Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Davide Somma  (Lest 148534 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

B_Ød

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #180 på: August 29, 2010, 12:23:25 »
Ser den, men i all den tid DS har vist en viss teft i det siste, ville jeg heller ha sett ham på banen fremfor RM. Men det er meg..læll, full tiltro til SG disponeringer.
Ups & Ups!!

Killa

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #181 på: August 29, 2010, 13:01:17 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Somma39s-still-got.6499590.jp

Brendan Ormsby peker litt i denne artikkelen på noen punkter her angående Davide Somma, som kanskje kan forklare litt hvorfor han ble utelatt i går.
Han mener at hans "overall performance" må bli bedre før han kan regne med noen startpålass i dagens Leeds-lag.

Men du verden for en "joker" han kan vise seg å være!! Og forhåpentligvis kan han jobbe seg opp til å bli noe mer enn det også...

berlin

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #182 på: August 29, 2010, 13:42:08 »
http://www.thescratchingshed.com/2010/08/three-points-for-leeds-but-somma-cast-aside-already/

sånn bare for å tvære ut diskusjonen om Somma/McCormack sub-apperance mot Watford  :D :)

vel, jeg tror grayson kan stå foran større dillemmaer etterhvert med alle disse angriperne/kantspillerne etterhvert. standardfrasen til managere i en slik situasjon er å kalle det for et "luksusproblem". Ok, luksus eller ikke luksus, viktigere er kanskje om det er lite eller stort, stadige skifter i angrepsrekken er ikke sikkert fungerer så bra.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #183 på: August 30, 2010, 13:52:40 »
Her er det mange på bærtur. LA GRAYSON SNAKKE SELV:

Leeds United: Grayson looks to take heat off Somma
Published Date: 29 August 2010

Three goals in four days spilled the secret of Davide Somma's talent but Simon Grayson wants to protect the striker from unfair expectation during his first full season as a senior Leeds United player.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Grayson-looks-to.6500815.jp

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #184 på: August 30, 2010, 14:22:25 »
aha...sikkert lurt
Ups & Ups!!

berlin

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #185 på: August 30, 2010, 15:41:51 »
Her er det mange på bærtur. LA GRAYSON SNAKKE SELV:

Leeds United: Grayson looks to take heat off Somma
Published Date: 29 August 2010

Three goals in four days spilled the secret of Davide Somma's talent but Simon Grayson wants to protect the striker from unfair expectation during his first full season as a senior Leeds United player.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Grayson-looks-to.6500815.jp

 ;)

"Saken" om hvorvidt han skulle blitt satt inn (eller startet?) i stedet for McCormack mot Watford er nok garantert allerede blåst ut av proprosjoner, og det er selvsagt derfor Grayson og Somma i det helt tatt uttaler dette som referert i YEP. Men jeg synes ingen er på bærtur jeg promo, uansett hvordan man impusivt tenker om Somma/McCormack i Watford kampen. Ikke får Jon R eller meg eller andre soveproblemer av den grunn heller, var nok kun en vanlig normal refleksjon. Egentlig blir det mer og mer pinlig for hver bokstav jeg skriver.... :-[

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #186 på: August 30, 2010, 15:49:13 »
Her er det mange på bærtur. LA GRAYSON SNAKKE SELV:

Leeds United: Grayson looks to take heat off Somma
Published Date: 29 August 2010

Three goals in four days spilled the secret of Davide Somma's talent but Simon Grayson wants to protect the striker from unfair expectation during his first full season as a senior Leeds United player.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Grayson-looks-to.6500815.jp

 ;)

"Saken" om hvorvidt han skulle blitt satt inn (eller startet?) i stedet for McCormack mot Watford er nok garantert allerede blåst ut av proprosjoner, og det er selvsagt derfor Grayson og Somma i det helt tatt uttaler dette som referert i YEP. Men jeg synes ingen er på bærtur jeg promo, uansett hvordan man impusivt tenker om Somma/McCormack i Watford kampen. Ikke får Jon R eller meg eller andre soveproblemer av den grunn heller, var nok kun en vanlig normal refleksjon. Egentlig blir det mer og mer pinlig for hver bokstav jeg skriver.... :-[

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #187 på: August 30, 2010, 16:05:46 »
Frå YEP: "Grayson wants to protect the striker from unfair expectation during his first full season as a senior Leeds United player."

Nokon som har mastergrad i psykologi?

