10 kamper igjen

Started by LeifMorten, March 11, 2009, 12:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

baste

Ubeseiret på 10 kamper er meget bra, men som vi ser under "her gikk det galt" så tapte vi kampen om direkte opprykk med McAllister ved roret. Synd og skam.

Tror Grayson er rett mann, han har så langt innfridd. Eneste minuset er vel at han velger å kjøre på med samme lag i går, til tross for at mange her på forumet ropte etter bytte. Ett bytte som det senere skulle vise seg at det burde vært gjort.

Marching on together

jackbauer68

Quote from: baste on April 08, 2009, 10:13:39
Ubeseiret på 10 kamper er meget bra, men som vi ser under "her gikk det galt" så tapte vi kampen om direkte opprykk med McAllister ved roret. Synd og skam.

Tror Grayson er rett mann, han har så langt innfridd. Eneste minuset er vel at han velger å kjøre på med samme lag i går, til tross for at mange her på forumet ropte etter bytte. Ett bytte som det senere skulle vise seg at det burde vært gjort.

Marching on together

Da får du sjekke hvor mange ganger i løpet av de siste 10 kampene folk her på forumet har skreket etter bytter som etterpå har vist seg IKKJE skulle vært gjort 8)

berlin

Ad Another_Roger:

Personlig har jeg ikke noe imot at han er aktiv på forumet. Han må jo ha et 1/2 Leeds-hjerte i det minste, i tillegg til at nok synes vi har et aktivt, engasjerende og bra forum.

"Problemet" løser seg selv i mai, da vi ikke lenger er i samme divisjon.  ;D Tviler på om han vil følge Leeds spesielt nøye når vi er i CCC, og Mere Tran er League 1. Vel og merke om ikke det halve Leeds-hjertet er blitt et helt Leeds-hjerte.   ;)

Men et velment råd har jeg til Another_Roger: Vi Leeds-supportere ryker først og fremst i tottene på hverandre på forumet umiddelbart etter en skuffelse. Da skriver vi litt i "affekt" for å si det slik. Dermed er det smart av Another_Roger å drøye skriving et døgn,
selv om du har aldri så mye lyst til å kommentere. Hvis du ikke greier å holde deg, bør det være forsiktige og oppmuntrende kommentarer, som ikke kan misforstås(ironisk), ellers vil nok de fleste kommentarer fra deg i en sådan stund bli tolket svært så negativt. Sånn er det bare,
og der har Another_Roger færre "rettigheter" som ikke-Leeds-supporter.

Forøvrig overlater jeg til moderatorer å gripe inn her, men personlig så ønsker jeg Another_Roger velkommen, så lenge det er Leeds-relaterte innlegg, og ikke diverse om Mere Tran, som interesser oss et visst sted.

Ad 10 kamper igjen:

Javisst er det en teoretisk sjanse enda for 2.plass, og den skal vi holde fast i.
Den er imidlertid vesentlig mindre, disse 2 "tapte" poengene kan bli utslagsgivende,
men forhåpentligvis ikke.

Hvis Pborough og Leicester gjør jobben sin (håper jo ikke det, men hvis..) og havner på 90+ poeng, så vil laget slappe mer av den siste eller de to siste kampene, vel og merke hvis play-off er sikret. Det kan være en fordel å bygge opp fokus og psyke på play-off i stedet for å være uendelig skuffet over at 2.plassen røk i siste serierunde. Jeg er nemlig helt overbevist om at den mulige 2.plassen romsterer i hodet på spillerne, selv om det uttales at "Vi tar en kamp om gangen", og tar 2.plassen som en bonus. I think not, og nullstilling kan være viktig, samt et par kamper å spille i et slik "modus".

Men altså, hverken supportere eller spillerne har helt gitt opp håpet om 2.plass enda.
Vi får se hvordan vi står etter Leicester-kampen 13.april.

Da reiser jeg på fjellet, med håp om 2 seire innen jeg er tilbake. God påske!  :)

TK20

Quote from: berlin on April 08, 2009, 10:32:44
Hvis Pborough og Leicester gjør jobben sin (håper jo ikke det, men hvis..) og havner på 90+ poeng, så vil laget slappe mer av den siste eller de to siste kampene, vel og merke hvis play-off er sikret. Det kan være en fordel å bygge opp fokus og psyke på play-off i stedet for å være uendelig skuffet over at 2.plassen røk i siste serierunde. Jeg er nemlig helt overbevist om at den mulige 2.plassen romsterer i hodet på spillerne, selv om det uttales at "Vi tar en kamp om gangen", og tar 2.plassen som en bonus. I think not, og nullstilling kan være viktig, samt et par kamper å spille i et slik "modus".

