Skrevet av Emne: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?  (Lest 15165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #30 på: April 16, 2010, 19:20:11 »
Skal man virkelig ha bil. Ja da er Morgan noe helt rått. Man får ikke med familien. Men det kan jaggu meg være deilig en gang iblandt  ;)

h.b

  • Gjest
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #31 på: April 16, 2010, 19:24:59 »
Halle Berry snakker ikke tull der gitt! ;)

Nei meg og Halle er saken det. Eller kan jo si at hu for orden på staken

Kato

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #32 på: April 18, 2010, 13:32:24 »
Kjøper nå en BMW 525 XD, 2008 modell. Importerer selv, kommer på 470k.

Fin familiebil.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #33 på: April 20, 2010, 11:13:31 »
Hvis du liker å sitte litt høyt og ha mye plass vil jeg rett og slett anbefale VW Caravelle. Du får en bil som er virkelig god å kjøre, motoralternativer som holder mål og maaaassse plass! Barnevogner, ski, bikkjebur, kofferter, bager, ølkasser, kjerring og unger! Aberet er at du blir litt avhengig av sånne biler, alt annet blir smått etterpå!
Yeboahs vitne

Tjalla

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #34 på: April 22, 2010, 09:03:12 »
Kjøper nå en BMW 525 XD, 2008 modell. Importerer selv, kommer på 470k.

Fin familiebil.

Fin familiebil uten tvil, men samtidig FOR EN BIL  ;D

Har sett etter en slik selv, men for et bra eksemplar kommer jeg sjeldent under 550k selv for en 2007 modell. Har din gått rundt jorden flere ganger eller gjør du noe veldig lurt?

Har kollegaer fra tyskland så tenkte å bruke de litt som konsulenter  ;)
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

ollebolle

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #35 på: April 22, 2010, 22:14:41 »
Kjøper nå en BMW 525 XD, 2008 modell. Importerer selv, kommer på 470k.

Fin familiebil.

Knallfin bil og konge kvalitetsfølelse men knøta liten :-[
Har sittet endel i baksetet på en slik 2009 mod i forbindelse med jobben og vi var 3 voksne bak en tur og det ble siste turen med 3 voksne bak. Kanskje nye 5 serien som kom nå er større??

Har 3 barneseter i en S-Max nå. Praktisk og kjempegod plass. Er stort verditap (dessverre for meg) så gode bruktbilkjøp (hurra for deg??) på 2-3 år gamle..
Må nok si eg har lyst å prøve nye E klassen, og Skoda Superb stv neste gang når barnesetene og barnevogna er historie og plassen ikke er like viktig..

Hva er budsjettet på?

Tjalla

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #36 på: April 23, 2010, 08:32:30 »
Kjøper nå en BMW 525 XD, 2008 modell. Importerer selv, kommer på 470k.

Fin familiebil.

Knallfin bil og konge kvalitetsfølelse men knøta liten :-[
Har sittet endel i baksetet på en slik 2009 mod i forbindelse med jobben og vi var 3 voksne bak en tur og det ble siste turen med 3 voksne bak. Kanskje nye 5 serien som kom nå er større??

Har 3 barneseter i en S-Max nå. Praktisk og kjempegod plass. Er stort verditap (dessverre for meg) så gode bruktbilkjøp (hurra for deg??) på 2-3 år gamle..
Må nok si eg har lyst å prøve nye E klassen, og Skoda Superb stv neste gang når barnesetene og barnevogna er historie og plassen ikke er like viktig..

Hva er budsjettet på?

Er virkelig 5-serien så liten? Har hatt den som leiebil mange ganger, og aldri hatt problemer med plass. Litt mindre enn E-klasse/Superb er den nok, men kan ikke akkurat sammenligne Skoda og Bmw heller. Mercedes er sef en veldig bra bil, men prismessig ligger den jo enda høyere enn bmw. Liker også handlingen til Bmw mye bedre enn Mercedes.

