Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Max Gradel  (Lest 179381 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SDalen

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #450 på: Juli 19, 2011, 10:20:46 »
Agenter er bare tull, de tenker kun på egen profitt
Rogaland whites!

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #451 på: Juli 19, 2011, 10:34:41 »
Vel det finnes nok av eksempler på klubber som selger 1 år etter at kontrakten er undertegnet. så det går begge veier. Kan jo snu på det. Hva med Schmeichel. Han selges jo fordi mun er grådig. At agenter vil ha mest mulig penger er bare naturlig. At da Gradell lukter på bedre lønn er helt naturlig. Gi Gradell 20.000 i uka og sign ham på en 5 årskontrakt. Da vil prisen som Leeds får hvis han selges senere stige. Det samme med de 3-4 beste i klubben. Vi er Leeds United og skal ikke leke Onkel Skrue

4ever arcticwhite

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #452 på: Juli 19, 2011, 11:51:06 »
Vel det finnes nok av eksempler på klubber som selger 1 år etter at kontrakten er undertegnet. så det går begge veier. Kan jo snu på det. Hva med Schmeichel. Han selges jo fordi mun er grådig. At agenter vil ha mest mulig penger er bare naturlig. At da Gradell lukter på bedre lønn er helt naturlig. Gi Gradell 20.000 i uka og sign ham på en 5 årskontrakt. Da vil prisen som Leeds får hvis han selges senere stige. Det samme med de 3-4 beste i klubben. Vi er Leeds United og skal ikke leke Onkel Skrue
Schmeichel hadde ett år igjen av kontrakten, da kan det være fornuftig ut fra økonomiske hensyn å selge.
The future's so White I've got to wear shades 8)

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #453 på: Juli 19, 2011, 11:59:46 »
Vel det finnes nok av eksempler på klubber som selger 1 år etter at kontrakten er undertegnet. så det går begge veier. Kan jo snu på det. Hva med Schmeichel. Han selges jo fordi mun er grådig. At agenter vil ha mest mulig penger er bare naturlig. At da Gradell lukter på bedre lønn er helt naturlig. Gi Gradell 20.000 i uka og sign ham på en 5 årskontrakt. Da vil prisen som Leeds får hvis han selges senere stige. Det samme med de 3-4 beste i klubben. Vi er Leeds United og skal ikke leke Onkel Skrue
Schmeichel hadde ett år igjen av kontrakten, da kan det være fornuftig ut fra økonomiske hensyn å selge.

Men ofte vil det være fornuftig ut fra sportslige hensyn å forlenge med spilleren,slik som tilfellet Gradel. Og muligens i tilfellet Schmeichel 8)

4ever arcticwhite

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #454 på: Juli 19, 2011, 12:56:07 »
Vel det finnes nok av eksempler på klubber som selger 1 år etter at kontrakten er undertegnet. så det går begge veier. Kan jo snu på det. Hva med Schmeichel. Han selges jo fordi mun er grådig. At agenter vil ha mest mulig penger er bare naturlig. At da Gradell lukter på bedre lønn er helt naturlig. Gi Gradell 20.000 i uka og sign ham på en 5 årskontrakt. Da vil prisen som Leeds får hvis han selges senere stige. Det samme med de 3-4 beste i klubben. Vi er Leeds United og skal ikke leke Onkel Skrue
Schmeichel hadde ett år igjen av kontrakten, da kan det være fornuftig ut fra økonomiske hensyn å selge.

