Skrevet av Emne: Leeds United på FM2009  (Lest 29554 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

josoer

Leeds United på FM2009
« på: November 14, 2008, 18:40:02 »
Da er vi igang.

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #1 på: November 15, 2008, 19:33:49 »
hvilken taktikk kjører du?  detaljert
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Stifler

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #2 på: November 15, 2008, 20:17:22 »
Angergren - Sheehan - Lubomir - Hunty - Frazer
Snoddy venstre ving Douglas sentralt, og Robinson høyreving
Delph bak spissene som attacking midtfilder og Becchio og Becks på topp.
Funker helt rått :D
-Nr 2 er den første taperen-

Trond90

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #3 på: November 15, 2008, 23:23:06 »
1 plass med 94 poeng, og JPT seier på wembley :). Røk ut i ligacupen 3 runde mot Chelsea på ett 3-0 tap  :( men slo West Ham 3-0 på Elland Road hjemme i 2 runde ;). Så møtte jeg SCUMchester hjemme på Elland road, hadde mange sjanser til og score men det gikk mot 0-0.. til overtid av overtiden så scoret Berbatov!! Kjipt, men fornøyd med sesongen :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Leedsulf

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #4 på: November 16, 2008, 00:53:22 »
Er på vei mot CCC med dette laget:

.......................Casper.......................

Parnaby - Michalik - Huntington - Sheehan

.......................Douglas.......................

.................Howson - Delph..................

........................Robinson.....................

................Becchio - Beckford................

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #5 på: November 16, 2008, 13:56:09 »
jeg synes at folk skulle lagt ut sine respektive taktikker som fungerer her på forumet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsulf

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #6 på: November 16, 2008, 16:42:30 »
Der var opprykket i boks!
Endte på førsteplass med 88p, fire foran Leicester.

Røsket med meg et par diplomer fra sesongen også:
-Ã…rets manager
-Beckford divisjonens toppscorer med 25
-Samme mann fikk årets mål
-Beckford og Michalik på årets lag

Vet ikke spesifikt hva du tenker på når du etterlyser taktikken, Sydhagen, men her er noe som hvertfall fungerte for meg.

Mentality: Attacking, ca 60-70%
Creativity freedom: Normal, 50%
Passing style: Direct, 80%
Width: Narrow, ca 25%
Closing down: Whole pitch, ca 75%
Time wasting: Mixed, 50%
Defensice line: Deep, ca 25%
Tackling: Hard, 100% (med unntak av midtstopperne som kjører easy)
Focus passing: Through the middle
Marking: Man marking

Tallene i prosent er ca hvor markøren på barometeret befinner seg.

Har også huka av for:
-Tight Marking
-Use target man (Becchio)
-Use playmaker (Delph)
-Counter-attack

Kjører også lite long shots på hver spiller, med unntak av Delph og Robinson. Det resulterte i en del flere scoringer, enn når alle kunne skyte når de ville.

Ellers har jeg byttet ut store deler av trenerstaben, og hentet inn folk med ekspertise på hvert område. Én med store kunnskaper om defending, én med attacking osv, og satt kun de til å jobbe med den biten.

Giske

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #7 på: November 19, 2008, 19:54:45 »
Er det andre enn meg som sliter noe så inni h****** med skader? Til kvar tid så er 7-8 1-lagsspillere på skadelista!! Fryktelig irriternde!! >:(


Sander

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #8 på: November 20, 2008, 18:16:47 »
Sliter med noe av det samme. Ikke så mange skader, men når halve laget drar på landslagskamp samtidig som flere er skadet, blir det vanskelig.. Leder likevel ligaen etter 30 kamper ;D

Er det andre enn meg som sliter noe så inni h****** med skader? Til kvar tid så er 7-8 1-lagsspillere på skadelista!! Fryktelig irriternde!! >:(


 

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #9 på: November 21, 2008, 09:03:31 »
Sliter med noe av det samme. Ikke så mange skader, men når halve laget drar på landslagskamp samtidig som flere er skadet, blir det vanskelig.. Leder likevel ligaen etter 30 kamper ;D

Er det andre enn meg som sliter noe så inni h****** med skader? Til kvar tid så er 7-8 1-lagsspillere på skadelista!! Fryktelig irriternde!! >:(



hvilken taktikk bruker dù?   sliter litt med å finne rette taktikken...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sander

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #10 på: November 21, 2008, 14:08:20 »
Bruker som regel 4-4-2.

