Thorp arch-tilbakekjøp mm.

Started by MacMurder, August 18, 2009, 14:25:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

4ever arcticwhite

Vi skal vel heller ikke glemme dette (hentet fra yorkshire evening post):

United have been unable to raise money themselves for the buy-back due to their poor credit rating following a spell in administration in 2007.

Vi får altså ikke låne penger til å kjøpe fast eiendom. Dersom det da skulle være slik at vi svir av all egenkapitalen vi har til å kjøpe TA nå, er det noen som tror at bankene eller noen andre kommer til å stå klar med pengene slik at vi kan låne til å kjøpe spillere vi trenger, enten nå i jaunar, eller etter opprykket til sommeren?

Nettopp derfor tror jeg det er lurt å prøve å finne en annen løsning nå, for å ha frihet til å styrke stallen det kommende året.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Promotion 2010

Quote from: 4ever arcticwhite on September 10, 2009, 12:29:13

United have been unable to raise money themselves for the buy-back due to their poor credit rating following a spell in administration in 2007.

Vi får altså ikke låne penger til å kjøpe fast eiendom. Dersom det da skulle være slik at vi svir av all egenkapitalen vi har til å kjøpe TA nå, er det noen som tror at bankene eller noen andre kommer til å stå klar med pengene slik at vi kan låne til å kjøpe spillere vi trenger, enten nå i jaunar, eller etter opprykket til sommeren?

Nettopp derfor tror jeg det er lurt å prøve å finne en annen løsning nå, for å ha frihet til å styrke stallen det kommende året.

Meget enig!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on September 10, 2009, 16:00:26

Som jeg skulle sagt det selv August 26, 2009, 23:34:12.  ::)
Jon R.

Same

Quote from: Promotion 2010 on September 10, 2009, 16:00:26

Så lenge vi får en tilbakekjøpingsavtale så kan jeg se meg selv enig.

jarle

Låne penger til fast eiendom og eiedomsutvikling er smart.

Låne penger til spillerkjøp er litt mindre smart  ::)

baste

Quote from: jarle on September 10, 2009, 22:24:01
Låne penger til fast eiendom og eiedomsutvikling er smart.

Låne penger til spillerkjøp er litt mindre smart  ::)

På sikt kaster jo eiendom mere av seg, men vi vil jo at Leeds skal rykke opp i 2010.
Money talks- bullshit walks

h.b

Jeg får bare håpe at pengene som står på kontoen til Leeds blir brukt innad i klubben selv om jeg har mine tvil.
Når en styreformann offentlig de siste årene presiserer at førstepri for Leeds United er å kjøpe tilbake anlegget TA. Ja da bør man ihvertfall forvente at styreformannen offentlig går ut og sier grunnen til at så ikke skjer. Hvis nå Leeds leaser dette anlegget av kommunen. Ja da forventer jeg at det blir frigjort minimum 10 mill pund til spillerkjøp neste sommer. Men jeg tror jo på julenissen
Men jeg er redd for at vi kommer til å gå løs på CCC hvis vi rykker opp på sparebluss. Og dere her inne godtar dette.
Men kanskje det er like greit at vi driver i League one med de eierne som vi har pr dags dato.

Bjorn

Quote from: h.b on September 11, 2009, 11:13:51
Jeg får bare håpe at pengene som står på kontoen til Leeds blir brukt innad i klubben selv om jeg har mine tvil.
Når en styreformann offentlig de siste årene presiserer at førstepri for Leeds United er å kjøpe tilbake anlegget TA. Ja da bør man ihvertfall forvente at styreformannen offentlig går ut og sier grunnen til at så ikke skjer. Hvis nå Leeds leaser dette anlegget av kommunen. Ja da forventer jeg at det blir frigjort minimum 10 mill pund til spillerkjøp neste sommer. Men jeg tror jo på julenissen
Men jeg er redd for at vi kommer til å gå løs på CCC hvis vi rykker opp på sparebluss. Og dere her inne godtar dette.
Men kanskje det er like greit at vi driver i League one med de eierne som vi har pr dags dato.

