Leeds - VM-by 2018/2022

Started by Promotion 2010, May 06, 2009, 12:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Yorkshire cities in frame to host World Cup games

Could the World Cup come to Leeds and Sheffield?

Date: 06 May 2009
By Joanne Ginley
LEEDS and Sheffield could stage World Cup matches in 2018 if England's bid to hold the tournament is successful.

The Football Association has invited both cities to consider putting in bids to host games.

Next week Leeds councillors will be asked if they want to send delegates to an FA event on May 18 where more will be revealed about the opportunities. Sheffield has already decided to attend.

A report to members of Leeds City Council's executive said: "A key part of any bid to FIFA will be the role to be played by the chosen host cities.

"The FA is likely to propose 12 stadia to be used for the tournament and with 2/3 likely to be in London that would leave 9/10 stadia in the provinces.

"The FA has visited a number of English cities to inform them of the opportunity to bid for host city status. Leeds is one of these cities."

Securing World Cup games would bolster the economy of Leeds and the Leeds City Region as a whole.

Councillors will be told that Leeds United's Elland Road stadium could hold 40,000 with minor alterations, although the report says capacity may need to be higher.

In Sheffield, representatives from Sheffield United and Sheffield Wednesday are involved in the talks.

In a statement Sheffield City Council said: "Sheffield is sending a high-level delegation, involving both of Sheffield's professional clubs, to the Football Association's launch of England's bid on May 18."

If following the FA's briefing both cities decide to bid they will have six months to put together their case.

http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds/Yorkshire-cities-in-frame-to.5237700.jp
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

Dette kan være muligheten vi trenger for å bygge/rehabilitere til moderne standard og fasiliteter.Og ja,vi trenger minst 50 000 seter i fremtiden 8)

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

SuperLeeds!

http://www.england2018bid.com/

Kom igjen folkens - gå inn og stem fram England og Elland Road...! :)

h.b

Gjort. Men kan aldri tenke meg at Elland Road blir valgt slik standarden er på banen. Elland Road er desverre en forhistorisk bane

Boxman

Quote from: h.b on July 19, 2009, 21:32:56
Gjort. Men kan aldri tenke meg at Elland Road blir valgt slik standarden er på banen. Elland Road er desverre en forhistorisk bane

Det sier seg da selv at det må en oppussing til.
Kravet for å bli valgt som kvartfinale-arena, er jo en kapasitet på 50000. Komiteen sier de vil prøve å få en kvartfinale. Så hvilke logiske slutninger kan vi dra utfra det?
Jeeees, hvor negativ går det an å bli!?!
Proud to be Leeds!

Geir Magne

Happy days are here again, it's official from Number 10!

fjellhaugen

Quote from: Boxman on July 21, 2009, 12:33:20

Kravet for å bli valgt som kvartfinale-arena, er jo en kapasitet på 50000. Komiteen sier de vil prøve å få en kvartfinale. Så hvilke logiske slutninger kan vi dra utfra det?

uten å velge side her, må jeg si jeg mener håkon har et godt poeng.
hvem skal spytte inn penger til oppussingen til et pr. tiden L1 lag?

det er langt frem, og i 2018 er vi forhåpentligvis godt etablert i PL igjen men tviler vel på massiv oppussing og utbygging fra KB sin side mens vi ligger der vi gjør ???  eller?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

h.b

Skal Elland Road bli valgt som bane, så må oppussinga starte nå. Dette vil koste ihvertfall 300 millioner kroner å få banen i så god stand at ER blir valgt som arena for fremtidige mesterskap. Dette betyr at Bates må vekk fra klubben så fort som mulig og at ombyggingen må starte til høsten for å få banen presenterbar når banevalget skal taes.
Og slik banen er nå, så er dette en umulighet. Og i fremtiden vil ihvertfall ikke Bates spytte inn disse pengene

Svend Anders

Quote from: h.b on July 21, 2009, 18:43:58
Skal Elland Road bli valgt som bane, så må oppussinga starte nå. Dette vil koste ihvertfall 300 millioner kroner å få banen i så god stand at ER blir valgt som arena for fremtidige mesterskap. Dette betyr at Bates må vekk fra klubben så fort som mulig og at ombyggingen må starte til høsten for å få banen presenterbar når banevalget skal taes.
Og slik banen er nå, så er dette en umulighet. Og i fremtiden vil ihvertfall ikke Bates spytte inn disse pengene

Tidsperspektivet er jeg ikke spesielt bekymret for. Norge søker EM uten å en tegning klar for sin nye nasjonalarena på 50.000 seter, og innsamlingsaksjonene har vel heller ikke kommet igang på Skedsmo hvor de skal ha en stadion med 40.000. Leeds på sin side har allerede 40.000 og planer om utvidelse klare.

