Skrevet av Emne: EX-Manager: Simon Grayson  (Lest 441533 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1080 på: Januar 11, 2012, 22:01:16 »
Jeg vil bare avslutte mitt innlegg lenger opp med å si at vi spilte hurtigere i 2010 og hadde en spilleplan fremover, den ser jeg ikke idag.

Arsenal manglet foruten Persie, Giovanni og Nasri (solgt), suspensjon og skader på mange samt Walcott er betydelig dårlige iår enn ifjor.

Når Towsend dro av gårde med ballen hvem fulgte etter ?  Ingen eller de kom tuslende etter.

Jeg tror Grayson har mistet garderoben.  SE på CP som vi skal møte, DE har hatt betydelig fremgang i år og brukt like lite penger.  Vi ligger dårligere an enn i fjor tiltross for at vi har hatt betydelig flaks på slutten av endel kamper.
Vi skulle altså ha ligget enda lavere på tabellen ::)
Hvorfor skulle vi ha ligget lavere? Ingen lag har vel gitt oss poeng? Vi ligger der vi ligger, og med de rette forsterkningene vil vi begynne å vinne kampene i stedet for å tape dem. Det er helt klart at salget av Gradel nok har svekket Leeds mer enn noen skulle tro. Sam og Nunez klarer tydeligvis ikke å fylle Gradels sko. Ved lånet av Townsend og kjøpet av Rogers, er tydeligvis hensikten å bøte på dette.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1081 på: Januar 11, 2012, 22:12:50 »
jaja.. her får man kjeft uansett.

det har blitt terpet mye på det defansive i det siste snakkes det om og det kan virke som det har hjulpet.
jaggu får larry kritikk for det også her inne.
9 baklengs på 7 kamper siden 1 desember er ikke supert, men dette inluderer 4 mot barnsely.
dette må da være fremgang?

vi sto som taperen i sommer når max forsvant. nå har 2 vinger blitt hentet inn som fersterkning/erstatning i hans posisjon og simon for kritikk for dette også?
come on dere. vi snakker faktisk om scouting og planlegging som innebærer mer forarbeid enn det virker som enkelte av dere tror. det er faktisk ikke som på football manager.

jeg vet ikke hvor mye lenger simon graysom kan ta oss, dog er jeg skeptsk til hvem som evt. skal erstatte han.

Og hvor mange mål har vi putta på de siste 7 kampene? Kun 6 mål! Vi som har vært så gode fremover på banen har plutselig "lost it". Det hjelper lite å stramme opp i det defansive når det så til de grader går ut over det offansive. Så lite målfarlige har vi vel aldri vært under Grayson.

auren

jeg visste forsåvidt den ville komme.
da svarer jeg med den gode gamle;
stabilitet bygges bakfra og fremover i lagdelene  ;)

eller vil du fortsette som før med 4-3, 2-5, 3-3 og den enkelte 2-2 kampen?
var vel snodin som ikke så problemet med 3 baklengs pr kamp så lenge vi scorer 4 en tid tilbake siden.

Helt enig med at stabilitet bygges bakfra. Og i forhold til Snodin sin uttalelse så er det jo en "floskel". Man kan jo snu på det og si at det ikke hjelper å holde nullen når man ikke evner å score. Så begge uttalelser blir "feil".

Jeg påpeker kun fakta - etter at SG virkelig gikk inn for å terpe forsvarsspill har vi sluppet inn klart mindre mål. Det er bra. Men også sluttet å score noe særlig. Det kan det være flere grunner til selvsagt - for mye fokus på det defansive, Howson-skaden, generell formsvikt på offansive spillere, eller at spillerne ikke blør like hardt for Grayson lenger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1082 på: Januar 11, 2012, 22:37:43 »
Ikke enig i Snodin her. Holder man nullen, taper man aldri. Man er altså alltid sikret poeng. Seieren begynner bakfra. Først må vi sikre det som er svakt, dvs. gjøre seg uovervinnelig. Deretter kan vi gå for seieren. (Sun Zi:"I gamle dager gjorde de dyktige krigerne seg uovervinnelige og ventet til øyeblikket da fienden var sårbar. Uovervinnelighet avhenger av en selv. Fiendens sårbarhet er hans eget ansvar").
Når jeg ser måten målet kom på mot Arsenal, er det fortsatt en god del å tjene på bedre organisering av de 4 som spiller der bak. White opphevet som kjent offsiden vi kunne ha satt Henry i. Man kan begynne her. Trene mer på dette, så går nok antallet mål i mot ned.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1083 på: Januar 11, 2012, 22:42:51 »
Er vel vanskelig å si seg uenig med Snodin? Hvis vi vinner hver kamp 4-3 så rykker vi opp! Basta! Og neida, klart vi ikke vinner hver kamp 4-3. Og klart at vi aldri klarer å holde nullen i hver eneste kamp. Derfor mener jeg begge uttalelsene er svada.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1084 på: Januar 11, 2012, 23:23:41 »
Er vel vanskelig å si seg uenig med Snodin? Hvis vi vinner hver kamp 4-3 så rykker vi opp! Basta! Og neida, klart vi ikke vinner hver kamp 4-3. Og klart at vi aldri klarer å holde nullen i hver eneste kamp. Derfor mener jeg begge uttalelsene er svada.

