10 kamper igjen

Started by LeifMorten, March 11, 2009, 12:47:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Another_Roger

Quote from: Promotion 2010 on March 15, 2009, 21:07:43
Quote from: DenHviteYeboah on March 15, 2009, 20:57:07
Quote from: Another_Roger on March 15, 2009, 17:25:45
Quote from: hallghel on March 15, 2009, 17:17:38
Du skal passe deg for Bristol Rovers. De har funnet formen og seirer med utklassningssifre for tida. 5-0 borte over Walsall nå. Ingen av målene ble skåret av Richard Lambert heller, så laget ser ikke ut til å være avhengig av han. 3-0 borte over Hereford i kampen før det.

Enig i den du. Men eg reknar med at Bristol R rota det til i en av hengekampane. Det tar nok litt av momentumet av dei. Dessuten er Tranmere ganske massive i forhold til Walsall ;)
Tranmere?har de egentlig scora etter at Aldrige la opp.......?

Roger husker kanskje nordmannen som prøvespilte for Tranmere mens Aldridge var der?

Hmm. Kunne det vert Arne Vidar Moen? Syns å huske at han var der på ett opphold. Elles har vi hatt Thomas Myhre mellom stengene. Men han blei ikkje så godt likt der. Men så har vel Myhre knapt vert fast på et einaste lag :)

Jon R

Denne Tranmerequizen er vel strengt tatt off-topic.   ::)
Jon R.

Another_Roger

Quote from: Jon R on March 15, 2009, 22:54:39
Denne Tranmerequizen er vel strengt tatt off-topic.   ::)

Enig i det. Følte eg måtte svare. Berre å slette innlegget.

enur

Endte opp med følgende tabell:

1. Leicester 95
2. Peterborough 88

3. MK Dons 87
4. Leeds 80
5. Scunthorpe 78
6. Millwall 78

Marching on together

R - R

Quote from: enur on March 16, 2009, 11:39:38
Endte opp med følgende tabell:

1. Leicester 95
2. Peterborough 88

3. MK Dons 87
4. Leeds 80
5. Scunthorpe 78
6. Millwall 78

No har ikkje eg predikert dei andre laga utanom Posh, MK og Leeds, men eg hamna opp med nær identisk poengsum.

Posh og MK på 88, medan Leeds får 80 poeng. Gi og ta to-tre poeng, så trur ikkje eg sanninga er langt unna. Leeds må ha ein perfekt avslutning på sesongen, og må vinne minimum sju av dei siste ni kampane for i heile tatt å kunne kome nær direkte opprykk. Ikkje umogeleg, men vi har tøffe kampar som f.eks MK heime og Leicester borte.

Overraskande nok har snittet for andreplassen dei siste fem åra berre vore 83 poeng. Ser ein på eit litt større perspektiv, dei siste ti åra, har snittet for opprykk vore 85 poeng.

Eg trur andreplassen i år må minst ha 85 poeng for å rykke opp. For å få så mange poeng, må Leeds vinne sju av dei siste ni kampane, og spele uavgjort dei siste to. Då kan målforskjell kome inn i biletet, og der har til dømes MK p.d.d. mykje betre målforskjell enn oss. Om Leeds vinn alle dei resterande kampane hamnar vi på 89 poeng, men dette er ikkje særleg sannsynleg.

(for dei som vil sjå på tidlegare år: http://stats.football.co.uk/league_one/)

Det realistiske å håpe på er å sikre play-off gjennom solid spel framover. Play-off har ikkje vore vår greie dei siste åra, men vi får håpe! I ein eventuell play-off er det sannsynleg at kampen vil stå mellom Leeds og taparen av Posh/MK Dons om andreplassen. I så måte er det viktig å unngå å hamne på sjetteplassen, som vil setje oss opp mot tredjeplassen i første play-off.
- Rune

McMidjo

Prøvde å legge inn et scenario hvor Leicester (!) sprekker på slutten - og Leeds gjenskaper mirakelavslutningen som Grayson hadde med Blackpool i 2007, og endte opp med følgende:

Peterboro  86p
Leicester   85p
---------------
Leeds       85p

Ehem....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

TK20

Gode resultater i går. Jeg syns det er utrolig artig å se litt på mulighetene for direkte opprykk. Er du pessimist, styr unna. Dere andre, heng på. Vi har ni kamper igjen å spille. La oss brekke ned kamprogrammet.