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #188 på: August 30, 2010, 16:23:13 »
Her er det mange på bærtur. LA GRAYSON SNAKKE SELV:

 ;)

 ;D

Slem gutt.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #189 på: August 30, 2010, 18:44:46 »
Her er det mange på bærtur. LA GRAYSON SNAKKE SELV:

Leeds United: Grayson looks to take heat off Somma
Published Date: 29 August 2010

Three goals in four days spilled the secret of Davide Somma's talent but Simon Grayson wants to protect the striker from unfair expectation during his first full season as a senior Leeds United player.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Grayson-looks-to.6500815.jp

 ;)

JA LA OSS NÃ… FOR GUDS SKYLD IKKE KOMME MED NOE SOM KAN MINNE OM KRITIKK! GRAYSON KAN TROSS ALT SNAKKE FOR SEG SELV OG ER DERMED SIN EGEN BESTE KRITIKER!  ;)

Flott at Grayson uttaler seg, uten at dette var spesielt oppklarende av den grunn. Nekte en spiller spilletid for å skjerme han for fansens høye forventninger og fordi han fortsatt har mye å lære? Somma har sikkert mye å lære, men gi han nå sjansen til å lære når han beviselig er i form og høy av selvtillit. Opplevelse av mestring er nå engang den beste boosteren til en uerfaren spillers utvikling. I min verden bør gode prestasjoner belønnes med mer spilletid, ikke mindre. Dersom spilleren mister bakkekontakten vil det raskt vise seg i prestasjonene ute på banen. Skulle gjerne hørt hva spilleren selv tenker om "skjermingen" (vrakingen) men det kan vi nok så langt etter.  I sommer uttalte han forøvrig : "I learned in a few months what a difference confidence makes." Om presset har han sagt at det er helt sammenfallende med hans egen høye standard til seg selv, og at han trives helt fint med det.

Håper virkelig at Grayson fungerer som en katalysator og ikke en bremsekloss for spillerens utvikling her. Det er jo mange hensyn og dilemmaer å ta stilling til for en ung manager. Spilletid for prestisjekjøpspilleren Ross Mc Cormack versus utviklingen til en mindre profilert spiller på tampen av sitt endelige gjennombrudd er bare et av dem...
« Siste redigering: August 30, 2010, 18:54:04 av Jon R »
Jon R.

Bites Yer Legs

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #190 på: August 30, 2010, 19:35:10 »
Ganske trygg på at Somma hadde kommet innpå mot Watford om vi desperat hadde jaget mål, nå gjorde vi ikke det, tenker det var greit å sette innpå McCormack som fikk løpt av seg etter en lang uke og vist seg frem for sine nye fans  ;)  Misforstå meg rett, men McCormack virker mer som en "arbeidspiss" der Somma er mer "icing on the cake" (isåfall p.d.d.), litt Beckfordsk i så måte. Dette er vel også noen av de samme synspunktene til Brendan Ormsby i YEP-artikkelen Killa postet.
KEEP FIGHTING!!

Runar

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #191 på: August 30, 2010, 19:55:10 »
Frå YEP: "Grayson wants to protect the striker from unfair expectation during his first full season as a senior Leeds United player."

Nokon som har mastergrad i psykologi?


Kan med stor sannsynlighet tippe at Grayson ihvertfall ikke har det  ;D
 

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #192 på: August 30, 2010, 20:05:49 »
Ganske trygg på at Somma hadde kommet innpå mot Watford om vi desperat hadde jaget mål, nå gjorde vi ikke det, tenker det var greit å sette innpå McCormack som fikk løpt av seg etter en lang uke og vist seg frem for sine nye fans  ;)  Misforstå meg rett, men McCormack virker mer som en "arbeidspiss" der Somma er mer "icing on the cake" (isåfall p.d.d.), litt Beckfordsk i så måte. Dette er vel også noen av de samme synspunktene til Brendan Ormsby i YEP-artikkelen Killa postet.

En forklaring i tråd med Larrys forklaring rett etter kampen ( "Not Sommas kind of game"). Både kjøper og ikke kjøper den. Her kan vi faktisk komme i en situasjon der lagets suksess blir Sommas verste fiende.  ;)
Jon R.

auren

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #193 på: August 30, 2010, 20:18:31 »
Ganske trygg på at Somma hadde kommet innpå mot Watford om vi desperat hadde jaget mål, nå gjorde vi ikke det, tenker det var greit å sette innpå McCormack som fikk løpt av seg etter en lang uke og vist seg frem for sine nye fans  ;)  Misforstå meg rett, men McCormack virker mer som en "arbeidspiss" der Somma er mer "icing on the cake" (isåfall p.d.d.), litt Beckfordsk i så måte. Dette er vel også noen av de samme synspunktene til Brendan Ormsby i YEP-artikkelen Killa postet.

Enig. McCormack kommer inn i en periode der Watford trykker litt på, og da kan det være greit å ha en gjennombruddshissig og rask spiller på topp når overgangene kommer. Hadde vi kjørt kampen, så hadde det kanskje vært mer riktig med Somma.

