RYKTER: Spillere inn - Spiller ut, del 14

Started by kjelvi, November 17, 2009, 23:59:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Leeds Knock Back Third Bid From Newcastle

By Nu Mad Monday, 11th January 2010

Simon Grayson says Jermaine Beckford will only leave Leeds United in January if the club's valuation is met ... believed to be £2m.


Leeds revealed the striker had handed in a transfer request, but they also admitted they had knocked back a THIRD offer from Newcastle.

Simon Grayson: "As a footballer, you can only leave when your contract expires or you are given permission to go.

"We've said all along that while he's under contract, we'll dictate when he leaves the football club. That's why you sign contracts.

"Putting in a transfer request doesn't guarantee he'll get a move. Until someone meets our valuation, he'll stay here.

"We try to conduct our business as quietly as possible, whether signing players or letting others go.

"Whoever advises him has decided it is the best option to go down. I think he has been advised wrongly but, whether that is right or wrong is irrespective, as it has happened."


http://www.newcastleunited-mad.co.uk/news/tmnw/leeds_knock_back_third_bid_from_newcastle_481850/index.shtml

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rune Bergen

Quote from: Runar on January 11, 2010, 12:20:08
No skal ikke vi late som vi har inngående kjennskap til hvor mye penger SG har til rådighet (men man kan jo anta lite ettersom han ennå har tilgode og kjøpe en spiller, sorry glemte Bromby)

Klart at opprykket kan ryke, dersom de andre klubbene blir litt bedre og vi litt dårligere så er jo forskjellen utjevnet ganske kjapt.

Men hva er det du foreslår at SG skal ta hatten sin og gå? Ingen manager for gjort noe med at klubben eller Bates ikke har nok penger.

SG viser vilje til å bruke lånemarkedet, primært så har han vel faktisk flere dårlige lån enn gode i den grad vi kan påstå at noen har vært dårlig når vi ikke har tapt på Elland Road på et år og at vi har tatt 100p på de siste 46 kampene.

Et forslag til erstatter for Beckford - Leeds supporter Torstein Helstad  ;D


Yeeeeeeeeeeeeeesss, Torstein Helstad hadde vært en grei erstatter. har stor sans for Torstein og har sett han avslutte mange ganger på spektakulært vis. Brann fikk ikke den prisen som Leeds krever for Beckford da han ble solgt sommeren 2008.

DenHviteYeboah

Quote from: Rune Bergen on January 11, 2010, 15:05:58
Quote from: Runar on January 11, 2010, 12:20:08
No skal ikke vi late som vi har inngående kjennskap til hvor mye penger SG har til rådighet (men man kan jo anta lite ettersom han ennå har tilgode og kjøpe en spiller, sorry glemte Bromby)

Klart at opprykket kan ryke, dersom de andre klubbene blir litt bedre og vi litt dårligere så er jo forskjellen utjevnet ganske kjapt.

Men hva er det du foreslår at SG skal ta hatten sin og gå? Ingen manager for gjort noe med at klubben eller Bates ikke har nok penger.

SG viser vilje til å bruke lånemarkedet, primært så har han vel faktisk flere dårlige lån enn gode i den grad vi kan påstå at noen har vært dårlig når vi ikke har tapt på Elland Road på et år og at vi har tatt 100p på de siste 46 kampene.

Et forslag til erstatter for Beckford - Leeds supporter Torstein Helstad  ;D


Yeeeeeeeeeeeeeesss, Torstein Helstad hadde vært en grei erstatter. har stor sans for Torstein og har sett han avslutte mange ganger på spektakulært vis. Brann fikk ikke den prisen som Leeds krever for Beckford da han ble solgt sommeren 2008.
Hadde vært stas med Helstad :) :)
men da må jo vi låne ham.Må bare le av alle kjøpspekulasjonene,folk snakker om £2mill,og så har vi ikke nåla i veggen til tilbakekjøp av TA engang......Det er like greit å bare glemme disse spillererne man må betale for... .Jeg har ihvertfall ingen forhåpning om et eneste kjøp av kvalitet.Håper kun på lure lån-og det er jo Grayson en mester i å få til. ;) ;)

fjellhaugen

montro om leeds supportere fra....ja; la oss si Romania har like mange tips til rumenske spisser som vi har til norske?
eller evt om latviske supportere mener det stadig vekk er latviere som passer som hånd i hanske i den hvite drakten ???

