KAMP: vs. Huddersfield Town 15/11

Started by kjelvi, November 02, 2008, 11:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartinR

Quote from: Torgeir on November 15, 2008, 16:32:24
tap 2-1 snoody. Hvordan gikk det med din kamp da.
Vi vant 5-2, men vi blanda bare lagene våres da. Fikk en assist, og scorte når det var igjen 30 sek, heading fra siden :D

Torgeir

Quote from: MartinR on November 15, 2008, 16:33:56
Quote from: Torgeir on November 15, 2008, 16:32:24
tap 2-1 snoody. Hvordan gikk det med din kamp da.
Vi vant 5-2, men vi blanda bare lagene våres da. Fikk en assist, og scorte når det var igjen 30 sek, heading fra siden :D

Litt lys i tunnellen da... ;D ;D ;D ;D

8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Hallgeir *

I dag er det sannsynligvis bare kassereren som er fornøyd av dem som holder med Leeds United.
  Jeg har forøvrig aldri blitt sitert så mange ganger her som i dag.   ;) Dessuten: Jeg kommenterte KUN våre midtstoppere. Ikke dermed sagt at jeg legger all skyld på dem for at vi taper kamper. Men å sparke Macca er i alle fall ikke løsningen.  ::)
Super Leeds since 1968

MrK

Pinlig resultat uansett - uprofft.................skal ikke være mulig men det begynner å bli noen slike nå
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Tom S

Og så er vi på 6.plass...

Det vert ein tøff sesong, men i mai er vi på toppen av tabellen!
COME ON LEEDS !!

Erik_

Det er grusomt å se hvordan målene i mot kommer, særlig det siste. ???

Erre mulig å gjøre mer feil... logg inn på LUTV og se høydepunktene på egen risk. Triste greier.

Torgeir

Quote from: Enrique on November 15, 2008, 17:27:24
Det er grusomt å se hvordan målene i mot kommer, særlig det siste. ???

Erre mulig å gjøre mer feil... logg inn på LUTV og se høydepunktene på egen risk. Triste greier.

Tror jeg venter til i morgen...

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Leedsulf

Har dessverre også sett høydepunktene nå. Baklengsmål nummer to kan vel skrives på Telfer. Først en horribel feilpasning, før han tar uttrykket rundingsbøye til nye dimensjoner.
Ikke direkte strålende forsvarsarbeid av gjengen i sekstenmeteren på 1-1 heller.

Registrerer forøvrig at Leicester har gitt bort sin 2-0-ledelse nå mot Swindon.
Dog ser det ut som de fleste andre lagene i toppen vinner...

Leedsfan

9 seire
2 uavgjort
5 tap
= ikke godt nok!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tom S

redningen enn så lenge er at vi spiller lite U

Quote from: Leedsfan on November 15, 2008, 18:00:58
9 seire
2 uavgjort
5 tap
= ikke godt nok!
COME ON LEEDS !!

GeirO

Da ligger vi på 6. plass etter dagens runde. Såvidt play-off.
Er bare å glede seg på nytt til nytt play-off-drama. Vi digger vel det...?? :-\ :'(
MOT

Tom S

Jepp, da vert det ny (ned)tur til Wembley....

Quote from: GeirO on November 15, 2008, 18:05:45
Da ligger vi på 6. plass etter dagens runde. Såvidt play-off.
Er bare å glede seg på nytt til nytt play-off-drama. Vi digger vel det...?? :-\ :'(
COME ON LEEDS !!

jalu

jeg blir litt provosert av de som er inne på forumet og tror dem har saklige kommentarer til alt som skjer og er i leeds 4 ganger pr uke og sitter på pc hele helgen og følger leeds og har ikke bakkekontakt hva kvaliteten gjelder , macca er ingen stor manager få det inn i hodet  og selv om det kommer masse grums fra meg så er jeg leeds 100 % 365 dager i året selv om jeg bare er i leeds ca 1 gang i året , litt edrulighet må det da kunne oppdrives når man snakker om store lag store klubber  , pr d.d er vi på 3 nivå der befinner også våre spillere seg både mentalt og fysisk og vår kjære manager kunne vel vært  i confrence leage og gjort det like dårlig. takk for oppmerksomheten .leeds4ever :-\

Tom S

Telfer er "skyldig" på 1-2, men det er ikkje imponerande å sjå 3 Leedsspillere på 5-meteren stå å sjå på ein einsleg Hudds putte ballen forbi Casper heller!

