Der kom den: "The chairmans vote of confidence"

Started by Boxman, November 30, 2008, 15:12:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Quote from: Promotion 2010 on December 06, 2008, 18:28:33
Gadd ikke høre på kampen idag. Så heller på Blackburn vs Liverpool. Bra kamp!

Tilbake til tragedien Leeds igjen:
Er litt overrasket over måten styreforman Bates formulerer seg etter møtet med Macca: "This is the way the manager wants the football to be played."

Han bruker ikke us eller we lenger.... Signal om noe kanskje. Ken Bates er en kyniker som vil ha suksess for enhver pris. Gjerne med litt ugreie metoder på kanten av reglene. Skal vedde på at Bates ser ganske frusterert på de elendige resultatene og metoden de er oppnådd på i denne sesongen.

Er det du som er kompisen til Torpedo eller? >:( ;)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Quote from: auren on December 06, 2008, 18:36:34
Quote from: Promotion 2010 on December 06, 2008, 18:28:33
Gadd ikke høre på kampen idag. Så heller på Blackburn vs Liverpool. Bra kamp!

Tilbake til tragedien Leeds igjen:
Er litt overrasket over måten styreforman Bates formulerer seg etter møtet med Macca: "This is the way the manager wants the football to be played."

Han bruker ikke us eller we lenger.... Signal om noe kanskje. Ken Bates er en kyniker som vil ha suksess for enhver pris. Gjerne med litt ugreie metoder på kanten av reglene. Skal vedde på at Bates ser ganske frusterert på de elendige resultatene og metoden de er oppnådd på i denne sesongen.

Er det du som er kompisen til Torpedo eller? >:( ;)

Langt i fra, men dette handler om perspektiver. Kan ikke la mange år med "mal-management" i Leeds sette for mye preg på eget liv lenger.....

Poenget mitt er: Vi må bare innse at "the Macca way" er feil. Det blir ingen endring fordi Macca vil fortsette å spille pen fotball......som ikke fører oss noen steder.
Det blir dermed ingen håp om endring under Macca.

Jeg er svært forbauset, fordi jeg trodde det er praksis i de fleste yrker å gjøre det beste ut av forholdene og gjøre tilpasninger etter terrenget!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sammene

nå må macca få spaken. går ikkje lenger detta. skal vi rykke opp i år må gary m gå.
Detta er en stor skandale....

Kickthemdown

Macca får få inn spillere som er villige til å blø for den hvite drakta. Nå er det helsvart... Skulle hatt en god omgang juling hele gjengen.  >:(

Macca stays... For now...

Alta-White

olsen leeds

Det er ikke manageren sin skyld men spillerene det ser jo ut som alle heier på Man U. men ikke Becchio,Beckford og Snodgrass det ser sånn ut da.

h.b

Vi kan glemme denne evindelige gnålinga om spillere som vil blø for drakta. De spillerne finnes ikke lenger. Krigere er det nærmeste man kommer den kategoien.
Det samme med managere som har et hjerte for klubben. Vil ha en manager som vil utrette noe. Keane er i den kategorien. Whats done is done sier man og vi bør glemme at Keane har vært Manu spiller og en klyse på banen. Mannen har autoritet så det holder. Det er det som trengs i garderoben akkurat nå.
Har faktisk troa på At Keane kan bli en meget stor manager med tiden
Det som må gjøres må gjres nå.
1)Spark Macca
2) Få inn en manager med autoritet ( Keane,Cubishley eller en proven manager )
3)Sats på fotball med gjennomruddskraft

rd1

Har ikke troa på macca lengre.. Holder faen meg ikke mål dette! Før sesongen uttalte Macca at han anså sine, da tre, midstoppere som "topp class" i denne div. Og i år lekker vi som en sil!

Bare tullball nå, ikke bruker Bates penger på forsterkninger og ikke kan vi hente inn en skikkelig manager.

Ser veldig dårlig ut med tanke på opprykk.
"Who needs Cantona??"

auren

Quote from: olsen leeds on December 07, 2008, 12:21:22
Det er ikke manageren sin skyld men spillerene det ser jo ut som alle heier på Man U. men ikke Becchio,Beckford og Snodgrass det ser sånn ut da.

Hva i ytterste nøgne ø mente du med denne skrale setningen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DaGa

Jeg synes vi må roe oss ned ett par hakk, man kan ikke bare sparke managere med en gang man opplever motgang! Ha troa på det Macca gjør, jeg synes han har gjort mye positivt allerede, blant annet satset på yngre spillere og legge om spillestil (noe som tar tid!)

