Lånespiller: goalkeeper Darryl Flahavan

Started by Promotion 2010, March 26, 2009, 18:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Her går det raskt i svingane! Dette er for meg ein heilt ukjent målstoggar. Lurer på om Flavahan er tenkt som utfordrar til Ankergren eller som benkevarmar...

Erik_

Ble ikke direkte imponert de gangene jeg så han i aksjon for Southend eller Palace (mot Leeds). I tillegg til at jeg da som nå synes at hans 1.80 er litt for lavt for keeper å være.

Grei nok... ::)

Dennis

Hvis Grayson skulle lånt inn en keeper, ville jeg regna med det var et klart førstevalg som kom inn. Ser ikke at denne signeringen er det? Er Lucas skadet, slik at Flahavan er ment som backup?

Når det er sagt, kan det godt mulig være sånn at han er bedre enn hva jeg tror.
Marching on together!

samadhi

Dette kan vel tyde på at Grayson ser på Ankergren som ett usikkert kort i laget og at han ikke stoler fullt på sin førstekeeper.

Kjenner ikke så mye til Flahavan, men en rask titt på Waccoe (ikke at det er noen fasit) så virker de fleste fornøyde der. Blir betegnet som denne divisjonens beste keeper i fjor når han spilte for Southend...

Forhåpentligvis vil dagens to lånesigneringer gi laget ett ekstra løft på ett lag som allerede er i god form. Faren ligger i at vi får inn to spillere som skal få prøve seg på laget, men som viser seg å senke kvaliteten i laget...

Blir spennende å se til helga
marching on together,
derudaf forever...

Trond90

Tror Ankergren kommer til og være 1. Keeper ut sesongen.. Flahavan er nok ment som back up, Lucas er vel for svak..
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

testo

Jo flere som kriger om jobben, jo bedre presterer man.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

berlin

Skjønner lite av dette, med mindre Lucas er skadet, men det tror jeg ikke. Det er tross alt kun 7 kamper igjen, og et keeperbytte nå høres merkelig ut.

En mulig forklaring kan være at Grayson er ute etter en "bedre keeper" enn Ankergren med tanke på neste sesong. Men det er vel en litt "dyr prøvespilling" å cashe ut for.

Nokså uforståelig, men det er mulig Jan Ove og Henning ser logikken i det, de som ser nesten hver bidige kamp.

Tom S

Nei, denne var tricky å skjønne...
Hadde det vert eit ungt talent, one for the future så kanskje, men ein gamling på 30 - skeptisk!
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Quote from: Tom S on March 26, 2009, 21:04:23
Hadde det vert eit ungt talent, one for the future så kanskje, men ein gamling på 30 - skeptisk!
Er litt usikker om dette er en fleip? 30 år er i alle fall ikke gammelt for en keeper. Tenk på Nigel Martyn, for eksempel..
Super Leeds since 1968

Tom S

Quote from: hallghel on March 26, 2009, 21:40:15
Er litt usikker om dette er en fleip? 30 år er i alle fall ikke gammelt for en keeper. Tenk på Nigel Martyn, for eksempel..

Enig, 30 er ikkje allverden for ein keeper. Sammenligningen med Martyn synes eg likevel vert drøyt, han var ein proven keeper med landslagserfaring - denne Flahaven er ganske ukjent for meg og eg vert skeptisk om Larry vurderer å skifte keeper når det gjenstår 8 viktige kamper av sesongen.

Men, vi stoler på Larry og beheld trua!
COME ON LEEDS !!

p0ndus

Heisan en prøvespiller på bare 30 år positivt :)
Men litt skeptisk jeg også til en keeper som visstnok kun skal være 180 cm på strømpelesten, skeptisk til det og at han ikke har all verdens meritter. >:( Personlig har jeg aldri hørt om fyren.
Mer positiv til lån av den nye backen på 29(blir jo reine junioren i forhold til mange av de andre som er hentet inn før i år), fyren har jo til og med erfaring fra premier...., virker spennende. :) :)
Tror faktisk Simon G har en klar plan med dette og håper han lykkes helle veien. Leeds forever............. :) :) :)

Ferre

Vet lite om keeperen selv, men på WACCOE er meningene delte. Alt fra "Brilliant signing" til mer usikkerhet.

Tiden vil vise om Grayson har tenkt å bruke han som førstekeeper resten av sesongen eller ikke.

Uansett, velkommen til Leeds United!

Corleone

Benkvarmer eller ikke, han bør hvertfall kunne legge et visst press på Ankergren.
Hvis dette fører til at Ankergren jobber litt ekstra på hver trening og gir litt mer hver kamp er jeg storfornøyd. 

Per-Stian

Quote from: AHM on March 26, 2009, 22:23:52
Benkvarmer eller ikke, han bør hvertfall kunne legge et visst press på Ankergren.
Hvis dette fører til at Ankergren jobber litt ekstra på hver trening og gir litt mer hver kamp er jeg storfornøyd. 

