Påstår at grunnstammen i laget er bra...

Started by Leedsfan, May 15, 2009, 08:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hallgeir *

Quote from: sportcarl1 on July 30, 2010, 18:56:22
Quote from: auren on July 30, 2010, 18:52:27
Quote from: sportcarl1 on July 30, 2010, 18:29:31
välkommen alex till klubben, har jag drömt eller fantiserat detta men jag undrar om inte hans farsa spelade som ung i leeds eller var det någon annan back jag tänkte på som gick till MU på 80talet

Du tenker nok på Denis Irwin ja :)

auren
där har vi det ;), MU-spelarna har man ju inte så bra koll på(ler), hade vi inte en duktig ytterback som hette phelan med? gick han också till MU?

Terry Phelan? Husker ikke hvilken klubb han gikk til fra Leeds, men han spilte senere i Wimbledon (nei, ikke tennis!) på et senere tidspunkt.
Super Leeds since 1968

Rudi G.

Quote from: hallghel on July 30, 2010, 19:11:01
välkommen alex till klubben, har jag drömt eller fantiserat detta men jag undrar om inte hans farsa spelade som ung i leeds eller var det någon annan back jag tänkte på som gick till MU på 80talet

auren
där har vi det ;), MU-spelarna har man ju inte så bra koll på(ler), hade vi inte en duktig ytterback som hette phelan med? gick han också till MU?

Terry Phelan? Husker ikke hvilken klubb han gikk til fra Leeds, men han spilte senere i Wimbledon (nei, ikke tennis!) på et senere tidspunkt.

Swansea en sesong før han gikk til Dons. Aldri til scum men City etter Dons før han forsatte nomadetilværelsen!

sportcarl1

Quote from: hallghel on July 30, 2010, 19:11:01

auren

var tvungen att kolla på wikipedia, han gick först till swansea, därefter 159 matcher för wimbledon, drygt 100 matcher för MC, därefter gick det vidare till chelsa och everton bland annat men betydlgt mindre matcher för de klubbarna

Evig Pint

Quote from: jarle on July 30, 2010, 18:54:27
Bruce tror jeg kan bli en bra signing...

Vi mangler nå de to viktige!
Sjefen på midten og reven framme!!!

Tror de begge blir PL spillere fra klubber som må off loade pga nye regelen om 25 manns stall og 8 engelske minimum...

Enig Jarle!
Marching on together

DenHviteYeboah

Quote from: Leedsfan on July 30, 2010, 19:01:46
Quote from: DenHviteYeboah on July 30, 2010, 18:44:03
Quote from: Rudi G. on July 30, 2010, 18:33:52
Quote from: DenHviteYeboah on July 30, 2010, 18:24:47
Quote from: Rudi G. on July 30, 2010, 18:16:19
Bra! Da skal vel vi ha kontroll bak. To til nå så er vi der :)
Hvor er vi da? i rute...?

Vi er vel der jeg mener vi kan forvente med dagens situasjon. Men selvfølgelig DHY, hvor langt vil du dra det? At vi kjøper alle spillerene til Barcelona og bygger nytt stadion til 100 000 tilskuere? Eller var det noe annet du tenkte på? Svar da DHY!

Jeg synes faktisk vi kan forvente noe mer enn dagens situasjon.Og hva er dagens situasjon? jo en nyopprykket klubb som kommer til å være den største i divisjonen,trekker flest tilskuere,har de dyreste hjemmebillettene,visstnok gjeldfrie...
utifra dette har vi altså kapret middelmådigheter til nå(unntak av Kasper)ikke en eneste signing har fått supportere til å få klokkertro på neste sesong.Eller har du?jeg vet at Bates er gnien, men hadde faktisk ventet 1 signing som hadde vekket litt interesse, feks en spisserstatter til Beckford.
drar det ikke lenger enn at jeg mener at klubben burde satset på topp 6.Bates snakker om opprykk, men det er jo på viddene...Nå ser det ut til at vi rasker sammen et lag for å unngå nedrykk....uansett ser vi vel ikke noe konturer før etter 10 kamper,da får vi ta en diskusjon igjen ;D

Klarer du aldri å gi deg? Hvilke spillere hadde gjort deg lykkelig/positiv?
2-3 spillere med solid PL erfaring ,dvs som har vært gode i PL i flere år hadde gjort meg mer positiv.Og man skal ikke undervurdere den psykologiske effekten på de andre spilerne på laget hvis 2-3 slike profilerte spillere hadde kommet til oss :)
Det må da gå an å være bekymret,eller er det forbudt på dette forum....

berlin

Tror de begge blir PL spillere fra klubber som må off loade pga nye regelen om 25 manns stall og 8 engelske minimum...