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ollan

Quote from: fjellhaugen on January 11, 2010, 17:44:25
montro om leeds supportere fra....ja; la oss si Romania har like mange tips til rumenske spisser som vi har til norske?
eller evt om latviske supportere mener det stadig vekk er latviere som passer som hånd i hanske i den hvite drakten ???



nei nei nei, det er kun vi som trakterer dette formuet som har peiling. ihvertfall noen få av oss ;D ;D
Ollan

Bites Yer Legs

Har sansen for Jackson, tror han kan bli en meget habil erstatter.
KEEP FIGHTING!!

Rune Bergen

Quote from: DenHviteYeboah on January 11, 2010, 15:39:33
Quote from: Rune Bergen on January 11, 2010, 15:05:58
Quote from: Runar on January 11, 2010, 12:20:08
No skal ikke vi late som vi har inngående kjennskap til hvor mye penger SG har til rådighet (men man kan jo anta lite ettersom han ennå har tilgode og kjøpe en spiller, sorry glemte Bromby)

Klart at opprykket kan ryke, dersom de andre klubbene blir litt bedre og vi litt dårligere så er jo forskjellen utjevnet ganske kjapt.

Men hva er det du foreslår at SG skal ta hatten sin og gå? Ingen manager for gjort noe med at klubben eller Bates ikke har nok penger.

SG viser vilje til å bruke lånemarkedet, primært så har han vel faktisk flere dårlige lån enn gode i den grad vi kan påstå at noen har vært dårlig når vi ikke har tapt på Elland Road på et år og at vi har tatt 100p på de siste 46 kampene.

Et forslag til erstatter for Beckford - Leeds supporter Torstein Helstad  ;D


Yeeeeeeeeeeeeeesss, Torstein Helstad hadde vært en grei erstatter. har stor sans for Torstein og har sett han avslutte mange ganger på spektakulært vis. Brann fikk ikke den prisen som Leeds krever for Beckford da han ble solgt sommeren 2008.
Hadde vært stas med Helstad :) :)
men da må jo vi låne ham.Må bare le av alle kjøpspekulasjonene,folk snakker om £2mill,og så har vi ikke nåla i veggen til tilbakekjøp av TA engang......Det er like greit å bare glemme disse spillererne man må betale for... .Jeg har ihvertfall ingen forhåpning om et eneste kjøp av kvalitet.Håper kun på lure lån-og det er jo Grayson en mester i å få til. ;) ;)

lov å drømme litt. Vi må jo hver dag forholde oss til fakta.

baste


p0ndus

Syntes ikke Helstad er tøff nok, hva med Tom Nordlie? han kunne jo fylt opp det store tomrommet som evt blir etter Beckford. Og så koster han jo kun 2 millioner for et halvår.

Sølvreven

Quote from: h.b on January 11, 2010, 11:26:35
Men det du her sier er det faktum at Leeds er i stilling som tilsier at vi kan handle inn spillere fordi vi har en økonomi til det. Problemet her er Bates. Han vil ikke gi Grayson noe særlig mer enn hva Blackpool hadde til rådighet ifjor. I Leeds så skal det ikke være en manager som er tvunget til å gjøre gull av gråstein. Vi skal kunne handle det som trengs slik at manageren har det han trenger for et direkte opprykk. Alle vet  det, bortsett fra Bates som vil spare seg til opprykk
Nei h.b. Jeg tror ikke ALLE vet det. Jeg tror faktisk at dere er i mindretall med den instillingen. Jeg personlig, bryr meg kun om suksess for Leeds. Det vil jeg påstå at vi har nå. At Grayson har klart dette uten å bruke penger, synes jeg er helt fantastisk. Og jeg tror at han vil få de pengene som trengs når vi en gang ligger i toppen av CCC og trengen en ny spiller for å sikre opprykket til PL. Og om vi rykker opp i PL uten å ha kjøpt en eneste spiller, ja da er jeg faktisk enda mer fornøyd. Det ville det stå respekt av. MOT
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Adis

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

h.b

Uansett så skal det ikke være et mål å rykke opp tilo premier League uten å ha brukt et eneste pund. Målet skal være å angripe den divisjonen man er i for å få den beste stallen til å vinne denne divisjonen

oivindh

#312
Den uthalingstaktikken Newcastle skulle drive, rakner allerede.. Tviler egentlig at Becks går dit i det hele tatt  ;D

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-manager-Chris-Hughton-warns-Leeds-over-Beckford-deal-article284747.html

Mitt tips at han blir til sommeren  ;)

Rudi G.