Men ofte vil det være fornuftig ut fra sportslige hensyn å forlenge med spilleren,slik som tilfellet Gradel. Og muligens i tilfellet Schmeichel 8)
Nettopp derfor skriver jeg "kan det være".
Det kommer jo helt an på hvilke muligheter man har til å bli enig med spilleren om forlenget kontrakt innenfor de økonomiske rammer man har til rådighet, og hva det vil koste å erstatte spilleren med en av samme kvalitet.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Dennis

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #455 på: Juli 19, 2011, 13:03:20 »
Vel det finnes nok av eksempler på klubber som selger 1 år etter at kontrakten er undertegnet. så det går begge veier. Kan jo snu på det. Hva med Schmeichel. Han selges jo fordi mun er grådig

Dette argumentet faller gjennom på seg selv, Håkon. Om dette hadde vært tilfelle, ville klubben ha solgt Jermaine Beckford januar 2010? Klubben var da en divisjon lavere og hadde (antakelig) et dårligere forventet økonomisk resultat enn kommende periode vil vise. Fordi han var for avhengig ift opprykk? Ja. Den økonomiske avkastningen ble også større fordi han ble, men kunne vi vite det? Absolutt ikke. Og en styreformann som er så grådig som du påstår, ville vel heller cashet inn enn å la han gå gratis og muligens ikke sitte igjen med noe som helst?

Det dummeste jeg leser er i alle fall at Leeds skal unngå å rykke opp grunnet betaling til kreditorer (jmf posteringen til DHY fra Teamtalk). Opprykk til PL er verdt mer enn CL-deltakelse, så det argumentet er ikke bare søkt, men fullstendig absurd!

Jeg påstår ikke, men jeg spør følgende: Hva om Kasper Schmeichel m/agent har gjort det klart at han ikke var interessert i noen ny kontrakt med Leeds United?

Ettersom du spekulerer i at alle pengene fra overganger og andre inntekter tas ut av klubben fortløpende, forbeholder jeg med retten til å spekulere i noe langt mindre dramatisk: Jeg tror (som mange andre) at Kasper kun skrev under på en to års-kontrakt fordi han ikke ønsket å binde seg til oss, når PL-klubber var ute etter han på samme tiden (som reserve først og fremst, vel og merke). Han var (og er) ung, har god tid til utvikling, men måtte stå fast, så Leeds var nok bedre enn reserve i Spurs eller Chelsea.

Kasper hadde sikkert ambisjoner om å bli en fast PL-keeper og hans overgang kunne lett blitt kapret av en PL klubb. Det ble den ikke... (Nå skal det sies at han fort vekk er PL-keeper om ett år, men klubbene derigården lå ikke langflate etter han).

Vi vet heller ikke om Max Gradel har blitt tilbudt ny kontrakt, eller om han (og agent) har kommet med et krav som ligger langt over det Leeds vil/kan/er villig til å tilby. Jeg leser at Waccoister (dermed en stor klype salt, lik engelske tabloider, Teamtalk, etc) snakker om at agent skal ha bedt om £25k. I så fall blir han solgt og da kan det forsvares!

Jeg er så enig, så enig i at han burde vært 'tied down' med en fire-femårs-kontrakt, men hva om det er spiller som ikke vil? Jeg vet at mange Leedsfans har lett for å skylde på klubben i kontraktsspørsmål (med rette?) men av og til, kan jeg være tilbøyelig til å tro at det kan være noen litt for grådige spillere og agenter som gjør at det ender med salg.
« Siste redigering: Juli 19, 2011, 13:10:59 av Mr Kaizer »
Marching on together!

SDalen

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #456 på: Juli 19, 2011, 14:44:32 »
Vel det finnes nok av eksempler på klubber som selger 1 år etter at kontrakten er undertegnet. så det går begge veier. Kan jo snu på det. Hva med Schmeichel. Han selges jo fordi mun er grådig

Dette argumentet faller gjennom på seg selv, Håkon. Om dette hadde vært tilfelle, ville klubben ha solgt Jermaine Beckford januar 2010? Klubben var da en divisjon lavere og hadde (antakelig) et dårligere forventet økonomisk resultat enn kommende periode vil vise. Fordi han var for avhengig ift opprykk? Ja. Den økonomiske avkastningen ble også større fordi han ble, men kunne vi vite det? Absolutt ikke. Og en styreformann som er så grådig som du påstår, ville vel heller cashet inn enn å la han gå gratis og muligens ikke sitte igjen med noe som helst?