Problemet i Norge er jo at de fleste av oss må se til Skoda pga prisen (ikke sååå gira på å bruke 600k + på bil). Skoda er nok en bra bil(har selv vurdert den), men syns den er noe kjedelig designmessig. Har riktignok aldri kjørt den, så kanskje overrasker den stort! Det hadde vært topp om 4-hjulstrekkeren i stasjonsvogn utgaven gjorde det! :)
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

ollebolle

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #37 på: April 23, 2010, 09:03:35 »
Som du ser i forrige innlegg er det FORD S-Max jeg kjører. Har 3 unger (2-5år) og det måtte bli en bil med 3 separate seter i andre seterad og plass til tvillingvogn.. Fulgte ikke hva jeg ØNSKET å kjøpe da for snart 3 år siden, men på ulike stadier av livet må valg foretas.. En får ikke alltid hva en vil..

Synes nevnte BMW er en drøm å kjøre og for en mindre familie enn min er den nok super. Må bare gjenta min erfaring at 2.seterad ikke er for voksne folk, og heller ikke plass til 3 barneseter der.

Nye E klasse er visstnok blitt endel større enn forrige og redusert pris, men refererer kun til det jeg har lest. Har ikke sittet i verken den eller nye skoda superben, som også har fått mye skryt..

S-Max er et godt og rimelig bruktbilkjøp for familier som trenger god plass, men vekker ikke "godfølelsen" en får i BMW og Merca.. Hva er viktigst??

teclis

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #38 på: April 23, 2010, 09:29:41 »
Vil gjerne hive meg utpå å anbefale på det aller varmeste Mitsubishi Outlander - 7 seter og super lasteplass. Lang garanti, rimelige servicer, proppet med utstyr +++ . Hatt min i 2 år nå ,men bytter til Volvo XC60. Kun for at den er litt tøffere...fornuften sier at jeg bør beholde den jeg har, men akk....
 

ollebolle

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #39 på: April 23, 2010, 09:55:53 »
Outlander vurderte jeg også sist.. Virker kjempebra, men ble ikke det for meg pga kjempelang leveringstid da (lurer på om det var 6mnd+) Absolutt verdt å vurdere..

XC60 er jo igjen en "feelgood" bil som virker godt sammenskrudd.. (bare kjørt 1 gang da riktignok) Du blir nok fornøyd med den. Igjen vil du nok savne plassen, men en er på ulike stadier i livet og trenger gjerne ikke like mye plass lenger?

Blank_File

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #40 på: April 23, 2010, 10:52:00 »
Jeg har akkurat kjøpt "ny" Ford Mondeo. 2008 modell stasjonsvogn som er gått 22000. Aldri i mitt liv trodde jeg at det skulle bli så utrolig ufattelig fornøyd med en bil. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er motoren som bare er på 100hk med turbodiesel. I tillegg er det alltids noe utstyr man savner når man kjøper brukt.

Plassmessig fins det ikke ord. En mann på to meter satt seg i først i framsetet og stilte setet der han fant det behagelig. Deretter satte han seg i baksetet og det var likevel noen centimeter og gå på før knærne hans gikk i setet. Bagasjerommet er enormt i stasjonsvogna og jeg kan ikke se for meg at dette kan bli et problem under noen omstendigheter.

Selvfølgelig kan det være minus for noen at bilen er såpass stor, men for min del syns jeg det er helt topp. Det bidrar også til at bilen er svært behagelig å kjøre. Jeg mener helt seriøst at jeg tar av og til omveier for å få kjørt litt ekstra. Gleder meg hver gang til jeg skal ut å kjøre. Jeg er også overrasket over hvor godt bilen ligger i veien. Har tidligere kjøpt biler som er sportslige fordi jeg kjører litt hardt, men fordi om denne kjerra ikke er så stiv i fjæringen som Primeraen jeg hadde før, så har jeg gitt meg før bilen i krappe svinger.

Kan rett og slett ikke få anbefalt bilen nok. Personlig syns jeg bare det er Honda Accord av den helt nye typen som kommer i nærheten når det gjelder utseende også. Den er likevel så mye dyrere at den ikke er noe alternativ for min del. BMW 3-serie er også flott, men den er for liten. Og prisen for Mondeo? 269 000,- Da har jeg i overkant av et år igjen av nybilsgaranti og i det er jo også 7-års rustgaranti fra Ford.