Konsentrasjonen må opp. Baklengs etter 30 sekunder i andre og 3 minutter på overtid er for dumt.

Quote from: The boy Eddie Gray on November 15, 2008, 17:50:44
Har dessverre også sett høydepunktene nå. Baklengsmål nummer to kan vel skrives på Telfer. Først en horribel feilpasning, før han tar uttrykket rundingsbøye til nye dimensjoner.
Ikke direkte strålende forsvarsarbeid av gjengen i sekstenmeteren på 1-1 heller.

COME ON LEEDS !!

Tom S

Greit nok, vi er på tredje nivå og der høyrer vi per dags dato til, men eg meiner at vi bør ha mannskap og ressurser til å kjempe om opprykk til andre nivå i England.

Om Macca er ein stor manager eller ikkje vil eg vente med å slå fast, men må få lov å seie at eg er begynt å bli ein smule bekymra for taktikken. Men, det er sånn at om det først løsner litt for oss så kan det fort bli morro, sjølv på dette nivået.

Quote from: jalu on November 15, 2008, 18:19:31
jeg blir litt provosert av de som er inne på forumet og tror dem har saklige kommentarer til alt som skjer og er i leeds 4 ganger pr uke og sitter på pc hele helgen og følger leeds og har ikke bakkekontakt hva kvaliteten gjelder , macca er ingen stor manager få det inn i hodet  og selv om det kommer masse grums fra meg så er jeg leeds 100 % 365 dager i året selv om jeg bare er i leeds ca 1 gang i året , litt edrulighet må det da kunne oppdrives når man snakker om store lag store klubber  , pr d.d er vi på 3 nivå der befinner også våre spillere seg både mentalt og fysisk og vår kjære manager kunne vel vært  i confrence leage og gjort det like dårlig. takk for oppmerksomheten .leeds4ever :-\
COME ON LEEDS !!

Peters

Samtidig er det elendig av Becchio å ikke score på sin hedding i 2 omgang  :(

Quote from: Tom S on November 15, 2008, 18:29:58
Telfer er "skyldig" på 1-2, men det er ikkje imponerande å sjå 3 Leedsspillere på 5-meteren stå å sjå på ein einsleg Hudds putte ballen forbi Casper heller!

Konsentrasjonen må opp. Baklengs etter 30 sekunder i andre og 3 minutter på overtid er for dumt.

Quote from: The boy Eddie Gray on November 15, 2008, 17:50:44

sportcarl1

Quote from: Stephen on November 15, 2008, 15:56:29
Quote from: Promotion 2010 on November 15, 2008, 15:29:03
Macca:
Loads of possession
Lack of defensive ability
Rørte ikke ballen før 1-1 målet fra avspark
3-4 situasjoner i hver omgang der vi misser
Du kan fortelle spillerne dette 2-3-4 ganger, og de hører ikke etter..
...nå er tiden inne til å gjøre noe med dette.

Vi må ha inn bedre spillere: Forsvarspillere er et MUST, sier Macca

Macca var veldig kort idag. Sikkert like forbanna som oss.

Men skjer det noe før transfervinduet? Det er helt klart at vi har bortimot 4 midtstoppere som absulutt ikke kan forsvare seg mot spillere fra 3.divisjon.

