Skrevet av Emne: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!  (Lest 29713 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #30 på: Oktober 16, 2008, 20:20:41 »
Ja, jeg blir litt hårsår når noen rakker så innstendig ned på laget som sitter dyyypt inni hjerterota mi. Men jeg gidder ikke diskutere det mer. Takk!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #31 på: Oktober 16, 2008, 20:23:55 »
Hehe, den er god. Jeg blir litt det samme når folk sier at Molde bare har klyser på laget  :)

Ja, jeg blir litt hårsår når noen rakker så innstendig ned på laget som sitter dyyypt inni hjerterota mi. Men jeg gidder ikke diskutere det mer. Takk!
Endre

Bjalle Skien

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #32 på: Oktober 18, 2008, 16:35:27 »
Hehe, den er god. Jeg blir litt det samme når folk sier at Molde bare har klyser på laget  :)

Ja, jeg blir litt hårsår når noen rakker så innstendig ned på laget som sitter dyyypt inni hjerterota mi. Men jeg gidder ikke diskutere det mer. Takk!


Hei "NoBudda" Vil aldri si at jeg er en ekspert på fotball, men har sett endel kamper i både Norge og andre land.

At du kan påstå at Odd spiller "destruktiv og kjedelig fotball", viser bare at du ikke har mye peiling på ja akkurat fotball.

Når Odd var i TL var de i alle år et av de mest spillende lagene (iflg statestikker) i år i 1 div har de laget flest mål og har som alle lag hatt sine både gode og dårlige "dager". Men jeg kan konkludere med at du ikke har sett Odd i år for hvis du hadde det, så hadde du ikke skrevet slikt barnslig oppgulp uten fakta i virkligheten..

Til Therese
Ikke bry deg om personer som kommer med masse påstander uten å ha argumenter for det..

PS "Nobudda" Kowaks har laget mange mål med beina i år!!!

Med vennskaplig utstrakt hånd
Bjalle Skien (aka Jarle Bakke)

lojosang

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #33 på: Oktober 20, 2008, 01:11:57 »
Hehe, den er god. Jeg blir litt det samme når folk sier at Molde bare har klyser på laget  :)

Hva er det du sier? Har Molde fått en sympatisk spiller?  :o :o :o
- Leif Olav

Sten

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #34 på: Oktober 20, 2008, 11:08:59 »
At Odd spiller destruktiv fotball har man hørt i mange år. Det er en myte konstruert av Davy Wathne og resten av bulkegjengen i Bergen som ikke forstår at det er MANGFOLDET som er gøy med fotball. Folk fra Grenland og Molde gidder ikke å se på Vålerenga, Brann og RBK hver eneste helg. Folk fra Grenland elsker Odd, folk fra Molde elsker Molde (eller var det trener Ã…lesund)- sånn er det bare.

Dessuten: skal man bruke hvem som scorer som argument for fotballstilen, så må man nesten ta med:

14  mål: Slaktern Morten Fevang
9  mål: Bentley
6 mål: Gulsvik

Altså I TILLEGG til Kovacs.

Odd er altså et lag som har tre spillere som har scoret flere mål enn toppscoreren på lag som Sandefjord, Sogndal og Haugesund...
« Siste redigering: Oktober 20, 2008, 11:11:15 av Sten »
Sten

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #35 på: Oktober 20, 2008, 12:18:34 »
Til Bjalle Skien:

Først: Hvis du skal prøve å "ta" noen for ubegrunnet kritikk, så bør du jo selv begrunne dine synspunkter!

Her er mine svar til dine utsagn:

Punkt 1: "Hei "NoBudda" Vil aldri si at jeg er en ekspert på fotball, men har sett endel kamper i både Norge og andre land."

Jeg har også sett en del kamper både i Norge, og i andre land. Har aldri sagt at jeg er ekspert, og at mine utsagn er objektive. NoBudda? Den tok jeg ikke  :)

Punkt 2: "At du kan påstå at Odd spiller "destruktiv og kjedelig fotball", viser bare at du ikke har mye peiling på ja akkurat fotball."