Det jeg ville gjort annerledes om jeg skulle kjøpe en til er at jeg ville hatt 115hk, da den er utrolig mye sprekere. Ellers har jeg vanskelig for å finne noe negativt og si!

teclis

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #41 på: April 23, 2010, 11:07:32 »
Outlander vurderte jeg også sist.. Virker kjempebra, men ble ikke det for meg pga kjempelang leveringstid da (lurer på om det var 6mnd+) Absolutt verdt å vurdere..

XC60 er jo igjen en "feelgood" bil som virker godt sammenskrudd.. (bare kjørt 1 gang da riktignok) Du blir nok fornøyd med den. Igjen vil du nok savne plassen, men en er på ulike stadier i livet og trenger gjerne ikke like mye plass lenger?



Det er vel her jeg har litt dårlig samvittighet...venter faktisk unge nr 3 så sånn sett blir det vel ikke bedre. Men er litt aldersforskjell på de så i hverdagen går det nok helt greit. Håper bare hun hjemme ikke blir alt for sinna...sa til hun at det var minst like god plass i volvoen  ::) håper jeg kommer unna med det.....
Stadiet mitt er vel da kanskje på litt midtlivskrise..blir levert med sånn dings som gir den ca 200 diesel hk...

 

Kato

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #42 på: April 23, 2010, 13:10:16 »
Kjøper nå en BMW 525 XD, 2008 modell. Importerer selv, kommer på 470k.

Fin familiebil.

Fin familiebil uten tvil, men samtidig FOR EN BIL  ;D

Har sett etter en slik selv, men for et bra eksemplar kommer jeg sjeldent under 550k selv for en 2007 modell. Har din gått rundt jorden flere ganger eller gjør du noe veldig lurt?

Har kollegaer fra tyskland så tenkte å bruke de litt som konsulenter  ;)

Må først si at jeg ikke er en typisk "bil-type". Men kom over en billig BMW for noen år siden og er blitt helt solgt etter det.

Har funnet noen prinsipper som passer oss ved bil-kjøp:

1. Tenker alltid hva som skjer i andre enden. En dag skal bilen selges. Ikke dumt å da ha en litt "spesiell" bil.

2. Kjøper ikke nytt. Som regel koster det vel 100 000 å sette nøkkelen i tenninga første gangen. Synes det er OK å kjøpe en rundt 2 år gammel bil, da kan andre ta det første tapet på bilen.

3. Opptatt av en eier samt komplett servicehefte.

Har importert 3 biler fra Tyskland, like godt fornøyd med alle 3. Solgte min BMW330 XD før påske. Hadde tenkt å bytte til høsten, men jungeltelegrafen solgte bilen på en uke. Litt spesiell bil, ikke så mange av de på FINN.

Nå drar jeg til Tyskland søndag og henter en 525 XD. Papirmølla er ikke så krevende som mange tror, men man må ha litt peil på mehrwersteuer ausweisbar, toll, moms osv.

Bilen:

Vi hadde krav om 4wd, diesel, automat og stasjonsvogn. Da må man opp i motor.

197 HK, utslipp på 183 g, registrert juli 08. Eneste minus er en litt for drøy km-stand for min smak, 76000.  Prisen blir 470000. Ser de ligger rundt 100k over på FINN. Så kan vel selge den om ett år uten tap.

Tok tid å finne bilen, men tror det er verdt jobben. Mye utstyr med komfortseter i spissen.

Prøvde en Mondeo her om dagen. Fin bil å se på, romslig. Minuset blir motorkraft, kjørekomfort samt det er en bil "alle" har kjøpt siste to år.

 

berlin

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #43 på: April 23, 2010, 13:43:57 »
Denne tråden mangler ett innlegg fra en som ser på en bil som et alternativt transportmiddel for å komme seg fra A til B under normale kjøreførhold. Det får bli meg.

Sans for biler har jeg, leide en rød Ford Mustang Cabriolet i USA en gang, det var morsomt!
De fleste biler i dag synes jeg fremstår som kjedelige, spesielt SUVene eller hva de heter.
Chrysler PT Cruiser synes jeg var kul når den kom, likeledes synes jeg Mini Cooper har lyktes godt med retro-oppgradering, også denne lille Fiat-fjerten. Hvis man holder veteran-biler utenom, så finnes jo de spesilet pene/lekre bilene der, de kan være dyre eller billige (som en passe gammel Jaguar). De billige(eldre) bruker som regel vannvittig mye drivstoff.

