EX-SPILLER: Luciano Becchio

Started by Kickthemdown, July 31, 2008, 15:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nord

Men vil ejerne  ikke tjene penge ? Dette er ikke god branding  >:( 

Becchio er OK  - men ingen legende  >:(

Jon R

Quote from: 4ever arcticwhite on January 25, 2013, 09:10:23
En grunn til at det kan være økonomisk gunstig å selge Becchio nå ( i stedet for til sommeren) er at det er få spisser som er tilgjengelige nå - hvem f..n vil selge en stabil målscorer midt i sesongen?

Jeg vet om minst en klubb.
Jon R.

martind

Jeg trekker tilbake alle tidligere uttalelser i den retning av at Lucciano bare kan gå.

Etter en sint telefon fra Jon R, der han understreker viktigheten av at vi er enige, velger jeg å ta fullstendig avstand fra alle mine tidligere uttalelser.

Jeg vil også komme med en offentlig og direkte beklagelse til Jon R! Sorry!
MOT!! We are Leeds!

berlin

Quote from: Bjørn Ødegaard on January 25, 2013, 08:54:36
Quote from: berlin on January 25, 2013, 00:25:47
Godt og engasjert innlegg, Sir!  :)

For min del så tror jeg ikke Becchio hverken har eller får legendestatus i Leeds, hverken nå eller historisk.
Til det briljerer han for lite. Folk tenderer heller til å digge en type som John Sheridan var,  eller Eric Cantona. Det er kanskje urettferdig overfor Becchio, som absolutt må ha noe ved seg, siden han stabilt leverer goaler.

Det kan gå rimelig bra uten Becchio og uten ersatter også, men heller vel til at vi blir svekket ift PO-sjanser.
Det er lite som tyder på at vi kommer til å hente inn en spisstype som hever laget sammenlignet med at Becchio blir. Grunnen til det er ikke bare Leeds evne og vilje til å kickstarte en høyere ambisjon NÃ...,
som bryter med de rammebetingelser som hersker i klubben. Like mye er det at aktuelle spillere ikke er tilgjengelig i dette vinduet, annet enn for de som driver etter "silly money" tankegangen. Vinduet er ellers preget av off-loading, altså spillere som ikke satses på.

Personlig prøver jeg å være en tanke distansert til det hele foreløpig, og avventer utspill fra de nye eierne ift strategier og planer, på kort og lang sikt, både når det gjelder manager og dernest spillere.
Hvis den uteblir, frykter jeg for en fortsatt kjip situasjon, som ikke virker tiltrekkende, hverken på manager kandidater eller spillere. Det eneste positive sålqangt, er at Bates er blitt en me perifer figur og forhåpentligvis ikke er i stand til gjøre stort mer skade. Sikker på det er jeg imidlertid ikke før mannen er ute av Leeds-systemet.

Tilbake til Becchio: Han er ikke Leeds' spiss i PL. Det er manager og eiere som må hente inn spillere som kan lykkes både i nPc og i PL.

Burde ikke dette vært på plass nå? De har hatt ganske så god tid...eller??

Jo, jeg synes nok det. Dess lengre tid som går, dess mer skeptiske blir fansen og det kan de ikke unngå å være klar over.

Jeg kan se et par grunner til at det tar tid, men det er rene spekulasjoner:
De ønsker å avvente hvordan NW gjør det, samtidig som de ikke ønsker å gi betydelig med penger til "shopping" (For det er allment kjent at NW planlegger å legge fotballen på hylla).
De ønsker å velge et tidspunkt da de kan hyre inn rett manager. Her har de 2 valg: De offentligjør sine ambisjoner og planer for alle og enhever eller de gjør de ifm intervju/kontakt med kandidiater.

Både jeg og kanskje de fleste på forumet frykter at det nye eierskapet ikke har midler til å høyne ambisjonsnivået, noe som vil sette enda større krav til hvordan man kan oppnå suksesss med små midler (bl.a talentutvikling). Så stor klubb som Leeds er vil ikke fansen ha tålmodighet til at det da tar lengre tid enn å kjøpe "ferdigvare".

Så, hva kan man gjøre, annet enn å håpe?
Det er slett ikke sikkert at Adkins er "Gud", men han får jo veldig gode skussmål fra Saintsweb.