Enig. Vi må fokusere på play-off. Sjansen for direkte opprykk var liten, og jeg tror vi vil se i mai at poengtapet i går ikke gjorde noe fra eller til, siden Peterborough og Leicester helt sikkert leverer varene. Merker jeg er utrolig misunnelig på de som rykker opp direkte, play-off kutter ned livene til de involverte med hvertfall 5 år. Men i år SKAL vi greie det!

rastafari

Da er 10 kamper igjen blitt til 5. Vi har 6 poeng + noen mål å gå på i forhold til Tranmere. Og som kampen igår mot LO viste, vi skal ikke ta noe på forskudd. Og det overrasker meg stadig at vi, som Leeds supportere, ikke har lært.
Jeg håper noen går i seg selv etter gårsdagens kamp. At det går an å være så sikre på seier og så tøffe i trynet?? Det er jo Leeds vi forholder oss, og igår på bortebane og etterhvert mot 10 mann!! Da ble vel U'en mer som forventet enn B'en, dessverre.

Tilbake til topic: Hvor viktigste kamp bli hjemme-matchen mot Tranmere. Unngår vi tap der, er nok play-off sikret. Ã... tro på direkte opprykk nå, etter 2 tapte poeng, er vel å tro på julenissen i mai.

Det som også redde play-off for oss, er at Tranmere og Cunthorpe møtes i siste runde.

Jeg tror på play-off siden vi slår Tranmere hjemme, og de spiller U mot Cunthorpe. Vi får 10p til, ender på 82p. Tranmere får også 10p, og ender på 76p.
Men om vi skulle misse hjemme mot Tranmere, er jeg usikker. Verste scenariet er at vi MÃ... vinne siste hjemmekampen. Da blir det som en finale, og det har vi ikke mye positive minner om.

Men jeg tror på play-off og reiser nå på påskeferie og håper Walsall tar poeng fra Tranmere.
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Another_Roger

Leeds greier playoff fint. Det skal utrulig mykje til for at Leeds ryker ut av topp6. MK Dons har veldig vanskelig program og kan ryke! Playoff er i seg sjøl et nervehelvete som vanligvis ender med tårer. Det er totalt umulig å seie kven som vil vinne en playoff. Ofte har det vist seg at laget som kjem på 6.plass har et psykologisk overtak. 3.plass er det verste statistisk sett. Tranmere havna der for 3 år sidan, og vi røyk på straffer mot Hartlepool etter å ha henta inn 0-2 på Prenton Park.

Eg trur Leeds går opp pga av stor stall og kvalitet i alle ledd relativt sett.

Asbjørn

Ad trådens emne:
Jeg er mest opptatt av de kommende 8 kamper nå!
- det er viktig å holde flyten, god-spiriten, i det gjenværende kampene! I så måte var det fint å se Graysons uttalelser etter kamp. Utad var det ikke snakk om oppvaskmøter etc, men at vi er ubeseiret siste ti, det var mye godt spill underveis i kampen.. keep the flow alive :)
Nå skal vi ikke snu enhver stein og lete etter syndebukker, nå skal vi 'bringe skuta til lands for sesongen' - og det skal vi gjøre med fart :)

- jeg vil være fornøyd med at vi 'lander' uten en skuffet-følelse som vi tar med oss inn i playoff. Gutta må være skjerpet & 'up for it'. Det skal vikke være en nedtur og 'dette går ikke i år heller'-følelse de går inn i det med. Det er viktig.

- vi må gjennom to semifinaler først. I fjor holdt vi på å ødsle bort finaleplassen med en dååårlig første semifinale. Men, vi reddet oss inn takket være at det var snakk om to oppgjør

- så er det en evt finale. Gårsdagen var IKKE en god 'opptakt' til hvordan man opptrer når det begynner å koke i topplokkene. Jeg håper virkelig at spillere som Sodje og Beckford (som manglet i går) vil kunne utgjøre en forskjell da, i hver sin ende av ¨banen.

