Skrevet av Emne: Leeds United på FM2009  (Lest 29555 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lufc86

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #30 på: Desember 17, 2008, 16:44:35 »
Nokon her inne som har prøvd ut FM 09 på Macbook? Korleis er hastigheten og diverse på den?
@m_sortland på twitter

Dennis

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #31 på: Desember 17, 2008, 20:40:30 »
Helt konge, samadhi!!!  ;D

Edit: Lastet ned spillet i går og starter i 08-09 sesongen med Leeds. For en nostalgi!!  :D
« Siste redigering: Desember 18, 2008, 18:53:11 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Bakke

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #32 på: Desember 19, 2008, 15:51:20 »
Takk for tipset Sydhagen.. :)

Nå må det også nevnes at jeg har valgt den største databasen forut for spillet. Kunne velge mellom liten, middels og stor (tror dette gjaldt spillerdatabase). I tillegg så har jeg tatt med den norske serien, dvs at resultater derifra dukker opp. Ikke særlig smart kanskje, men det visste jeg jo ikke da. Er det mulig å "slette" den norske serien på eksisterende spill? Er det også mulig å gå over til en middels database over spillere? Hva kjører dere andre med?

auren

Jeg må ha stor database og laster inn alle spillere fra flere land. Synes det å leite spillere er en stor del av spillet.
Nå må det sies at fm09 ikke funket på min bærbare med vista. Spillet låste seg hele tiden. Pcen min er helt ok men vista tar på mye minne at løsningen ble å kjøpe xp og forkaste vista. Med XP fungerer det helt utmerket.


Sander

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #33 på: Desember 20, 2008, 13:23:53 »
Ny patch til FM 09 er lagt ut. De som kjører gjennom stream får den oppdatert automatisk
 

SirOlsen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #34 på: Desember 21, 2008, 15:57:15 »
Ny patch til FM 09 er lagt ut. De som kjører gjennom stream får den oppdatert automatisk
Har du noe info om hva denne patchen inneholder?
-SirOlsen-

Sander

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #35 på: Desember 21, 2008, 20:35:39 »
Sports Interactive har nylig lagt ut en ny patch til Football Manager 2009 til nedlastning. Patch 9.2.0 tar for seg de viktigste feil og problemer som ivrige Football Manager-spillere har funnet og rapportert inn til Sports Interactive. Patchen er save game-kompatibel, den vil altså fungere på allerede oppstartede spill. Den inneholder også en oppdatering av databasen, men for å bruke denne må man starte et nytt spill.

http://www.fmnorge.com/


Ny patch til FM 09 er lagt ut. De som kjører gjennom stream får den oppdatert automatisk
Har du noe info om hva denne patchen inneholder?
 

Sonny

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #36 på: Desember 21, 2008, 20:51:27 »
Spiller med Steam og får automatisk oppdatering, genialt.

Snart ferdig med sesong 1, spilt 40 kamper og det har gitt følgende statistikk 28 seire -11 uavgjort og 1 tap, 95 poeng og 77-24 i målforskjell. Leder serien klart foran Scunthorpe og Milwall som kjemper om 2 plassen.

De som har prestert best for meg er Beckford (puttet mye), Bradley Johnson og Frazer. Delph og Howson får også godkjent. Har kjøpt få spillere, men grunnet mye skader måtte jeg være ivrig på lånemarkedet etter jul. Insua fra Liverpool har vært veldig god på venstreback, og Helguson og Daryl Murphy har gjort gode bidrag.
 

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #37 på: Desember 28, 2008, 18:12:09 »
Vant serien med 19 poeng foran Leicester. 108 poeng totalt. Tror Becks putta 35 mål totalt i serie og cup.  Aiden White var meget god på venstrebacken. Fikk over 7 i snitt på sine 27 kamper. Sheehan spilte ca. like mange kamper og endte opp på ca. like godt snitt. Richardson den beste med 7,15 eller noe i snitt.

Kjøpte ingen spillere, da 100 000 pund ikke er nok til å kjøpe noen kvalitetsspillere. Lånte Carlton Cole (angrep) og Zakuani (midtstopper) hele sesongen. I tillegg var Helguson innom en tur.

