Edgar Forsnes er død.

Started by gill, December 20, 2008, 23:29:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gill

Har idag mottat den triste budskap om at tidligere TPN skripent Edgar Forsnes er død. Edgars engasjent i LUSCOS og Leeds United er enorm.

Møtte Edgar for forste gang i 1990. Som 13- åring og Leeds supporter var det stort å møte Edgar. Han hadde mange fasinerede historier å fortellle om sine reiser til Leeds  og England.

Hvil i fred, Edgar.

Jan Egil

laddi

Bergen Whites

SOL

Dette var triste nyheter. Var så heldig å få møte Edgar ved flere anledninger, og han var en virkelig entusiast.

R.I.P.

Asbjørn

Har mange ganger tenkt på å spørre om oppdateringer rundt Edgar. Problemet var at den som var flinkest å fortelle om Edgar, Sverre, selv var borte.  :(

Det er en stund siden vi har hatt bidrag fra Edgar nå, men han var slett ikke glemt (dette tror jeg gjelder de aller fleste som har fulgt LUSCOS i mer enn fem år...).

Heldigvis var jeg så heldig å treffe Edgar på en av Leeds-turene mine.
Det er jeg glad for i dag :)

Takk for alt, Edgar!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Oggy

Tap av poeng i dag blir betydningsløs, når man får slike trasige nyheter.

Hvil i fred, Edgar.
Oggy

samadhi

På ett år har vi mistet to av landets ivrigeste Leeds supportere. Dette var triste nyheter og jeg sender mine tanker til de etterlatne...
marching on together,
derudaf forever...

veteranen

Utrolig trist å høre om Edgars bortgang.

Edgar var i mange år en viktig ressursperson i Luscos. På åtti - og begynnelsen av nittitallet, var han også foreningens infomann. Det var mange som på den tiden ringte til Edgar, for å diskutere det som foregikk på Elland Road.

Edgar var en av dem som dro tidlig til Leeds for å følge laget på nært hold. Han var første gang på Elland Road i april 1975, da vi møtte Barcelona (2-1) i europacupens semifinale. Edgar reiste også mange ganger til Leeds i løpet av åttitallet.

Jeg møtte Edgar flere ganger, både i England, Norge og Sverige, og vi pratet også mye sammen på telefon gjennom mange år. Det er trist å tenke på at vi aldri mer vil kunne høre Edgars  entusiastiske tale og smittende latter.

Da vi feiret ligagullet i Leeds i 92, var jeg sammen med Sverre Røbech, Oddvar Kristoffersen og Edgar. Nå er alle disse tre borte. Det er tankevekkende og trist, men det hjelper oss i det minste å sette ting i et visst perspektiv. Fotball er langt mindre viktig enn hva vi ofte gjør det til.

Hvil i fred, Edgar.

berlin

Det var triste nyheter, ja,

Har både treft Edgar, og også snakket med han på tlf.
Det artigste minnet jeg har er da han fortalte at han hadde kjørt moped fra Leeds til bortekamp mot Carlisle.

Bjørn-S

Etter å ha lest mye av det han skrev i TPN, og dermed kjente til hans entusiasme og kunnskaper om Leeds United spesielt og fotball generelt, hadde jeg gleden av å møte Edgar i 2004. Dette var i Boden, Sverige, under Leeds pre-season tur der. Edgar haiket med meg og min bror tilbake fra kamp i Piteå, samt at vi spiste middag sammen kvelden før vi forlot Boden. Da skulle han ta seg hjem litt etappevis, og planla å besøke kjente på sin tur sørover gjennom Norge. Han virket å ha venner og bekjente over hele landet, noe som er lett å forstå.

For en personlighet og for en kunnskap. Det er trist at han har gått bort så alt for tidlig.
Jeg kan ikke si annet enn at jeg er glad for at jeg fikk møte Edgar Forsnes. Som Leeds supporter, så vel som på mange andre måter, var det en ubetinget berikelse.

Mac

Ole Morten Grønningen
Email: olemorten@leedsunited.no

veteranen

Quote from: berlin on December 21, 2008, 00:42:10
Det var triste nyheter, ja,

Har både treft Edgar, og også snakket med han på tlf.
Det artigste minnet jeg har er da han fortalte at han hadde kjørt moped fra Leeds til bortekamp mot Carlisle.

Stemmer dette, men turen gikk fra Sheffield til Carlisle. Julian Barker (som i mange år skrev referat fra juniorkampene i kampprogrammet) kjørte mopeden, mens Edgar satt bak! Etter kampen overnattet Edgar på en benk på togstasjonen i Carlisle.

Edgar var litt av en personlighet!  :)

Erik_

Veldig trist å høre.

Vokste opp som Leeds supporter med Edgars skriblerier i TPN. Nå har han funnet sitt hvilested. Hvil i fred Edgar.

raggen

trist og høre.. R.I.P
Forever Leeds United!!!!!!!!

SirOlsen

Nei og Nei, så trist!.. :/

Hvil i fred Edgar!
-SirOlsen-

fjellhaugen

en fantastisk luscos personlighet har gått bort.
hvil i fred Edgar.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

harvey

R.I.P.  Var en skikkelig personlighet som kommer til å savnes.

Hvil i fred, Edgar

h.b

Hvil i fred. Du er og vil bli savnet

HåvardK

Dette var triste nyheter. Hvil i fred, Edgar.

ollan

Dette var triste nyheter. En stund siden jeg traff denne humørsprederen, Edgar vil bli dypt savnet.
R.I.P
Ollan

rober

Fikk aldri møtt Edgar, men som fast leser av TPN har jeg fått med meg det han opplevde som Leeds-supporter.

Hvil i fred.

h.b

Hvor gammel ble Edgar igjen

arne armoen

Hvil i fred Edgard.
Du var den som kunne få oss inn på kamp UTEN billett!
Du ordna det meste.
Takk for alt!
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

arne armoen

D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

Tom S

COME ON LEEDS !!

Inge

Ja dette var triste nyheter. Edgar var faktisk den første nordmannen jeg traff i leeds midt på 80 tallet og hadde gleden av å treffe han mange ganger etter det. En virkelig leeds entusiast.

Hvil i fred Edgar

Svend Anders

En veldig trist nyhet å motta. Hadde ikke hørt fra Edgar på en god stund, men visste det ikke gikk så bra.

Minnes en humørfylt og alltid engasjert Edgar på mange treff i Leeds.

PS! Hvis noen, gjerne som kjente ham litt mer enn oss andre, vil skrive noen ord til neste TPN, kontakt meg.
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Dennis

Marching on together!

Masinga

Trist budskap. Hadde alltid glede av å lese det han skrev i YEP. Det oste av entusiasme. Alltid på farten. Traff han så vidt hos Lorimer en gang. Da var han på vei for å se en kamp i Scunthorpe eller hvor det var.
Masinga, medl.nr. 1250

Budda

Endre