Gi Macca tid, på å forsterke stallen, han vet som oss at det må inn et par defensive spillere inn i januar, og gi han tid på å snu trenden!!!

Ã... hente inn Curbishley, Keane og den gjengen der til ørtogførti millioner i sekundet lønn, vil hvertfall ikke gi penger å handle inn for i mai!
We all LOVE LEEDS!

lojosang

Brukte ikke Big Sam 10 år på å bygge laget sitt? Hadde han blitt ansatt i Leeds da ville forumet ropt etter hodet hans på et far etter fire måneder.
- Leif Olav

peacock

Quote from: auren on December 07, 2008, 13:12:40

auren

Og det påstås at det ikke er viktig å skrive korrekt norsk!

Asbjørn

Quote from: peacock on December 07, 2008, 16:14:18

auren

...nå skal det riktignok sies at samtlige ord var korrekt skrevet  ;D
Tegnsettingen derimot...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Quote from: Asbjørn on December 07, 2008, 17:08:10

auren

Tegnsettingen derimot...

Jeg er nå ikke så sikker på om korrekt tegnsetting hadde hjulpet så mye i dette tilfellet.
Jeg har forsøkt mentalt å få noe ut av ordene, til og med skiftet til plass på de, forsøkt å legge til noen ord, men nei, her på jeg ha hjelp av klarsynte.  ;D

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on December 07, 2008, 17:08:10

auren

Tegnsettingen derimot...

Nei, det heter spillerne...ikke spillerene..  ;)  hmmmm....?

Super Leeds since 1968

Svend Anders

Mye jobbing med TPN den siste tiden, men har fått tid til å skrive denn uformelle kommentaren ikveld: http://www.leedsunited.no/ventetid-med-feil-fokus/

Jeg mener i korte trekk vi bør kunne gi McAllister tid til å løse denne floka. Både han og Staunton fikk laget til gode resultater og svært få bklengs siste del av forrige sesong. Det er heller ikke sånn at vi blir spilt av banen i kampene vi taper, og jeg mener det ikke er noen lang vei å gå om de rette grepene gjøres.

Det kastes inn noen navn på erstatter og jeg lurer på om det fortsatt ikke har gått opp for folk på hvilket nivå vi befinner oss. Det tas som en selvfølge at samtlige sier ja til Leeds-jobben. Jeg blir kvalm ved at noen trekker in Roy Keane, og jeg lurer på hva som foregår når Trond Sollied nevnes.

Man må spørre seg: hva oppnår man av et managerskifte som man ikke kunne fått ved å beholde dagens mann? Vil de langsiktige effektene av stabilitet, arbeidsro og nitidig arbeid i én retning over lengre tid kunne overgå effekten av å bytte til noe man TROR er bedre? Hvor mange managere har vi byttet de siste årene? Og hvordan har resultatene blitt?

For å sitere Asbjørn Brekke: for å holde hodet kaldt må man senke innetemperaturen litt (se video: http://www.klimaloftet.no/Asbjorns-Klimakalender/?ShowDate=2359). Det kan virke som stearinslysene har ført til overoppheting hos flere.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Er enig i at man må tenke langsiktig med en manager. Men da med en manager som har vist at han duger. Leeds United er ikke lekeplassen for uerfarne managere. Det med Keane er faktisk dratt frem  for å få en manager som har autoritet. Macca har desverre bare gamle minner å bygge på når det gjelder fotballyrket. Som manager har han aldri vist noen verdens ting. Så ja til kontuinitet, men ikke for en manager som aldri har vist til resultater. La oss innse at Macca desverre var Bates sin måte og håp for å løse et managerproblem Leeds hadde og fortsatt har. Når noen her inne trekker frem Ferguson  som eksempel på at en klubb har gitt en manager tid, så må vi huske på at Ferguson i sin tid viste at han hadde det som  skulle til som manager. Nemlig i Aberdeen.
Det eneste Macca har vist som manager er svake resultater med Coventry