Det dummeste jeg leser er i alle fall at Leeds skal unngå å rykke opp grunnet betaling til kreditorer (jmf posteringen til DHY fra Teamtalk). Opprykk til PL er verdt mer enn CL-deltakelse, så det argumentet er ikke bare søkt, men fullstendig absurd!

Jeg påstår ikke, men jeg spør følgende: Hva om Kasper Schmeichel m/agent har gjort det klart at han ikke var interessert i noen ny kontrakt med Leeds United?

Ettersom du spekulerer i at alle pengene fra overganger og andre inntekter tas ut av klubben fortløpende, forbeholder jeg med retten til å spekulere i noe langt mindre dramatisk: Jeg tror (som mange andre) at Kasper kun skrev under på en to års-kontrakt fordi han ikke ønsket å binde seg til oss, når PL-klubber var ute etter han på samme tiden (som reserve først og fremst, vel og merke). Han var (og er) ung, har god tid til utvikling, men måtte stå fast, så Leeds var nok bedre enn reserve i Spurs eller Chelsea.

Kasper hadde sikkert ambisjoner om å bli en fast PL-keeper og hans overgang kunne lett blitt kapret av en PL klubb. Det ble den ikke... (Nå skal det sies at han fort vekk er PL-keeper om ett år, men klubbene derigården lå ikke langflate etter han).

Vi vet heller ikke om Max Gradel har blitt tilbudt ny kontrakt, eller om han (og agent) har kommet med et krav som ligger langt over det Leeds vil/kan/er villig til å tilby. Jeg leser at Waccoister (dermed en stor klype salt, lik engelske tabloider, Teamtalk, etc) snakker om at agent skal ha bedt om £25k. I så fall blir han solgt og da kan det forsvares!

Jeg er så enig, så enig i at han burde vært 'tied down' med en fire-femårs-kontrakt, men hva om det er spiller som ikke vil? Jeg vet at mange Leedsfans har lett for å skylde på klubben i kontraktsspørsmål (med rette?) men av og til, kan jeg være tilbøyelig til å tro at det kan være noen litt for grådige spillere og agenter som gjør at det ender med salg.


Veldig enig, særlig i det siste du skriver her! I noen tilfeller føler spilleren seg større enn klubben og "krever" mye for å bli. Og ikke minst grådige agenter, som tjener godt på overganger og bedre avtaler for sine spillere. Da er det rett og selge! Selv mener jeg at det ikke burde være noe problem for Leeds å gi Gradel 20000 om han er tilfreds med det, og kanskje et par av de andre "stjernene" også, som er de viktigste spillerne i klubben. Det er disse som er nøkkelen for å lykkes, og kan derfor skilles ut fra mengden.
Rogaland whites!

Jon R

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #457 på: Juli 19, 2011, 15:14:51 »
Selv mener jeg at det ikke burde være noe problem for Leeds å gi Gradel 20000 om han er tilfreds med det, og kanskje et par av de andre "stjernene" også, som er de viktigste spillerne i klubben. Det er disse som er nøkkelen for å lykkes, og kan derfor skilles ut fra mengden.

20 000 £ i uka for en Championshipspiller er hinsides all fornuft!! Det må da tilsvare minst 60- 80 000/week i PL lønn hvis man sammenligner inntektsgrunnlaget divisjonene imellom? Nå som vi plutselig har fått litt penger mellom hendene må vi vokte oss vel for å kaste oss på den samme negative spiralen som de "rike" klubbene er med på å opprettholde, og som er i ferd med å ødelegge engelsk fotball fullstendig. Dessuten vil det være et helt feil signal til spillere som i utgangspunktet kunne være interessert i signe for oss til en langt lavere lønn.( Jeg er rimelig sikker på at det kun finnes spillere som sammenligner seg oppover, og aldri nedover i lønn.) Hvis Gradel får 20, vil hvilken som helst medioker spiller forlange 15 og da er vi igang. Nå må ikke klubben grave sin egen grav på nytt, bare 7 år etter The Great Ridsdale experience!
Jon R.

