EX-SPILLER: Max Gradel

Started by Ferre, October 19, 2009, 19:46:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lucas the Kop Cat

Leeds United have agreed a fee with Leicester City for winger Max Gradel, subject to the player completing a medical with the club.

johnny gangster

Leeds United agree fee for Leicester City's Max Gradel

Gradel has played just one game for Leicester this season
League One leaders Leeds United have agreed a fee for Leicester City winger Max Gradel.
Gradel has handed in a transfer request at Leicester, where he has made just one substitute appearance this season.
The 22-year-old Ivorian winger, who began his Foxes career as a trainee, scored three goals in 16 appearances in a three-month loan spell at Leeds.
The Yorkshire club will hope to complete the transfer once Gradel has undergone a medical at Elland Road.
Last week boss Simon Grayson told BBC Radio Leeds: "We are talking to Leicester and will have to see what happens."
Gradel became an instant hit with the Leeds fans with some explosive performances from the bench since moving to Elland Road on an original one-month deal in October.

He is probably the only player I've signed that after seeing him for just 10 minutes everyone wants me to sign him up full-time
Simon Grayson
"He is a joy to work with," Grayson added. "You never know what's round the corner.
"He is a good lad, enthusiastic and always has a smile on his face. He's a good player and has brought a lot to this club.
"When he's started games he's scored goals and set them up and when he comes off the bench he is always lively.
"The crowd have taken to him from day one and he is probably the only player I've signed that after seeing him for just 10 minutes everyone wants me to sign him up full-time."

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/8474587.stm

auren

I følge Sky Sports er han klar for en 2,5 års lang avtale:

"Max Gradel has confirmed to skysports.com that he has joined Leeds United on a two-and-a-half-year contract after leaving Leicester.

The 22-year-old spent three months on loan at Elland Road from the Foxes and proved an instant hit with Whites fans.

Gradel returned to Leicester last week and with the prospect of reserve team football back on the menu he submitted a transfer request on Friday.

Leeds confirmed they had agreed a fee for his services at the weekend and after undergoing a successful medical on Monday he has now signed for the West Yorkshire outfit.

Gradel is delighted to be back at Leeds, a club whose ambitions match his own.
Dream come true

"I'm just happy to move on. It's a very, very big club and has massive fans. I'm very happy," he told skysports.com. "It's a dream come true.

"I'm happy to be part of this club as they are very ambitious. I'm going to show my proper football now, I'm very happy.

"I liked the Leicester fans. They have been very good to me and they always supported me."

Gradel has revealed City boss Nigel Pearson did not want to lose his services, but also could not guarantee him first-team football.

Following promotion to the Championship last season Gradel fell down Pearson's pecking order, forcing the talented attacker to look elsewhere.

"Nigel did not want to sell me, but I said I wanted to go because I was not playing first-team football," he continued.

"I put in the transfer request because I had to. I wanted to play football again. I didn't want to play in the reserves again."

Confidence

Although Leeds' League One results have dipped recently Gradel is confident Simon Grayson's side can recapture their best form, starting against Swindon on Tuesday.

Gradel is available for selection after returning to Leicester following the 2-0 defeat at Exeter and is as determined to help his team-mates finish as champions.

"I think the confidence is back now," he concluded. "The spirit of the team is very good.

"I'm back in the team now and I'm going to do everything I can to help the team.

"We don't want to just get promoted. We want to go up as champions. We don't want to go up as runners-up."

http://www.skysports.com/story/0,19528,12875_5884490,00.html

Gode greier dette. Et lån ut sesongen hadde kanskje vært det beste, men forstod det slik at Leicester ønsket en permanent deal.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Same

Noen som vet hvor høy transfer fee vi betaler? Har hørt mellom £200 000 - £250 000, men er vel lite som er bekrefta? Selv er jeg veldig happy om det er innenfor det, ville trodd vi måtte betale ca. det dobbelte for å signere han.  :)

AndyRobinson

Tror dette er bra! Ønsker Gradel hjertelig velkommen!

Kickthemdown

"I'm going to show my proper football now"

Ok det hvis fyren har holdt litt tilbake sålangt. Bring it on max. Skyt oss til CCC og jeg skal oppkalle barna mine etter deg.

Same

Quote from: auren on January 25, 2010, 15:27:44

Gode greier dette. Et lån ut sesongen hadde kanskje vært det beste, men forstod det slik at Leicester ønsket en permanent deal.

auren

Hvorfor hadde et lån ut sesongen vært bedre? Eksplosive spillere som Gradel peaker normalt når de blir rundt 28år. Så skal ikke se bort i fra at han får en verdiøkning mens han er i Leeds. Tror han kommer til å gjøre det bra for oss i League One og CCC, er nok ikke PL materie.