Svend Anders

Quote from: h.b on December 08, 2008, 07:01:30
Er enig i at man må tenke langsiktig med en manager. Men da med en manager som har vist at han duger. Leeds United er ikke lekeplassen for uerfarne managere. Det med Keane er faktisk dratt frem  for å få en manager som har autoritet. Macca har desverre bare gamle minner å bygge på når det gjelder fotballyrket. Som manager har han aldri vist noen verdens ting. Så ja til kontuinitet, men ikke for en manager som aldri har vist til resultater. La oss innse at Macca desverre var Bates sin måte og håp for å løse et managerproblem Leeds hadde og fortsatt har. Når noen her inne trekker frem Ferguson  som eksempel på at en klubb har gitt en manager tid, så må vi huske på at Ferguson i sin tid viste at han hadde det som  skulle til som manager. Nemlig i Aberdeen.
Det eneste Macca har vist som manager er svake resultater med Coventry

Har Keane vist at han duger som manager? Sparket av Sunderland etter å ha brukt ganske store penger?
Hvordan var arbeidsforholdene til Macca i storklubben Coventry?

Ferguson slet lenge i Man Utd. Han beholdt neppe jobben pga fortiden i Aberdeen. Det var vel en heller heldig cupfinaleseier som snudde det meste for han...

SA
Følges på:

Wexler

Er helt enig med SA når han snakker om stabilitet i manager-jobben framover.
Begynte å telle hvor mange managere vi har hatt siden 2001, og kom til at vi har byttet manager ca. 1 gang i året...Dersom vi skal telle alle spillere inn og ut av klubben må jeg nok bruke kuleramme.. Bygg et lag over litt tid  og skaff en erfaren ledertype som kaptein!

h.b

1) i League one nytter det ikke med slik possesion som Macca dyrker
2)Frazer som kaptein er en skandale. En kaptein skal stå frem som et godt eksempel.Spillere skal følge vår kaptein.
3)Macca fraskriver seg all skyld. Skylder alltid på laget og enkeltpersoner
4)Macca er defansiv fra sidelinjen
5)Føler at Macca har mistet garderoben.

Dette er noen av grunnene til at jeg mener Macca bør gå

MacMurder

Quote from: h.b on December 08, 2008, 11:11:29
2)Frazer som kaptein er en skandale. En kaptein skal stå frem som et godt eksempel.Spillere skal følge vår kaptein.

Støtter deg fullt ut !

Svend Anders

Uenig i de fleste av disse, og jeg synes du mangler støtte for mesteparten.

1) Hvorfor funket Macas stil såpass at vi kom oss til Wembley? Det er ikke spillestilen som svikter, men enkeltfeil foran målene.
2) Hvorfor i all verden er Frazer et dårlig eksempel? Du kan lese i neste TPN hvordan Frazer får skryt fra både medspillere og sportsredktør Phil Hay i YEP.
3) Hvor har Macca fraskrevet seg all skyld?
4) Hva kan du støtte opp påstanden om at Macca er defensiv fra sidelinjen? Og uansett: Blir en manager god eller dårlig basert på hvor mye han hoier og skriker på sidelinja?
5) Jeg har ikke noe inntrykk av at han har mistet garderoben. Tvert imot har de signalene jeg har fått gjennom den siste tiden vært at spillerne er like frustrerte av manglende resultater som Macca, og kan ikke se at noen klandrer  han.

Jeg sier ikke med dette at Macca gjør alt riktig, men selv om resultatene i en periode er dårlig, betyr ikke det at han gjør så mye feil. Som sagt tror jeg veien er kort tilbake om de riktige grepene gjøres, og om flyten plutselig dukker opp igjen. Jeg har ingen tro på flyt ved ENDA et managerbytte. Jeg kan ikke se noen reelle (eller ureelle) managerkandidater som kan garantere resultater heller. Ingen vits å gå over bekken etter vann.

SA
Følges på:

h.b

Vi kom til Wembley mye på grunn av mentaliteten til Wise som forplantet seg resten av sesongen
Macca fraskriver seg skyld gang på gang når han laster enkeltspillere. Det med enkeltpersoners feil på banen er rett og slett fordi de ikke er terpet godt nok. Som en annen sa her inne. Med Graham slapp Arsenal inn 18 på 1 sesong. Dette fordi Graham terpet og terpet gang på gang

janove

Quote from: Svend Anders on December 08, 2008, 11:32:32

1) Hvorfor funket Macas stil såpass at vi kom oss til Wembley? Det er ikke spillestilen som svikter, men enkeltfeil foran målene.
2) Hvorfor i all verden er Frazer et dårlig eksempel? Du kan lese i neste TPN hvordan Frazer får skryt fra både medspillere og sportsredktør Phil Hay i YEP.
4) Hva kan du støtte opp påstanden om at Macca er defensiv fra sidelinjen? Og uansett: Blir en manager god eller dårlig basert på hvor mye han hoier og skriker på sidelinja?
5) Jeg har ikke noe inntrykk av at han har mistet garderoben. Tvert imot har de signalene jeg har fått gjennom den siste tiden vært at spillerne er like frustrerte av manglende resultater som Macca, og kan ikke se at noen klandrer  han.