Stopperne skal holde seg tilbake, mens backene får være med opp og slå innlegg.

Den ene sentrale midtbanen får bare ta blanda offensive løp med stikkpasninger. Resten får være med opp.

En av spissene har offensive løp.

Ellers har jeg bare litt offensiv mentalitet og forsvaret ligger litt dypere. Ingen drøying av tid..

Ikke no fiksfaks.

Har slitt i det siste med å score mål, så har byttet til 4-3-3, noe som ikke har hjulpet.. Ligger på 2 ett poeng bak Leicester (også formsvikt).. Tapte JPT finalen på bortemål :(

Inn:
Soley på free transfer
Daryl Murphy (Sunderland) på lån

Ut:
Hughes til Birmingham for 40.000pund

Bruker som regel dette laget:

                                              Ankergren

Richardson                  Rui Marques        Michalik              Sheehan

Robinson                     Douglas              Delph                 Johnson

                                 Beckford            Murphy

Gjør ofte forandringer i laget.. Prutton spilte egentlig høyre kant og gjorde det veldig bra, men ble skadet i 3 mnder. Da brukte jeg Robinson på venstre kant..


Sliter med noe av det samme. Ikke så mange skader, men når halve laget drar på landslagskamp samtidig som flere er skadet, blir det vanskelig.. Leder likevel ligaen etter 30 kamper ;D

Er det andre enn meg som sliter noe så inni h****** med skader? Til kvar tid så er 7-8 1-lagsspillere på skadelista!! Fryktelig irriternde!! >:(



hvilken taktikk bruker dù?   sliter litt med å finne rette taktikken...
 

R - R

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #11 på: November 24, 2008, 15:30:36 »
Leeds er eit fantastisk lag å vere på FM. Har til no spelt to sesongar. Soleklar førsteplass første sesong i L1 med 110 poeng og eitt tap. Andre sesongen gjekk over all forventning. Starta meget bra, men dabba litt av etter 10-15 kampar, og gjekk inn i ein tørr periode på 5-6 kampar. Resten av sesongen tapte eg ein kamp, og sikra direkte opprykk på andreplass i årets siste kamp!

Spelar konsekvent 4-3-3 med tre sentrale midtbanespelarar. Mixed passing, men hakket før short passing. Attacking stil, hakket over normal. Hugsar ikkje alle detaljar, men nyttar offside og kontringar.

Laget:
                                                Ankergren
Richardson                     Michalik                    Huntington/Hovland                White
(meget bra back.)            (meget god)              (to talent, varierar litt)           (Sheehan
Carr som back-up                                                                                     er også god)
           
                       Kilkenny (Howson)      Douglas           Delph (Elm)
Meget sterk midtbane. Douglas fungerar utmerka sentralt. Delph og Kilkenny puttar mange mål, 10+, og Howson og Elm er nesten like gode. Prutts fungerte i L1, men mista plassen etter kvart. Same med Johnson, som eg fekk solgt for 1m pund til Hull.


                       Beckford           Lita           Torje
Beckford er målgarantist. 20 mål i CCC. Lita henta eg gratis, og har fungert greit første sesongen. Torje er eit stort rumensk talent som eg har omskulert til spiss. Har elles Cameron Jerome, Snoddy, og eit par unge talent.

Satsar konsekvent på unge spelarar. Dette er ekstra viktig når ein er ein klubb som Leeds med begrensa summar i banken (sjølv om klubben har god råd i forhold til L1-klubbar), så er det lurt å kjøpe og ungt, og selge dyrt. Unge spelarar kan som oftast hentast for ein billig penge, i forhold til meir rutinerte. Kombinert med enkelte eldre støttespelarar fungerer dette bra. Svidde riktignok av 4m pund for Torje, men han er verdt det!

Etter at opprykket til PL var sikrar, har Bates prøvd å selge klubben (det var rart), og har vore låst i samtalar med eit konsortium i tre månader. Dette gjer at eg ikkje får gjort handla inn nye spelarar, noko som er sårt tiltrengt foran PL. Dette er bittert då Bates faktisk ga meg ein solid sum til å handle nye spelarar. Nesten verre er at det nye konsortiumet hevdar dei vil tilsette Alan Pardew som ny manager, til trass for jobben eg har gjort. Jobbtilbud har florert frå middels PL-klubbar, men er ikkje aktuelt.

