Natt til Torsdag åpner overgangsvinduet

Started by h.b, December 29, 2008, 10:17:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kickthemdown

Quote from: h.b on December 30, 2008, 14:05:53
Quote from: Tom S on December 30, 2008, 14:03:04
Quote from: h.b on December 30, 2008, 13:50:03
Hjertet ville sagt. Spill for Leeds. Men hvis jeg hadde vært 19-20 år lovende og valget hadde stått mellom Leeds på 3 nivå i og et lite håp om opprykk gjennom play off og Wolverhampton på 2 nivå med meget stor sannsynlighet for opprykk til Premier League. Ja da hadde jeg selvsagt valgt Wolverhampton. Lønna er antagelig dobbelt så stor der også

Hmmmm, om manu hadde tilbydd kontrakt då?
Hadde du valgt dei foran Mighty Leeds United?

Ikke for å pisse i motvind. Men ja det hadde jeg gjort
G N O M

marve

Quote from: h.b on December 30, 2008, 14:05:53
Quote from: Tom S on December 30, 2008, 14:03:04
Quote from: h.b on December 30, 2008, 13:50:03
Hjertet ville sagt. Spill for Leeds. Men hvis jeg hadde vært 19-20 år lovende og valget hadde stått mellom Leeds på 3 nivå i og et lite håp om opprykk gjennom play off og Wolverhampton på 2 nivå med meget stor sannsynlighet for opprykk til Premier League. Ja da hadde jeg selvsagt valgt Wolverhampton. Lønna er antagelig dobbelt så stor der også

Hmmmm, om manu hadde tilbydd kontrakt då?
Hadde du valgt dei foran Mighty Leeds United?

Ikke for å pisse i motvind. Men ja det hadde jeg gjort

FYSJ FYSJ FYSJ  ::) >:( ;)

h.b

Manu betaler mase penger til spillerne sine. Det er bedre å være lykkelig rik enn å være lykkelig fattig.
Eller på godt norsk. Jeg spiller for dem som betaler best. En fotballspillers karriere er kort

isak

Betre å vera lykkeleg fattig enn ulykkeleg rik... Eg hadde velgt Leeds!

h.b

Dere prater med hjertet og hadde nok valgt annerledes hvis dere hadde fått muligheten. De gangene jeg reiser til Leeds og må lande i Manchester, så sørger jeg for at jeg har på meg disse blå overtrekkene over skoene mens jeg er i manchester. Vil liksom ikke grise meg til med møkk. Men dette gjør jeg mest fordi det er litt stas å gjøre slikt. Hadde muligheten vært der for å spilt på Old Traford og for Manu, så hadde jeg gort det. Dette ville automatisk gitt meg landslagsplass. Spiller man på Leeds kommer man sjelden med i en landslagsdiskusjon

Runar

En supporter velger Leeds, en profesjonell fotballspiller velger det Man utd.

Hvem får betalt til å spille fotball? Spilleren eller supporteren?

Hallgeir *

Quote from: h.b on December 30, 2008, 17:13:23
Dere prater med hjertet og hadde nok valgt annerledes hvis dere hadde fått muligheten. De gangene jeg reiser til Leeds og må lande i Manchester, så sørger jeg for at jeg har på meg disse blå overtrekkene over skoene mens jeg er i manchester. Vil liksom ikke grise meg til med møkk. Men dette gjør jeg mest fordi det er litt stas å gjøre slikt. Hadde muligheten vært der for å spilt på Old Traford og for Manu, så hadde jeg gort det. Dette ville automatisk gitt meg landslagsplass. Spiller man på Leeds kommer man sjelden med i en landslagsdiskusjon
Hva i alle verdens navn og riker har dette med overskriften i denne topicen å gjøre? OFF TOPIC SÃ... DET HOLDER ! Gjesp!
Super Leeds since 1968

baste

Quote from: hallghel on December 30, 2008, 17:27:45
Quote from: h.b on December 30, 2008, 17:13:23
Hva i alle verdens navn og riker har dette med overskriften i denne topicen å gjøre? OFF TOPIC SÃ... DET HOLDER ! Gjesp!