- vi trenger nok også 'hell-faktoren' - det skal være vår tur nå! :)

-
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Tabellen 4 kamper før slutt i 2007-08:

1 Swansea City P42 83
2 Carlisle         P42 79
3 Doncaster     P42 73
4 Southend      P42 71
5 Nottm Forest P42 70

N.Forest gikk direkte opp!

Tabellen 4 kamper før slutt i 2008-09:

1 Leicester City  P 42 86
2 Peterborough  P 42 82
3 Millwall           P 42 76
4 MK Dons         P 41 75
5 Leeds United   P 42 75

Kan vi klare dette?  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Jeg håper på Millwall-seier over Peterborough til mandag, samt at vi gjør jobben mot Leicester. Verken Peterborough eller Millwall vinner sine resterende kamper og dermed kan vi klare det!
Marching on together!

Promotion 2010

Motstanderne til topplagene i L1 resten av sesongen. Leicester er vel klare med sine 86 poeng! P.boro har to tøffe borte og må vel kjenne litt på kampprogrammet nå. De tape to og spille en u.....hvis vi skal ha en sjanse! 
7 lag kjemper om 6 plasser, eller rettere sagt 4 play-off posisjoner!

Leicester:          
Leicester v Leeds   
Southend v Leicester                           
Leicester v Scunthorpe
Crewe v Leicester

Peterborough:
Millwall v Peterborough 
Peterborough v Stockport
Colchester v Peterborough
Peterborough v Swindon       

Millwall:                  
Millwall v Peterborough         
Bristol Rovers v Millwall         
Millwall v Leyton Orient         
Carlisle v Millwall                 

MK Dons:           
MK Dons v Bristol Rovers       
Scunthorpe v MK Dons         
MK Dons v Walsall               
Hereford v MK Dons             
Northampton v MK Dons       

Leeds:            
Leicester v Leeds               
Leeds v Tranmere               
Hartlepool v Leeds             
Leeds v Northampton         

Scunthorpe:
Hartlepool v Scunthorpe     
Scunthorpe v MK Dons       
Northampton v Scunthorpe 
Leicester v Scunthorpe       
Scunthorpe v Cheltenham   
Scunthorpe v Tranmere       

Tranmere:
Tranmere v Hereford
Leeds v Tranmere
Tranmere v Yeovil
Scunthorpe v Tranmere

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Plutselig så står vi bare igjen med et håp om play-off:

Tabellen...
Leicester       43 89 40 77 1-0 FT  v Leeds
Peterborough  42 82 24 74 KO 19:45 (A) v Millwall
Milton K D      42 78 34 80 2-1 FT  v Bristol Rovers
Millwall          42 76 11 57 KO 19:45 (H) v Peterborough
Leeds           43 75 22 70 0-1 FT  v Leicester
Tranmere      43 72 15 59 2-1 FT  v Hereford
Scunthorpe   41 70 17 73 3-2 FT  v Hartlepool

...og kampene:

Leeds:                         
Leeds v Tranmere               
Hartlepool v Leeds             
Leeds v Northampton         

Scunthorpe:   
Scunthorpe v MK Dons       
Northampton v Scunthorpe 
Leicester v Scunthorpe       
Scunthorpe v Cheltenham   
Scunthorpe v Tranmere       

Tranmere:
Leeds v Tranmere
Tranmere v Yeovil
Scunthorpe v Tranmere

Med seier over Tranmere så er vi i PO med ett poeng til!
Min første Leeds-kamp:

samadhi

Skulle vi finne på å tape kampen mot Tranmere neste helg er jeg redd at de to siste kampene kan bli mer spennende enn vi hadde regnet med.

Ser med skrekk og gru på en mulig 7.plass,,,
marching on together,
derudaf forever...

Another_Roger

Quote from: samadhi on April 13, 2009, 19:04:21
Skulle vi finne på å tape kampen mot Tranmere neste helg er jeg redd at de to siste kampene kan bli mer spennende enn vi hadde regnet med.

Hæ? Leeds slo jo Tranmere i halv 6 tida i dag når Goodison blei utvist. No må vi følge med her.

berlin

Quote from: Another_Roger on April 13, 2009, 20:11:33
Quote from: samadhi on April 13, 2009, 19:04:21

Hæ? Leeds slo jo Tranmere i halv 6 tida i dag når Goodison blei utvist. No må vi følge med her.