Er tippa på sisteplass foran sesongen i PL, og utan nye spelarar (utanom eit par unge talent signert på vårparten), skal det halde hardt. Byrja heldigvis med heimesiger mot Newcastle, og det er så langt som eg har kome.

Uansett, tips til dei som startar med Leeds.

Laget ved oppstart er godt nok som det er for direkte opprykk. Forsvaret er sterkt, men treng gjerne litt fyll. Frazer er meget solid på høgrebacken, og har servert mange assists. White på venstrebacken har gjort det same, om enn litt meir ustabil. Sheehan er eit meget godt alternativ. Douglas sentralt på midten har gjort ein solid slitarjobb, og har tidvis vore lagets beste spelar som anker. I Kilkenny og Delph har ein to meget gode sentrale midtbanespelarar som puttar over 10 mål i sesongen, og serverar plenty med assists. På topp er plassen ein bør prioritere for forsterkningar. Becchio hadde ein grei førstesesong, men blei solgt etter opprykk til CCC. Showunmi blei toppscorar i L1 for meg, men fallt gjennom i CCC. Snoddy er ustabil, men kan vere god

Etter opprykket til CCC prioriterte eg å bruke mykje pengar på å hente inn staff. Lag til eigne treningsopplegg for ulike lagdelar, og assign ein coach til kvar treningsattributt. Tips: hent youth coaches frå andre klubbar. Dei aller fleste takkar ja når dei blir tilbudt rolla som 'coach' og ikkje 'youth coach'. Kan gjere store kupp på den måten! Elles finst det alltid enkelte gode trenarar gratis, og gamle storspelarar som blir gode trenarar.

Elles finn ein alltids gode spelarar gratis. Henta inn Stephen Carr (tidlegare Tottenham og Newcastle), og har vore eit meget solid alternativ på høgrebacken. Har og Hatem Trabelsi som er eit godt alternativ der. Kan og finne ein del unge spelarar som kan fungere som back-up/stallfyll, og som kan generere litt pengar ved vidaresal.
« Siste redigering: November 24, 2008, 15:48:11 av R - R »
- Rune

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #12 på: November 28, 2008, 11:45:21 »
har nå finjustert på en 4-3-1-2 formasjon, og jeg feier til side ALL motstand!
suverent opprykk første sesongen  8)

har nå hentet inn Lua Lua og Vassell på free transfer, og håper at de skal skyte meg til PL på første forsøk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lufc86

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #13 på: November 29, 2008, 00:27:02 »
aarrggh eg gleda meg så ufatteleg mykje til å spela fm09.. Det ska bli artig å få jobba leeds opp til premier league att.

Eg har så altfor mange eksamenar den komande tida, derfor har eg lova meg sjølv å ikkje spele før etter desse er unnagjort. Så eg site no og ser på FM som fruen har kjøpt inn (men som julegave??), og den ska ikkje opnast før julafta. Og då når eg sit her og les dessa gode innlegga blir eg frustert..

skal/skal ikkje...

Ahh jula kan ikkje kome fort nok..

Forresten, er det nkon her inne som spelar FM på mac? korleis funkar det? (spelte demoen og då var det mykje problem med musetasten. då eg er vant med windows og høgre musetast)
« Siste redigering: November 29, 2008, 00:30:38 av lufc86 »
@m_sortland på twitter

SirOlsen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #14 på: Desember 02, 2008, 13:54:25 »
Da var FM09 endelig innkjøpt og innstallert.. gleder meg til å sette igang og prøve meg litt frem her :)
-SirOlsen-

metaljon

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #15 på: Desember 04, 2008, 16:46:23 »
detta er morro det ;D vinner L1 overlegent!
Ankergren - white(sheehan),huntington,michalik(bjørdal),richardson(mills,dmifb) - prutton,douglas,howson - delph - becchio,beckford
4-3-1-2
gleder seg til championship...går for direkte opprykk  ;D
The Chief!

SirOlsen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #16 på: Desember 05, 2008, 08:36:46 »
Jeg vinner absolutt ingenting overlegent jeg i allefall... men ligger på en 4.plass etter ca 10 spilte kamper.
-SirOlsen-

R - R

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #17 på: Desember 08, 2008, 12:26:30 »
Har fullført 5 sesongar, 3 i Premier League (Direkte opprykk frå  L1 og CCC på første forsøk).