Var ikke klar over at Hb var uten kontrakt. Men siden Hb ønsker å spille i CCC eller i PL, så er han nok tapt førr oss. Hvem andre er det vi kan signe mon tro? Vil ha en midtstopper som kan være sjef der bak!

josoer

Mackail-Smith på Peterborough og George Boyd hadde vært noen knallgode forsterkninger, dessverre er det vel lite sannsynlig at vi har penger til rådighet til å hente dem.

Hva med å låne Kristian Nemeth fra Liverpool?

Jon R

Quote from: baste on December 30, 2008, 17:56:55
Var ikke klar over at Hb var uten kontrakt. Men siden Hb ønsker å spille i CCC eller i PL, så er han nok tapt førr oss. Hvem andre er det vi kan signe mon tro? Vil ha en midtstopper som kan være sjef der bak!

Det er mye snakk om behovet "for en sjef bak der". Dette behovet er naturligvis sterkt overdrevet. Forsvaret vårt var pottetett ifjor, sammenlignet med hva vi har sett i år. Hvem er så denne sjefen vi har mistet siden ifjor??? Matt Heath???  :o

Jeg mener vi ikke trenger nye midtstoppere. Michalik, Marques, Huntington og Telfer burde matche alt annet i denne divisjonen når det gjelder "skills", erfaring og bredde. Det vi trenger er et system som fungerer og som er mer tilpasset dagen stall og nivået vi spiller på. 92 poeng i sesongen 07-08 er et bevis på at vi allerede har spillerressurser i rikt monn. Tilbakekall Bradley Johnson og kjøp en høyre back. Få slutt på denne patetiske og misforståtte posessionfotballen som Macca innførte og spill ballen mer direkte på mål. Grayson sitter forhåpentligvis med nøkkelen til hva vi trenger. Det er det vi har ansatt han for.   :)
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on December 30, 2008, 19:33:36

Det er mye snakk om behovet "for en sjef bak der". Dette behovet er naturligvis sterkt overdrevet. Forsvaret vårt var pottetett ifjor, sammenlignet med hva vi har sett i år. Hvem er så denne sjefen vi har mistet siden ifjor??? Matt Heath???  :o

Jeg mener vi ikke trenger nye midtstoppere. Michalik, Marques, Huntington og Telfer burde matche alt annet i denne divisjonen når det gjelder "skills", erfaring og bredde. Det vi trenger er et system som fungerer og som er mer tilpasset dagen stall og nivået vi spiller på. 92 poeng i sesongen 07-08 er et bevis på at vi allerede har spillerressurser i rikt monn. Tilbakekall Bradley Johnson og kjøp en høyre back. Få slutt på denne patetiske og misforståtte posessionfotballen som Macca innførte og spill ballen mer direkte på mål. Grayson sitter forhåpentligvis med nøkkelen til hva vi trenger. Det er det vi har ansatt han for.   :)

Meget godt innlegg, Jon Ragnar! Tror man gjør lurt i å følge dine betraktninger og spådommer fremover. Du fikk (dessverre!) helt korrekt i Macca, til slutt.

Denne lederen i de bakre rekker har jeg også ropt, grått og klort etter denne høsten, dog er dine ord om at forsvaret neppe er dårligere enn i fjor høst helt korrekt. Jeg har også spurt de som ser kampene (bla. Henning og Janove) om midtbanen (under Macca) gjorde en god nok defensiv jobb - som vi alle veit starter jo ethvert forsvar med spissene... - uten at jeg tror de fikk med seg spørsmålet.

Likevel synes jeg en klar lederfigur er et must i januar. Frazer er den offisielle kapteinen, mens jeg tror Jon Douglas (uten at jeg veit hvordan det oppfattes innad) er den reelle kapteinen på banen. Syns likevel vi mangler en klar bauta.

