Livet etter Beckford

Started by Promotion 2010, January 07, 2010, 20:55:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Jeg tror vi er langt bedre off uten en spiller som vil vekk. Beckford har klart å uttalle seg til media uten at det er offisielt fra noe annet sted. Ganske idiotisk av en spiller som aldri har skjønt annet enn det agentene sier.

Det finnes bedre alternativer på sikt for Leeds United enn å sitte "stuck" med en spiller som vil vekk:

Why Jermaine Beckford joining Newcastle United would see Leeds United win again
It’s been a good month for Leeds United, and it’s about to get even better as their goal scoring hero against Manchester United, Jermaine Beckford, sacrifices himself for the cause on the altar of his own inflated sense of self worth, predicts the Bung...

By Steve Wilson
Published: 12:21PM GMT 07 Jan 2010

Added value: Jermaine Beckford celebrates scoring for Leeds United against Manchester United - the joy was not shared by Newcastle United's bean counters

THE VICTORY THAT JUST KEEPS GIVING

Those Leeds United fans still insulated from the bitter Yorkshire winter by the warm fuzzy feeling of satisfaction generated by their sacking of Old Trafford last week, you might imagine, will have had their joy tempered by the news that the scorer of the only goal that day, Jermaine Beckford, had handed in a transfer request even before he danced past Wes Brown and slipped the ball past the despairing dive of Tomasz Kuszczak.

You might imagine that. But you would be quite wrong.

In signalling his desire to leave Elland Road, Beckford’s exploits at Old Trafford have merely upped the asking price Newcastle United or anyone else will have to pay because of the spotlight now trained on him. Time for those of a white rose persuasion to celebrate that goal all over again.

Beckford will leave West Yorkshire with the good will of his public there but the forward will soon discover that he will miss them more than they will miss him.

Goalscorers will inevitably grab the headlines but Leeds' deserved victory over their rivals from over the Pennines was not orchestrated by but merely decorated by Beckford.

The design was that of Simon Grayson, who sent out a side with a clear game plan of intense, energetic football from the off, the construction of the win was the high tempo snapping at heels of Michael Doyle, the simple tidy passing of Neil Kilkenny and the surging forward runs of Jonny Howson.

It was in the midfield where the battle was won â€" Leeds players simply wanting it more than their more vaunted opponents.

Beckford applied the finishing touch of course, and a terrific one it was too, though the one immediately before owed more to good fortune than talent, Beckford’s clumsy attempt to control Howson’s hopeful ball forward accidentally taking it away from Brown and creating the angle to beat Kuszczak.

That moment summed up Beckford perfectly for those who have watched him for more than 90 minutes last weekend: the unfinished article; the man who scores goals by the bucket load but went missing in Leeds’ recent play-off defeats and when Liverpool came calling in the Carling Cup; earning his luck with persistence but lucky all the same.

Beckford remains unproven at a level higher than the third tier. Newcastle, if that is where he ends up, as looks likely, are not buying a player guaranteed to menace Championship defences as he does those in League One. He might prove a massive success. But strikers of his quality abound in the division below the Premier League â€" none prosper at the top level.

Beckford clearly believes he is better than his current standing or else he wouldn’t have asked for a move. But if so then why not stay at Leeds and ride their wave of euphoria in to the Championship and possibly beyond?

The answer is found in the instant gratification culture that stalks English football. Now is Beckford's moment. This is his time. Beckford’s temperament is suspect. He is quick to temper and moody when things don't go his way. And he clearly believes his own hype. Just the type of character needed in the goldfish bowl at St James’ Park, eh?

Should Newcastle stump up a sizeable transfer fee, as they will now be forced to do because of the brouhaha surrounding the player, it will be for a player with just six months left on his current deal, available on a free in the summer.

Leeds will do right to cash in, safe in the knowledge that only a Devon Lock moment can prevent them leaving League One at the third time of asking.

He will almost certainly be replaced by a striker of equal or better proven talent for a fraction of the cost.

Billy Sharp, the Sheffield United striker who has been banging them in for fun at a limited Championship team in Doncaster Rovers, on loan, is up for sale and Leeds will be able to reinvest the money gifted by Newcastle in a player with more guile and touch, even if he lacks the physical presence of Beckford.

He will certainly be good enough to keep the goals flowing in League One. As would Aaron McLean of Peterborough, who is also available for a snip.

Ken Bates will talk of reluctantly letting Beckford go, the fans will wish him well, but Leeds will be stronger, or at least no weaker, for it.

Things are less certain for Beckford. He could find himself going from League One to the Championship to the Premier League â€" should Newcastle be promoted â€" inside eight months. Not a gentle ascent.