Akkurat startet sesong to i CCC. Har kjøpt 4 spillere - Evatt (Blackpool) midtstopper, free agent. Ferrie Bodde (Swansea) defansiv midtbane, free agent. Hodgkiss (husker ikke fra hvem), høyreback, free agent. Kevin Kyle (Burnley), spiss, 600 000 pund, som kan stige til 700 000 ved 50 spilte kamper.

Har i tillegg fått et supertalent hentet opp i U-18 troppen - Michael Cruse, midtbanespiller. Potensiale til å bli en kvalitetsspiller i følge Staunton. Kun 16 år, men har spilt noen kamper i pre season, og spilte en kamp i ligacupen. Kommer til å matche ham forsiktig med noen kamper denne sesongen.

Veldig artig spill, men har en fryktelig treig data. Spilt i over 2 døgn, og kun gjennomført 1 sesong. Men så ser jeg jo alle nøkkelhøydepunktene fra kampene også.

MOT ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sindre12

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #38 på: Januar 05, 2009, 20:11:54 »
Dette laget bruker jeg:

Ankergren
Huntington(bromby) - Kisnorbo - Michalik - Ross Wallace
Howson - Delph - Charlie Adam - Snodgrass(Robinson)
C. Jerome - T.Elliott ( anbefalest på det største å bruke han)

ligger i Championship !
Beckford 4 England!

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #39 på: Januar 09, 2009, 10:40:57 »
Har 5 kamper igjen av første sesongen i CCC. Det har gått meget bra. Lå på 2.plass inntil få kamper siden. Men plutselig har laget ramlet helt sammen. Tapt de 4 siste kampene, og scorer ikke lenger mål. Nå er også Beckford blitt skada, en spiller som har scoret 30 mål denne sesongen. Det positive er at laget produserer hele tiden flere sjanser enn motstanderen, men vi sliter foran kassa. Noen som har et tips for å få en confidence boost? Det er 5 poeng ned til 7.plassen, dog jeg var 10 poeng foran for 3-4 kamper siden.

Hva ligger snittet på spillerne deres på? Svært få som har over 7 i snitt. Beckford, Richardson, White og Ankergren ligger rundt 7+.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #40 på: Januar 09, 2009, 11:45:45 »
Leder CCC med luke på 8 poeng. Beckford spiller ofte bra, men scorer nesten kun på straffe. Etter siste patchen scorer ikke godkjøpet Chris Porter lenger heller.
Snodgrass hadde spilt 9000 minutter uten mål da jeg solgte ham.

Så nei, jeg kan neppe hjelpe deg med mål. Men jeg har i hvert fall funnet ut at drastiske endringer på taktikk ikke funker.
- Leif Olav

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #41 på: Januar 09, 2009, 12:51:13 »
Hvilke oppdateringer kommer med disse patchene egentlig?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #42 på: Januar 09, 2009, 17:47:02 »
Tror mine manglende spisscoringer er tilfeldig. DVS Beckford lå under Howson i antall må første sesongen min også. Ser ikke ut som systemet mitt passer ham spesielt godt. Så bad jeg ham tidlig om å løpe i kanaler, eller hva det het. Det var et grusomt dårlig trekk, og nå nekter han å slutte.  :D

Men 3D-visningen ser mye bedre ut nå i hvert fall. Ingen som spurter baklengs tilbake til forsvar etter conere lenger. Keepers bevegelser ser mer naturlige ut. Er også en databaseoppdatering, men den innvirker kun på nystarta spill. Hovedsaken er vel at de stopper kræsjing. Håper jeg. Gidder aldri lese disse listene over hva som fikses i en patch.
- Leif Olav

lufc86

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #43 på: Januar 10, 2009, 15:22:47 »
Ja då har eg runda av tre sesongar med Leeds. Eg starta med ein offansiv 4-4-2 formasjon, dvs pil fram på begge backane mine samt alle midtbanespelarane.

Anbelfate kjøp fyrste sesong:
Eit tips til alle, kjøp ein spelar frå Celtic som heiter "Peter Perrrier Doumbe". Han får du for 200k og er høgreback, mykje betre enn Frazer.
"Rebosio" er ein midtstoppar som kontrakten løper ut, han får du henta gratis når du startar spelet, så kjem han til klubben første Januar.

Kjøpte kun desse to første sesongen. Vann ligaen med 104 poeng, men Leicester var hakk i hel med noko og 90 poeng.

TAKTIKK:
Anker
Doumbe - Michalic - Huntington/Rebosio - White
Robinson/Prutton - Delph - Howson - Johnson
Beckford - Snodgrass

LAGINSTRUKS:
Offensivt ca 70%
Kreativitet 50%
Direkte pasning: 60%
Pasningsstil: Hurtig 60%
Press: 50%
Breidde: 60%
Forsvar ligg djupt: 40%

* Pasningsfokus: blandet
* Kontring, bruk playmaker og target mann slått på.
* Offensive cornere: Første stolpe, sett michalic på stuss frå fyrste stolpe.

* Sheehan har bra stats, men er treig og har lite skills på fysiske attributter, derfor lønnar det seg å bruke White for å bygge han opp, brukte periodar Johnson på venstrebacken òg. Johnson er ein meget god spelar i L1.
* Brukte konsenkvent Howson og Delph sentralt med pil fram på begge spelarane. Begge med løp med ball, offensive løp ofte, stikkballar ofte og langskudd ofte. Delph fekk og fri rolle og playmaker. Tok og skifta posisjon på trening til offansiv midtbane på begge spelane, og endra treningsinnhold til det det er gode på. (dvs høg trening på angrep, ballkontroll, aerobic og styrke) Eit sjakktrekk, desse scorar garantert over 20 mål for deg i løpet av ein ses i league 1, i tillegg blir dei kvalitetspelarar i både league one og til og med premier League.
*Beckford putta over 30 mål for meg fyrste sesong. Offensive løp, løp med ballen og langskudd ofte. Nytta han som targetman med løp mot ballen.

SESONG 2:
Sikra opprykk med ein litt heldig 2. plass, bak suverene Sunderland.

Anbelfate kjøp:
Venstre ving: Traore frå Rosenborg, veldig god venstreving. Pris 8.5 mill NOK.
Spiss: Nathan Tyson frå Forest. Scora i lag med Beckford over 50 mål for meg. Pris 1.5 mill NOK.
Venstre back: Grainger, bra back i CCC, 2.5 mill NOK.
Høgre ving: Birkir Bjarnason: Han kjem gratis frå Viking om du hentar han om sommaren etter ein sesong. Er alltid viljug til å koma til klubben og er ein solid høgrekant med dei riktige attributtane for ein god ving.

Laget:
Ankergren
Doumbe, Michalic ,Hunty, Grainger
Bjarnason, Delph, Howson, Traore
Beckford, Tyson

*Same instruksar som sesongen før.

PREMIER LEAGUE:
Fekk 10 mill for tabellplassering i league one. Fekk ytterligare 300 mill for tv rettighetar i Premier League. Grunna oppkjøp av klubben fekk eg ikkje kjøpt spelarar før seint, i tillegg ville det nye styret som etter kvart kjøpte opp klubben ansette Roy Hodgson om dei fekk gjennomslag, som dei fekk, men eg fekk behalde jobben grunna supportarane.

Kjøpte då:
Papadopoulos. 19 år gresk midstoppar, svakhet er at han er litt treig, men eit stort talent. (Seinare solgt for 60 mill til City)
Levyn Nyantanga. Ok midtstoppar i premier League, verken meir eller mindre.
Mauro Zarate, fantastiks signering frå Everton då. Scora 22 mål fyrste ses i premier league.
Amr Zaki, fekk eg på free transfer.
Andres D. Allesandro 30 mill. Ã…rets bomkjøp. Bra stats men var ikkje god, verken på kant eller sentralt.
Barragan, spansk høgreback. Solid. 50 mill NOK.