SDalen

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #458 på: Juli 19, 2011, 15:23:26 »
Ettersom jeg har forstått er Jimmy Bullard den best betalte spilleren i championsship og tjener opp mot 40000 i uka. Flere av de best betalte spillerene har også en lønn på godt over 20000 og dermed bør vel Gradel, som har vist seg å være en av de bedre i denne divisjonen, også kunne få en lik kontrakt?

Mulig jeg er helt på viddene men....
Rogaland whites!

Jon R

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #459 på: Juli 19, 2011, 15:54:46 »
Ettersom jeg har forstått er Jimmy Bullard den best betalte spilleren i championsship og tjener opp mot 40000 i uka. Flere av de best betalte spillerene har også en lønn på godt over 20000 og dermed bør vel Gradel, som har vist seg å være en av de bedre i denne divisjonen, også kunne få en lik kontrakt?

Mulig jeg er helt på viddene men....

Som SA skriver lenger under her, så drives mange av Championshipsklubbene idag på en ikke økonomisk bærekraftig måte. Når opp mot 90 % av omsetningen går med til lønninger sier det seg selv at disse klubbene om kort tid går på ei gresk mine. Se hva som skjedde med Brann da de begynte å betale "enkeltspillere" opp mot 6 mill i årslønn.

Gradel var fantastisk ifjor, men jeg mener det ikke forsvarer å gi han lønn som utfordrer både vår og andre klubbers lønnstruktur.

Om Bullard får 40 000 i uka må det være en etterlevelse av en kontrakt inngått i PL, og jeg tviler sterkt på denne lønna utbetales fra en championklubb alene....
Jon R.

R - R

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #460 på: Juli 19, 2011, 16:32:20 »
Nå fikk vi Gradel for £200k og han har betalt £7-8k i uka, så umulig kan han vel ikke være å erstatte? Husk at dette er en spiller Leicester ikke ville ha og det var før de begynte å satse knallhardt på innkjøp. Det glemmer folk fort, når det snakkes om 'rask'...

Når det er sagt, håper jeg for all del at Max Gradel blir i Leeds. Han er proven på nivået og i klubben, noe som ikke er garantert med en eventuell ny spiller. Dessuten virker han meget lojal og da snakker jeg ikke om hans skryt av klubben (det gjør alle) men arbeidsmoralen og pågangsmotet han viser i hver kamp. Når han er "på", er han absolutt PL-materiale.

Det må være en av sommerens eventuelt viktigste investeringer, det å re-signe Gradel på en ny kontrakt. Likevel er jeg enig i at det bør helle mot salg om det stemmer at £15k i uka er avslått. En dobling av lønna, så vidt jeg forstår, og det vil vel gjøre han til en topptjener i klubben...?

Jeg er enig med jarle i at klubben antakelig har råd til å tilby £20k, men hvordan blir det da fremover? Hva vil dette gjøre for PL-prospektene vi maser om? Vil de være fornøyd med 20 laken i uka, eller vil de starte på 25? 30? Da har man eventuelt gjort seg selv en stor bjørnetjeneste. Og igjen; å selge Gradel uten å tilby han et par tusen pund mer i uka, kan være en enda større feil...

Jeg påstår ikke på noen måte at jeg har fasiten på dette eller at £20k i uka er rett eller feil, men det er en vanskelig balansegang det "å satse" og å drive sunt, når man ikke har eiere med bunnløs kasse.

Jeg håper Leeds strekker seg så langt de kan, for å beholde Max  ;)

Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.
- Rune

Peter7

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #461 på: Juli 19, 2011, 16:44:57 »
Nå fikk vi Gradel for £200k og han har betalt £7-8k i uka, så umulig kan han vel ikke være å erstatte? Husk at dette er en spiller Leicester ikke ville ha og det var før de begynte å satse knallhardt på innkjøp. Det glemmer folk fort, når det snakkes om 'rask'...

