So far so bad....

Started by jarle, July 04, 2009, 09:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

samadhi

...i farten glemte jeg David Livermore. Virket jo som en spennende signering fram til vi solgte han ei uke seinere for å få ryddet plass til nevnte Nicholls  ::)
marching on together,
derudaf forever...

auren

Quote from: samadhi on July 07, 2009, 08:25:08
Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2009, 10:13:30
var det sist siden  supportere jublet for en spiller som ble kjøpt til klubben og ga håp?...

Regner med du da tenker på spillere vi har brukt litt penger på som skulle vise at Leeds mente alvor.

Da vi var i CCC betalte vi en del for offansiv slagkraft i Rob Hulse, David Healy, Richard Cresswell og Robbie Blake. Alle disse var gode spillere, men den eneste som virkelig lykkes var vel Rob Hulse? Healy klarte aldri score så mye som på landslaget og ble brukt mye på vingen, Cresswell var mye skadet og Blake var til dels overvektig og blomsret ikke før i sesongen vi rykket ned fra CCC (?)

I tillegg brukte Blackwell ett halvt år på å hente det som skulle være frelseren på midtbanen vår i Sean Gregan. Vi betalte i underkant av £1 mill for han, men i stedet for å være det ankeret på midtbanen vi trengte ble han i stedet brukt som en alt for treg midtstopper uten suksess.

Også må vi ikke glemme Kevin Nicholls som også ble hentet inn med samme intensjoner som Gregan, men som forsvant tilbake til gamle klubben med halen mellom beina etter sesongslutt.

Siden nedrykket til L1 er det først og fremst Lubo Michalik vi har brukt penger på og alt lå til rette for at midtstopperen med erfaring fra PL skulle bli en suksess, men han har på mange måter vært en flopp til nå og har slitt benken.

Altså er dette et knippe spillere som Ken Bates faktisk har brukt penger på siden vi rykket ned fra PL. Det er vel ingen som helst tvil om at vi bare har hatt sånn noenlunde suksess med disse til tross for at fansen stort sett jublet da de ble hentet inn. Det er ikke så lett for Grayson/Bates å bruke £1 mill på en spiller i L1 da det er vanskelig å finne spillere som kan garantere suksess. De beste spillerne i denne divisjonen reiser til klubber høyere i divisjonene for en pris vi ikke kan betale (se bare hvordan vi priser Delph...), og da må vi ta til takke med spillere som er over the top i PL eller CCC og satse på at de får en ny vår i L1.

Synes da det er bedre å finsikte markedet etter up and coming spillere som Snodgrass, Becchio og Beckford, eller mer erfarne spillere som Naylor, Ankergren og Kilkenny. Alle disse er spillere vi knapt har betalt noe for, men som gjør en god jobb for klubben vår.

Jeg skjønner frustrasjon din og skulle også gjerne ønsket at Ken Bates hadde gitt Grayson £5 mill til spillerkjøp, men med tanke på at vi befinner oss i L1 er jeg usikker på hvilke spillere vi hadde fått napp på. Har ikke særlig lyst på flere Greganer eller Michaliker.... Da ønsker jeg meg heller en ny Snodgrass, eller en ny Becchio  :)

Meget godt innlegg samadhi  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Har sovet lite inatt..er så vanvittig nedtrykt over å lese at Southampton har blitt kjøpt av en sveitser som er god for 25mrd.Jeg fatter bare ikke hvorfor Leeds United er interressant?Det er jo dessuten en klubb som er verdenskjent og som sikkert denne sveitseren kjenner godt til....Da kommer jeg nok frem til den samme konklusjon som hb:Bates vil ikke selge denne klubben uansett-det er hans hobby de siste årene av hans liv.Hva er langsiktige planer for Bates???Bare å være i rampelyset.Tipper han vil unngå å rykke opp fordi da vil det komme et massivt krav fra supportere om å investere...

auren

Skal være enig med Yeboah her. Leeds må da vitterlig være et mye mer interessant objekt. Følgende står på teamtalk:

"Markus Liebherr was attracted to Southampton by a number of qualities which include the club's rich sporting heritage, loyal fan base, first-class stadium and training facilities and the potential for the Saints to regain their rightful place in the higher echelons of English football."

Det samme kan jo sies om Leeds, bare i mye større grad. Frykter også at Bates er lite villig til å selge klubben, og ser på det som en perfekt hobby før han må ta toget den ene eller andre veien.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Bates er businessmann til beinet, selvsagt hadde han solgt om tilbudet var godt nok. For en mangemilliardær burde ikke problemet ligge i prisen - regner med at Leeds' potensielle verdi er flere ganger så stor som det klubben eventuelt ville kostet.

