Sesongen er over!

Started by bmoen, November 30, 2008, 22:05:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Volda69

Måtte berre kaste seg på denne, i det sekund Leeds med ti mann ligg under med 2-1 heime mot Colchester.
MOT

Tom S

Nei, dette er ikkje slutt!
COME ON LEEDS !!

bmoen

Joda, det er slutt til de grader, i hvertfall for denne denne sesongen. Leeds hover in Teigen-poeng i lange baner; det blir top-plassring av det!! Det er så dårlig at det er flaut!!!!!
:o ;) >:( >:( >:( >:( >:(

author=Tom S link=topic=11468.msg161109#msg161109 date=1229186027]
Nei, dette er ikkje slutt!
[/quote]
BMo - Leeds-fan siden 1964

Dennis

Ã... dra fram denne tråden etter hvert tap er en utrolig defensiv holdning, i mine øyne. Like fruktbart som folk som kommer med 'I told you so'-hilsener.

Vi holder da for steike med Leeds United?!

Nei, folk skal få lov til å kapitulere et halvt år i forveien, med alle mulige fortsatte teoretiske muligheter til suksess, men jeg håper de aller fleste følger klubben også utover våren på en litt mer konstruktiv måte.
Marching on together!

Leedsulf

Legger man ambisjonene får årets sesong til grunne, kan man vel si at sesongen er over.
Nå venter kamper mot MK Dons og L'ster, lag som går oss en høy gang.
Vi vil ved utgangen av året være aldeles akterutseilt mtp direkte opprykk.
Vekk meg i august, når vi på ny skal prøve å klatre ut av denne møkkadivisjonen.

bmoen

Visst holder vi med Leeds, me det forandrer jo ikke noe på at laget til stadighet plukker 0 (null, null, null!!) poeng!

Quote from: Mr Kaizer on December 13, 2008, 18:04:05
Ã... dra fram denne tråden etter hvert tap er en utrolig defensiv holdning, i mine øyne. Like fruktbart som folk som kommer med 'I told you so'-hilsener.

Nei, folk skal få lov til å kapitulere et halvt år i forveien, med alle mulige fortsatte teoretiske muligheter til suksess, men jeg håper de aller fleste følger klubben også utover våren på en litt mer konstruktiv måte.

lojosang

Quote from: The boy Eddie Gray on December 13, 2008, 18:05:13
Vekk meg i august, når vi på ny skal prøve å klatre ut av denne møkkadivisjonen.

Glory hunter!  >:(
- Leif Olav

Tom S

Skuffa, ja!
Men, nekter å gi opp - dette skal vi fikse, om så det vert via playoff.

KEEP FIGHTING
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: bmoen on December 13, 2008, 18:07:12
Visst holder vi med Leeds, me det forandrer jo ikke noe på at laget til stadighet plukker 0 (null, null, null!!) poeng!

Selvsagt ikke, men du har holdt med Leeds siden 1964. Har Leeds-sjela oppigjennom vært å gi opp før vi har spilt halvveis??

Bør vi gå av banen om vi ligger under 0-1 etter en halvtime?
Marching on together!

Trond90

Den er ikkje over!! det er mange kamper igjen!! Ting vil bedre seg, lykken vil SNU! MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

bmoen

Ja, playoff er jo garantert tap!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Quote from: Tom S on December 13, 2008, 18:11:46
Skuffa, ja!

KEEP FIGHTING

Tom S

Quote from: bmoen on December 13, 2008, 18:14:59
Ja, playoff er jo garantert tap!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Quote from: Tom S on December 13, 2008, 18:11:46
Skuffa, ja!

KEEP FIGHTING

Jau, du har statistikk og historien på di side her. Eg og håper at vi rykker rett opp, men det kan sjå litt vanskelig ut no, derimot er playoff innen realistisk rekkevidde - og så lenge det er håp har eg trua!

Det gjer jækla ilt til tider, men det må vi tåle - WE ARE LEEDS !
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Etter dagens smekk fekk trua mi ein kraftig smell. Det byrjar å bli stor avstand til topplaga. Akkurat no er eg så forbanna at eg har lyst til å gi Macca maks tre -3- kampar til å gjere noko revolusjonerande på treningsfeltet. Dette er lågmål og langt frå det nivået vi burde vere på.