MK Dons er maksimum 8 poeng foran oss ved like mange kamper spilt.
Peterborough er minimum 7 poeng foran oss ved like mange kamper spilt.
Millwall er 5 poeng foran oss.

MK Dons må tape tre kamper mer enn oss. Disse kan blant andre være:

• Oss på Elland Road.
  • Opprykksjagende Scunthorpe borte
  • Nedrykkstruede Northampton borte i nest siste kamp
Dette kan gå.

Peterborough må tape to kamper mer enn oss, samt spille en kamp uavgjort. Disse kan blant andre være:

• Leicester hjemme
  • Oldham borte
  • Millwall borte (uavgjort)
  • Stockport hjemme
Dette kan hvertfall gå.

Millwall må tape to kamper mer enn oss. Disse kan blant andre være:

• Crewe borte
  • Peterborough hjemme (uavgjort)
  • Bristol Rovers borte

Dette er gitt at vi vinner alle kampene, noe som i seg selv er usannsynlig. Men, tar vi én kamp av gangen, er det ingen grunn til å le av ambisjonen. Det som er interessant er at Peterborough har det vanskeligste programmet, og kommer sannsynligvis ikke til å greie det. Det er viktige kamper, og både Millwall og Dons kan skli i flere tilfeller enn de nevnte, selv om spesielt Millwall har et lettere program enn de fleste.

Alt jeg veit er at vi må vinne det som gjenstår, så har vi en god mulighet. Men jeg tipper faktisk at Millwall går opp direkte.

pedro

Quote from: JohnnyDouglas on March 18, 2009, 10:54:42
Gode resultater i går. Jeg syns det er utrolig artig å se litt på mulighetene for direkte opprykk. Er du pessimist, styr unna. Dere andre, heng på. Vi har ni kamper igjen å spille. La oss brekke ned kamprogrammet.

MK Dons er maksimum 8 poeng foran oss ved like mange kamper spilt.
Peterborough er minimum 7 poeng foran oss ved like mange kamper spilt.
Millwall er 5 poeng foran oss.

MK Dons må tape tre kamper mer enn oss. Disse kan blant andre være:

• Oss på Elland Road.
  • Opprykksjagende Scunthorpe borte
  • Nedrykkstruede Northampton borte i nest siste kamp
Dette kan gå.

Peterborough må tape to kamper mer enn oss, samt spille en kamp uavgjort. Disse kan blant andre være:

• Leicester hjemme
  • Oldham borte
  • Millwall borte (uavgjort)
  • Stockport hjemme
Dette kan hvertfall gå.

Millwall må tape to kamper mer enn oss. Disse kan blant andre være:

• Crewe borte
  • Peterborough hjemme (uavgjort)
  • Bristol Rovers borte

Dette er gitt at vi vinner alle kampene, noe som i seg selv er usannsynlig. Men, tar vi én kamp av gangen, er det ingen grunn til å le av ambisjonen. Det som er interessant er at Peterborough har det vanskeligste programmet, og kommer sannsynligvis ikke til å greie det. Det er viktige kamper, og både Millwall og Dons kan skli i flere tilfeller enn de nevnte, selv om spesielt Millwall har et lettere program enn de fleste.

Alt jeg veit er at vi må vinne det som gjenstår, så har vi en god mulighet. Men jeg tipper faktisk at Millwall går opp direkte.