Faktum er at ytterst få har vært interessert i å kjøpe klubben vår. Om Bates hadde tvilholdt på den tross gode bud, hadde vi likevel fått vite det via media om noen hadde gått med oppkjøpstanker. Har vi hørt noe siden vår venn i fengsel var interessert?

"Tipper han vil unngå å rykke opp fordi da vil det komme et massivt krav fra supportere om å investere..."  ;D  ;D  ;D  ::)

Marching on together!

Asbjørn

...nå syns jeg  ikke Håkon fortjener credit som opphavsmann for uttrykket 'Bates er i Leeds fordi han elsker å være i fotball-bransjen, og ikke for å tjene penger'. Dette har mange av oss hevdet flere ganger, Håkon har vel tvert imot ment at han er i Leeds for å tyne penger ut av klubben...

At ikke sveitseren heller ville kjøpt Leeds... tipper at han har forhørt seg men er ikke klubben for sale så er ikke klubben for sale...

Og
Quote"Tipper han vil unngå å rykke opp fordi da vil det komme et massivt krav fra supportere om å investere..."
...muulig slikt blir skrevet i frustrasjon etc men av og til kan man lure på om inte ligens-nivået også  :D  (det er bakdelen med å innlate seg på diskusjoner her inne, man blir lest - & vurdert )
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Mats-

Da var vi der igjen.

Den evigvarende kampen mellom opptimistene og pessimistene er en som aldri vil dø her inne på LUSCOS forumet. Men det er jo det som er flott med forumet, her kriger vi om våre meninger...kanskje spillerne på Leeds kunne lært seg en ting eller to fra oss?

Når det gjelder pre-sesongen er jeg glad vi ikke har hentet inn i 'hytt og pine'. At vi driter i og signere spillere som Blake og Cresswell for et par millioner pund. En spiller defineres ikke av summen det kreves for han, men innsatsen han gjør på trening som videre påvirker hans prestasjoner ute på banen når det gjelder.

Fotball er som andre idretter, for å prestere må en rekke faktorer være på plass og en som er meget viktig i min mening, men som ikke er blitt nevnt for mye inne på forumet, er de psykologiske faktorene. En kan først prestere når "hodet" er på plass, og jeg tror ikke det alltids har vært like lett i Leeds United de siste årene. Når stallen skiftes ut en gang i året, trenere gjerne to ganger, da må spillerne bestandig omstille seg. Se på det som en arbeidsplass, er det ikke vanskelig å jobbe og utvikle seg hvis du ser at kollegaer forsvinner og nye kommer inn hele tiden? Sjefen din kommer og går, så kommer en ny en? Nok en omstilling.

Grayson skal få denne gratis fra meg, jeg gir han full tillit til det motsatte er bevist. Skap dynamikk i laget og moral, det var tross alt det som reddet oss i - 15 sesongen, Wise sin egenskap til å bygge opp moral og motivasjon rundt denne urettferdigebehandlingen mot laget. Dette kan gjøres av at 'gutta' tror de ikke trenger forsterkninger. Må vær kanon bra å være en spiller å vite "at jeg er god nok til å få ting til å skje" i motsetning til å få høre at du er altfor dårlig og man treng bare nye spillere, og når vi henter inn disse spillerne er det middelmådige som bare S****n.

Nei bygg laget rundt de vi har, og signer kun det DU Grayson anser som forsterkninger, siden det er jobben din!

sveifors

Quote from: DenHviteYeboah on July 09, 2009, 09:25:53
Har sovet lite inatt..er så vanvittig nedtrykt over å lese at Southampton har blitt kjøpt av en sveitser som er god for 25mrd.Jeg fatter bare ikke hvorfor Leeds United er interressant?Det er jo dessuten en klubb som er verdenskjent og som sikkert denne sveitseren kjenner godt til....Da kommer jeg nok frem til den samme konklusjon som hb:Bates vil ikke selge denne klubben uansett-det er hans hobby de siste årene av hans liv.Hva er langsiktige planer for Bates???Bare å være i rampelyset.Tipper han vil unngå å rykke opp fordi da vil det komme et massivt krav fra supportere om å investere...

Du sover bedre om du tenker på at det normale faktisk er at en klubb sine inntekter styrer utgiftene. Og at det geniale er å kjøpe smart og selge dyrt. Sånn er det klubbene MÃ... tenke, IKKE tenke på den rike milliardæren som skal komme en dag på en rosenrød sky.....

Det blir som å vente på at en lottogevinst skal berge privatøkonomien.....

At enkelte fotballklubber er blitt milliardærenes lekegrind er iferd med å ødelegge sporten med sinnsyke spillerkjøp og lønninger.