Laget:
Ankergren
Barragan, Michalic, Papadopoulos, Grainger/Nyantanga/White
Allesandro, Howson, Delph (K), Traore
Zarate, Zaki

Kom på 14 plass fyrste sesong.
Sommaren etter fekk eg kun skarve 50 millionar til nye kjøp, etter å ha sleppe inn mest mål av samtlige lag i premier league, trengte eg forsterkningar bak. Kjøpte Kirkland, Silvestre, Emerson Boyce og ein ny høgreback Haffton. Flytta Barragan opp som høgreving. Fekk desverre sparken etter halv sesong når eg låg på 13 plass, grunna dårleg harmoni i klubben, og altfor mange tap. I tillegg hadde eg håpa på øvre del av tabellen, noko eg låg langt i frå.
@m_sortland på twitter

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #44 på: Januar 12, 2009, 13:46:44 »
Hvordan får man reservelaget oppe og går? Da jeg spilte demoen gjorde jeg ingen innstillinger, og reservelaget fikk kamper jevnt og trutt. Da jeg kjøpte spillet regnet jeg med at reservelaget var påmeldt, men det har ikke blitt spilt noen reservelagskamper verken sesongen i L1 eller i CCC. Har jeg for få spillere på reservelaget?

Noen som har hørt om tapte play off finaler for Leeds? Tapte selvsagt play off finalen om opprykk til PL. 1-0 mot QPR i god gammel Leeds ånd. Vinnermålet ble scoret 2 min på overtid. Men seieren var fortjent. Siste 10 kampene i sesongen var et mareritt. Tror jeg tapte 7 av dem. Skjønner ikke hva som gikk galt. Gikk fra en ganske trygg 2.plass til såvidt å klare 6.plassen på målforskjell.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #45 på: Januar 12, 2009, 14:20:54 »
Før hver sesong begynner får jeg spørsmål om jeg vil melde reservelag og U18-lag på i serien, og velger confirm. Kommer dettende inn i innboksen. en eller annen gang i løpet av sommeren. Ellers kan du velge hvem som skal styre reservelagskampene i Team Settings, eller hva det nå heter. Mulig det finnes noe rart der et sted?
- Leif Olav

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #46 på: Januar 12, 2009, 14:59:32 »
Takker lojo... Burde i grunnen lest i manualen om dette, men slik gjør vi jo svært sjelden ;)

Mente jeg kunne lage min egen taktikk og spillestil på demoen når det gjaldt reservelaget, men da kampene ble spilt ble dette ignorert. Lurer på om man selv må styre disse kampene for at spillestilen skal ivaretas. Og det gidder jeg ikke. Mest hensiktmessig å spille med samme stil både på førstelaget og andrelaget.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #47 på: Januar 12, 2009, 15:20:54 »
Takker lojo... Burde i grunnen lest i manualen om dette, men slik gjør vi jo svært sjelden ;)

Mente jeg kunne lage min egen taktikk og spillestil på demoen når det gjaldt reservelaget, men da kampene ble spilt ble dette ignorert. Lurer på om man selv må styre disse kampene for at spillestilen skal ivaretas. Og det gidder jeg ikke. Mest hensiktmessig å spille med samme stil både på førstelaget og andrelaget.

auren

På forrige FM (har ikke det nyeste) er det mulighet for å huke av det på samme side som Lojo snakker om. "Bruk gjeldende formasjon" eller lignende kunne man bruke der, for at ikke assistenten skulle skifte på formasjonene. Tok meg lang tid og en del frustrasjon før dette ble oppdaget, ettersom jeg også brukte samme formasjon for å kjøre unggutta inn i systemet.  ;)
Marching on together!

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #48 på: Januar 12, 2009, 16:52:21 »
Ja, det har jeg huka av uten nevneverdige resultat. Staunton kjører fortsatt 4-4-2. Slasken. Og jeg har ikke råd til å sparke ham. :)
- Leif Olav

ditommaso

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #49 på: Januar 12, 2009, 17:28:09 »
Du må gå inn på reservelaget. Sette opp taktikken du vil de skal spille. Så gå på settings og tikke av for bruk gjeldende taktikk. Ellers vil han bruke 4-4-2 som er default for reservene selv  om du bruker en annen taktikk på a-laget. Funker i hvert fall hos meg.
Me fail english? Thats unpossible!!