Herrlig lesning med unntak av siste linje ;) Vi greier dette!!! MOT
Leedsomaniac

LeifMorten

Skjemaet holder hittil. Kun åtte kamper igjen. Fire hjemme og borte. Hjemmeformen er god. Borteturen er på opptur.

TK20

Med åtte kamper igjen er ståa denne:

Peterborough er minimum syv poeng foran oss, og må tape to og spille en uavgjort mens vi vinner. Dette er bra sannsynlig, med vanskelig program mot bl.a Leicester (H), Oldham (B), Millwall (B) og Stockport (H).

MK Dons er maks seks poeng foran oss. Di Matteo og co må tape mot oss på Elland Road, pluss én til. Heller ikke usannsynlig, da de møter bl.a Scunthorpe borte.

Millwall er fem poeng foran oss, og må tape to kamper mer enn oss. Med et ganske enkelt kampprogram (unntak: Peterborough (H)), seiler de frem som de største favorittene i mine øyne.

Forutsetter fortsatt at vi vinner alle kampene.

ar9

Er det noen som skjønner hvorfor Bradley Johnson får spilletid??
???

Tom S

COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Quote from: Tom S on March 21, 2009, 19:37:22
We still believe!

1. igjen Tom! ;D

Og ja, We still belive!

Sølvreven

Jeg prøver meg på å spå i fremtiden.

Leicester:
Crewe v Leicester               U
Leicester v Scunthorpe        H
Southend v Leicester           U
Leicester v Leeds                U
Hereford v Leicester             B
Leicester v Carlisle               H
Peterborough v Leicester       U
Totalt 13 p

Peterborough:
Peterborough v Swindon       H
Colchester v Peterborough    U
Peterborough v Stockport     H
Millwall v Peterborough         H
Peterborough v Cheltenham   H
Oldham v Peterborough         H
Peterborough v Leicester       U
Totalt 11p

Millwall:
Crewe v Millwall                   H
Millwall v Colchester             H
Millwall v Walsall                  U
Yeovil v Millwall                   H
Millwall v Peterborough         H
Bristol Rovers v Millwall         U
Millwall v Leyton Orient         H
Carlisle v Millwall                  U
Totalt 12 p

MK Dons:
MK Dons v Crewe                U
Leeds v MK Dons                 H
MK Dons v Brighton              H
Southend v MK Dons            U
MK Dons v Bristol Rovers       U
Scunthorpe v MK Dons         H
MK Dons v Walsall               H
Hereford v MK Dons             B
Northampton v MK Dons       U
Totalt 13p

Leeds:
Leeds v MK Dons                H
Colchester v Leeds             B
Leyton Orient v Leeds         B
Leeds v Stockport              H
Leicester v Leeds               U
Leeds v Tranmere               H
Hartlepool v Leeds              B
Leeds v Northampton          H
Totalt 22p

Scunthorpe:
Scunthorpe v Colchester     H
Scunthorpe v Huddersfield   H
Hartlepool v Scunthorpe      U
Scunthorpe v MK Dons        H
Northampton v Scunthorpe  U
Leicester v Scunthorpe       H
Scunthorpe v Cheltenham    H
Scunthorpe v Tranmere       U
Totalt 15p

Det skulle gi denne sluttabellen:

Leicester            82+13=95
Leeds                 65+22=87
Peterborough       75+11=86
Millwall               70+12=82
MK Dons              68+13=81
Scunthorpe            64+15=79

La oss alle håpe at jeg hadde et snev av klarsyn i natt.
Leeds sine kamper mener jeg er fullt realistiske, men det kan jo være at jeg har vært litt vel optimistisk når det gjelder hvor mange poeng de andre lagene vil avgi. ;D

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Rudi G.

Jeg synes slutt tabellen din ser fornuftig ut, men jeg tror Leicester får et par poeng til. Jeg har tidliger ment at det skulle holde med 85 poeng for direkte opprykk, men det sjemaet mitt sprakk siden Peterborough vant i går. Jeg tror nå vi må ha 87 poeng for å klare det og det tror jeg er mulig. Jeg har troen!