Første sesongen i PL endte bra, sett ut i frå forholda. Fekk ikkje handla inn nye spelarar om sommaren pga takeover, men klarte meg fint, og endte på 13. plass etter ein sterk avslutning, bla. 3-2 siger borte mot Chelsea.

Andre sesong gjekk over all forventning. Endte til slutt opp på 5. plass. Hadde forventa å konsolidere meg rundt midten, kanskje snuse på 7-8 plass om eg fekk flyten. Bosmanspelaren Uche på topp hjalp veldig med 17 mål i sin første sesong i PL.

Til trass for at eg presterte så bra forrige sesong, satte styret berre moderate forventningar på meg foran trejde sesong, og forventa å hamne midt på tabellen. I staden hamna eg på andre plass, med 90 poeng (!), 1 lusent poeng bak Arsenal som kneip tittelen igjen. Hadde ein fantastisk avslutning på sesongen, med 16 kampar utan tap, og berre to uavgjort. Elland Road er verkeleg blitt eit fort - 17 sigerar og 2 uavgjort i PL.

Har starta på fjerde sesong, og laget presterer bra. Ligg på andreplass, same poengsum som Arsenal. Ligg og greit plassert i CL, og trur eg skal kvalifisere meg frå gruppespelet. Slo bla. Real Madrid på heimebane 2-1.

Laget:

                                                Ochoa

Maio/De Silvestri           Gerson            Papadopoulos                  Oliva
                     
           Wilshire/Delph    Veloso/Eira    Van der Vaart/Ramires 

        Marquinhos/Kildal    Keirrison/Kameni        Mañon/Lewandowski         

Enkelte av spelarane, som Maio, Eira, Kildal og Kameni er regens, men resten finst frå starten. Kameni er heilt fantastisk. henta gratis frå Kamerun, og er wonderkid. Lewandowski blei henta inn som back-up då eg fekk langtidsskade på Mañon. Veloso kom gratis før sesongen, og er fantastisk. Keirrison blei toppscorar i Europa forrige sesong med 31 mål i PL.
- Rune

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #18 på: Desember 08, 2008, 22:59:05 »
3 sesonger på 2 uker er ikke verst R - R. Da gjør du vel ikke så mye annet? ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

R - R

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #19 på: Desember 09, 2008, 13:08:50 »
3 sesongar på to veker er ikkje så mykje. Går fort på kjapp maskin med kun engelsk liga lasta. Hjelper også på at dama jobba kveldsvakt forrige veke, så var ikkje restriksjonar på speletid om kvelden :D Brukar uansett ikkje meir enn ca. 3 timar på ein halv sesong eller så.

Uansett, fantastisk spel, og ekstra moro å føre Leeds tilbake der dei høyrer heime! Ligg no på toppen av tabellen, 4 poeng foran Arsenal!
- Rune

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #20 på: Desember 09, 2008, 14:06:29 »
3 sesongar på to veker er ikkje så mykje. Går fort på kjapp maskin med kun engelsk liga lasta. Hjelper også på at dama jobba kveldsvakt forrige veke, så var ikkje restriksjonar på speletid om kvelden :D Brukar uansett ikkje meir enn ca. 3 timar på ein halv sesong eller så.

Uansett, fantastisk spel, og ekstra moro å føre Leeds tilbake der dei høyrer heime! Ligg no på toppen av tabellen, 4 poeng foran Arsenal!

hvilken taktikk bruker du R-R?   mulig å legge ut for nedlasting? 
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

R - R

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #21 på: Desember 09, 2008, 14:54:33 »
Det går sikkert an når eg er på den maskina igjen. Er ingen hokuspokustaktikk. Samma taktikken eg har brukt på alle CM/FM. 4-3-3, tre sentrale midtbanespelarar og spissar. Offensiv taktikk, med korte pasningar osv.

Ska sjå om eg kan få ordna det seinare.
- Rune

Sander

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #22 på: Desember 12, 2008, 10:47:55 »
Endte på andreplass første sesong og dermed opprykk. Må si det var litt av en thriller på slutten.
Fire kamper før slutt hadde de fire øverste lagene 78 poeng hver.

Vi vant en, tapte en og spilte en u, og det var en kamp igjen.

