Skrevet av Emne: Leeds United på FM2009  (Lest 29556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

martind

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #60 på: Januar 21, 2009, 09:21:20 »
Så ikke denne tråden før nå jeg. Rykket direkte opp til PL på to sesonger. Men vanskelig å få kjøpt gode spillerer pga av økonomi. Men jeg fikk gjennom et forslag om å frigjøre mer penger til transfer. SLik at budsjettet gikk fra 12 mill til 56 mill. Dette hjalp litt hvertfall.

Laget første sesong:

Casper - Fraze, lubo, hunty, white - howson, douglas, delph, robinson, Becchio og Becks.

Howson er knall god til å komme rundt på kant. Kandol kom tilbake fra lån og ble toppscorer i CCC. Hentet Glauber på lån som stopper. Mye bedre enn Lubo. Lubo  blir fraløpt gang på gang. SPiller en normal 4-4-2 formasjon. Funker bra.

Noen som vet om noen spillere som er tigjengelig tidlig?
MOT!! We are Leeds!

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #61 på: Januar 21, 2009, 14:28:12 »
Hadde suksess med Owen Price på høyrevingen den relativt korte perioden jeg spilte med rene vinger. Han er tilgjengelig på free transfer i begynnelsen av første sesong. Dribler som var populær blant fansen. Ikke like god som spiss i 4-3-3 som jeg spiller nå.

Ellers har jeg hatt stor nytte av å kvitte meg med Hughes, Rui, Johnson (bruker jo ikke vinger) Sweeney og all den andre røkla. Da kan du overføre penger fra lønnsbudsjett til transferbudsjett.
- Leif Olav

SirOlsen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #62 på: Januar 22, 2009, 16:38:16 »
Det ble jaggu opprykk til CCC med god margin etter første sesong gitt, pluss tok med meg MalingsCup-trofeet hjem.

Ellers røyk jeg fryktelig tidlig ut i Cola-cupen og ble dengt ned i grusen av Scum i FA-cupens 4. runde.

Stiller som regel med følgende 4-4-2 lag:

                                            Ankergen/Lucas

Frazer   -    Marques/Hunty     -      Mikkelikk     -     Sweeny/White/Johnson

Howson/Delph/Robinson - Douglas/Binya - Mascio/Howson/Delph - Mihelic/Snodgrass

                           Becchio/Snodgrass   -  Beckford/Elliott


Funker fint dette. :-)
-SirOlsen-

lufc86

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #63 på: Januar 30, 2009, 01:26:32 »
Då har eg spelt 6 døgn, og "på tide med å få en pizza på døren" kommentar. Eg er no i sesong 19/20, og har vunnet premier league for fyrste gong. Gud for ein lettelse, det tok jammen mange sesongar før det endelig skjedde. Har då elles vunnet Ligacupen, Fa-cupen, uefa-cupen, champions league og serien, samt vm for klubblag. Har då vunne alt, forutan malingscupen. :)

Har endra på taktikk frå år til år, men har dei siste to sesongane spelt med ein klassisk 4-4-2. Einaste spelar som er att frå laget eg starta med er Bab Delph. Som sjølvsagt er "kaftein" o fyst i alt..
@m_sortland på twitter

tori_no

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #64 på: Januar 30, 2009, 12:26:31 »
Då har eg spelt 6 døgn, og "på tide med å få en pizza på døren" kommentar. Eg er no i sesong 19/20, og har vunnet premier league for fyrste gong. Gud for ein lettelse, det tok jammen mange sesongar før det endelig skjedde. Har då elles vunnet Ligacupen, Fa-cupen, uefa-cupen, champions league og serien, samt vm for klubblag. Har då vunne alt, forutan malingscupen. :)

Har endra på taktikk frå år til år, men har dei siste to sesongane spelt med ein klassisk 4-4-2. Einaste spelar som er att frå laget eg starta med er Bab Delph. Som sjølvsagt er "kaftein" o fyst i alt..

