Hvorfor MacAllister er rett mann!!

Started by Kato, November 17, 2008, 12:47:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefan

Frustrerende greier. Synes vi mangler gode nok forsvarere til den spillestilen vi har. Parker mangler fart, noe Constantine visste å utnytte igår. Hva skjer med Sheehan? 2 spillende stoppere med tempo i kroppen står på ønskelisten til januarvinduet. Men for å komme tilbake til Kato sitt opprinnelige innlegg istedet for å rote meg bort i alskens symptomer/kurer, så tror jeg han har rett i det han sier. Spesielt i tilleggspoenget om ungdommen.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

stian

Quote from: lojosang on November 26, 2008, 10:08:24
Quote from: peacock on November 26, 2008, 09:19:27
Quote from: id-buy on November 26, 2008, 08:06:39
Det er klart man kan diskutere hvorvidt vi har det rette spillermateriellet til rådighet, men defensiv organisering er vel Stauntons ansvar. Har han lyktes siden han kom til Leeds?

Det blir for dumt å skylde på Staunton. Macca har hovedansvaret for at laget skal prestere, og er den som må svare for manglende resultater.
Det er bittert om en klubblegende ikke får skikk på vårt mannskap, men jeg begynner å tvile. Har han den rette kynismen? Spiller vi en fotball tilpasset denne divisjonen? At stallen er mer enn god nok, tviler jeg ikke på i det hele tatt.

Man trenger vel ikke være så forbanna kynisk for å dekke sin mann på corner og frispark? At vi slipper inn for mye mål på dødball kan vel neppe skyldes et spillestilproblem?

Forresten har Haugesund hatt samme problem i alle år. Tror dette er noe mine lag skal slite med.

Her er du inne på noe vesentlig. Den offensive spillestilen til Leeds er det egentlig ikke noe å si på, selv om det svinger i prestasjonene her også. Det er fullt mulig å ha en spillende stil i denne divisjonen, så lenge man gjør det bra nok. Hadde det vært slik enkelte hevder, at man må spille kick-and-run for å slå L1-lag, da burde jo alle premier league lag bli slått ut av cupene av L1-lag?

Problemet ligger i å få komponert en forsvarsfirer som tilsammen har kvaliteten, roen og samhandlingen til å unngå de aller mest banale forsvarstabbene. Som alle her på forumet er klar over, er det stopperne som er hovedproblemet. Det er de som skal rense unna i luftdueller på corner og dødballer, og det er de som skal være tett oppi motstanderne når backene våre går opp offensivt.

Hvis noen skal ta ansvaret for det dårlige forsvarsspillet, må vi begynne med spillerne. Telfer skal selvfølgelig ikke ha klippekort på laget. Selv om vi kanskje ikke har allverdens å sette inn, er det da mye bedre at en av de yngre får gjøre feil og spille på seg erfaring enn at en 37-åring skal få gjøre de samme blemmene om og om igjen.

janove

Er det mulig aa fokusere paa to ting samtidig?
Vi har spillt 18 ligakamper. I halvparten, 9 kamper, har vi en scoring eller daarligere.
Fem kamper med EN scoring og fire kamper UTEN scoring.
Da er det ogsaa paa sin plass aa spoerre om dette er godt nok?

peacock

"At vi slipper inn for mye mål på dødball kan vel neppe skyldes et spillestilproblem?"

Selvsagt ikke. Men, det er hevet over enhver tvil at spillestilen er et problem. Vi har alltid ballen mest, og har flest sjanser. I går for eksempel; 57-43 i ballbesittelse, 12-4 i antall skudd på mål. Vi er for omstendelige og triller for mye på kryss og tvers.
Defensiv organisering er et annet problem. Allikevel blir det håpløst at enkelte her krever Staunton sparket. Hvordan i huleste kan dere være i stand til å vurdere hvilken jobb han gjør?

stian

Quote from: janove on November 26, 2008, 11:42:40
Vi har spillt 18 ligakamper. I halvparten, 9 kamper, har vi en scoring eller daarligere.

Det kan man alltids stille spørsmål ved. Hvis du leser det jeg skriver, så sier jeg også at det svinger i de offensive prestasjonene. Vi har imidlertid sett et maksnivå på angrepsspillet som er meget høyt, samt at vi har langt bedre offensive enkeltspillere enn hva tilfellet er bakover på banen. Vi bør derfor ta tak i det største problemet først, og det er at vi ikke klarer å holde nullen. Av de 26 kampene vi har spilt denne sesongen har vi holdt nullen kun 5 - fem - ganger. 

janove

Quote from: stian on November 26, 2008, 12:19:16
Quote from: janove on November 26, 2008, 11:42:40

Det kan man alltids stille spørsmål ved. Hvis du leser det jeg skriver, så sier jeg også at det svinger i de offensive prestasjonene. Vi har imidlertid sett et maksnivå på angrepsspillet som er meget høyt, samt at vi har langt bedre offensive enkeltspillere enn hva tilfellet er bakover på banen. Vi bør derfor ta tak i det største problemet først, og det er at vi ikke klarer å holde nullen. Av de 26 kampene vi har spilt denne sesongen har vi holdt nullen kun 5 - fem - ganger. 

