10 kamper igjen

Started by LeifMorten, March 11, 2009, 12:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TK20

Quote from: Another_Roger on April 07, 2009, 11:10:54
eg trur at Tranmere har like stor sjans for å ta igjen Leeds som Leeds har for å ta 2.plassen. :)

På papiret ser det slik ut, men dersom du ser litt bak tabellen, så tror jeg du tar feil.

Gitt at Leeds vinner i dag, og tar tre poeng borte mot Leicester på mandag, må Leicester tape seks poeng på sine siste fire kamper.

Her er tre grunner til at Leeds tar andreplassen:

• Leicester har tapt 10 poeng på sine siste fem.
  • Leicester har et vanskelig kampprogram, med kamper mot opprykkskandidatene Southend og Scunthorpe, og nedrykkskandidatene Hereford og Crewe.
  • Leeds har vist best form av de fem største opprykkskandidatene, bortsett i fra Peterborough.

Her er tre grunner til at Leeds ikke tar andreplassen.

• Leicester har vært gode hele sesongen, og vil vise seg tittelen verdig ved å sette inn et gir når de andre puster dem i nakken.
  • Det er ikke sannsynlig at Leeds vinner de seks siste kampene, som vil komplettere en 9-kampers seiersrekke, og en rekke på 15 kamper uten tap.
  • Det er faktisk tre andre lag som ligger mellom Leeds og Leicester. Dersom Leicester mister form, har de andre et bedre utgangspunkt enn Leeds.

Jeg velger å se på den første listen ;)

Another_Roger

Quote from: JohnnyDouglas on April 07, 2009, 11:45:13
Quote from: Another_Roger on April 07, 2009, 11:10:54
eg trur at Tranmere har like stor sjans for å ta igjen Leeds som Leeds har for å ta 2.plassen. :)

På papiret ser det slik ut, men dersom du ser litt bak tabellen, så tror jeg du tar feil.

Gitt at Leeds vinner i dag, og tar tre poeng borte mot Leicester på mandag, må Leicester tape seks poeng på sine siste fire kamper.

Her er tre grunner til at Leeds tar andreplassen:

• Leicester har tapt 10 poeng på sine siste fem.
  • Leicester har et vanskelig kampprogram, med kamper mot opprykkskandidatene Southend og Scunthorpe, og nedrykkskandidatene Hereford og Crewe.
  • Leeds har vist best form av de fem største opprykkskandidatene, bortsett i fra Peterborough.

Her er tre grunner til at Leeds ikke tar andreplassen.

• Leicester har vært gode hele sesongen, og vil vise seg tittelen verdig ved å sette inn et gir når de andre puster dem i nakken.
  • Det er ikke sannsynlig at Leeds vinner de seks siste kampene, som vil komplettere en 9-kampers seiersrekke, og en rekke på 15 kamper uten tap.
  • Det er faktisk tre andre lag som ligger mellom Leeds og Leicester. Dersom Leicester mister form, har de andre et bedre utgangspunkt enn Leeds.

Jeg velger å se på den første listen ;)

Hehe. Ja, men det må du gjerne gjere. Eg må heilt ærlig seie resten av sesongen består av eit håp om playoff. Kor realistisk eller urealistisk dette er bryr eg meg ikkje om. Eg berre håpar på det beste. MK Dons har eit meget hardt program og Scunthorpe har ei terminliste som har hopa seg opp. Tranmere har både Scunthorpe og Leeds igjen på bortebane. Eg velger å sjå på dette som store muligheter for oss enn hinder. Er vi 2 poeng bak Scunny i siste kampen kjem dei til å vere på defensiven mens vi er i angrepsposisjon. Det blir veldig spennande.

Leeds tar playoffen greit, det er eg ganske sikker på.

berlin

Det er må en nesten total formsvikt til for at Leeds ikke klarer play-off. Vinner vi i kveld,
og mot Stockport er vi så godt som sikret, vil jeg tro.

Videre er jeg sikker på at Millwall minst klarer play-off, men de skal møte Peterborough på 2.påskedag, så de er realistisk sett en større utfordrer til 2.plassen enn Leeds, selv om de skal møte lag i nedrykksstriden.

Millwall-tap mot Yeovil, samt at Millwall slår Peterborough ville passe Leeds bra.