Jadda jadda... Vi vet du mener dette...
Og som mange nevner over, denne leasingen tilbake til oss er til syvende og sist en god deal for oss, tatt situasjonen i betrakting. Vil heller ha litt penger i banken enn å blakke oss helt på å kjøpe tilbake stadion 100% finansiert av kassa for å tilfredsstille en lovnad om at stadion skal kjøpes tilbake som første pri...
Jeg føler meg ikke såret eller mer skeptisk til Bates for dette.

MOT

Marching On! 4276

abbe

"Og dere her inne godtar det"??
Eh...hva er agendaen din egentlig? At vi alle skal kaste oss foran føttene på regnskaps og revisjonsgeniet h.b.? Hva skal vi gjøre for å ikke godta det? Riste sint med hodene våre og si at "nei dette godtar jeg ikke"? Eller løpe og finne oss en annen klubb å følge?

Vi har ingen påvirkningsmuligheter. Alt vi KAN gjøre er å godta det.

E.v. må du overlate alle "bevisene" dine på Bates gangster og forbrytervirksomhet til relevante myndigheter. Ã... skrive 2000 innlegg på et betydningsløst forum om alt det skumle du vet om Bates hjelper liksom ikke så voldsomt mye.

Papi

Quote from: abbe on September 11, 2009, 11:31:00

Eh...hva er agendaen din egentlig? At vi alle skal kaste oss foran føttene på regnskaps og revisjonsgeniet h.b.? Hva skal vi gjøre for å ikke godta det? Riste sint med hodene våre og si at "nei dette godtar jeg ikke"? Eller løpe og finne oss en annen klubb å følge?

E.v. må du overlate alle "bevisene" dine på Bates gangster og forbrytervirksomhet til relevante myndigheter. Ã... skrive 2000 innlegg på et betydningsløst forum om alt det skumle du vet om Bates hjelper liksom ikke så voldsomt mye.

Den dagen det kommer noe positivt fra hb skal i så tilfelle feires med champange ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

ollan

Quote from: Bjorn on September 11, 2009, 11:30:03

Jadda jadda... Vi vet du mener dette...
Og som mange nevner over, denne leasingen tilbake til oss er til syvende og sist en god deal for oss, tatt situasjonen i betrakting. Vil heller ha litt penger i banken enn å blakke oss helt på å kjøpe tilbake stadion 100% finansiert av kassa for å tilfredsstille en lovnad om at stadion skal kjøpes tilbake som første pri...
Jeg føler meg ikke såret eller mer skeptisk til Bates for dette.

MOT

Slapp av , vi er vant med Håkon sine snart 10 000 oppgulp på dette "ubetydelige" forumet... Håkon er sannsynligvis en meget bitter mann som føler at han  misforstått av alle som motsier han. .... ;D
Har jo følgt med på h.b sine skriverier de siste årene og det har mange morsomme skriverier, desverre er det nå en gang slik at en person som ikke har evnen til å gå i seg selv en gang i blant, men fremdeles fortsetter å hakke på gamle ting og bare leter etter feil med andres meninger er den som taper i det lange løp....og slik jeg har forstått så har Håkon tapt mange ganger  ;D  eller?
Ollan

rd1

Vente med å spå dommedag, til etter vi evt ikke har benyttet oss av kjøpsopsjonen??
"Who needs Cantona??"

Rudi G.

Quote from: Papi on September 11, 2009, 11:56:05
Quote from: abbe on September 11, 2009, 11:31:00

Den dagen det kommer noe positivt fra hb skal i så tilfelle feires med champange ;D

Det er bare til å sprette korken ;D

Sv: So far so good.....
« Svar #218 på: September 06, 2009, 20:45:47 » Sitat fra h.b

--------------------------------------------------------------------------------
Dette går jo som hakkande møkk dere. Jeg har i denne tråden fjernet alle min innlegg på grunn av at jeg tror disse kan slå feil ut på resultatet senere i sesongen. For nå går det fremover

Promotion 2010

Vi nærmer oss dead-line - YEP:

The above article does not question the need for any “transparency” in the “financial” dealings associated with Ken Bates.
Further question should be asked concerning the “Leeds City Council agenda item (item 8) ? , which is the Agenda item concerning the possible purchase or financing of Thorpe Arch. This document suggests that the financial complexities of the “Bates regime” are been withheld from the Leeds public due to the “Access to Information 10.4 Rule”…… I understand that this rule is to prevent the disclosure of information which is against the “public interest”, but surely such matters should call for “public exposure” when using “public funds”. An investigation into the ability of LUFC to “self finance”, and clarification of the transparency of Ken Bates and any associated companies is required to ensure the lending is “risk free”. Only on this basis, and with sufficient proof that Bates does not have the ability to “self-finance” ( ie/ where are the vanishing millions generated by the club in the transfer market, compensation payments,gate receipts, etc ..... for which amounts are never disclosed by the club ) should any deal be agreed. As proven by the frequent court proceedings that Bates is continually involved in, Leeds City Council must ensure that the people of Leeds are not taken for fools by a businessman that seems intent on building his empire, but only at very little personal expenditure or risk. Any possibility of the Bates regime, ( or any associated company ) having sole rights to repurchase Thorpe Arch will only prove an obstacle should the club be approached by any prospective new owner. Any Thorpe Arch deal must benefit LUFC but must not simply further line the pockets of Ken Bates !

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Thorp-Arch-DDay.5647059.jp
Min første Leeds-kamp:

jarle

Nå synes jeg både YEP og Leeds Council er meget negative mot Bates og hans eierskapstruktur...

Synes de skal ha litt mer bevis og ikke bare konspirasjonsteorier før de går til slike dratiske vedtak.

LeedsU878

Uff, er ikke morsomt å se Leeds i denne situationen. Ser ut som Bates her gått all in på at han får en deal med Leeds City Council, men jeg håper virkelig at det finnes en plan b.

Går dealen i vasken så tror jeg det kan bli veldig, veldig vanskelig for Leeds de neste årene.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

R - R

Som eg har nemnt tidlegare, Bates vil aldri la sjansen til å kjøpe tilbake Thorp Arch gå frå seg. Det er anlegget for mykje verdt til. Bates ser på Leeds som ei investering, og TA er i så måte heilt essensielt. Tilbakekjøpet av TA vil åleine generere millionar i overskot til Bates, så om han må grave djupt i eigne lommer så kjem TA til å vere i klubbens hende innan fristen går ut.
- Rune

4ever arcticwhite

Bates har nok en plan B, og et par til. Han har neppe satset alt på et kort i denne saken her, selv om han kanskje gir uttrykk for det mens klubben enda er i forhandlinger med Kommunen.

Jeg er ganske trygg på at Thorpe Arch har nye eiere den dagen opsjonsavtalen går ut, men jeg er ikke sikker på at det er hverken Leeds United eller Leeds City Council som står som eiere....

Promotion 2010

Quote from: jarle on September 15, 2009, 18:57:44
Nå synes jeg både YEP og Leeds Council er meget negative mot Bates og hans eierskapstruktur...

Synes de skal ha litt mer bevis og ikke bare konspirasjonsteorier før de går til slike dratiske vedtak.

Hehe... Det jeg sakset ut var jo i tillegg et leserinnlegg!  ::)

;D ;D ;D
Min første Leeds-kamp:

R - R

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/BREAKING-Leeds-United-Thorp-Arch.5657380.jp

BREAKING: Leeds United Thorp Arch verdict

Leeds United today received a major boost when senior councillors voted to help them repurchase their Thorp Arch training ground.

With time running out on a £6m buy-back option, the city council's Executive Board agreed officers could strike a deal under which the council would borrow money to buy Thorp Arch and rent it back to United.

It will be leased to the club for a fixed period at the end of which the club may buy the facilities from the council.

United sold Thorp Arch to Manchester businessman Jacob Adler in 2004 at the height of their financial problems. They were given a 25-year lease and an option to repurchase for about £6m.