Another_Roger

For å vere heilt ærlig så syns eg Leeds sin sesongavslutning ser meget vanskelig ut. Leeds har  den ulempa at dei ikkje får enkle kampar mot middelhavsfarere. Alle lag i denne divisjonen vil slå Leeds og det er cupfinale tendenser. Spesielt når Leeds er på bortebane. No har Leeds eit godt lag så det kan godt hende dei greier å vinne dei fleste kampane, men det ville imponere meg!

Leeds v MK Dons
Denne kampen har Leeds god sjans til å vinne, men med 10-5-3 er MK Dons eit av dei beste bortelaga i divisjonen. MK vil spele som om det var cupfinale. Leeds har ein veldig god heimestatistikk, berre Tranmere og Leicester har meir poeng, med ein kamp meir spelt. Kampen kan gå alle veier, men trur det ender med uavgjort. 1poeng

Colchester v Leeds
Colchester eit meget habilt league one lag, og kan stelle i stand trøbbel for dei fleste. Nevner 4-3 sigeren på Prenton Park  :o Her blir det cupfinalestemning og stor innsats frå heimelaget. Igjen trur eg det kan gå alle veier, uavgjort blir tipset. 1 poeng

Leyton Orient v Leeds
Dette er virkelig en tricky sak. Leyton O ligger rett over nedrykksstreken og har alt å spele for. Leeds er sjølvsagt eit beire lag og bør vinne.Leeds går ikkje 3 kamper uten seier. Trur på Leedssiger. Men den kan like godt komme mot MK Dons eller Colchester. Borteseier 3 poeng

Leeds v Stockport
Playoffrival pr dags dato. Det er dei kanskje ikkje når kampen skal spelast. Sjøl om Stockport vil gi det dei har trur eg Leeds blir for sterke igjen. Heimesiger. 3 poeng

Leicester v Leeds
Her kjem Leicester til å bevise sin suverenitet i ligaen på heimebane. Heimeseier. 0 poeng

Leeds v Tranmere
Her gidder eg ikkje kommentere så mykje i og med at eg held med det eine laget. Men trur Leedsvinner. Heimeseier. 3 poeng

Hartlepool v Leeds
Hartlepool er ein vanskelig plass å komme til. Eg trur at Leeds går på en smell her. Heimeseier. 0 poeng

Leeds v Northampton
Her vinner Leeds fint. Heimeseier. 3 poeng

Det skulle bli 14 poeng til Leeds, og det held nok greit til playoff.

Jon R

Du igjen? Hva vil du denne gangen fremmede?

Flott innspill, Roger. I predict: Du vil bli imponert.  ;D
Jon R.

Another_Roger

Quote from: Jon R on March 27, 2009, 20:07:36
Du igjen? Hva vil du denne gangen fremmede?

Flott innspill, Roger. I predict: Du vil bli imponert.  ;D

Hehe, det kan godt hende eg blir det. Det vil jo tida vise :)

jalu

jeg tror at hvis vi scorer ett mål mer enn motstanderen  så vinner vi , og da kan alt skje , ellers er vel ikke en tur til London i slutten av mai og forrakte er det vel. ;D
Leeds4ever

DenHviteYeboah

Quote from: jalu on March 27, 2009, 21:36:08
jeg tror at hvis vi scorer ett mål mer enn motstanderen  så vinner vi , og da kan alt skje , ellers er vel ikke en tur til London i slutten av mai og forrakte er det vel. ;D
Leeds4ever
"Hadde ikke det andre laget scoret, så hadde vi vunnet"(Howard Wilkinson)
Legendarisk sitat fra senil-Wilko!