De lagene som kjemper om de 2 siste plassen, gitt at Leeds, Millwall og Pborough plasserer seg som nr 2,3 og 4 er jo:
MK Dons (finner de formen igjen, mon tro? )
Scunny (ok form)
Tranmere (bra form)
Southend (bra form)

Det blir spennende, og play-off er et lotteri. Her tror jeg alle 4 lagene stiller ganske likt.

Nå var dette en (nesten) objektiv analyse, og jeg tror Leeds skal bli en meget vankelig motstander i play-off. Up we go!

johnny gangster

No er det 5 kampar igjen av sesongen. Har nett sett mitt kjære Leeds United klare å rote vekk ein sikkert tre poengar mot eit heller dårleg Leyton Orient lag med ein mann utvist. Ser derfor ingen grunn til i det heile tatt å tenke på direkte opprykk no, det MÃ... vere køyrt. Ser derfor heller ein grunn til å rette fokus mot play off og dei siste kampane. Me ligg no 6 poeng foran Tranmere med likt mange kampar spelt og 5 foran Scounthorpe, som faktisk har 2 kampar mindre enn oss. Eg ser faktisk ingen grunn til å vere 100% sikker på at me klarar play off plass, klart det ser lyst ut no, men alt kan skje etter ein lang og tung sesong. Leeds og Tranmere skal faktisk møtast til dyst no i innspurten også, det blir ein særs viktig kamp. I tillegg har Leeds Leicester (borte) og Stockport (heime) som begge er gode topplag.
Me må berre ta ein kamp av gangen og først og fremst sikre oss ein trygg play off plass.

Er det nokon som har terminlista foran seg og kan sei meg kven Tranmere møter dei 5 siste og kven Scounthorpe har på sine 7 siste kampar?

På forhand takk  ;D

Another_Roger

Eg tippa at Leeds ville få 5 poeng på dei siste 3 kampane. Leeds har fått 7 og ligger foran mitt skjema. Så det er jo meget bra uansett kor misfornøgde fansen er med 1 poeng i dag.

Dennis

I følge min knoting med Predictor, tar vi igjen Leicester. Hadde da regnet med Leicester seier til lørdag og Leeds-seier i dag, samt at Leeds må slå Leicester til mandag.

Vi tapte to poeng til skjema i dag, men om Leicester taper for Hereford, er vi plutselig ett foran.  ;)
Marching on together!

Another_Roger

Quote from: johnny gangster on April 07, 2009, 23:39:01
No er det 5 kampar igjen av sesongen. Har nett sett mitt kjære Leeds United klare å rote vekk ein sikkert tre poengar mot eit heller dårleg Leyton Orient lag med ein mann utvist. Ser derfor ingen grunn til i det heile tatt å tenke på direkte opprykk no, det MÃ... vere køyrt. Ser derfor heller ein grunn til å rette fokus mot play off og dei siste kampane. Me ligg no 6 poeng foran Tranmere med likt mange kampar spelt og 5 foran Scounthorpe, som faktisk har 2 kampar mindre enn oss. Eg ser faktisk ingen grunn til å vere 100% sikker på at me klarar play off plass, klart det ser lyst ut no, men alt kan skje etter ein lang og tung sesong. Leeds og Tranmere skal faktisk møtast til dyst no i innspurten også, det blir ein særs viktig kamp. I tillegg har Leeds Leicester (borte) og Stockport (heime) som begge er gode topplag.
Me må berre ta ein kamp av gangen og først og fremst sikre oss ein trygg play off plass.

Er det nokon som har terminlista foran seg og kan sei meg kven Tranmere møter dei 5 siste og kven Scounthorpe har på sine 7 siste kampar?

På forhand takk  ;D

Akkurat Tranmere har eg god kontroll på. Vi har følgjande terminliste:

Walsall - Tranmere
Tranmere - Hereford
Leeds - Tranmere
Tranmere - Yeovil
Scunthorpe - Tranmere

Heimekampane her er plankekjøring, det skal vere 6 poeng. Bortekampen mot Walsall skal vi ta om vi er seriøse utfordrere til playoff. Dei har absolutt ingenting å spele for. Bortekampane mot Leeds og Scunthorpe blir ultrafantastisk spennande. Gleda meg :)

Another_Roger

Quote from: Mr Kaizer on April 07, 2009, 23:45:03
I følge min knoting med Predictor, tar vi igjen Leicester.

Hadde da regnet med Leicester seier til lørdag og Leeds-seier i dag.