1. Leicester (allerede rykket opp)
2. Carlisle
3. Leeds

Carlisle og Leeds hadde like mange poeng.

Vi møter Millwall på plassen under oss i siste kamp.
Kampen starter litt fram og tilbake, og vi drar på oss tre småskader i første omgang. Gjorde to bytter. En av dem var Kandol inn for Becchio. Og jagge meg satte Kandol inn 1-0 målet som også ble resultatet. Senket klubben han var lånt ut til.
Carlisle tapte sin kamp, så jeg rykket opp. De tapte forresten Play-off finalen mot Brighton også, så var vel ekstra surt for dem :D


Har allerede hentet to spillere på free transfer. Chris Porter het vel han ene. 17 i avslutninger, headinger og muligens fart. Veldig god signing. Spiller på en klubb i Skottland, husker ikke hvilken. La merke til han i avisene da noen påsto jeg var på nippet til å signe han ;D

Så har jeg hentet en off.midtbane jeg ikke husker navnet på.

Nå er målet å hente en keeper, stopper, høyre back og muligens en høyre kant og sentral midtbane.
 

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #23 på: Desember 13, 2008, 12:12:20 »
Anbefaler å prøve å kjøpe Srna, veldig god midtbanespiller :) Men kanskje for dyr :-\


Men, etter jeg hadde bydd på han bydde Tottenham på han og han gikk dit. Enda en grunn til å hate Tottenham  >:(  :P
« Siste redigering: Desember 13, 2008, 12:27:40 av MartinR »

Bakke

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #24 på: Desember 15, 2008, 11:13:43 »
Har spilt fram til januar 09. Solgte mange spillere. Ankergren, Prutton, Richardson, Douglas mfl ble solgt for ok priser.
Laget nu er i en 4-2-3-1 formasjon. Leder ligaen med 5 p. Kun ett tap.

                                     Ian Walker(lån)

Theo Lucius(150K) - Michalik - Huntington- Insua (lån)

                    Howson(Delph) - Smertin(free)

Ljungberg(35K)-                Pavlovic 32år amc(150K)       -Robinson

                                Becchio (Beckford)

Spiller med høyre og venstre vide flankespillere og bøtter inn mål. Kjempeskøy :)

     
« Siste redigering: Desember 16, 2008, 15:00:37 av Bakke »

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #25 på: Desember 15, 2008, 12:15:38 »
Vantl League 1 med ca 10 poengs margin i går. Howson bare ett mål fra å bli min toppscorer. Ting som tyder på at jeg ikke bruker Beckford riktig når han ender på 13 seriemål, ett foran Howson, Becchio og Showunmi. :D

Møtte ManU i 3. runde i køppen og Wigan i 2. runde i ligakøppen. Ble klare tap i begge. Vant Malingkøppen 1-0 mot Leicester, etter å ha banka Scunthorpe 1-6 på bortebane i semien. Vant vel 8-1 sammenlagt der.

Laget mitt var i begynnelsen preget av vingling og stadige taktikkendringer for å tilpasse meg motstanden. Men stort sett holdt jeg meg til 4-4-2. Hvorfor det skal gå ræv med den formasjonen i FM vet jeg ikke, men formasjonen har sugd som electrolux for undertegnede i alle år.

Fant så fram til en tett 4-3-3-formasjon.
                                    Ankergren
Richardson/Gardner Rui/Michailic Huntington Sheehan/White/Parker
     Delph/Kilkenny Douglas/Kilkenny/Prutton Howson/Robinson/Kilkenny
        Beckford Showunmi Becchio/Snodgrass

Solgte Douglas og Hughes i overgangsvinduet i januar. Gikk på et mulig bomkjøp i Alan Gaarde, men håper han blir god å ha neste sesong. Pasnings- og taklingssterk som han er. Har også hentet tre unge lovende midtstoppere fra irland, men han jeg har prøvd litt da både Marquez og Michailich var skada spilte flere elendige kamper.

Vinner mye med ett eller to mål, og sliter med dårlige avslutninger.

