Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1373006 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Larsen.

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3180 på: September 27, 2012, 16:22:39 »
En bekjent av meg som i dag var på Elland Road ble intervjuet av LUTV om hvilke tanker han gjorde seg om at nye eiere er på vei inn. Da må det vel bare være formaliteter som står igjen?
Pride of Yorkshire

Hobben

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3181 på: September 27, 2012, 16:31:45 »
All den dritten som har vært skrevet om takeover... nå blei det plutselig stilt en stund og så for media tak i det å da skriver folk om det igjen.. det viser at de som har snakket om ditten og datten egentlig ikke har hatt peiling på noe som helst!
Rogaland Whites

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3182 på: September 27, 2012, 16:45:13 »
Hehe, det bildet som er i denne artikkelen syns jeg er knallbra. Hoggtennene kommer frem, og han har en ordentlig Dracula-frakk på seg. En ordentlig blodsugende vampyr som smiler hele veien til banken! ;D ;D


http://fotball.aftenbladet.no/england/article251959.ece
Blodbanken?  ;D
The Future Is Bright,
The Future Is White!

berlin

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3183 på: September 27, 2012, 16:54:03 »
Jeg tror vel også at det tilnærmet 100% sikkert nå.

Selv om jeg aller helst hadde sett engelske/britiske eiere,
er det det ABSOLUTT VIKTIGSTE at Bates går ut.
Makan til irritasjon og frustrasjon den mannen har skapt for, først og fremst oss supportere,
men sikkert også en del andre knyttet til klubben, inkludert media.

Som sagt, det aller viktigste, for meg i alle fall, er at Bates er historie,
og defintivt ikke størrelsen på pengesekken til nye eiere.
Jeg kommer IKKE til å ta av, og håper på at klubben bygges og ikke at lettvinte grep forsøkes og mislykkes.

Jeg vil bare nyyyyte den nye tiden. Men jeg tror mange kommer til å bli ivrige på "rask suksess",
og det er ikke rart, så sulteforet på sportslige fremgang vi har vært i alle disse årene, i tilegg til alt det andre tullballet ingen av oss ønsker å bruke så mye tid på diskutere som vi har gjort. Det betyr ikke at de nye eierne ikke blir diskutert, you bet! Men likevel, ikke av dimensjonene forårsaket av Bates.

 

Blank_File

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3184 på: September 27, 2012, 17:06:56 »
Jeg tror vel også at det tilnærmet 100% sikkert nå.

Selv om jeg aller helst hadde sett engelske/britiske eiere,
er det det ABSOLUTT VIKTIGSTE at Bates går ut.
Makan til irritasjon og frustrasjon den mannen har skapt for, først og fremst oss supportere,
men sikkert også en del andre knyttet til klubben, inkludert media.

Som sagt, det aller viktigste, for meg i alle fall, er at Bates er historie,
og defintivt ikke størrelsen på pengesekken til nye eiere.
Jeg kommer IKKE til å ta av, og håper på at klubben bygges og ikke at lettvinte grep forsøkes og mislykkes.

Jeg vil bare nyyyyte den nye tiden. Men jeg tror mange kommer til å bli ivrige på "rask suksess",
og det er ikke rart, så sulteforet på sportslige fremgang vi har vært i alle disse årene, i tilegg til alt det andre tullballet ingen av oss ønsker å bruke så mye tid på diskutere som vi har gjort. Det betyr ikke at de nye eierne ikke blir diskutert, you bet! Men likevel, ikke av dimensjonene forårsaket av Bates.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!

kongsmo

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3185 på: September 27, 2012, 18:10:22 »
Jeg tror vel også at det tilnærmet 100% sikkert nå.

Selv om jeg aller helst hadde sett engelske/britiske eiere,
er det det ABSOLUTT VIKTIGSTE at Bates går ut.
Makan til irritasjon og frustrasjon den mannen har skapt for, først og fremst oss supportere,
men sikkert også en del andre knyttet til klubben, inkludert media.

Som sagt, det aller viktigste, for meg i alle fall, er at Bates er historie,
og defintivt ikke størrelsen på pengesekken til nye eiere.
Jeg kommer IKKE til å ta av, og håper på at klubben bygges og ikke at lettvinte grep forsøkes og mislykkes.