He may believe he is equipped for such a meteoric rise; the Bung senses the club he leaves behind’s steady climb back to whence they came is a surer bet.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/dailybung/6945683/Why-Jermaine-Beckford-joining-Newcastle-United-would-see-Leeds-United-win-again.html
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

LeedsU878

Jeg tror dette kommer til å gå ganske bra. Laget må dog omstille seg!

Dette Leeds-laget er bygget omkring Beckford. Vet vi ikke helt hva vi skal med ballen er det opp mot han. Becks største styrke er at han er utrolig sterk. Han klarer å holde på ballen, og vi får deretter etablerte muligheter rundt han mens 2 forsvarere bruker tid på å holde han fast.

Han har aldri vært en fantastisk avslutter. Jeg tror Beckford kommer til å få en frustrerende periode uansett hvor han havner. Han vil ofte ende i en rolle hvor han bare skal tuppe inn ballen, og der er han rett og slett ikke god nok.

Jeg ville veldig gjerne ha beholdt Beckford, men ikke på grunn av målene - På grunn av betydningen for laget når vi etablerer angrep.

Jeg vil dog ønske Beckford lykke til videre, og håper at han gjør det bra. Tross alt har han fortjent et skulderklapp fra oss.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Papi

Det blir vertfall ein umiddelbar utfordring for Kandol og Grella.
Her må dei være på hugget og vise ovenfor Grayson at han også kan satse på dei fra start.

Hadde varmet Papi`s hjerte om Kandol eller Grella plutselig hadde pøset inn mål for mitt kjære Leeds United ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Budda

Beckford har vel ønsket seg bort i lang tid, og han har jo puttet mål etter mål. Så trur ikke at det hadde blitt annerledes hvis han hadde blitt heller
Endre

Papi

Dette er jo med Beckford borte fra klubben da....
Tråden heter livet etter Beckford :o
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

jarle

De pengene vi får for Beckford innkl. Man United og Totttenham Fa cup penger bør invisteres i 2 nye spisser med engang!!!

Spisser som kan ta oss det neste steget også!

Hvis ikke kan vi satse på en lånespiller eller to...til vi finner de rette typene.

Promotion 2010

Det kan også hende at Leeds United presterer på et middelmådig nivå, hvis målgarantisten forsvinner. Laget har vist ved en rekke anledninger at de ikke klarer å heve seg selv på nivå 3 uten en målskårer.

Macca mistet jobben etter en lang periode uten Beckford. Hva skjer nå hvis Becks forsvinner?

???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Quote from: jarle on January 07, 2010, 21:35:49
De pengene vi får for Beckford innkl. Man United og Totttenham Fa cup penger bør invisteres i 2 nye spisser med engang!!!

Hvis ikke kan vi satse på en lånespiller eller to...til vi finner de rette typene.

Vi vet jo at det ikke blir investert i noen spillere.Aldri i verden at Papa Smurf kommer til å åpne noen lommebok.Nei, vi får be til høyere makter at Grayson finner en klassespiss som vil være på utlån hos oss frem til sommeren.Forhåpentligvis skyte oss til opprykk :)

jarle

noen som har stats siste 3 sessonger med og uten Beckford på banen!!!???

Jon R

Quote from: jarle on January 07, 2010, 21:35:49

Enig! Da får vi bedre tid til å omstille oss til livet uten Backford, før CCC sesongen sparkes i gang i august. Salget av Beckford i januarvinduet vil dermed gavne oss på litt lengre sikt. Bruk penga til å signe Sharp og Gradel så raskt Beckford er ute av døra...  :)
Jon R.

OPM

Hvis det stemmer at vi får 2 mill for Beckford så bør vi være happy. Vi hadde ikke fått så mye for han i sommer da kontraktsforhandlingene hans gikk i stå.
Han har scoret massevis for oss, men jeg er overbevist om at kommer tilå greie oss godt uten han. Vi produserer massevis av sjanser og trenger egentlig bare en decent goalgetter for å rykke opp :-)
Håper vi bruker pengene på en ung sulten spiss og bygger laget for et angrep på direkte opprykk til PL neste år. Jeg er overhodet ikke redd for at at salget av Becks vil ødelegge opprykket i år.

Jon R

Quote from: jarle on January 07, 2010, 21:55:24
noen som har stats siste 3 sessonger med og uten Beckford på banen!!!???

Av de kampene vi ikke har vunnet denne sesongen, har vel Beckford startet i alle. Så vidt jeg kan se har vi spilt 4 kamper uten Beckford denne sesongen og vunnet alle. Vi har også scoret endel mål etter at Beckford har blitt tatt av banen. Dette går bra.  :)
Jon R.

Runar

Jeg tror det blir viktig og kjøpe en GOD spiss til sommeren. En skikkelig GOD CCC spiss koster noen millioner derfor bør vi ikke bruke MYE penger på en GOD league one spiss nå i januar.

jarle

OPM...