Ok, hvordan begrunner du denne påstanden? Sa du barnslig oppgulp? De kampene jeg har sett ODD, så synes jeg at de har spilt akkurat slik. Det er min subjektive påstand.

Punkt 3: "Når Odd var i TL var de i alle år et av de mest spillende lagene (iflg statestikker) i år i 1 div har de laget flest mål og har som alle lag hatt sine både gode og dårlige "dager". Men jeg kan konkludere med at du ikke har sett Odd i år for hvis du hadde det, så hadde du ikke skrevet slikt barnslig oppgulp uten fakta i virkligheten"

Ok, den hadde jeg litt problemer med. For det første, hvilke statistikker henviser du til? Du kan ikke komme med en slik påstand uten å henvise til kildene! For det andre, hvordan kan du konkludere med at jeg ikke har sett ODD? Har sett de kampene jeg har hatt muligheten til å se. Om det er nok, kan kanskje diskuteres. For det tredje, barsnlig oppgulp? Ok, det var kanskje det, men innlegget ditt bærer ikke akkurat preg av modenhet og saklig begrunnelse heller.

Lojosang:

Vi har da mange vi. Hoseth, for eksempel. 
Endre

isak

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #36 på: Oktober 20, 2008, 12:37:18 »
Odd er altså et lag som har tre spillere som har scoret flere mål enn toppscoreren på lag som Sandefjord, Sogndal og Haugesund...

[/quote]Men Sogndal har den meste effektive!  :) Tarjei Dale  ;D ;D

Bjalle Skien

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #37 på: Oktober 20, 2008, 17:13:49 »
Til Bjalle Skien:

Først: Hvis du skal prøve å "ta" noen for ubegrunnet kritikk, så bør du jo selv begrunne dine synspunkter!

Her er mine svar til dine utsagn:

Punkt 1: "Hei "NoBudda" Vil aldri si at jeg er en ekspert på fotball, men har sett endel kamper i både Norge og andre land."

Jeg har også sett en del kamper både i Norge, og i andre land. Har aldri sagt at jeg er ekspert, og at mine utsagn er objektive. NoBudda? Den tok jeg ikke  :)

Punkt 2: "At du kan påstå at Odd spiller "destruktiv og kjedelig fotball", viser bare at du ikke har mye peiling på ja akkurat fotball."

Ok, hvordan begrunner du denne påstanden? Sa du barnslig oppgulp? De kampene jeg har sett ODD, så synes jeg at de har spilt akkurat slik. Det er min subjektive påstand.

Punkt 3: "Når Odd var i TL var de i alle år et av de mest spillende lagene (iflg statestikker) i år i 1 div har de laget flest mål og har som alle lag hatt sine både gode og dårlige "dager". Men jeg kan konkludere med at du ikke har sett Odd i år for hvis du hadde det, så hadde du ikke skrevet slikt barnslig oppgulp uten fakta i virkligheten"

Ok, den hadde jeg litt problemer med. For det første, hvilke statistikker henviser du til? Du kan ikke komme med en slik påstand uten å henvise til kildene! For det andre, hvordan kan du konkludere med at jeg ikke har sett ODD? Har sett de kampene jeg har hatt muligheten til å se. Om det er nok, kan kanskje diskuteres. For det tredje, barsnlig oppgulp? Ok, det var kanskje det, men innlegget ditt bærer ikke akkurat preg av modenhet og saklig begrunnelse heller.

Lojosang:

Vi har da mange vi. Hoseth, for eksempel. 

