Skrevet av Emne: KAMP: vs. Peterborough United 4/10  (Lest 53287 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #330 på: Oktober 04, 2008, 14:55:26 »
Folkens, noe ord til trøst:

Tapet i dag er surt og ekstra trist ettersom vi kunne leda ligaen, i det minste for et par timer.

MEN! Dette var en off-day og er ikke representativt for hvordan Leeds har vært i det siste. Vi hadde seks (6!) seiere på rad før denne kampen, så det er naturlig at man snubler før eller siden.

Poenget er at Leeds skal slå tilbake til uka mot Rotherham i malingcupen, men i HVERTFALL mot Brighton på Elland Road om ei uke.

Dette var et naturlig arbeidsuhell, ingen tendens!

Tror deg ikke.

Macca begynte å endre på et vinnelag i forrige kamp da Killa og Hughes msitet plassene. Den endte nesten med katastrofe not Hereford. Idag fratok det oss muligheten til ett poeng.

Becks har gjort fra seg på en stund og Becchio er svak foran mål, dessverre.

The future is white in this division!

Dette var SVAKT og ekstremt skuffende!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #331 på: Oktober 04, 2008, 14:55:35 »
Då får vi satse på at Walsall og Millwall også avgir poeng idag, sånn at vi beheld 4.plassen.
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #332 på: Oktober 04, 2008, 14:56:23 »
2 tap på 9 kamper!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

viking

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #333 på: Oktober 04, 2008, 14:56:35 »
Takk for trøstende ord,Mr.Kaizer.
Pretter en tuborg og en liten sambucca...trøst heter det!!
 

Le Jardin

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #334 på: Oktober 04, 2008, 14:57:15 »
Folkens, noe ord til trøst:

Tapet i dag er surt og ekstra trist ettersom vi kunne leda ligaen, i det minste for et par timer.

MEN! Dette var en off-day og er ikke representativt for hvordan Leeds har vært i det siste. Vi hadde seks (6!) seiere på rad før denne kampen, så det er naturlig at man snubler før eller siden.

Poenget er at Leeds skal slå tilbake til uka mot Rotherham i malingcupen, og i HVERTFALL mot Brighton på Elland Road om ei uke.

Dette var et naturlig arbeidsuhell, ingen tendens! Ikke sørg for tapet for lenge, det kommer en ny kamp om noen dager! Prett heller en øl og lad opp til slakt av Rotherham og Brighton!

MARCHING ON TOGETHER!

Veldig bra sagt. We have our ups and downs. Viktig å være positiv i tankegangen og ikke banne og sverte og gå å legge seg som enkelte her.

Terje, som allerede gleder seg til neste kamp.
"Victory is in our sights"

Tom S

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #335 på: Oktober 04, 2008, 14:57:25 »
Casper vår bestemann seier Eddie, det seier vel det meste om kva vi presterte på bana idag...
COME ON LEEDS !!

Trond90

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #336 på: Oktober 04, 2008, 15:00:05 »
Er skuffet nå, men jeg er SIKKER på at vi rykker opp.. noen tap kommer det alltid ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #337 på: Oktober 04, 2008, 15:05:15 »
Då var trolldomen min broten. Haldt meg borte under kampen, men ser at vi har tapt :( Frykta dette oppgjeret, og er ikkje direkte skuffa. Berre litt lei meg. Men vi slår attende! Sannsynlegvis allereie i neste kamp.

mercruiser

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #338 på: Oktober 04, 2008, 15:05:55 »
Ups and downs..

auren

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #339 på: Oktober 04, 2008, 15:10:58 »
Då var trolldomen min broten. Haldt meg borte under kampen, men ser at vi har tapt :( Frykta dette oppgjeret, og er ikkje direkte skuffa. Berre litt lei meg. Men vi slår attende! Sannsynlegvis allereie i neste kamp.

Hvordan følger du med kampene PS? Tekst tv? Har du LUTV?

Greit nok at man er overtroisk, men jeg hadde aldri latt overtroen fått meg til ikke å følge med Leedskamper. Kanskje hvis du stopper helt å følge Leeds så rykker vi opp?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Carl Fisker

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #340 på: Oktober 04, 2008, 15:13:08 »
Et tap i ny og ne må vi tåle.

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #341 på: Oktober 04, 2008, 15:15:41 »
Då var trolldomen min broten. Haldt meg borte under kampen, men ser at vi har tapt :( Frykta dette oppgjeret, og er ikkje direkte skuffa. Berre litt lei meg. Men vi slår attende! Sannsynlegvis allereie i neste kamp.