Vi tapte to poeng til skjema i dag, mens om Leicester taper for Hereford, er vi plutselig ett foran.  ;)

Leeds får aldri i livet direkte opprykk no. Du kan like godt levere inn lottokupong og seie at du har god tru på førstepremie. Blir omtrent i samme kategori.

johnny gangster

Roger that, Roger :P

Blir då spennande om Tranmere vinn bortekampen sinn til helga mot Walsall og heimekampen mot Hereford, om Leeds då har spelt uavgjort mot stockport (heime) og tapt for Leicester på bortebane kan det bli verkleg spennande før kampen mellom Leeds og Tranmere på Elland Road. Då har plutsleg Tranmere Alt og vinne og Leeds har alt og tape... får for guds skyld ikkje håpe det blir slik. Men det er altså ikkje umulig med eit slikt utfall før Leeds - Tranmere kampen.... >:(

Dennis

Quote from: Another_Roger on April 07, 2009, 23:46:45

Vi tapte to poeng til skjema i dag, mens om Leicester taper for Hereford, er vi plutselig ett foran.  ;)

Leeds får aldri i livet direkte opprykk no. Du kan like godt levere inn lottokupong og seie at du har god tru på førstepremie. Blir omtrent i samme kategori.

Takk, det er fint å høre fra en Tranmere-supporter på et Leeds-forum, når vi fortsatt har teoretisk mulighet.
Marching on together!

Another_Roger

Quote from: Mr Kaizer on April 07, 2009, 23:58:51

Takk, det er fint å høre fra en Tranmere-supporter på et Leeds-forum.

Det er vel det samme kven du høyrer det fra vel. Vær heller glad for kor bra Leeds har gjort det i det siste.

Another_Roger

Quote from: johnny gangster on April 07, 2009, 23:53:51
Roger that, Roger :P

Blir då spennande om Tranmere vinn bortekampen sinn til helga mot Walsall og heimekampen mot Hereford, om Leeds då har spelt uavgjort mot stockport (heime) og tapt for Leicester på bortebane kan det bli verkleg spennande før kampen mellom Leeds og Tranmere på Elland Road. Då har plutsleg Tranmere Alt og vinne og Leeds har alt og tape... får for guds skyld ikkje håpe det blir slik. Men det er altså ikkje umulig med eit slikt utfall før Leeds - Tranmere kampen.... >:(

Du har nok ikkje så masse å frykte. Historisk sett er Tranmere "bottlers". Når det virkelig gjelder driter dei seg kraftig ut. Leeds vinner heilt sikkert mot Tranmere, men et lite håp har man jo :)

Dennis

Quote from: Another_Roger on April 08, 2009, 00:00:51

Det er vel det samme kven du høyrer det fra vel. Vær heller glad for kor bra Leeds har gjort det i det siste.

Ok, så du hadde vært totalt likegyldig om jeg hadde tatt meg bry til å lage meg konto på et Tranmere-forum - om slike finnes på norsk - og forklarte at dere aldri når playoff når du de siste dagene har brukt tid på å analysere hvordan dere kan klare det, tross at sjansen kan være like liten som "førstepremie i Lotto" om Scunthorpe vinner hengekampene?

Hvis du ikke ser forskjellen på å lese slikt fra en annen lags supporter på ditt eget forum, kontra en medsupporter, så er det greit. Da har vi ingenting å snakke om.

Marching on together!

Another_Roger

Quote from: Mr Kaizer on April 08, 2009, 00:06:28

Ok, så du hadde vært totalt likegyldig om jeg hadde tatt meg bry til å lage meg konto på et Tranmere-forum - om slike finnes på norsk - og forklarte at dere aldri når playoff når du de siste dagene har brukt tid på å analysere hvordan dere kan klare det, tross at sjansen kan være like liten som "førstepremie i Lotto" om Scunthorpe vinner hengekampene?

Hvis du ikke ser forskjellen på å lese slikt fra en annen lags supporter på ditt eget forum, kontra en medsupporter, så er det greit. Da har vi ingenting å snakke om.