With that option due to expire on October 10 and Leeds unable to raise the money, they turned to the council for help.
- Rune

Superfan

Jepp, jepp. Ken leverer varene. Ideel deal for Leeds ser det ut til dersom opsjon på like vilkår som i dag. Synd for alle dommedagsprofeter på forumet.  ;D

h.b

Quote from: Superfan on September 17, 2009, 20:31:00
Jepp, jepp. Ken leverer varene. Ideel deal for Leeds ser det ut til dersom opsjon på like vilkår som i dag. Synd for alle dommedagsprofeter på forumet.  ;D

Mener du ja. Uansett så har godeste Bates lovet oss at et gjennkjøp skal gjennomføres denne høsten. Så dette er ikke optimalt. Driften av Leeds minner meg mye om driften av Lyn. Bortsett fra at Lyn ikke har penger til driften mens Leeds har penger til driften. Men uansett så har ikke den godeste Bates verken viljen eller råd til å innvestere i klubben

Svend Anders

Quote from: h.b on September 17, 2009, 20:39:35
Mener du ja. Uansett så har godeste Bates lovet oss at et gjennkjøp skal gjennomføres denne høsten. Så dette er ikke optimalt. Driften av Leeds minner meg mye om driften av Lyn. Bortsett fra at Lyn ikke har penger til driften mens Leeds har penger til driften. Men uansett så har ikke den godeste Bates verken viljen eller råd til å innvestere i klubben

Aller først, og jeg spør av genuin interesse: Kan du vise meg hvor Bates har uttalt ordrett at han garanterer kjøp av TA i høst?

Men langt mer interessant: Er det virkelig så avgjørende for deg at vi kjøper TA istedet for å få til en gunstig deal sammen med kommunen?
Jeg sier dette fordi jeg vil tro klubben er såpass pragmatisk at den store utfordringen med TA er å finne en løsning før tilbakekjøpsklausulen utgår 10. oktober. Det er en viktig faktor oppe i dette at klubben ikke har funnet lånegivere slik jeg har store mistanker om at den trodde den ville. Ut i fra den situasjonen har de søkt beste alternativ.

For min egen del er dealen som lå lines opp med kommunen noe positivt for klubben, ikke minst sett i et videre perspektiv der klubben står overfor ytterligere investeringer i kjøp og utbygging av Elland Road, samt investering i spillerstall ved opprykk. I et så presset økonomisk klima som nå, må man se de beste løsningene fremfor å ri prinsipper.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Superfan

Nye økonomiske tider vet du med finanskrise og greier. Da er det vanskelig for en fotballklubb å få lån, og vi må jo derfor prise oss lykkelig for at kommunen viser ansvar og sikrer det som ser ut som en gunstig deal for klubben. Med utkjøpsklausul må jo dette langt på vei kunne likestilles med om klubben hadde lånt penger selv for å kjøpe anlegget. Forstår forøvrig overhodet ikke sammenligningen med Lyn. Dette må du forklare nærmere. ???

R - R

Eg likar den uttalelsen der. Blir litt som som når du skreiv garanter muligens. Du seier altså at Leeds er lik Lyn, men ikkje lik Lyn likevel?

Elles, som SA påpeiker, så kan ikkje eg sjå korleis dette skal vere negativt. Vi verkar å ha sikra oss TA igjen. Dessutan, du snakkar heile tida om at vi må bruke nokre titals millionar pund på Messi og slikt når vi kjem opp i CCC. Denne finansieringsmodellen av TA gjer gjerne at vi har midlar til spelarkjøp i januar/neste sommar. Dessutan, vi veit at Bates har planar om å kjøpe tilbake ER. Kanskje det som er av pengar på bok heller blir investert der? Blir uansett spennande å følge med framover. Håpar at klubben har kjøpt tilbake anten TA/ER innan neste sesong i CCC ;)
- Rune