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #50 på: Januar 12, 2009, 18:43:49 »
Det var jo forsåvidt logisk nok. Takker og bukker!  :D
- Leif Olav

Kickthemdown

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #51 på: Januar 12, 2009, 19:25:45 »
Spørsmål.. Hvordan får man patchen "inn på fm"? Har lastet patchen ned men så ... Er helt håpløs med data...  :D

Anyone?

Alta-White

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #52 på: Januar 12, 2009, 22:47:03 »
Så skjedde det igjen. Fikk kun forespørsel om å delta i ligaen med U-18 laget. Da må jeg gå gjennom en ny sesong uten reservelagskamper. Huff! Er det slik at man må tikke av for å ha kontroll over reservelaget for å få forespørsel? Jeg hadde ikke kontroll over U-18 laget... Sikkert noe feil i oppsettet mitt. Kjempegøy! :( :( >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Crazyleeds

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #53 på: Januar 12, 2009, 23:03:10 »
Det er feil med fm, reserve laget faller ut etter hvert...er i 2018 med leeds nå, har kun u-18 lag...

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #54 på: Januar 13, 2009, 10:33:45 »
Spørsmål.. Hvordan får man patchen "inn på fm"? Har lastet patchen ned men så ... Er helt håpløs med data...  :D

Anyone?

Alta-White

Er det lastet ned gjennom Steam installeres det automagisk. Hvis ikke kjører du bare den .exe-fila du lasta ned, så burde Bob være din onkel.
- Leif Olav

Kickthemdown

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #55 på: Januar 14, 2009, 00:56:16 »
Spørsmål.. Hvordan får man patchen "inn på fm"? Har lastet patchen ned men så ... Er helt håpløs med data...  :D

Anyone?

Alta-White

Er det lastet ned gjennom Steam installeres det automagisk. Hvis ikke kjører du bare den .exe-fila du lasta ned, så burde Bob være din onkel.
Takk for det. Sletter vel ikke lagrede spill, eller hur? Fortsetter bare der man er men med updates?!

Alta-White i sesong 2014 med reservelag....

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #56 på: Januar 14, 2009, 01:32:07 »
Databaseoppdateringer trår ikke i kraft, men savegame funker fortsatt, ja. Du kan starte nytt spill med Christie på laget.  ;D
- Leif Olav

Kickthemdown

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #57 på: Januar 14, 2009, 01:34:50 »
Databaseoppdateringer trår ikke i kraft, men savegame funker fortsatt, ja. Du kan starte nytt spill med Christie på laget.  ;D
Så alt det styret med konstante skader må jeg bare leve videre med.  ???  :(

Alta-White

Sleivind

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #58 på: Januar 17, 2009, 12:09:25 »
Databaseoppdateringer trår ikke i kraft, men savegame funker fortsatt, ja. Du kan starte nytt spill med Christie på laget.  ;D
Så alt det styret med konstante skader må jeg bare leve videre med.  ???  :(

Alta-White

Nei, det skal vel egentlig være save-game-kompitabel, så oppdateringene skal skje på spill som allerede er lagret, men databaseoppdateringene trer i kraft neste gang du lager et nytt spill.

Kickthemdown

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #59 på: Januar 17, 2009, 14:12:04 »
Databaseoppdateringer trår ikke i kraft, men savegame funker fortsatt, ja. Du kan starte nytt spill med Christie på laget.  ;D
Så alt det styret med konstante skader må jeg bare leve videre med.  ???  :(

Alta-White

Nei, det skal vel egentlig være save-game-kompitabel, så oppdateringene skal skje på spill som allerede er lagret, men databaseoppdateringene trer i kraft neste gang du lager et nytt spill.
Glitrende ! Da får vi løpe hjem etter jobb å teste det ut...  :D

Alta-White