Tenker omtrent sånn jeg og. Reven vil bli enklere å få tak i enn sjefen, om man tenker på lån fra PL-klubber.

Per-Stian

Quote from: hallghel on July 30, 2010, 20:02:39
Synes denne nye spilleren, Bruce, ufrivillig har skapt litt sur stemning her inne nå. Laffen i VG ville automatisk ha gitt han kallenavnet Sitron-Bruce... ::)

Kanskje greit å gi mannen en sjanse først...

Eg får svare for meg sjølv. Eg hadde forventa minst to ekstremt spennande signeringar denne sommaren, men så langt har eg vorte skuffa. Ikkje fordi spelarane vi har henta er dårlege eller at vi ikkje treng dei, men fordi dei to som skal styrke oss vesentleg uteblir - sålangt i alle fall. Vi nærmar oss seriestarten med stormskritt og utolmodigheita mi veks. På dette tidspunktet hadde eg venta meg ei storsignering - ikkje Alex Bruce. Skepsisen til Bruce er altså like mykje eit produkt av min frustrasjon og utolmodigheit som sunn skepsis til ein som har spelt for lille Ipswich.

auren

Quote from: DenHviteYeboah on July 30, 2010, 19:54:36
2-3 spillere med solid PL erfaring

Slik som Michalik og McSheffrey. Førstevnte var meget god da han kom på lån til oss i CCC, og da vi signerte ham permanent fikk maange på forumet bakoversveis, siden vi da var i L1 og mannen hadde nettopp spilt fast i Bolton. Dette førte til entusiasme og stor tro på opprykk (var vel i januarvinduet 2008 vi signet han?). Dessverre falt han igjennom, selv om han i utgangspunktet burde vært en spiller som virkelig hevet laget. Samme er caset med McSheffrey, dog dette var på et lån i januar i år. Var det kato som hyllet Maccern og trodde han skulle score tosifret antall mål og ditto assist? Han var dog ikke den eneste som hyllet den signeringen.

Og så har vi disse kjedelige og grå signeringene da, som Kisnorbo (reject fra Leicester), Becchio (ukjent Argentiner med fortid i de lavere spanske divisjoner) og Snodgrass (totalt ukjent skotte), som viste seg som det motsatte. De tre er nå bærebjelkene i laget vårt (når alle er skadefri vel å merke).

Jeg tror ikke jeg gidder å understreke poenget mitt DHY ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Her nytter det vel ikke å lure seg unna ;)

Jeg hadde stor tro på McSheffrey, og har det forsåvidt fremdeles.

Det vil for all fremtid være en gåte for meg hvordan Paul Dickov kan krysse hvitlinja mens McSheff sliter flis fra start.

Men det var vel litt off-topic.

Bruce.... Nja litt usikker. Håper ikke han bare er en av de grå i mengden.

7 spillere inn er bra, kvaliteten noenlunde tror jeg. Nå venter jeg som mange andre på den sentrale og strikeren som skal gjøre oss til et lag i riktig ende.

For øvrig støtter jeg de som ikke vil ha Bates nevnt i denne tråden. Er  møkk lei av å lese om manglende ambisjoner.

newsome

Trodde klubben hadde nok stallfyll og leauge one og two spillere som vi ikke får gitt bort til andre.
Så henter vi inn Bruce som i selskap med de andre"signeringene" blir mer stallfyll.
Enig med deg DHY. Vi kunne heller signert noen få profiler og fargeklatter,i stedet for en stor grå masse.Bedre med kvalitet enn kvantitet!!!!