Jeg sier ikke med dette at Macca gjør alt riktig, men selv om resultatene i en periode er dårlig, betyr ikke det at han gjør så mye feil. Som sagt tror jeg veien er kort tilbake om de riktige grepene gjøres, og om flyten plutselig dukker opp igjen. Jeg har ingen tro på flyt ved ENDA et managerbytte. Jeg kan ikke se noen reelle (eller ureelle) managerkandidater som kan garantere resultater heller. Ingen vits å gå over bekken etter vann.

SA

Jeg er enig med deg at aa sparke manageren naa, ikke vil foere noe godt med seg.

Jeg leser at mange vil endre spillestil, hva naa det betyr. Ballbesittelse kan vaere saa mye. Kilkenny representerer det ekstreme, der det er null fremdrift. Med ham ute av laget, fremstaar Leeds som et helt annet lag, der ballen stort sett gaar i lengderetningen.
Mener folket at vi skal begynne aa maake ballen, saa har ikke vaare spillere fysikk til aa krige.

Naa er jeg uenig i en del disposisjoner McAllister gjoer.
Vi kan ta et eksempel fra Tranmere kampen. Leeds ligger under 2-1 og jager en utligning. Da settes alle stoettepasningers far (Kilkenny) inn. Jeg var mildt sagt sjokkert!
Jeg mener ogsaa at stallen burde forsterkes kraftig i sommer. Det er mulig han har bedt om midler til nye spillere, men faatt nei fra Bates.

Se paa rekka under SA, saa ser du at vi ikke har hatt flyt hittil i sesongen.

Kamp nr 2:  Tap
Kamp nr 3:  Uavgjort
Kamp nr 4:  Uavgjort
Kamp nr 9:  Tap (4. oktober)
Kamp nr 11: Tap
Kamp nr 14: Tap
Kamp nr 16: Tap
Kamp nr 18: Tap
Kamp nr 19: Tap

Paa 19 kamper har vi kun en rekke med 4 seirer ( Fra kamp 4 til 9 )

Naar det gjelder McAllisters og Stauntons engasjement fra benken, er ikke det forskjellig fra noen manager.

Paastanden om at vi har de beste spillerne blir ogsaa feil. Utenom Delph, saa kan de fleste lagene matche vaare spillere. Fra spiller nr 13/14 er vi godt forspent.

Jeg har to bekymringer med hensyn til direkte opprykk. Leicester klarer aa avgjoere kamper uten aa dominere.
De slipper inn faa maal og Fryatt scorer paa bestilling. Det er imidlertid rykter naa, om interesse for ham fra noen CCC klubber.
MK Dons scorer mye maal og slipper inn forholdsvis faa. Toppscorer Sam Baldock har kun 8 maal. De har et problem med aa avgjoere kamper de dominerer. Litt som Leeds altsaa. Hva skjer om de kjoeper en goalgetter?

Aa begynne med noe managerbytte naa, blir bare rot.
Be careful, what you wish for, bruker Rodney Marsh aa si!

lojosang

Quote from: h.b on December 08, 2008, 12:45:01
Vi kom til Wembley mye på grunn av mentaliteten til Wise som forplantet seg resten av sesongen
Macca fraskriver seg skyld gang på gang når han laster enkeltspillere. Det med enkeltpersoners feil på banen er rett og slett fordi de ikke er terpet godt nok. Som en annen sa her inne. Med Graham slapp Arsenal inn 18 på 1 sesong. Dette fordi Graham terpet og terpet gang på gang

At Arsenal spilte med backfirern til England sånn omtrent hadde fint lite med saken å gjøre?
Var det mentaltieten til Wise som gjorde at vi hadde en røten senhøst og vinter?
- Leif Olav

BERGH

Føler at vi må gi McAllister ut året og en uke inn i januar.