Naa tok ikke jeg utgangspunkt i ditt innlegg.
Paa sistemaalet i gaar, er det Becchio som glipper paa markeringen.
Becchio er faktisk den beste og den eneste hodespilleren vi har!
Det blir helt haaploest aa tro, at man ikke har fokus paa doedballer imot, paa treningsfeltet.

Asbjørn

Quote from: janove on November 26, 2008, 12:42:30

Det blir helt haaploest aa tro, at man ikke har fokus paa doedballer imot, paa treningsfeltet.

Hehe, håper det ikke er mitt (ehh, ett av mine) høyst sarkastiske innlegg i går om Macca og Staunt på treningsfeltet du har tatt bokstavelig...

For min del er jeg overbevist om at trenerne jobber målbevisst med dette, og har gjort det i uuuker.

Men har det hjulpet...  ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

janove

Quote from: Asbjørn on November 26, 2008, 12:50:57
Quote from: janove on November 26, 2008, 12:42:30

Hehe, håper det ikke er mitt (ehh, ett av mine) høyst sarkastiske innlegg i går om Macca og Staunt på treningsfeltet du har tatt bokstavelig...

For min del er jeg overbevist om at trenerne jobber målbevisst med dette, og har gjort det i uuuker.

Men har det hjulpet...  ::)

Det var nok basert paa mange innlegg!
Skulle nesten tro at McAllister og Staunton var noviser.

Hadde vi begynt aa ta ut motstanderne med kroppskontakt, hadde mye vaert vunnet. Ikke holding i troeya.

Allanclarke

Når skal potensiale slå ut i full blomst!!! Vi dominerer hver kamp, men taper alikevell. Det holder bare ikke. Begynner faen med å bli i tvil om han er rett mann!

Lenge siden jeg har vært så skuffet som nå.

FYTTE HELVETE

lojosang

Da har du vært velsignet med et godt liv, Allan.  :D
- Leif Olav

Allanclarke

Vil ikke si det når enn ikke har opplevd annet enn nedturer. Ikke fått med meg serie eller cupgull.. Bare tapte finaler og semifinaler.

trondt

Quote from: Allanclarke on November 26, 2008, 13:47:43
Vil ikke si det når enn ikke har opplevd annet enn nedturer. Ikke fått med meg serie eller cupgull.. Bare tapte finaler og semifinaler.
Er redd det skal bli flere...................
som tidligere nevnt er jeg skeptisk til om Macca er rett person i managerstolen,
STABILITETEN, hvor er den ????
At vi har vært Ustabile i mangervalget de siste årene er jeg pinlig klar over,
men for meg ser det ut til at vi må fortsette å lete etter den rette til å løfte oss opp av gjørma.
Spillermateriellet er mer enn godt nok for å dominere 3. div.

olsen leeds

neste ligakamp er det forsette som manager eller gå av >:( >:( >:( 

peacock

Quote from: olsen leeds on November 26, 2008, 15:15:17
neste ligakamp er det forsette som manager eller gå av >:( >:( >:( 

VÃ...S! Det er ennå tidlig, og det er liten avstand frem til topplagene.

Runar

meningsløst å sparke macca, det gir jo ingen mening - problemene som vi har kan jo garantert løses uten et managerskifte....

haak-d

Er veldig skeptisk til om Macca er rett mann for oss!! Han råder over en stall som er klart best i ligaen. Han hadde hele sommeren på seg til å styrke laget der vi trengte det mest, på backene, men hentet ikke inn noen der.
Vi blir overkjørt på sidene i hver kamp og slipper inn dødballmål så å si i hver kamp.

Dette er noe han burde ha klart å gjort noe med, for lenge siden!!

auren

Quote from: haak-d on November 26, 2008, 16:47:17
Er veldig skeptisk til om Macca er rett mann for oss!! Han råder over en stall som er klart best i ligaen. Han hadde hele sommeren på seg til å styrke laget der vi trengte det mest, på backene, men hentet ikke inn noen der.
Vi blir overkjørt på sidene i hver kamp og slipper inn dødballmål så å si i hver kamp.

Dette er noe han burde ha klart å gjort noe med, for lenge siden!!