Frode

Quote from: Alta-White on January 25, 2010, 15:43:38

Ok det hvis fyren har holdt litt tilbake sålangt. Bring it on max. Skyt oss til CCC og jeg skal oppkalle barna mine etter deg.
Må vel spe på med et norsk mellomnavn, da.  Kan jeg foreslå Max Oddvar ..  :D

auren

Quote from: Same on January 25, 2010, 15:51:46

auren

Hvorfor hadde et lån ut sesongen vært bedre? Eksplosive spillere som Gradel peaker normalt når de blir rundt 28år. Så skal ikke se bort i fra at han får en verdiøkning mens han er i Leeds. Tror han kommer til å gjøre det bra for oss i League One og CCC, er nok ikke PL materie.

Grunnen er at jeg frykter at han kanskje ikke er god nok for CCC. Han har ikke spilt særlig bra i Leeds når han har startet kamper, kun når han har kommet inn og møtt halvslitne forsvarere. Det må også være en grunn til at Leicester lar han gå og ikke finner han god nok for laget. Noe sier meg at Max ikke kommer til å være tilfreds med å være "kun" en supersub i L1, og i CCC hvis vi skulle rykke opp. Men selvsagt: han kan utvikle seg til å bli en meget habil CCC-spiller og kanskje PL-materiale. Uansett: han vil nok spille en viktig rolle for oss resten av denne sesongen.

auren

Hobben

Liker dette, synest Gradel har vist meget gode sprell når han har kommet innnpå, sliter mer når han starter.

Er nok godt likt blant fansen, likte godt synet av Max da vi scoret det siste målet borte mot Stockport i år, fin kar hvertfall!
Rogaland Whites

Same

Vel, han har jo bare startet 2 kamper fra start. Så vil si at påstanden at han ikke presterer i kamper han starter er litt tynn. Han scorte mot Grimsby, i en kamp han kanskje ikke spilte alt for bra. Men kom hvertfall ned på linja til en del innlegg, som var ganske misslykket. Mener også og huske at det var regn og dårlig bane den dagen*, eller var det mot Oldham i FA cupen? Og hvis dere ser på den andre kampen han startet så ser dere jo at det er et helt nytt lag som stilte der. Capaldi, Ephraim og Gradel og Vokes på topp. Og da også med Prutton på midtbanen, som ikke har imponert i år.

*Edit: Ser at kampen mot Grimsby var på hjemmebane

Asbjørn

Quote from: auren on January 25, 2010, 15:57:46

Grunnen er at jeg frykter at han kanskje ikke er god nok for CCC. Han har ikke spilt særlig bra i Leeds når han har startet kamper, kun når han har kommet inn og møtt halvslitne forsvarere. Det må også være en grunn til at Leicester lar han gå og ikke finner han god nok for laget. Noe sier meg at Max ikke kommer til å være tilfreds med å være "kun" en supersub i L1, og i CCC hvis vi skulle rykke opp. Men selvsagt: han kan utvikle seg til å bli en meget habil CCC-spiller og kanskje PL-materiale. Uansett: han vil nok spille en viktig rolle for oss resten av denne sesongen.

Jeg også frykter at Gradel ikke blir en fast mann i første-elleveren vår - av samme grunner som du.
Men, jeg er overbevist om at han kan være med og gjøre en forskjell denne våren, og langt på vei inn i neste sesong - selv som super sub.

Dessuten er han bare 22 år og kan fortsatt utvikle seg (med store skritt) i 'riktig retning' (dvs ta nivået når han før prøvd seg der).

...og til en slik pris er det verdt gamblingen! Han kan vise seg som en bargain buy. Og vi har vel råd til å avskrive et kjøp i £200.000 klassen om et par års tid :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Liker denne signeringen!

Leicester hadde tydeligvis ikke plass til Max Gradel, på tross av påstander om at han ikke var til salgs etter de første kampene i Leeds-trøya. Nå mener jeg de har hentet Nobby Solano, en spiller jeg forøvrig likte veldig godt, men som siden den første Gulf-krigen har dratt på årene. Neppe fremtidsrettet den overgangen der!

Uansett liker jeg typen spiller vi har hentet her; kanskje ikke den mest stabile og pålitelige spilleren, men en kar med stor spisskompetanse i sitt uryddige men kreative spill. Han har allerede bevist flere ganger at han er av typen spiller som kan komme inn og snu trill rundt på kampene - vi har ikke altfor mange av de i dagens stall, syns jeg.