Det er jo McAllister som har ansvaret for at forsvaret fungerer. hvis dette fortsetter bør en kanskje sparke McAllister med en som har ergaring og greier å få resultater, ikke bare fint spill
Då tar vi in en manager som kan garantera poäng och resultat(ler), vi har väl haft ett tiotal managers de sista6-7 åren

normanbites

angående katter,sykla en liten tur i nabolaget i pausen og der selvfølgelig, løp en SVART rakker rett over veien for meg !!!! ja jeg tenkte mitt der og da,og da gikk desverre dette rett i dass.
men hva er galt,dere som ser klipp og kamper,hvor skorter det mest?????

Promotion 2010

Jeg har sett mye. Kanskje alt som er lagt ut. Derfor har jeg også sterke meninger om dette.

Det meste er småpent, men de 5 bak viser ingen evner til å plassere seg riktig og vinne dueller, samtidig som de mangler fart alle som en...

En forsvarsspiller skal kunne ta en mann ut av kampen eller ballbanen. Det har ikke skjedd hittil i år...

Noe kan trenes inn, men noe bør være en evne man har. Kan jo si at laget virker litt evneveike akkurat på dette området.

I angrep går det for langsomt. Beckford er en flikke-spiller, som Robbo. Problemet ligger i bl.a. Beccio som holder for lenge på ballen når vi dominerer. Han holder ballen bra når vi er presset, men skaper sjelden gode situasjoner fordi an er mest opptatt av å skjerme ballen. I tillegg er vi utrolig dårlige på kvalitetsinnlegg. Mest pga at det er liten bevegelse i angrep. Dvs folkk står og venter på ballen. Lite fighting i duellspillet også her.

På midten greier vi oss bra fordi flere er rimelig ballsikre, men forsvaret blir for mye med i balltrillingen og dermed oppstår........frustrasjonstråder som den med tversover, osv...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

olsen leeds

jeg lurer på hvorfor Tefler jeg skjønner at de andre er skadet med han er ikke bra nok har gjort for mange feil misser ganske mye på ballen. men han er en god spilller men han er litt gammel bedre¨å satse på de yngre 

janove

Quote from: Boxman on November 15, 2008, 15:52:04
Quote from: marve on November 15, 2008, 15:44:09
Quote from: hallghel on November 15, 2008, 15:40:42
   Det er helt merkelig hvor mye dårligere våre midtstoppere er i år enn i fjor. Marques, som nå er skadet, var god i fjor. I år gjør han enkle feil. Michalik har egentlig aldri imponert meg. Mye tyder på at det skorter på selvtillit. Nytt blod er nok nødvendig.
  Akkurat nå ser jeg for meg skrekksituasjonen med play off-plassering på nytt igjen. Heldigvis er det mange kamper igjen, så vi bør vel ikke svartmale for mye.

Tror vi har gode nok midtstoppere jeg ,det er maccas måte å ville spille fotball på som er problemet tror jeg .
Må kansje justere spillestilen litt macca nå elller?????

Dette er enkelt. Vi står og triller ball til side, bakover, til side, rundt, fremover, og to pasninger tilbake igjen. Så kommer det til slutt en feil. Det gjør det alltid, og hva skjer så? Jo, selv om vi spiller possesion, gå-fotball, så er ikke motstander interessert i det, og setter tempo med en gang de vinner ballen. Da henger ikke vi med lenger, og får farlige situasjoner imot.
Dette er selvagt satt på spissen, men det er dette som er problemet. Macca har helt tydelig vært i Liverpool, og tatt med seg en ting eller to for mye derfra. Og for de som ikke husker det, så kan jeg nevne at Liverpool var 10 ganger mer boring, enn boring-Arsenal noen gang var under Graham.
Vi må slutte med dette pisset, og begynne å spille i lengderetning. Med tempo, og en viss risiko. Poenget er at vi kommer oss hurtig inn i angrepssonen, OG at vi får avsluttet, så vi kan organisere oss før motstander angriper. Som det er nå, er forsvarerne våre lett mål for motstander, som bare trenger skru på litt tempo hver gang de vinner ballen, vi er i ubalanse, og pang - mål imot. Dette holder bare ikke Macca!!!