Quote from: oivindh on January 11, 2010, 22:08:46
Den uthalingstaktikken Newcastle skulle drive, rakner allerede.. Tviler egentlig at Becks går dit i det hele tatt  ;D

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-manager-Chris-Hughton-warns-Leeds-over-Beckford-deal-article284747.html

Mitt tips at han blir til sommeren  ;)

Så Hughton truer med om å se seg om andre steder :D :D ja men så gjør det da mann for her får du ingenting, tulling!

Superfan

Oj, nå ble jeg redd gitt. Truer med å trekke budet på M£ 1,25, gitt. Ja, ja.

jaho

Quote from: Sølvreven on January 11, 2010, 20:30:52
Quote from: h.b on January 11, 2010, 11:26:35
Men det du her sier er det faktum at Leeds er i stilling som tilsier at vi kan handle inn spillere fordi vi har en økonomi til det. Problemet her er Bates. Han vil ikke gi Grayson noe særlig mer enn hva Blackpool hadde til rådighet ifjor. I Leeds så skal det ikke være en manager som er tvunget til å gjøre gull av gråstein. Vi skal kunne handle det som trengs slik at manageren har det han trenger for et direkte opprykk. Alle vet  det, bortsett fra Bates som vil spare seg til opprykk
Nei h.b. Jeg tror ikke ALLE vet det. Jeg tror faktisk at dere er i mindretall med den instillingen. Jeg personlig, bryr meg kun om suksess for Leeds. Det vil jeg påstå at vi har nå. At Grayson har klart dette uten å bruke penger, synes jeg er helt fantastisk. Og jeg tror at han vil få de pengene som trengs når vi en gang ligger i toppen av CCC og trengen en ny spiller for å sikre opprykket til PL. Og om vi rykker opp i PL uten å ha kjøpt en eneste spiller, ja da er jeg faktisk enda mer fornøyd. Det ville det stå respekt av. MOT

:D stilig forsøk på å komme i gjennom...  ;D

baste

Quote from: Rudi G. on January 11, 2010, 22:35:44
Quote from: oivindh on January 11, 2010, 22:08:46
Den uthalingstaktikken Newcastle skulle drive, rakner allerede.. Tviler egentlig at Becks går dit i det hele tatt  ;D

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-manager-Chris-Hughton-warns-Leeds-over-Beckford-deal-article284747.html

Mitt tips at han blir til sommeren  ;)

Så Hughton truer med om å se seg om andre steder :D :D ja men så gjør det da mann for her får du ingenting, tulling!
He he


Same

Quote from: Bites Yer Legs on January 12, 2010, 03:42:43
Quote from: Adis on January 11, 2010, 21:57:47
Quote from: baste on January 11, 2010, 19:38:41
Quote from: Bites Yer Legs on January 11, 2010, 17:53:08
Har sansen for Jackson, tror han kan bli en meget habil erstatter.

Flere som synes det  >:(
http://www.tribalfootball.com/blackburn-watching-gillingham-striker-jackson-377221

http://en.wikipedia.org/wiki/Simeon_Jackson#Gillingham

Jepp, meget habil, er mitt inntrykk. Jackson el Hooper er høyt på ønskelisten.

http://www.youtube.com/watch?v=Jwe84PKNdMc

Tror han hadde passet fint inn i Leeds, ikke stor forskjell på Jackson og Beckfords spillestil vil jeg si. Likte spesielt scoringen mot Aston Villa. Var klasse over den  :D

kjelvi

And the story goes on, on, on and on...

Wolves are set to offer £1.5m for Leeds striker Jermaine Beckford but Newcastle are still leading the fight to sign the 26-year-old.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1242475/Mick-McCarthy-enters-race-Leeds-hot-shot-Jermaine-Beckford.html?ITO=1490

CHRIS HUGHTON BORED OVER JERMAINE BECKFORD BATTLE
http://www.dailystar.co.uk/football/view/116699/Chris-Hughton-bored-over-Jermaine-Beckford-battle/

Newcastle manager Chris Hughton has warned Leeds he won't wait much longer to land Jermaine Beckford. (Daily Mirror)

Rune Bergen

Quote from: kjelvi on January 12, 2010, 08:41:49
And the story goes on, on, on and on...

Wolves are set to offer £1.5m for Leeds striker Jermaine Beckford but Newcastle are still leading the fight to sign the 26-year-old.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1242475/Mick-McCarthy-enters-race-Leeds-hot-shot-Jermaine-Beckford.html?ITO=1490

CHRIS HUGHTON BORED OVER JERMAINE BECKFORD BATTLE
http://www.dailystar.co.uk/football/view/116699/Chris-Hughton-bored-over-Jermaine-Beckford-battle/

Newcastle manager Chris Hughton has warned Leeds he won't wait much longer to land Jermaine Beckford. (Daily Mirror)

Kan vi få det skriftlig, helst se at Beckford avslutter sesongen i Leedss.