ØBS

Quote from: berlin on November 30, 2008, 22:59:50
Som jeg skrev i en annen tråd:

Hva er forskjellen mellom at Histon slår ut Leeds på hjemmebane mot at Bolton taper mot Nothampton på hjemmebane...

Forskjellen er at Bolton driter vi i... ;D
LUSCOS-hilsen
ØBS

Hallgeir *

Quote from: Mr Kaizer on December 13, 2008, 18:13:58

Selvsagt ikke, men du har holdt med Leeds siden 1964. Har Leeds-sjela oppigjennom vært å gi opp før vi har spilt halvveis??

Poenget ditt er krystallklart, Kaizer. Og jeg nekter å la et tap ødelegge helgen. Til det har jeg opplevd for mye. Andre skuffelser i livet er da mye verre.
Super Leeds since 1968

ØBS

Quote from: The boy Eddie Gray on December 13, 2008, 18:05:13
Legger man ambisjonene får årets sesong til grunne, kan man vel si at sesongen er over.
Nå venter kamper mot MK Dons og L'ster, lag som går oss en høy gang.
Vi vil ved utgangen av året være aldeles akterutseilt mtp direkte opprykk.

Det er akkurat det som har skjedd. Ambisjonene for årets sesong er lagt, eller gått, til grunne..

Og framsynt som du er, du skulle ikke ha Lottotallene for neste lørdag, vel...? :D
LUSCOS-hilsen
ØBS

Leedsulf

bmoen

Nei, helga blir ikke lenger ødelagt, vi er jo blitt imune siden det er blitt en vane å tape. Det blir nok en srørre helsefare skulle det komme en seier!
;) :D

Quote from: hallghel on December 13, 2008, 18:41:00

Poenget ditt er krystallklart, Kaizer. Og jeg nekter å la et tap ødelegge helgen. Til det har jeg opplevd for mye. Andre skuffelser i livet er da mye verre.

bmoen

Kaizer, da!
Jeg trodde du hadde skjønt min takegang for lenge siden! Det er vel ingen som sitter og håper det skal gå dårlig med Leeds. Alle her inne holder jo med Leeds og håper det beste. MEN,  det må være lov å gi uttrykk for hvordan man ser på det. Ikke bare skrive at dette går nok bra, vi er Leeds-supportere, vi er aldri negative, bare vi er positive så går det nok bra, vi vinner nok neste kamp, hvorfor skal ikke vi slå XXX på bortebane når YYY gjorde det, osv. osv. Det er faktisk en hel del her på forumet som er ganske så jordnære. Til alle luftslott-makere: Stikk FINGER'N i jorda og prøv å forstå hvor vi er! Ã... stikke HODET i jorda som storken hjelper IKKE. Vi er for øyeblikket en bakgårdsklubb med rusk og rask av spillere som vi tror skal bringe oss til himmels! Vi har kun 1 målscorer, og når han er ute er det ingen til å ta over! Det går ikke å satse penga på kun 1 mann, vi trenger flere spisser!  Beckford blir passet på som en juvel, og når han blir satt inn i 2. omgang etter å ha blitt spart, minner han meg om en gaselle under defileringen på travbanen når han varmer opp (selv om gaseller ikke finnes på travbanen!) før han slippes inn på! Hvorfor i svarte spiller han ikke fra start i disse kampene. Man kan ikke spare spillere når ståa er som den er. Er man ikke i stand til å spille kampene får man finne seg noe annet å gjøre. Leeds-poeng i de to neste kampene blir som en bonus, men jeg er altså redd for at den uteblir!
For ordens skyld så sier vi: Heia Leeds!!
:D ;)

Allanclarke

Nå er sesongen over >:( >:( >:( >:( >:(
Jeg orker ikke å ha falske forhåpninger om direkte opprykk. Fordi jeg ikke takler flere skuffelser. Dette var sesongen hvor ting skulle snu. Men neida. Vi er faktisk helt elendige. >:( >:( >:(
Så er inneforstådt med at ikke det blir opprykk. Så blir ikke smerten så stor i vår, når det endelig er et faktum.
Er gøy å ligge 20 poeng bak leicester ved nyttår, vi taper jo de tre neste også

bmoen

Dette var hvirkelig bra skrevet - Bravo!!!!  Så hjertens enig!!
:D ;)

Quote from: NEO on December 14, 2008, 13:35:19
Neida, alle tro tjenere og slitere i denne slitsomme periode; - sesongen er da ikke over! ;)

Men først en liten definisjon av "slitsomme periode". Jeg mener selvsagt ikke de siste to måneder. For min del har de siste 6 år vært en eneste evigvarende slitsom periode.