Bab Delph?? Søsteren til Brad og Fabian?  :D
Er selv oppe i PL for andre gang. Rykket ned første gang etter kun 1 seier og 8 uavgjort.
Ser dårlig ut etter 5 kamper i andre forsøk. Rykket opp fra L1 til PL på første forsøk, men det er et tungt steg å etablere seg i PL tydeligvis.
 

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #65 på: Januar 30, 2009, 12:46:27 »
Sliter jeg også. Både spillemessig og med treig pc. Har snart spilt i 10 døgn vil jeg tro, og er bare i min fjerde sesong. Kom på 6.plass i andre sesongen i CCC, men tapte play off finalen på overtid. Forrige sesong misset jeg akkurat på play off og ble nr. 7. Spiller 4-3-3. Kjøper mange unge talenter fra Norge. Får de ganske så billig. Enkelte nede i £20k, mens andre opp mot 1 mill pund.

Har dere mange talentspeidere? Og hvor "scouter" dere?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #66 på: Januar 30, 2009, 13:28:54 »
Jeg har fire talentspeidere, tror jeg. En i Østeuropa, en i Skandinavia, en i UK/Irland, en i CCC og en som spionerer på framtidig motstand. Har kjøpt inn et par irske talenter. Ryan Tingay er den eneste som har slått til. Kom for knapper og glansbilder. Everton bød nettopp 2.5 mill for ham. Vurderer å bruke ham som kaptein, men han er bare nitten, så gamlingene blir sure.

Har spilt åpningskampen i PL mot Livepool på Anfield og skrapte i land en 2-1 seier.
Har kjøpt inn Torje fra Romania etter anbefaling tidlig i denne tråden. I tillegg har jeg kjøpt en ung spiss som bøtta inn mål på reservelaget til Middlesbjørg. Husker ikke navn i farten, samt John Fleck, en venstre ving eller sentral offensiv midtbane. Har gått tilbake til 4-4-2 for premier League-sesongen på grunn av mangel på habile spisser.

Becchio er solgt, Snodgrass like så. Chris Porter, Beckford og den nye 8-millionersmannen fra Miidlesbjørg rullerer på spissrollen nå. Har også henta to norske talenter. En venstre back/ving fra Lyn og en høyre midtbane fra Molde. Husker ikke navn her heller. Gjenstår å se hvorvidt de slår til.

Henta hjem Kilgallon i januarvinduet i opprykkssesongen fra CCC, og han gjør det rimelig bra i midtforsvaret. Har jo fart, som Tingay. Har også henta hjem Walton, men det er nok mer nostalgi enn fornuft i den handelen. Lennon, Smith, Carson og Milner er for dyre foreløptig.
Tror det skal være mulig å holde seg i PL.

Er det flere enn meg som irriterer seg over at vinger og backer aldri takler motstander når de går rundt på kanten? Eller spillere som hodeløst stormer vekk fra ballen? Eller spillere som helt upresset jogger 25 meter bort til en død ball som ligger to meter fra sidelinja, men presterer å løpe rett ut over nevnte sidelinje med ballen?  ;D

Ellers har jeg ansatt Martin Andresen som spillende assistentmanager på FK Haugesund. Overlever jeg i tippeligaen der vil det være et aldri så lite under.
- Leif Olav

lufc86

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #67 på: Januar 30, 2009, 14:09:49 »
Kanskje eit lite tips til spelarkjøp.

Traore, venstervingen på RBK får du andre sesongen til 10 mill. Om du har råd.
Rebosio får du gratis, om du hentar han når spelet startar.
Perrier Doumbe får du for 200k frå Celtic når du startar spelet.
I Januar kan du hente Birkir Bjarnason på free transfer frå Viking, han er god.

Når det gjelder taktikk, har eg funne ut at den som passer best  for dei fleste lag er enkel 4-4-2, med pil opp på begge backane, og vingane samt den eine sentrale. Pil bak på den defensive.

Spissane er ein targetman, og ein med fri rolle og løp med ball osv.