Hvordan følger du med kampene PS? Tekst tv? Har du LUTV?

Greit nok at man er overtroisk, men jeg hadde aldri latt overtroen fått meg til ikke å følge med Leedskamper. Kanskje hvis du stopper helt å følge Leeds så rykker vi opp?

auren

Følgjer normalt kampane gjennom forumet og på diverse livescore, ikkje LUTV. Dei siste sju kampane har eg kun glytta innom tekst-tv med ujamn frekvens.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #342 på: Oktober 04, 2008, 15:32:33 »
Då var trolldomen min broten. Haldt meg borte under kampen, men ser at vi har tapt :( Frykta dette oppgjeret, og er ikkje direkte skuffa. Berre litt lei meg. Men vi slår attende! Sannsynlegvis allereie i neste kamp.

Hvordan følger du med kampene PS? Tekst tv? Har du LUTV?

Greit nok at man er overtroisk, men jeg hadde aldri latt overtroen fått meg til ikke å følge med Leedskamper. Kanskje hvis du stopper helt å følge Leeds så rykker vi opp?

auren

Jeg har vært inne på tanken.....  ;)  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #343 på: Oktober 04, 2008, 15:35:46 »
Skuffa i dag. Hadde sånn lyst å sei "Leeds leads"..

Tippar dei godtar seg godt med søndagsmiddagen hjå familien Ferguson i morgon. Hmfr.
« Siste redigering: Oktober 04, 2008, 15:37:53 av Torpedo »

berlin

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #344 på: Oktober 04, 2008, 16:13:34 »
Då får vi satse på at Walsall og Millwall også avgir poeng idag, sånn at vi beheld 4.plassen.

Sesongen er lang, Tom. Til nyttår skal du se vi er oppe på 1 eller 2.plass.  :)

Vi kommer fryktelig tilbake mot Brighton ( i ligaen, vel og merke ).

Tom S

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #345 på: Oktober 04, 2008, 16:54:09 »
Då får vi satse på at Walsall og Millwall også avgir poeng idag, sånn at vi beheld 4.plassen.

Sesongen er lang, Tom. Til nyttår skal du se vi er oppe på 1 eller 2.plass.  :)

Vi kommer fryktelig tilbake mot Brighton ( i ligaen, vel og merke ).

Fryktelig i positiv eller negativ forstand ?
 ::)
COME ON LEEDS !!

auren

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #346 på: Oktober 04, 2008, 17:58:36 »
"Alle" lag taper jo den påfølgende kampen etter at manageren har blitt månedens

Jepp. Millwall tapte så det sang. Hele 0-4 på hjemmebane mot Milton Keynes Dons. Flink til å spå du gutten...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #347 på: Oktober 05, 2008, 09:30:24 »
Det eneste som irriterer meg med dette tapet er at det er mot "fergie jr". Ellers så er det helt greit. Vi vil alltid tape noen kamper. Det er sluttsummen som regnes her og den vil vise at vi greier oss godt. Trust in LEEDS
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #348 på: Oktober 05, 2008, 13:33:52 »
Etter waccoe-gjennomgangen sitter følgende igjen:

Anker: Noen gode inngripener, jaja, men virker ikke å klare å organisere back four'en 'the Lucas way' (vi tapte nok en del på å miste tryggheten til Lucie boy, me thinks). Folk er ikke enige i Eddies MOM.

Fraz: His usual game :) (dvs de vanlige kommentarene)

Telfer: Slet med farten til spissen, og 'hvis back 4 virket uorg. er ikke det Telfers jobb da' som noen skriver...)

Rui: Slet i 1. bedre i 2. 'hjalp Telfie-boy ved noen anledn...

White: Noe svak kamp, slet også med motpartens fart.. men grei fremover...

Robbo: God/grei kamp, jobbet godt. Men fart har han ikke! Og 'end productsene' kunne vært bedre

Dougie: Leeds beste... Jobbet som galeislave igjen (gi ham armbandet tilbake skriker noen) men pasningene...

Delph: Hans svakeste kamp. Overrasket at han fikk fortsette da Howson gikk ut... Mistet ballen en del.

Howson: Blir for veik/lett... Fortsatt kan han glimte til, men en del mener at kun 'Leeds boy stempelet' gjør at folk ikke har avskrevet hans opptredener...