Tar gjerne imot tips om en billig storscorer. Ellers kan de som spiller med vinger få et tips fra undertegnede: Owen Price snappa jeg opp etter Trial day. Populær blant fansen om du bruker vinger. Dribler med brukbar fart og gode innlegg. Da jeg bytta til 4-3-3 falt han delvis ut av laget, og ble utlånt.
- Leif Olav

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #26 på: Desember 17, 2008, 12:28:51 »
Nå har jeg spilt i nesten 20 timer totalt og jeg har kun kommet til november måned! Dataen min er TREIG! Den har vært MYE raskere, men nå er den treig. Ingen virus. Noen som kan hjelpe en stakkar som bruker 10-15 min pr. kamp?

Det går dog mye bedre i sesongen. Har spilt 15 kamper og leder serien med 10 poeng (12-2-1). Tok R-R sitt tips om å spille 4-3-3 med 3 sentrale midtbanespillere og 3 sentrale spisser. I hver eneste kamp får jeg beskjed av Staunton at det er ALT for stor avstand mellom midtbane og spisser. Er det flere som får slike beskjeder? Lurer også på om jeg kan ta alt Staunton sier for god fisk, da han ofte melder tilbake at for eksempel "Sheehan has got skinned way to often today", og ut i fra karakterene så har han gjort en god kamp.

Aidy White er meget god på venstrebacken. Har levert 5 målgivende pasninger, og får stort sett over 7 i snitt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #27 på: Desember 17, 2008, 12:45:06 »
Nå har jeg spilt i nesten 20 timer totalt og jeg har kun kommet til november måned! Dataen min er TREIG! Den har vært MYE raskere, men nå er den treig. Ingen virus. Noen som kan hjelpe en stakkar som bruker 10-15 min pr. kamp?

Det går dog mye bedre i sesongen. Har spilt 15 kamper og leder serien med 10 poeng (12-2-1). Tok R-R sitt tips om å spille 4-3-3 med 3 sentrale midtbanespillere og 3 sentrale spisser. I hver eneste kamp får jeg beskjed av Staunton at det er ALT for stor avstand mellom midtbane og spisser. Er det flere som får slike beskjeder? Lurer også på om jeg kan ta alt Staunton sier for god fisk, da han ofte melder tilbake at for eksempel "Sheehan has got skinned way to often today", og ut i fra karakterene så har han gjort en god kamp.

Aidy White er meget god på venstrebacken. Har levert 5 målgivende pasninger, og får stort sett over 7 i snitt.

auren

prøv et program som heter window washer.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #28 på: Desember 17, 2008, 13:27:10 »
Takk for tipset Sydhagen.. :)

Nå må det også nevnes at jeg har valgt den største databasen forut for spillet. Kunne velge mellom liten, middels og stor (tror dette gjaldt spillerdatabase). I tillegg så har jeg tatt med den norske serien, dvs at resultater derifra dukker opp. Ikke særlig smart kanskje, men det visste jeg jo ikke da. Er det mulig å "slette" den norske serien på eksisterende spill? Er det også mulig å gå over til en middels database over spillere? Hva kjører dere andre med?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

samadhi

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #29 på: Desember 17, 2008, 14:32:12 »
Har på de siste utgivelsene syntes at spillet tar alt for lang tid, og man bruker alt for mange timer, men kommer ikke så langt. Kjøpte meg FM09, men dette gikk håpløst tregt på min maskin og jeg fikk i tillegg problmer med skjermkortet som ikke taklet 3d-funksjonen.

Løsningen på problemet ble egentlig ganske genial. Jeg reiste innpå ebay og kjøpte meg den gamle klassikeren Championship Manager 01-02 for £5.

Deretter gikk jeg innpå; http://www.champman0102.co.uk/forum/

Denne siden gjør virkelig sitt til at dette spillet fremdeles lever, og jeg lastet ned den siste patchen på denne siden fra september 2008. Dette gjør at databasen er oppdatert, divisjonssystemet er korrekt og man starter opp i 2008.

Dette spillet er slik jeg ser det helt genialt, og det er godt å se at man nå kan gjøre unna en kamp på et par minutter og en sesongen greier man lett på en dag. Her slipper man kjedelige pressekonferansen og teamtalk som er det samma opp igjen og opp igjen, og her er ingen loading før kamper.

Spillet anbefalst på det varmeste for de som har gått lei av alle detaljene i nye FM. På champman0102 er det nå også kommet link hvor man kan laste ned spillet gratis og lovlig!

Ser frem til juleferie med cm og godt drykk ved siden av  :)
marching on together,
derudaf forever...