Når det er sagt, håper jeg for all del at Max Gradel blir i Leeds. Han er proven på nivået og i klubben, noe som ikke er garantert med en eventuell ny spiller. Dessuten virker han meget lojal og da snakker jeg ikke om hans skryt av klubben (det gjør alle) men arbeidsmoralen og pågangsmotet han viser i hver kamp. Når han er "på", er han absolutt PL-materiale.

Det må være en av sommerens eventuelt viktigste investeringer, det å re-signe Gradel på en ny kontrakt. Likevel er jeg enig i at det bør helle mot salg om det stemmer at £15k i uka er avslått. En dobling av lønna, så vidt jeg forstår, og det vil vel gjøre han til en topptjener i klubben...?

Jeg er enig med jarle i at klubben antakelig har råd til å tilby £20k, men hvordan blir det da fremover? Hva vil dette gjøre for PL-prospektene vi maser om? Vil de være fornøyd med 20 laken i uka, eller vil de starte på 25? 30? Da har man eventuelt gjort seg selv en stor bjørnetjeneste. Og igjen; å selge Gradel uten å tilby han et par tusen pund mer i uka, kan være en enda større feil...

Jeg påstår ikke på noen måte at jeg har fasiten på dette eller at £20k i uka er rett eller feil, men det er en vanskelig balansegang det "å satse" og å drive sunt, når man ikke har eiere med bunnløs kasse.

Jeg håper Leeds strekker seg så langt de kan, for å beholde Max  ;)

Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.
Vel talt.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #462 på: Juli 19, 2011, 16:49:34 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!
« Siste redigering: Juli 19, 2011, 16:51:33 av Mr Kaizer »
Marching on together!

jarle

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #463 på: Juli 19, 2011, 16:56:53 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!


Dette er da bare vås...

De beste har høyest lønn... 
og hvis Parker eller andre i den støpen kommer å ber om det samme som Gradel så er det bare å sei nei... eller alternativt vise vedkommende utgangsdøra!!!


Dennis

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #464 på: Juli 19, 2011, 17:00:21 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!


Dette er da bare vås...

De beste har høyest lønn...  
og hvis Parker eller andre i den støpen kommer å ber om det samme som Gradel så er det bare å sei nei... eller alternativt vise vedkommende utgangsdøra!!!



Da påstår jeg at du kommer med vås selv, jarle.

Om en spiller tjener 10-12k mer enn nestemann i uka, så er lønnsgalloppen i gang for fullt. Som R - R sier, uten en rik onkel fungerer ikke en slik politikk.

De beste skal selvsagt tjene mest, men ikke uten begrensninger. Noe annet ville vært håpløst!
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #465 på: Juli 19, 2011, 17:19:40 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!


Dette er da bare vås...

De beste har høyest lønn... 
og hvis Parker eller andre i den støpen kommer å ber om det samme som Gradel så er det bare å sei nei... eller alternativt vise vedkommende utgangsdøra!!!



Hvis lønnstaket i dag er på 11000 pund i uka og du foreslår å øke lønna til de beste ved å doble den, så vil jo lønna til alle stige. At du ikke skjønner denne dynamikken er for meg merkelig.

Det er greit at vi er avhengig av noen spesielt gode spillere, men vi er jo også avhengig av de gutta som møter opp hver dag på treningsfeltet og gjør HELE laget bedre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #466 på: Juli 19, 2011, 17:29:58 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!


Dette er da bare vås...

De beste har høyest lønn...  
og hvis Parker eller andre i den støpen kommer å ber om det samme som Gradel så er det bare å sei nei... eller alternativt vise vedkommende utgangsdøra!!!



Og hva tenker du alle nye som vi ønsker å signe, vil si?