Dog, det går da fremover. Og oppover.
Mager trøst er det, men det er tilfredsstillende at klubben faktisk lever - overlevde - takket være en viss redningsmanns åpenbare lyst til å drive litt praktisk "risk management" ved å i det hele tatt overta det skakk-kjørte gjeldsboet klubben var i. Første etappe er gjennomført, og det er orden i økonomien.

Ok, alt dette vet vi.
"- For pokker heller, det er jo god fotball og avansement på tabell og ligasystem vi vil se", tenker vel vi alle.... Og der er jeg også.

Og det er akkurat her irritasjonen bygger seg opp. Kraftig.
Og det er der jeg også møter meg selv i et ikke så rent lite "calling earth"-faktum: - Leeds er jo bare ikke bedre.
Det kjipe (i mangel på annet saftig uttrykk) midt i alt dette er likevel at det så klart fra klubbens side uttrykkes ambisjoner og nærmest "løfter" om opprykk, at vi er for god for denne divisjonen, at stallen er divisjonens beste, at bredden er uovertruffen, at vi er Leeds, og vi er ditt og vi er datt....

Ja, vi har en fantastisk historie og tradisjon.
Selv overlever jeg alle sleivspark i min hektiske hverdag og fotballfaglige, svært så følsomme og subjektive diskusjon på jobb med et par morsomme faktum overfor Tottenham- og Liverpool-mafian her i korridorene ved at;
- vi spilte Champions League semifinale i 01, og vi er ferskere ligamester enn Liverpool...
Disse vakre faktum har gitt meg arbeidsro de siste 6 årene. Men nå er selv dette oppbrukte argumenter... :D

Vi er ved et veiskille.
Og faktisk er jeg selv litt der vi var da Wilkinson kom inn.
Jeg har sagt det før, og sier det igjen: - Vi må slutte å ta inn ex-Leedsplayers som managere.
Og vi må slutte å la en klubb som Leeds være et sted uerfarne managere skal få utdanne seg til å bli Manager.

Jeg spiser gladelig ordene i meg om vi makter en snuoperasjon med det materialet vi har i dag og rykker opp i mai.
Men jeg tror jeg slipper.
Både spillermateriellet og managementet holder ikke mål med tanke på opprykk. Det har vært altfor ujevnt og for mange "slip-ups". Slikt blir det ikke opprykk eller stabilitet av.

Men når det er sagt; - selvsagt får vi jo en og annen seier innimellom. For all del. Jeg vil glede meg like mye om vi knuser MK Dons og Leicester de neste matcher, som om det var Arsenal og Liverpool vi tok i PL.

Fordi; - sesongen er ikke over.
Jeg holder ut.
Til det er følelsene for denne vakre klubben altfor sterke.

Henning

Sesongen er ikkje over!!!

Seinast 1. november var vi på direkte opprykksplass. Etter dette har det riktignok blitt 4 tap og 1 siger, noko som har ført oss nedover tabellen. Ingen tvil om at vi er inne i ein dårleg periode, men vi gjekk ubesigra gjennom september og ein sånn vinnarrekke kan komme igjen.

Problemet no er at publikum er utålmodige og dette skaper ein dårleg stemning i klubben. Eit eller anna må til for å snu denne trenden. Eit bytte av trenar kan gjere dette, men eg synst det blir for dumt å skifte ut nok ein manager etter so kort tid. McAliister kan vere udugeleg som trenar, men han kan også vere ein kommande god trenar. Uansett bør han få meir tid på seg til å vise kva han duger til.

Derfor kan der vere andre ting som snur trenden. Ein overbevisande siger mot MKDons kan vere nok. Ã... få Beckford tilbake kan vere nok. Ein ny spelar i januar kan vere nok. Ein mann i trenarteamet som motivator/psykolog kan vere nok. Eit eller anna som får publikum til å ha trua og som får sjølvtillitten tilbake til spelarane.

"Come on Leeds"

Tom S

COME ON LEEDS !!

fjellhaugen

Quote from: Tom S on December 14, 2008, 16:59:23
Quote from: The boy Eddie Gray on December 13, 2008, 18:57:11
2-3-8-14-18-23-32

Tar du sjansen på å ikkje levere denne rekka?