Hvis dette kalles ambisjoner for Leeds og opprykk,er det bare til å gråte av!!!!!!!!!!!!!!!

DenHviteYeboah

Quote from: auren on July 30, 2010, 20:39:29

Slik som Michalik og McSheffrey. Førstevnte var meget god da han kom på lån til oss i CCC, og da vi signerte ham permanent fikk maange på forumet bakoversveis, siden vi da var i L1 og mannen hadde nettopp spilt fast i Bolton. Dette førte til entusiasme og stor tro på opprykk (var vel i januarvinduet 2008 vi signet han?). Dessverre falt han igjennom, selv om han i utgangspunktet burde vært en spiller som virkelig hevet laget. Samme er caset med McSheffrey, dog dette var på et lån i januar i år. Var det kato som hyllet Maccern og trodde han skulle score tosifret antall mål og ditto assist? Han var dog ikke den eneste som hyllet den signeringen.

Og så har vi disse kjedelige og grå signeringene da, som Kisnorbo (reject fra Leicester), Becchio (ukjent Argentiner med fortid i de lavere spanske divisjoner) og Snodgrass (totalt ukjent skotte), som viste seg som det motsatte. De tre er nå bærebjelkene i laget vårt (når alle er skadefri vel å merke).

auren
jeg tenkte nok på noen med litt mer kvalitet enn disse 2.Er vel å ta i at begge var meget gode i PL...men all honnør kjøpene av Kisnorbo og Becchio.Men da er jeg beroliget...siden disse 2 ikke slo til hos oss kommer sikkert ingen andre fra PL å gjøre det heller...skal man følge din retorikk :)
Kan godt hende jeg tar fullstendig feil,men synes det ser litt for svakt ut en divisjon høyere ;)

GeirO

Det finnes sikkert et ordtak som sier at "Det er bedre med billige spillere som slår til enn dyre stjerner som ikke slår til".

Kanskje?

I et eller annet lite land....

MOT

jarle

auren

Og Diego Forlan... skandale i Man U ... og så VM' s beste spiller!!!!!!!!!!!!!

Hva er egentlig poenget ditt?

Har vel ingen ting med penger å gjøre, men å signe de rette spillere i forhold til spillertyper og om de faktisk tåler presset det er å spille på OT og ER...

Mange bukker under og er avhengige av å være stjernene på laget og ikke bare nr. 9, eller 12 på laget.

Mye psykologi her... passe inn i gjengen, etc. Leeds er ikke et enkelt sted å passe inn!!!

men uansett hva du måtte mene så garanterer jeg deg at kvalitet i 9 av 10 tilfeller koster penger....

Men fortsett å shoppe på Nille du!....

Rudi G.

Quote from: jarle on July 30, 2010, 22:32:10

auren

Har vel ingen ting med penger å gjøre, men å signe de rette spillere i forhold til spillertyper og om de faktisk tåler presset det er å spille på OT og ER...

Mange bukker under og er avhengige av å være stjernene på laget og ikke bare nr. 9, eller 12 på laget.

Mye psykologi her... passe inn i gjengen, etc. Leeds er ikke et enklet sted å passe inn!!!

men uansett hva du måtte mene så garanterer jeg deg at kvalitet i 9 av 10 tilfeller koster penger....

Har enda ikke forstått det du jarle ::) Vi har ALLE, og da mener jeg ALLE lyst til å shoppe på Louis Vuitton men får ikke nok "lønn" av "sjefen" så vi må shoppe på Hennes & Mauritz istedet. Nå er det slik mann kan ikke bytte "sjef" uten å bytte "jobb", hva velger du? Tenker de ja, du beholder jobben, eller laget ditt om du vil, og håper sjefen snart selger firmaet sitt til en som vil gi deg bedre lønn og betingelser. Inntil firmaet er solgt er det ikke en dritt du kan gjøre med det en å være tålmodig og vente slik som vi andre er nødt til å gjøre! Slutt å gnål, VI FÃ...R IKKE MER PENGER AV SJEFEN!

auren

Quote from: jarle on July 30, 2010, 22:32:10

auren

Har vel ingen ting med penger å gjøre, men å signe de rette spillere i forhold til spillertyper og om de faktisk tåler presset det er å spille på OT og ER...

