Startelleveren i Serieåpningen

Started by Kato, August 02, 2008, 22:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Slik jeg forstår det fra dagens treningskamp spilte vi  4-4-2, da blir det nok det samme i premieren neste helg.

Laget blir antakelig seende slik ut:

Ankergren

Richardson           Huntington               Marquez              Sheehan

Snodgrass            Prutton                    Howson               Robinson

Showunmi                Beckford

Benk: Lucas, Michalik, Johnson, Becchio, Kilkenny. (Tipper Douglas og Kandol er solgt før helgen)

Godt nok for opprykk?

Keeper: God nok

Forsvar: God dekning med Michalik i midten og Johnson på venstre back. Dessverre er høyrebacken for dårlig, vårt svakeste punkt. I grenseland for at lagdelen er god nok.

Midtbane: Kjempeforsterkning i Robinson. Howson utvikler seg videre, Prutton er god nok, mens Snodgrass er et usikkerhetsmoment. Kilkenny bra å ha i bakhånd. Douglas blir nok borte, så mulig vi skulle hatt erstatning i anker-posisjonen. Lagdelen bør være god nok.

Angrep: Beckford god nok i massevis hvis han gidder. Showunmi blir en god lagspiller, men med for lite mål i seg. Becchio lukter kupp. Kandol forsvinner. Kommer Freedman blir dette godt nok.

Benk: Kan ikke tenke meg annet enn at vi har beste benk i divisjonen.

Skulle gjerne sett en ny høyreback ja.....

Klausen

Kilkenny spiller OL og sitter ikke på benken neste helg, men jeg ser poenget og dette er kanskje det beste laget vi kan stille med pr. dags dato! Jeg ville muligens flyttet Prutton ut på høyre og satt inn Delph, Johnson eller Douglas, i prioritert rekkefølge.

Lagdelene rangert fra 1 til 10 :

Keeper: Ankergren holder nivået i L1 lett, men bak han er det tynt! Bildene fra Irland viser at Martin er langt fra å utfordre Casper. Ut i fra kampene i fjor er Lucas en keeper helt på det jevne. 7

Venstreback: Der har vi Parker i tillegg til Sheehan, med Johnson som en nødløsning 6,5/7

Midtstoppere: Rui, Hunts og Lubo. Vår best besatte posisjon i tillegg til sentral midtbane. 9

Høyreback: Fraz er og blir vårt svakeste ledd. Gang på gang fraløpt/passert på sida. Gardner og Bayly har spilt bra når de har fått sjansen, men det er usikkert hvor bra de er iløpet av en lang sesong. 5

Midtbane: Howson, Prutton, Douglas, Johnson, Robinson, Kilkenny, Delph, Sweeney, Hughes, (Snodgrass). Veldig godt besatt sentralt i banen mens det fortsatt er litt tynt på kantene. Robinson har mange av de kvalitetene vi manglet i fjor, men en utpreget ving er han ikke. Johnson er heller ikke noen ving, selvom han gjorde sine saker bra i fjor. Snodgrass virket ikke helt komfortabel på høyresiden, men han jobbet bra hjemover og kom til en del bra innlegg. Tror han er best som venstrekant i 4-3-3. Veldig bra lagdel der vi ikke er så avhengig av enkeltspillere som tidligere. 8

Angrep: Beckford, Luciano, Kandol, Showunmi og Snodgrass. Eneste proven goalscorer er Beckford og vi virker ganske avhengig av han. Luciano ser bra ut i fra tv- bildene og kan bli en hit. Resten er jeg mer usikre på. Ingen klare makkere til Becks. 6,5/7

berlin

Quote from: kato on August 02, 2008, 22:39:48
(Tipper Douglas og Kandol er solgt før helgen)

Godt nok for opprykk?

Keeper: God nok

Forsvar: God dekning med Michalik i midten og Johnson på venstre back. Dessverre er høyrebacken for dårlig, vårt svakeste punkt. I grenseland for at lagdelen er god nok.