Uansett og som sagt, det skal bli svært spennende å lese dine profetier fremover, JR!  :) Nå som Håkon også endelig er positiv til manager, må jo dette bli bra!!  ;D
Marching on together!

Tom S

Jeg mener vi ikke trenger nye midtstoppere. Michalik, Marques, Huntington og Telfer burde matche alt annet i denne divisjonen når det gjelder "skills", erfaring og bredde. Det vi trenger er et system som fungerer og som er mer tilpasset dagen stall og nivået vi spiller på. 92 poeng i sesongen 07-08 er et bevis på at vi allerede har spillerressurser i rikt monn. Tilbakekall Bradley Johnson og kjøp en høyre back. Få slutt på denne patetiske og misforståtte posessionfotballen som Macca innførte og spill ballen mer direkte på mål. Grayson sitter forhåpentligvis med nøkkelen til hva vi trenger. Det er det vi har ansatt han for.   :)

Trur du er inne på noko vesentlig her Jon R!

Dette har nok meir med systemet å gjere enn enkeltspillere, men det var lett å bli "blind" for denne sjefen i midtforsvaret når vi lekker mål som ein sil og spesielt på dødball imot.

Men, meiner likevel at det er viktig at vi henter inn ein eller to (eller tre) spillere i januar som kan forsterke førsteelleveren.
Dette vil gi laget og supporterene eit løft og ein forfriskning vi trenger i den utrolig viktige og spennande andre halvdelen av sesongen.
COME ON LEEDS !!

Oggy

Svært godt innlegg, Ragnar.

Vi trenger nok en høyre back som har litt bedre kvaliteter enn
vår nåværende kaptein. Men dette er jo ikke akkurat noe nytt,
det å skrike etter en ny høyre back - hvor lenge har vi ikke gjort det  ::)

Tror det bare vil være sunt å få inn i alle fall en spiller i januar.
Det bør og aller helst MÃ... være en som virkelig forsterker oss  :)

Apropo heimbrentens overgang til Scum, så er det pengene som rår over alt.
Selv vår en gang kjære Alan Smith gikk til Scum, hvem ville trodd det  ???

Oggy

Jon R

Enig med deg, kaizer:  Gi kapteinbindet tilbake til Douglas og bruk han som et ultradefensivt anker på midten. Fra denne posisjonen ledet han de bakre troppene suverent ifjor. I følge bla JanOves rapporter har han i den senere tid hatt en annen rolle i laget, noe som trolig ikke har gavnet oss verken defensivt eller offensivt.

Jeg ønsker meg dette laget når Bradley Johnsen er tilbake:

----------------------Ankergren------------------------

Hughes -------- Marques-------Michalik-------------Sheehan

------------------------Douglas (c)-------------------------

---Snodgrass ----------------Delph----------B. Johnson------

--------------------Becchio--------------Beckford---------

subs: Lucas, Huntington, Christie, Robinson, Prutton
Jon R.

baste

Kanske det er midtbanen som er problemet??? Henger i allefall sammen, ser ut for meg, etter 2 kamper med Grayson at ting bedrer seg. Ang forsvaret, så kan problemet være at for mange mener at de vet best, trenger en (1) sjef der bak. Evt en Batty/ Dacourt type på midtbanen. Ã... gi capt bindet til Frazer var muligens den største tabben til McAlliser?

Noe mangler i allefall, men som sagt, bedring å spore. Så kanskje var det "bare" McAllister som ikke var dyktig nok. Tiden vil vise.. MOT

baste

Quote from: Jon R on December 30, 2008, 20:51:38
Enig med deg, kaizer:  Gi kapteinbindet tilbake til Douglas og bruk han som et ultradefensivt anker på midten. Fra denne posisjonen ledet han de bakre troppene suverent ifjor. I følge bla JanOves rapporter har han i den senere tid hatt en annen rolle i laget, noe som trolig ikke har gavnet oss verken defensivt eller offensivt.

