Leeds - VM-by 2018/2022

Started by Promotion 2010, May 06, 2009, 12:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

FIFA-president Sepp Blatter sier at Englands søknad er imponerende, mens Russlands konsept er "out of this world"! (div engeske aviser sist helg)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/World-Cup-39worth-129m-to.6295381.jp

http://www.leedsunited.com/news/20100514/world-cup-bid-arrives-in-leeds_2247585_2052173

Men folk i Leeds gir neppe opp! Mye å tjene på et VM i byen!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

testo

Quote from: Promotion 2010 on May 15, 2010, 12:57:41
FIFA-president Sepp Blatter sier at Englands søknad er imponerende, mens Russlands konsept er "out of this world"! (div engeske aviser sist helg)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/World-Cup-39worth-129m-to.6295381.jp

http://www.leedsunited.com/news/20100514/world-cup-bid-arrives-in-leeds_2247585_2052173

Men folk i Leeds gir neppe opp! Mye å tjene på et VM i byen!  :)

Med disse summer så selges ikke Leeds før 2019.
Tiden vil vise om dette er negativt for klubben eller ikke.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Asbjørn

Englands fotballpresident trekker seg etter at lekkasjer har kommet ut om at han tror Spania/Russland vil samarbeide og trekke stemmer bort fra England.

66-årige Triesman sier i utdrag av samtalen trykket i søndagens avis at han tror Russland vil hjelpe Spania i et forsøk på å bestikke dommere i sommerens VM-sluttspill i bytte for at Spania trekker sin VM-søknad og støtter russernes. 

http://www.dagsavisen.no/sport/article485808.ece
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Leeds United: We're world leaders - Bates

Ken Bates.

Published Date: 18 November 2010
Leeds United chairman Ken Bates has described England as the "clear leaders" in the race to host the 2018 World Cup and claimed the country's bid will be successful if FIFA makes its decision "on merit".
Bates spoke out in support of the English bid after a report published by the world governing body classified it as low-risk ahead of next month's announcement.

FIFA's executive summary, which is part of the full report on which a
final decision will be taken, levelled minor criticism at England's proposal, specifically expressing concern over the provision of "venue-specific" training sites and team hotels.

But Bates said England was the strongest candidate and claimed the award of the 2018 tournament to a rival bidder â€" among them Russia and a joint bid between Spain and Portugal â€" would be a political decision which overlooked the strength of the facilities and infrastructure in this country.

Bates said: "On merit, we're the clear leaders.

"The criticism regarding England is very slight. There's no shortage of training facilities around the country. They're some of the most advanced in the world."

The English campaign has been under pressure amid claims that negative coverage of the bidding process in the British media has undermined its claim in the eyes of FIFA.

Leeds has already secured a role as a host city in the event that England win the right to stage the World Cup at a vote on December 2, and United's Elland Road stadium would be used for matches during the tournament.

The club committed themselves heavily to the "Back the Bid" campaign which earned Leeds host-city status last year, and Bates hopes FIFA's vote will reward what he believes is the most credible proposal.

Bates said: "On merit, we've won. Political considerations are another matter.

"I wouldn't say I'm quietly confident. What I'd say is that on merit, we should win.

"Nothing is straightforward and in 15 days we'll know whether merit has won."

Russia are planning to build 13 new stadiums if they win next month's vote but FIFA's report highlighted possible problems with the country's transport and technology infrastructure.

Both the Russian and Spanish-Portuguese bids received a low-risk rating from FIFA while a higher-risk rating was given to another combined bidder, the Netherlands and Belgium.

FIFA's ethics committee was due to announce today whether it is are taking action against the two executive members accused of asking for money in exchange for World Cup votes.

Nigeria's Amos Adamu and Tahiti's Reynald Temarii have been suspended following an undercover investigation and any sanctions will be announced in Zurich following a three-day hearing.