Og som enkelte forstår, er det lettere å låne/finansiere bygging av noe som gir konkrete inntekter, snarere enn gambling på spillere som ikke garanterer for en loffesmule.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Boxman

Quote from: fjellhaugen on July 21, 2009, 16:52:07

det er langt frem, og i 2018 er vi forhåpentligvis godt etablert i PL igjen men tviler vel på massiv oppussing og utbygging fra KB sin side mens vi ligger der vi gjør ???  eller?

Det er da ingen som antyder at dagens Elland Road skal brukes i et VM. Dersom en slik søknad skal bli godkjent, må det selvsagt foreligger planer for en oppgradering av stadion. Planer som må godkjennes, og som man må forplikte seg til å gjennomføre.
Dette er en ypperlig mulighet til å få byen Leeds og det engelske fotballforbundet, til bli med på spleiselaget for å gjøre Elland Road til et akseptabelt stadion for et sånt mesterskap. Dere må da innrømme at dette kan være en god mulighet, og en positiv ting for Leeds United? Eller er det sånn at hvis vi ikke kan ha en negativ vinkling på ting, så vil vi ikke høre om det?  :-\
Proud to be Leeds!

fjellhaugen

Quote from: Boxman on July 21, 2009, 20:55:26
Quote from: fjellhaugen on July 21, 2009, 16:52:07

Det er da ingen som antyder at dagens Elland Road skal brukes i et VM. Dersom en slik søknad skal bli godkjent, må det selvsagt foreligger planer for en oppgradering av stadion. Planer som må godkjennes, og som man må forplikte seg til å gjennomføre.
Dette er en ypperlig mulighet til å få byen Leeds og det engelske fotballforbundet, til bli med på spleiselaget for å gjøre Elland Road til et akseptabelt stadion for et sånt mesterskap. Dere må da innrømme at dette kan være en god mulighet, og en positiv ting for Leeds United? Eller er det sånn at hvis vi ikke kan ha en negativ vinkling på ting, så vil vi ikke høre om det?  :-\

vil ikke si at jeg har så utrolig negativ vinkling her boxman. du må ikke gå rett i forsvar bare fordi ikke hele verden er 100% enig med deg hele tiden ;)

jeg må si med litt uenig med svend anders også i "låneforhandlingene" hans; helt klart lett å låne til noen man ser resultater av, men uten å vedde mora mi på det, så er det vel et tapsprosjekt uansett?
er det maks 3 kamper vi kan få utav det? tviler på at man tjener inn lånet på disse kampene om det var det du mente da, svend.
forøvrig et godt poeng med henhold til norges søknad. :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Quote from: fjellhaugen on July 22, 2009, 07:20:09
vil ikke si at jeg har så utrolig negativ vinkling her boxman. du må ikke gå rett i forsvar bare fordi ikke hele verden er 100% enig med deg hele tiden ;)

jeg må si med litt uenig med svend anders også i "låneforhandlingene" hans; helt klart lett å låne til noen man ser resultater av, men uten å vedde mora mi på det, så er det vel et tapsprosjekt uansett?
er det maks 3 kamper vi kan få utav det? tviler på at man tjener inn lånet på disse kampene om det var det du mente da, svend.

Utbygging og renovering av Elland Road mente jeg å betrakte som et helhetsprosjekt for stadion og klubben, og ikke bare for de tre-fire kampene som går i et evt VM. Leeds har jo allerede planer klare for renovering og ombygging av deler av stadionanlegget, og det vil jo selvsagt generere inntekter til klubben både på kampdager og ikke-kampdager. Jeg snakker da om butikker, kontorer, hotel, etc.

Snarere enn at dette er et problem, er det jo en kjempesjanse mtp renovering av Elland Road. Jeg ser heller ikke bort i fra at det vil kunne føre til støttefinansiering fra eksternt hold, det være seg kommunen, staten, FA, etc. I tillegg vil det jo kunne være en signaleffekt her for lokalt og regionalt næringsliv mtp investeringer i de nye lokalene.