Mye psykologi her... passe inn i gjengen, etc. Leeds er ikke et enkelt sted å passe inn!!!

Klart du ikke tok poenget mitt jarle. Ikke alle som kan forstå min lille Nillehjerne ser du. Beklager så mye.

Cluet er at vi til nå har signet 7 spillere som vi alle kan enes om er nokså "grå" signeringer. Lite "sexy" spillernavn. Sist vi signet / lånet noen spillere de siste åra som vi virkelig fikk forventninger til var vel nevnte Michalik og McSheffrey. Personlig hadde jeg stor tro på begge disse spillerne og var smørblid etter å ha fått med meg signeringene på OEF, etter en lengre handletur på Nille (utrolig hva man finner i den butikken altså).

Det jeg da sier er at "sexy" spillernavn nødvendigvis ikke garanterer suksess, og at Sam, Paynter og Bruce fort kan bli de nye Snodgrass, Becchio og Kisnorbo. Du sier kvalitet koster - ja, det er jeg helt enig i, men jeg har for lengst forstått at vi ikke har penger til å signere kvalitetsspillere i millionklassen. Vi er nødt til å nøye oss med PL-rejects og evt. unge talentfulle spillere på lån. Eller slik Grayson har gjort til nå - signere spillere som har erfaring fra den divisjonen vi skal spille i, selv om de er aldri så grå.

Da må jeg i seng, det er 10-kroners salg på Nille i morgen tidlig og jeg trenger derfor min skjønnhetssøvn. Du får kose deg i Monaco i Armanidressen din jarle.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sølvreven

Quote from: berlin on July 30, 2010, 20:08:30

Tenker omtrent sånn jeg og. Reven vil bli enklere å få tak i enn sjefen, om man tenker på lån fra PL-klubber.
Takk for smigeren, men jeg har nok lagt opp for godt på høyere nivå.....  ;D
Spøk til alvor. Da vi rykket opp fra 2. div sist, så var det vel med et lag uten de store navnene? Så jeg har egentlig litt tro på at et samspilt lag, med en del grå men gode spillere, utmerket god kan klare opprykk til PL. Jeg har nå trua enda, men jeg tror at Kisnorbo MÃ... holde seg skadefri hele dette året. Han blir nok nøkkelspilleren i forsvaret.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Here we go again

Quote from: Mr Kaizer on July 30, 2010, 19:03:44
Quote from: jarle on July 30, 2010, 18:59:26
Quote from: Mr Kaizer on July 30, 2010, 18:55:58
Dette er en tråd om spilleren Alex Bruce! Kan den ikke forbli det? Det finnes flere tråder egnet for diskusjon av forventninger og Bates.  :)

Topic: Synes selv det er bra at vi signerer en spiller som kan bekle nettopp midtstopper, høyreback og defensiv midtbaneposisjonene - om han er god nok, selvsagt!

Setter min lit til at Grayson vet hva han henter. Han sier selv at spilleren har vært fulgt et års tid og med det tror jeg ikke han har hentet en L1-spiller, ettersom planen da var å hente spillere som også kunne nå opp i CCC. Han har bra med erfaring, er i en god aldersgruppe og er visstnok en spiller som går foran.

Nøktern optimist!

Det var da voldsomt da....

Hva var voldsomt?

Er det ikke Bates som eier klubben da?  Ser du i samme innlegg nevner Grayson, hva har han med Bruce å gjøre for å følge opp ditt eksempel? ;)

Asbjørn

Hei.