The ethics committee will also confirm the outcome of their investigation into allegations that 2018 World Cup bidders Spain/Portugal and 2022 bidders Qatar colluded to trade votes, against bidding regulations.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-We39re-world-leaders.6630826.jp
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Denne tråden kan kanskje slåes sammen med med denne:

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12292.0.html

Bare for forumordenens skyld!  ;)
Min første Leeds-kamp:

lojosang

""I wouldn't say I'm quietly confident."

Nei, "quietly" beskriver svært sjelden Ken Bates.
- Leif Olav

SuperLeeds!

Hele 2 267 832 personer har i skrivende stund avlagt sin støtte til England 2018, og nå er det kun 12 små dager igjen til avgjørelsen faller - vi krysser både fingre og tær... :D

Tom S

Torsdag får vi svar på denne....
Spennande!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

La meg bidra med en VM-tildelingsblogg ført i pennen av Bjarte Valen, journalist i div nettbaserte aviser samt BA/BT avis, nå Englandsbosatt/-gift etc... (gutten er rød som få men det skal sies at han begynte sin journalistiske løpebane med "UNITED-posten" utgitt i to eksemplarer, omhandlende de to klubbene på hver sin side av the dales.)

http://fotball.smp.no/blogg/bjarte_valen/article186980.ece

England skjelver, og det er ikke bare på grunn av det landsomfattende kuldesjokket som har satt sitt preg på øyriket den siste uken.

Publisert: 29.11.2010 kl. 19:30 , endret: 29.11.2010 kl. 19:44

Tre dager før Sepp Blatter går på talerstolen i Zürich for å kunngjøre hvem som får arrangere VM-sluttspillet i 2018, hersker det nemlig en følelse av at England har gått fra å være klare favoritter til å få mesterskapet, til plutselig å havne bak både Russland, så vel som det spansk/portugisiske spleiselaget.

Sjelden har det knyttet seg så stor spenning rundt tildelingen av et fotball-VM som det gjør til mesterskapet i 2018, og spekulasjonene om hvem som ligger best an går både høylydt og heftig for seg i Sveits.

Det er imidlertid slettes ikke sikkert at det beste budet vil vinne kampen. I kveld sendes nemlig BBC-programmet Panorama på BBC 1, og der ligger noe av forklaringen til hvorfor England skjelver. Panorama er undersøkende journalistikk på sitt ypperste, men akkurat nå kunne innholdet, og ikke minst timingen av programmet, passet den engelske delegasjonen stort dårligere enn hva tilfellet er.

“FIFA´s Dirty Secrets”, eller FIFAs skitne hemmeligheter er tittelen på kveldens program der reporter Andrew Jennings og hans team har nye bevis for at FIFAs mektige herrer har mottatt bestikkelser. Dette kommer på toppen av avisen “The Times” sine avsløringer som førte til at FIFA suspenderte flere medlemmer som hadde tilbudt stemmer mot betaling og andre godtgjørelser.

Som journalist synes jeg avsløringene er strålende nyheter. God og avslørende journalistikk må aldri vike for å tilfredstille maktelitens velvillighet. Det er faktisk en av de fremste grunnene til at vi har en fri presse.

Problemet er at FIFA neppe vil se det på samme måten, og Englands komité frykter at programmet i realiteten kan bli deres bane.

Men om FIFA skulle bestemme seg for å gi mesterskapet til Spania og Portugal, som nå seiler opp som knappe favoritter, kan de fort få et solid forklaringsproblem.

For om Spania og Portugal blir tildelt VM-sluttspillet i 2018, og samtidig ser seg nødt til å be om en redningspakke fra EU for å redde en allerede skakkjørt euro, vil FIFA i alle fall ikke bidra til å hjelpe euroen på fote. Jeg vil dessuten tro at engelske finansbanker får svært mange grunner til å protestere høylydt mot en slik tildeling.

738 milliarder grunner for å være mer nøyaktig. Det er nemlig beløpet som britiske finansinstitusjoner allerede har pøst inn i spansk og portugisisk økonomi, og langt, langt mer kan bli nødvendig om de to landene etterfølger Hellas og Irland.