auren
Holder man nullen taper man aldri. Først gjøre seg sterk. Så slå til. Uovervinnelighet først.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1085 på: Januar 12, 2012, 07:17:03 »
De som vinner titler har alltid et godt forsvar.
end of discussion!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Re: Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1086 på: Januar 12, 2012, 08:45:38 »
Er vel vanskelig å si seg uenig med Snodin? Hvis vi vinner hver kamp 4-3 så rykker vi opp! Basta! Og neida, klart vi ikke vinner hver kamp 4-3. Og klart at vi aldri klarer å holde nullen i hver eneste kamp. Derfor mener jeg begge uttalelsene er svada.

auren
Holder man nullen taper man aldri. Først gjøre seg sterk. Så slå til. Uovervinnelighet først.

Med 46 poeng rykker man heller necenn opp. :)

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

RoarG

Sv: Re: Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1087 på: Januar 12, 2012, 10:10:16 »
Er vel vanskelig å si seg uenig med Snodin? Hvis vi vinner hver kamp 4-3 så rykker vi opp! Basta! Og neida, klart vi ikke vinner hver kamp 4-3. Og klart at vi aldri klarer å holde nullen i hver eneste kamp. Derfor mener jeg begge uttalelsene er svada.

auren
Holder man nullen taper man aldri. Først gjøre seg sterk. Så slå til. Uovervinnelighet først.

Med 46 poeng rykker man heller necenn opp. :)

-LeifO

Moderatortroll.
Først må det skapes trygghet. Godt forsvar skaper trygghet. Grayson har hatt tre år på seg til å skape den tryggheten. Ser ingen fremgang her. Har ikke SG og teamet hans lært noe på de tre årene?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Re: Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1088 på: Januar 12, 2012, 15:09:02 »
Er vel vanskelig å si seg uenig med Snodin? Hvis vi vinner hver kamp 4-3 så rykker vi opp! Basta! Og neida, klart vi ikke vinner hver kamp 4-3. Og klart at vi aldri klarer å holde nullen i hver eneste kamp. Derfor mener jeg begge uttalelsene er svada.

auren
Holder man nullen taper man aldri. Først gjøre seg sterk. Så slå til. Uovervinnelighet først.

Med 46 poeng rykker man heller necenn opp. :)

-LeifO

Moderatortroll.
Først må det skapes trygghet. Godt forsvar skaper trygghet. Grayson har hatt tre år på seg til å skape den tryggheten. Ser ingen fremgang her. Har ikke SG og teamet hans lært noe på de tre årene?

Grayson har jo prøvd, gjort MANGE grep... Få av de har funket mer enn 3-4 kamper dessverre. Hvorfor vi ikke spiller mer som vi gjorde borte mot Arsenal mot dårligere lag aner jeg ikke, da ville vi fått flere poeng. Grayson er nok glad i å angripe og er tidvis litt naiv.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Re: Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1089 på: Januar 12, 2012, 15:16:02 »
Er vel vanskelig å si seg uenig med Snodin? Hvis vi vinner hver kamp 4-3 så rykker vi opp! Basta! Og neida, klart vi ikke vinner hver kamp 4-3. Og klart at vi aldri klarer å holde nullen i hver eneste kamp. Derfor mener jeg begge uttalelsene er svada.

auren
Holder man nullen taper man aldri. Først gjøre seg sterk. Så slå til. Uovervinnelighet først.