Dessuten - jeg ser på McCormack som en bedre spiller enn Somma og "ofrer" gjerne Somma i startelleveren de neste kampene til fordel for Macca, selv om Somma har begynt sesongen bra. Spørsmålet er om Somma og Macca kunne fungert vel så bra som Macca og Becchio. Spennende tider blir det ihvertfall  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #194 på: August 30, 2010, 20:36:54 »
Ganske trygg på at Somma hadde kommet innpå mot Watford om vi desperat hadde jaget mål, nå gjorde vi ikke det, tenker det var greit å sette innpå McCormack som fikk løpt av seg etter en lang uke og vist seg frem for sine nye fans  ;)  Misforstå meg rett, men McCormack virker mer som en "arbeidspiss" der Somma er mer "icing on the cake" (isåfall p.d.d.), litt Beckfordsk i så måte. Dette er vel også noen av de samme synspunktene til Brendan Ormsby i YEP-artikkelen Killa postet.

Enig. McCormack kommer inn i en periode der Watford trykker litt på, og da kan det være greit å ha en gjennombruddshissig og rask spiller på topp når overgangene kommer. Hadde vi kjørt kampen, så hadde det kanskje vært mer riktig med Somma.

Dessuten - jeg ser på McCormack som en bedre spiller enn Somma og "ofrer" gjerne Somma i startelleveren de neste kampene til fordel for Macca, selv om Somma har begynt sesongen bra. Spørsmålet er om Somma og Macca kunne fungert vel så bra som Macca og Becchio. Spennende tider blir det ihvertfall  :)

auren

Jeg tror det blir som du skisserer her, auren, og jeg har egentlig ikke noe problem med det så lenge Mc Cormack leverer varene i den stolte hvite trøya. På lørdag var jeg mest opptatt av valget av en spiller som enda ikke hadde gjenomført en eneste trening med klubben på bekostning av en spiller som beviselig er i  form og som virkelig fortjente en ny sjanse.

Somma og Mc Cormack sammen på topp? Kunne vært spennende det, men spørsmålet er om Grayson våger å gi Somma sjansen på bekostning av den langt mer erfarne Becchio.  ::)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #195 på: August 30, 2010, 23:25:48 »
Hvor ble det av TARGET MAN og RASK SPISS med Somma og McMac?  ::)

Hvor er den rette balansen da?

Somma og McMac havner vel i andre kategori, mens Paynter og Becchio vel havner i den første!

Mix-mix!  ;)








PS Håper virkelig ikke jeg irriterer noen!  :P
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #196 på: August 30, 2010, 23:35:58 »
Hvor ble det av TARGET MAN og RASK SPISS med Somma og McMac?  ::)

Hvor er den rette balansen da?

Somma og McMac havner vel i andre kategori, mens Paynter og Becchio vel havner i den første!

Mix-mix!  ;)








PS Håper virkelig ikke jeg irriterer noen!  :P

Neida, du har fortsatt mye å lære som provokatør. Du kan sikkert kalles aspirant eller lærling,
og du har en lang vei å gå.  ;D
« Siste redigering: August 31, 2010, 01:12:16 av berlin »

lojosang

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #197 på: August 31, 2010, 01:04:24 »
Hvor ble det av TARGET MAN og RASK SPISS med Somma og McMac?  ::)

Hvor er den rette balansen da?

Somma og McMac havner vel i andre kategori, mens Paynter og Becchio vel havner i den første!

Mix-mix!  ;)








PS Håper virkelig ikke jeg irriterer noen!  :P

Neida, du er fortsatt mye å lære som provokatør. Du kan sikkert kalles aspirant eller lærling,
og du har lang vei å gå.  ;D

Tja, noen punktum midt i setningene, syrlig sarkasme eller hentydning til alkoholkonsumet til sine meddebattanter så begynner det å ligne noe.  ;D
- Leif Olav

jarle

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #198 på: August 31, 2010, 08:44:07 »
Ganske trygg på at Somma hadde kommet innpå mot Watford om vi desperat hadde jaget mål, nå gjorde vi ikke det, tenker det var greit å sette innpå McCormack som fikk løpt av seg etter en lang uke og vist seg frem for sine nye fans  ;)  Misforstå meg rett, men McCormack virker mer som en "arbeidspiss" der Somma er mer "icing on the cake" (isåfall p.d.d.), litt Beckfordsk i så måte. Dette er vel også noen av de samme synspunktene til Brendan Ormsby i YEP-artikkelen Killa postet.

Enig. McCormack kommer inn i en periode der Watford trykker litt på, og da kan det være greit å ha en gjennombruddshissig og rask spiller på topp når overgangene kommer. Hadde vi kjørt kampen, så hadde det kanskje vært mer riktig med Somma.

