den er tendensiøs, og på grensen til å være upassende. Du kunne jo egentlig bare sendt en PM eller mail til Svend Anders og spurt ham?...
Sten

Leedsfan

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #5 på: Juli 15, 2008, 15:10:06 »
Personlig synes jeg at det skal tillates en viss takhøyde her inne.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

arneg

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #6 på: Juli 15, 2008, 15:19:47 »
Det er greit at spørsmålet er stilt åpent, da også jeg har lurt på dette.  Greit å få en avklaring.  Det blir en åpen linje i medlemsbladet i forhold til kritikk og kamp mot styret nå da forstår jeg.  ;)
 

Svend Anders

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #7 på: Juli 15, 2008, 15:48:12 »
Jeg vet ikke hvilken bakvei det snakkes om, men:

* Jeg snakker ikke på vegne av styret.
* Fra 1. august er jeg formellt redaktør av medlemsbladet. Frem til dette har jeg vært redaksjonssekretær.
* Det hender også at jeg publiserer nyhetssaker/sider på nettsiden her for styret, som en av de som hjelper til med websiden, derfor står navnet mitt nederst på sidene (og når noe nytt er lagt ut legger jeg gjerne inn lenker i debatt-trådene).

Jeg forbeholder meg retten til å ha mine meninger (både om fotball, Leeds og supporterklubben) utover dette, og det gjelder selvsagt også dersom disse stemmer overens med styret (og andre) sine meninger.
Ellers har jeg et åpent sinn og er som nevnt mange ganger før lydhør for innspill og forslag på hvordan vi kan utvikle medlemsbladet videre.

Svend Anders,
som må tilbake på jobb...

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #8 på: Juli 15, 2008, 15:50:15 »
Tenkte jeg skulle holde meg utenfor medlemsskapsdebatten så lenge denne ble kjørt i en saklig og redelig stil, men dette utspillet fra Peacock oppfatter jeg ikke som noe annet enn fordekt skittkasting i denne debatten – selv om det er tatt opp i en egen tråd (og jeg tror ingen er tjent med å rippe opp i historikken her….)

At også arneg – som jeg trodde var en saklig representant for ’Nei til membership’-siden – hiver seg på med sin utsøkte syrlige kommentarer er skuffende.

Dere får hive dere på dere andre også da…. :-[
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Geir Magne

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #9 på: Juli 15, 2008, 16:05:15 »
Jeg synes denne tråden fra Peacock er merkelig og skjønner ikke hensikten. Nå må alle tenke litt og være saklige i debattinnleggene. Svend Anders satt i styret og trakk seg ut av egen vilje for å bidra til ro i Luscos mens det stormet som verst rundt Sverre. Det fortjener han takk og respekt for. Når han nå etter oppfordring kommer inn som redaktør to år etter, skal vi være meget glad for det. Ingen kan betvile Svends engasjement for Leeds United og hans evner i journalistfaget.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

kjelvi

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #10 på: Juli 15, 2008, 16:12:43 »
Tullete utgangspunkt!!

Redaktør-oppgaven er en 'jobb' - og ikke et tillitsverv som krever valg.
At en med publiserertilgang på web-en og skrivende oppgaver i TPN publiserer saker på vegne av styret, er helt naturlig.

Keep up the good work SA!

veteranen

  • Gjest
Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #11 på: Juli 15, 2008, 16:13:25 »
Jeg synes flere reagerer unødvendig "sårt" på det Peacock tar opp i denne tråden. Vi bør selvfølgelig prøve å være saklige, men vi bør ikke fremstå som så "snille" at vi vegrer oss for å ta opp ting vi reagerer på.

De fleste husker sikkert bråket i forkant av årsmøtet, høsten 2006. Der var det først og fremst Svend Anders som frontet "aksjonen" mot Sverre Røbech. Det hele endte med at Svend Anders trakk seg fra styret, mens Sverre ble (i realiteten) avsatt som leder.

Men Sverre fortsatte som redaktør av TPN, også etter årsmøtet i 2006.
Men så kommer det interessante - og det jeg reagerer litt på: Jeg mener å huske at styret  annonserte at de skulle ansette en redaktør, og at interesserte ble oppfordret til å søke stillingen - inkludert Røbech.