Det er veldig viktig at mentalitet og press på kvar enkelt ikkje har for store avstandar.

For eksempel sett alle forsvarar på to hakk ned frå midten, midtbanespelarane og targetmann på midten, og offensiv spiss (fri rolle) på to hakk opp frå midten. Spel hurtig, 75%, eg to hakk under midten på bredde. Det fungerar utmerket for meg.

Stå høgt med forsvaret, sett på bruk offsidefelle, bruk target og playmaker. (Playmaker er spiss nr 2, also fri rolle spissen)

Eg kan legge ut screenshot i kveld.
@m_sortland på twitter

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #68 på: Februar 06, 2009, 00:34:20 »
Forbannet skit. Klarer ikke å rykke opp til PL. I tredje sesongen så ender jeg på en ny 7.plass. 1 poeng bak play off. I alle sesongene i CCC har laget prestert meget bra, helt til de siste 10 kampene. Da faller alt sammen, taper kamper vi vinner 16-3 i sjanser og ryker ut fra topp 6. Nå må det nevnes at laget er svært ungt, så kanskje derfor det presteres så ujevnt. Men neste sesong skal jeg opp. Direkte opprykk!!!

auren, som føler Leeds forbannelsen hviler både i FM og IRL...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sonny

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #69 på: Februar 06, 2009, 02:46:25 »
første sesongen rykket jeg greit opp fra L1. Første del av sesongen i CCC gikk mye bedre en forventet og jeg ledet lenge, men med endel skader ble det en tung vår og vi endte på 4 plass til slutt. Playoff endte som det alltid gjør med Leeds, i tårer.

Ryddet opp i stallen før inneværende sesong og gjorde flere meget gode kjøp, blant annet Amr Zaki. Har også plukket opp noen regents som begynner å få solide stats. Etter 12 kamper og 8-3-1 er jeg på plass på toppen av tabellen og der skal jeg bite meg fast. Bruker fortsatt Michalik, Howson, Delph( fått svært gode stats) og Beckford samt at Kilkenny og Johnson får endel innhopp.

 
 

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #70 på: Februar 06, 2009, 08:04:53 »
Som alle Leedfans føler, så føler jeg også at jeg har ligaens beste tropp. Når Beckford er troppens 5. eller 6. beste spiss, bør jeg være godt forspent. Men kan man ta disse uttalelsene fra assistent manager for god fisk? Beckford putter jevnt rundt 30 mål i sesongen, og det er ingen av de andre spissene i nærheten av. 34 sist sesong. Men så er han kanskje den eneste spissen som stort sett alltid spiller fast også.

Kanskje er systemet 4-3-3 ikke det rette likevel?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #71 på: Februar 06, 2009, 12:57:00 »
Assistentmanager sier så mangt, og har langt fra alltid rett. Sjekk hva de andre i trenerteamet sier om spillerne også. Spesielt om du feks. vil vite noe om en spiss og ast. mgr. er defensivt anlagt.

Kontinuitet funker faktisk her. Det var når jeg slutta å tilpasse meg motstander og bytte halve laget etter hver kamp jeg begynte å vinne kamper.
- Leif Olav

Kickthemdown

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #72 på: Februar 06, 2009, 17:29:18 »
Etter 8 år i Leeds så jeg opp jobben etter å ha stilt styret et ultimatum om å bygge ut stadion (tar 55000). Etterlater den nye manageren (Jim Magilton) med et fantastisk mannskap som vant ligacupen, Fa-cupen og Uefa cupen i sesong nummer 8. Magilton får vel også overta min tranferpot på relativt solide 900 mill...  :D Er utrolig morro å komme så langt men nå var kanksje ikke motivasjonen min den beste til å fortsette lenger. Har tross alt en godt betalt hos FA, som trener for det Engelske landslaget. På god vei mot VM i 2018.

3 måneder uten klubbtrener-jobb og vips så dukket det opp noe spennende i Italia. Storheten Livorno ligger med brukket rygg nederst i Serie B med 5 poeng på de 11 første kampene. Økonomien kan vel heller ikke kalles frisk for å si det pent. Styreformannen ønsket meg hjertelig velkommen til klubben med å kalle meg for verdens beste trener så jeg får vel bevise påstanden  :)Skal se om jeg ikke for dreis på klubben å føre de mot playoff.... ;) 4 nye spillere er allerede signert (gratis selvsagt) men de kommer først i Januar.

Alta-White



« Siste redigering: Februar 06, 2009, 17:31:17 av Alta-White »

Mr. Leeds

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #73 på: Februar 10, 2009, 19:04:55 »
Sesong 1:
- Opprykk til CCC. Lite annet. Kjøpte en ung spiller som alle bør prøve - Mascio (sp?). Halvt Braziliansk og halvt Italiensk. Kom til Leeds for £60.000. Måtte gi ham £5000 i uka siden flere CCC lag var med i budrunden. Vel verd pengene. Kanonspiller på sentral midtbane.

- Solgt;
Kandol
Lucas
Telfer
ShowMIdeMoney
Marques
Kilkenny
Hughes
Douglas

Sesong 2:
Opprykk til PL. Kun 1 poeng ned til 2. plass! I cupene var det lite å hente. Husker ikke helt hvem som ble solgt dette året, men det var mange både inn og ut - tradisjonen vår tro:)

Sesong 3:
Mange landslagsspillere inn på free transfer. Fått en fin start og regner med å kunne bli blandt de 10 beste om ikke mye uventa skader skjer. Har fremdeles Delph, White, Gardener, Mikkelikk og Beckford i stallen.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Kickthemdown

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #74 på: Februar 15, 2009, 22:15:28 »
Livorno berget plassen og vel så det. 11 plass til slutt. Bare 8 poeng skilte opp til 1 plass. Skal gå løs på en ny sesong med Livorno nå og det under spesielle omstendigheter. Samtlige spillere som var i A-stallen jeg tok over er enten solgt eller blitt servert en sluttpakke. Inn er 32 spillere hentet. Hele 23 av de har hittil kommet inn i sommer. Gjennomsnittsalderen har også gått ned til vel 22 år. Målet for sesongen er selvsagt direkte opprykk, men som den realisten jeg er blir det hardt. Brescia, Genoa og Cagliari ser skumle ut...  :D

England har allerede kvalifisert seg for neste års VM i fotball .. Uten ManYOO eller Chelsea spillere i troppen, nær sagt selvsagt. Har vært et rop fra mediene om å ta ut en de kaller for Wayne Rooney fra ManYoo, men dette ble ikke vurdert da den nevnte spilleren ikke hadde matchvekten inne... :P

Alta-White

Sander

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #75 på: Februar 15, 2009, 22:41:45 »
Livorno berget plassen og vel så det. 11 plass til slutt. Bare 8 poeng skilte opp til 1 plass. Skal gå løs på en ny sesong med Livorno nå og det under spesielle omstendigheter. Samtlige spillere som var i A-stallen jeg tok over er enten solgt eller blitt servert en sluttpakke. Inn er 32 spillere hentet. Hele 23 av de har hittil kommet inn i sommer. Gjennomsnittsalderen har også gått ned til vel 22 år. Målet for sesongen er selvsagt direkte opprykk, men som den realisten jeg er blir det hardt. Brescia, Genoa og Cagliari ser skumle ut...  :D

England har allerede kvalifisert seg for neste års VM i fotball .. Uten ManYOO eller Chelsea spillere i troppen, nær sagt selvsagt. Har vært et rop fra mediene om å ta ut en de kaller for Wayne Rooney fra ManYoo, men dette ble ikke vurdert da den nevnte spilleren ikke hadde matchvekten inne... :P