Dennis

#321
Morsomt å se hvordan Chris Houghton ser ut til å tro at vi kom til å bite hånda av Newcastle om de kom med vekslepungen sin.  ;D

Nå skal de sies at kildene (Daily Mirror b.l.a.) ikke er de beste, men det morer meg litt å se for meg han sitte på kontoret og tromme fingre - rastløs som f - mens han prøver å spille rolig og hard to get.  8)
Marching on together!

TK20

Quote from: kjelvi on January 12, 2010, 08:41:49
CHRIS HUGHTON BORED OVER JERMAINE BECKFORD BATTLE
http://www.dailystar.co.uk/football/view/116699/Chris-Hughton-bored-over-Jermaine-Beckford-battle/

Ã... jasså du Hughton, du kjeeeder deg du ja? Litt lite action på transfermarkedet sier du? Nei nå MÃ... vi jo bare selge  :-\

Jerk.

sindre12

Leeds are preparing a shock swoop for Aston Villa striker Marlon Harewood.

Teamtalk Paper Talk
Beckford 4 England!

kjelvi

Leeds striker Showunmi in Falkirk loan bid
Enoch Showunmi could move on loan to SPL strugglers Falkirk after slipping down the pecking order at Elland Road.
Enoch Showunmi is set to join Falkirk on loan for the remainder of the season. The Leeds striker, who has represented Nigeria at international level, has fallen out of favour at Elland Road after a promising start last campaign was ended by the discovery of a blood clot on his lung.
Five forwards are currently ahead of Showunmi in the pecking order at the League One club and his boss Simon Grayson is willing to let the player leave to try and resurrect his career. A loan move to Rotherham fell through in November, with the player keen to try his hand away from the English leagues.
Despite his lack of games, Showunmi admits he is simply happy that he still has a football career. After being diagnosed with a blood clot in January 2009 the player explored other options away from football in case he was told he couldn’t play on.
"Back when I had my illness the doctor told me I might never play again," Showunmi told the Scottish Sun. "I'll admit there were times when I seriously wondered about my career.
"I was just lucky I had a good support network with my family and the club. Those six months were hard, but I'm able now to appreciate what I've got as a player and a person.
"I wasn't allowed to do anything for two months as part of the recovery but the breathlessness eventually went away. That was a big thing as it meant I could still train.
"I wasn't allowed to train with anyone else due to the risk of internal bleeding, but it was still good to be coming in to the club. It was a long spell away from football and it took time to get into the swing of things.
"These days I appreciate more what I do. It's only when something is taken away you realise its value.”
Falkirk boss Eddie May has already added Ipswich Town midfielder Colin Healy to his team as he prepares his squad for a scrap against relegation from the Scottish Premier League. The Bairns are currently in last place, but are two points behind Kilmarnock with a game in hand.
Showunmi has a patchy goal record but has proven himself capable of finding the net during a career which has taken him from Luton Town to Leeds via Bristol City. He has six goals from 28 games for the League One leaders, compared to the 18 he scored for City over two years and 61 games. In his three years with Luton, he scored 40 times in 114 appearances.

sport.stv.tv

Ferre

#325
Quote from: sindre12 on January 13, 2010, 09:06:44
Leeds are preparing a shock swoop for Aston Villa striker Marlon Harewood.

Teamtalk Paper Talk

Vil heller ha Hooper inn, permanent, enn Harewood inn på lån. Vil han uansett ikke bli alt for dyr (jfr. lønnstak) for oss, siden vi ikke har råd til å gi Beckford ny kontrakt? Dessuten trenger vi en bakromsspiss - Harlewood blir litt for lik Becchio i spillestilen.

Vil faktisk ha Hooper inn for Beckford så snart som mulig! Begynner å bli lei av alle spekulasjonene nå...

kjelvi

Quote from: kjelvi on January 11, 2010, 13:28:40
Quote from: kjelvi on January 10, 2010, 21:14:33
Quote from: kjelvi on January 10, 2010, 21:13:34
Billy Sharp, Gary Hooper, DJ Campbell and Marlon Harewood are on Leeds' shortlist to replace Jermaine Beckford. (Sunday People)
Marlon Harewood could be heading to Newcastle in a £1.5million deal. (Star)
Harewood Asks Toon For A Second Chance
Aston Villa have asked Newcastle to take Marlon Harewood on a second loan spell, and the player has asked Chris Hughton for a second chance to impress.