Ok "Nobudda" da er vi enig om følgende (jf ditt svar i dag)

- Det du kom med var barnslig oppgulp
- Du har muligens ikke sett nok Odd kamper i år for å uttale deg

Her er min begrunnelse for at Odd ikke spiller "destruktiv og kjedelig fotball":

Et lag som har spilt 28 kamper og har laget 72 mål og sluppet inn 37 mål kan det være destruktivt og kjedelig å se på?? Når laget angriper så blir hele midtbanen med opp i angrepet mao det kommer mange spiller opp mot motstanderens mål, noe som igjen resulterer i variabelt og spennende angrepspill. At denne måten å spille på har resultert  i endel baklengs mål stemmer selvsagt, men det er da bedre å se en 3-2 kamp enn en 1-0 kamp???.
Når det gjelder statistikken jeg viser til kommer det ifra Aftenposten, Varden og TA dessverre har jeg ikke funnet linker på nettet som kan bekrefte dette, men for de som fortsatt leser papir aviser står det svart på hvitt der. PS Aftenposten har ikke hatt med Odd i sine statistikker i år men tidligere år (når de var i TL).

Håper dette gav svar på dine kommentarer og spørsmål, og jeg vil i motsetning til deg ikke innrømme at det jeg kommer med er "barnslig oppgulp"..


Med vennskaplig utstrakt hjelpende fotball hånd
Bjalle Skien (aka Jarle Bakke)


Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #38 på: Oktober 20, 2008, 19:02:26 »

Ok "Nobudda" da er vi enig om følgende (jf ditt svar i dag)

- Det du kom med var barnslig oppgulp
- Du har muligens ikke sett nok Odd kamper i år for å uttale deg

Her er min begrunnelse for at Odd ikke spiller "destruktiv og kjedelig fotball":

Et lag som har spilt 28 kamper og har laget 72 mål og sluppet inn 37 mål kan det være destruktivt og kjedelig å se på?? Når laget angriper så blir hele midtbanen med opp i angrepet mao det kommer mange spiller opp mot motstanderens mål, noe som igjen resulterer i variabelt og spennende angrepspill. At denne måten å spille på har resultert  i endel baklengs mål stemmer selvsagt, men det er da bedre å se en 3-2 kamp enn en 1-0 kamp???.
Når det gjelder statistikken jeg viser til kommer det ifra Aftenposten, Varden og TA dessverre har jeg ikke funnet linker på nettet som kan bekrefte dette, men for de som fortsatt leser papir aviser står det svart på hvitt der. PS Aftenposten har ikke hatt med Odd i sine statistikker i år men tidligere år (når de var i TL).

Håper dette gav svar på dine kommentarer og spørsmål, og jeg vil i motsetning til deg ikke innrømme at det jeg kommer med er "barnslig oppgulp"..


Med vennskaplig utstrakt hjelpende fotball hånd
Bjalle Skien (aka Jarle Bakke)



Nå var jo utgangspunktet til at jeg ikke ville ha ODD tilbake, innsatsen deres i Tippeligaen, og ikke addecco-ligaen. Jeg stilte også spørsmålstegn ved spillestilen til ODD i år ved at Kovacs har skåret så mange mål. Ã… stille spørsmålstegn ved noe er langt fra det samme som å komme med en påstand. Så kanskje har ODD spilt morsom fotball i Adecco-ligaen, men det trenger ikke å bety noe. HamKam puttet jo også mange mål i Addeco-ligaen, og spilte til tider morsom fotball. Men har spilt kjedelig i Tippeligaen. Forskjellen mellom de to ligaene er stor. Man spiller litt annerledes mot Løv-Ham enn Rosenborg. Mener også at jeg har sett nok kamper til å uttale meg, men som med alt, så kan det diskuteres.

Ok, jeg har vel, i motsetning til deg, selvinnsikt da. Hvis du hadde litt selvinnsikt, så ville du skjønne at innlegget ditt bærer preg av barnslighet. Kallenavn, si at mitt innlegg er barnslig oppgulp, samt å komme med påstand at jeg ikke har peil på fotball, bærer ikke preg av modenhet. Jeg synes også det er bedre å komme med subjektive ytringer enn å skrive et innlegg der du utgir deg for å være seriøs og objektiv, når du ikke er det. Jeg har aldri gjort som deg; nemlig å utgi subjektive påstander som objektive.



Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #39 på: Oktober 20, 2008, 20:08:57 »
Greit, gutter...