Med 46 poeng rykker man heller necenn opp. :)

-LeifO

Moderatortroll.
Først må det skapes trygghet. Godt forsvar skaper trygghet. Grayson har hatt tre år på seg til å skape den tryggheten. Ser ingen fremgang her. Har ikke SG og teamet hans lært noe på de tre årene?

Grayson har jo prøvd, gjort MANGE grep... Få av de har funket mer enn 3-4 kamper dessverre. Hvorfor vi ikke spiller mer som vi gjorde borte mot Arsenal mot dårligere lag aner jeg ikke, da ville vi fått flere poeng. Grayson er nok glad i å angripe og er tidvis litt naiv.
Bulls eye!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1090 på: Januar 12, 2012, 17:11:26 »
Eh, sånn jeg ser det står vi på stedet hvil både bakover og fremover . Helt til vi kliner til med en 4-0 seier og alle er glade og fornøyde  ::)

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1091 på: Januar 12, 2012, 17:21:45 »
Eh, sånn jeg ser det står vi på stedet hvil både bakover og fremover . Helt til vi kliner til med en 4-0 seier og alle er glade og fornøyde  ::)
Forest, ja. En svale gjør ingen sommer. Leeds blir nødt for å skape en god formkurve med mange kamper uten tap snart. 21 kamper igjen. Skal vi opp må vi begynne å sige oppover i feltet, slik at 2. plassen blir sikret.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1092 på: Januar 12, 2012, 18:22:03 »
Hvis vi ser på cup matchene de siste 3-tre årene da har vi både spille- og resultat messig blitt dårligere.
Mot Manchester i 3 runde jan. 2010 borte på Old Trafford : Der spilte vi bra også fremover og vant.
Mot Arsenal i 2011 hadde vi bra spill til tider og spilte uavgjordt.
I år mot samme motstander men som etter min mening er svakere lag enn i fjor når de har tatt bort Van Persie. 
Likevel greier vi å tape og har ikke noe spill fremover. Kun selvfølgelig etter at vi har fått en i tryne da skjer det noe fremover.

I 2010 da hadde vi et spill og system fremover.  Mot Arsenal nå så løp man en og en oppover mens resten stod å så på. 
Min meninger er at vi var et bedre lag og spilte bedre fotball i jan 2010 enn nå i 2012. :-[

Disse cupkampene mot de største lagene vi har vært så heldige å fått spille de siste årene må regnest som rene bonuskamper. Noen ganger klarer vi å stå i mot motstanderesn press, ha nødvendig flaks og utnytte de sjansene vi får (Arsenal i fjor og ManU for 2 år siden) I år stod vi nesten løpet mot Arsenal, men tapte til slutt 1-0 etter scoring på tampen.

Det er veldig små marginer som avgjør om vi kniper til oss ett bra resultat, eller om vi taper klart. Mot ManU i ligacupen fikk de ett tidlig mål og kunne dermed kontrollere hele kampen. Klarer de ikke å score tidlig blir de fort jagende etter scoring og Leeds får mer selvtillit utover i kampen og troa på det umulige vokser.

Det kan diskuterest om vi er bedre eller dårlige lag enn det vi var i fjor, men jeg mener at disse cupkampene ikke er noen god målestokk. Kan ikke vente at vi skulle slått Arsenal i år fordi at Van Persie ikke var med. Arsenal har vel strengt tatt litt flere strenger å spille på enn bare han...

Helt enig!
Disse cup-kampene mot storlagene gir ikke noe vurderingsgrunnlag for laget vårt.
Det er det ligakampene som gjør, og her er vi veldig ustabile, men vi er ikke de eneste, faktisk
har jeg inntrykk av at de fleste lagene sliter med stabilt gode (eller dårlig, hehe) prestasjoner.

Klart man skulle ønske at vi var omtrent som QPR var ifjor, men det er vi ikke.
Det som gjør at vi har en god sjanse til i alle fall Play-off, er at foreløpig så er er kampen om de to siste plassene helt åpne. De 4 fremste lagene har et forsprang, og jeg blir ikke overasket om disse 4 lagene er blant topp 6 ved sesong slutt, kanskje med unntak av M'boro.

Litt off-topic dette.