Jeg vil tro at de som vil lese om ny spiller Alex Bruce ikke vil bli så gråådig facinert av igjen å lese en diskusjon om Bates' vilje til å satse penger på klubben etc -iallefall har jeg prøvd å ta ut 'diskusjonsinnleggene' (intet negativt sagt om de, men la nå Alex Bruce-tråden få handle om den nye spilleren Alex Bruce...) og så lot jeg disse innleggene gå inn i tråden som omhandler om årets stall er god nok eller ei...
(vaanskelig å vurdere en god del innlegg, jaa, men et valg måtte jeg foreta)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

B-m

Quote from: Jon R on July 31, 2010, 01:29:32
Quote from: McMidjo on July 30, 2010, 23:34:15

Skulle også gjerne sett 2-3 spillere av et enda bedre kaliber enn disse her, men ift diskusjoner om ambisjoner og penger velger da vitterlig disse spillerne Leeds foran andre Championshipklubber - antakeligvis fordi Leeds tilbyr bedre betingelser og høyere sportslige ambisjoner enn andre klubber på dette nivåvet....

La oss kalle en spade for en spade, Midjo. Middels championshipsspiller(e) tilpasset klubbens middels store ambisjoner ( sett ift nivået). Snubbet dem foran highflying klubber som Schuntorpe, Barnsley, Bristol City og Watford.   ;)

Når det er sagt: Har trua på at Bruce styrker stallen vår. Er nok bedre enn både Collins, Naylor og Bromby.  :)

Skulle du gi et generelt eksempel Jon eller var dette fakta? For det var Sheff utd som hadde bud på ha. Sheff utd satser rimelig hardt i år og har signert en rekke gode spillere.

Midjo kommer med mange gode vurderinger, som vanlig. En spiller på 25 år, med stor erfaring fra Championship, og litt fra PL og landslag. Dette er en spiller som vil gjøre det godt for Leeds United. Et viktig moment er at Bruce ikke har vært mye plaget med skader i løpet av karierren sin - dette føler jeg ofte er en undervurdert kvalitet . Og ingen av signeringene så langt er spillere som er skadeforfulgt.

Ta Frazier Richardson som et eksempel. Men dette er en spiller som spiller maks 2/3 av kampene per sesong(For oss). I snitt for Leeds spilte han vel halvparten av kampene per sesong, noe som er veldig uheldig om man er "fast" høyreback. Og etter hvert skadeavbrekk tar det ofte 5-6 kamper før formen er inne, spiller Frazier 30 kamper fra start én sesong med to skadeavbrekk, så spiller han 15 kamper i form- noe som er for svakt.

Synes forresten Bruce gjorde sakene veldig bra da han kom innpå mot Wolves.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Leppan

Jeg syns alle signeringene vi har gjordt har vært positive. Vi har fått inn god dekning i mål og i forsvaret. Syns grayson har gjordt en god jobb der med tanke på at det ikke har vært noe særlig med penger å handle for. Ingen av de nye spillerne har navn som skaper de store forventningene men syns vi skal gi dem sjansen før vi sier at de er altfor dårlige. Jeg satser på at de vil overraske oss positivt.  Det virker som vi har fått inn spillere med god erfaring, som er henta for å spille på plasser de er vant til og de har ikke vært i tvil om å komme til oss, motivasjoner er på rett plass.
Så håper jeg vi kan få inn en sentral midtbane spiller til og en spiss. Da tror jeg stallen er god nok for denne sesongen.

Tipper på en plass midt på tabellen. Håper på play-off.
MOT. 
Glory years will come again!

fjellhaugen

poster her da jeg ikke fant en mer passende tråd.

i pompey tråden er det mye snakk om bla somma for tiden og at han bør få sjangsen.
men hvem skal ut 01. feb om formutviklingen er som nå?
pr. dato spiller vi med howson og brads som holding og max/snoddy/watt har delt på posisjonene forran det. becchio på topp.

men hva når killa returnerer? det mest naturlige ville være å skyve watt ut av laget og sette howson frem sentralt med kills som holding.
og hva med somma? ser flere nevner han som en spiller som kan bekle de fleste rolle, jeg har kun sett han live brann, sheff u og preston. og etter det mener jeg han bør rendyrkes som en sentral spiss evt i den offensive midtbanen. men ikke ut på kanten.
skal vi da benke howson eller becchio?

samtidig har vi et såkalt luksusproblem på kantene med max, snoddy, watt , sam og til dels mccormac. her vil kun 2 av disse få spille dersom overnenvte skjer.

