Det er på tide med HANDLING!

Started by Dennis, February 17, 2009, 23:02:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: cherry on February 18, 2009, 08:46:50
HANDLINGEN burde vært gjort i januar, og der fikk vi jo tak i noen. Men ikke nok kvalitet.

HANDLING ift og få ut potensiale i spillergruppa`er jo det vi sliter med. Mener fortsatt at vi har League 1`s beste tropp, men spillerne virker fornøyde bare de får spille....helt uforståelig mot de lagene vi spiller mot. Vinnermentaliteten ...den er på vekselstrøm... >:(

Helt enig her!

Tror også stallen er mer enn god nok; det er mellom ørene det sitter (eller ikke sitter)
Marching on together!

Promotion 2010

Quote from: Mr Kaizer on February 19, 2009, 12:54:01
HANDLINGEN burde vært gjort i januar, og der fikk vi jo tak i noen. Men ikke nok kvalitet.

HANDLING ift og få ut potensiale i spillergruppa`er jo det vi sliter med. Mener fortsatt at vi har League 1`s beste tropp, men spillerne virker fornøyde bare de får spille....helt uforståelig mot de lagene vi spiller mot. Vinnermentaliteten ...den er på vekselstrøm... >:(

Helt enig her!

Tror også stallen er mer enn god nok; det er mellom ørene det sitter (eller ikke sitter)

Jeg tror det er kortsiktig tenkning å tro at "bare vi bytter ut hele spillergruppa så...".

Ankers - Dansk landslagsspiller

Frazer - PL spiller (?)
Hughes - 500 kamper på høyere nivå
Marques - landslagsspiller fra sist Afrika-mesterskap
Naylor - bra nok, all erfaring fra høyere nivå
Sheehan - erfaring fra høyrer nivå (samme med Dicko)

Prutton - erfaring fra PL til L1
Douglas - erfraing fra PL til L1
Delph - talent utenom det vanlige
Robbo - opprykk i fjor
Snodgrass - uprøvd
Kilkenny - landslagsmann fra Australia

Becchio - bra nok
Beckford - kanskje den som leverer best i forhold til nivå
Trundle - masse erfaring også fra CCC
Enoch - erfaring fra alle nivåer

Vi mangler nok en måltyv til, og kanskje en midtbanespiller som skårer mye og styrer spillet.

Men vi har erfraing og kvalitet som tilsier opprykk!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Promotion: jeg tror at problemet ligger i at det er noe som feiler miljøet innad i troppen. er helt tydelig at det er noe galt med lagmoralen i leeds. er jo ingen som gutser på banen! det har vært et problem helt siden PL dagene at midtbanen bare lunter etter, når de skal presse i forsvar.

jeg tror at Grayson kommer til å løse dette problemet med å få inn guts i laget til sommeren.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Quote from: Promotion 2010 on February 19, 2009, 13:04:36

Helt enig her!

Jeg tror det er kortsiktig tenkning å tro at "bare vi bytter ut hele spillergruppa så...".

Jeg veit ikke om du kanskje sikter til første innlegg i tråden, men det var ikke nye spillere jeg siktet til. Jeg mener de som allerede er her, er gode nok på papiret til opprykk, men de mangler motivasjon, innstilling, vilje etc til å utnytte potensialet.

Nok snakk, det må handling til for å nå opårykk var poenget mitt. Spillerne må slutte å lulle seg rundt i Leeds-drakten og være fornøyd med tilværelsen slik den er nå, de må sloss både for klubbens skyld og for sin egen framtid i den.
Marching on together!

RuneSve

Spørsmål til dere som mener stallen er altfor dårlig til opprykk:

Hvilke spillere i den gjennomsnittlige førsteelleveren i år er dårligere enn i fjor, da vi samlet nok poeng til opprykk (om det ikke var for -15)?

Ikke glem at flere av spillerne som stort sett var faste i fjor, er på benken i år, fordi vi har bedre alternativer.

berlin

Quote from: RuneSve on February 19, 2009, 16:49:43

Hvilke spillere i den gjennomsnittlige førsteelleveren i år er dårligere enn i fjor, da vi samlet nok poeng til opprykk (om det ikke var for -15)?

Ikke glem at flere av spillerne som stort sett var faste i fjor, er på benken i år, fordi vi har bedre alternativer.

Jeg tror som deg, RuneSve, at det ikke først og fremst er spillerne som er for dårlige, det er andre faktorer som jeg har nevnt i andre "frustrasjonstråder" som virker negativt inn på lagets prestasjoner. Dette er altså ikke et innlegg MOT deg RuneSve, heller tvert imot.  :)

Men jeg har kommentar til din siste setning: Det er ikke gitt at de som var faste i fjor og som er mye på benken i år, er dårligere enn de som er faste i år. Laget underpresterer og ikke vet jeg hva som er galt med Prutton, Kilkenny, Michalik m.fl. OK, de er ikke veldig gode spillere, spesielt ikke Kilkenny, men at de står spesielt tilbake fra dagens "førsteellever" er jeg skeptisk til. Man må huske at t.o.m. Michalik "en gang i tiden" gjorde bra kamper for oss.