Kan vi våge oss å kalle det ein vinn-vinn-situasjon i så fall? Anten føler Ankergren presset og hevar seg nokre hakk, eller så er Flahavan rett og slett god nok til å ta frå dansken plassen. Men med særs få kampar att verkar det litt risikabelt å byte ut vår sisteskanse. Viss det slår feil ut, må Grayson verkeleg ha forsvarstalen klar.

J-R

Corleone

Leeds har svært lite å tape spør du meg.  Om Flahavan var den riktige signeringen har jeg ikke kunnskaper til å uttale meg om,  men en mann ekstra i stallen kan da ikke bety så allverdens mye.  Eller hva?   ???

Kickthemdown

Tror ikke den mannen er hentet inn fra benken i CCC til å sitte på benken i League One. Flahavan starter kanskje ikke i helgen men neste helg er han inne om ikke Casper har en blinder i helgen.

Alta-White

mari

På årets lag i 3. divisjon (vårt nivå) sesongen for 3 år siden.

En "stor" fans favoritt i Southend der han spilte 7-8 år før overgangen til Crustal Palace i sommer....

Satser på at Grayson har oversikten. Har aldri vært helt komfortabel med Ankergren - mannen er vel over 190 cm høy, men likevel en pingle i feltet....Men ret skal være rett -meget god på streken

DenHviteYeboah

Quote from: mari on March 27, 2009, 07:47:41
På årets lag i 3. divisjon (vårt nivå) sesongen for 3 år siden.

En "stor" fans favoritt i Southend der han spilte 7-8 år før overgangen til Crustal Palace i sommer....

Satser på at Grayson har oversikten. Har aldri vært helt komfortabel med Ankergren - mannen er vel over 190 cm høy, men likevel en pingle i feltet....Men ret skal være rett -meget god på streken
har ment at vi trenger en bedre keeper enn Ankers, feltarbeidet hans er jo en parodi,men om denne benkevarmern fra Palace er rett mann, er vel tvilsomt...

soumoh

Tre keepere i stallen, er bedre enn en god på eh, taket ;)
We'll be back.

flynn

Hva er dette for no'  ???

Her prikker Grayson og gutta inn en klar formtopp akkurat i rett til. Play-off plassen virker å være langt nede i baklomma og vi har pustet vagt liv i håpet om direkte opprykk igjen. Spiller etter spiller viser fram egenskaper som vi trodde var forsvunnet i krattskogen rundt Thorp Arch.

Kampen om plasser på laget er i høyeste grad tilstede, vi har dobbel (minst) dekning på alle plasser, og en skadeliste som er nesten oppsiktsvekkende kort i forhold til at vi skriver mars.

Og så går man altså hen og låner to middelmådigheter! Ja jeg vet at akkurat den karakteristikken kan komme tilbake og slå meg i panna i mai (la oss håpe det igrunn...), men det er hva jeg oppfatter disse gutta som.

Låner man inn spillere i mars så er det ikke for å øke kvaliteten på treninger eller reservelaget. Nei, Simon tenker nok å kjøre disse rett inn på laget, eller i det minste på benken til helgas nøkkelkamp mot MK Dons. Det betyr at to av de som i vinter har vært delaktige i å snu skuta degraderes rett før det store slaget skal stå. Ankergren ? Har absolutt ikke fortjent fyken. Lucas ? Har han plutselig blitt helt ubrukelig ? Martin ? Ok, han blir sikkert ingen ny David Harvey alikevel.

Så om midtstopperplassen; Etter at Grayson kom, og fant ut at han ville satse på Naylor og Marques, så har forsvarsarbeidet vårt blitt vesentlig tryggere enn det var under Macca. Er det fordi Naylor / Marques plutselig har blitt veldig mye bedre enn de stopperne Macca hadde til rådighet ? Don''t think so, dette tror jeg handler om struktur og tillit. Spillerne får et spillesystem og en struktur de skjønner seg på, og behersker. Og de har fått mulighet til å spille seg varme sammen, noe som er helt avgjørende for å få middels gode fotballspillere til å utgjøre et godt lag.

Dette liker jeg ikke. Punktum.

flynn

Promotion 2010

Quote from: flynn on March 27, 2009, 09:15:32
Hva er dette for no'  ???

Her prikker Grayson og gutta inn en klar formtopp akkurat i rett til. Play-off plassen virker å være langt nede i baklomma og vi har pustet vagt liv i håpet om direkte opprykk igjen. Spiller etter spiller viser fram egenskaper som vi trodde var forsvunnet i krattskogen rundt Thorp Arch.

Kampen om plasser på laget er i høyeste grad tilstede, vi har dobbel (minst) dekning på alle plasser, og en skadeliste som er nesten oppsiktsvekkende kort i forhold til at vi skriver mars.