h.b

Nå skal jeg prøve å vri litt på spørsmålet her,
Er det virkelig garantert at Kommunen får lov til å kjøpe TA til den prisen som Leeds er forespeilet ?. Slik jeg oppfatter avtalen, så har Leeds United en avtale om et gjennkjøp for et visst antall pund. Men det er det Leeds United som har. De som da sitter som eiere kan da faktisk nekte andre enn Leeds United å kjøpe tilbake dette anlegget til denne summen. Kan det ikke være en mulighet at faktisk andre må betale full markedspris på dette anlegget TA ?. For hvis eierne av TA er økonomiske her. Ja da er det ikke Leeds United som kjøper dette anlegget, men kommunen. Altså vil prisen for TA bli vesentlig høyere enn prisen på TA hvis det var Leeds United som kjøpte dette anlegget.
For hvis det var jeg som eide et slikt anlegg og hadde en avtale med en viss part. Ja da ville jeg ikke godtatt andre å kjøpt dette anlegget for den underprisen som jeg hadde forespeilet den jeg hadde en avtale med. Altså så kan jeg da nekte andre å kjøpe til den fastsatte prisen og tjene mer penger på dette anlegget

4ever arcticwhite

For det første, HB, så der det jo (i følge deg, i alle fall) Bates som gjennom diverse stråselskap eier Thorp Arch, så hvorfor skulle han til syvende og sist nekte å selge, når han har brukt så mye tid på å få LCC som kjøper, skjønner jeg ikke :-)
Du ligner av og til litt på en mistenkt som kommer opp med stadig villere teorier, når den ene storyen etter den andre du har fortalt viser seg å ikke holde stikk.

Dersom det nå mot alle solemerker er slik at Leeds ikke har sjekket om det faktisk er greit at de overdrar kjøpsretten til andre, så er det helt sikkert mulig å finne en løsning på det. F.eks. kan noen fra bankvesenet stille opp med en mellomfinansiering, eller LCC kan kanalisere pengene gjennom Leeds til selger, og så overdrar Leeds Thorp Arch til LCC for £1 dagen etter.

Dette er altså noe jeg tar med knusende ro!

jarle

Det jeg gjerne vil vite er hvordan vi skal få bedre råd i årene fremover...

Vi har fulle hus i 3 div... lave lønns og adminkost ( iflg SA har jo Batesvært flink og kuttet kostnader)...selger spillere for nesten 10 talls millioner år etter år...

Rykker vi opp tror jeg ikke inntektene stiger all verden men kostnader til spillerkjøp og lønninger vil stige... I tillegg skal vi finansiere ER og TA...

Siden vi ikke har penger idag.. hvordan skal vi få penger imorgen???

h.b

Julenissen kommer snart vettu. Samtidig så er lotto en mulig gullkalv  ;D

ooh aah

Quote from: h.b on September 18, 2009, 07:56:36
Nå skal jeg prøve å vri litt på spørsmålet her,
Er det virkelig garantert at Kommunen får lov til å kjøpe TA til den prisen som Leeds er forespeilet ?. Slik jeg oppfatter avtalen, så har Leeds United en avtale om et gjennkjøp for et visst antall pund. Men det er det Leeds United som har. De som da sitter som eiere kan da faktisk nekte andre enn Leeds United å kjøpe tilbake dette anlegget til denne summen. Kan det ikke være en mulighet at faktisk andre må betale full markedspris på dette anlegget TA ?. For hvis eierne av TA er økonomiske her. Ja da er det ikke Leeds United som kjøper dette anlegget, men kommunen. Altså vil prisen for TA bli vesentlig høyere enn prisen på TA hvis det var Leeds United som kjøpte dette anlegget.
For hvis det var jeg som eide et slikt anlegg og hadde en avtale med en viss part. Ja da ville jeg ikke godtatt andre å kjøpt dette anlegget for den underprisen som jeg hadde forespeilet den jeg hadde en avtale med. Altså så kan jeg da nekte andre å kjøpe til den fastsatte prisen og tjene mer penger på dette anlegget
Dette er er et meget godt poeng. Jeg blir ikke overrasket hvis dette nettopp er det neste som dukker opp i sagaen om Thorp Arch. At ledelsen i Leeds har tenkt på dette? Selvfølgelig skulle en tro det, men av en eller annen grunn er jeg ikke helt sikker.