Hva gjelder selve antallet seter på stadion ligger det i kortene at det må en riving/total restrukturering av West Stand til for å komme opp i 50.000. Dette har det vært diskusjoner om før, men det må komme opp igjen nå.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

fjellhaugen

Quote from: Svend Anders on July 22, 2009, 09:46:42
Quote from: fjellhaugen on July 22, 2009, 07:20:09

Utbygging og renovering av Elland Road mente jeg å betrakte som et helhetsprosjekt for stadion og klubben, og ikke bare for de tre-fire kampene som går i et evt VM. Leeds har jo allerede planer klare for renovering og ombygging av deler av stadionanlegget, og det vil jo selvsagt generere inntekter til klubben både på kampdager og ikke-kampdager. Jeg snakker da om butikker, kontorer, hotel, etc.

Snarere enn at dette er et problem, er det jo en kjempesjanse mtp renovering av Elland Road. Jeg ser heller ikke bort i fra at det vil kunne føre til støttefinansiering fra eksternt hold, det være seg kommunen, staten, FA, etc. I tillegg vil det jo kunne være en signaleffekt her for lokalt og regionalt næringsliv mtp investeringer i de nye lokalene.

Hva gjelder selve antallet seter på stadion ligger det i kortene at det må en riving/total restrukturering av West Stand til for å komme opp i 50.000. Dette har det vært diskusjoner om før, men det må komme opp igjen nå.

SA

det er når dette kommer opp vi går hånd i hånd sven a ;)
jeg er kjempe keen på vm kamper på ER, sier bare at jeg pr dags dato synes det virker mange lysår unna.
klarer vi å få med eksterne kilder på spleiselag(noe som nok er forutsetning) vil jeg være mye mer positiv til dette.
og det er klart at når man først skal pusse opp litt, så er det "billigere" å bygge virksomhetene som Bates har snakket om på samme tid(gud forby han fortsatt er der om 5-6 år  :-X)

bare det ikke blir en plast arena som city of manchester evt emirates.
må innrømme at jeg ikke har vært der selv, men hørt utrolig mye dårlig om disse stedene.
er det andre som har vært der og kan si positive ting er jeg lutter øre for det også :D

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Boxman

Kan vel ikke være noe som helst grunn til å klage på at vi skal være med å arrangere VM, når dette blir en av konsekvensene for klubben:

Elland Road World Cup stadium revamp Leeds United's Elland Road ground

01 August 2009
By Paul Robinson
LEEDS United are planning a major redevelopment of two stands at their Elland Road ground if they win the right to join the World Cup party in 2018.
United confirmed that, should Leeds be chosen as a host city for the soccer jamboree, they intend to completely rebuild the stadium's Revie and John Charles stands.
The work would increase the famous old ground's capacity to 50,000.
If Elland Road were to stage a World Cup game today, the tournament's media and corporate needs mean it would only have 33,000 spectator seats with unrestricted views.
That is 7,000 less than the total demanded by Fifa, football's governing body.
It is thought the massive income streams generated by a World Cup would help Leeds raise the cash needed for the project.
The Yorkshire Evening Post understands the aim is to have the new look ground ready by 2015, when Elland Road will be one of the venues for the Rugby World Cup.
United are keen to stress, however, that the stadium improvement scheme would be just a small part of the multi-million pound boost the city would receive from the 2018 tournament.
The club's chief executive, Shaun Harvey, said: "The benefits would be huge in terms of tourism.
"The number of people visiting the city and hopefully returning in later years would be a great legacy."
Leeds is one of 15 English cities competing for the right to stage matches in 2018.
The FA is due to announce its chosen candidates before the end of the year.
Fifa will select the 2018 host nation 12 months later.
Leeds's bid is being spearheaded by United, the city council and Marketing Leeds.
To register your support, visit the www.backthebidleeds.com website.

* United are continuing to work on separate plans for a hotel and shopping complex adjoining Elland Road's East Stand.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/Elland-Road-World-Cup-stadium.5514042.jp
Proud to be Leeds!

sveifors

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

berlin

Skit i hotellet, vi er jo ikke helt "Chelsea".

Heller masse gode CAMRA-puber, spredt rundt, ca ett dusin stykker.

Den skissen ser jo smukk ut da. Hadde likt godt at Elland Road hadde blitt en 50.000 stadion. Passe det. Atmosfære og akustikk er viktigere enn kapasitet. Har vært på Camp Nou på en kjedelig kamp, gørr treig stemning. Sovna nesten.

Jeg har ikke sansen for ny stadion et annet sted, selv om det blir billigere.

Gå mot strømmen, bevar tradisjonen!