Når min Peugeot 505 GTI Automatic 87 modell ble kondemnert (og før det en BMW 518 83-modell), og barneflokken var blitt 3, så stod jeg der uten bil.

Hmm, hvilken bil skal jeg kjøpe? Det lå en Citroen-forhandler ca 400 meter fra der jeg bodde. Overkommelig gangavstand altså. Så jeg ruslet bort dit.

Den aktuelle for meg så jeg straks var en Postman Pat bil som het Berlingo, egentlig en varebil.

"Ok, jeg kjøper en slik en jeg, har du den i rød", sa jeg til selgeren, som ble litt perpleks.
1 time etter var handelen gjort, og jeg ikke dum på forhandlinger, så det gikk greit.

Funker fint den, og at jeg blir mobbet for den iblant, tar jeg kun som et kompliment.

Pengenene mine ligger andre steder, nærmere bestemt syltet ned på Cayman Island, eller var det kanskje Sotra?

Hva jeg gjerne gjør, er å leie en staselig bil hvis jeg trenger bil når jeg er utenlands. Det er digg!  
« Siste redigering: April 23, 2010, 13:46:43 av berlin »

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #44 på: Mai 01, 2010, 02:05:28 »
prøvde touran i dag... var suuuper dritt. lukter passat men også sugen på skoda superb stv. noen som har det?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #45 på: Mai 03, 2010, 14:24:18 »
prøvde touran i dag... var suuuper dritt. lukter passat men også sugen på skoda superb stv. noen som har det?



Kona liker Touranen, hvorfor mener du det er drittbil?? Jeg synes ikke om den, men som koner flest har ho dobbeltstemme.
Yeboahs vitne

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #46 på: Mai 03, 2010, 19:52:33 »
var nok på grunn av forventningene om en god personbil med stor plass.
Jeg endte opp med følelsen av å sitte i en 1995 vw caravelle. ikke HELT det jeg var ute etter. :P

hos oss teller forøvrig konas stemme kun 1/2, og min 1
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Blank_File

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #47 på: Mai 04, 2010, 00:04:55 »
Du må gå til Ford og teste nye Mondeo. Jeg lover deg at du blir ikke skuffet!

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #48 på: Mai 18, 2010, 18:01:14 »
er nå på en av disse modellene:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22289479

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21399077

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21856154

liker volvoen veldig godt, driftsikker og god bil, blir 2 år eldre enn de andre alternativene dog. mondeoen er også overraskede god å kjøre og gode erfariner med ford fra tidligere.
passaten er vel "det fornuftige" valget?

hva mener hordene?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Blank_File

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #49 på: Mai 18, 2010, 18:23:21 »
Det er meldt om en del feil med den typen Mondeo du har der, uten at jeg har personlig erfaring med det. Jeg tenkte på http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22367499

Av de du har linket der hadde jeg tatt Passaten.

p0ndus

  • Gjest
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #50 på: Mai 18, 2010, 19:54:43 »
Blir vel bare latterliggjort, men kjøpte en  Huyndai Tucson 2.0. l diesel  for 3 år tilbake (kjøpte den helt ny) og er faktisk veldig godt fornøyd med den. Mye bil for pengene der. Lykke til med bilkjøpet uansett.

testo

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #51 på: Mai 18, 2010, 21:01:30 »
Har hatt Volvo i mange år helt frem til November,da var det nok...Volvo er et dritt firma som du får gjævlig dårlig sevice hos....Kjøp gjerne Volvo for det er en kjempebil å kjøre men bruk et verksted du får god service fra....Som natt og dag med service i Sverige
Seriøst fjellhaugen..Du må vel ha en bra bil ettersom du skulle ha bytta for 9 mnd siden....Behold den i 9 til du  ;)
« Siste redigering: Mai 18, 2010, 21:03:16 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #52 på: Mai 19, 2010, 07:37:31 »
Har hatt Volvo i mange år helt frem til November,da var det nok...Volvo er et dritt firma som du får gjævlig dårlig sevice hos....Kjøp gjerne Volvo for det er en kjempebil å kjøre men bruk et verksted du får god service fra....Som natt og dag med service i Sverige
Seriøst fjellhaugen..Du må vel ha en bra bil ettersom du skulle ha bytta for 9 mnd siden....Behold den i 9 til du  ;)

