Lorimers innlegg i YEP

Started by Promotion 2010, March 29, 2009, 14:38:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Hva babler egenlig Lorimer om her?

Graysons lag er for tiden ikke hans beste. Mangler det fysiske aspektet. Graysom har nøkkelen innen stallen, men han må begynne å bruke de beste snart.....  ???

"......but as successful as the present line-up has been, I'm not convinced that it's the best or most effective line-up available to their manager."

"There are players in one position who would probably be better suited to another, and players out of the team who â€" in my opinion at least â€" deserve to be starting matches."

Hvilke spillere skal inn, mener Lorimer? Se på midtbanen vår (Howson, Delph, Kilkenny og Snodgrass), hvem kan konkurrere ut noen her? I angrep? Becchio - Becks! I forsvar? Parker er vel eneste v.back, Sodje og Naylor i midten og Douglas som har godt grep på høyre back....

Før du leser innlegget: Simon har funnet sitt beste lag etter min mening! Det startet han med i går mot MK Dons!   8)

Lorimer: Simon has to find his best XI now
Published Date: 27 March 2009
Arguably for the first time since he became Leeds United's manager, Simon Grayson is in possession of a squad which, to all intents and purposes, could be described as full strength.
There are a couple of obvious exceptions â€" it is not certain, for example, that Paul Huntington or Enoch Showunmi will play any further part in this season â€" but in general his resources are as strong as they could be.

Frazer Richardson is available again, and Andrew Hughes was fit enough to be named on the bench last weekend. It also sounds as if Andy Robinson is at the point of making his comeback and, after a few weeks spent juggling injuries and suspensions, Simon now has decisions to make in a variety of areas.

That is not a bad position to be in but it does give him a dilemma and the challenge of deciding once and for all what constitutes his strongest team and which players will warrant starting places should Leeds qualify for the play-offs.

United are on an excellent run at the moment â€" unbeaten in seven games and victorious in their last seven matches at Elland Road â€" but as successful as the present line-up has been, I'm not convinced that it's the best or most effective line-up available to their manager.

There are players in one position who would probably be better suited to another, and players out of the team who â€" in my opinion at least â€" deserve to be starting matches. That is not a criticism of Simon, who has done incredibly well to handle the repeated absence of key individuals, but it does show the complexity and the pressure of football management.

Tomorrow, against MK Dons, he will see few reasons to make major changes to his team. I fully expect Jermaine Beckford to start the match after his one-game ban but, if Rui Marques is fit to play, that may be as far as the alterations go. Simon has never been one to disrupt a winning side, and that policy is sensible and loyal.

All the same, given that a place in the play-offs is the most likely outcome for Leeds this season, it's imperative with almost everyone fit that he makes a final decision on what is his most capable and dynamic team and the team most likely to carry the club to promotion.

With the end of the season looming, it is vital that those 11 players are given as much time as possible to gel, prepare themselves and find top form in time for the post-season scrap.

Loyalty is an important trait in any boss, but only to a point. When promotion is at stake, there is equally an onus on a manager to let his head rule his heart when it comes to team selection.

If that means disappointing lads who have done extremely well and replacing them with players who might do even better then it has to be done. This is, at the end of the day, about taking Leeds United forward and out of League One, and personal ambitions can't come into it.

I don't deny that it would be harsh to tell one of the guys involved in last Saturday's victory over Crewe that they were being dropped to the bench but, from what I've seen this season, I do believe that there's a stronger XI available to Simon than the team he fielded at Gresty Road â€" one that has a great chance of getting through the play-offs if that's the road we go down.

What reassures me is Simon's positive style of management. From the very start, he's shown a willingness to make substitutions and alterations whenever necessary and without dithering, and more often than not they have paid off.

It will take a certain type of line-up to see Leeds through the play-offs â€" perhaps a more physical one than we presently have â€" and I believe that the time to start using it will be here soon. There is no doubt in my mind that, within United's squad, Simon has the personnel he needs.

Lorro's treble
Every week Peter selects a treble based on the William Hill weekend coupon. His selections are: Swindon Town, Bradford City and Rushden.

Innlegget hans er like dårlig som tipsene hans: Swindon tapte 0-1, Bradford spilte 0-0 og Rushden tapte 2-4!