Midtbane: Kjempeforsterkning i Robinson. Howson utvikler seg videre, Prutton er god nok, mens Snodgrass er et usikkerhetsmoment. Kilkenny bra å ha i bakhånd. Douglas blir nok borte, så mulig vi skulle hatt erstatning i anker-posisjonen. Lagdelen bør være god nok.

Angrep: Beckford god nok i massevis hvis han gidder. Showunmi blir en god lagspiller, men med for lite mål i seg. Becchio lukter kupp. Kandol forsvinner. Kommer Freedman blir dette godt nok.

Hei Kato, er det din magefølelse etter pre-season som gjør at du tror Douglas og Kandol forsvinner, eller har det vært mer eller mindre seriøse rykter?

Kato

Når Douglas settes ut i siste treningskamp før seriestart er det et tegn. I tillegg har det jo versert rykter om Sheffield United. Blir nok borte.

Kandol ser ut til å være laaangt fra en plass på laget. Tror han er en spiller som kan være spennende for en del av disse "banke-mot-cornerflagg-lagene" på dette nivået. Er bare ren spekulasjon fra min side, ingen konkrete rykter om salg.

baste

Trur vi starter med denne 11èrn                         

Ankergren

Richardson          Huntington             Marquez            Sheehan

Prutton                Douglas              Howson              Robinson

Showunmi               Beckford

Benk: Lucas, Michalik, Johnson, Becchio,  Snodgrass 

Vil ha inn en ny høyre back..Ellers så begynner laget å se meget bra ut.

Ferre

Tror Becchio starter mot Scunthorpe, men ellers er jeg enig med laget til kato. Macca sa jo før kampen mot Dender at laget ikke var helt klart ennå, og at de som starte kampen i går nødvendigvis ikke var i første 11'ern neste helg.

jackbauer68

Det e vel mykje som tyder på at Macca har funne ut at Prutton e ett bedre alternativ enn trefoten Douglas uansett......så det blir nok samme laget som startet i går når vi starter neste helg.....vi har ett kanonlag synes eg,men skulle også gjerne sett en ny høyreback....BRING ON LEAGUE 1 8)

LEO

Jeg syntes det er synd at ikke Gary har prøvd RUI som høyre back istedenfor Richardsen.
Blir litt bekymret når The boss setter Richardsen som kaptein i en kamp.

RUI - Michalik - Huntington - Sheehan

Dette er min forsvarsfirer !!!

Hvis Leeds skal kjøpe/leie noen nå så må det være noen som er SÃ... god at de går rett inn i første elveren.
Nemeth fra Liverpool som eksempel !!! ;D

baste

Quote from: Ferre on August 03, 2008, 11:13:01
Tror Becchio starter mot Scunthorpe, men ellers er jeg enig med laget til kato. Macca sa jo før kampen mot Dender at laget ikke var helt klart ennå, og at de som starte kampen i går nødvendigvis ikke var i første 11'ern neste helg.

Becchio er vel småskadet...??   Showunmi  gjorde vel en god figur i siste kamp?

...Ikke helt oppdatert her..men dere får i så fall ha meg unnskyldt....har jobbet 250 t på 3 uker..litt i tåka her....men nå er det ei kald pils i solen... her i Bodø

Per-Stian

Trur vi stiller følgjande lag i opningskampen viss alle er skadefri:

Ankergren

Richardson - Huntington - Marques - Sheehan

Snodgrass - Prutton - Howson - Robinson

Becchio - Beckford

Benk: Lucas, Michalik, Johnson, Douglas, Showunmi

Personleg skulle eg gjerne hatt Gardner inn på høgrebacken og Douglas i ankerrolla med Prutton på høgre midtbane. Snodgrass kan sikkert vere ein fin reserve som kan kome inn og setje fart i angrepet/kanten.

peacock

"Høyreback: Fraz er og blir vårt svakeste ledd. Gang på gang fraløpt/passert på sida. Gardner og Bayly har spilt bra når de har fått sjansen, men det er usikkert hvor bra de er iløpet av en lang sesong. 5"

Ja, Frazer er vårt svakeste ledd. Trolig tidenes dårligste Leeds-spiller. Men, han blir ikke fraløpt, da han har fart som eneste styrke. Plasseringen gjør han dog til en sikkerhetsrisiko. Han selger seg høyt i banen, og etterlater seg en korridor for motstandere å boltre seg i. Han er helt uten tacklingsstyrke; utrolig nok til å være back! Positivt? Vel, farten gjør at han ofte kommer fri på høyresiden. Synd da at Morten Berre virker å ha silkefot for innlegg, til sammenligning...