Ad SG så vil jeg bli svært overasket om han får sparken med det første. I såfall har allerede Bates arvtakeren klar nå (og har hatt det en  stund), men det forblir bare spekulasjoner.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1093 på: Januar 13, 2012, 11:59:12 »
Vi skal ikke lære noe av Arsenal-kampen når det gjelder spillet mot Palace i flg Grayson. Nå er det tilbake til gamle synder som gjelder.
http://www.leedsunited.com/news/20120113/different-strokes-for-different-folks_2247585_2574476
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1094 på: Januar 13, 2012, 14:43:08 »
Vi skal ikke lære noe av Arsenal-kampen når det gjelder spillet mot Palace i flg Grayson. Nå er det tilbake til gamle synder som gjelder.
http://www.leedsunited.com/news/20120113/different-strokes-for-different-folks_2247585_2574476

Helt enig med Grayson, Leeds United skal dominere hver eneste kamp vi spiller fordi vi er Leeds United.... Klubben Crystal Palace skal vi alltid slå...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1095 på: Januar 13, 2012, 15:47:32 »
Vi skal ikke lære noe av Arsenal-kampen når det gjelder spillet mot Palace i flg Grayson. Nå er det tilbake til gamle synder som gjelder.
http://www.leedsunited.com/news/20120113/different-strokes-for-different-folks_2247585_2574476

Helt enig med Grayson, Leeds United skal dominere hver eneste kamp vi spiller fordi vi er Leeds United.... Klubben Crystal Palace skal vi alltid slå...
Noen som husker forløpet og resultatet fra tilsvarende møte forrige sesong? Vel, tidlig mål i mot, pepret CP resten av kampen. Tapte 0-1, og tapte kvalik-plassen på det. Synes vi skal lære litt, og spille kynisk, la CP føre og så kontre inn et mål. Forventer at CP fører. De er hjemmelaget. (Hmm, kan noen bør åpne tråden, siden vi allerede har begynt å diskutere den?)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fjellhaugen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1096 på: Januar 13, 2012, 16:36:44 »

Vi skal ikke lære noe av Arsenal-kampen når det gjelder spillet mot Palace i flg Grayson. Nå er det tilbake til gamle synder som gjelder.
http://www.leedsunited.com/news/20120113/different-strokes-for-different-folks_2247585_2574476

Helt enig med Grayson, Leeds United skal dominere hver eneste kamp vi spiller fordi vi er Leeds United.... Klubben Crystal Palace skal vi alltid slå...
Noen som husker forløpet og resultatet fra tilsvarende møte forrige sesong? Vel, tidlig mål i mot, pepret CP resten av kampen. Tapte 0-1, og tapte kvalik-plassen på det. Synes vi skal lære litt, og spille kynisk, la CP føre og så kontre inn et mål. Forventer at CP fører. De er hjemmelaget. (Hmm, kan noen bør åpne tråden, siden vi allerede har begynt å diskutere den?)

blir for dumt å tenke på snøen som falt i fjor.
palace var drit i fjor, bedre i år.
vi kjørte over de borte ov var max uheldige.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1097 på: Januar 15, 2012, 16:05:03 »

   
Sv: Kamp mot Crystal Palace på Selhurst Park Lørdag 14.1.2012 kl 16:00
« Svar #406 på: I dag kl. 12:53:24 »
Sitat
Sitat fra: fjellhaugen på I dag kl. 11:45:07
Sitat fra: Kjell Skjerven på I dag kl. 01:13:00
Det var da voldsomt til surmuling her i kveld dao!

Trur dere at Crystal Palace er eit skikkeleg drittlag som Leeds skal vinne mot kvar gang??
Viss dere trur da,so sjekk tabellen,dei er kun to poeng bak oss og er eit av dei laga som slipper inn minst maal i divisjonen.
Ok, me spiller mesteparten av kampen med elleve mot ti,men kor mange ganger ser me ikkje at laget med ti mann kan stikke av med baade eit og tre poeng??
Det har tom Leeds gjort denne sesongen!

Stikk fingeren i jorda og sjaa kor vi er hen,ja me er ein stor klubb,men med eit middelmaadigt lag.
Ja,me tapte to poeng og eg gjekk tilbake til bussen skuffa,men foer kampen ville eg ha sagt ja til eit poeng mot eit brukbart godt championshiplag.
Etter utvisningen hadde me stort sett god kontroll paa kampen,men problemet i oeyeblikket er avslutninger.Eg aner ikkje kva som  har skjedd men i dei siste kampene har angrepsspillet gaatt fullsendig i staa.Men i dag syns eg McGormack var bra,mykje bedre enn i dei siste kampene.Forsell gjorde det bedre enn kva eg har sett han mens Becchio desverre er kun ein parantes av det han var i dei forrige sesonger.