Levert.. med 5 x innsatsen, hehe. :D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Asbjørn

Jeg må også få sagt det, NEO, veldig bra formulert :)
Man får satt på plass Liverp & Tott-fansen når man minner om sist de ble ligamestre. Brukt den maaange ganger  ;D

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: - Vi må slutte å ta inn ex-Leedsplayers som managere.

...og så må jeg jo arrestere deg 'på den lille glippen' - man kan ikke unngå å ansette folk fordi om de har vært Leeds-spillere...
Man skal ikke ansette de fordi de har vært Leeds-spillere, det er ikke det jeg sier...
Men, nå har vi sparket nok folk. La oss heller beholde en smule kontinuitet & gjøre det nødvendige for å klare å ta igjen de nødvendige poengene.

Det er iallefall ikke differansen opp som er problemet. Da er det ert større problem med den 'negativiteten' som bygger seg opp rundt laget når de presterer som nå.

Hvis vi skal forenkle, lider vi under et lite defensivt problem. Og så lenge Beckford mangler og psyken har blitt ødelagt, har dette problemet fått lov å vokse seg litt for stort for my liking.

Ordne dette på treningsfeltet, please, kjære Leeds United!
...og ta det med inn i de neste kampene.

Det er for ille om vi må vente til 'noen nye' dukker opp i forsvaret etter at vi i desember har spilt en rekke viktige kamper...

Det som er sikkert, er at man har erkjent problemet, og at man jobber under høygear for å løse det.
Jeg er spent på hva man gjør!!!

Men jeg håper ikke at 'sparking' er løsningen, med en påfølgende periode med 'bringe inn sitt eget lag osv...'

...enda verre blir det jo om man sparker i februar og så må evt ny mann vente til sommeren med å bringe inn 'sine folk'

Jaa, da har vi det gående da  :'(

Nei. La Macca ordne dette for oss: Opprykk mai '09!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ollan

Vel talt!!!!!!

Neida, alle tro tjenere og slitere i denne slitsomme periode; - sesongen er da ikke over! ;)

Men først en liten definisjon av "slitsomme periode". Jeg mener selvsagt ikke de siste to måneder. For min del har de siste 6 år vært en eneste evigvarende slitsom periode.

Dog, det går da fremover. Og oppover.
Mager trøst er det, men det er tilfredsstillende at klubben faktisk lever - overlevde - takket være en viss redningsmanns åpenbare lyst til å drive litt praktisk "risk management" ved å i det hele tatt overta det skakk-kjørte gjeldsboet klubben var i. Første etappe er gjennomført, og det er orden i økonomien.

Ok, alt dette vet vi.
"- For pokker heller, det er jo god fotball og avansement på tabell og ligasystem vi vil se", tenker vel vi alle.... Og der er jeg også.

Og det er akkurat her irritasjonen bygger seg opp. Kraftig.
Og det er der jeg også møter meg selv i et ikke så rent lite "calling earth"-faktum: - Leeds er jo bare ikke bedre.
Det kjipe (i mangel på annet saftig uttrykk) midt i alt dette er likevel at det så klart fra klubbens side uttrykkes ambisjoner og nærmest "løfter" om opprykk, at vi er for god for denne divisjonen, at stallen er divisjonens beste, at bredden er uovertruffen, at vi er Leeds, og vi er ditt og vi er datt....

Ja, vi har en fantastisk historie og tradisjon.
Selv overlever jeg alle sleivspark i min hektiske hverdag og fotballfaglige, svært så følsomme og subjektive diskusjon på jobb med et par morsomme faktum overfor Tottenham- og Liverpool-mafian her i korridorene ved at;
- vi spilte Champions League semifinale i 01, og vi er ferskere ligamester enn Liverpool...
Disse vakre faktum har gitt meg arbeidsro de siste 6 årene. Men nå er selv dette oppbrukte argumenter... :D

Vi er ved et veiskille.
Og vi må slutte å la en klubb som Leeds være et sted uerfarne managere skal få utdanne seg til å bli Manager.

Jeg spiser gladelig ordene i meg om vi makter en snuoperasjon med det materialet vi har i dag og rykker opp i mai.
Men jeg tror jeg slipper.
Både spillermateriellet og managementet holder ikke mål med tanke på opprykk. Det har vært altfor ujevnt og for mange "slip-ups". Slikt blir det ikke opprykk eller stabilitet av.