Leeeeeeeeeeeeds

Hei gutter/ Er paa ferie, men folger fortsatt med/ Becchio starter selvfolgelig mot Scunthorpe lordag/ Kandol haaper jeg drar til en motstander
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Erik_

Ankergren

Richardson (C) - Marques - Huntington - Sheehan

Robinson - Prutton - Howson - Johnson

Beckford - Showunmi

Innbyttere: Lucas, Michalik, Douglas, Snodgrass og Becchio

Hva vinner jeg?

Svend Anders

Mange spennende innlegg her nå (SEKS døgn så er vi allerede ferdig med første kamp!), og foreløpig konklusjon er vel uansett at vi har en solid tropp i god tid til sesongstart. Med unntak av høyrebacken og keeperplassen er vi nærmest i stand til å stille "to ellevere" som begge ville kunne kjempet om opprykk.

Macca må vel nesten takke for at det blir noen skader og karantener utover, for det blir en utfordring å kombinere en stabil første-ellever uten for mange endringer, og å holde flere spillere happy med spilletid. Blant annet å ha en Lubo på benken, hentet fra Premiership, eller en DouglasHughes (begge kapteiner i fjor), m.fl.

Spissduoen blir en kamp til døra, hvor TYPE spiss (da spesielt makkeren til Beckford) kan være mer tellende enn bare hvor mange mål vedkommende har scoret. Jeg er ikke helt sikker på hvordan Becchio vil passe med Beckford? Kanskje er Showunmi en mer egnet type som kan brøyte litt vei og spille ham opp/igjennom. Virket som det var tendens til dette mot Dender?

Snodgrass og Robinson tror jeg får mest nytte for seg i 4-3-3-kampene. Eller: blir en 4-4-2-formasjon i praksis en mer dynamisk, kanskje diamant-preget, lagdel, der spillet i seg selv blir viktigere enn å virkelig holde bredden.

Om unggutta: det virker som Delph nå nærmest er helt oppe i a-lagsdiskusjonen permanent. Det er positivt, og samtidig tror jeg Macca vet at det er mange kamper gjennom en sesong og Delph trenger ikke være på banen i alle disse. Alt til sin tid. Howson håper jeg virkelig fortsetter "veksten" - og da blir han STOR i sin midtbanerolle. Gardner, Hotchkiss og Parker (med flere?) vil også kunne vise seg frem i løpet av sesongen, og det er bare å ønske de lokale unggutta lykke til.

Som sagt, mange spennende momenter - nærmest alle positive - når sto vi egentlig så godt rustet før en sesong, sett i lys av divisjonen vi er i?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

MacMurder

Tar jeg mye feil når jeg sier at Prutton startet sin karriere som høyre back?

Asbjørn

Pga 'feil pc' har jeg ikke sett bilder fra LUTV denne pre-season, så her er det andre somer mine 'øyne'... Så her er det dere skribentene som har påvirket (samt andre nettavis-sommervikarer, selvfølgelig :) ).

Fraz årets kaptein???
Dette er vel ikke endelig bekreftet ennå, men har fått rikelig med negativ omtale her inne allerede.
Jeg velger å snu på flisa... Dette viser nok at Macca & co berømmer Fraz for gode holdninger og sterk posisjon i gruppa. Dén skal han ha! (..tviler på at det er 'spillet alene' som er grunnen iallefall) Selvfølgelig kan det være 'honor of long service in the club' nå i pre seasin, men hvorfor i  all verden ikke bare gi armbåndet til den kommende kapteien - nei, det blir nok Fraz. Og Macca har nok begrunnelser for valget...

Ellers virker det som Howson har tatt steg videre siden forrige sesong. Looks promising... det eneste måtte være at PL-fristelsene nok står i kø når vinduet gjenåpner til vinteren...