Aston Villa striker Marlon Harewood is being lined up for a move to Leeds United, with boss Simon Grayson looking for a short-term replacement for Jermaine Beckford, who looks set to depart Elland Road.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2805274/Leeds-looking-for-new-Hare-o.html

Leeds are planning a shock move for Marlon Harewood as a replacement for Jermaine Beckford.  (Mirror)

kjelvi

Ikke akkurat en inn-melding, men ...

Leeds United open contract talks with Bradley Johnson
Leeds United have opened talks over a new contract with midfielder Bradley Johnson, BBC Radio Leeds understands.
The 22-year-old has 18 months left on his current deal at Elland Road.
But Leeds are keen to reward Johnson for his impressive form, which has seen him score seven goals this season to help the club top League One.
The left-sided player was brought to the club two years ago from Northampton Town by former boss Gary McAllister and has made 70 appearances.  (BBC)

Erik M

Quote from: JohnnyDouglas on January 12, 2010, 23:23:59
Quote from: kjelvi on January 12, 2010, 08:41:49
CHRIS HUGHTON BORED OVER JERMAINE BECKFORD BATTLE
http://www.dailystar.co.uk/football/view/116699/Chris-Hughton-bored-over-Jermaine-Beckford-battle/

Ã... jasså du Hughton, du kjeeeder deg du ja? Litt lite action på transfermarkedet sier du? Nei nå MÃ... vi jo bare selge  :-\

Jerk.

Mitt inntrykk er vel at også Hughton opptrer rimelig seriøst, men at en rekke nettsteder ønsker å legge mer i munnen hans.  Den eneste kommetarer som er bekreftet av flere er at "I feel confident we will sign our targets during the transfer window" (eller noe sånt).  Alle karakteristika av Leeds og deres strategi tror jeg er tatt ut av luften.  Dersom vi ser at vi har en manager som opptrer seriøst og ikke forhandler gjennom pressen, tror jeg det er fler som ser og respekterer det.
 

Promotion 2010

Comings and goings this month
January 13, 2010 in Leeds United, Transfer talk

Players in:

We are almost two weeks into the January transfer window and despite all the speculation, surrounding Jermaine Beckford mainly, we haven’t seen any activity on the transfer front. This has become normal practice at this time of year, with all the movement concentrated on the last few days of the window.

I read a rumour this morning linking Leeds with Marlon Harewood. That sounds pretty ridiculous to me, it seems as if the media are trying to play Leeds and Newcastle off against one another. Another example of this is a story I saw yesterday with the headline “Hughton Tells Leeds to face reality”, yet you read the article and there is no mention of Leeds or Beckford, just a vague reference to his transfer plans for the month. However, it is clear the two clubs are locked in a stalemate over Beckford at the moment.

If Beckford does leave I would like to see Gary Hooper come in as his replacement. He is proven at this level and has a decent return so far this season in the Championship, he would be a good signing moving forward. Even if Beckford stays I think we need to bring in another striker, we look a bit light up front. I can’t imagine someone of the calibre of Hooper coming in if Beckford is still here but we do need another proven goal scorer in the squad.

We have more than enough defensive cover but I am starting to worry about the Shane Higgs injury situation. He has had a couple of failed returns and there hasn’t been an encouraging update for a while which makes me think that could be it for his season. Simon Grayson may need to delve into the loan market and secure a keeper for the rest of the season.

I would like to see a right winger brought in. Jonny Howson hasn’t had much joy out on the right, the scum game apart, and needs to make way for Robert Snodgrass, who similarly doesn’t perform as well on the left. Howson could return to the middle, we have plenty of cover in there, but if Snodgrass gets injured we don’t have a natural right winger in the squad.

I don’t think we need to make any more additions. Ben Parker returning will feel like a new signing and the 6-1 reserve defeat of Scunthorpe United is testament to our strength in depth. There is always the loan market if we have injury problems.

Players going the other way

It is high time a few players left the club. Andy Robinson has been coasting on a fair old pay packet for some time now and hasn’t made the impact we expected when he signed 18 months ago. Letting him go would free up a bit more money on the wage bill.

David Prutton is obviously a good bloke to have around the place but his days at Leeds are numbered and we should be looking to move him on this month. Alan Sheehan and Enoch Showunmi are other players we should be looking to get rid of.

Paul Huntington is an investment for the future so I would send him out on loan for the rest of the season, along with Davide Somma and a few of the club’s youngsters.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973