Alta-White

Dette er tråden Leeds United på FM2009. Du må nok starte en ny tråd nå :P
 

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #76 på: Februar 16, 2009, 12:44:19 »
Endelig. Etter tre år i mesterskapsserien ble det opprykk til PL :) Men Peter Lorimer, som har tatt over som styreformann, skulle jammen meg ikke gjøre det lett for meg. I beste "Bates-ånd", som noen sikkert vil kalle det, så godtok han bud på Delph og en meget god venstreback jeg hadde kjøpt, i januar-vinduet. Budene var henholdsvis på 5,5 mill pund, og 5 mill. Etter å ha ledet suverent, ble forspranget mer og mer spist opp, og i siste serieomgang presterte laget å spille 0-0 hjemme mot Bristol City som alt hadde rykket ned. Dermed ble det bare en andre plass.

Har nå solgt unna og kjøpt nytt i stort monn, men er redd for mange nye fjes vil ødelegge litt. Tapte blant annet mot et L1 lag i pre season, og ble til tider rundspilt.

Uansett: Det er mye kjekkere å spille FM for tiden enn å følge med på Leeds. Noen andre som må ta seg i å tenke spillerstall, innkjøp og taktikk uten å spille spillet?

auren, dagdrømmer ofte om FM :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #77 på: Februar 16, 2009, 13:13:16 »
Endelig. Etter tre år i mesterskapsserien ble det opprykk til PL :) Men Peter Lorimer, som har tatt over som styreformann, skulle jammen meg ikke gjøre det lett for meg. I beste "Bates-ånd", som noen sikkert vil kalle det, så godtok han bud på Delph og en meget god venstreback jeg hadde kjøpt, i januar-vinduet. Budene var henholdsvis på 5,5 mill pund, og 5 mill. Etter å ha ledet suverent, ble forspranget mer og mer spist opp, og i siste serieomgang presterte laget å spille 0-0 hjemme mot Bristol City som alt hadde rykket ned. Dermed ble det bare en andre plass.

Har nå solgt unna og kjøpt nytt i stort monn, men er redd for mange nye fjes vil ødelegge litt. Tapte blant annet mot et L1 lag i pre season, og ble til tider rundspilt.

Uansett: Det er mye kjekkere å spille FM for tiden enn å følge med på Leeds. Noen andre som må ta seg i å tenke spillerstall, innkjøp og taktikk uten å spille spillet?

auren, dagdrømmer ofte om FM :)

spiller du fortsatt 4-3-3, eller har du lagt om?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #78 på: Februar 16, 2009, 14:41:45 »
Endelig. Etter tre år i mesterskapsserien ble det opprykk til PL :) Men Peter Lorimer, som har tatt over som styreformann, skulle jammen meg ikke gjøre det lett for meg. I beste "Bates-ånd", som noen sikkert vil kalle det, så godtok han bud på Delph og en meget god venstreback jeg hadde kjøpt, i januar-vinduet. Budene var henholdsvis på 5,5 mill pund, og 5 mill. Etter å ha ledet suverent, ble forspranget mer og mer spist opp, og i siste serieomgang presterte laget å spille 0-0 hjemme mot Bristol City som alt hadde rykket ned. Dermed ble det bare en andre plass.

Har nå solgt unna og kjøpt nytt i stort monn, men er redd for mange nye fjes vil ødelegge litt. Tapte blant annet mot et L1 lag i pre season, og ble til tider rundspilt.

Uansett: Det er mye kjekkere å spille FM for tiden enn å følge med på Leeds. Noen andre som må ta seg i å tenke spillerstall, innkjøp og taktikk uten å spille spillet?

auren, dagdrømmer ofte om FM :)

spiller du fortsatt 4-3-3, eller har du lagt om?

Jeg spiller fortsatt 4-3-3 ja. 3 sentrale midtbanespillere og tre sentrale spisser. En med pil opp og en med pil ned på midten. Backene med pil opp. Spiller direkte, og med forsvaret dypt. Satser på kontringer, tett markering og har en playmaker.