Det er då titt og ofte fans frå andre lag inne på Tranmere sitt forum. Du må gjerne seie at Tranmere sine playoffsjanser er svært små. For det er jo heilt riktig. Eg driver ikkje og river meg i håret berre fordi ein supporter av eit anna lag påpeiker dette klare faktum. Det må då vere grenser for kor hårsåre man skal vere. Visst eg såra deg skal eg heller sende ein blome i posten som plaster på såret.  :)

Promotion 2010

Quote from: Another_Roger on April 08, 2009, 00:14:11
Quote from: Mr Kaizer on April 08, 2009, 00:06:28

Det er då titt og ofte fans frå andre lag inne på Tranmere sitt forum. Du må gjerne seie at Tranmere sine playoffsjanser er svært små. For det er jo heilt riktig. Eg driver ikkje og river meg i håret berre fordi ein supporter av eit anna lag påpeiker dette klare faktum. Det må då vere grenser for kor hårsåre man skal vere. Visst eg såra deg skal eg heller sende ein blome i posten som plaster på såret.  :)

Jeg sier det igjen: Far vel!

Livet som T-supporter må være utrolig trist, det skjønner jeg! De fleste her gir beng i om selv Chester-supportere er inne på Tranmeresidene.

Du irriterer og hoverer, og i tillegg er du svært så uønsket her!  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Another_Roger

Hoverer? No får du skjerpe deg. Eg har no vore svært så generøs på Leeds sine vegne. Enten så får du la vere å lese mine innlegg, eller så får du lese dei skikkelig før du kjem med usaklig tull. Eg har då ikkje håna eller hovert mot Leeds.

Promotion 2010

Quote from: Another_Roger on April 08, 2009, 00:44:18
Hoverer? No får du skjerpe deg. Eg har no vore svært så generøs på Leeds sine vegne. Enten så får du la vere å lese mine innlegg, eller så får du lese dei skikkelig før du kjem med usaklig tull. Eg har då ikkje håna eller hovert mot Leeds.

Ã...h, jeg er så utrolig lei av deg! Du kommer inn her og tror at du sier noe som er verd å lytte til!   :o

Vi legger ut innlegg som er beregnet på Leedsfans.....og Leedsfans alene, mens du dukker opp og slenger meg leppa i øst og vest. Du må virkelig ha mistet noe essensielt........  ::)

Hovere.....JA! Tydelig med dette utsagnet at du gledet deg en smule over dagens resultat. Da har du brutt forumets regler ved å provosere minst en person her inne!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sander

Syns egentlig antall innlegg på siden sier sitt.

99 innlegg fra en Tranmere-supporter på en Leedsforum. Gutten må jo være Leedsfan!!

Men for all del Another_Roger, spøken var god :P ;)

Another_Roger

Visst det er en provokasjon å vere realistisk så er det virkelig trist. Skjønner at du er skuffa over resultatet i dag. Men ser du på Leeds sin poengfangst i det siste så har du ikkje stor grunn til å vere det.

Sander

Gratulerer med 100 innlegg, snart A-laget ;D

Another_Roger

Quote from: Sander on April 08, 2009, 01:10:10
Syns egentlig antall innlegg på siden sier sitt.

99 innlegg fra en Tranmere-supporter på en Leedsforum. Gutten må jo være Leedsfan!!

Men for all del Another_Roger, spøken var god :P ;)

Hehe:) Det triste er at 2\3 av innlegga består i å svare på angrep frå eit par medlemmer av dette forumet. Men skal prøve å bli flinkare til å ignorere slike innlegg. Men eg føler jo for å svare folk som henvender seg til meg.

Another_Roger

Quote from: Sander on April 08, 2009, 01:12:55
Gratulerer med 100 innlegg, snart A-laget ;D

Uff...er det mulig å få ha den nybegynnerstatusen sjøl om eg har over 100 innlegg? Får faktisk litt dårlig samvittighet når det står " i stallen" :)

Kickthemdown

Synes det er litt trivelig med input fra en supporter av en annen klubb. Tranmere er heller ikke den verste klubben i klassen å være glad i . Fyren kunne jo være Huddersfield supporter....  ::)

Drit for guds skyld i snakket om direkte opprykk. La oss heller konsentrere oss om å denge Stockport til helgen.

we´re the famous Leeds United and we´re off to wembley
Weeemberlyyyyyy
Weeemberlyyyyyyyyy
we´re the famous Leeds United and we´re off to wembley

Alta-White

baste

Quote from: Promotion 2010 on April 08, 2009, 00:54:07

Ã...h, jeg er så utrolig lei av deg! Du kommer inn her og tror at du sier noe som er verd å lytte til!   :o

Vi legger ut innlegg som er beregnet på Leedsfans.....og Leedsfans alene, mens du dukker opp og slenger meg leppa i øst og vest. Du må virkelig ha mistet noe essensielt........  ::)

Hovere.....JA! Tydelig med dette utsagnet at du gledet deg en smule over dagens resultat. Da har du brutt forumets regler ved å provosere minst en person her inne!