Spot on!
En ting som er bekymringsfullt med denne balltrillingen, er Delphs rolle. Han er ikke en spiller, som passer inn i et slikt system. Hans force er drivet fremover. Skal han utvikle seg og skal Leeds ha best nytte av ham, boer spillet legges opp rundt ham.
De som sammenligner Delph med Gerrard, kan stille seg spoersmaalet om hvorfor Gerrard ikke fungerer for England? Saa kan man ogsaa spoerre seg selv om Gerrard ville fungert i dagens Arsenallag?
Naar folk hevder at Arsenal er rett klubb for utvikling, er jeg uenig i dette, naar det gjelder Delph. Han er ikke en "Arsenalspiller"!

Til dagens kamp har jeg kun en kommentar og det er til et bytte. Robinson var helt kjoert og hadde antydninger til krampe. At han ikke ble skiftet ut er en gaate for meg!

auren

Har bare en kommentar av positiv art: Snoddy var virkelig god ut i fra de klippene jeg så. Flott scoring, gode innlegg og bra teknikk. Han var også god mot Derby. Gleder meg til å se han i en full kamp på mandag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

samadhi

En annen spiller som ser ut til å ha en god kamp er Ben Parker. Selv om noen her inne har klaget på han virker det som at han er vårt førstevalg på venstrebacken nå. Får også skryt av kommentatorene på LUTV. Er mye med fremover og skaper en farlig venstreside med Robinson.

Ellers er det ikke rare greiene sett ut ifra høydepunktene. Bortsett fra målet har vi bare 2-3 skikkelige sjanser når Becchio header i tverren, Parker kom seg inn i 16-meteren og når Beckford avslutter fra 16 meter.

H`field så ut til å ligge kompakt og satse på kontringer noe som funket bra for dem.

Begge målene i mot er tafatt forsvarspill. Ingen går på mann og ingen går i duell. På siste scoring frå Collins stå helt alene med ikke mindre enn 4 Leedsspillere rundt seg. Dette holder ikke, og Macca & co har en stor utfordring fremover med å få skikk på dette laget...
marching on together,
derudaf forever...

Henning

Mange sure kommentara her etter kampen og er derfor eg venter med å skrive til i dag. Skuffelsen etter kampen i går var den største hittil i år, mest på grunn av tidspunktet på siste målet.

Først og fremst ein liten kommentar til kvar spelar.

Ankergren- lite involveringar, kan etter mi meining ikkje lastast for måla.
Richardson- må dele andre målet med michalik, elles greit
Telfer- etter å ha vore den bedre forsvararen i nokre kampar, har han ikkje imponert i det siste...syns likevel ikkje han skal ha skylda for måla. greit med dårleg pasning på siste, men han prøver å få ballen fort fram i sluttfasen av kampen....ein mot ein mot ein kjapp spelar, kan ein heller ikkje forvente stort meir av han.
Michalik- må dele skyld på begge måla (dårleg markering), mens syns elles det var hass beste kamp på lenge. Har vore skrekkeleg før.
Parker- ein av dei betre, noko han også var mot derby...med måten vi spelar på overlet han mykje rom bak seg, som fører til farlegheiter...På begge måla imot er han høgt i bana.

Snodgrass- god kamp igjen, alltid farleg, men med litt dårlege innlegg..trur desse ville ha vore betre på venstresida
Delph- ikkje sin beste kamp, treng litt kvile??
Douglas- brukbar kamp, men har hatt litt nedangåande kurve i dei siste kampane
Kilkenny- brukbar kamp
Robinson- litt på og av....utfordrar konstant, men blir sleten i tredje kamp på rad....må enten byttast ut ein halvtime før slutt eller komme inn ein halvtime ør slutt (ein hypotese er at Robinson hadde scora både mot derby og huddersfield om han hadde kome inn som innbyttar. vi manglar ein superinnbyttar og med friske bein og klart haud trur eg han hadde putta sjansane sine)

Becchio- heller ikkje like sharp som for nokre kampar sidan, men fortsatt bra nivå (ikkje enig at han ikkje spelar frå seg ballen, han spelar når han har nokre å sentre til.)