Ingen som sier at ikke Gradel skal ha høy lønn. Han HAR allerede høy lønn. Avsindig høy lønn med risiko for å starte en ny negativ spiral? Neitakk og good riddance!

Tilby heller moderate grunnlønner med svært gode bonuser ved et opprykk, gjerne av den aller klekkeligste sorten til de viktigste bidragsyterne, dvs både lav risiko og motivasjonsfremmende.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #467 på: Juli 19, 2011, 18:31:03 »
Gleder meg ikke noe særlig i å se spillere forlate en klubb som ikke viser ambisjoner og satsing, samt å se en klubb som kjemper mot å rykke ned fra CCC.
Herregud. Vi er Leeds United og skal være den mest attraktive klubben i CCC. Ikke opptre som Chesterfield

Lundewhites

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #468 på: Juli 19, 2011, 18:59:00 »
Er ikke så sikker på om Gradel er så god som alle skal ha det til. Syns han var forferdelig ujevn i fjor og mot Nottingham på Elland R var han banens desidert dårligste. Men han dukket opp og putta to..
Trur de som ser denne karen hver dag på trening ser hvilket potensial han er og verdsetter han deretter. Mange spillere har hatt en kjempesesong et år og deretter forsvunnet ut i intet. syns han skulle fått et tilbud om en forlengelse av kontrakten på et år med gode bonusordninger.
Kommer det tilbud om summer over 3 mill £, så selg ham!!! Syns IKKE det er Premier leauge klasse over han.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

jarle

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #469 på: Juli 19, 2011, 19:05:54 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!


Dette er da bare vås...

De beste har høyest lønn... 
og hvis Parker eller andre i den støpen kommer å ber om det samme som Gradel så er det bare å sei nei... eller alternativt vise vedkommende utgangsdøra!!!



Hvis lønnstaket i dag er på 11000 pund i uka og du foreslår å øke lønna til de beste ved å doble den, så vil jo lønna til alle stige. At du ikke skjønner denne dynamikken er for meg merkelig.

Det er greit at vi er avhengig av noen spesielt gode spillere, men vi er jo også avhengig av de gutta som møter opp hver dag på treningsfeltet og gjør HELE laget bedre.


Bare for å ta et eksempel så er altså en av verdens beste midtstoppere Piquet på en lønn som er under 1/3 av Messi sin...

så det er ikke slik at om 1-4 spillere er lønnsledere så kan alle bare kreve det samme.
Det er jo bare å erstatte de som ikke godtar den lønna de blir tilbydt

Men vi kan ikke erstatte de BESTE hvert år... de beste må med videre!
og da må de betales markedspris...

Keepere, midtstoppere, backene og alt annet rask vi har er ikke verdt mer en 3-4 mill i årslønn...

Howson, Snoody, Gradel og Becchio bør være klare lønnledere på rundt 15-20.000 i uka pluss/minus

McC ok Kisnorbo under der...på 10-15.000

Så en stor haug med 5 millioner pluss...

Så resten på 3-4 millioner

Ikke noe problem i det hele tatt...
som sagt om Clayton eller Parker ber om like høy lønn som Gradel.. er det døra ut neste eller godta ting som der er...

No f... problem.
Det er som det skal være ( som det desverre ikke har vært, ref S. Johnson lønn)
Stjernene må betales eller så går de... de andre har desverre ikke noe annet valg en å godta det de får...

Den dagen Leeds skal ha et topplage bestående av 11 gode spillere vil selvsagt lønna gå generelt opp... men se på Barca... som sagt Messi har nesten 4 ganger mer i lønn enn en verdensstjerne som Pique...

Leedsfan

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #470 på: Juli 19, 2011, 19:12:06 »
Skal Gradel få £20.000-25.000 i veka, så er ikkje det berre Becchio, Snodgrass, Howson m.fl. som vil krevje liknande type summar. Heile lønnspolitikken til Leeds vil eskalere. Når då enkelte snakkar om at nokre få spelarar vil få høgare lønn, så blir resultatet at resten av stallen også krevjer høgare lønn. Enkeltutgiften blir dermed ikkje £2-3m pund ekstra, men gjerne £5-6m.