Da Sverre ble alvorlig syk - og etter hvert døde - overtok Roaldsvik som midlertidig redaktør. Og nå kan vi altså lese at Svend Anders er den nye redaktøren. Men jeg har ikke fått med meg at kreti og pleti ble oppfordret til å søke redaktør-jobben, før Svend Anders fikk jobben.

La meg understreke at jeg ikke har den minste om Svend Anders kan gjøre en god jobb. Han skriver godt, og han er flink til å knytte kontakter. Og den nødvendige kritiske journalistikken, kan jo andre medarbeidere ta seg av.

Men med tanke på det som skjedde for snart to år siden, bør ikke noen være overrasket over at flere enn Peacock har bitt seg merke i at Svend Anders ser ut til å ha sklidd inn i "festsalen" via bakdøra.


Sten

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #12 på: Juli 15, 2008, 16:16:30 »
Jeg synes flere reagerer unødvendig "sårt" på det Peacock tar opp i denne tråden.

Man er vel klok av skade...


Sten

isak

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #13 på: Juli 15, 2008, 16:57:23 »
Men jeg har ikke fått med meg at kreti og pleti ble oppfordret til å søke redaktør-jobben, før Svend Anders fikk jobben.

Rimeleg sikker på at det stod ei annonse om det i TPN i haust eller der omkring...

peacock

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #14 på: Juli 15, 2008, 16:57:37 »
Tenkte jeg skulle holde meg utenfor medlemsskapsdebatten så lenge denne ble kjørt i en saklig og redelig stil, men dette utspillet fra Peacock oppfatter jeg ikke som noe annet enn fordekt skittkasting i denne debatten – selv om det er tatt opp i en egen tråd (og jeg tror ingen er tjent med å rippe opp i historikken her….)

At også arneg – som jeg trodde var en saklig representant for ’Nei til membership’-siden – hiver seg på med sin utsøkte syrlige kommentarer er skuffende.

Dere får hive dere på dere andre også da…. :-[


Skittkasting? Kun et enkelt spørsmål. Har vi ikke takhøyde dette, ligger vi tynt an.

lojosang

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #15 på: Juli 15, 2008, 16:57:40 »
Utlysning av rolle som redaktør har vært på trykk i TPN flere ganger som jeg har sett.
- Leif Olav

Tom S

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #16 på: Juli 15, 2008, 17:10:18 »
Er du medlem av Luscos vetten?
Eg regner deg som såpass oppegående at du mest sannsynleg leser TPN og der selvfølgelig har fått med deg at "stillingen" som redaktør har vert lyst ut. Dersom du mottar bladet selvfølgelig.

Om du ikkje er medlem stiller eg meg undrende til kvifor du engasjerer deg så sterkt i ein organisasjon du ikkje er tilknytt.




Jeg synes flere reagerer unødvendig "sårt" på det Peacock tar opp i denne tråden. Vi bør selvfølgelig prøve å være saklige, men vi bør ikke fremstå som så "snille" at vi vegrer oss for å ta opp ting vi reagerer på.

De fleste husker sikkert bråket i forkant av årsmøtet, høsten 2006. Der var det først og fremst Svend Anders som frontet "aksjonen" mot Sverre Røbech. Det hele endte med at Svend Anders trakk seg fra styret, mens Sverre ble (i realiteten) avsatt som leder.

Men Sverre fortsatte som redaktør av TPN, også etter årsmøtet i 2006.
Men så kommer det interessante - og det jeg reagerer litt på: Jeg mener å huske at styret  annonserte at de skulle ansette en redaktør, og at interesserte ble oppfordret til å søke stillingen - inkludert Røbech.

Da Sverre ble alvorlig syk - og etter hvert døde - overtok Roaldsvik som midlertidig redaktør. Og nå kan vi altså lese at Svend Anders er den nye redaktøren. Men jeg har ikke fått med meg at kreti og pleti ble oppfordret til å søke redaktør-jobben, før Svend Anders fikk jobben.