Tom S

Det hadde vert heilt konge om England vart tildelt VM og at Elland Road blir eit av stadionanlegga som vert nytta.
Det vil bli ei stor fjær i hatten for både Leeds United og byen Leeds.

Og det vil i tillegg oppfylle vår drøm om eit renovert og moderne 50' stadion.
COME ON LEEDS !!

lojosang

Quote from: berlin on December 01, 2009, 23:54:01
Skit i hotellet, vi er jo ikke helt "Chelsea".

Heller masse gode CAMRA-puber, spredt rundt, ca ett dusin stykker.

YAY!
- Leif Olav

Boxman

Hvilket mao betyr at om England får VM, så blir Elland Road bygget ut til en kapasitet på 55000(eller var det 60000). Og det spiller ingen rolle om det er klubben, Bates eller whoever, som eier stadion. Good news!  :)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/BREAKING-World-Cup-joy-for.5917204.jp
Proud to be Leeds!

Boxman

En liten korrigering. Den lista som ble fremlagt i dag, er FA's "shortlist", men den skal visstnok reduseres etterhvert. Men da er det FIFA som velger den endelige lista. Som jeg har forstått det så langt i hvert fall.
Proud to be Leeds!

jackbauer68

Dette er fantastiske nyheter.Får England VM så kan det være med å hjelpe Leeds opp og frem igjen 8)

Boxman

Quote from: jackbauer68 on December 16, 2009, 17:12:45
Dette er fantastiske nyheter.Får England VM så kan det være med å hjelpe Leeds opp og frem igjen 8)

Den endelige avgjørelsen faller vel om ett år ca.
Proud to be Leeds!

h.b

Jaja.
Dette betyr ihvertfall at Bates ikke selger seg ut på en god stund enda

Asbjørn

Quote from: Boxman on December 16, 2009, 16:39:08
En liten korrigering. Den lista som ble fremlagt i dag, er FA's "shortlist", men den skal visstnok reduseres etterhvert. Men da er det FIFA som velger den endelige lista. Som jeg har forstått det så langt i hvert fall.

Hittil har man valgt ut 17 stadioner, inkludert 4 fra London. Men FIFA har bestemt at det skal være maks 3 stadioner fra samme by, så en av disse skal ut (men ikke Wembley eller Emirates). Dessuten er bare enten nye Anfield eller nåværende Anfield blant de utvalgte (ikke begge). Det betyr at engelsk FA har avgjort at Elland Road er ett av 15 utvalgte steder.

Noe av engelsk FAs dilemma er forresten at 6 av de 17 stadionene ennå ikke er bygd...

Om ca 12 måneder bestemmer FIFA hvilket land som skal arrangere, og i 2013 vil så evt FIFA bestemme hvilke 12 stadioner som skal brukes...

Det betyr at Elland Road fortsatt kan bli en av tre stadioner som vrakes... eller sagt på en annen måte, 12 av de 15 utvalgte vil være blant FIFAs valg (om England blir vertsland).

World Cup Bid Stadia

Sunderland - Stadium of Light

London - Wembley Stadium

Birmingham - Villa Park

Manchester - City of Manchester Stadium

Nottingham - new Nottingham Forest stadium

London - Emirates Stadium

Leeds - Elland Road

Sheffield - Hillsborough

Newcastle/Gateshead - St James' Park

Bristol - new Ashton Vale stadium

London - new White Hart Lane or Olympic Stadium

Plymouth - Home Park

Manchester - Old Trafford

Liverpool - Anfield or new Anfield

Milton Keynes - Stadium MK

Blant de tre som ble vraket i denne omgang var Hull, Derby, Sheffield United and Leicester have missed out. included Pride Park, the Walkers Stadium, the KC Stadium, and Sheffield United's Bramall Lane

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/BREAKING-World-Cup-joy-for.5917204.jp

http://www.football365.com/story/0,17033,8652_5775743,00.html

http://www.leedsunited.com/news/world-cup-joy-for-leeds-20091216_2247585_1906962
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Både MK Dons og Plymouth bør være godt bak Leeds, mens Bristol og Sheffield også har en god mulighet til å komme bak. Tror Leeds blir valgt hvis England får VM :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

Hvis vi ikke rykker opp i år og Leeds ikke kan vise til finansering for nye Elland Road. Ja da er jeg red for at Leeds ikke får status som vertsby.
Leeds kan ikke si til FA at. Hvis vi får status som vertsby og dere finansierer dette. Ja da skal vi bygge ny stadion