Og så går man altså hen og låner to middelmådigheter! Ja jeg vet at akkurat den karakteristikken kan komme tilbake og slå meg i panna i mai (la oss håpe det igrunn...), men det er hva jeg oppfatter disse gutta som.

Låner man inn spillere i mars så er det ikke for å øke kvaliteten på treninger eller reservelaget. Nei, Simon tenker nok å kjøre disse rett inn på laget, eller i det minste på benken til helgas nøkkelkamp mot MK Dons. Det betyr at to av de som i vinter har vært delaktige i å snu skuta degraderes rett før det store slaget skal stå. Ankergren ? Har absolutt ikke fortjent fyken. Lucas ? Har han plutselig blitt helt ubrukelig ? Martin ? Ok, han blir sikkert ingen ny David Harvey alikevel.

Så om midtstopperplassen; Etter at Grayson kom, og fant ut at han ville satse på Naylor og Marques, så har forsvarsarbeidet vårt blitt vesentlig tryggere enn det var under Macca. Er det fordi Naylor / Marques plutselig har blitt veldig mye bedre enn de stopperne Macca hadde til rådighet ? Don''t think so, dette tror jeg handler om struktur og tillit. Spillerne får et spillesystem og en struktur de skjønner seg på, og behersker. Og de har fått mulighet til å spille seg varme sammen, noe som er helt avgjørende for å få middels gode fotballspillere til å utgjøre et godt lag.

Dette liker jeg ikke. Punktum.

flynn

Ække dette likt oss. Negative inntil det motsatte er bevist..  ;)

Så Liam Dickinson var bra og keeperen Flahavan og forsvarer Sodje er plutselig på trynet. Faktum er at begge de to sistnevnte er meget habile spillere. Flahavan, i fjorårsform, vil gå langt ut over ferdighetene til våre to keepere. Sodje var utrolig bra i L1 for noen sesonger siden.

Jeg regner med at Grayson er meget bra oppdatert og at dette er folk som kan roe nerver og heve både standard på treninger for førstevalgene og humøret i troppen.

MOT  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

mari

Min mening  ;D

Martin på utlån ut sesongen, Lucas er ubrukelig

Marques er tvilsom til lørdag med strekkskade, Lubo og Naylor for like i spillestilen.

Sodje - en raskere utgave av Marques - som er litt bedre på hodet....

Klokketro på Grayson

trondt

Jeg så Darryl Flavahan slippe inn to mål i kampen Leeds-Southend 28.10.06. Uten at jeg dermed kan uttale meg om hans ferdigheter. Hvor har det forresten blitt av Jonathan Lund ? Var ikke han ansett som et stort talent for et år eller to siden ?

McMidjo

Jeg synes ikke dette er mystisk i det hele tatt.

Vi har kun to seniorkeepere i stallen fra før, og om en - eller begge - av de skulle bli skadd er det behov for å ha et bedre backupalternativ enn å dytte inn en av juniorkeeperne.

Tror ikke Flavahan er tiltenkt noen som helst rolle enn akkurat det - en ekstra sikkerhet/backup i tilfelle skade på Ankers/Lucas.

Fra nå og til sesongslutt er jo lånevinduet helt stengt, og da gjelder det jo å fylle opp de små hullene en evt måtte ha i troppen....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

flynn

For the record: jeg var heller ikke glad over låneavtalene med Dickinson og Dickinson. Bruce spilte på en plass hvor vi etter mitt skjønn hadde tre egne, sultne spillere. Liam mangler kamptrening etter en lang skadeperiode.

Lånesystemet er noe herk.

flynn

McMidjo

Quote from: flynn on March 27, 2009, 10:08:16
For the record: jeg var heller ikke glad over låneavtalene med Dickinson og Dickinson. Bruce spilte på en plass hvor vi etter mitt skjønn hadde tre egne, sultne spillere. Liam mangler kamptrening etter en lang skadeperiode.

Lånesystemet er noe herk.

flynn

Bruce Dickinson - det hadde vært noe det! Da hadde vi ihvertfall fått en som kunne 'synge ut' i forsvaret... 8)

Er du Maidenfan flynn?  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Bites Yer Legs

Quote from: Tom S on March 26, 2009, 21:58:28
Quote from: hallghel on March 26, 2009, 21:40:15

Enig, 30 er ikkje allverden for ein keeper. Sammenligningen med Martyn synes eg likevel vert drøyt, han var ein proven keeper med landslagserfaring - denne Flahaven er ganske ukjent for meg og eg vert skeptisk om Larry vurderer å skifte keeper når det gjenstår 8 viktige kamper av sesongen.

Men, vi stoler på Larry og beheld trua!

Jeg mener at  vi ikke skal forvente at Leeds i dag henter inn landslagspillere, du er vel enig? Flavahan er jo 'proven' på dette nivået, det tatt i betrakning er sammenligningen helt legetim den.
KEEP FIGHTING!!