paynter må få seg en del mål på reservelaget før han kommer inn i disjusjonen igjen.

burde forresten kasper ha litt å lære av kollega higgs om å organisere troppene forran seg? virker som han til stadighet er i kommunikasjonsproblemer med de forran, noe higgs har fått mye kudos for å være god på.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Jon R

Quote from: fjellhaugen on January 23, 2011, 12:09:40
poster her da jeg ikke fant en mer passende tråd.

i pompey tråden er det mye snakk om bla somma for tiden og at han bør få sjangsen.
men hvem skal ut 01. feb om formutviklingen er som nå?
pr. dato spiller vi med howson og brads som holding og max/snoddy/watt har delt på posisjonene forran det. becchio på topp.

men hva når killa returnerer? det mest naturlige ville være å skyve watt ut av laget og sette howson frem sentralt med kills som holding.
og hva med somma? ser flere nevner han som en spiller som kan bekle de fleste rolle, jeg har kun sett han live brann, sheff u og preston. og etter det mener jeg han bør rendyrkes som en sentral spiss evt i den offensive midtbanen. men ikke ut på kanten.
skal vi da benke howson eller becchio?

samtidig har vi et såkalt luksusproblem på kantene med max, snoddy, watt , sam og til dels mccormac. her vil kun 2 av disse få spille dersom overnenvte skjer.

paynter må få seg en del mål på reservelaget før han kommer inn i disjusjonen igjen.

burde forresten kasper ha litt å lære av kollega higgs om å organisere troppene forran seg? virker som han til stadighet er i kommunikasjonsproblemer med de forran, noe higgs har fått mye kudos for å være god på.

Grunnstammen i laget er definitivt bra! :)

Med dagens mannskap: Kaptein Howson og toppscorer/"assistkonge" Becchio bør være bankers i laget. Kasper er fortsatt et naturlig førstevalg men ønsker at han skal oppleve reell konkuranse fra gode Higgs. Backfirerern synes jeg for tiden gir seg selv..

I utgangspunktet ønsker jeg meg tilbake til formasjonen vi hadde før jul med

Kasper - Connolly, O Brien, Bruce, Mc Cartney - Johnson, Kilkenny - Snoddy, Howson, Gradel - Becchio.

Somma som subersub inntil Becchio blir skadet, trenger hvile eller blir suspendert. Watt, Sam, Gradel og Snodgrass kan godt rulere om to plasser. Mc Cormack kan avlaste Howson i ny og ne som "hengende" spiss når det butter i den "faste" formasjonen. Ønsker meg at Somma og Mc Cormack får mer spilletid sammen. Paynter er for meg pr idag den som bør ha lengst vei inn i ellveren av spissene, men det avhenger jo litt av motstander og kampbilde.

Troppen er fortsatt noe ubalansert og Grayson må naturligvis fortsette arbeidet med å styrke sentral midt. Om det blir Killa eller Brad som da må vike avhenger litt hva slags spilletype(r) vi får inn.
Jon R.

Leedsfan

At noen påstår at vi såvidt klarer å stable en 11'er på banen er jo ikke annet enn merkelig. Har stjålet en link fra Gufrias:

http://www.clarkeonenil.co.uk/front-page/how-deep-is-our-squad-%E2%80%93-post-motherwell-update

Quote4-3-3

GK Rachubka    Cairns

RB Connolly    L Turner

CB Kisnorbo    Bruce    Lees

CB Bromby    O’Brien

LB Parker    White    Bessone

CM Brown    Thompson    Hatfield

CM Clayton    N Turner

CM Nunez    Howson

RF Snodgrass    Sam

CF Becchio    McCormack    Paynter

LF Gradel

Quote4-4-2

GK Rachubka    Cairns

RB Connolly    L Turner

CB Kisnorbo    Bruce    O’Brien

CB Bromby   Lees

LB Parker    White    Bessone

RM Snodgrass    Sam

CM Brown    Clayton    N Turner    Hatfield

CM Howson    Nunez    Thompson

LM Gradel

CF Becchio    Paynter

CF McCormack

3-4 kvalitetssigneringer til så er vi skikkelig slagkraftig.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.