Har 10-12 landslagsspillere i troppen. Stort sett alle U-19 - U-21.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

eiru

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #79 på: Februar 16, 2009, 20:16:57 »
Rykket opp to sesonger på rad, og første sesongen i PL endte på en helt grei 11 plass.

Ã…rets lag:
                          Petr Cech
 Darijo Srna - Thiago Silva - Nemjana Vidic - Gael Cilchy
 Theo Walcott - Cesc Fabregas - Wayne Rooney - Nani
                Carlos Tevez - Jermaine Beckford

Becks ble like gjerne topscorer i hele ligaen med 26 mål på 31 kamper. Ganske sykt egentlig, for statsene er jo elendige.

må ta med denne og:

Leeds Uniteds Daniel Aquino sikrer seg prisen som spillerenes unge spiller

Leeds Fabian Delph var et stykke bak på andreplass med Mascio fra Leeds på tredjeplass. ;D ;D

Følte bare for å skryte litt her no.  :P
 


auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #80 på: Februar 16, 2009, 22:28:50 »
Hvordan har du klart å få så mange gode spillere med i utgangspunktet dårlig råd både til transfer og lønninger???

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #81 på: Februar 16, 2009, 23:07:02 »
Idet jeg rykka opp til PL ble klubben kjøpt opp av et konsortium, fansen krevde jeg skulle få fortsette som manager, og jeg fikk 20 mill til spillerkjøp. Eller deromkring. Lønnsbudsjettet husker jeg ikke, men tror ikke jeg bruker halvparten en gang. Husk at du kan justere løønsbudjsett over til overgangsbudsjett og motsatt.

Personlig har jeg satset mye på X-spillere. Nostalgi går foran klokskap.  ;D
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #82 på: Februar 17, 2009, 09:00:45 »
Rykket opp to sesonger på rad, og første sesongen i PL endte på en helt grei 11 plass.

Ã…rets lag:
                          Petr Cech
 Darijo Srna - Thiago Silva - Nemjana Vidic - Gael Cilchy
 Theo Walcott - Cesc Fabregas - Wayne Rooney - Nani
                Carlos Tevez - Jermaine Beckford

Becks ble like gjerne topscorer i hele ligaen med 26 mål på 31 kamper. Ganske sykt egentlig, for statsene er jo elendige.

må ta med denne og:

Leeds Uniteds Daniel Aquino sikrer seg prisen som spillerenes unge spiller

Leeds Fabian Delph var et stykke bak på andreplass med Mascio fra Leeds på tredjeplass. ;D ;D

Følte bare for å skryte litt her no.  :P
 



viss dette er laget første sesongen i PL, så tror jeg du har jukset litt...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #83 på: Februar 17, 2009, 13:01:54 »
Det er nok årets lag med alle spillerne fra PL, og ikke hans eget lag. Det er egentlig komplett umulig å få det til på 3 sesonger.

Har fått tilslag på en tilsynelatende meget god spiss. Nesten 10 millioner pund kostet han, men når han har 30.000 pund i uka i Sampdoria, så holder det ikke med mine 23.000 og 1.2 mill som bonus ved signering. Kan heller ikke overføre mer penger fra transferbudsjettet til lønnsbudsjettet, for da får jeg ikke kjøpt ham i utgangspunktet. Egentlig litt irriterende da jeg ligger ca. 35.000 pund under på lønningene. Jeg mener jeg burde kunne bruke disse 35.000 til å gi ham det i lønning.

Men har åpnet bra. Siger hjemme mot Aston Villa (3-1, med imponerenede 20-6 i sjanser) og 3-1 borte mot Blackburn. Nå venter hjemmekamp mot Arsenal. Det blir nok sesongens første tap. Men alltid artig å toppe tabellen, selv om det er etter 2 kamper :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #84 på: Februar 17, 2009, 13:11:42 »
Det er nok årets lag med alle spillerne fra PL, og ikke hans eget lag. Det er egentlig komplett umulig å få det til på 3 sesonger.