Jeg vil bare nyyyyte den nye tiden. Men jeg tror mange kommer til å bli ivrige på "rask suksess",
og det er ikke rart, så sulteforet på sportslige fremgang vi har vært i alle disse årene, i tilegg til alt det andre tullballet ingen av oss ønsker å bruke så mye tid på diskutere som vi har gjort. Det betyr ikke at de nye eierne ikke blir diskutert, you bet! Men likevel, ikke av dimensjonene forårsaket av Bates.

 

absolutt helt enig berlin
"SNIFFER"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3186 på: September 27, 2012, 18:16:43 »
YEP just posted a "who's whos at GFH Capital" if anyone's interested.


Check out our who’s who at GFH Capital, the Dubai-based company with designs on Leeds United.

DAVID HAIGH
Deputy chief executive of GFH Capital Limited, qualified solicitor, keen rugby player and Leeds United fan. His GFH profile says Haigh possesses “over 15 years of international experience in investment banking, private equity and venture capital” and has lived in London, Dubai, and the British Virgin Islands.

The website for Gulf Tories - “British Conservatives Abroad in the Gulf” - names him as vice-chairman.


SALEM PATEL
Board member at GFDH Capital Limited and formerly employed as an exectutive director at Gulf Finance House in Bahrain. His CV shows a spell of employment in England, including one with accountancy firm Accenture, and he earned an honours degree in business studies at City University London. Patel is said to have “more than 10 years experience in investment banking, equity research, wealth management, and the real estate sector”.


HISHAM ALRAYES
Like Salem Patel, a board member at GFH Capital Limited but also the acting chief executive at Gulf Finance House. He was educated in Bahrain and Chicago according to GFH Capital’s website which also says he “oversees overall GFH Capatal investment practices in financial institutions, technology and consumers goods.”


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

newsome

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3187 på: September 27, 2012, 18:55:09 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-right-time-for-new-investors-lorimer-1-4970457

Lorimer slår til med SVÆRT spennende kommentarer.
Spennende lesning.
Og så må han ta Bates i forsvar for det beste for Leeds United.
Pinlig  :-[

sportcarl1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3188 på: September 27, 2012, 18:59:33 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-right-time-for-new-investors-lorimer-1-4970457

Lorimer slår til med SVÆRT spennende kommentarer.
Spennende lesning.
Og så må han ta Bates i forsvar for det beste for Leeds United.
Pinlig  :-[
får han inte ha en avikande åsikt från dig?
 

Stephenjazz

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3189 på: September 27, 2012, 19:25:00 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-right-time-for-new-investors-lorimer-1-4970457

Lorimer slår til med SVÆRT spennende kommentarer.
Spennende lesning.
Og så må han ta Bates i forsvar for det beste for Leeds United.
Pinlig  :-[
Han innså det først nå,  mange år etter alle andre
« Siste redigering: September 27, 2012, 19:33:13 av Stephenjazz »
Det blir aldri umoderne å vinne

kongsmo

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3190 på: September 27, 2012, 19:25:11 »
fredag i morgen  ;D
"SNIFFER"

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3191 på: September 27, 2012, 19:34:31 »
Lorimer forsvarer jo Bates, men hvem sier at han lyver. Endel fans har jo beskyldt Bates for å fylle egne lommer med klubbens penger, men har han det?? Kanskje nå, med tanke på salgssummen...!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

a. børre

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3192 på: September 27, 2012, 19:42:14 »

Promotion 2010

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3193 på: September 27, 2012, 20:02:05 »
Sitat
QUOTE (boozie @ Sep 27 2012, 10:31 AM)


It is not complete yet but I understand it could be within the next few days. Statements to stock exchanges are not taken lightly and they would not have made it if the deal wasn't close to completion.

Egentlig ganske skuffet er denne boozie i det siste. Lite nytt og mye selvfølgeligheter. Lett å lese seg til ellers i media. Men det kan jo bety at jeg har gått lei av sendrektigheten...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

p0ndus

  • Gjest
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3194 på: September 27, 2012, 22:51:36 »
Vi selges for lommerusk ;)  :  http://www.hegnar.no/sport_fritid/article706304.ece

Om vi så selges 1 penny , så betyr det nada , om Bates forsvinner og vi får et komfortabelt transferbudsjett.

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3195 på: September 27, 2012, 23:03:48 »
etter denne siste uken begynner jeg virkelig og få troen på oss denne sesongen!
Pontus ❤

davidharvey

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3196 på: September 27, 2012, 23:06:27 »
Vi selges for lommerusk ;)  :  http://www.hegnar.no/sport_fritid/article706304.ece
Da blir det jo mer penger igjen å bruke på sportslig satsing for å få oss opp igjen i PL, forhåpentligvis :)
LUFC uansett vær!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3197 på: September 27, 2012, 23:42:34 »
Wouldn't it be just typical Leeds to get bought up, living the dream for 2,5 months and then the world ends in December?