Vi må være ferdig med jule/nyttår kampene.  Da skal jeg ta en avgjørelse på om jeg vil ha ny manager.

Vanligvis veldig enig med Anders, men ærlig talt Ricardsen som kaptein er feil.

Vi må ha inn to midtstoppere som tåler høye baller inn og kanskje en ny keeper.

Hvis vi skulle hatt en ny spiss da ville jeg gått for Lambert fra Bristol Rovers.

Fygle

Quote from: janove on December 08, 2008, 13:20:39
Quote from: Svend Anders on December 08, 2008, 11:32:32

SA

Jeg er enig med deg at aa sparke manageren naa, ikke vil foere noe godt med seg.

Jeg leser at mange vil endre spillestil, hva naa det betyr. Ballbesittelse kan vaere saa mye. Kilkenny representerer det ekstreme, der det er null fremdrift. Med ham ute av laget, fremstaar Leeds som et helt annet lag, der ballen stort sett gaar i lengderetningen.
Mener folket at vi skal begynne aa maake ballen, saa har ikke vaare spillere fysikk til aa krige.

Naa er jeg uenig i en del disposisjoner McAllister gjoer.
Vi kan ta et eksempel fra Tranmere kampen. Leeds ligger under 2-1 og jager en utligning. Da settes alle stoettepasningers far (Kilkenny) inn. Jeg var mildt sagt sjokkert!
Jeg mener ogsaa at stallen burde forsterkes kraftig i sommer. Det er mulig han har bedt om midler til nye spillere, men faatt nei fra Bates.

Se paa rekka under SA, saa ser du at vi ikke har hatt flyt hittil i sesongen.

Kamp nr 2:  Tap
Kamp nr 3:  Uavgjort
Kamp nr 4:  Uavgjort
Kamp nr 9:  Tap (4. oktober)
Kamp nr 11: Tap
Kamp nr 14: Tap
Kamp nr 16: Tap
Kamp nr 18: Tap
Kamp nr 19: Tap

Paa 19 kamper har vi kun en rekke med 4 seirer ( Fra kamp 4 til 9 )

Naar det gjelder McAllisters og Stauntons engasjement fra benken, er ikke det forskjellig fra noen manager.

Paastanden om at vi har de beste spillerne blir ogsaa feil. Utenom Delph, saa kan de fleste lagene matche vaare spillere. Fra spiller nr 13/14 er vi godt forspent.

Jeg har to bekymringer med hensyn til direkte opprykk. Leicester klarer aa avgjoere kamper uten aa dominere.
De slipper inn faa maal og Fryatt scorer paa bestilling. Det er imidlertid rykter naa, om interesse for ham fra noen CCC klubber.
MK Dons scorer mye maal og slipper inn forholdsvis faa. Toppscorer Sam Baldock har kun 8 maal. De har et problem med aa avgjoere kamper de dominerer. Litt som Leeds altsaa. Hva skjer om de kjoeper en goalgetter?

Aa begynne med noe managerbytte naa, blir bare rot.
Be careful, what you wish for, bruker Rodney Marsh aa si!

Takk for informativt innlegg. Dine meninger er alltid verdsatt!
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

berlin

Quote from: lojosang on December 08, 2008, 14:13:27
Quote from: h.b on December 08, 2008, 12:45:01

At Arsenal spilte med backfirern til England sånn omtrent hadde fint lite med saken å gjøre?
Var det mentaltieten til Wise som gjorde at vi hadde en røten senhøst og vinter?

Wise skal gis kreditt for omtrent de første 15 kampene, hvor vi kavet til oss en haug med poeng, oppgiret av -15 straffen, og attpåtil hadde mer enn normal flaks. Ja, jeg vil påstå at vi hadde en stor dæsj flaks når vi gang på gang avgjorde mellom 85 og 96 minutter.

Om Wise ikke hadde forsvunnet til Toons og før det Poyet til Spurs, hadde vi da rykket opp?
Det tviler jeg meget sterkt på.

Wenger har gjort det knall med Arsenal, og det er jo i høyeste grad kvitt boring-stempelet.
Jeg er glad Leeds storhetsperiode er blitt kalt hardtspillede og ikke boring.

Grahams 96/97 sesong ga målforskjellen 28-38 på 38 kamper. Gud bedre, det var kjedelig tider, 9 av kampene endte 0-0, hvem liker 0-0 kamper egentlig, som attpåtil er kjedelig og sjansefattige????