DenHviteYeboah

"Vår venn Bahrain White" påstår i et innlegg at det er 2 bud på Becchio i fra utlandet....time will show :(

Sydhagen

Quote from: DenHviteYeboah on January 25, 2013, 14:57:05
"Vår venn Bahrain White" påstår i et innlegg at det er 2 bud på Becchio i fra utlandet....time will show :(

Ifølge Phil Hay er begge de budene avslått.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Quote from: martind on January 25, 2013, 14:10:24
Jeg trekker tilbake alle tidligere uttalelser i den retning av at Lucciano bare kan gå.

Etter en sint telefon fra Jon R, der han understreker viktigheten av at vi er enige, velger jeg å ta fullstendig avstand fra alle mine tidligere uttalelser.

Jeg vil også komme med en offentlig og direkte beklagelse til Jon R! Sorry!

Glimrende Martin!!!!  ;D ;D ;D
Jon R.

Peter7

Quote from: HåvardK on January 25, 2013, 08:32:30

En kan også tenke hva en vil om Tates uttalelser om "the money situation." Personlig tror jeg IKKE han refererer til hans personlige betingelser, slik noen velger å tolke det.
Kan være flere årsaker til at han sa det han sa ...

"Jeg ble sendt tilbake til Svanesjøen fordi Leeds ikke har penger" høres jo bedre ut enn
"Jeg ble sendt tilbake til Svanesjøen fordi Leeds ikke syntes jeg var god nok".

Han er jo ikke helt ... "Teit" heller ...  :D
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

baste

Ett 3 bud er avslått. Tror Becchio blir i £â,¬â,¬d$
Fram til sommern om ikke annet

Svend Anders

Quote from: DenHviteYeboah on January 25, 2013, 14:57:05

Det var jo det Leeds United skrev på sine sider i går?
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

Har såvidt snakket med noen kilder det siste døgnet, og jeg forstår det dithen at situasjonen med Becchio ikke er så umiddelbar som man kanskje får inntrykk av. Forhandlingene med ham startet nesten en måned tilbake, og kontraktsforslaget  var rimelig bra. Warnocks uttalelser idag indikerer også at han er tilbudt rundtomkring £20,000 i uka for de neste 3,5 årene. Det er intet mindre enn over 30 millioner norske kroner. Når spillerens svar da er at det overhodet ikke er aktuelt, kan man jo forestille seg at kravet er vesentlig høyere.

Stemningen i klubbledelsen skal være at man ønsker å beholde ham, derav det gode kontraktstilbudet, men at han ikke er så god at han bør ha mer enn det han er tilbudt nå. Og han hadde ikke fått så bra tilbud om det ikke var for historien og statusen hans i klubben.

Samtidig er prisen på Becchio visstnok ganske høyt - at de avslo et tredje bud i går understreker vel det selv om vi ikke vet beløpene. Jeg tror klubben tenker at det er lettere å gi slipp på ham til sommeren, så lenge de ikke får så mye penger at de kan kjøpe ut en veldig god erstatter (som ikke er i kategorien "offload") allerede nå.

SA
Følges på:

Joe Jordan

Quote from: Svend Anders on January 25, 2013, 17:01:05
Har såvidt snakket med noen kilder det siste døgnet, og jeg forstår det dithen at situasjonen med Becchio ikke er så umiddelbar som man kanskje får inntrykk av. Forhandlingene med ham startet nesten en måned tilbake, og kontraktsforslaget  var rimelig bra. Warnocks uttalelser idag indikerer også at han er tilbudt rundtomkring £20,000 i uka for de neste 3,5 årene. Det er intet mindre enn over 30 millioner norske kroner. Når spillerens svar da er at det overhodet ikke er aktuelt, kan man jo forestille seg at kravet er vesentlig høyere.

Stemningen i klubbledelsen skal være at man ønsker å beholde ham, derav det gode kontraktstilbudet, men at han ikke er så god at han bør ha mer enn det han er tilbudt nå. Og han hadde ikke fått så bra tilbud om det ikke var for historien og statusen hans i klubben.

Samtidig er prisen på Becchio visstnok ganske høyt - at de avslo et tredje bud i går understreker vel det selv om vi ikke vet beløpene. Jeg tror klubben tenker at det er lettere å gi slipp på ham til sommeren, så lenge de ikke får så mye penger at de kan kjøpe ut en veldig god erstatter (som ikke er i kategorien "offload") allerede nå.

SA

Dersom dette stemmer så gjør vel klubben det eneste riktige.  Â£20,000 i uka er vel  kanskje Becchio verdt, men ikke mer.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Leedsfan

Hvis dette stemmer SA så kan man ikke skylde på klubben, da har de strukket seg langt!

Wood i 3 1/2 år eller Becchio i 3 1/2 år til, ikke et lett valg (hypotese)?!?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Manager

Quote from: Bjørn Ødegaard on January 25, 2013, 08:07:44
Quote from: Jon R on January 25, 2013, 00:34:37
1) Hoofballene kom ikke med Becchio. Den kom med Neil Warnock. Det er altså NW som er "årsaken" til denne taktikken. At den type fotball passer Becchio spesielt godt er en alvorlig feilslutning som NW har hatt siden han kom til klubben.

2) Faktum er at langballer har aldri passet LB spesielt godt. Det er på tross av, ikke på grunn av denne taktikken at han har scoret så mange mål i år. Det er med andre ord ingen grunn til å slå langt, selv om LB er på banen. Snarere tvert i mot. Crosser fra kantene og LB rettvendt inne i boksen, da snakker vi. Det er da også de kampene (omgangene) vi har spilt ballen langs bakken LB har hatt sine beste kamper.

3) "Han trenger et lag rundt seg som fungerer optimalt for å få til noe."
Vel.  Han har scoret 19 mål denne sesongen. Synes du laget rundt han har fungert optimalt?

4) " Jeg savner en spiller som også evner å skape ting. "
20 mål. 10 assist. Det er statistikken fra det første året i Championship da han hadde et fantastisk partnership med Max Gradel. Legg merk til antall assists. Fantastisk for en spiss som ikke kan annet enn å score mål. Det må da være flere enn meg som husker LB fantastisk oppofrende lagspill fra tidligere sesonger? Synd fjorårs sesongen langt på vei bli ødelagt av skader.

5). Mitt inntrykk er at NW har drevet en anti Becchio kampanje i media de siste ukene hvor han langt på vei har gitt argentineren skylden for at spillerne slår langt og spiller en type fotball som fansen hater. Jeg er ikke overrasket over denne type ansvarsfraskrivelser fra Warnock.  Hva jeg er overrasket over er  
hvor mange som synes å ha bitt på agnet.  Det har vært en markert holdningsendring mot Becchio på diverse forum siste ukene og jeg merker meg at svært mange har glemt hva Becchio har levert av mål, assists,  innsats og inspirasjon  før Neil Warnock kom til klubben.

Trist og urettferdig. Det er hva det er.

Amen

Håkon

Beccs burde godtatt en 3,5 års kontrakt til 20000 £ i uken synest jeg, samtidig synest jeg klubben må gjøre alt de kan for å holde på han utover de 18 mnd. Ikke fordi han er best eller uerstattelig, men som et symbol på satsing og klubbens vei videre.  Becchio er den spilleren som betyr mest no og "alle" liker han. Jeg fikk bilde av han signert som jeg gav til barna mine. Hvordan skal jeg forklare det ? :-) bra at draktene jeg gav har Austin på ryggen :-) varer litt lengre..

Med en par gode vinger som Jerome thomas og Max gradel som kan legge innlegg til Beccs kunne det vært en suksessformel ?

Leeds for alltid

jackbauer68

Quote from: Håkon on January 25, 2013, 18:06:44
Beccs burde godtatt en 3,5 års kontrakt til 20000 £ i uken synest jeg, samtidig synest jeg klubben må gjøre alt de kan for å holde på han utover de 18 mnd. Ikke fordi han er best eller uerstattelig, men som et symbol på satsing og klubbens vei videre.  Becchio er den spilleren som betyr mest no og "alle" liker han. Jeg fikk bilde av han signert som jeg gav til barna mine. Hvordan skal jeg forklare det ? :-) bra at draktene jeg gav har Austin på ryggen :-) varer litt lengre..

Med en par gode vinger som Jerome thomas og Max gradel som kan legge innlegg til Beccs kunne det vært en suksessformel ?

Ã... kjøpe drakter med navn på ryggen har vel vist seg dei siste 10 årene å ikkje være det lureste! ;)

marve

Har såvidt snakket med noen kilder det siste døgnet, og jeg forstår det dithen at situasjonen med Becchio ikke er så umiddelbar som man kanskje får inntrykk av. Forhandlingene med ham startet nesten en måned tilbake, og kontraktsforslaget  var rimelig bra. Warnocks uttalelser idag indikerer også at han er tilbudt rundtomkring £20,000 i uka for de neste 3,5 årene. Det er intet mindre enn over 30 millioner norske kroner. Når spillerens svar da er at det overhodet ikke er aktuelt, kan man jo forestille seg at kravet er vesentlig høyere.

SA
Etter at  den største panikken har gitt seg hos meg hehehehe.
Og nå leser det du skriver så sier jeg selg ,men de må bruke pengene på å forsterke laget .
Håper de henter inn noen som gjør at all tvil om våre nye eiere blir feid vekk .

lojosang

Quote from: jackbauer68 on January 25, 2013, 18:22:56
Beccs burde godtatt en 3,5 års kontrakt til 20000 £ i uken synest jeg, samtidig synest jeg klubben må gjøre alt de kan for å holde på han utover de 18 mnd. Ikke fordi han er best eller uerstattelig, men som et symbol på satsing og klubbens vei videre.  Becchio er den spilleren som betyr mest no og "alle" liker han. Jeg fikk bilde av han signert som jeg gav til barna mine. Hvordan skal jeg forklare det ? :-) bra at draktene jeg gav har Austin på ryggen :-) varer litt lengre..

Ã... kjøpe drakter med navn på ryggen har vel vist seg dei siste 10 årene å ikkje være det lureste! ;)

Med mindre målet er en stor samling drakter med samme nummer og ulike navn, så klart! ;D
- Leif Olav

DenHviteYeboah

SA
Dersom dette stemmer så er det litt mer logisk mht eierne. Det kan jo rett og slett hende at han har blitt forespeilet en ukelønn på £30-40000 i uka i en kinesisk klubb. Når man er 29 år så er det vel ikke så rart at man drar til slike lønninger....det store spørsmålet blir nok en gang om spilleren blir erstattet med tilsvarende kvalitet, eller at det kommer rask slik det har gjort de siste årene >:(

haak-d

Angan signerer for sin kinesiske klubb i helga, så om det var klubben som bød på Becchio kjølner sikkert interessen derifra. Men hvor motivert er Becchio til å fullføre sesongen med oss når han så sterkt ønsker seg bort?

Jon R

Quote from: Joe Jordan on January 25, 2013, 17:22:31
Har såvidt snakket med noen kilder det siste døgnet, og jeg forstår det dithen at situasjonen med Becchio ikke er så umiddelbar som man kanskje får inntrykk av. Forhandlingene med ham startet nesten en måned tilbake, og kontraktsforslaget  var rimelig bra. Warnocks uttalelser idag indikerer også at han er tilbudt rundtomkring £20,000 i uka for de neste 3,5 årene. Det er intet mindre enn over 30 millioner norske kroner. Når spillerens svar da er at det overhodet ikke er aktuelt, kan man jo forestille seg at kravet er vesentlig høyere.

SA

Dersom dette stemmer så gjør vel klubben det eneste riktige.  Â£20,000 i uka er vel  kanskje Becchio verdt, men ikke mer.

Hvis dette er riktig er jeg helt enig i at det bare er å selge. Ingen championship spiller skal tjene Sånne summer som nevnes her. Fotballspillere bør se seg selv i speilet og spørre hva i videste verden som tilsier at de er verdt det de forlanger. Dessverre sammenligner de fleste seg oppover og når Beckford etter sigende har tjent opp mot 40 000 £ i uka så hvorfor skal ikke Becchio tjene noe i nærheten?  Hvis summene SA nevner er riktig er det helt nødvendig at klubben sender ut et klart og tydelig signal om den ikke er med sånt nonsense.

f**k Leicester! f**k Blackburn!

Mvh Jon R, midt i u -svingen.
Jon R.

Cherry

Quote from: jackbauer68 on January 25, 2013, 18:22:56

Kjøp med eget etternavn, alltid tryggest :D ;D

Svend Anders

Nå kommer rapportene fra Argentina om at den andre utenlandske klubben er fra Tyrkia. Trabzonspor og - Gud forby - Galatasaray figurerer blant ryktene: http://mundod.lavoz.com.ar/futbol/luciano-becchio-busca-pasar-del-leeds-united-al-futbol-turco-tras-recibir-un-importante

I så fall klubber som har betydelige midler, og skattesatsene er vel slik at de nærmest får dobbelt forsprang kontra de høye i England. Bare se på Sneijder som droppet England og dro til Gala fra Inter.