Han hentet Alan Sheehan fra Leicester. Noen som har en oversikt over hvor mange dødballmål vi har sluppet inn? Jeg tror ikke det skal være så fælt mange som mange skal ha det til.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per Arne

Det er så jævla typisk. Når ting butter litt (eller mer) imot, skal trener eller manager vekk.. Er dere virkelig så innsnevra, dere som alltid mener at det er eneste løsningen?

>:(

Runar

En forklaring på hvorfor så mange mener det, er nok fordi de var imot ansettelsen i utgangspunktet.... Mener man fra starten av at Macca er feil mann så skal d ikke så mye til for å rope på ny manager når Macca ikke levere opp til forventningene

haak-d

Når mannen ikke klarer å få laget til å stabilisere seg, så må man kunne se på hva som må gjøres. Greit nok at vi kjemper i toppen, men som jeg sa i mitt forrige innlegg, så har vi i mine øyne den klart beste og største stallen i ligaen. Vi har dobbeldekning og vel så det på alle plasser, men er det bra nok når de ikke alle de 11 antatt beste kan spille samtidig. Vi er veldig svake defensivt og slipper inn for mange mål og mange av disse måla kommer på dødball i mot. Vi står å ser på og henger en halv meter etter mannen vi skal følge. Vi har tapt 1/3 av alle sesongens første kamper. Det er for dårlig, og da må det gjøres noe. Hadde vi ikke hatt Beckford, så hadde vi vært en middelhavsfarer og kunne håpet på play-off. Greit nok at Macca hentet Sheehan og et han holder nivået. Men når Parker spiller kamp på kamp og er rundingsbøye i kamp på kamp, så er det noe feil. STod jo senest i siste kampreferat her på leedsunited.no at Constantine brukte Parker som rundingsbøye. Vi har White som har spillt bra, men ble satt ut etter å ha gjort en brøler. Det er ikke riktige signaler å gi til en ung, lokal coming lad! I hvertfall ikke når Parker og Michalik ser ut til å ha ubegrenset med tillit.
Macca sier hele etter hvert tap at han forventer at spillerne tar tak og viser seg frem i neste kamp, de gjør det også kanskje neste kamp igjen, men så er det bånn i bøtta igjen og tilbake til å f.eks ikke følge mann på dødball. Skulle tro at Macca snart ville ta tak og få spillerne til å prestere høyt i hver kamp.
Vet ikke om jeg vil si for jeg er skikkelig skuffa over tapet i går og er redd for å si for mye negativt, men mener det jeg har sagt nå og står for det. Vi trenger en høyre back, en midtstopper med tak i, en venstre back så lenge Sheehan er skadd og hadde gjerne sett en keeper som er god i feltet. Både Lucas og Casper er best på streken.

berlin

13.desember 2008 kl 18.

Jeg tipper at vårt kjære leeds har innkassert 2 ligaseire + histen-pisten, og så blir det litt pause rundt diskusjoen om forsvar og manager.

Er jeg naiv? Ja

Er jeg dum? Nei

ellers, ros til Per Arne, som evner å se mer enn elendighet!  ;)

sportcarl1

Quote from: haak-d on November 26, 2008, 19:22:52
Når mannen ikke klarer å få laget til å stabilisere seg, så må man kunne se på hva som må gjøres. Greit nok at vi kjemper i toppen, men som jeg sa i mitt forrige innlegg, så har vi i mine øyne den klart beste og største stallen i ligaen. Vi har dobbeldekning og vel så det på alle plasser, men er det bra nok når de ikke alle de 11 antatt beste kan spille samtidig. Vi er veldig svake defensivt og slipper inn for mange mål og mange av disse måla kommer på dødball i mot. Vi står å ser på og henger en halv meter etter mannen vi skal følge. Vi har tapt 1/3 av alle sesongens første kamper. Det er for dårlig, og da må det gjøres noe. Hadde vi ikke hatt Beckford, så hadde vi vært en middelhavsfarer og kunne håpet på play-off. Greit nok at Macca hentet Sheehan og et han holder nivået. Men når Parker spiller kamp på kamp og er rundingsbøye i kamp på kamp, så er det noe feil. STod jo senest i siste kampreferat her på leedsunited.no at Constantine brukte Parker som rundingsbøye. Vi har White som har spillt bra, men ble satt ut etter å ha gjort en brøler. Det er ikke riktige signaler å gi til en ung, lokal coming lad! I hvertfall ikke når Parker og Michalik ser ut til å ha ubegrenset med tillit.
Macca sier hele etter hvert tap at han forventer at spillerne tar tak og viser seg frem i neste kamp, de gjør det også kanskje neste kamp igjen, men så er det bånn i bøtta igjen og tilbake til å f.eks ikke følge mann på dødball. Skulle tro at Macca snart ville ta tak og få spillerne til å prestere høyt i hver kamp.
Vet ikke om jeg vil si for jeg er skikkelig skuffa over tapet i går og er redd for å si for mye negativt, men mener det jeg har sagt nå og står for det. Vi trenger en høyre back, en midtstopper med tak i, en venstre back så lenge Sheehan er skadd og hadde gjerne sett en keeper som er god i feltet. Både Lucas og Casper er best på streken.
läste hennings matchrapport på N-hamptontråden och fick intrycket att Parker gjorde en riktig bra match nu sist,  och om man går på matcherna innan så har han aldrig hängts ut i backlinjen utan känns överlag som en av de bättre i försvaret är väl mer Frazer och telfer som fått negatid kritik sista månaden månaderna. vem skall man tro på tro på tro på när allting är så här;)

