VM-Kval: Norge - Island

Started by Dennis, September 01, 2008, 11:58:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dennis

Endelig braker det alvoret i gang for landslaget igjen. En fin start på EM-kvaliken endte i keepertabber, enorm skuffelse og skrinlegging av guttetur. Nå er det nye kamper og nye sjanser!

Noen som skal på Ullevaal til helga?

Troppen
Rune Almenning Jarstein - Rosenborg
Jon Knudsen - Stabæk
Håkon Opdal - Brann
Mohammed Abdellaoue - Vålerenga
Martin Andresen - Vålerenga
John Carew - Aston Villa
Christian Grindheim - Heerenveen
Brede Hangeland - Fulham     
Thorstein Helstad - Le Mans   
Daniel Fredheim Holm - Vålerenga     
Kristofer Hæstad - Vålerenga
Tom Høgli - Tromsø
Atle Roar Håland - Odense     
Steffen Iversen - Rosenborg
Erik Nevland - Fulham
Morten Gamst Pedersen - Blackburn
Tore Reginiussen - Tromsø
John Arne Riise - Roma
Morten Morisbak Skjønsberg - Stabæk
Fredrik Strømstad - Le Mans
Fredrik Winsnes - Strømsgodset
Per Ciljan Skjelbred - Rosenborg

Sannsynlig lag

Jarstein
Høgli Hangeland Reginiussen Riise
                Andresen
        Grindheim  Strømstad
      Helstad            Pedersen
                  Carew

Tipper dette laget utifra Grindheims strålende kamp for Herenveen i helga, samt at Winsnes' comeback mot Irland ikke var allverden. Overrasker meg likevel ikke om Winsnes eller Skjelbred begynner på bekostning Nederland-proffen.
På topp er Carew bænkers, noe jeg også tror Helstad er, etter det vellykkede Helstad\Strømstad-samarbeidet i serieåpninga og Hareides utsagn om å prøve å la flest mulig fra samme lag spille samtidig. På venstre antar jeg at Gamst Pedersen er tilbake i det gode selskap, på grunn av hans gode innhopp mot Irland, etter at Hareide endelig valgte å vrake han. Ser helst at Moa får starte, men jeg tror rutinen til Gamst avgjør.

Det skal vel velges inn to nye ansikt før landslagssamlingen og jeg blir overrasket om ikke Per Ciljan Skjelbred er en av de.

Og der kom han med  :)
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=525501
Marching on together!

Budda

Skjønner ikke hvorfor Hareide tar utelatt Tarek, men har med Fredheim Holm. Tarek er en mye bedre spiller en Fredheim Holm.
Endre

MartinR

Mens jeg skjønner ikke hvorfor Ã...ge Hareide ikke tok med Vadim Demidov, pga. EN KAMP! Det er ikke bra av Ã...ge Hareide ass!!

Lord-Meta

Mens jeg skjønner ikke hvorfor riise og gamsten kommer med hvergang...hva i svarte f*** har de gjort på landslaget de seneste 79 000 kampene...håper norge går på en massiv smell mot island og hareide kaster ut prettyboyene,....

berlin

Quote from: Lord-Meta on September 02, 2008, 00:33:41
Mens jeg skjønner ikke hvorfor riise og gamsten kommer med hvergang...hva i svarte f*** har de gjort på landslaget de seneste 79 000 kampene...håper norge går på en massiv smell mot island og hareide kaster ut prettyboyene,....

Ja, kast innpå Vidar Riseth, som hengende spiss!

Kickthemdown

Jeg skal selvfølgelig på Ullevaal for å følge Tore i marsjen mot VM :D

Alta-White

Lord-Meta

Quote from: berlin on September 02, 2008, 00:53:22
Quote from: Lord-Meta on September 02, 2008, 00:33:41

Ja, kast innpå Vidar Riseth, som hengende spiss!

Jeg godtar alt bare de presterer og viser at VIL gjøre en innsats for landet sitt, hvis ikke kan de ryke til ********

Dennis

Fullstendig enig, Lord-Meta!

Morten Gamst Pedersen hadde kun to virkelig gode kamper i EM-kvaliken. Syns derimot innhoppet hans mot Irland var preget av innsats og vilje, noe han har manglet både i kvalik og spesielt i oppkjøringskamper.

Det gjenstår å se om han starter, men hvis han igjen er mer opptatt av at frisyren sitter enn å spille fotball, så mener jeg Hareide bør ta han av etter 20 minutter og gi plassen til Moa fremover.

Det eneste som nytter er å dumpe spillerne.
Marching on together!

Mads95

Hareide må slutte å gi spillere "klippekort". For å være på landslaget må man prestere. Og det er det mange som gjør og enda flere som ikke gjør. Sånn som Martin Andresen har spilt dårlig i de fleste kamper. Han er den mest usympatiske personen i verden.  >:( Han kan holde seg til Vålenga og gjøre dem dårlig istedenfor :D. John Arne Riise fortjener ikke plassen sin heller. Jeg er glad han ikke fikk kapteins bindet. Kast ut spillere som er mere opptatt av håret en og prestere

Han må heller bruke spillere som kan og vil prestere. Sånn som: Skjelbred, Jon Knudsen, Tarik Elyounousi, Morten Skjønsberg, Jon inge høiland.

Jeg tror det er på tide at hareide går av

Mads95'
=)we are going up=)

MartinR

Quote from: Alta-White on September 02, 2008, 01:43:26
Jeg skal selvfølgelig på Ullevaal for å følge Tore i marsjen mot VM :D

Alta-White
Jeg, fattern(RuneR) og ern kompis av meg (Simon) skal på denne kampen :D Håper Borge vinner denne kampen ass, det er kejmpedårlig av Norge hvis dem taper mot Island.... Som Eidur Gudjohnsen sa på Sporten i stad "Norge er over 100 plasser høyere enn oss på Fifa rankingen" Så vi burde vinne denne kampen!