Ã… ha eit slik lønnsbudsjett utan ein sugar daddy er idiotisk. Signer Gradel på ny kontrakt eller selg. Han er ikkje uerstatteleg.

Helt enig i dette, jeg!


Dette er da bare vås...

De beste har høyest lønn...  
og hvis Parker eller andre i den støpen kommer å ber om det samme som Gradel så er det bare å sei nei... eller alternativt vise vedkommende utgangsdøra!!!



Hvis lønnstaket i dag er på 11000 pund i uka og du foreslår å øke lønna til de beste ved å doble den, så vil jo lønna til alle stige. At du ikke skjønner denne dynamikken er for meg merkelig.

Det er greit at vi er avhengig av noen spesielt gode spillere, men vi er jo også avhengig av de gutta som møter opp hver dag på treningsfeltet og gjør HELE laget bedre.


Bare for å ta et eksempel så er altså en av verdens beste midtstoppere Piquet på en lønn som er under 1/3 av Messi sin...

så det er ikke slik at om 1-4 spillere er lønnsledere så kan alle bare kreve det samme.
Det er jo bare å erstatte de som ikke godtar den lønna de blir tilbydt

Men vi kan ikke erstatte de BESTE hvert år... de beste må med videre!
og da må de betales markedspris...

Keepere, midtstoppere, backene og alt annet rask vi har er ikke verdt mer en 3-4 mill i årslønn...

Howson, Snoody, Gradel og Becchio bør være klare lønnledere på rundt 15-20.000 i uka pluss/minus

McC ok Kisnorbo under der...på 10-15.000

Så en stor haug med 5 millioner pluss...

Så resten på 3-4 millioner

Ikke noe problem i det hele tatt...
som sagt om Clayton eller Parker ber om like høy lønn som Gradel.. er det døra ut neste eller godta ting som der er...

No f... problem.
Det er som det skal være ( som det desverre ikke har vært, ref S. Johnson lønn)
Stjernene må betales eller så går de... de andre har desverre ikke noe annet valg en å godta det de får...

Den dagen Leeds skal ha et topplage bestående av 11 gode spillere vil selvsagt lønna gå generelt opp... men se på Barca... som sagt Messi har nesten 4 ganger mer i lønn enn en verdensstjerne som Pique...


Angående Messi så er han verdens beste fotballspiller og ikke langt unna å være den mest populære også.

Slik du beskriver i innlegget ditt så økte vel lønnskostnadene med 40-50 mill+ per år og det med de samme spillerne vi har i dag. Du kunne vært sjefen min meg, du er meget gavmild. Eneste er at jeg måtte vært på vakt for en snarlig konkurs..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Papi

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #471 på: Juli 19, 2011, 19:22:27 »
Bare og selge om han krever så mye.
Det er jo et hinsides krav som kreves!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Leedsfan

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #472 på: Juli 19, 2011, 19:25:32 »
Bare og selge om han krever så mye.
Det er jo et hinsides krav som kreves!


Gutten har hatt en knallsesong og nå forventer han å 3-4 doble lønna si. Denne karen kunne også kostet oss et opprykk med skallen sin.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #473 på: Juli 19, 2011, 19:33:42 »
Bare og selge om han krever så mye.
Det er jo et hinsides krav som kreves!


Gutten har hatt en knallsesong og nå forventer han å 3-4 doble lønna si. Denne karen kunne også kostet oss et opprykk med skallen sin.

Ja la oss selge alle kravstore spillere og beholde de som aldri krever noe. Kan da se frem til en sesong blandt de dårligste i divisjonen

Leedsfan

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #474 på: Juli 19, 2011, 19:36:51 »
Bare og selge om han krever så mye.
Det er jo et hinsides krav som kreves!