Det beste Bates kan gjøre for  at noen vil kunne synes det er attraktiv å kjøpe klubben er faktisk en sunn økonomi og at vi får Thorp Arch og ER tilbake.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

DenHviteYeboah

Quote from: sveifors on July 09, 2009, 15:21:09

Du sover bedre om du tenker på at det normale faktisk er at en klubb sine inntekter styrer utgiftene. Og at det geniale er å kjøpe smart og selge dyrt. Sånn er det klubbene MÃ... tenke, IKKE tenke på den rike milliardæren som skal komme en dag på en rosenrød sky.....

Det blir som å vente på at en lottogevinst skal berge privatøkonomien.....

At enkelte fotballklubber er blitt milliardærenes lekegrind er iferd med å ødelegge sporten med sinnsyke spillerkjøp og lønninger.

Det beste Bates kan gjøre for  at noen vil kunne synes det er attraktiv å kjøpe klubben er faktisk en sunn økonomi og at vi får Thorp Arch og ER tilbake.
Ja dette har du rett i.Det viser seg at de klubbene som har hatt suksess de 15 siste årene er klubber som er svært forsiktige med penger....lite gjeld har de også....kjøpe smart og selge dyrt-hmmm,det var smart-slik tenker nk ingen andre klubber.....

TK20

Snakk om å ødelegge ALL kredibilitet etter et ganske fint innlegg :D

Dennis

Da er det tilbake til diskusjonen om hva som menes med suksess da, Yeboah.

Er suksess (i første omgang) å føre klubben tilbake til PL, så kan dette gjøres uten røde regnskapstall og bunnløs gjeld.

Skal det vinnes trofeer, trengs massiv innsprøytning av kapital og da blir (igjen) spørsmålet: Hvor er de interesserte milliardærene? Det nytter ikke kun å skrike på Bates' hode - det beste er at klubben gjør sitt beste med de midlene de har? Selv med ENORME midler (City) er ikke suksess garantert. Om dette hadde vært lånte midler, kunne det blitt stygt.

Det blir veldig glorifisert å se til klubbene som vinner titler hvert år, når man har de skremmende eksemplene på hva som kan skje med de fleste som satser. Newcastle, Southampton, Leeds... Selv klubber med suksess, Liverpool. Manchester United m.fl. står i fare for å gå på en smell.
Marching on together!

jarle

Mr. Kaizer...

Vet ikke hvem som er negative her... Vet ihvertfall at mellom mine meninger og de sammenligner som kommer fra deg og andre om total kollaps og dommedag om vi "satser" og starter å bruke litt mer cash er det et hav.

Merkelig at de aller fleste klubber over oss... ca 40 klubber bare i England klarer seg kanske bra og har mer sportslig suksess enn oss. ( blir litt merkelig å bruke 2-4 klubber som eksempler)...
( eksemplene er også fryktelig dårlige... en ting er økonomi og overforbruk av penger... Leeds og Newcastle hadde elendig management i tillegg.. bytte av gode managere mot dårlige osv som førte til nedrykk... så ruller ballen på...)

Har aldri vært med på mer reaksjonære holdninger noe sted.

Faktum er at Bates neppe kan ha gjort mye riktig underveis.
Han har hatt ansvaret for ansettelse av manager og spillerkjøp ( budsjetter )... det har endt i fiasko.
Ut av alle cuper før de har startet... nedrykk til nivå 3 isteden for opprykk... og vi er nå til og med grodd fast på amatør nivå...

Hva i himmelens navn er det som er så riktig med det som blir gjort... i mine øyne må alt være feil!!!...
Men forandre på noe.. NEI NEI NEI!!!

Dennis

Gidder vi virkelig å begynne diskusjonen om hva som er suksess igjen og hvordan klubben bør driftes økonomisk sett?

I det minste skal jeg forklare deg mine synspunkter i saken, ettersom du har misforstått disse.

Først av alt, jarle. Jeg er ikke en Bates-lover. Helst skulle jeg sett en finansmogul med interessene godt plantet i lokalmiljøet og med følelser for klubben fra barnsben av i styreformannstolen. En ønskedrøm? Akkurat, det er Ken Bates som eier Leeds United og de siste årene har vi ikke sett snurten av verken dollar, euro, franc, mark, dinarer, pessetasser, lire etc. Så fremt klubben ikke kjøpes opp, vil vi mangle midler til å satse hardt (veldig relativt sett) på overgangsmarkedet. Jeg har innsett for lengst at Bates er klubbens styreformann og at vi ikke bare kan skrike på en ny eier, dersom en kamp tapes (hvor var all negativiteten mellom nyttår og kvelden etter Millwall-kampen?) eller målene ikke nås; vi kan ikke gjøre noe med det. Om dette er Bates-tilbeder slik det kan forstås til tider, så får det heller være det.