Eit poeng paa borte er ikkje verst men skal vere enig i at det er slike kamper me boer ta tre poeng.
Men det er kun fremtida som vil vise om me kan heve oss.Og ein ting er sikkert,det trengs forsterkninger!
Men ikkje sjaa dere blinde paa denne kampen dao!!


flott innlegg.
vi dominerer kampen stort og kun marginer gjør at vi ikke vinner.
etter min mening blir det for dumt å kreve larrys hode på et fat grunnet dette.

Enig, flott innlegg.

Utover i denne kampen er det marginer, men først får vi altså ein imot før vi har våkna og vi klarer ikkje ta tak i kampen før CP får ein mann utvist.
Eit poeng borte mot eit bra CP er bra og "i rute".

Trur ikkje det er mange som krever Larry sitt hode på eit fat med bakgrunn i denne kampen. For min del har frustrasjonen bygd seg opp over lenger tid. Denne sesongen har bestått av utruleg svingande resultater og prestasjoner, og i det siste stort sett svake resultat og prestasjoner (les: 4/15 på siste 5 eller 14/30 på siste 10).

Det vert hevda at vi har ein middelmådig CS tropp.
Javel, men det er Larry som har hentet desse spillerene, det er hans lag.
Uansett etter mi meining er ikkje troppen sååå dårlig, eg meiner Larry får for lite ut av gutta.
Spillere som Snoddy, Becchio, McC, Howson, Clayton, White, Lees, Lonergan, Nunez, O'Dea, Forsell, Vayrynen o.s.v. er det nok mange CS og lavere plassert PL lag som kunne tenke seg.

Til slutt slenger eg på at t.o.m. eg og skjønner at det største problemet i Leeds United er Ken, ingen tvil om det.
Sjølv om vi "alle" håper han legger inn årene snart, er det nok desverre lite truleg det skjer de første årene.
Sjølv om vi er stuck med Ken er ikkje det grunn til å legge seg ned "å dø", Leeds United må gjere alt for å komme seg tilbake til PL. Og akkurat no kan det virke som å skifte manager er lurt, syns eg.
Så spørs det om Ken klarer å kapre nokon som er betre enn SG?
Ser ingen grunn til å sparke Simon om det ender opp med Henning Berg eller lignende...

Dette er gjerne OT, men skitt au!
Rapporter til moderator     Loggført
COME ON LEEDS !!

Flytter meg over hit jeg.

Synes du har fine poeng Tom, og jeg er enig i mye. Vi svinger om mulig ennå mer enn i fjor. Ser vi bort fra WH og Southampton gjør forsåvidt også de andre det. Så det er gjerne ikke BARE larry som ikke knekker koden. Det positive må være nedgangen i baklengs. I går begynte vi igjen å produsere fremover. Klarer vi å score igjen vil mye være gjort.
Forsvaret begynner å sette seg og vil bare bli bedre utover våren (håpe,håpe)

Hva tropp angår mener jeg vi har en playoff første elver, helt klart. Problemet i år har vært en argentiner blottet for form. Skader på kaptein, snodds, lonergans fing og div forsvar.
Venstreving problemet som dukket opp i august hjalp heller ikke.
De som er bak de 13-14 beste er på sitt beste middelmådige og jeg mener det er en stor del graysons skyld.

Tror ikke vi får bedre enn hva vi har. Hvertfall ikke ut sesongen.
La larry kjøre sesongen ut og så ser vi.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

berlin

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1098 på: Januar 15, 2012, 16:56:59 »
Det er vel ingen som er helt sikker på at Simon Grayson er mannen for Leeds.
Noen vil ha skifte, noen mener det ville være galematias å gi han på båten. Jeg tilhører vel vagt den siste tanken, spesielt tidspunktet tatt i betraktning. Det betyr ikke at jeg ikke ser at noe av kritikken mot SG, spesielt på det defensive, er berettiget.