Jeg ønsker meg dette laget når Bradley Johnsen er tilbake:

----------------------Ankergren------------------------

Hughes -------- Marques-------Michalik-------------Sheehan

------------------------Douglas (c)-------------------------

---Snodgrass ----------------Delph----------B. Johnson------
                                            I     
                                            I                                                                                     
                                            V
--------------------Becchio--------------Beckford---------

subs: Lucas, Huntington, Christie, Robinson, Prutton. Godt nok lag til å rule i L1

Delph med frie tøyler framover. Da blir det bra ja

RuneSve

Ingen Frazer? Greit at han ikke er mitt klareste førstevalg, men burde hvertfall hatt en plass på benken syns jeg.

Oggy

Quote from: RuneSve on December 30, 2008, 21:46:42
Ingen Frazer? Greit at han ikke er mitt klareste førstevalg, men burde hvertfall hatt en plass på benken syns jeg.

Ingen Howson heller, Ragnar ?
Ellers ser laget meget så bra ut  ;)
Oggy

OPM

Dette var kloke ord Jon. Jeg er av samme oppfatning som deg. Det er spillesystemet som har vært vår store svakhet i høst. Possessionfotball blir rett og slett for naivt på dette nivået. Macca innså aldri at man også må være kynisk og spille long ball av og til.  
Det som imidlertid er helt uforståelig er hvordan laget har blitt så fullstendig talentløse på dødballer imot. Samme forsvaret i fjor var bunnsolid. Hele høsten har vært preget av manglende markeringer og ballwatching, spesielt på hjørnespark. At ikke en mann som Telfer med så lang erfaring har kunnet bidra noe her forstår jeg ikke, og det mener jeg taler mot han. -Regner med han forsvinner i januar, uten at vi blir svekket av den grunn.
Jeg støtter ditt valg av kaptein. Douglas er er den suverene lederen av de vi har i stallen nå. Jeg mener ellers ikke at det er nok å bytte ut Frazer.- Vi trenger en keeper som er sikrere i  feltet enn Kasper. Lucas tror jeg rett og slett ikke er god nok.. Midtbanene og spissene holder i massevis dersom vi henter tilbake BradleyJohnson. Vi tåler til og med skader på Beckford eller Becchio med Christie i bakhånd.

janove

Quote from: Mr Kaizer on December 30, 2008, 19:57:41

Meget godt innlegg, Jon Ragnar! Tror man gjør lurt i å følge dine betraktninger og spådommer fremover. Du fikk (dessverre!) helt korrekt i Macca, til slutt.

Denne lederen i de bakre rekker har jeg også ropt, grått og klort etter denne høsten, dog er dine ord om at forsvaret neppe er dårligere enn i fjor høst helt korrekt. Jeg har også spurt de som ser kampene (bla. Henning og Janove) om midtbanen (under Macca) gjorde en god nok defensiv jobb - som vi alle veit starter jo ethvert forsvar med spissene... - uten at jeg tror de fikk med seg spørsmålet.

Likevel synes jeg en klar lederfigur er et must i januar. Frazer er den offisielle kapteinen, mens jeg tror Jon Douglas (uten at jeg veit hvordan det oppfattes innad) er den reelle kapteinen på banen. Syns likevel vi mangler en klar bauta.

Uansett og som sagt, det skal bli svært spennende å lese dine profetier fremover, JR!  :) Nå som Håkon også endelig er positiv til manager, må jo dette bli bra!!  ;D