 ;D :-\ :'( :-[
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3198 på: September 27, 2012, 23:52:18 »
http://www.itv.com/news/calendar/update/2012-09-27/speculation-of-leeds-united-takeover/

Og hvem er så denne LUSCOS-gutten som ITV bruker som Leedsekspert? ;)
Er vel en av bidragsyterne her inne, kjenner jeg dere rett :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3199 på: September 28, 2012, 00:13:16 »
Noen prøver å være pedagogiske og forklare GHF's rolle i dette

Northim:
Sitat
QUOTE (boozie @ Sep 27 2012, 10:41 PM)

Is there a Trojan horse gif?


I tried to explain how I thought this may be happening earlier, which sort of fits the Trojan horse analogy (I think)

Basically, GFH are an investment house. They have lots of funds deposited with them by investors and they seek out projects that will make a return for those investors. Is it not possible LUFC is an investment project they have identified to buy with their investors funds. GFH don't own the funds themselves, the investors do, just like when you or I pay into a pension scheme and hope we see a return at some point.

GFH will be the owners, and they will run LUFC as a business to generate returns for the investors, who are no doubt mainly comprised of wealthy arabs. In time it is likely that they will sell up.

There can be money in football, look at Arsenals results today. If I am right I would expect to see Leeds run like Arsenal, not a billionaires plaything like City or Chelsea.

Thats all fine with me, premiership will be their aim and ours, as that is where the money is.

It all seems to make sense to me, and it doesn't matter that GFH have had poor results recently and don't appear to have enough funds. They aren't buying it with their own funds.

It may still be they are buying it as brokers for someone else, but to me them running it as an investment vehicle for their clients sounds reasonable and much preferable to Bates screwing us for his own benefit.

So GFH are the Trojan Horse, with insides full of wealthy investors money?? [/b]





Boozie:
I wouldn't worry about money.
« Siste redigering: September 28, 2012, 00:18:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Håvard

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3200 på: September 28, 2012, 00:32:38 »
Mulig det ernevt før,,,,,,,,
Men Hødd er i cupfinalen og da er ikke to et emne idag.

MOT

Tom S

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3201 på: September 28, 2012, 07:01:28 »
Wouldn't it be just typical Leeds to get bought up, living the dream for 2,5 months and then the world ends in December?

 ;D :-\ :'( :-[

hysj
COME ON LEEDS !!

AllWhiteTøyen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3202 på: September 28, 2012, 07:56:08 »
Jeg tror vel også at det tilnærmet 100% sikkert nå.

Selv om jeg aller helst hadde sett engelske/britiske eiere,
er det det ABSOLUTT VIKTIGSTE at Bates går ut.
Makan til irritasjon og frustrasjon den mannen har skapt for, først og fremst oss supportere,
men sikkert også en del andre knyttet til klubben, inkludert media.

Som sagt, det aller viktigste, for meg i alle fall, er at Bates er historie,
og defintivt ikke størrelsen på pengesekken til nye eiere.
Jeg kommer IKKE til å ta av, og håper på at klubben bygges og ikke at lettvinte grep forsøkes og mislykkes.

Jeg vil bare nyyyyte den nye tiden. Men jeg tror mange kommer til å bli ivrige på "rask suksess",
og det er ikke rart, så sulteforet på sportslige fremgang vi har vært i alle disse årene, i tilegg til alt det andre tullballet ingen av oss ønsker å bruke så mye tid på diskutere som vi har gjort. Det betyr ikke at de nye eierne ikke blir diskutert, you bet! Men likevel, ikke av dimensjonene forårsaket av Bates.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!
+1
 

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3203 på: September 28, 2012, 11:11:50 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-right-time-for-new-investors-lorimer-1-4970457

Lorimer slår til med SVÆRT spennende kommentarer.
Spennende lesning.
Og så må han ta Bates i forsvar for det beste for Leeds United.
Pinlig  :-[
får han inte ha en avikande åsikt från dig?
Ingen her får ha en avvikende mening. Likner DPRK. Det viktigste er å få ut Bates, fremfor at eierskiftet påviselig gavner klubben. All opposisjon latterliggjøres (i grunn den samme metoden man anklager Bates å bedrive, men pytt, pytt, hvem bryr seg om detaljene). Målet helliggjør midlene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