SA
Følges på:

Cherry

Quote from: Svend Anders on January 25, 2013, 20:28:56
Nå kommer rapportene fra Argentina om at den andre utenlandske klubben er fra Tyrkia. Trabzonspor og - Gud forby - Galatasaray figurerer blant ryktene: http://mundod.lavoz.com.ar/futbol/luciano-becchio-busca-pasar-del-leeds-united-al-futbol-turco-tras-recibir-un-importante

I så fall klubber som har betydelige midler, og skattesatsene er vel slik at de nærmest får dobbelt forsprang kontra de høye i England. Bare se på Sneijder som droppet England og dro til Gala fra Inter.

SA

Lukter bra med £££ for oss da....

Lundewhites

Ja går han til  Galatasaray, så er det bare å fjerne legenden fra trådnavnet....
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Rudi G.

Quote from: Jon R on January 25, 2013, 20:05:09

SA

Dersom dette stemmer så gjør vel klubben det eneste riktige.  £20,000 i uka er vel  kanskje Becchio verdt, men ikke mer.

Hvis dette er riktig er jeg helt enig i at det bare er å selge. Ingen championship spiller skal tjene Sånne summer som nevnes her. Fotballspillere bør se seg selv i speilet og spørre hva i videste verden som tilsier at de er verdt det de forlanger. Dessverre sammenligner de fleste seg oppover og når Beckford etter sigende har tjent opp mot 40 000 £ i uka så hvorfor skal ikke Becchio tjene noe i nærheten?  Hvis summene SA nevner er riktig er det helt nødvendig at klubben sender ut et klart og tydelig signal om den ikke er med sånt nonsense.

Fint du våkner opp Jon :), den såkalte "legenden" tror han er bedre en hva han er. Skulle han gå til PL vil han bli like malplassert som Paynter var i CC, han klarer sikker score noen mål i Kina!

J-R

Quote from: Lundewhites on January 25, 2013, 20:42:48
Ja går han til  Galatasaray, så er det bare å fjerne legenden fra trådnavnet....
Word !!

Jon R

Quote from: Rudi G. on January 25, 2013, 21:14:12

SA

Dersom dette stemmer så gjør vel klubben det eneste riktige.  £20,000 i uka er vel  kanskje Becchio verdt, men ikke mer.

Hvis dette er riktig er jeg helt enig i at det bare er å selge. Ingen championship spiller skal tjene Sånne summer som nevnes her. Fotballspillere bør se seg selv i speilet og spørre hva i videste verden som tilsier at de er verdt det de forlanger. Dessverre sammenligner de fleste seg oppover og når Beckford etter sigende har tjent opp mot 40 000 £ i uka så hvorfor skal ikke Becchio tjene noe i nærheten?  Hvis summene SA nevner er riktig er det helt nødvendig at klubben sender ut et klart og tydelig signal om den ikke er med sånt nonsense.

Fint du våkner opp Jon :), den såkalte "legenden" tror han er bedre en hva han er. Skulle han gå til PL vil han bli like malplassert som Paynter var i CC, han klarer sikker score noen mål i Kina!

Var ikke du en av de mange som mente at LB ville falle igjennom i Championship også, Rudi?  :)

Becchio vil holde mål i PL også han, forutsatt at han ikke blir brukt som target man i en type fotball som man sverget til på Fred Flintstones tid.  ;)
Jon R.

Rudi G.

Quote from: Jon R on January 25, 2013, 22:15:58
Quote from: Rudi G. on January 25, 2013, 21:14:12

SA

Var ikke du en av de mange som mente at LB ville falle igjennom i Championship også, Rudi?  :)

Becchio vil holde mål i PL også han, forutsatt at han ikke blir brukt som target man i en type fotball som man sverget til på Fred Flintstones tid.  ;)

Kan ikke huske å ha sakt eller skrevet det, mulig men tror ikke det.

Nei, tror ikke han ville holdt mål i PL, for dårlig teknisk, temposvak og for svak i luften til å hevde seg mot gode PL-forsvar! :)