Jeg vet ikke om du har sett kampen mot Stockport. Her endret Grayson system til andre omgang.
Douglas kommer mer til sin rett, samtidig som han avlaster forsvaret. Dette har vaert et problem denne sesongen. Forsvaret har blitt avsloert uten noen beskyttelse fra midtbana.
Maal imot paa doedballer ble etter hvert et mentalt problem og har ikke noe med system aa gjoere.
Forrige sesong ble Douglas brukt som et defensivt anker. Svakhetene til forsvarerne ble ikke avsloert saa lett.
Du husker sikkert den perioden foer jul i fjor, der Douglas var ute med skade?
Naar det gjelder nye forsvarsspillere, burde disse vaert kjoept i sommer. Det er kun Huntington og White som har potensiale. Tiden begynner imidlertid aa renne ut for Huntington.
Litt om spillestilen til McAllister. Som jeg har nevnt mange ganger tidligere, var Leeds med og uten Kilkenny, to forskjellige lag. Kilkenny sto for den meningsloese possession fotballen, som ikke foerte til noe. Hadde McAllister spillt med Douglas som anker og latt vaere aa bruke Kilkenny, ville tabellsituasjonen i dag vaert mye bedre.
Naa ser jeg at noen skal ha Sheehan og Johnson paa venstresiden. Jeg haaper at dette ikke er ment serioest!

Hallgeir *

Jeg er helt enig med janove. Det Johnson viste i Leeds før han forsvant ut på lån til Brighton, var skrale saker, i alle fall i de kampene som gikk på tv. Det jeg ellers klarte å få med meg av kampreferater fortalte det samme. Derfor forstår jeg ikke det plutselige knefallet for Johnson nå. Han har mye å bevise før han evt. får tillit.
Super Leeds since 1968

Jon R

Quote from: Oggy on December 30, 2008, 22:46:01
Quote from: RuneSve on December 30, 2008, 21:46:42

Ingen Howson heller, Ragnar ?
Ellers ser laget meget så bra ut  ;)

Ingen Howson og ingen Frazer i 16 manns troppen. Og ingen Kilkenny for den saks skyld. Understreker ikke dette poenget mitt? Stallen vår er STERK!  :)

mvh Jon Ragnar
Jon R.

Jon R

Quote from: janove on December 30, 2008, 22:49:08

Jeg vet ikke om du har sett kampen mot Stockport. Her endret Grayson system til andre omgang.
Douglas kommer mer til sin rett, samtidig som han avlaster forsvaret
. Dette har vaert et problem denne sesongen. Forsvaret har blitt avsloert uten noen beskyttelse fra midtbana.
Maal imot paa doedballer ble etter hvert et mentalt problem og har ikke noe med system aa gjoere.
Forrige sesong ble Douglas brukt som et defensivt anker. Svakhetene til forsvarerne ble ikke avsloert saa lett
.

Høres nettopp ut som om det er systemet som har sviktet, janove!  Som du selv skriver: Grayson endret systemet i 2 omgang og forsvaret ble tryggere fordi Douglas da bidro med bedre beskyttelse fra midtbanen.  :o

Når det gjelder Johnson tror jeg absolutt at vi har bruk for en venstrebeint og målscorende  midtbanespiller i laget vårt. Synes han viste lovende takter i flere kamper ifjor og hans 6 mål for bunnlaget Brighton taler for seg. :)
Jon R.

Svend Anders

Forsvaret fungerte vel best i våres da Lubo og Huntington spilte sammen? Jeg mener og tror Huntington var noe av nøkkelen til at det "satt" da, og det er godt mulig Douglas sin støtte-rolle også avlastet behovet for en stoppersjef da (og kanskje kan det gjøres igjen?).

Behovet for en sjef i forsvaret er direkte uttalt av begge våre keepere, og av andre i og rundt klubben.

For å ta høstens stoppere:
* Rui er ikke den mest pratsomme stopperen
* Lubo snakker lite engelsk og desto mindre pratsom
* Telfer snakker, men er treg + at han rett og slett ikke har maktet å gripe denne "leder-rollen".
* Huntington har vært og er fortsatt skadet
+ Ta også med stadige endringer (av diverse årsaker) på både stopper og forsvarsfirer gjennom hele høsten.

Muligens kan Grayson gjøre grep (som f.eks med Douglas i mer anker-rolle) som gjør behovet for sjef mindre, men uttalelsene som kommer fra Elland Road tyder vel på at ny stopper allerede står på lista.