Vel er Mere Tran fra Liverpool, men hold banen til Everton unna denne diskusjoen!!!

samadhi

ordspillene sitter løst  ;)
marching on together,
derudaf forever...

LeifMorten

Leeds United - Swindon Town   
Crewe Alexandra - Leeds United   
Leeds United - Milton Keynes Dons 
Colchester United - Leeds United   
Leyton Orient - Leeds United 
Leeds United - Stockport County
Leicester City - Leeds United     
Leeds United - Tranmere Rovers 
Hartlepool United - Leeds United 
Leeds United - Northampton Town

10 kamper igjen. Fem hjemme og fem borte. Hjemmekampene bør gi 15 poeng. Spørsmålet er hva vi greier borte.

Crewe Alexandra er et lag som vi helt klart bør slå. Men de bør ha poeng dersom de ikke skal rykkke ned.
Colchester United kan blande seg inn i paly-off-diskusjonen med en god avslutning.
Leyton Orient er et lag som vi bør slå dersom vi ønsker å rykke opp. Men de kjemper mot nedrykk. Slike lag er vanskelige motstandere.
Leicester er helt klart den tøffeste oppgaven. Vi får håpe at de er klar for opprykk slik at de tar litt lett på oppgaven.
Hartlepool med Rune Lange bør også gå greit. Spesielt fordi Rune har lovet meg at han ikke skal score i denne kampen...

Tror at dersom vi tar 10 poeng (3 seire, 1 uavgjort og 1 tap) skal vi være fornøyd.

25 poeng holder til play-off. Spørsmålet er om 84 poeng holder til direkte opprykk.

Der var de ti poengene som jeg trodde vi ville ta på bortebane i de fem siste kampene i boks. Seier hjemme i neste kamp gir 25 på de siste ti kampene og 84 totalt.
Men jeg hadde trodd at et av de to første lagene ville gå på en smell.

R - R

Quote from: R - R on March 16, 2009, 12:43:24
Quote from: enur on March 16, 2009, 11:39:38
Endte opp med følgende tabell:

1. Leicester 95
2. Peterborough 88

3. MK Dons 87
4. Leeds 80
5. Scunthorpe 78
6. Millwall 78

No har ikkje eg predikert dei andre laga utanom Posh, MK og Leeds, men eg hamna opp med nær identisk poengsum.

Posh og MK på 88, medan Leeds får 80 poeng. Gi og ta to-tre poeng, så trur ikkje eg sanninga er langt unna. Leeds må ha ein perfekt avslutning på sesongen, og må vinne minimum sju av dei siste ni kampane for i heile tatt å kunne kome nær direkte opprykk. Ikkje umogeleg, men vi har tøffe kampar som f.eks MK heime og Leicester borte.

Overraskande nok har snittet for andreplassen dei siste fem åra berre vore 83 poeng. Ser ein på eit litt større perspektiv, dei siste ti åra, har snittet for opprykk vore 85 poeng.

Eg trur andreplassen i år må minst ha 85 poeng for å rykke opp. For å få så mange poeng, må Leeds vinne sju av dei siste ni kampane, og spele uavgjort dei siste to. Då kan målforskjell kome inn i biletet, og der har til dømes MK p.d.d. mykje betre målforskjell enn oss. Om Leeds vinn alle dei resterande kampane hamnar vi på 89 poeng, men dette er ikkje særleg sannsynleg.

(for dei som vil sjå på tidlegare år: http://stats.football.co.uk/league_one/)

Det realistiske å håpe på er å sikre play-off gjennom solid spel framover. Play-off har ikkje vore vår greie dei siste åra, men vi får håpe! I ein eventuell play-off er det sannsynleg at kampen vil stå mellom Leeds og taparen av Posh/MK Dons om andreplassen. I så måte er det viktig å unngå å hamne på sjetteplassen, som vil setje oss opp mot tredjeplassen i første play-off.

Blei desverre som frykta. Tippa ganske riktig på Posh/MK Dons, men undervurderte Leeds litt. Likefullt, antakelsen min om at vi måtte vinne resten av kampane for å sikre direkte opprykk var riktig. Vi hadde hatt betre målforskjell enn Posh, så det hadde gått. Menmen, no vinn vi play-off!
- Rune