I likhet med flere tolker også jeg det dit hen at Douglas & Kandol ikke blir med denne sesongen... Jeg hverken jubler eller er spesielt lei meg, Douglas har vært viktig (!) siste sesongene, men om han ikke er det lenger er jo et et enormt soliditetstegn... Kandol... vel, ikke vet jeg hvordan de nye er i hodestyrke, men der hadde iallefall Kandol noe å by på.

Ã...rets kantspill er jeg spent på!!!

...ellers vet vi jo alle at det er ikke serieåpningen vi behøver å være spent på (de vinner vi jo som regel), men jeg håper virkelig på flyt fra starten. Hadde vært kjekt :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...og så var det startelleveren mot Scunthorpe:

Anker

Fraz(c), Rui, Hunty, Shee

Robbo, Prutt, Johnnyboy, Johnson

Beckford, Beccio

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik_

Quote from: MacMurder on August 03, 2008, 19:59:27
Tar jeg mye feil når jeg sier at Prutton startet sin karriere som høyre back?
Du tar ikke feil i det hele tatt.

Klausen

Quote from: peacock on August 03, 2008, 17:52:47
"Høyreback: Fraz er og blir vårt svakeste ledd. Gang på gang fraløpt/passert på sida. Gardner og Bayly har spilt bra når de har fått sjansen, men det er usikkert hvor bra de er iløpet av en lang sesong. 5"

Ja, Frazer er vårt svakeste ledd. Trolig tidenes dårligste Leeds-spiller. Men, han blir ikke fraløpt, da han har fart som eneste styrke. Plasseringen gjør han dog til en sikkerhetsrisiko. Han selger seg høyt i banen, og etterlater seg en korridor for motstandere å boltre seg i. Han er helt uten tacklingsstyrke; utrolig nok til å være back! Positivt? Vel, farten gjør at han ofte kommer fri på høyresiden. Synd da at Morten Berre virker å ha silkefot for innlegg, til sammenligning...

Det har du selvfølgelig rett i, men feilplassert betyr i Richardsons tilfelle at han blir passert på utsiden og den store farten du snakker om ser vi sjelden eller aldri defensivt!

Ellers syns jeg det er fasinerende å se at vi begge er enig om hvor dårlig Richardson er, samtidig som du ikke klarer å være enig....

haak-d

Quote from: Asbjørn on August 03, 2008, 20:19:29
...og så var det startelleveren mot Scunthorpe:

Anker

Fraz(c), Rui, Hunty, Shee

Robbo, Prutt, Johnnyboy, Johnson

Beckford, Beccio

Spennede lag dette da :)

Douglas har vært en bærebjelke i de de siste sesongene, så om vi klarer oss uten han så er jo det et enormt stykretegn. Han ville nok gått rett på alle de andre lagene i vår divisjon pluss de fleste i CCC. Enoch har vel hodestyrken til Kandol, slik at vi slipper å se Kandol skyte fra egen halvdel hver gang han har ballen.
Fraz er ikke så dårlig som mange her inne vil ha det til, han er en moderneback med offensive kvaliteter. Tipper han får en kjempe sesong i år nå som han får en ving foran seg, vanskelig å spille back når du har en sentral midtbanespiller foran deg i 4-4-2 system.

berlin

Quote from: Asbjørn on August 03, 2008, 20:13:01
Pga 'feil pc' har jeg ikke sett bilder fra LUTV denne pre-season, så her er det andre somer mine 'øyne'... Så her er det dere skribentene som har påvirket (samt andre nettavis-sommervikarer, selvfølgelig :) ).

Fraz årets kaptein???
Dette er vel ikke endelig bekreftet ennå, men har fått rikelig med negativ omtale her inne allerede.
Jeg velger å snu på flisa... Dette viser nok at Macca & co berømmer Fraz for gode holdninger og sterk posisjon i gruppa. Dén skal han ha! (..tviler på at det er 'spillet alene' som er grunnen iallefall) Selvfølgelig kan det være 'honor of long service in the club' nå i pre seasin, men hvorfor i  all verden ikke bare gi armbåndet til den kommende kapteien - nei, det blir nok Fraz. Og Macca har nok begrunnelser for valget...