Det synes for meg klarere at sviktende prestasjoner har en sammenheng med de mange managerskiftene,
og et gjennomgående fravær av positivitet, vinnerkultur og guts-inspirert tone, trolig på alle plan i klubben. Man får inntrykk av at klubben delvis er "litt slapp" delvis "rådvill" ispedd en dash "frykt". Selvfølgelig har managerskiftene gjort at en manager aldri har fått tid til å komponere sin spillerstall fullt ut, men det burde absolutt vær mulig å få mer ut av den troppen vi har i dag ja.

Støtter Grayson som faktisk kan vise til et poengsnitt på 1,77. Blir det 7-8 tap til før sesongen er over er jeg jammen ikke sikker på hva som skjer, men enn så lenge håper jeg på at trenden snus og at vi når play-off. Det er i hvertfall tid nok til å klare det.

Støtter laget, men er enig at spillerne absolutt må ta seg sammen. Innsatsen skal kunne være på topp, selv om troen ikke er tilstede. Når det er sagt, fører tro og selvtillit til at man klarer å yte mer i idrett generelt, fotball intet unntak.

veteranen

Quote from: berlin on February 19, 2009, 17:36:54

Jeg tror som deg, RuneSve, at det ikke først og fremst er spillerne som er for dårlige, det er andre faktorer som jeg har nevnt i andre "frustrasjonstråder" som virker negativt inn på lagets prestasjoner. Dette er altså ikke et innlegg MOT deg RuneSve, heller tvert imot.  :)

Men jeg har kommentar til din siste setning: Det er ikke gitt at de som var faste i fjor og som er mye på benken i år, er dårligere enn de som er faste i år. Laget underpresterer og ikke vet jeg hva som er galt med Prutton, Kilkenny, Michalik m.fl. OK, de er ikke veldig gode spillere, spesielt ikke Kilkenny, men at de står spesielt tilbake fra dagens "førsteellever" er jeg skeptisk til. Man må huske at t.o.m. Michalik "en gang i tiden" gjorde bra kamper for oss.

Det synes for meg klarere at sviktende prestasjoner har en sammenheng med de mange managerskiftene,
og et gjennomgående fravær av positivitet, vinnerkultur og guts-inspirert tone, trolig på alle plan i klubben. Man får inntrykk av at klubben delvis er "litt slapp" delvis "rådvill" ispedd en dash "frykt". Selvfølgelig har managerskiftene gjort at en manager aldri har fått tid til å komponere sin spillerstall fullt ut, men det burde absolutt vær mulig å få mer ut av den troppen vi har i dag ja.

Støtter Grayson som faktisk kan vise til et poengsnitt på 1,77. Blir det 7-8 tap til før sesongen er over er jeg jammen ikke sikker på hva som skjer, men enn så lenge håper jeg på at trenden snus og at vi når play-off. Det er i hvertfall tid nok til å klare det.

Støtter laget, men er enig at spillerne absolutt må ta seg sammen. Innsatsen skal kunne være på topp, selv om troen ikke er tilstede. Når det er sagt, fører tro og selvtillit til at man klarer å yte mer i idrett generelt, fotball intet unntak.

Håper ikke at din støtte til manager Grayson ene og alene er tuftet på det "faktum" at han hittil har et snitt på 1,77 poeng pr kamp, for da er denne støtten i så fall tuftet på en illusjon.

Vi har spilt 10 kamper etter at Simon Grayson overtok. 5 av disse er vunnet, 1 er spilt uavgjort og 4 er tapt. Dette har ifølge mine beregninger gitt oss 16 poeng på 10 kamper. Hvis vi så deler 16 på 10, så ender vi opp på 1,6. Er du med?

Betyr disse sjokkerende opplysningene at du ikke lenger kan støtte manageren?  ;D

berlin

Quote from: veteranen on February 19, 2009, 19:41:55
Quote from: berlin on February 19, 2009, 17:36:54

Håper ikke at din støtte til manager Grayson ene og alene er tuftet på det "faktum" at han hittil har et snitt på 1,77 poeng pr kamp, for da er denne støtten i så fall tuftet på en illusjon.

Vi har spilt 10 kamper etter at Simon Grayson overtok. 5 av disse er vunnet, 1 er spilt uavgjort og 4 er tapt. Dette har ifølge mine beregninger gitt oss 16 poeng på 10 kamper. Hvis vi så deler 16 på 10, så ender vi opp på 1,6. Er du med?