Før dette utarter tror jeg at jeg vil be om at vi 'går på ballen' fremover (dvs kutter ut 'personkarakteristikker'...) og holder oss til emnet 'Odd'...



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sten

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #40 på: Oktober 20, 2008, 21:40:48 »
Nå var jo utgangspunktet til at jeg ikke ville ha ODD tilbake

So what hva du vil? Odd er tilbake og det er jo ikke stort du kan gjøre med det, gutt. :D
Sten

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #41 på: Oktober 20, 2008, 21:49:48 »
Nå var jo utgangspunktet til at jeg ikke ville ha ODD tilbake

So what hva du vil? Odd er tilbake og det er jo ikke stort du kan gjøre med det, gutt. :D


Hehe, et godt poeng  ;)
Endre

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #42 på: Oktober 20, 2008, 22:37:13 »
Vil forresten poengtere at du ikk burde bedømme at lag fra hvordan det var før når vi fokuserer på nåtid. Odd har et "nytt" lag og er klar for en NY fremtid i tippeligaen. Vent heller litt sarkasmen.

PS : Molde?? hahahahaha

Det er alt fra meg i denne omgang.
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #43 på: Oktober 20, 2008, 23:15:57 »
Vil forresten poengtere at du ikk burde bedømme at lag fra hvordan det var før når vi fokuserer på nåtid. Odd har et "nytt" lag og er klar for en NY fremtid i tippeligaen. Vent heller litt sarkasmen.

PS : Molde?? hahahahaha

Det er alt fra meg i denne omgang.

Siden ODD har vært i Adecco-ligaen denne sesongen, så mener jeg det er naturlig å se på hvordan de har greid seg i Tippeligaen tidligere år. Grunnen til det, er den store forskjellen mellom divisjonene. Hvis vi tar utgangspunkt Addeco-ligaen og fjorårets tabell; da hadde HamKam en målforskjell på pluss 46, og puttet hele 82 mål. De spilte en mye mer spennede og offensiv fotball enn for eks Molde (tenker ikke bare antall mål, men også spillestilen). Nå har de skåret 22 mål mot Molde sine 37, og i tillegg så tør jeg påstå at Molde har spilt en klart mer spennende og offensiv fotball. Så på grunn av den store forskjellen, så mener jeg at det er mer hensiktsmessig å se på hvordan ODD har greid i Tippeligaen enn hvordan de har gjort det i nest øverste divisjon. Men for all del, håper ODD kan knuse mine fordommer, og spille god og spennende fotball neste sesong.

PS: Er nok jeg som kommer til å flire neste sesong, Therese.  :) Er villig til å satse en del penger på at Molde havner høyere enn ODD på tabellen neste sesong.
Endre

Sten

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #44 på: Oktober 21, 2008, 09:40:49 »
Er villig til å satse en del penger på at Molde havner høyere enn ODD på tabellen neste sesong.

Er med på en hundrelapp der
Sten

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #45 på: Oktober 21, 2008, 23:18:36 »


Er med på en hundrelapp der

Hva med et luscos-krus? Har lyst på en slik
Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #46 på: Oktober 21, 2008, 23:28:26 »


Hva med et luscos-krus? Har lyst på en slik

...now, that'd be a odd prize...  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sten

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #47 på: Oktober 22, 2008, 09:11:24 »


Er med på en hundrelapp der

Hva med et luscos-krus? Har lyst på en slik

you're on
Sten

Per Arne

  • Gjest
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #48 på: Oktober 22, 2008, 11:27:25 »
Er villig til å satse en del penger på at Molde havner høyere enn ODD på tabellen neste sesong.

Er med på en hundrelapp der

Kan jeg sette en hundrings også?

Kanskje også vurdere å sette samme på at Molde rykker ned etter neste sesong.

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #49 på: Oktober 22, 2008, 15:43:37 »
Hihii *ler en ung og ond kvinnes latter*
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Bjalle Skien

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #50 på: Oktober 22, 2008, 16:52:19 »
Selvsagt blir jeg også med på dette veddemålet hvis ikke det er for usaklig da!!!!