De fleste ser ut til å være enige om at SG har ganske begrensede rammebetingelser å jobbe under ift økomomi fra Bates. Noen få vektlegger at at prinsippet til KB egentlig er ganske fornuftig, d.v.s. å ikke drive over evne økonomisk. Selv mener jeg at vi ikke fullt ut kan sammenligne oss med andre "bransjer" i arbeidsmarkedet. I denne "industrien" kan smarte investeringer gi god avkastning.

Jeg har lagt merke til at en del mener SG er bortimot elendig på kjøpe, "free agent" og leiemarkedet, og det hevdes at han gjennom sine 3 år gjennom stort sett har brakt mye daukjøtt til Leeds, så mange som 50 spillere.

Det man ofte kritiserer er pkt kvalitet vs kvantitet. Her tror jeg man må se og dømme hvert overgangsvindu isolert. Jeg har bare en føelse av at hvis SG ønsker en eller to "kanonsigneringer" i stedet for 4-5 "billige signeringer", så velger han det siste eller blir bedt om å velge det. Jeg vet ikke, men en litt dyr spiller sitter tydeligis langt inne hos Bates.

I tillegg har du dette med spillere ut: Delph, Beckford og muligens Gradel spesielt. Kan ikke se at pengene har kommet SG til gode.

Bottom line: Jeg foretekker at SG fortsetter, når vi først lever med Bates, ellers tror jeg det godt kan gå "hin vegen". Jeg spør: "Hvilken garanti har vi for at ny manager Mr X vil sørge for at hver lagdel i Leeds presterer best mulig både isolert sett, og som lag, under Bates sitt regime?"
« Siste redigering: Januar 15, 2012, 17:07:22 av berlin »

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1099 på: Januar 15, 2012, 17:09:16 »
Forsvar er vel et spørsmål om organisering. Det er her det skorter på Graysons kompetanse. Hvor ofte har vi ikke fått høre av Grayson at "Denne spilleren kjenner jeg godt. Det er en spiller jeg har fulgt lenge. Leeds er heldig som har fått X til klubben. Jeg er sikker på at klubben vil ha stor nytte av X". SG sa det bl.a. når Bruce kom til klubben, for ikke å snakke om Rachubka. Javel Grayson, du får etter eget sigende de spillerne du ønsker. Da får du vise dine organisatoriske evner med de gode spillerne du har handlet inn. Ã… kritisere Bates er å rette baker for smed. Hans eneste "forbrytelse" er evt å ha tatt feil av Graysons kompetanse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1100 på: Januar 15, 2012, 17:23:33 »
Forsvar er vel et spørsmål om organisering. Det er her det skorter på Graysons kompetanse. Hvor ofte har vi ikke fått høre av Grayson at "Denne spilleren kjenner jeg godt. Det er en spiller jeg har fulgt lenge. Leeds er heldig som har fått X til klubben. Jeg er sikker på at klubben vil ha stor nytte av X". SG sa det bl.a. når Bruce kom til klubben, for ikke å snakke om Rachubka. Javel Grayson, du får etter eget sigende de spillerne du ønsker. Da får du vise dine organisatoriske evner med de gode spillerne du har handlet inn. Ã… kritisere Bates er å rette baker for smed. Hans eneste "forbrytelse" er evt å ha tatt feil av Graysons kompetanse.

Nuvel, her vil det definitivt være delte meninger. Vi er opp en divisjon, har aldri vært involvert i nedrykkssonen og vi er ikke helt Ipswich, Forest eller Leicester. Er det Bates fortjeneste eller SG's eller begges?

Når det gjelder SG's uttalelser om spillere unn, så tar jeg disse uansett med en klype salt. Det er vel ingen vettug person som ville si.
"Det var det beste vi kunne få tak i på Nille-markedet". Hva som ligger bak denne jakten på "free agents" vs "mer profilerte" spillere vet jeg ikke: Bates, Grayson, Leeds (manglende) "karisma" for tiden?????