La meg understreke at jeg ikke har den minste om Svend Anders kan gjøre en god jobb. Han skriver godt, og han er flink til å knytte kontakter. Og den nødvendige kritiske journalistikken, kan jo andre medarbeidere ta seg av.

Men med tanke på det som skjedde for snart to år siden, bør ikke noen være overrasket over at flere enn Peacock har bitt seg merke i at Svend Anders ser ut til å ha sklidd inn i "festsalen" via bakdøra.


« Siste redigering: Juli 15, 2008, 17:12:31 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

arneg

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #17 på: Juli 15, 2008, 17:14:05 »
Tenkte jeg skulle holde meg utenfor medlemsskapsdebatten så lenge denne ble kjørt i en saklig og redelig stil, men dette utspillet fra Peacock oppfatter jeg ikke som noe annet enn fordekt skittkasting i denne debatten – selv om det er tatt opp i en egen tråd (og jeg tror ingen er tjent med å rippe opp i historikken her….)

At også arneg – som jeg trodde var en saklig representant for ’Nei til membership’-siden – hiver seg på med sin utsøkte syrlige kommentarer er skuffende.

Dere får hive dere på dere andre også da…. :-[


Jeg er en av de som deltok i debatten rundt Sverre i sin tid.  Det var også i den tiden jeg tok kontakt med Sverre for å støtte han i en vanskelig tid, vi kjente hverandre fra felles ungdomstid i Kristiansund.  Derfor skal jeg være så ærlig at jeg har vanskelig med å svelge at Svend Anders er tilbake.  Jeg er derimot villig til å gi han sjansen.  Han virker langt mere moden nå, enn når han drev kampanje på disse sidene mot Sverre.  Uansett så foestår jeg at dette er et tema som er vanskelig og som kan føre til ytterligere sår, derfor avslutter jeg denne debatten for min del med å slå fast at den nye redaktøren må dømmes ut i fra jobben han gjør som redaktør, og det gamle skal få ligge i fred for min del.
 

veteranen

  • Gjest
Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #18 på: Juli 15, 2008, 18:01:03 »
Er du medlem av Luscos vetten?
Eg regner deg som såpass oppegående at du mest sannsynleg leser TPN og der selvfølgelig har fått med deg at "stillingen" som redaktør har vert lyst ut. Dersom du mottar bladet selvfølgelig.

Om du ikkje er medlem stiller eg meg undrende til kvifor du engasjerer deg så sterkt i ein organisasjon du ikkje er tilknytt.


Ja - jeg er medlem og mottar bladet. Så da trenger du ikke lenger kaste bort tid og energi på meningsløs undring over mitt "sterke engasjement".  ;)

Men jeg må selvsagt beklage at jeg ikke har fått med meg at stillingsannonsen har vært i TPN også etter at Sverre forsvant ut for godt. Her får jeg skjerpe meg på lesningen.  :)

Men igjen: Det jeg skrev var ikke ment som noen kritikk mot Svend Anders. På dette til tider småparanoide forumet, finner jeg det dessverre nødvendig å understreke nettopp dette.

Per-Stian

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #19 på: Juli 15, 2008, 18:56:31 »
Svend Anders er tilsett som redaktør for det flotte magasinet på legitim grunn. Han har absolutt eit brennande engasjement, er ein flittig og god skribent, og er godt kvalifisert. All honnør til østfoldingen som orkar å ta på seg ei så krevjande oppgåve.

TPN lenge leve!

Hallgeir *

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #20 på: Juli 15, 2008, 19:02:38 »
   Det ser beklageligvis ut til at spørmålet om hvilken vei vi skal gå med hensyn til tilknytning av LUSCOS til MC eller LUSC, også drar opp gammel uenighet mellom en del medlemmer. Det bekrefter bare min frykt for at store sår oppstår og tap av mange medlemmer blir resultatet.  :( Muligens skulle mitt innlegg vært postet under en annen tråd, men..... 

   Jeg kjenner ikke detaljene rundt det nevnte årsmøtet for noen år siden, men jeg tror LUSCOS uansett er svært tjent med å gi Svend Anders sin fulle støtte.
« Siste redigering: Juli 15, 2008, 19:14:02 av hallghel »
Super Leeds since 1968

B-m

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #21 på: Juli 15, 2008, 20:00:32 »
trodde først dette var en tråd om homofili! Ble litt skuffa  :'( :'(
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Ove

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #22 på: Juli 15, 2008, 20:06:34 »
Er helt enig med Hallghel. Svend-Anders gjør en utmerket jobb slik jeg ser det. Denne tråden er en ikke-sak.
Nå er det viktig at vi får løst saken med membership på en god måte og deretter stå sammen om fotballen. Det er jo den vi er glad i  ;)
 

Tom S

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #23 på: Juli 15, 2008, 20:13:21 »
Flott!
Da får eg sove godt i natt.
 ;) :D


Er du medlem av Luscos vetten?
Eg regner deg som såpass oppegående at du mest sannsynleg leser TPN og der selvfølgelig har fått med deg at "stillingen" som redaktør har vert lyst ut. Dersom du mottar bladet selvfølgelig.

Om du ikkje er medlem stiller eg meg undrende til kvifor du engasjerer deg så sterkt i ein organisasjon du ikkje er tilknytt.


Ja - jeg er medlem og mottar bladet. Så da trenger du ikke lenger kaste bort tid og energi på meningsløs undring over mitt "sterke engasjement".  ;)

Men jeg må selvsagt beklage at jeg ikke har fått med meg at stillingsannonsen har vært i TPN også etter at Sverre forsvant ut for godt. Her får jeg skjerpe meg på lesningen.  :)

Men igjen: Det jeg skrev var ikke ment som noen kritikk mot Svend Anders. På dette til tider småparanoide forumet, finner jeg det dessverre nødvendig å understreke nettopp dette.
COME ON LEEDS !!

veteranen

  • Gjest
Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #24 på: Juli 15, 2008, 20:26:41 »
trodde først dette var en tråd om homofili! Ble litt skuffa  :'( :'(

Dagens beste! Herlig, B-m! ;D :D

Til Halgeir og Ove: Ingen tvil om at Svend Anders er en flink gutt (må vel snart begynne å kalle han en mann nå..), som vil gjøre en god jobb for medlemsbladet. Håper også at han får god hjelp, sånn at bladet får den nødvendige "bredde", både når det gjelder innhold og perspektiv.

Forøvrig er jeg enig med Arne, når han foreslår at vi legger bak oss gamle uoverstemmelser...

Til Tom: Det er viktig med god søvn.  :)

h.b

  • Gjest
Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #25 på: Juli 15, 2008, 21:21:07 »
Synes Uganda låter fristende jeg.  ;D
Jeg synes h.b burde få et verv i LUSCOS, hva med vise administrerende direktør?

Hva med Ambassadør til Uganda? Eller Konsul på Falklandsøyene?

Er forøvrig på linje med lojo angående moderering av denne tråden. Den er tendensiøs, og på grensen til å være upassende. Du kunne jo egentlig bare sendt en PM eller mail til Svend Anders og spurt ham?...


Jon R

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #26 på: Juli 15, 2008, 21:25:17 »
   Det ser beklageligvis ut til at spørmålet om hvilken vei vi skal gå med hensyn til tilknytning av LUSCOS til MC eller LUSC, også drar opp gammel uenighet mellom en del medlemmer. Det bekrefter bare min frykt for at store sår oppstår og tap av mange medlemmer blir resultatet.  :( Muligens skulle mitt innlegg vært postet under en annen tråd, men..... 

Jeg tror dessverre dette er spot on, hallgel. Konflikten mellom LUSC og klubben har sådd splid langt inn i LUSCOS rekker og det finnes ikke tvil i min sjel om at det er "fruktene" av Bates sin splitt og hersk taktikk vi nå ser konsekvensene av. Uansett utfall vil vi dessverre se en splittet og svekket supporterunion i lang tid fremover, og jeg tror dette hele tiden har vært Bates plan. Først splitte og vingeklippe, og deretter ta den hele og fulle kontrollen over den gjenværende medlemmsmassen Jeg mener det er viktig å påpeke dette for å synliggjøre at det er av største viktighet at vi nå står sammen, uansett om vi tilhører JA eller NEI fraksjonen i denne konflikten. Vi skal være glad for at noen i det hele tatt orker/ gidder å ta ansvaret for å dra det tyngste lasset i tunge tider som denne, og ildsjeler som Svend Anders fortjener og trenger vår fulle støtte uansett hva vi måtte mene personlig om mannen. Skal vi være kritiske bør vi være det på sak og ikke på person.

Den skandinaviske supporterunionen har gått inn i en skjebnetime og dette mener jeg av hele mitt hjerte: Aldri i LUSCOS  28. årige historie har det vært viktigere at vi står sammen og støtter hverandre som nettopp nå!   :)
« Siste redigering: Juli 16, 2008, 01:27:12 av Jon R »
Jon R.

peacock

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #27 på: Juli 15, 2008, 21:31:13 »
Jeg synes denne tråden fra Peacock er merkelig og skjønner ikke hensikten. Nå må alle tenke litt og være saklige i debattinnleggene. Svend Anders satt i styret og trakk seg ut av egen vilje for å bidra til ro i Luscos mens det stormet som verst rundt Sverre. Det fortjener han takk og respekt for. Når han nå etter oppfordring kommer inn som redaktør to år etter, skal vi være meget glad for det. Ingen kan betvile Svends engasjement for Leeds United og hans evner i journalistfaget.

Nei, denne tråden er på sin plass nå som Luscos går inn i en kritisk tid som vil avgjøre supporterklubbens grunnlag for videre eksistens. Jeg, og mange andre, reagerte svært negativt på Karlsen-Moums rolle i anklagene mot vår BAUTA, Sverre Røbech. Et eksempel er "brevet" offentliggjort på Karlsen-Moums hjemmeside. Vel, han trakk seg, og de verste anklagelsene ble erklært å være ikke eksisterende. Er det da rart at vi reagerer når denne fyren plutselig er "inne i varmen" igjen? Dette kan for meg personlig avgjøre om jeg finner det hensiktsmessig å være medlem i Luscos. Responsen på innlegget viser også at dette er et ømtåelig tema.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #28 på: Juli 15, 2008, 22:54:07 »
.....
Nei, denne tråden er på sin plass nå som Luscos går inn i en kritisk tid som vil avgjøre supporterklubbens grunnlag for videre eksistens. Jeg, og mange andre, reagerte svært negativt på Karlsen-Moums rolle i anklagene mot vår BAUTA, Sverre Røbech. Et eksempel er "brevet" offentliggjort på Karlsen-Moums hjemmeside. Vel, han trakk seg, og de verste anklagelsene ble erklært å være ikke eksisterende. Er det da rart at vi reagerer når denne fyren plutselig er "inne i varmen" igjen? Dette kan for meg personlig avgjøre om jeg finner det hensiktsmessig å være medlem i Luscos. Responsen på innlegget viser også at dette er et ømtåelig tema.

Hva er det du ønsker å få belyst da Peacock?

Jeg oppfatter at ditt ’uskyldige’ spørsmål (som du kunne fått svar på ved å lese TPN) var iscenesatt for å virvle opp gammel drit – egnet til å mistenkeliggjøre sittende styre i LUSCOS og påtroppende redaktør i TPN.  Jeg synes det siste innlegget ditt bekrefter en slik hensikt. Heldigvis var det bare et par andre som bet på, før de fikk tenkt seg om….

Dette er ikke ’takhøyde’ - dette er skitten taktikk i en ellers redelig debatt.
 :-[
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Hallgeir *

Sv: Er Karlsen-Moum lurt inn "bakveien?"
« Svar #29 på: Juli 15, 2008, 23:10:18 »
   Uansett hvordan vi snur og vender på dette spørsmålet, uansett hvem som som har rett eller galt, uansett hvem som er skyld i det ene eller det andre.....Det er kun ødeleggende for LUSCOS.....OSS! Det beste er å legge denne saken død.
« Siste redigering: Juli 15, 2008, 23:28:16 av hallghel »
Super Leeds since 1968