I tillegg er det flere andre logiske brister i budet fra Spania og Portugal. Økonomien i de to landene balanserer som nevnt allerede på kanten av stupet, og hvordan kan man da legitimere å pøse inn titalls milliarder på nye stadionanlegg og oppgradering av allerede eksisterende anlegg?

Jo, jeg er klar over at et fotball-VM på lang sikt kan gi et positivt oppsving i økonomien, men det er lenge før fotballturistene og fansen begynner å strømme til mesterskapet og tilføre økonomien frisk og sårt tiltrengt kapital. Syv og et halvt år faktisk.

Kanskje engelske journalister ikke er spesielt objektive, men en av Storbritannias fremste fotballskribenter, Martin Samuel, påpeker også i sin spalte i Daily Mail, at EM i Portugal i 2004 var det dårligst organiserte mesterskapet han har vært på, inkludert Afrika-mesterskapet i Burkina Faso i 1998.

Jeg var ikke i Portugal og kan derfor ikke uttale meg om mesterskapet, annet enn det jeg opplevde fra tv-stolen hjemme i Bergen. Minnet som har brent seg inn i netthinnen hos de fleste fra Portugal 2004, var hvordan Hellas sjokkerte fotballverden med å vinne mesterskapet med sin effektive, men akk så drepende kjedelige fotball.

Naturligvis kan vi ikke bebreide arrangørene for Hellas sin destruktive taktikk, men jeg er helt overbevist om at England står langt bedre rustet enn det Spania og Portugal gjør når det gjelder å bli vertsnasjonen i 2018. Jeg er også ganske overbevist om at FIFA er enig, men jeg er ikke overbevist om at det blir utfallet av stemmegivningen.

Belgia og Nederland sitt bud hopper jeg egentlig galant over. De levnes få om noen sjanser til å få arrangert VM i 2018 til tross for det mange kaller en sterk sluttspurt.

Den reelle konkurrenten til England i mine øyne er Russland som aldri har arrangert et mesterskap tidligere. Det kan både være en fordel og en ulempe. Russerne skal stå klare til å bruke over ti milliarder dollar på mesterskapet, og dersom statsminister Putin støtter budet, trenger ingen å være i tvil om at russerne vil makte oppgaven. Koste hva det koste vil. Den største utfordringen for FIFA om mesterskapet blir lagt til Russland vil være den geografiske spredningen på arrangørbyene og oppbyggingen og utviklingen av nye anlegg.

Hva så med England? Hvorfor bør de få mesterskapet? Først og fremst fordi mye av infrastrukturen allerede er på plass. De har en rekke stadionanlegg som ikke trenger voldsomme løft for å være klare, og FIFA bør, selv om jeg tviler på at de faktisk gjør det, ha en sosialpolitisk profil når tildelingen finner sted. Vi er midt inne i en global finanskrise, og det bør ikke FIFA ignorere.

Om Spania og Portugal eller Russland skulle bli tildelt mesterskapet, er jeg redd det må kuttes kraftig i tilbudene til landenes innbyggere dersom man skal få VM-budsjettene i havn. Det vil ikke på langt nær bli like nødvendig i England. Først og fremst fordi infrastrukturen som nevnt allerede er veldig bra i England, og fordi Storbritannias nye regjering allerede har tatt kraftige grep for å bedre økonomien.

Det er nærmer seg 15 år siden Ian Broudie fikk hjelp av komikerne David Baddiel og Frank Skinner til å sette tekst til det som er den beste fotballåten som noensinne er laget. “Three Lions” ble skrevet til fotball-EM som gikk av stabelen i England i 1996. Det ble en så stor hit at den ble relansert til VM-sluttspillene både i 1998, 2002 og 2006. I halvannet desennium har britene gått og gjallet på strofen: “It´s coming home. It´s coming home. It´s coming. Football´s coming home“.

Torsdag får vi vite om fotballen faktisk kommer hjem.