La Another_Roger få en engen tråd, hvor han kan sitte å skrive det han måtte føle for. Klarer ikke helt å se hva andre fans skal gjøre inne på Leeds forumet. Another_Roger får enten innrømme at han er Leeds fan eller så får han holde seg til Tranmere forumene. thx

fjellhaugen

vel som baste foreslår.
nå har juniorene fått sin egen del av forumet.. hva med tranmere supporternes egen del?

eller forresten, det var vel endel som stemte for det tidligere.... off topic. ;)

http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11979.0

evt kunne han jo bare holdt seg på vgdebatt eller noe annet generellt forum som han skryter på seg er grunnen til at han er her inne.

men jeg skal ikke si mer for da kommer vel modsa og sier at verden er fri for alle  :D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

TK20

Nå er det mye off-topic her folkens. Dette har vi vært gjennom før.

Sykt skuffende i går, men klarer ikke helt å grave meg ned enda. Vi kjører kampen bra, borteformen er definitivt på plass, og vi er ubeseiret på 10 kamper.

For oversiktens skyld, slik ligger det an med tanke på direkte opprykk:

Leicester er 11 poeng foran oss. Vi møter de på mandag, med Leeds-seier der er de 8 poeng foran. Det betyr at de må tape to og spille én uavgjort på de fire siste.

Peterborough er ni poeng foran. De må tape tre av de fem siste.

Millwall er fire poeng foran, må tape en og spille en uavgjort.

MK Dons er tre poeng foran, må tape en og spille en uavgjort (pga målforskjellen).

Dette ser utvilsomt vanskelig ut etter i går. Poengtapene i går gjør for eksempel at det ikke holder med to tap for Leicester, noe som virkelig gjør det vanskeligere for oss. Vi bør vel egentlig begynne å se oss over skulderen, play-off er ikke 100%. Tranmere er seks poeng bak oss.

Allikevel, vi er ubeseiret på de siste 10, og bør greie play-off med mindre vi sprekker totalt.

Tom S

Så du meiner at du kan komme her og be oss, på vårt eige forum, om å la vere å lese innlegg eller lese dei skikkeleg før vi kjem med usaklig tull!?
Og samtidig påstå at du ikkje hånar eller hoverer?
I tillegg til å vere t-supp må du mangle ein del sosial intelligens.

Eg ber deg høfleg komme deg ut av forumet vårt, dette er provoserande langt over grensa. I tillegg til ei dårleg natts søvn pga poengtapet mot Orient skal eg vakne opp til ein t-supp i "mi eiga stove", det er ikkje haldbart.

Igjen må eg be mods vurdere dette, kanskje er vi hårsåre, men eg er lei heile rogeren.
COME ON LEEDS !!

Bjorn

Synes det er helt greit at du er her jeg Another-Roger! Synes ikke du er provoserende i det hele tatt! Derimot er det andre her inne jeg finner mer provoserende  :-X
Marching On! 4276

Rudi G.

Quote from: Tom S on April 08, 2009, 09:58:59

Så du meiner at du kan komme her og be oss, på vårt eige forum, om å la vere å lese innlegg eller lese dei skikkeleg før vi kjem med usaklig tull!?

Eg ber deg høfleg komme deg ut av forumet vårt, dette er provoserande langt over grensa. I tillegg til ei dårleg natts søvn pga poengtapet mot Orient skal eg vakne opp til ein t-supp i "mi eiga stove", det er ikkje haldbart.

Igjen må eg be mods vurdere dette, kanskje er vi hårsåre, men eg er lei heile rogeren.

Det beste Tom, er å tie dette viruset i hjel. Hvis viruset ikke får respons vil det nok forvinne etterhvert!

Tom S

Quote from: Rudi G. on April 08, 2009, 10:08:52
Quote from: Tom S on April 08, 2009, 09:58:59

Det beste Tom, er å tie dette viruset i hjel. Hvis viruset ikke får respons vil det nok forvinne etterhvert!

Ja, eg vet!
Men, å våkne opp til dette viruset idag vart for mykje.
Viruset skal ikkje få meir respons frå denne kanten.
COME ON LEEDS !!