Enig med Asbie her. Vi supportere vet lite om Fraz sin egenskaper i garderoben og på treningsfeltet.
Vel er han ikke vår beste h.back gjennom tidene, men det er ikke det eneste som teller.
Når vi trekker fra Douglas, som ikke ser ut til få fast plass ( kan bli solgt også, nevnes det ) på midtbanen,
kryr det ikke akkurat av kapteinsemner i laget. Howson er altfor ung, og neppe midtpunktet i "pratingen" enda.
Prutt er ikke kapteinsemne, jeg kan fortsette..... Mulig Casper, men jeg foretrekker en utespiller.

Lykke til Fraz (hvis det blir han da)!

Tore

Anker

Frazer, Rui, Hunty, Shee

Robbo, Prutt, Johnny H, Johnson

Beckford, Beccio
Tore
Marching on together...

B_Ød

vet lite om den nye argentiner, men fra det lille jeg har sett tror jeg kanskje at kombinasjonen Robinson,Beckford og Showunmi kan skape trøbbel for de fleste forsvar i denne divisjonen.  Showunmi minner litt om Brian Deane i stil og forståelse, så jeg har trua på ham. (må nevnes at jeg i starten også hadde stor tru på Kandol...nuff said  :o)
Ups & Ups!!

stian

Quote from: CardiganArms on August 05, 2008, 10:35:36
vet lite om den nye argentiner, men fra det lille jeg har sett tror jeg kanskje at kombinasjonen Robinson,Beckford og Showunmi kan skape trøbbel for de fleste forsvar i denne divisjonen.  Showunmi minner litt om Brian Deane i stil og forståelse, så jeg har trua på ham. (må nevnes at jeg i starten også hadde stor tru på Kandol...nuff said  :o)

Jeg tror Becks og Beccs vil utgjøre det foretrukne spissparet kommende sesong. Showunmi blir jokeren som kan komme inn de kampene hvor det trengs mer luftstyrke. Nå som vi har antydning til kvalitet på kanten tror jeg det vil bli mye lettere å spille på topp, både for bakromsspissene og en kraftspiss som Showumni

MartinR

Ankergren                               

Richardson   Marques   Huntington  Sheehan           

Robinson          Howson            Jonhson           

Snodgrass                     Becchio                 

Beckford                                 

Sleivind

Ankergren
Frazer - Rui - Hunty - Sheehan
Robinson - Howson - Prutton - Snoddy
Beckford - Sjvonumi (ikke lett!)

Både forsvarsrekka og angrepsduoen er vel grei, bortsett ifra at Michalik kan ta en plass i midtforsvaret. Midtbanen derimot, er vondere å forutsi. Tror Howson er rimelig bankers, tror også at Macca er fan av Prutton, men ikke godt å si. Snoddy kan også fort bli byttet ut med Johnson. Douglas, Hughes, Johnson, Sweeney, Delph og sikkert ett par til kan fort få mange kamper. Synes i grunn det er litt trist at det ser ut som om Douglas er på vei ut, han er en spiller som har vært i klubben en stund, og jeg har begynt å bli "glad" i han. Og han er en spiller som alltid gir 100% og vi vet vel alle hvordan det gikk med og uten han på banen i fjor!

Blir også spennende å se hvem som starter på topp på lørdag. Kanskje Macca regner med han har et ess i ermet og kjører på med Brecchio fra start? Sjøl tror jeg vi kommer til å starte med Sjvnmoui (ikke lett!) og Beckford.

auren

Ankers

Frazer      Rui       Huntington     Johnson

Douglas

Robinson                   Howson

Beckford                               Snodgrass

Becchio

Dette er midt lag. Men tror nok Johnson byttes ut mot Sheehan og at Douglas byttes ut mot Prutton. Kan hende at Snoddy byttes med Johnson.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

eiru

Ankergren

Marques     Michalik      Huntington

Robinson?                                                      Johnson
                       Prutton          Douglas

Howson

Becford           Becchio

funker alltid på fm :D