Becchio: Jobber godt, målet mener en del var 'perfectly good'... Men kommer ofte 'for skrått på mål, avslutter fra halvhåpløst hold'...

Becks: Ikke hans kamp nei...

« Siste redigering: Oktober 05, 2008, 13:39:30 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #349 på: Oktober 05, 2008, 17:30:07 »
ble skikkelig skuffet når jeg sjekket txt tv...2-0 til Peterborough?? Det er ikke bra nok, men vi får satse på at Leeds kommer sterkere tilbake..og nye 5-6 seire på rad....

Marching on together ;-)

Sleivind

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #350 på: Oktober 05, 2008, 18:40:53 »
Nå er bildene lagt ut på LUTV!

Og det vi kan se er at det ikke er noen god kamp av Leeds. Vi har noen sjanser, og hadde f.eks Becchio scort på sin sjanse, da han var aleine med keeper, så hadde nok kampen sett helt annerledes ut.

Men det er en ting som slår meg, det er at midtbanen altfor lett gir ballen vekk. Flere ganger når laget er på vei fremover så mister vi den. Av de 10 minuttene som er lagt ut på LUTV, så virker det som om Delph ikke har noen god dag på jobben. Flere håpløse feilpasninger, og noen farlige dribleforsøk som gjør at han mister ballen.

Vi får prøve å glemme denne kampen her så fort som mulig, også får vi håpe at vi greier å luke vekk alle de farlige feilpasningene i midtbaneleddet til neste kamp.

Oggy

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #351 på: Oktober 05, 2008, 20:17:51 »
For ei MØKKAHELG  :(
Tap både for Leeds og Glimt  :'( :'( :'(
Oggy

Hallgeir *

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #352 på: Oktober 05, 2008, 21:24:02 »
   Det ser ikke ut til at Lucas har brukket en finger, men "bare" fått den ut av ledd.....hvis det er riktig det som kan leses på nettsida til avisen Bradford Telegraph & Argus.
« Siste redigering: Oktober 05, 2008, 21:29:41 av hallghel »
Super Leeds since 1968

Karl Hot Shot

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #353 på: Oktober 06, 2008, 16:07:13 »
Etter waccoe-gjennomgangen sitter følgende igjen:

Anker: Noen gode inngripener, jaja, men virker ikke å klare å organisere back four'en 'the Lucas way' (vi tapte nok en del på å miste tryggheten til Lucie boy, me thinks). Folk er ikke enige i Eddies MOM.

Fraz: His usual game :) (dvs de vanlige kommentarene)

Telfer: Slet med farten til spissen, og 'hvis back 4 virket uorg. er ikke det Telfers jobb da' som noen skriver...)

Rui: Slet i 1. bedre i 2. 'hjalp Telfie-boy ved noen anledn...

White: Noe svak kamp, slet også med motpartens fart.. men grei fremover...

Robbo: God/grei kamp, jobbet godt. Men fart har han ikke! Og 'end productsene' kunne vært bedre

Dougie: Leeds beste... Jobbet som galeislave igjen (gi ham armbandet tilbake skriker noen) men pasningene...

Delph: Hans svakeste kamp. Overrasket at han fikk fortsette da Howson gikk ut... Mistet ballen en del.

Howson: Blir for veik/lett... Fortsatt kan han glimte til, men en del mener at kun 'Leeds boy stempelet' gjør at folk ikke har avskrevet hans opptredener...

Becchio: Jobber godt, målet mener en del var 'perfectly good'... Men kommer ofte 'for skrått på mål, avslutter fra halvhåpløst hold'...

Becks: Ikke hans kamp nei...