Betyr disse sjokkerende opplysningene at du ikke lenger kan støtte manageren?  ;D

Kommentarer fra berlin (ikke byen):

Avsnitt 1: Du kjenner meg godt nok til å vite at min støtte til Grayson helt klart er tuftet på snittet 1,77.
Avsnitt 2: Nei, jeg er overhodet ikke med, skjønner nada. For noe pisspreik, ta opp igjen matematikken din, vettis. Nytter ikke å flyte på den erfaring som nikket ditt tilsier at du har (på et eller annet område)

Avsnitt 3: De nye sjokkerende opplysningene (regnefeil: snitt 1,6) gjør at jeg nå føler meg helt svimmel i valget mellom å støtte Grayson eller ikke. Jeg lider.

Du skulle aldri ha avslørt dette, du har påført meg stor smerte.

;D

Kickthemdown

Quote from: Promotion 2010 on February 19, 2009, 13:04:36

Helt enig her!

Ankers - Dansk landslagsspiller

Frazer - PL spiller (?)Hughes - 500 kamper på høyere nivå
Marques - landslagsspiller fra sist Afrika-mesterskap
Naylor - bra nok, all erfaring fra høyere nivå
Sheehan - erfaring fra høyrer nivå (samme med Dicko)

Prutton - erfaring fra PL til L1
Douglas - erfraing fra PL til L1
Delph - talent utenom det vanlige
Robbo - opprykk i fjor
Snodgrass - uprøvd
Kilkenny - landslagsmann fra Australia

Becchio - bra nok
Beckford - kanskje den som leverer best i forhold til nivå
Trundle - masse erfaring også fra CCC
Enoch - erfaring fra alle nivåer

Vi mangler nok en måltyv til, og kanskje en midtbanespiller som skårer mye og styrer spillet.

Men vi har erfraing og kvalitet som tilsier opprykk!
Er det rart at vi blir skuffet om vi går rundt med sånne tanker. Fraz skulle aldri vært profesjonell fotballspiller...

Alta-White

berlin

Quote from: Alta-White on February 19, 2009, 21:00:27
Er det rart at vi blir skuffet om vi går rundt med sånne tanker. Fraz skulle aldri vært profesjonell fotballspiller...

Alta-White

Jammen, stakkars Fraz da! Du vet jo at han duger enda mindre til andre yrker, så som snekker, banemann,
brannmann, dataingeniør, lege og slikt.  ;D

Har du hjerte til å kaste han ut i arbeidsledighet, hæ? Har du virkelig det?  ;D

jackbauer68

Quote from: berlin on February 19, 2009, 21:10:47

Alta-White

Jammen, stakkars Fraz da! Du vet jo at han duger enda mindre til andre yrker, så som snekker, banemann,

Har du hjerte til å kaste han ut i arbeidsledighet, hæ? Har du virkelig det?  ;D

akkurat han unner eg ikkje å få kle seg i hvitt jaffal 8)

lojosang

Litt ironisk at en tråd med denne tittelen er så full av PRAT!  ;D

Og se, her kommer mer.  8)
- Leif Olav

berlin

Quote from: jackbauer68 on February 19, 2009, 21:26:42

Alta-White

Mener du legefrakk eller leedsdrakt?  8)

jackbauer68

Quote from: berlin on February 20, 2009, 09:36:18
Quote from: jackbauer68 on February 19, 2009, 21:26:42

Alta-White

Mener du legefrakk eller leedsdrakt?  8)

med frazer`s manglende retningssans i minne mangler han sikkert også noen egenskaper som skal til for å bli lege.......eneste hvite antrekk eg ser for meg passer for han er engledrakt ;D

RuneSve

Noterer meg at ingen av spillerkritikerene har svart på spørsmålet mitt enda. Jeg er helt enig med deg, berlin.

Jeg tror det er mange faktorer som spiller inn på at vi presterer så dårlig. Fansens økende frustrasjon, hyppige managerskifter, mye rotasjon i førsteelleveren pga dette, mange lånsspillere som går inn og ut, osv osv osv osv.

jackbauer68

Eg er rimelig sikker på at vi ikkje hadde tatt like mange poeng i fjor hvis vi hadde startet med 0 som de andre.Det faktum at vi hadde -15 skapte en vannvittig glød og en uslålig entusiasme for å ta igjen de andre. Det tok ikkje lange tiden fra vi var ajour til prestasjonene dalte dramatisk.

Problemet er vel først å fremst at de "viktigste" posisjonene er besatt av middelmådigheter i år som i fjor.Keeper,Midtstopper,Midtbanesjef og Spiss/goalgetter er sentrallinjen i laget. Keeperen vår er for dårlig/ustabil,Naylor kan være løsningen bak og Beckford ER løsningen fremme. På midten har vi som kjent Douglas,genralen for Leeds`store nedtur. Når vi i tillegg kan fastslå at vi ikkje har hatt backer med ett minimum av ferdighetsnivå noen av sesongene,forteller det meg at her er plass til en flokk med forsterkninger.

Look to Leicester,de presterer slik vi skal forlange av Leeds på dette nivået.

BASTA 8)

asLeeds

DALHEIM WHITES