Bytta: reknar med mcallister bytta ut delph og douglas på grunn av kampprogrammet(om det var lurt er ein annan ting), men hadde heller sett at kilkenny fekk vere på bana og robinson ut...hadde og likt å sett enoch kome inn (han er stor og sterk og skaper problem for eit kvart forsvar)

Forsvarsproblem?: Eg meinar måten vi spelar på skaper til dels problem for oss bakover. Faktumet at vi har offansive backar som etterlet seg rom bak, skaper problem. Når det er sagt er markeringa frykteleg. Første målet gir eg til michalik og delph, mens det andre går til michalik og richardson.
Synst særleg michalik har trengt ein pause lenge, men med både huntington og marques skada har vi vel ikkje mange alternativ.

Spelarstil: Mange meinar også at vi trillar for mykje ball. Eg kan til dels vere einig, men vi skal huske på at dei fleste laga legg seg bakpå og ventar på kontringar. Skal vi gjere det samme då?? På Elland Road??? Kampen mot Huddersfield var ikkje den beste, men vi skaper 4 gode moglegheiter i andre omgang med balltrillinga vår. Og i tidlegare kampar har det vore desto fleire sjanser.

auren

Takk for et flott innlegg Henning. Men mener du ikke at Telfer er skyld i 2-1 målet?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Henning

Ehh, han må vel kanskje ta litt av skylda.

Alle ser jo at det er ei dårleg pasning, og ein god stopper kunne kanskje ha stoppa Cademarteri?? Men hadde Telfer fått sikring ville han nok ha sett inn ei takling, istaden for å bli kjørt rundt med som ein karusell. Han møter ein raskare spelar og hindrar jo at han kjem forbi. Då synst eg det er dårlegare av dei inne i boksen å ikkje markere.

So Telfer må vel ta skyld, men det er andre som må ta meir skyld, meinar eg:)

kjelvi

Crowd at Leeds is fifth best

THE Leeds-Town attendance of 32,028 was down on last season, when 32,501 turned out.
But it was still better than any figure in the Championship on Saturday, when the best was Derby’s 30,111 for the 3-0 win over Sheffield Wednesday.
And it bettered four in the Premier League â€" at Blackburn, Bolton, Fulham and West Brom â€" plus the figures for yesterday’s games between Everton and Middlesbrough (31,063) and Hull and Manchester City (24,902).
That made it the fifth highest of the weekend in England and the best for a match in Yorkshire this season, previously 30,441 for the Sheffield derby at Hillsborough.

baste

ett latterlig resultat, noe vi ikke kan være bekjente med. Becchio er den eneste spissen pr dags dato som gjør jobben sin, noe som vises på slutt resultatet. Midtbanen kan neppe gå klar av kritikk da samarbeidet midtbane/ forsvar er svært viktig.

Dette er så surt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal ordlegge meg uten å bli sensuret.

Krever seier IDAG !!!!

olsen leeds

etter kampen sa det var det heftig krangel mellom Beccio og Andy Robinson hva sjedde

berlin

Quote from: olsen leeds on November 17, 2008, 19:36:32
etter kampen sa det var det heftig krangel mellom Beccio og Andy Robinson hva sjedde

Becchio: "Du må slutte å drikke så mye øl, Robbo. Og sånn som du røyker er det ikke rar at du kun holder i 65 minutter."

Robbo: Din lille latino-rakker, kom ikke her å fortell meg hva jeg skal gjøre. Tar du meg i håndbak eller krokfinger, ey hey, gjør du , gjør???? Din lille saaatan, ser ut som ei jente gjør du også. Bet you're gay as well!  /&%(%&¤(/&%%##¤#"#"&#¤