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1101 på: Januar 15, 2012, 17:41:11 »
Jeg bare konstaterer at SG er strålende fornøyd hver gang han signerer en spiller. Hadde ikke vært mye vits i å signere han ellers. Han har hentet forsvarsspillere til klubben som han ikke har klart å få potensialet ut av: Bromby, O'Brien, Bruce, Connolly. Det er altså ikke noen mangel på forsvarsspillere i klubben, men en plan for å få spillerne til å fremstå som et vinnende kollektiv. Ansvaret for signeringene er Graysons, ansvaret for organiseringa er Graysons.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1102 på: Januar 15, 2012, 17:47:31 »
Jeg bare konstaterer at SG er strålende fornøyd hver gang han signerer en spiller. Hadde ikke vært mye vits i å signere han ellers. Han har hentet forsvarsspillere til klubben som han ikke har klart å få potensialet ut av: Bromby, O'Brien, Bruce, Connolly. Det er altså ikke noen mangel på forsvarsspillere i klubben, men en plan for å få spillerne til å fremstå som et vinnende kollektiv. Ansvaret for signeringene er Graysons, ansvaret for organiseringa er Graysons.

Han har jo hentet mange spillere uten mål og mening, i hvertfall kan det virke slik. Stallen har vært mer enn ok i flere år, men lite homogen. Nå ser det ut som Grayson fortsetter i samme sporet, handler vingspillere mens stallen skriker etter en stopper, høyreback og en sentral midtbanespiller. Ser jammen ut som vi trenger en spiss også, hva med han fra Nederland på 202cm som Stoke hopper etter??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1103 på: Januar 15, 2012, 18:01:48 »
Jeg bare konstaterer at SG er strålende fornøyd hver gang han signerer en spiller. Hadde ikke vært mye vits i å signere han ellers. Han har hentet forsvarsspillere til klubben som han ikke har klart å få potensialet ut av: Bromby, O'Brien, Bruce, Connolly. Det er altså ikke noen mangel på forsvarsspillere i klubben, men en plan for å få spillerne til å fremstå som et vinnende kollektiv. Ansvaret for signeringene er Graysons, ansvaret for organiseringa er Graysons.

Han har jo hentet mange spillere uten mål og mening, i hvertfall kan det virke slik. Stallen har vært mer enn ok i flere år, men lite homogen. Nå ser det ut som Grayson fortsetter i samme sporet, handler vingspillere mens stallen skriker etter en stopper, høyreback og en sentral midtbanespiller. Ser jammen ut som vi trenger en spiss også, hva med han fra Nederland på 202cm som Stoke hopper etter??
Da går han vel til Stoke? De får et angrep på til sammen 4 meter. Viktigste innslag på Stoke-treningene er innkast, fulgt av headinger. Delap har egen stilling i trener-teamet som innkast-trener.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1104 på: Januar 15, 2012, 18:06:21 »
Jeg bare konstaterer at SG er strålende fornøyd hver gang han signerer en spiller. Hadde ikke vært mye vits i å signere han ellers. Han har hentet forsvarsspillere til klubben som han ikke har klart å få potensialet ut av: Bromby, O'Brien, Bruce, Connolly. Det er altså ikke noen mangel på forsvarsspillere i klubben, men en plan for å få spillerne til å fremstå som et vinnende kollektiv. Ansvaret for signeringene er Graysons, ansvaret for organiseringa er Graysons.

Han har jo hentet mange spillere uten mål og mening, i hvertfall kan det virke slik. Stallen har vært mer enn ok i flere år, men lite homogen. Nå ser det ut som Grayson fortsetter i samme sporet, handler vingspillere mens stallen skriker etter en stopper, høyreback og en sentral midtbanespiller. Ser jammen ut som vi trenger en spiss også, hva med han fra Nederland på 202cm som Stoke hopper etter??
Da går han vel til Stoke? De får et angrep på til sammen 4 meter. Viktigste innslag på Stoke-treningene er innkast, fulgt av headinger. Delap har egen stilling i trener-teamet som innkast-trener.

Vi spiller jo om dagen som vi skulle hatt 4 meter spisser på topp, men vi har vel max 3.5m? Det er Grayson sitt ansvar...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1105 på: Januar 15, 2012, 18:12:22 »
Jeg bare konstaterer at SG er strålende fornøyd hver gang han signerer en spiller. Hadde ikke vært mye vits i å signere han ellers. Han har hentet forsvarsspillere til klubben som han ikke har klart å få potensialet ut av: Bromby, O'Brien, Bruce, Connolly. Det er altså ikke noen mangel på forsvarsspillere i klubben, men en plan for å få spillerne til å fremstå som et vinnende kollektiv. Ansvaret for signeringene er Graysons, ansvaret for organiseringa er Graysons.