DenHviteYeboah

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3204 på: September 28, 2012, 11:25:39 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-right-time-for-new-investors-lorimer-1-4970457

Lorimer slår til med SVÆRT spennende kommentarer.
Spennende lesning.
Og så må han ta Bates i forsvar for det beste for Leeds United.
Pinlig  :-[
får han inte ha en avikande åsikt från dig?
Ingen her får ha en avvikende mening. Likner DPRK. Det viktigste er å få ut Bates, fremfor at eierskiftet påviselig gavner klubben. All opposisjon latterliggjøres (i grunn den samme metoden man anklager Bates å bedrive, men pytt, pytt, hvem bryr seg om detaljene). Målet helliggjør midlene.
Avvikende mening? i lange tider var det å hate Bates en avvikende mening her på forumet. Poenget er at stemning skifter mht spill,spillere,manager,taktikk,eier og andre ting.
Nå kan jeg jo opplyse deg om at kanskje den verste med å latterliggjøre noen som har en annen annen mening er jo Bates selv. Mobbing i kampprogram,legge ut adresse til "fiender",utestenge media som skriver noe en ikke liker,kalle supportere "morons",latterliggjøre LUST osv. Joda vi har en eier som ikke har noen form for diktatortakter... ;D

job

Marching on together!                               Siden 1970

berlin

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3206 på: September 28, 2012, 12:45:06 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-right-time-for-new-investors-lorimer-1-4970457

Lorimer slår til med SVÆRT spennende kommentarer.
Spennende lesning.
Og så må han ta Bates i forsvar for det beste for Leeds United.
Pinlig  :-[
får han inte ha en avikande åsikt från dig?
Ingen her får ha en avvikende mening. Likner DPRK. Det viktigste er å få ut Bates, fremfor at eierskiftet påviselig gavner klubben. All opposisjon latterliggjøres (i grunn den samme metoden man anklager Bates å bedrive, men pytt, pytt, hvem bryr seg om detaljene). Målet helliggjør midlene.

Det er riktig at holdningen er å få ut Bates, nærmest uansett alternativ.
Selv hadde jeg en "nøytral" holdning til "Bates-spørsmålet" i mange år, fordi det har vært lite med fakta og mye spekulasjon.

Nå jeg de siste 18 mnd har inntatt posisjonen "Bates Out", så er det fordi vi nå har 8 års erfaring med Bates.
Til tross for at man kan trekke fra 2-3 år etter kollapset, og hevde at den situasjonen vi var i, ikke kunne løses med et pennestrøk ( ref administrasjon og tilliggende herligheter, så mener jeg at 8 år med mangel på retning, strategi, og brutte lovnader er nok til at vi supportere og andre kan si: "Enough is enough, is enough". Change is needed!" (...og da, nærmest enhver endring i eierskapet er kjærkommen.

Og da er faktisk uavhengig av "Bates", klubben har kunnet bli drevet på et bedre vis de siste 4-5 år!
Man kan ikke overse en stor supportermasse som ikke har tillit til Bates, og man kan heller ikke påstå at så mange er "blinde". I tillegg har vi mistet mange gode spillere pga manglende retning, strategi og ambisjoner,
det uttalte Snoddy konkret ifm sin overgang til Norwich.

Tiden er overmoden for at Bates blir historie. Bare vent, jeg tror vi vil se et umiddelbare resultatermed en gang. Jeg tipper første hjemmekamp etter Bates vil trekke 30.000 + uansett motstander, jeg tror tilskuerrtallet vil øke i snitt, og jeg tror at den positivitet og frigjørelse av energi også vil smitte over på spillerne. Men, det er en relativt kortsiktig gevinst, og så gjenstår mye hard work og at klubben legger gjennomførebare planer ift de nye rammebetingelsen (som vi ikke vet noe om enda, det har du rett i, RoarG)

Min mening.
« Siste redigering: September 28, 2012, 13:12:01 av berlin »


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3208 på: September 28, 2012, 15:50:44 »
Heh-he, en waccoe-poster: :)

Sitat
QUOTE (Carlos Valderama @ Sep 28 2012, 01:37 PM)

Salem Patel ‏@SalemPatel

"Great weather for tennis"

Everyone knows that in the middle east, "tennis" translates as finalising the takeover of Leeds United!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3209 på: September 28, 2012, 19:25:53 »
Dette er ikke lenger rykter og spekulasjoner......
Yeboahs vitne