Gutten har hatt en knallsesong og nå forventer han å 3-4 doble lønna si. Denne karen kunne også kostet oss et opprykk med skallen sin.

Ja la oss selge alle kravstore spillere og beholde de som aldri krever noe. Kan da se frem til en sesong blandt de dårligste i divisjonen

Det må jo være en fornuftig progresjon. En progresjon klubb og spiller kan være fornøyd med + en gulrot. Gradel burde være fornøyd med det.

Jeg skjønner også at penger lokker, men penger er ikke alt. Personlig så har gått ned 10000kr i måneden i lønn for å trives... Selv med 10000 mindre så hadde jeg det bedre...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #475 på: Juli 19, 2011, 19:38:52 »
Hvis du hadde hatt en jobb som tilsa at du kune når som helst bli arbeidsledig grunnet skader. Ja da hadde også du forventa at du tjente mest mulig penger

Leedsfan

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #476 på: Juli 19, 2011, 19:41:56 »
Hvis du hadde hatt en jobb som tilsa at du kune når som helst bli arbeidsledig grunnet skader. Ja da hadde også du forventa at du tjente mest mulig penger

Disse gutta har forsikringer og jeg tror ikke de betaler de selv en gang, de er innbakt i kontraktene..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #477 på: Juli 19, 2011, 19:45:50 »
Hvis du hadde hatt en jobb som tilsa at du kune når som helst bli arbeidsledig grunnet skader. Ja da hadde også du forventa at du tjente mest mulig penger

Disse gutta har forsikringer og jeg tror ikke de betaler de selv en gang, de er innbakt i kontraktene..

Tror du tar feil her. Til og med Matteo nevnte dette i et intervju for en stund tilbake. En spiller risikerer når som helst å bli arbeisdledig grunnet skader med dertil ingen lønn. Det er vel kun under kontrakten hans at en slik forsikring gjelder

fjellhaugen

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #478 på: Juli 19, 2011, 19:53:15 »
Bare og selge om han krever så mye.
Det er jo et hinsides krav som kreves!


Gutten har hatt en knallsesong og nå forventer han å 3-4 doble lønna si. Denne karen kunne også kostet oss et opprykk med skallen sin.

ja for all del.
la oss bære nag i flere sesonger over noe som har vært.   ::) ::) :o

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

kilgallon

Sv: Spiller: Max Gradel
« Svar #479 på: Juli 19, 2011, 20:00:12 »
Prossionelle fotballspillere spiller fotball der hvor det er mest penger å tjene! Hvis Gradel får en bedre kontrakt i en annen klubb og Leeds er villige til å selge, så spiller han et annet sted beste sesong. Det er klart at Larry/Bates ikke bare legger seg langflate for et hvilket som helst lønnskrav som agentene kommer med. Leeds United drives vel som en forretning/business, og de har nok en en lønnsstrategi. Det vil da være temmelig normalt.
Gradel vil ha så mye som mulig ut av Leeds og omvendt. Det er naturlig. Tror ikke det eksisterer så veldig mye klubbfølelse i dagens professionelle fotball. Den gang jeg begynnte å holde med Leeds på begynnelsen av 70 tallet så var det fordi jeg synes det var den klubben som hadde de tøffeste navnene! Harvey, Bremner, Lorimer, Reaney... Det var navne som ville noe, og de navnene gikk jo igjen de neste 10 år. Det var kun designet på fotballkorta som endra seg. Navnene var de samme. Sånn er det jo ikke akkurat lengre. Jarle nevnte et tall her inne på et tidspunkt, som viste hvor mange spillere som har vært innom Leeds de siste åra. Det var rett og slett deprimerende å se hvor mange som bare de siste 3-4 år har trukket i den "hellige" drakta!
Vel, det var kanskje et sidespring... Back to topic: Jeg håper Max stays on - det bor helt klart noe stort i den gutten. Det kunne jo være, at han er en av dem som vi også ser i den hvite drakta om 7 og 8 år.