Jeg mener ikke at det er total dommedag om det satses med litt større midler, men først må man ha disse pengene... Det er jo det fulle og hele poenget! i en annen tråd spurte du om folk manglet utdanning og at man burde hatt bedriftsøkonomi for å uttale seg. Vel, jeg har kun ett år fra økonomi og har kanskje ikke din rett til å uttale meg, men jeg vet så mye at man ikke kan ha større gjeld enn man kan betjene. Mulig det også var du som sa at 99% av personene her inne har finansiert huset eller leiligheten med lån i banken? Det er korrekt, men de fleste har et lån de kan betjene, ikke gått i banken for en villa på Tjøme. (Igjen, en overdrivelse)

Til høsten skal Leeds kjøpe tilbake Torp Arch som er helt essensiell for klubbens fremtidige talentproduksjon. Som et følge av dette er anlegget en bauta i Leeds' økonomiske grunnlag enten ved å selge produktene eller ved at de skaffer klubben sportslig suksess. Dette har talentfabrikken ikke kunnet gjøre de siste sesongene, som et følge av Peter Ridsdales leasing-ideologi på slutten av det forrige årtusen. Og nei, jeg sier ikke her at det er akkurat den samme satsingen du ønsker, før du fyrer løs på det igjen.

Nei, sportslig har ikke Ken Bates gjort stort riktig i Leeds United så langt. Mitt håp er at Graysons signatur var vendepunktet på den mangre sportslige suksessen siden nedrykket. Dog, økonomisk sett har han virkelig snudd rundt om på denne klubben. Likevel er ikke marerittallene helt strøket siden Krasner og co blant annet måtte(?) selge Elland Road. De fleste inntektene Leeds United har (som i forhold til PL er mikroskopiske) går antakelig direkte til et oppkjøp av Torp Arch og Elland Road. Du leste planene om utvidelse av East Stand? Vil en businessmann som Bates gjøre dette på en eiendom som tilhører en annen? Neppe! Eller kanskje det er slik at Bates selv eier denne tomten i samband med Ku Klux Klan og den napolitanske mafiaen, allerede. Jeg velger å tro lite på alle ryktene som svirrer om Hitler og Gamle Eriks kjærlighetsbarn som du sikkert forstår, til det går det altfor mange syke rykter om å tyne klubbens midler, betale enorme avdrag under bordet forsatt etc. Så får det i ytterste konsekvens velges da: Skal klubben kjøpe tilbake Elland Road og Torp Arch, eller skal vi handle spillere til £5-10 mill pund. Jeg vet hva jeg ville valgt, men det er jo individuelt.

Og skulle du fortsatt føle trang til å hente fra caps lock og utropstegnene dine, så les: Jeg skulle gjerne sett en annen en Ken Bates i Leeds, men faktum er at han eier klubben og da velger jeg å se på hvordan vi i dag kan klatre i divisjonene med de midlene vi har eller ikke har. Du snakker om et hav av forskjeller og det gjelder jammen for deg også!

Men nå er det straks klokka åtte-bønn ved Bates-alteret.

Et tilleggspørsmål: Kan du komme med mange gode eksempler på klubber som satser og har relativ suksess og i tillegg forklare hva du mener med suksess - ettersom mine eksempler var altfor få og dårlige.

Hvis suksess er trofeer, så gjelder dette 2-3 klubber og disse har atpåtil enorm gjeld, som du sier vi ikke trenger ta opp. Og hva så med de 15-16 andre PL-klubbene som har millioner av kroner og pund i gjeld, men tomt premieskap? Har de suksess?

Om suksess er opprykk til PL, så kan dette gå uten å satse over evne, slik lag som Burnley har gjort.

Jeg venter i spenning på hva du mener!

Marching on together!

Rudi G.

Quote from: Mr Kaizer on July 09, 2009, 19:45:09
Gidder vi virkelig å begynne diskusjonen om hva som er suksess igjen og hvordan klubben bør driftes økonomisk sett?

I det minste skal jeg forklare deg mine synspunkter i saken, ettersom du har misforstått disse.

Først av alt, jarle. Jeg er ikke en Bates-lover. Helst skulle jeg sett en finansmogul med interessene godt plantet i lokalmiljøet og med følelser for klubben fra barnsben av i styreformannstolen. En ønskedrøm? Akkurat, det er Ken Bates som eier Leeds United og de siste årene har vi ikke sett snurten av verken dollar, euro, franc, mark, dinarer, pessetasser, lire etc. Så fremt klubben ikke kjøpes opp, vil vi mangle midler til å satse hardt (veldig relativt sett) på overgangsmarkedet. Jeg har innsett for lengst at Bates er klubbens styreformann og at vi ikke bare kan skrike på en ny eier, dersom en kamp tapes (hvor var all negativiteten mellom nyttår og kvelden etter Millwall-kampen?) eller målene ikke nås; vi kan ikke gjøre noe med det. Om dette er Bates-tilbeder slik det kan forstås til tider, så får det heller være det.

Jeg mener ikke at det er total dommedag om det satses med litt større midler, men først må man ha disse pengene... Det er jo det fulle og hele poenget! i en annen tråd spurte du om folk manglet utdanning og at man burde hatt bedriftsøkonomi for å uttale seg. Vel, jeg har kun ett år fra økonomi og har kanskje ikke din rett til å uttale meg, men jeg vet så mye at man ikke kan ha større gjeld enn man kan betjene. Mulig det også var du som sa at 99% av personene her inne har finansiert huset eller leiligheten med lån i banken? Det er korrekt, men de fleste har et lån de kan betjene, ikke gått i banken for en villa på Tjøme. (Igjen, en overdrivelse)

Til høsten skal Leeds kjøpe tilbake Torp Arch som er helt essensiell for klubbens fremtidige talentproduksjon. Som et følge av dette er anlegget en bauta i Leeds' økonomiske grunnlag enten ved å selge produktene eller ved at de skaffer klubben sportslig suksess. Dette har talentfabrikken ikke kunnet gjøre de siste sesongene, som et følge av Peter Ridsdales leasing-ideologi på slutten av det forrige årtusen. Og nei, jeg sier ikke her at det er akkurat den samme satsingen du ønsker, før du fyrer løs på det igjen.

Nei, sportslig har ikke Ken Bates gjort stort riktig i Leeds United så langt. Mitt håp er at Graysons signatur var vendepunktet på den mangre sportslige suksessen siden nedrykket. Dog, økonomisk sett har han virkelig snudd rundt om på denne klubben. Likevel er ikke marerittallene helt strøket siden Krasner og co blant annet måtte(?) selge Elland Road. De fleste inntektene Leeds United har (som i forhold til PL er mikroskopiske) går antakelig direkte til et oppkjøp av Torp Arch og Elland Road. Du leste planene om utvidelse av East Stand? Vil en businessmann som Bates gjøre dette på en eiendom som tilhører en annen? Neppe! Eller kanskje det er slik at Bates selv eier denne tomten i samband med Ku Klux Klan og den napolitanske mafiaen, allerede. Jeg velger å tro lite på alle ryktene som svirrer om Hitler og Gamle Eriks kjærlighetsbarn som du sikkert forstår, til det går det altfor mange syke rykter om å tyne klubbens midler, betale enorme avdrag under bordet forsatt etc. Så får det i ytterste konsekvens velges da: Skal klubben kjøpe tilbake Elland Road og Torp Arch, eller skal vi handle spillere til £5-10 mill pund. Jeg vet hva jeg ville valgt, men det er jo individuelt.

Og skulle du fortsatt føle trang til å hente fra caps lock og utropstegnene dine, så les: Jeg skulle gjerne sett en annen en Ken Bates i Leeds, men faktum er at han eier klubben og da velger jeg å se på hvordan vi i dag kan klatre i divisjonene med de midlene vi har eller ikke har. Du snakker om et hav av forskjeller og det gjelder jammen for deg også!

Takk Mr K. Jeg er hjertens enig :)

sveifors

Quote from: Mr.Kaizer on July 09, 2009, 18:39:35
Mr. Kaizer...

Takk for kloke ord, Mr Kaizer
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

marve

Synes vi har all mulig grunn til å være en smule skeptiske jeg ,vi er i ferd med å selge vår topp scorer ,vår meget lovende midtbane juvel ,vi har mista et meget lovende talent og landsalagspiller ( garbutt) .Killa og snodgrass er stadig linka til andre klubber.
Vår eier har tapt i retten å det ryktes om en regning på ca 1,5 mill pund ,han har så langt før denne sesongen ikke vært villig til å bruke ei krone på nye spillere .

Vi er i leage one men for f.... vi er da leeds u ,hva vill det ha å si for interessen rundt vår kjære klubb at så lite positivt skjer rundt fotball laget leedsu så langt iår ha å si ,det er vell tross alt fansen som sørger for den største innkomsten av pund eller ????.

Jeg skjønner at penger må skaffes for å få kjøpt tilbake torpa og elland road det er ikke det ,er bare skeptisk for at det skal gå utover det sportslige i år og at vi må være enda en sesong i denne forbannade leage one .Har ikke mista trua på grayson heller jeg ,men at vi skal måtte bygge opp nesten et helt nytt lag igjen og at det atpåtil ser ut som at vi skal gjøre det med låne spillere og fri transfers begymmrer meg en smule .
Er dere optimister virkelig ikke det minste begymret over det at det ser ut som vi er i ferd med å miste våre beste og mest lovende spillere føre årets sesong eller????

jarle

Mr K...

Leeds er en av Englands 3 største by/ tettsted etter London og Manchester.
Vi er i motsetning til andre store byer der de både har 2-3 og optill 10 lag den eneste klubben i området (pluss Bradford)...

Vi har tilskuer oppslutning som et midt på tabellen PL lag.

Vi er en klubb med store tradisjoner i England og Europa... en meget sterk merkevare.
Så noe inntekter må vi vel ha?
All gjeld klarte jo Bates å trikse bort med resultatet av -15 poeng i ræva...
Så penger i lomma til Bates og Leeds U satt med skjegget i postkassa... Bra mann!!!

Du spør meg hva suksess er???

Jeg kan forklare deg hva total KATASTROFE er... det er der vi er NÃ...!!!
Hvis ikke du også forstår at poenget er å komme seg opp i PL fort som f... for der er pengene!!!
Og uten penger... osv osv...

Må innrømme at jeg blir litt matt av dette... Toget går... vi står på perrongen..og vi har stått der i 6 år nå... vi er ikke der fotball spilles... vi er amatører!!!

Mener du at vi ikke kan produsere talenter for de vi ikke eier Torp Arch selv... Talentene blir vel ikke bedre av om Leeds U eiere anlegget???

Hva skal vi bygge ut East Stand for... 1/4 av stadion er jo stengt i 98% av kampene våre.
Først må vi rykke opp før vi trenger å bygge ut stadion eller???

lojosang

For tre sesonger siden ble det sagt at om vi ikke rykker opp nå går vi under.
For to sesonger siden ble det sagt at om vi ikke rykker opp nå går vi under.
Før forrige sesong ble det sagt at om vi ikke rykker opp nå går vi under.

Det går alltid et tog, Jarle.

Og avtalen om tilbakekjøp av Thorp Arch gå ut rimelig snart. Det er vanskelig å utvikle fotballtalenter i et kjøpesenter og et lass leilighetskomplekser.
- Leif Olav

Boxman

Ifbm Thorp Arch og Elland Road, er det en ting jeg har lurt litt på. Hvor mye måtte vi betalt i renter, i forhold til hva vi betaler Mr X i leie, for å lånefinansiere kjøp av treningsfelt og stadion?
Det skulle da ikke være noe som helst i veien med å lånefinansiere kjøpene av disse eiendommene. Det gjør da alle andre som skal ha seg stadion/treningsfelt.
Renten er jo på ekstrem lav for tiden, så det skulle forundre meg om ikke klubben ville tjent mye, på å betale renter, i forhold til å leie.
Noen som kan legge frem et omtrentlig regnestykke her?
Proud to be Leeds!

jarle

For å si det enkelt.. det er helt sikkert dyrere og leie enn å lånefinansiere et tilbakekjøp.

De investorene som allerede har gjort det skal ha en yield ( avkastningsgrad) på sin investering på toppen av kostnader pr. år... Vanligvis i str orden 5 til 8%

Og det er vel slik at vi sitter på en 30-40 års leasehold så vidt jeg husker så vi blir ikke kastet ut imorgen :)))

Det er ingen som casher ut slike investeringer... det er mye rare ideér her på forumet.
Har Arsenal cashet ut sitt nye stadion??? HALLO!!!!

Svend Anders

Quote from: Boxman on July 10, 2009, 07:37:48
Ifbm Thorp Arch og Elland Road, er det en ting jeg har lurt litt på. Hvor mye måtte vi betalt i renter, i forhold til hva vi betaler Mr X i leie, for å lånefinansiere kjøp av treningsfelt og stadion?
Det skulle da ikke være noe som helst i veien med å lånefinansiere kjøpene av disse eiendommene. Det gjør da alle andre som skal ha seg stadion/treningsfelt.
Renten er jo på ekstrem lav for tiden, så det skulle forundre meg om ikke klubben ville tjent mye, på å betale renter, i forhold til å leie.
Noen som kan legge frem et omtrentlig regnestykke her?

Jeg husker ikke nøyaktig leiepris, men tilbakekjøpsprisen tilsvarer ca 11 års leie. Så kan man vel regne ut ved hjelp av neste avsnitt.

Den totale summen for tilbakekjøp for både TA og ER er på £18,2 millioner. Fordelingen mellom TA og ER tror jeg er ca 6 + 12 millioner, men det har jeg ikke fått bekreftet.

Leasingtiden er 25 år fra salget, og det var vel i 2004. Vi har 20 år igjen, mao.

Når fristen for kjøp går ut ved oktober en gang, tror jeg ikke vi mister (hele) tilbakekjøpsretten, men prisen for å kjøpe tilbake går etter sigende betydelig opp.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Nå snakkes det så varmt om gjennkjøp. Men det jeg virkelig tviler på er om disse anleggen virkelig blit kjøpt tilbake i Leeds United sitt navn eller om det er Bates eller bakselskapet som vil stå som eier av disse annleggene. For Hvis Bates køper tilbake anleggene med Leeds United sine penger og ikke setter disse i Leeds United sitt navn. Ja da er vi like langt.
Og det er nettopp dette je virkleig tviler på at Bates vil gjøre. Bates vil ha eierkontroll over disse anleggene og selge disse stykkvis hvis han selger klubben.

rastafari

Quote from: jarle on July 09, 2009, 23:56:54
Mr K...

Leeds er en av Englands 3 største by/ tettsted etter London og Manchester.
Vi er i motsetning til andre store byer der de både har 2-3 og optill 10 lag den eneste klubben i området (pluss Bradford)...

Vi har tilskuer oppslutning som et midt på tabellen PL lag.

Vi er en klubb med store tradisjoner i England og Europa... en meget sterk merkevare.
Så noe inntekter må vi vel ha?
All gjeld klarte jo Bates å trikse bort med resultatet av -15 poeng i ræva...
Så penger i lomma til Bates og Leeds U satt med skjegget i postkassa... Bra mann!!!

Hvis ikke du også forstår at poenget er å komme seg opp i PL fort som f... for der er pengene!!!

Må innrømme at jeg blir litt matt av dette... Toget går... vi står på perrongen..og vi har stått der i 6 år nå... vi er ikke der fotball spilles... vi er amatører!!!

Mener du at vi ikke kan produsere talenter for de vi ikke eier Torp Arch selv... Talentene blir vel ikke bedre av om Leeds U eiere anlegget???

Hva skal vi bygge ut East Stand for... 1/4 av stadion er jo stengt i 98% av kampene våre.

Enig i mye her, Jarle. Har grublet en del på dette den siste tiden. Det er snart ikke nok å si at vi er 3. største by i England, eneste lag i byen, mye folk etc. For publikum blir færre og færre år for år. Hvorfor skal ungdommen i Leeds ha fokus på et lag på nivå3? I tillegg mister vi supporten fra distriktet rundt. Doncaster går på sitt andre år i CCC, Scunthorpe rykka opp. Dette er distrikt hvor Leeds tidligere hadde stor støtte, nå får disse mer støtte fra egen by og distriktet rundt. Hva skjer i Leeds by/omegn? Er vel noen andre klubber der også? I og med at Leeds ikke dominerer på toppen av fotballen gir det dette også muligheter for at andre klubber nå kan få mer lokal støtte i sitt nærmiljø, og dermed kan en ny klubb bygge seg opp.

Derfor haster det å komme seg enten til toppen av CCC, eller helst til PL i løpet av 2 år. Vi må få de nye generasjoner av ungdom til å se opp til LUFC, og helst igjen må vi bli den beste klubben i East Yorkshire mm. Nytter ikke henvise til hva som skjedde for 10,20,40 år siden. Det er nåtiden undommen bryr seg om.  
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Boxman

Quote from: jarle on July 10, 2009, 09:47:07
For å si det enkelt.. det er helt sikkert dyrere og leie enn å lånefinansiere et tilbakekjøp.

Det var vel det jeg også påstod, og ba om en bekreftelse av.
Resten av det du skriver, skjønner jeg fint lite av. Har fint lite med det jeg antydet i hvert fall....
Proud to be Leeds!

rd1

Nå ser det ut som Delph og Bechs er ute av porten rimelig snart. Da er våre to beste spillere ifjor borte, og disse må erstattes. I tillegg må vi styrke stallen med 3-4 kvalitetsspillere for å kunne vinne serien.

Ifjor var vi gode nok for play off, så selger vi de to beste spillerene.. Akkurat nå er vi svekket iforhold til i fjor og vi rykker ikke opp.. Seriestart er om 4 uker....
"Who needs Cantona??"

Bites Yer Legs

Quote from: Svend Anders on July 07, 2009, 08:00:30
Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2009, 10:13:30
Ã... nei,jeg er ikke oppgitt over deg :)
Er bare redd for at det ikke kommer etpar kvalitetsspillere slik du antyder.Male fanden på veggen?kanskje,men da spør jeg: når var det sist siden  supportere jublet for en spiller som ble kjøpt til klubben og ga håp?...

Som sagt, jeg er ikke typen som tar sorgene på forskudd. Hverken i fotballen eller livet forøvrig. Om man tar noen forholdsregler og har litt tro på det en driver med, gir det meg stort sett mer tilbake enn om jeg hadde tatt sorgene på forskudd. Mye morsommere er det også  :)

Ha en god dag!

SA

Du som er litt 'inside' SA. Har du noen anelse om det er noen fra academy som kan lukte å førstelagsspill i 09/10? Tenker først og fremst på Josh Falkingham, alltid hørt at han skal være så lovende, kan han slå igjennom? Webb og Elliott, langt unna? Aidy White skulle jeg gjerne likt å se prøve seg på kanten med den enorme farten og ballkontrollen han har, får håpe han står bedre rustet fysisk i år.. The list goes on...?

Ops, var vel positiv i negativitetstråden.. Får så være  ::)
KEEP FIGHTING!!

Boxman

Quote from: rd1 on July 10, 2009, 12:22:12
Akkurat nå er vi svekket iforhold til i fjor og vi rykker ikke opp.. Seriestart er om 4 uker....

Akkurat nå er Beckford og Delph Leeds United-spillere, så jeg kan ikke se at vi er svekket i forhold til ifjor. Eneste grunn må vel være at Naylor er ute med skade, men han er nok tilbake til seriestart-tider...
Proud to be Leeds!

torivar

Quote from: rd1 on July 10, 2009, 12:22:12
Nå ser det ut som Delph og Bechs er ute av porten rimelig snart. Da er våre to beste spillere ifjor borte, og disse må erstattes. I tillegg må vi styrke stallen med 3-4 kvalitetsspillere for å kunne vinne serien.

Ifjor var vi gode nok for play off, så selger vi de to beste spillerene.. Akkurat nå er vi svekket iforhold til i fjor og vi rykker ikke opp.. Seriestart er om 4 uker....

Forsvinner disse så blir de erstattet med noen som passer inn i vår stall. 

Beckford ønsker tilsynelatende å spille for noe annet enn Leeds. Stemmer dette er det bare å få han vekk jo før jo heller. Jeg synest faktisk IKKE at Delph var blant våre to beste spillere i fjor, selv om han tidvis var glitrene og unektelig er et kjempetalent som KAN nå langt.

Misforstå meg rett. Jeg skulle ønske begge sa sod it, signerte nye kontrakter, og ble med oss opp igjen til CCC og senere PL.

Dennis

Quote from: jarle on July 09, 2009, 23:56:54

Spør igjen: Har DU noen gode eksempler? Siden mine var svake, så må du vel kunne belære meg?

Vi eier ikke Torp Arch selv, men forfallet på tilbakekjøp er i høst og i følge Svend Anders vil da prisen på anlegget stige kraftig. Dette vil bety (enda) mindre penger til sportslig satsing. Førstepri bør med andre ord være å sikre TA så fort som mulig.

Du har altså ikke lest om East Stand? Det er ikke snakk om å bygge ut antall seter (om ikke ER blir eventuell mesterskapsarena i 2018) men å bygge ut fasaden med tanke på helårsinntekter.

Og sist men ikke minst; selvsagt må vi opp til PL så fort som mulig. Du tror fortsatt ikke jeg forstår det og da viser jeg til mitt forrige innlegg, spesielt setningen om at du har misforstått mine meninger.
Marching on together!

jarle

Uansett hva du måtte mene så kommer vi til å bruke minst 10 år på å komme opp i PL igjen...

Kall det hva du vill... du synes tydeligvis det er den riktige måten å gjøre det på.

Jeg synes det er feil og en katastrofe... og jeg kaller det ikke suksess.

Suksess for Leeds er å spille i PL...
Kunne kjøpe stjerner til klubben
Avle egne talenter som vi har god track record på
Konkurere om spill i Europa / CL
Være med høyt oppe i FA - Liga cupen.

Så får vi se om det blir noen titler... det nåløyet har blitt enda trangere siden sist vi var i det gode selskap... og kan neppe noen gang igjen oppnås med egen talenter slik vi gjorde det da.
Desverre har fotball utviklet seg til å bli den rikeste vinner.

Det er bare å se på de store europeiske ligaene... samme år etter år.

Borsett fra Burnley Kaizer... la oss se om de får over 11 poeng neste år...  Derby here we go!

PS! - Hva skal vi med shopping senter på ER til om vi er i 3 div?
Så det kan vi låne penger til.. å drive eiendomsutvikling... men ikke til å drive fotballklubb???