Jeg har imidlertid en klar følelse av at 2018-VM ender opp i Russland eller i Spania og Portugal.

Forresten, glemte jeg å nevne at vertsnasjonen for 2022-VM også blir offentliggjort på torsdag? I så fall ha meg unnskyldt, men det virker som om samtlige aviser og medier i Europa også har glemt det.
Tell me  Tell me

Dylan

jarle

FIFA er så ute å kjører nå...

Men det er helt klart at mer rupis havner i lomma på gjennomkorrupte FIFA hvis Russia blir valgt!

Verden er syk...

Problemet med internett og media idag er at det nesten er umulig å bli oppdaget... dagene er trolig talte for disse apekattene....

testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Quote from: testo on December 02, 2010, 00:10:45
Under 15 timer igjen til avgjørelsen kommer..spennende
http://www.england2018bid.com/
http://www.fifa.com/worldcup/bidders/2018/news/newsid=1342927.html

Det betyr faktisk utrolig mye for OSS - Leeds United altså!  :)

Tenk et "nytt" Elland Road med plass til 50.000. Oppgradert til et internationalt storstadion! 

MOT    ;D
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Masinga

Jeg frykter at Russland får VM i 2018 og Quatar i 2022. FIFA går der det er penger. Men helt uinteressant for fotballfolket.

"And the winner is... FIFA!"
Masinga, medl.nr. 1250

Promotion 2010

Martin Farrington, acting director of community development for Leeds City Council:

http://www.yorkshirepost.co.uk/football/Leeds-chief-salutes-fantastic-support.6647472.jp

Tror Leeds virkelig har noe å byr på som VM by.
Min første Leeds-kamp:

fjellhaugen

Quote from: Masinga on December 02, 2010, 11:32:19
Jeg frykter at Russland får VM i 2018 og Quatar i 2022. FIFA går der det er penger. Men helt uinteressant for fotballfolket.

"And the winner is... FIFA!"

quatar er faktsik helt sinnsykt.

her må de bygge "innendørs" baner med aircondition for gode spillerforhold.
som vedlagt artikkel sier har de en plan for gjenbruk av arenaene, noe som virker fornuftig. billig blir det dog ikke. :P

http://fotball.aftenbladet.no/vm2010/article187150.ece
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Er det kl. 15 eller 16 avgjørelsen tas?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Masinga

Masinga, medl.nr. 1250

berlin

Quote from: Promotion 2010 on December 02, 2010, 10:15:23
Neandertalske tilstander dagen før VM blir tildelt.....

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10027676

Hæ? Nederlandske? Er ikke dette fra brummie-villa da?

Temmelig cro-magnon oppførsel på disse folkene, vil jeg si.

Hobben

Har ikke følgt nøye med i denne saken, men er det slik at om England får VM.

Skal da Elland Road oppgrades til 50.000??
Rogaland Whites

dansale

Og hvem er det som betaler for desse elstra hagestolene på Elland Road?
Forza Leeds!

Runar

FA - Økonomisk skal det være gunstig om England får VM dersom Leeds blir en VM-by

Asbjørn

Quote from: auren on December 02, 2010, 15:02:25

auren

The decision is due at 3:15 sier de på Sky nå...

Tell me  Tell me

Dylan

dansale

Så Leeds slipper å ta opp lån for å utvide stadion? Eller skal Leeds i spleiselag i sammen med FA?
Forza Leeds!

Tom S

Quote from: Asbjørn on December 02, 2010, 15:52:58
Quote from: auren on December 02, 2010, 15:02:25

auren

The decision is due at 3:15 sier de på Sky nå...

Altså 16:15 på vår klokke...
COME ON LEEDS !!

auren

Hvilken tv kanal viser dette live? Evt hvor på nettet kan dette sees?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Quote from: auren on December 02, 2010, 16:05:25
Hvilken tv kanal viser dette live? Evt hvor på nettet kan dette sees?

auren

TV2 sport
Min første Leeds-kamp: