Avstemmingen om Regional Members Club

Started by Kato, July 31, 2008, 10:27:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Medlemsbladet opererer med to forskjellige datoer for når denne rådgivende avstemmingen skal avsluttes.

På side 101 i bladet er datoen 1. august, mens det på side 90 er 15. august som er datoen.

Så for de som ønsker å stemme, men ikke har gjort det , er det vel muligens siste sjanse i dag.

Vil denne undersøkelsen bli offentliggjort her på forumet etter "deadline"?

berlin

Jeg har også et spørsmål vedrørende avstemmingen om Members Club og agendaen 23.august.

Det er altså slik at avstemmingen som er blitt gjort ved å sende email til leedsstemme@kundetjeneste.no, må ha minst 2/3 flertall for at styret fremmer dette som sak nr 7 på agendaen 23.august, hvis ikke strykes saken og man forblir LUSCOS og sak 8 og 9 gjennomføres på vanlig måte.

Men sett at det blir 2/3 flertall og sak 7 behandles på årsmøtet. Er da saken avgjort gjennom nevte veilledende email-avstemming, eller vil bli foretatt en ny avstemming der og da blant de fysisk fremmøtte på årsmøtet?

Håper å få svar på spørmålet.
Det kan vel være mange som normalt ikke tar turen til årsmøtet, som vil ta turen hvis det er der og da det bestemmes.

Tom S

Avstemmingen på nettet som avsluttes idag er kun rådgivende for om Styret vil fremme saken eller den stykes.

Om sak 7 behandles på årsmøtet vil det vere endelig avstemming av de fremmøtte på Ã...rsmøtet.
Så det er som du seier viktig å ta turen om muligheten er der.

For min egen del vert det for dyrt å ta turen til Oslo for å delta på Ã...rsmøtet, noko eg regner med gjelder de fleste medlemmer.
Det vil med andre ord (sannsynlegvis) vere ei lita gruppe av nær 3000 medlemmer som bestemmer utfallet av denne saka.
Det bør snarast gjerast endringar i vedtekter som åpner for å avgi stemme utan å fysisk vere tilstades på Ã...rsmøtet. Men, det er ei anna sak....

Quote from: berlin on August 01, 2008, 19:48:49
Jeg har også et spørsmål vedrørende avstemmingen om Members Club og agendaen 23.august.

Det er altså slik at avstemmingen som er blitt gjort ved å sende email til leedsstemme@kundetjeneste.no, må ha minst 2/3 flertall for at styret fremmer dette som sak nr 7 på agendaen 23.august, hvis ikke strykes saken og man forblir LUSCOS og sak 8 og 9 gjennomføres på vanlig måte.

Men sett at det blir 2/3 flertall og sak 7 behandles på årsmøtet. Er da saken avgjort gjennom nevte veilledende email-avstemming, eller vil bli foretatt en ny avstemming der og da blant de fysisk fremmøtte på årsmøtet?

Håper å få svar på spørmålet.
Det kan vel være mange som normalt ikke tar turen til årsmøtet, som vil ta turen hvis det er der og da det bestemmes.
COME ON LEEDS !!

berlin

Takk for svar, Tom!  :)

Jeg skal prøve å stille, må bare skaffe barnevakt, men det burde gå.

Tom S

Resultatet av avstemmingen forventer eg Styret legger ut her på forumet en av de nærmeste dagene.
Er jo viktig å få avklart om "sak 7" vert fremma eller strøket, regner med enkelte medlemmer prioriterer å ta turen om saka vert fremma og sit heime om den vert strøket (?).
COME ON LEEDS !!

Tom S

Det er sånn eg oppfatter det, men kunne vert greit om ein frå Styret bekreftet det...

Quote from: berlin on August 01, 2008, 20:54:36
Takk for svar, Tom!  :)

Jeg skal prøve å stille, må bare skaffe barnevakt, men det burde gå.
COME ON LEEDS !!

berlin

Quote from: Tom S on August 01, 2008, 21:42:35
Resultatet av avstemmingen forventer eg Styret legger ut her på forumet en av de nærmeste dagene.
Er jo viktig å få avklart om "sak 7" vert fremma eller strøket, regner med enkelte medlemmer prioriterer å ta turen om saka vert fremma og sit heime om den vert strøket (?).

Jepp, det er slik for mitt vedkommende.

Torgeir

Resultatet bør legges ut "pronte".

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Svend Anders

Jeg får beskjed i løpet av mandag hvordan avstemningen endte, og legger ut en nyhetssak på førstesiden da.

Grunnen til at det ikke blir tidligere er rett og slett fordi selskapet som tar seg av dette har vanlig kontortid, og altså ikke åpent i helgen. De må dessuten ha litt tid til å legge inn stemme som kom inn sent fredag, etc.

Og om noen skulle få tanken, så nei: jeg sier dette som nyhetsformidler/redaktør og ikke som "talerør for styret"  8)

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Torgeir

Nå har det vært kontortid i 45 min. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Litt utålmodig.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

Torgeir

"We will be back"

Torgeir

Wannabe

Jeg kan i og for seg ta over "vaktholdet" her en times tid, Torgeir... Ser at du (kanskje) ikke kan være på nettet hele dagen. Og - ja, vi venter jo for så vidt fortsatt...

MOT

Torgeir

og nå går dem jo snart hjem....

Hva skjer?????????????

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

Wannabe

På'n igjen i morgen... Kan sende SMS til deg Torgeir. Tror ikke det skjer noe spesielt i dag, nei.

MOT

Torgeir

Det må da for svarte gå ann å gi noe innfo????

Styret???? Svend Anders????

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

arneg

His noen får opplysninger om hva resultatet er blitt, uten  å ha mulighet til å legge det ut på forsiden så må denne tråden benyttes.

Svend Anders

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

isak

Hm, veit ikkje kva eg skal seie.... Litt overraskande at det var så stort ja-fleirtal.

Torgeir

Nå er det bare for Nei folket å mobilisere til årsmøtet.Jeg starter nå....

Hvor mange stemte????

Og nå er det på tide att styret svarer på spørmålene som har kommet opp i forskjellige
tråder her inne.

"We will be back"

Torgeir

arneg

Da er jo den videre veien grei, det er det ekstraordinære årsmøtet som avgjør saken.

Det er mulig at resultatet er så overveldende at vi som er endel av det lille mindretallet må bøye oss for den rådgivende avstemningen.  Jeg føler på det nå.  Isåfall er dette mitt farvell med den norske supporterklubben.

Et annet tema er om hva skjer nå med det som finnes av aktiva i Luscos.  Etter gjeldende lov skal dette overføres til England, og supporterklubben der.  

Regner også med at det vurderes å fortsette med en norsk uavhengig supporterklubb for Leeds U.  

Uansett tema så er det nå viktig å forholde seg kald.  Ingen beslutning må tas uten grundige vurderinger.  Grunnen til at jeg nå regner med at min tid er over er at styret har gjort dette med vitende vilje.  De var klar over at endel medlemmer ville si farvell til medlemskap.  Dette er et kalkulert "tap" av medlemmer.  Regner med at grunnen er at de anser at det er greit å miste de som har vært talsmenn for fortsatt uavhengig supporterklubb.  Dette sammen med at det for meg er helt uaktuelt å være tilsluttet en supporterklubb som er tatt balletak på av Bates gjør at jeg mest sannsynligvis sier takk for meg.

Roy

Overaskende stort flertall, selv om jeg trodde på 2/3 flertall. Da får vi håpe at årsmøtet følger opp ønsket fra oss som ikke kan reise til Tigerstaden denne dagen. MOT.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Tom S

Interessant resultat og noko overraskende. Det kunne vert greit å vite kor mane stemmer som kom inn.

Då spørs det kven som har anledning å stille på Ã...rsmøtet og kva vei det vipper der.
Spennande!

COME ON LEEDS !!

Asbjørn

Det var et overraskende stort flertall ja...

Nesten så jeg tenker at det er synd om det skulle bli 'et kupp' på årsmøtet, at mobilisering gjør at forslaget likevel faller (tross nesten 90% overvekt når man kan 'si sin mening hjemmefra'...)

- men det er klart, det er 'within the rules', det er årsmøter som skal avgjøre sånt, for all del..

Får håpe 'members-tilhengere' ikke tror saken allerede er avklart da, og ikke 'gidder' å møte på årsmøtet...

(men håper vi er venner likavel, Torgeir  ;D)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Karl Hot Shot

Forbannet, nå er dessverre nei-folket tvunget til å ta en opprivende kampvotering med styret på årsmøtet i Oslo lørdag 23. august.

Petter F

Totalt ble det avgitt 163 stemmer. 143 stemte JA og 20 stemte NEI.

Hilsen
Petter

Torgeir

Quote from: Petter F on August 04, 2008, 18:10:45
Totalt ble det avgitt 163 stemmer. 143 stemte JA og 20 stemte NEI.

Hilsen
Petter

163 stemmer av 2982 medlemmer(er det ikke det).???????????????????????

Vet også att det er flere som har forandra mening fra ja til nei.

Dette blir avgjort på årsmøtet.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

Tom S

Det var overraskende og skuffende få stemmer utav ein såpass stor medlemsskare.
COME ON LEEDS !!

berlin

Spørsmål til styret:

Jeg er litt i tvil om det kreves simpelt eller 2/3 flertall for denne avstemmingen.

Jeg refererer til § 9, § 10, men spesielt § 13 Oppløsning. Denne paragrafen opererer med
for meg tvetydig definisjon. Både 2/3 flertall og simplet flertall (x 2?) er nevnt.

Er det mulig å gi et svar på dette, og da mener jeg en fra styret og ikke en hvillken som helst JA-tulling eller NEI-tulling.

Tom S

Quote from: berlin on August 04, 2008, 20:32:07
Spørsmål til styret:

Jeg er litt i tvil om det kreves simpelt eller 2/3 flertall for denne avstemmingen.

Jeg refererer til § 9, § 10, men spesielt § 13 Oppløsning. Denne paragrafen opererer med
for meg tvetydig definisjon. Både 2/3 flertall og simplet flertall (x 2?) er nevnt.

Er det mulig å gi et svar på dette, og da mener jeg en fra styret og ikke en hvillken som helst JA-tulling eller NEI-tulling.

Da holder eg kjeft.....
;D
COME ON LEEDS !!

berlin

Quote from: Tom S on August 04, 2008, 20:33:35
Quote from: berlin on August 04, 2008, 20:32:07
Spørsmål til styret:

Da holder eg kjeft.....
;D

;D