Jeg er ikke helt sikker på at denne Gow vil gi oss så mye. Christie har jeg mer tro på, om han holder seg skadefri utover.

Og jeg håper Casper kan gripe om keeperplassen med solid grep (!) nå.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Trond90

Var mange som skrev her att visst vi rykket opp i mai, så kom vi til og ha de beste midstopperen i CCC med Lubo, Rui og Hunty. Ser ut som det har forandret seg litt nå, slik er fotball. Jeg mener att Lubo og Rui skal være gode nok.. men vi har ikke vondt av og få inn en midtstopper til. Gledelig og se att Casper er tilbake mellom stengene, har hatt nerver hver gang jeg har sett navnet Lucas i MÃ...L, selv om han hadde en "verdensklasse" redning mot Swindon(?).  Svend Anders, du er vel litt "inside";) i klubben.. har du hørt noe om hvor mye penger Simon får til spillerkjøp i Januar? MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Svend Anders

Ikke hørt noe om hvor mye penger det finnes, og det avhenger nok også litt av hvor mange de får skippet ut(også lønn).

Siste inn-rykte før jeg tar kvelden: Lee Hughes (høyst uoffisielt rykte!)

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

baste

Quote from: Svend Anders on December 31, 2008, 01:29:57
Ikke hørt noe om hvor mye penger det finnes, og det avhenger nok også litt av hvor mange de får skippet ut(også lønn).

Siste inn-rykte før jeg tar kvelden: Lee Hughes (høyst uoffisielt rykte!)

SA

En spiss til ?
Full name Lee Hughes
Date of birth 22 May 1976 (1976-05-22) (age 32)
Place of birth    Smethwick, England
Height 5 ft 10 in (1.78 m)
Playing position Striker
Club information
Current club Oldham Athletic
Number 9
Senior clubs1
Years Club App (Gls)*
1995â€"1997-  Kidderminster Harriers 108 (51)
1997â€"2001-  West Bromwich Albion 155 (79)
2001â€"2002 - Coventry City            42 (15)
2002â€"2004 - West Bromwich Albion 55 (11)
2007â€"         Oldham Athletic           25 (12)   

ragnar

Er dette den samme Lee Hughes som ble dømt for noe bilgreier for noen år siden?
*In El Loco we trust!*

peacock

Lee Hughes?
Ja, hent inn en morder. Det er bra for imaget!

janove

Quote from: Jon R on December 31, 2008, 00:58:00
Quote from: janove on December 30, 2008, 22:49:08

Douglas kommer mer til sin rett, samtidig som han avlaster forsvaret
. Dette har vaert et problem denne sesongen. Forsvaret har blitt avsloert uten noen beskyttelse fra midtbana.
Forrige sesong ble Douglas brukt som et defensivt anker. Svakhetene til forsvarerne ble ikke avsloert saa lett
.

Høres nettopp ut som om det er systemet som har sviktet, janove!  Som du selv skriver: Grayson endret systemet i 2 omgang og forsvaret ble tryggere fordi Douglas da bidro med bedre beskyttelse fra midtbanen.  :o

Når det gjelder Johnson tror jeg absolutt at vi har bruk for en venstrebeint og målscorende  midtbanespiller i laget vårt. Synes han viste lovende takter i flere kamper ifjor og hans 6 mål for bunnlaget Brighton taler for seg. :)

Naa har ikke jeg forsvart systemet til McAllister. Nevner kun at doedballer i mot, ikke har noe med systemet aa gjoere.
Gaar du tilbake til forrige sesong, saa vil du se hva jeg mente om denne possession fotballen. Dette var naar alle her paa forumet hyllet denne spillestilen! Jeg saa tidlig, at Kilkenny ville vaere et problem for fremdriften.

Naar det gjelder Johnson, saa har jeg tilgode aa se ham spille en god kamp. Det Leeds trenger er hurtighet.
Gang paa gang ser vi at mangel paa hurtighet blir et problem.