godt poeng der testo. ;D ;D
nå startet det vel med små tanker om å bytte, så la jeg de litt på is.
disse fikk fart på seg for 6 uker igjen da jeg fikk telefon om at samboeren hadde rygga i en stolpe med vår.
så jeg la den ut til en rimelig penge og har nå solgt den.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22110868

han som har kjøpt den henter den på fredag så da har vi kun en http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22142626 og det går ikke i lengden.
forøvrig har svigers V70 og han er veldig fornøyd med sitt verksted så jeg håper ikked et skal bli et problem.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #53 på: Mai 19, 2010, 07:38:42 »
Det er meldt om en del feil med den typen Mondeo du har der, uten at jeg har personlig erfaring med det. Jeg tenkte på http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22367499

Av de du har linket der hadde jeg tatt Passaten.


hva er forskjellene på trend og titanium vet du det?
har ike satt meg såpass inn i mondeoen. vet det var en titanium jeg prøvde
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Blank_File

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #54 på: Mai 19, 2010, 11:33:29 »
Det er meldt om en del feil med den typen Mondeo du har der, uten at jeg har personlig erfaring med det. Jeg tenkte på http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22367499

Av de du har linket der hadde jeg tatt Passaten.


hva er forskjellene på trend og titanium vet du det?
har ike satt meg såpass inn i mondeoen. vet det var en titanium jeg prøvde

Titanium er på en måte "sportspakke", men forskjellene går først og fremst på eksteriøret. Trend er den "simple" modellen (den jeg har selv). På Titanium har du blant annet mer krom på lister og i grillen. Alt av interiør kan du også få som ekstrautstyr til Trend.
Det er ingen tvil om at det er en mer herskapelig følelse og sette seg inn i en Titanium Mondeo enn en Trend, men for min del trengte jeg en behagelig bil som var rimelig og ny. Jeg har ikke merket noe som helst forskjell på kjøreegenskapene, og er etter 4 uker med bilen gleder jeg meg fremdeles til hver gang jeg skal ut å kjøre.
Ford har selv listet opp forskjellene på pakkene sine her: http://www.ford.no/Biler/Mondeo/Modeller

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #55 på: Mai 20, 2010, 12:17:50 »
var nok på grunn av forventningene om en god personbil med stor plass.
Jeg endte opp med følelsen av å sitte i en 1995 vw caravelle. ikke HELT det jeg var ute etter. :P

hos oss teller forøvrig konas stemme kun 1/2, og min 1



..... :o.....hvilket land kommer ho fra...... ;D
Yeboahs vitne

JanPSyse

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #56 på: Mai 23, 2010, 18:41:51 »
Honda CR-V er kanon!  8)

Enig angående Honda CRV men, hold dere fast nå.

Skoda octavia (ikke le) er en fantastisk bil!
 
Skoda er jo som sikkert mange vet kjøpt opp av VW, så nå er det forholdsvis billige kvalitetsbiler som er gode på veien, og har guff under panseret. Anbefales!
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

ollan

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #57 på: Mai 23, 2010, 19:15:10 »
Honda CR-V er kanon!  8)

Enig angående Honda CRV men, hold dere fast nå.

Skoda octavia (ikke le) er en fantastisk bil! ;D ;D
 
Skoda er jo som sikkert mange vet kjøpt opp av VW, så nå er det forholdsvis billige kvalitetsbiler som er gode på veien, og har guff under panseret. Anbefales!

i sin prisklasse.......har prøvekjørt diverse av dette tjekkiske merket, blitt tålig bra, sånn som vw var på tidlig 2000 tallet
Ollan

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #58 på: Mai 23, 2010, 19:23:03 »
http://www.skoda-auto.no/wip4/superb-stasjonsvogn/c/model.epl?cat=5397

vurderte seriøst denne, men ble godt over 450 000,- så da droppa jeg det. men jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe en brukt om to år eller noe. superben kom som stasjonsvogn i år.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

Sv: kjøpe "ny" bil -hva anbefaler dere?
« Svar #59 på: Mai 28, 2010, 21:14:45 »
da var det gjort!!!!!

endelig.

det ble volvo v70 tilslutt. takk for gode tips alle sammen.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!