Lord-Meta

bra at Norge skifter formasjon nå, slik at gamsten ikke får plass lengre. Virker som Hareide har begynt å bruke litt hjernekapasiteten denne gang. Bare håpe det gir positive utslag

75 SOLLI

Stiller ett stor spørsmålstegn til at Martin Andresen sannsynligvis starter denne kampen!
Klippekort?

Sydhagen

jeg synes at winsnes burde få prøvd seg i "andresen"-rollen istedet for andresen. og da får man også plass til skjelbred på indreløpern/høyre midtbane.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Quote from: 75 SOLLI on September 05, 2008, 08:06:11
Stiller ett stor spørsmålstegn til at Martin Andresen sannsynligvis starter denne kampen!
Klippekort?

Det er det verste eksempelet, Trond!

Sies at ingen andre i Norge har kvalitetene til Martin Andresen. Jeg undres da hvilke kvaliteter det er snakk om. Ferdigetene til å stå stille innenfor midtsirkelen? Evnen til å gi spillere og dommere huden full, uavhengig om de har feil eller ikke? Kvalitetene til å ikke innse at satsingen i Vålerenga så langt har vært en dundrene fiasko?

Ok, så vi har ikke flust av playmakere i Norge, men folk som nevnes her er langt bedre enn Martin Andresen. Winsnes kunne bekledd den rollen, både med bedre pasninger og mer beinflytting. Vadim Demidov er en annen som passer i def.midtbanerollen. Hans kvaliteter er kanskje mer defensive, men drivet han har med ball er det få som matcher.

Nei, få Martin Andresen ut av laget. Han har tatt vann over hodet og er den Tippeliga-profilen som har skuffet mest i år.
Marching on together!

Per-Stian

Eg får dessverre ikkje høve til å sjå kampen på Ullevål, men eg skulle gjerne ha vore der og gitt landet vårt stønad.

Mitt draumelag p.t:

Knudsen
Høgli - Reginiussen - Hangeland - Riise
Skjelbred - Tettey - Strømstad
Elyounoussi - Carew - Iversen

Benk: Jarstein, Forren, Gamst, Moa, Helstad, Winsnes, Høiland

Klausen

Makedonia har nettopp slått Skotland 1-0!

Klausen

Hahahahaha.... :o :o ;D

Norge byttet flagget mot dragen uten at noen visste om det, angret, satte en gruppe med designere på saken og endte jaggu opp med flagget til slutt!  ::)

Fantastisk bruk av tid, økonomi og ressurser!! :-\

Heia Island!

Mads95

=)we are going up=)

berlin

Nr 1. Island
Nr 2. Makedonia
Nr 3 Skottland
Nr 4 Norge
Nr 5 Nederland

Dette blir sluttstillingen i gruppa, og tilsvarende i andre grupper.

Norge og Nederland for holde seg til skøyter.

Mads95

Lagoppsett:

4-4-2
                        Rune Almenning Jarstein

Tom Høgli, Tore Reginiussen, Brede Hangeland, John Arne Riise

Per Ciljan Skjelbred, Martin Andresen, Fredrik Winsnes Steffen Iversen

John Carew, Thorstein Helstad.

reserver: Jon Knudsen, Morten M. Skjønsberg, Morten Gamst Pedersen, Mohammed Abdellaoue, Christian Grindheim, Erik Nevland.

(sorry, måtte redigere skrev feil :-[)
=)we are going up=)

Tom S

Flaut!

Vi får holde oss til vinteridrett, vi er ikkje skapt for denne type sport.
COME ON LEEDS !!

ollan

Ollan

Bjalle Skien

Da takker jeg for det Ã...ge Hareide har tilført Norge og ønsker den nye treneren velkommen.

Mads95

På tide at hareide går av!!!
Vi hadde flaks at vi vant
Fantastisk skudd av Pall Gunnarson mot slutten.

Velkommen nye trener. Hvem det nå en blir?  ???
=)we are going up=)

Kato

Finnes knapt et kompetent menneske i det arrogante NFF som er i stand til å ta to gode avgjørelser.

1. Sparke Hareide
2. Ansette en dugende trener

Tida brukes til å tegne logoer, og opptre arrogant.

Tom S

Så mykje flaks hadde vi vel ikkje, men Norge var heldige som ikkje tapte.

Quote from: Mads95 on September 06, 2008, 21:19:04
På tide at hareide går av!!!
Vi hadde flaks at vi vant
Fantastisk skudd av Pall Gunnarson mot slutten.

Velkommen nye trener. Hvem det nå en blir?  ???

COME ON LEEDS !!

berlin

Norge kan skifte manager/trener så mange ganger de vil, men de blir ikke stort bedre av den grunn, det kan jeg love. Har ingenting å gjør i et WM, og kommer ikke dit heller.

Tom S

...inne på noko der, ja...

Quote from: berlin on September 07, 2008, 10:05:33
Norge kan skifte manager/trener så mange ganger de vil, men de blir ikke stort bedre av den grunn, det kan jeg love. Har ingenting å gjør i et WM, og kommer ikke dit heller.
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Eg vart flau og forbanna igår, men prisa meg lukkeleg for at eg ikkje tok turen til Ullevål. Uavgjort heime mot Island? Falitterklæring frå Hareide!

Per-Stian

- Ut med Hareide? Ja, svært gjerne.
- Inn med? Sole Stålbakken? Ja, gjerne, men vil han? Eggen sr.? Tja.
- Utanlandsk trenar? Stålsole er mitt førsteval, dernest vil eg sjå utanfor landegrensene.