Har fått tilslag på en tilsynelatende meget god spiss. Nesten 10 millioner pund kostet han, men når han har 30.000 pund i uka i Sampdoria, så holder det ikke med mine 23.000 og 1.2 mill som bonus ved signering. Kan heller ikke overføre mer penger fra transferbudsjettet til lønnsbudsjettet, for da får jeg ikke kjøpt ham i utgangspunktet. Egentlig litt irriterende da jeg ligger ca. 35.000 pund under på lønningene. Jeg mener jeg burde kunne bruke disse 35.000 til å gi ham det i lønning.

Men har åpnet bra. Siger hjemme mot Aston Villa (3-1, med imponerenede 20-6 i sjanser) og 3-1 borte mot Blackburn. Nå venter hjemmekamp mot Arsenal. Det blir nok sesongens første tap. Men alltid artig å toppe tabellen, selv om det er etter 2 kamper :)

auren

kan du legge ut taktikken din?   jeg sliter litt med det defensive med min 4-3-3...slipper inn for enkle mål.

kjører du med mannsmarkering og tett markering i den bakre fireren?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

eiru

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #85 på: Februar 17, 2009, 18:34:23 »
Var hvis litt utydelig der. Var ikke mitt lag jeg skreiv opp men sesongens lag i PL.

eiru

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #86 på: Februar 17, 2009, 18:39:35 »
Kun Beckford av mine spillere som var med på det laget.  :P

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #87 på: Mars 08, 2009, 13:06:11 »
Jaja.. Da ble det fra himmel til helvete for min del. Endte i min andre sesong på en fin 6.plass i PL. Europacup og alt. Fullt av unge og lovende spillere i stallen. Men taper og taper og taper og blir til slutt sparket i begynnelsen av desember. Skjønner ikke hva som har skjedd. Nå mister jeg litt motivasjon til å fortsette å spille. Vil jo helst lede Leeds... >:(

Men, men.. Kanskje like greit - så slipper jeg å "kaste bort" mangfoldige timer hver uke...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #88 på: Mars 10, 2009, 14:58:33 »
"Jukset" ved å opprette en ny spillerprofil, som tok over Leeds da jeg fikk sparken. Det har ikke hjulpet i det hele tatt. Den elendige formen vedvarer, og jeg styrer hele laget mot nedrykk. Det oppleves som like ille som når Leeds taper fotballkamper. Skikkelig skuffende og surt.

Noen som vet hvordan man får "snudd kjerringa"? Hele laget er jo ønsket av større klubber, og de fleste er lite tilfreds med situasjonen - think the club is underachieving. Da hjelper det nok lite at et helt ubeskrevet blad overtar som manager. Jeg har fortsatt med samme system som har funket tidligere (foruten denne sesongen da alt har gått på tverke). Har så smått prøvd meg på 4-4-2, men det hjelper ikke. Bør jeg selge alle spillerne som ikke er fornøyd med situasjonen?

auren; HJELP! :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Leeds United på FM2009
« Svar #89 på: Mars 10, 2009, 15:46:43 »
"Jukset" ved å opprette en ny spillerprofil, som tok over Leeds da jeg fikk sparken. Det har ikke hjulpet i det hele tatt. Den elendige formen vedvarer, og jeg styrer hele laget mot nedrykk. Det oppleves som like ille som når Leeds taper fotballkamper. Skikkelig skuffende og surt.

Noen som vet hvordan man får "snudd kjerringa"? Hele laget er jo ønsket av større klubber, og de fleste er lite tilfreds med situasjonen - think the club is underachieving. Da hjelper det nok lite at et helt ubeskrevet blad overtar som manager. Jeg har fortsatt med samme system som har funket tidligere (foruten denne sesongen da alt har gått på tverke). Har så smått prøvd meg på 4-4-2, men det hjelper ikke. Bør jeg selge alle spillerne som ikke er fornøyd med situasjonen?

auren; HJELP! :)

jeg har tatt jobben i Basingstoke, og der kjører jeg en flat 5-3-2 formasjon med stor suksess....kanskje verdt å prøve?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."