samadhi

Quote from: haak-d on November 26, 2008, 19:22:52
Men når Parker spiller kamp på kamp og er rundingsbøye i kamp på kamp, så er det noe feil. STod jo senest i siste kampreferat her på leedsunited.no at Constantine brukte Parker som rundingsbøye. Vi har White som har spillt bra, men ble satt ut etter å ha gjort en brøler. Det er ikke riktige signaler å gi til en ung, lokal coming lad! I hvertfall ikke når Parker og Michalik ser ut til å ha ubegrenset med tillit.

Latterlige påstander. Siste rapport fra henning fra Northampton så trekker han frem Parker og Becchio som de av våre som utmerker seg best i denne kampen. I tilleg synes jeg Parker har vært ett friskt pust på laget i høst. Har sin styrker offansivt der han er meget god, og kunne sikkert gjort ein grei jobb som venstremidtbane også. Bakover klarer han seg også bra, og jeg tror han blir bedre til tillit han får.

White er fremdeles bare 16-17 år og kan ikke vente at han skal kapre plassen. Local lad ja, men det er vel også Parker om det er dette kriteriet vi skal følge..

Sheehan er for treg, og vil få problember med å komme tilbake på laget...
marching on together,
derudaf forever...

auren

Nå har Macca kjørt stort sett den samme backfireren i 10-12 kamper (?). Såpass med kamper trenger en forsvarsfirer for å bli noenlunde innspilt, og det er forsvarlig av Macca å satse på kontinuitet i den bakre fireren. Men nå bør det være nok - jeg håper han innser at forsvaret ikke holder mål, og gjør endringer snarest. Hunty inn mot Histon!

Noen som vet når Marques er tilbake?

auren

McVallister

I disse tider kunne vi trengt en George Graham. Vi slapp ikke inn mål og vant med med ett mål da han regjerte. Kjedelig, men effektivt.  ;)

Per Arne

Vi får se hva tvilerne (på Macka) sier litt uti januar, når vi ligger helt i toppen av tabellen. Da tenker jeg pipa (ikke den nissen klatrer ned i med alle gavene til meg) har fått en helt annen låt. Da høres det kun lett klynking, tenker jeg.

Og nå må dere slutte å disse Parker. Av de kampene jeg har sett ham, har han vært blant de bedre hver gang.

jackbauer68

Nei.....for no må dere slutte med dette Parker tullet deres.....han er desverre ikkje god nok,det er bare sånn det e 8)

auren

Quote from: jackbauer68 on November 27, 2008, 10:47:40
Nei.....for no må dere slutte med dette Parker tullet deres.....han er desverre ikkje god nok,det er bare sånn det e 8)

God nok i L1, sannsynligvis ikke god nok i CCC. Tror Frazer og Parker er litt av den samme ulla: Gode offansivt, men til tider rundingsbøyer defansivt.

auren

Stephenjazz

Quote from: Per Arne on November 27, 2008, 10:26:54
Vi får se hva tvilerne (på Macka) sier litt uti januar, når vi ligger helt i toppen av tabellen. Da tenker jeg pipa (ikke den nissen klatrer ned i med alle gavene til meg) har fått en helt annen låt. Da høres det kun lett klynking, tenker jeg.

Og nå må dere slutte å disse Parker. Av de kampene jeg har sett ham, har han vært blant de bedre hver gang.
Med den borteformen Leeds har vist er vel det nesten å tro på julenissen
Det blir aldri umoderne å vinne

jackbauer68

Quote from: auren on November 27, 2008, 10:55:46
Quote from: jackbauer68 on November 27, 2008, 10:47:40

God nok i L1, sannsynligvis ikke god nok i CCC. Tror Frazer og Parker er litt av den samme ulla: Gode offansivt, men til tider rundingsbøyer defansivt.

auren

nja....de er helt klart værst defensivt men ser på begge som for dårlige til å spille på Leeds uansett.....de får jo tiden med brian caswell,ronnie robinson og gutta til å virke som reine gullalderen
8)