TK20

Syv kamper igjen, og ståa er følgende:

Peterborough imponerte mot Leicester i går, og er fortsatt minimun 7 poeng foran oss. Må tape to, og spille én uavgjort på seks kamper. Disse kan være:

• Oldham borte 4 april
  • Millwall borte 13 april
  • Stockport hjemme 18 april

Millwall har hatt to vanskelige bortekamper i det siste, og har vunnet de etter på dramatisk manér. Må tape fem poeng mer enn oss på 7 forsøk. Kan skje mot:

• Peterborough hjemme 13 april (hadde vært veldig fint med en U her)
  • Bristol Rovers borte 18 april
  • Leyton Orient hjemme 25 april

MK Dons har allerede tapt sitt åtte-poengs forsprang fra tre kamper tilbake, og har nå ett poeng mer enn oss. Trenger kun ett poengtap mer enn oss. Dette kommer til å skje, kanskje borte mot Southend eller Scunthorpe.

En liten besynderlig observasjon forresten. Fredag 10 april spiller halve divisjonen, mens resten spiller lørdag 11. På fredag spiller både Peterborough, Millwall og Dons. På lørdagen spiller vi.

Mandagen etter -- altså to dager etter vår kamp -- er det full runde igjen. Hvorfor får alle våre tre opprykksrivaler en ekstra hviledag? Hva er vitsen med en fredagsrunde sånn helt ut av det blå?

h.b

Nå må vi kutte ut dette tullet med cupfinale for de andre lagene når de møter Leeds. Spillere spiller bedre enn vanlig når de spiller mot Leeds.
Selvsagt så trekker et lag mere når de møter Leeds enn hvis de møter Chesterfield.
Hvorfor er da manu i toppen av Premier League hvert år. Det må da være en cupfinale å møte et lag som Manu.
Den eneste grunnen til at Leeds ikke vinner kamper er at spillerne ikke er gode nok. Ikke det at lag overpresterer mot Leeds

Pettersen97

Quote from: h.b on March 29, 2009, 11:09:40
Nå må vi kutte ut dette tullet med cupfinale for de andre lagene når de møter Leeds. Spillere spiller bedre enn vanlig når de spiller mot Leeds.
Selvsagt så trekker et lag mere når de møter Leeds enn hvis de møter Chesterfield.
Hvorfor er da manu i toppen av Premier League hvert år. Det må da være en cupfinale å møte et lag som Manu.
Den eneste grunnen til at Leeds ikke vinner kamper er at spillerne ikke er gode nok. Ikke det at lag overpresterer mot Leeds

Du h.b :) Du må da innrømme at Leeds United Football Club har spillt bedre fotball enn på længe di siste 2 månan :) På mæ så virke det som om Grayson har fådd printa inn i spilleran at dæm e minst like god om ikke bedre enn di fleste i ligaen.
Klart at di fleste lag "heve" sæ mot Leeds. Det gjør alle lag mot Man U åsså. Se forje hælg ka Fulham klarte mot dæm. Men Scum takle det på en helt anna måte enn Leeds. Når våres gamle helt McAllister satt ved rore så ble ikke spilleran motivert å inspirert på samme måte som ved Grayson.

Trur at med di spilleran vi har nu så klare vi opprykk, men e eni med dæ om at direkte opprykk kan være et usansynli utfall. I teorien så e det muli men har mine tvil om at Leeds klare å ta andre plassn.

Som æ har skrevve hær på forum tidligere. Vi fans å laget bør ta et eventuellt direkte opprykk som en bonus. Spilleran å teamet roinnt om i Leeds systemet må heller kanalisere sæ inn på Play-Off, sikre den plassn å fokusere på lagan dæm kan møte dær så dæm kan se sæ opp på diverse enkelt spillera å taktikka fra di andre lagan ;D

MOT!!
The Mighty Whites

Promotion 2010

Motstanderne til topplagene i L1 resten av sesongen. Med full pott til oss så må Leicester tape minst 3 kamper og da er vår målforskjell svakere. P.boro har to tøffe borte og må vel kjenne litt på kampprogrammet nå. De tape to og spille en u.....hvis vi skal ha en sjanse!  8)