Veldig mye bra i vurderingene fra den tilreisende supporterskaren fra Yorkshire, men de bærer litt vel mye preg av at folka har stått bak det ene målet. Denne gangen hadde jeg faktisk to billetter til en Leeds-kamp. Én billett var sammen med fansen bak det ene målet, og den andre billetten var på hovedtribunen i Glebe Road, praktisk talt rett på midtstreken. Jeg valgte å benytte billetten på hovedtribunen på London Road. Som vanlig spilte Leeds United i en 4-4-2-formasjon med Jonathan Douglas som anker på midtbanen, slik at vi like godt kunne si at Leeds United spilte i en 4-1-3-2-formasjon. Peterborough hadde de klart største og fleste sjansene foran mål, mens Leeds United hadde ballbesittelsen. Kampen ble en taktisk triumf for unge Darren Ferguson, men Gary McAllister dessverre viste svakheter i denne kampen som taktiker. McAllister valgte å starte med flere unge og uerfarne spillere. Aiden White på venstrebacken viste at han har stort talent med ball, men fysisk er han fortsatt for sped, og Douglas brukte mesteparten av førsteomgangen til "å hjelpe" sekstenåringen. På høyrebacken spilte som vanlig kaptein Frazer Richardson. Han var klart bedre offensivt enn defensivt. Faktisk har Richardson mistet mye av farta si, som jo tidligere var hans store styrke. Attenåringen (nr. 24 hos Posh) som spilte på Peterboroughs venstreflanke, løp fra Richardson et par ganger, og var en stadig trussel. Luciano Becchio hadde Leeds Uniteds første sjanse på mål etter 19 minutter av første omgang, men han skjøt svakt til høyre for målet. 0-0 ved pause, og Leeds United hadde mest grunn til å glede seg over det. Nr. 10 George Boyd gav Posh ledelsen 1-0 et par minutter inn i andre omgang. Etter 56 minutter hadde Fabian Delph et fint langskudd som strøyk like over tverrliggeren. Delph vender fint, men det blir likevel altfor mye sideways and backwards. Midtbanen mangler i det hele tatt framdrift. Jeg tok meg i å savne O'Learys spillefilosofi; raskest mulig fram i lengderetningen. McAllister har tydeligvis prenta inn i spillerne at her skal vi holde ballen i laget mest mulig, så vil sjansene også til slutt by seg. Og sjanser for Leeds United ble det da og. Luciano Becchio fikk et mål annulert for offside etter 82 minutter. Avblåsinga så helt grei ut. Andy Robinson burde ha scora fra kloss hold ved straffemerket etter 87 minutter, men han oppdaga ikke hvor god tid han hadde, og skjøt svakt rett i en Posh-spiller. Howson hadde ingen god dag på jobben. Når Robert Snodgrass kom inn for Howson etter 57 minutter, fikk vår høyreflanke langt mer kraft. Dessverre virker Snodgrass direkte utrent og han var helt utkjørt etter 20 minutters spill. Men Snodgrass kan det fysiske spillet, og han bør bli satsa mer på. Da Ben Parker erstatta Aiden White på venstrebacken etter 74 minutter, fikk vi også en ny dimensjon i Leeds-spillet; forsøk på å tre lange baller igjennom til Jermaine Beckford i bakrommet bak Psh sin forsvarsfirer. Plutselig så Leeds United langt farligere ut foran mål. Beckford virket helt malplassert på sin spissplass i første omgang. Et par ganger så vi hans spesialitet på lørdag, evnen til å avslutte raskt på mål. Men i første omgang var hele tida utenfor posisjon. Enten gikk han i offside, eller han gikk ned på midtfeltet, og medspillere prøvde å spille han igjennom. Nei, det er nok en grunn til at ingen PL-klubber har vært villige til å legge virkelig store summer på bordet for å lokke Beckford til seg.

Alt i alt var det en skuffende forestilling av Leeds United på lørdag. Men mer enn at spillerne var direkte dårlige, var det McAllister og Stountons taktikk som var feilslått. McAllister bør gå i tenkeboksen med denne ballbesittelsesfilosofien sin.
 

auren

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #354 på: Oktober 06, 2008, 17:08:42 »
Takk for et godt og fyldig referat Karl Hot Shot. Såpass detaljert at jeg mistenker deg for å sitte med notatblokk og penn på tribunen ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #355 på: Oktober 08, 2008, 15:24:14 »
Enig, hvordan fikk du det til? Var du på kampen? Nesten på en måte youtube aktig. Tv?

lojosang

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #356 på: Oktober 08, 2008, 15:28:44 »
Enig, hvordan fikk du det til? Var du på kampen? Nesten på en måte youtube aktig. Tv?

Som han skriver i referatet sitt satt han altså omtrent midt på hovedtribunen. Og så har han nok noe over gjennomsnittet hukommelse for Leedsfotball.  :)
- Leif Olav

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Peterborough United 4/10
« Svar #357 på: Oktober 08, 2008, 15:36:13 »
Enig, hvordan fikk du det til? Var du på kampen? Nesten på en måte youtube aktig. Tv?

Som han skriver i referatet sitt satt han altså omtrent midt på hovedtribunen. Og så har han nok noe over gjennomsnittet hukommelse for Leedsfotball.  :)
Hehe :D