Så, det er ikke sikkert Max spiller samtlige kamper fra start ut sesongen, men jeg synes det er en flott joker å ha i et lag. Ivorianeren faller under kategorien spillere med "det lille ekstra", eller som Simon sa det "he brings something different".
Marching on together!

readysteady

Quote from: Alta-White on January 25, 2010, 15:43:38

Har en hund som ved et forsyn ble oppkalt etter herr Gradel allerede ved påsketider i fjor :)

Sleivind

Kan bli spennende dette!

Bare det ikke blir en ny Carole så er jeg fornøyd!

Pettersen97

The Mighty Whites

baste

Positivt dette  :D

Håper vi får se en del langskudd fra LEEDS gutta nå..Ser Gradel har ett godt tilslag, savner skudd fra distanse. Snoddy, Grandel og Johnson...Come on Leeds

raggen

veldig positivt dette ;D ;D

ser frem til og få han på banen igjen og håper han blir den "hit"en vi håper på¨alle sammen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Rune Bergen

Flott. viktig at vii har spillere som kan komme inn og avgjøre, dessuten at vi har to eller flere alternativ med skader og gule kort som mer og mer får betydning utover våren.

Per-Stian

Eg er meget tilfreds med at Gradel er blitt vår eigedom. Riktignok var hans prestasjonar betre i dei første kampane, men potensialet er meget stort. Snøggleik og teknikk har vi ikkje for mykje av i stallen. Max er perfekt i superreserverolla!

Bites Yer Legs

auren

auren

Vel, Gradel har 3 assist på 2 starter, ganske ålreit i min bok. Med det potensialet han har vist på lån er det definitivt riktig å kjøpe ham til det som virker som en meget rimelig penge. Er nok en ekstra trygghet for ham selv å være permanent, med en fremtid i klubben, kontra midlertidig og en usikker fremtid i møte.. Det blir det bra prestasjoner av!
KEEP FIGHTING!!

SDalen

auren

auren

Enig i det du sier her. Gradel har vel som regel vært best i de kampene han har kommet inn som innbytter? Det er vel noe av grunnen til at Leicester ikke forlenget med han, og i det hele at han ble leid ut til Leeds når de rykket opp? Men på en annen side er han jo forholdsvis ung og kan fortsatt bli bedre :) Det er jo tross alt alltid greit å ha en slik som han på benken også, som en slags "super reserve" tross alt har han jo fart og er god med ball og kan fort bli en spiller som kommer inn og avgjør kamper. :)

Spennende Signering! 8)
Rogaland whites!

Same

http://www.leedsunited.com/news/max-is-mad-for-a-future-at-leeds-20100125_2247585_1944016

Gutten virker VELDIG entusiastisk, kanskje vi får se litt Gradel-magi allerede i morgen.  :) Bare synd han ikke får spille mot Spurts. Kunne trengt noen med kvikke bein for å lage faenskap i forsvaret på slutten.

SDalen

Fant forresten en liten video her av vår nyeste signering:
http://www.youtube.com/watch?v=No7vco1eeP4

Watch & Enjoy  :-*
Rogaland whites!

auren

Quote from: Same on January 25, 2010, 18:27:58
http://www.leedsunited.com/news/max-is-mad-for-a-future-at-leeds-20100125_2247585_1944016

Gutten virker VELDIG entusiastisk, kanskje vi får se litt Gradel-magi allerede i morgen.  :) Bare synd han ikke får spille mot Spurts. Kunne trengt noen med kvikke bein for å lage faenskap i forsvaret på slutten.

Er gutten cup-tied da? Han har jo knapt spilt for Leicester denne sesongen.

auren

Same

Quote from: auren on January 25, 2010, 18:53:40
Quote from: Same on January 25, 2010, 18:27:58

Er gutten cup-tied da? Han har jo knapt spilt for Leicester denne sesongen.

auren

Nei, men han var ikke klar for kampen på WHL og får derfor ikke lov til å spille returoppgjøret.

samadhi

Spennende å se om Gradel klarer å etablere seg i førsteelleveren, eller om han forlblir en supersub. Var veldig imponert over han i de første kampene, men etterhvert følte jeg at han ikke var like innflytelsesrik lengre... men det kan bare være noe jeg har på følelsen.

Har uansett fart og det er uansett en egenskap som alltid kommer godt med i fotball. Tror det er viktig at vi får inn litt friskt blod i stallen nå slik at vi forhåpentligvis kan få ett lite løft i det vi går inn i sesongen avgjørende fase.

En god signering, men jeg er likevel spent på å se om det blir en suksess  ::)
marching on together,
derudaf forever...

Bites Yer Legs

Med Max + Tres tilbake er vi på sporet igjen!
KEEP FIGHTING!!