Dessuten - jeg ser på McCormack som en bedre spiller enn Somma og "ofrer" gjerne Somma i startelleveren de neste kampene til fordel for Macca, selv om Somma har begynt sesongen bra. Spørsmålet er om Somma og Macca kunne fungert vel så bra som Macca og Becchio. Spennende tider blir det ihvertfall  :)

auren

Jeg tror det blir som du skisserer her, auren, og jeg har egentlig ikke noe problem med det så lenge Mc Cormack leverer varene i den stolte hvite trøya. På lørdag var jeg mest opptatt av valget av en spiller som enda ikke hadde gjenomført en eneste trening med klubben på bekostning av en spiller som beviselig er i  form og som virkelig fortjente en ny sjanse.

Somma og Mc Cormack sammen på topp? Kunne vært spennende det, men spørsmålet er om Grayson våger å gi Somma sjansen på bekostning av den langt mer erfarne Becchio.  ::)


Enig med JR, litt man management er viktig, rett fra signerings rommet og ut på banen er ikke bra, en ukes trening for å bli kjent med laget og spillestil er viktig, hvem er det som kan løpe rett ut på banen og inn uten å vite om spiller system, oppspill, bevegelsesmønster etc... for meg er det helt ubegripelig og burde bare skjedd i krisesituasjoner.

Når du i tillegg har en spiss som er on fire blir det enda merkeligere...

IKKE BRA GRAYSON!!! - her har du noe å lære ( ellers er du kanske bra  ;D)

LeifMorten

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #199 på: Oktober 18, 2010, 15:07:13 »
Hvor lang kontrakt har han egentlig?
 

Dennis

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #200 på: Oktober 18, 2010, 16:09:36 »
Hvor lang kontrakt har han egentlig?

Går ikke den ut til sommeren allerede? Uansett, regner med at han får et forbedret og forlenget kontraktsforslag i løpet av kort tid.

Somma har overrasket meg veldig. Ikke bare har han en imponerende scoringsratio så langt, men han har meget gode basisferdigheter og 'flair'. Målet hans mot M'boro var godt utført og flere av scoringene på lån i Lincoln var langt fra tap ins. Dette burde tilsi at han ikke har hatt flaks så langt, men at Davide har et høyt potensiale inne.

Det er selvsagt ikke sikkert at antall scoringer i forhold til kamper vil vedvare, men han vil nok helt sikkert fortsette å være et uromoment for forsvarere og en spiller som kan skape muligheter - både aleine og for andre.

Historien om Somma minner ikke så rent lite om Beckford, men Somma fremstår som en langt mer komplett fotballspiller, i mine øyne. Savner typen Beckford og selvsagt målene hans, men - selv om det er tidlig enda - tror jeg Somma kan være en bedre spiller å ha i stallen.
Marching on together!

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #201 på: Oktober 18, 2010, 16:48:13 »
Virket som Grella nr.2 i fjor, men  har imponert stort så langt denne sesongen :) Håper han fortsetter å bøtte inn mål

flynn

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #202 på: Oktober 18, 2010, 17:33:54 »
Av det jeg har sett kan ikke de to sammenlignes i det hele tatt! Grella blir for pinglete og får kun unntaksvis benyttet den gode teknikken sin. Somma er sterk som f... i kroppen, er smart i begelsene sine og virker å ha "innstinktet" som en spiss trenger, men knapt kan tilegne seg med trening. Han har etter min mening større potensiale enn Beckford, og kan bli riktig stor i Leeds-trøya!

flynn

Woody

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #203 på: Oktober 18, 2010, 20:11:47 »

Om Somma fortset å utvikle seg og vert enda råare i duellspelet,kjem han til å bli like viktig for Leeds om 2-3 år som Drogba er for chelsea i dag
LIFE IS LEEDS

Leedsulf

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #204 på: Oktober 18, 2010, 20:52:52 »
Somma minner meg om Viduka. Målfarlig, sterk i kroppen, god avslutter med begge ben og en utrolig nærteknikk. Blir spennende å følge han i fortsettelsen.

Ozzy96

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #205 på: Oktober 18, 2010, 23:06:46 »
fantastisk spelar han kom jo nesten ut fra ingensteds. hadde ikkje høyrd om han før preseason  ??? imponerande avslurning mot middelsborough ;D kan bli ein viktig spelaar

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #206 på: Oktober 23, 2010, 19:16:05 »
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #207 på: Oktober 26, 2010, 11:22:08 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar

fjellhaugen

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #208 på: Oktober 26, 2010, 14:00:19 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Hallgeir *

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #209 på: Oktober 26, 2010, 14:46:24 »
Han var ubrukelig i går >:( Står alltid med ryggen mot motsanderens forsvar. Nå må Paynter bli klar
Er vel en av de viktigste spillerne denne sesongen

hmmm? og det med tre dagers mellomrom... jaja ;)
Må vel skrives på kontoen for ungdommelig iver?  8)
Super Leeds since 1968