Men når det er sagt; - selvsagt får vi jo en og annen seier innimellom. For all del. Jeg vil glede meg like mye om vi knuser MK Dons og Leicester de neste matcher, som om det var Arsenal og Liverpool vi tok i PL.

Fordi; - sesongen er ikke over.
Jeg holder ut.
Til det er følelsene for denne vakre klubben altfor sterke.

Ollan

Torpe-do

Gode innlegg her :)

En må ikke miste motet; det er fortsatt mye igjen av sesongen, inklusivt et spennende overgangsvindu.

Noe jeg gjerne vil påpeken / noe jeg lurer på, er om økonomien faktisk er så god? Ettersom jeg er relativt ny her på forumet og på LUSCOS generellt, synes jeg å ha hørt det stadig vekk at "økonomien bedrer seg", "gjelden er så godt som vekke". Og dette på et tidsrom som strekker seg et år og to tilbake, minst. Forventingene / forhåpningene til kommende overgangsvindu er store for min del; både Bates og resten av klubbledelsen kommer med lovende lovnader om å endelig kunne investere pga av en bedre finansiell situasjon.
Bygd på nevnte påstander om en "økonomisk forbedret situasjon" over tid; er egentlig situasjonen nærmest gjeldsfri?

Men, dette skulle være en positiv tråd fra min del. Jeg har tro på at dette kan snu. Resultatet av de dårlige resultatene i høst vil kolluminere i et erfaringsrikt og samspilt forsvar og trenersteam. (Så sant ikke hele forsvaret blir byttet ut, noe som kanskje kan diskuteres om det er nødvendig).

Jeg tror største delen her ligger i det mentale, og en brakseier mot MK Dons vil booste moral og selvtillit til nye høyder, og føre oss mot seier i de kommende vanskelige kampene. Behjelpelig av en skadefri Huntington og Beckford.

bmoen

Brakseier over MK Dons er er vel en smule optimistisk. Ville heller sagt 'En seier over MK Dons . .'
;)

Quote from: Torpedo on December 18, 2008, 20:07:13
Gode innlegg her :)

En må ikke miste motet; det er fortsatt mye igjen av sesongen, inklusivt et spennende overgangsvindu.

Noe jeg gjerne vil påpeken / noe jeg lurer på, er om økonomien faktisk er så god? Ettersom jeg er relativt ny her på forumet og på LUSCOS generellt, synes jeg å ha hørt det stadig vekk at "økonomien bedrer seg", "gjelden er så godt som vekke". Og dette på et tidsrom som strekker seg et år og to tilbake, minst. Forventingene / forhåpningene til kommende overgangsvindu er store for min del; både Bates og resten av klubbledelsen kommer med lovende lovnader om å endelig kunne investere pga av en bedre finansiell situasjon.
Bygd på nevnte påstander om en "økonomisk forbedret situasjon" over tid; er egentlig situasjonen nærmest gjeldsfri?

Men, dette skulle være en positiv tråd fra min del. Jeg har tro på at dette kan snu. Resultatet av de dårlige resultatene i høst vil kolluminere i et erfaringsrikt og samspilt forsvar og trenersteam. (Så sant ikke hele forsvaret blir byttet ut, noe som kanskje kan diskuteres om det er nødvendig).

Jeg tror største delen her ligger i det mentale, og en brakseier mot MK Dons vil booste moral og selvtillit til nye høyder, og føre oss mot seier i de kommende vanskelige kampene. Behjelpelig av en skadefri Huntington og Beckford.

Asbjørn

Quote from: bmoen on December 19, 2008, 10:41:00
Brakseier over MK Dons er er vel en smule optimistisk. Ville heller sagt 'En seier over MK Dons . .'
;)

...holder i massevis det :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Kan noen herforumet komme opp med en fornuftig forklaring på hvorfor Macca skal hjelpe oss til opprykk når:
-baklengsmålene renner inn...
-de samme feilene i forsvar gjentas kamp etter kamp...
-de samme unnskyldningene/forklaringene gjentas av Macca etter hvert tap...

Jeg har en lei følelse av at vi supportere har på andre briller med gamle Leedsspellere...Hadde dette skjedd under Wise ifjor måtte han vel hatt politibeskyttelse på hver hjemmekamp...Nei,er redd for at sesongen i realiteten er over....