Dette må være rablet ned sent en torsdagskveld med særdeles dårlig omsetning! 
  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Med all respekt for fotballspilleren og legenden Peter Lorimer: Fotballfaglig har han aldri vært noen stor kapasitet, for å si det pent.
Jon R.

h.b

En undertone er kanskje det at godeste Lorimer mener at Grayson må ut og låne et par spillere til

berlin

Quote from: h.b on March 29, 2009, 14:49:27
En undertone er kanskje det at godeste Lorimer mener at Grayson må ut og låne et par spillere til

Tviler på det. Det måtte være v.back, men der har han jo allerede lånt ut Sheehan, og spillere klart bedre enn Parker, skal godt gjøres å finne ila et par dager.

Sydhagen

Quote from: h.b on March 29, 2009, 14:49:27

da må Lorimer ta seg en pille og se på hva Grayson har fått til etter at han kom til klubben!
vi er det store formlaget i ligaen, sammen med Peterborough og Millwall. Fullstendig sjef på hjemmebane.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

Peter er nesten alltid lojal og positiv i sine skriverier i YEP. Sånn sett er det bra at kritikken kommer når laget er i medgang (det er jo slik gode managere gjør; kjefter i medgang og støtter i motgang :)).

Og jeg i det minste aner at han mener at Robbo forsvarer en plass i første-elleveren, at sentral midtbane fort kan bli utkjempet i noen kamper (dvs at Douglas må frem dit igjen)...

...hvorvidt han har rett/tar feil skal jeg ikke si noe om, hadde vært en fordel å sett kampene live da  :-\

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Lorimers meiningar og fotballforståing er, som JonR også skriv, ikkje alltid lett å bli klok på. Men så vidt eg hugsar, så har godaste Pete sansen for blant andre Prutton. Kanskje det er spesielt han Lorimer siktar til?

Jon R

Lorimer har alltid vært en stor fan av Frazer Rickardson. Frazer inn på høyre back, tipper jeg er et første grepet han ville gjort. Douglas tilbake på midten er vel det neste, men på bekostning av hvem? Howson?  Passer jo godt med "the pysical aspect" i det minste.  :)

Sitat fra: h.b på I dag kl. 14:49:27

Tror jeg neppe, håkon. Sitat: " There is no doubt in my mind that, within United's squad, Simon has the personnel he needs."   

Her er ihvertfall Peter og jeg 100 % enige.   :)

Jon R.

Rudi G.

Hadde vært fint å fått en uttalelse angående Lorimers innlegg fra en som har sett de fleste av de 10 siste kampen Leeds har spillt under Greyson. Jeg har kun sett klipp på LUTV og kan ikke uttale meg for der har jo det meste sett veldig bra ut i det siste, men det kan jo være at Lorimer også vil la spillere som har vært ute en stund pga skader spille for å få eller holde formen vedlike nå i innspurten. Det kan fort komme ny ubeleilige skader eller karantener, og jeg tror det ville vært småkrise om f.eks vi skulle miste 2 midtbanespillere samtidig!

berlin

Dette er absolutt ikke tiden for å gi "squad players" tiltrengte minutter i kamptrening!
Selv de spillerne som kanskje aspirerer til en plass i førsteellerveren, først og fremst Robinson og muligens Richradson, bør ikke gå inn på laget sånn uten videre.

Når en mann som Sodje går rett inn og gjør en flott 60-minutters innsats, skal man fovente at
Robinson, Richardson m.fl også vil gjøre det når det trengs.

I det minste må dette "mantraet" gjelde inntil 2.plassen er utenfor rekkevidde og en plass i play-off er sikret. Det mest sannsynlige scenarioet er at Leeds sin 2 siste seriekamper for sesongen kun er av betydig for vi kommer på 3,4,5 eller 6.plass.

"Mantraet" jeg sikter til er selvsagt "never change a winning team". (Brak)tap mot Colchester medfører vel 2 ting: "no more second spot dreams" og "call for changes".

PS! Jeg håper selvsagt fortsatt på 2.plass, og kan ikke skjønne at Leeds skal gjøre noen skifter fra start mot Colchester såfremt alle er skadefrie, d.v.s at Sodje og Snodgrass er retsituert.

Rudi G.

Quote from: berlin on March 29, 2009, 17:57:07
Dette er absolutt ikke tiden for å gi "squad players" tiltrengte minutter i kamptrening!
Selv de spillerne som kanskje aspirerer til en plass i førsteellerveren, først og fremst Robinson og muligens Richradson, bør ikke gå inn på laget sånn uten videre.