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #51 på: Oktober 22, 2008, 17:55:31 »
Hehe, mange som har trua på ODD, altså. Orker ikke å vedde penger. Artigere med noe fysisk
Endre

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #52 på: Oktober 22, 2008, 18:00:54 »
Ergo.. du er redd for å tape!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

janove

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #53 på: Oktober 22, 2008, 18:32:38 »
Er dette et veddemaal, om hvem av Molde og Odd, som havner paa nest sisteplass!
Det er vel to lag som rykker ned?

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #54 på: Oktober 22, 2008, 18:40:18 »
Ergo.. du er redd for å tape!

Hehe, nei. Har ikke noe å gjøre med det. Et Leeds-krus koster jo 125 kroner, mens Sten foreslo 100 kr. Synes det bare er artig å få/eller gi noe fysisk. Tenk hvor godt kaffen kommer til å smake når jeg drikker fra et Leeds-krus jeg har loppet fra en ODD-supporter. Litt artigere det enn å få en hundrings inn på kontoen
Endre

Per Arne

  • Gjest
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #55 på: Oktober 22, 2008, 21:09:25 »
Ergo.. du er redd for å tape!

Hehe, nei. Har ikke noe å gjøre med det. Et Leeds-krus koster jo 125 kroner, mens Sten foreslo 100 kr. Synes det bare er artig å få/eller gi noe fysisk. Tenk hvor godt kaffen kommer til å smake når jeg drikker fra et Leeds-krus jeg har loppet fra en ODD-supporter. Litt artigere det enn å få en hundrings inn på kontoen

Ok.

Hvis Molde beholder plassen neste sesong, skal jeg spandere en middag på deg i Molde neste gang Enga er der for å banke dere.
I motsatt fall skal du skrive 500 ganger her: Molde er et jævla drittlag!!!

Hva synes du?

 ;D

Budda

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #56 på: Oktober 22, 2008, 22:06:08 »
Hehe, er god den. Kan alltid trenge litt gratis mat.
Endre

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #57 på: Oktober 22, 2008, 23:47:18 »
Msg to admin/mod.

Do not delete this thread. I Repeat. Do not delete this thread.
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Per Arne

  • Gjest
Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #58 på: Oktober 23, 2008, 08:08:41 »
Hehe, er god den. Kan alltid trenge litt gratis mat.

Fastspikret.

Hør alle: Om litt over 1 år, litt godt utpå høsten, mens mange allerede er godt i gang med å planlegge julen, kanskje er den første vakre snøen kommet. Budda sitter oppe i forblåste, kalde, deprimerte Molde. Møkkalaget hans er ferdig. Skutt i senk, tråkket på, ydmyket. Men det er ennå ikke slutt:

Nå må Budda inn her, OG SKRIVE 500 FORBANNEDE GANGER AT DEN KJÆRE KLUBBEN HANS ER ET JÆVLA DRITTLAG.

En orgasmisk tanke.

 ;D

Sten

Sv: Odd Grenland tilbake i Tippeligaen!!!!
« Svar #59 på: Oktober 23, 2008, 08:58:27 »
Ergo.. du er redd for å tape!

Hehe, nei. Har ikke noe å gjøre med det. Et Leeds-krus koster jo 125 kroner, mens Sten foreslo 100 kr. Synes det bare er artig å få/eller gi noe fysisk. Tenk hvor godt kaffen kommer til å smake når jeg drikker fra et Leeds-krus jeg har loppet fra en ODD-supporter. Litt artigere det enn å få en hundrings inn på kontoen

Også jeg som hadde tenkt å bruke hundringsen på et nytt ODD-skjerf. Så hadde jeg tenkt å ta det på, og ta et nytt avatarbilde. Og så hadde jeg tenkt å svare på alle innleggene dine slik at du alltid så det flotte bildet av denne staute litt eldre bamblingen med Odd-skjerf på, oppe til venstre.
Sten