Han har jo hentet mange spillere uten mål og mening, i hvertfall kan det virke slik. Stallen har vært mer enn ok i flere år, men lite homogen. Nå ser det ut som Grayson fortsetter i samme sporet, handler vingspillere mens stallen skriker etter en stopper, høyreback og en sentral midtbanespiller. Ser jammen ut som vi trenger en spiss også, hva med han fra Nederland på 202cm som Stoke hopper etter??
Da går han vel til Stoke? De får et angrep på til sammen 4 meter. Viktigste innslag på Stoke-treningene er innkast, fulgt av headinger. Delap har egen stilling i trener-teamet som innkast-trener.

Vi spiller jo om dagen som vi skulle hatt 4 meter spisser på topp, men vi har vel max 3.5m? Det er Grayson sitt ansvar...
Bare 3.5 meter :o? Her må det spenst-trening til :D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1106 på: Januar 15, 2012, 18:17:55 »
Jeg bare konstaterer at SG er strålende fornøyd hver gang han signerer en spiller. Hadde ikke vært mye vits i å signere han ellers. Han har hentet forsvarsspillere til klubben som han ikke har klart å få potensialet ut av: Bromby, O'Brien, Bruce, Connolly. Det er altså ikke noen mangel på forsvarsspillere i klubben, men en plan for å få spillerne til å fremstå som et vinnende kollektiv. Ansvaret for signeringene er Graysons, ansvaret for organiseringa er Graysons.

Med unntak av første setning kan jeg ikke være uenig med deg. Men jeg er usikker på om andre hadde klart det bedre, d.v.s de kunne ha klart "forsvarsorganiseringen" bedre, men det kunne ha skrantet i andre lagdeler. Det blir selvfølgelig hypotetisk.
Du legger opp til en resultatorientert argumentasjon, og hittil at SG levert bra. Opprykk + nesten PO i første sesong. Ikke så bra som Paul Lambert I Norwich, men ikke dårlig. Så gjenstår det å se hovrdan inneværende sesong ender, han blir antagelig målt på det, og om han blir "dømt" ift det. Antagelig, enten før sesongen er over eller etter sesongen er over.

Personlig helller jeg til at Bates er det største hinderet for sportslig fremgang i "store" Leeds United,
men det er ikke klokkeklart. Hva som er klart, er at Leeds har bitt godt fra seg, tabellmessig, tross "lekk forsvar".

Jeg prøver meg på følgende spådom, forutsatt at SG fullfører sesongen som manager for Leeds United:- En plassering godt utenfor PO (mid-table eller lavere): SG får fyken
- Som ifjor, rett utenfor PO: Who knows, men ligger an til fyken.
- PO, men ender ikke med opprykk. Who knows? 50/50?
- Direkte opprykk eller opprykk via PO: SG fortsetter


RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1107 på: Januar 15, 2012, 20:54:50 »
Støtter fullt ut siste avsnitt. Jeg er kanskje litt polemisk mot de som mener at KB har skylden for ståa, men mitt poeng er at SG ikke har blitt pusha på seg noen av de spillerne han har kjøpt inn. Han kan vel, innenfor budsjettets rammer, signere de han vil? Har vi ikke råd, får vi gå lengre ned på shortlista.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1108 på: Januar 15, 2012, 21:04:29 »
Støtter fullt ut siste avsnitt. Jeg er kanskje litt polemisk mot de som mener at KB har skylden for ståa, men mitt poeng er at SG ikke har blitt pusha på seg noen av de spillerne han har kjøpt inn. Han kan vel, innenfor budsjettets rammer, signere de han vil? Har vi ikke råd, får vi gå lengre ned på shortlista.

Grayson har brukt mange titalls millioner på spillere siden han kom til klubben... Hans taktikk med å fryse ut spillere som ikke er ønsket har også kostet oss masse penger. At Grayson har kun hatt knapper og glansbilder å handle for tror jeg er en STOR myte.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1109 på: Januar 15, 2012, 21:08:00 »
Min mening forutsetter at KB eier klubben;


-Så lenge vi er i denne divisjonen, forutsatt det ikke er stor fare for nedrykk, kan SG fortsette som manager.
-Rykker vi opp må ny mann på plass umiddelbart, hvis ikke er vi sjanseløse og rykker rett ned igjen.