Når en mann som Sodje går rett inn og gjør en flott 60-minutters innsats, skal man fovente at

I det minste må dette "mantraet" gjelde inntil 2.plassen er utenfor rekkevidde og en plass i play-off er sikret. Det mest sannsynlige scenarioet er at Leeds sin 2 siste seriekamper for sesongen kun er av betydig for vi kommer på 3,4,5 eller 6.plass.

"Mantraet" jeg sikter til er selvsagt "never change a winning team". (Brak)tap mot Colchester medfører vel 2 ting: "no more second spot dreams" og "call for changes".

PS! Jeg håper selvsagt fortsatt på 2.plass, og kan ikke skjønne at Leeds skal gjøre noen skifter fra start mot Colchester såfremt alle er skadefrie, d.v.s at Sodje og Snodgrass er retsituert.

Håper du ikke misforstod meg berlin for jeg er fullt og helt tilhenger av "never change a winning team", men det kunne jo vært interresant å fått en uttalelse fra en som har sett Leeds hyppig i det siste om uttalelsen til Lorimer. Det kan jo være det er noe som vi ikke har fått med oss på LUTV. Men igjen, jeg er fullt og helt tilhenger av "never change a winning team".

Promotion 2010

Hvis det er sånn at Lorimer er Frazer-fan, så forstår jeg mer dette med loyalitet. Lorimer vil ha inn Richardson som kaptein og strippe Naylor for kapteinsbindet. Lorimer tror kanskje at Grayson ikke tør spille Frazer når Naylor spiller....?

Conspiracy - conspiracy...  ::)   :)

Jeg tror vi har større sjanse for å gå opp med Naylor på laget og som kaptein.
Min første Leeds-kamp:

Rudi G.

Quote from: Promotion 2010 on March 29, 2009, 18:30:14
Hvis det er sånn at Lorimer er Frazer-fan, så forstår jeg mer dette med loyalitet. Lorimer vil ha inn Richardson som kaptein og strippe Naylor for kapteinsbindet. Lorimer tror kanskje at Grayson ikke tør spille Frazer når Naylor spiller....?

Helt enig. Grayson må ikke la seg pille på nesen!

Kickthemdown

At Fraz er langt borte fra en plass på laget gleder mitt hjerte.  :D Skandalen på 2 bein har vært et svakt punkt i så mange år nå så dette var på tide!

Håper for guds skyld han er ferdig i klubben. Søppel!

Alta-White

Hallgeir *

"Lorimer tror kanskje..."  Dette blir bare antagelser og synsing. Skal man legge ord i munnen på andre personer? Men Naylor som kaptein støttes fullt ut.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Quote from: hallghel on March 29, 2009, 19:39:35

"Lorimer tror kanskje..."  Dette blir bare antagelser og synsing. Skal man legge ord i munnen på andre personer? Men Naylor som kaptein støttes fullt ut.

Du tror kanskje at Naylor er en bedre kaptein enn Frazer...?    ;)
Min første Leeds-kamp:

peacock

Seriøst; det er vel ingen som tar Peter Lorimer alvorlig? Mannen er fullstendig uten troverdighet, og alle personer med så tette bånd til styret bør ikke lyttes til. Like håpløst som å si at leedsunited.com er objektive!

Hallgeir *

Quote from: Promotion 2010 on March 29, 2009, 19:45:41

Du skal ha kredit for forsøket om igjen å prøve å legge ord i munnen på andre.  :D
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Quote from: hallghel on March 29, 2009, 19:52:09
Quote from: Promotion 2010 on March 29, 2009, 19:45:41

Du skal ha kredit for forsøket om igjen å prøve å legge ord i munnen på andre.  :D

;D
Min første Leeds-kamp:

berlin

Quote from: Rudi G. on March 29, 2009, 18:18:55
Quote from: berlin on March 29, 2009, 17:57:07

Håper du ikke misforstod meg berlin for jeg er fullt og helt tilhenger av "never change a winning team", men det kunne jo vært interresant å fått en uttalelse fra en som har sett Leeds hyppig i det siste om uttalelsen til Lorimer. Det kan jo være det er noe som vi ikke har fått med oss på LUTV. Men igjen, jeg er fullt og helt tilhenger av "never change a winning team".