Leicester:
Crewe v Leicester               
Leicester v Scunthorpe       
Southend v Leicester           
Leicester v Leeds               
Hereford v Leicester         

Peterborough:
Peterborough v Swindon       
Colchester v Peterborough   
Peterborough v Stockport     
Millwall v Peterborough         
Peterborough v Cheltenham   

Millwall:
Yeovil v Millwall                   
Millwall v Peterborough         
Bristol Rovers v Millwall         
Millwall v Leyton Orient         
Carlisle v Millwall                 

MK Dons:
Southend v MK Dons           
MK Dons v Bristol Rovers       
Scunthorpe v MK Dons         
MK Dons v Walsall               
Hereford v MK Dons             
Northampton v MK Dons       

Leeds:
Leyton Orient v Leeds         
Leeds v Stockport             
Leicester v Leeds               
Leeds v Tranmere               
Hartlepool v Leeds             
Leeds v Northampton         

Scunthorpe:
Scunthorpe v Huddersfield   
Hartlepool v Scunthorpe     
Scunthorpe v MK Dons       
Northampton v Scunthorpe 
Leicester v Scunthorpe       
Scunthorpe v Cheltenham   
Scunthorpe v Tranmere       

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on April 04, 2009, 18:23:38
Motstanderne til topplagene i L1 resten av sesongen. Med full pott til oss så må Leicester tape minst 3 kamper og da er vår målforskjell svakere. P.boro har to tøffe borte og må vel kjenne litt på kampprogrammet nå. De tape to og spille en u.....hvis vi skal ha en sjanse!  8)

Leicester er 15 mål bedre enn oss pr nu.

Tar vi en tomålsseier mot dem og en ettmåls i hengekampen, har vi 10 mål å hente på de fire øvrige oppgjørene. De taper neppe med mer enn ett mål, så da er det opp til oss å ha tilstrekkelig med fleremålsseire :)

(men neida, jeg regner med at vi må playoff-veien...)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Håp - MOT!

Quote from: jarle on April 04, 2009, 18:13:46
LEICESTER
Hereford United     v     Leicester City - U
Leicester City     v     Leeds United - B
Southend United     v     Leicester City - H
Leicester City     v     Scunthorpe United - H
Crewe Alexandra     v     Leicester City - U

4 points

PEBRG
Peterborough United     v     Cheltenham Town - H
Millwall     v     Peterborough United - H
Peterborough United     v     Stockport County - U
Colchester United     v     Peterborough United - H
Peterborough United     v     Swindon Town - H

7 point

Vi tar seffern 15 og (pluss hengekamp... 18 ) vinner ligaen!!!
Min første Leeds-kamp:

Tom S

COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on April 04, 2009, 18:28:40
Quote from: Promotion 2010 on April 04, 2009, 18:23:38

Leicester er 15 mål bedre enn oss pr nu.

Tar vi en tomålsseier mot dem og en ettmåls i hengekampen, har vi 10 mål å hente på de fire øvrige oppgjørene. De taper neppe med mer enn ett mål, så da er det opp til oss å ha tilstrekkelig med fleremålsseire :)

(men neida, jeg regner med at vi må playoff-veien...)

PÃ... DE SISTE 5 KAMPENE HAR LEEDS 15 POENG, MENS LEICESTER HAR 5 POENG.

Vi har en sjanse!  ;)
Min første Leeds-kamp:

Rudi G.

Leicester har tatt 5 poeng på de 5 siste kampene. Hvis det også blir poengfagsten på de 5 siste kampene ender Leicester på 88 poeng. Etter mine beregninger ender Leeds på 89 poeng og rykker dermed rett opp. Jeg har troen!

MartinR

Gleder meg til siste seriekamp :) Fordi det kan hende at vi rykker opp når jeg er på Elland Road :)

Har trua ! :)