Slett ikke Rudi!  :)

Det var i grunnen Lash jeg siktet til, samt min personlige mening. Grayson uttalte at MK Dons resultatet var "down to the whole squad", så jeg antar samme lagoppstilling mot Colchester.
I 2.omgangen mot Crewe var det vel også "et kollektivt sammenbrudd" og ikke noen få "som sluttet å spille".
Antar hele laget mentalt trodde de var ferdige med Crewe-kampen etter 1.omgang.

stian

Kan Lorimers hentydning ha å gjøre med at Delph har blitt brukt i en litt annen rolle enn der han har trivdes best? At han vil ha Robbo på laget, Delph sentralt og Howson/Kilkenny ut?

fmtj

Det fordundre meg ikke sikkert Lorimer selv vet helt sikkert hva han mener!!! Dette er etter min mening fjas og synsing som det er mye av alltid! I det siste har vi jo gjort det meget bra og det er faktisk det som betyr alt i fotball! Ikke hva bartenderen mener! Lorimer er Lorimer og det bør være takhøyde for ytringer som dette uten at det bør få praktiske konsekvenser. Virker absolutt som Grayson ver hva han driver med.

Forøvrig må jeg si meg enig i uttrykkene for glede i tråden her for at vi slipper "Bambi" Frazier på banen! En potenisell katatsrofe er han og han har til tider "fått ut" dette potensialet til og med!
Yeboahs vitne

peacock

Quote from: fmtj on March 30, 2009, 11:35:55
Forøvrig må jeg si meg enig i uttrykkene for glede i tråden her for at vi slipper "Bambi" Frazier på banen! En potenisell katatsrofe er han og han har til tider "fått ut" dette potensialet til og med!

AMEN; kunne ikke ha vært mer enig :)

flynn

Quote from: Alta-White on March 29, 2009, 19:18:49
At Fraz er langt borte fra en plass på laget gleder mitt hjerte.  :D Skandalen på 2 bein har vært et svakt punkt i så mange år nå så dette var på tide!

Håper for guds skyld han er ferdig i klubben. Søppel!

Alta-White

Du har et hjerte av stein Alta...
Hjernen min er kanskje delvis enig med deg, men hjertet sier noe helt annet! Der er det plass til uendelig mange egenoppfostrede talenter på Leeds-laget !

flynn

bwirum

Med tanke på at han er den eneste som er igjen fra (jeg holdt på å si "glory days", men det er vel et uttrykk en skal være forsiktig med) O'Leary-tida (og han har vel heller ikke spilt for noen annen klubb, utenom et utlån en gang) er det ingenting som ville glede meg mer enn at han ville komme tilbake stronger than ever.

Heimebrygg er det beste brygget vet du :-)
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

fmtj

Quote from: bwirum on March 30, 2009, 13:33:08
Med tanke på at han er den eneste som er igjen fra (jeg holdt på å si "glory days", men det er vel et uttrykk en skal være forsiktig med) O'Leary-tida (og han har vel heller ikke spilt for noen annen klubb, utenom et utlån en gang) er det ingenting som ville glede meg mer enn at han ville komme tilbake stronger than ever.

Heimebrygg er det beste brygget vet du :-)
[/color]

....det kan nå variere stort det! Noe heibrygg fører til de reneste skandaler og katastrofer. Det er noe de fleste vet! Og dårlig heimbrygg kan heller ikke "komme" tilbake "stronger than ever" for å si det sånn. Dårlig er og blir dårlig etter ei stønn!
Yeboahs vitne

Tom S

Litt banning i kjerka;
Etter å ha sett kampen mot Dons må eg seie at Kilkenny skuffa stort.
Hadde store forventinger til han etter god omtale siste kamper, men det var mykje på tvers og lite framover, treg og sein i taklinger.
Når han gjekk ut og Delph gjekk inn sentralt vart midtbana mykje betre.

Om Peter snakker om Robbo er han kanskje inne på noko?
Vår beste midtbane; Snoddy - Howson - Delph - Robbo

COME ON LEEDS !!

Sydhagen

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_sceptics_to_quick_to_write_off_team_and_chances_lorimer_1_3695525

Likte denne:

"What disappointed me more than anything was the suggestion before Tuesday that if we lost to Hull we might finish August with no points! That’s not the Leeds United spirit I know. It’s defeatist talk and the performance against Hull was the perfect antidote at the right time.

Can we beat West Ham United on Sunday? Or course we bloody well can! And Ipswich too."
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

B_Ød

Quote from: Sydhagen on August 19, 2011, 13:35:40
"Can we beat West Ham United on Sunday? Or course we bloody well can! And Ipswich too."
...ahhh..min gamle helt fra barneskole-tia mi..that's the spirit!  ;D
Ups & Ups!!

kilgallon

Må si jeg liker det meste av det han skriver. Det er godt å se at han tar et oppgjør med all den negativitet som har vært rundt klubben de siste månedene.