Lag har overlevd salg av toppscorere før... det skjer i klubber rundt om i Europa hele tiden...

Men de må erstattes av samme kaliber... og enkelte ganger blir det feilkjøp.
Det er absolutt en risiko innvolvert med å selge Beckford.

Sitter vi her i mai og ser ned i avgrunnen og har en ny herlig sessong i 3 div. foran oss så tror jeg folk kommer til å skylde på salget av Beckford....

LEO

Bare ikke Grayson henter  Vokes,   et mål på 10 kamper !!   UFF UFF

Vi bør nå kjøpe spissen vi skal ha neste år i CCC.  Ingen vits å vente

auren

Quote from: Runar on January 07, 2010, 22:33:19
Jeg tror det blir viktig og kjøpe en GOD spiss til sommeren. En skikkelig GOD CCC spiss koster noen millioner derfor bør vi ikke bruke MYE penger på en GOD league one spiss nå i januar.

Enig. Evt kan et lån av en PL-spiss som får lite spilletid være aktuelt. Det er jo selvsagt en risk, og Sam Vokes var aldri en hit selv om han tidligere hadde prestert ganske så bra både i L1 og i CCC. Hva med følgende spillere (tatt opp fra en helt tilfeldig aure-hatt) :

Kevin Phillips (Birmingham) 36 år
Carlos Vela (Arsenal) 20 år
Daniel Sturridge (Chelsea) 20 år
Landon Donovan (Everton) 27 år
Andriy Voronin (Liverpool) 30 år
Danny Welbeck (Man U) 19 år
Gabriel Obertan (Man U) 20 år
Danny Webber (Portsmouth) 28 år

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Liker optimismen...

Men listen din er urealistisk iforhold til League One i år ihvertfall... Både på nivå og på lønn foruten Welbeck.

Donovan har vel nettopp signert en låne kontrakt med Everton

OPM

Jarle:
No risk no fun!!

DEt er klart at det er en viss risk i å selge en som gjør 30 mål + per sesong. Mitt poeng er derimot at vi får godt betalt for en spiller som har 6 måneder igjen av kontrakten og som ønsker seg bort.
I tillegg er jeg som tidligere uttalt, skeptisk til Becks sin uttellingsprosent. Jeg mener fortsatt at eksempelvis Healy ville hatt minst like mange mål i samme midtspissrolle som Beckford har spilt hos oss.

Budda

Endre

sportcarl1

Hoppas grayson visar styrka och avslår hans transferrequest, tiderna förändras vi har stabil ekonomi och klubben går bra, vi behöver inte sälja spelare längre för peanuts, ett avtal är ett avtal lite stake måste det ju ändå vara i en spelare när han skriver på ett kontrakt

kilgallon

I følge alltid like optimistiske Eddie Gray har vi erstatteren klar allerede; Tresor Kandol - the best striker in the club, sier Eddie ;D ;D ;D

sportcarl1

Quote from: kilgallon on January 07, 2010, 23:26:49
I følge alltid like optimistiske Eddie Gray har vi erstatteren klar allerede; Tresor Kandol - the best striker in the club, sier Eddie ;D ;D ;D
du läste dåligt, vill inte ha en ersättare utan att beckford stannar, vill att leeds sänder ut signaler att vi säler inte spelare(förutom de vi inte behöver och får för lite speltid och kanske vill prova lyckan någon annanstans)

Torpe-do

Går fint dette :)

Vi bytter han med Alan Smith, og plasserer han der han var best for oss; som spiss, hehe :)

Bare se, han kommer til å kjempe oss opp og frem igjen! Få han hertil i morgen så blir det Alan Smith vs. Jonathan Woodgate!

berlin

Livet etter Beckford blir helt ok........tror jeg.

Det avhenger noe av hvilken erstatter vi får, det er der usikkerhetsmomentet ligger.
Selv Grayson kan ikke bare "peke" på den spissen han vil ha og så kjøpe'n. Antar at prosessen drar ut i tid, og kanskje ikke blir fullført før nærmere slutten på transfervinduet, om overgangen  til Beckord til Toon i det hele tatt blir noe av. Jeg håper at klubben står ved det den har sagt,
at Becks ikke selges billig og at det innebærer at vi har fått napp på en erstatter av høy L1-kvalitet, som ikke betyr L1-spiller, bare at det kan med rette knyttes rimelig store forventninger til vedkommende.

Per-Stian

Mogleg eg har følgd dårleg med i timen, men er det bekrefta at Beckford er seld og går til Newcastle no? Las rykter om £2M.

Dersom livet utan Beckford startar allereie no i januar, så kvir eg meg veldig. Ingen spelarar er uerstattelege eller større enn klubben, men det er rart med det når vi har (hatt) ein spelar som skårar så enormt mange mål. Eg klarar ikkje å sjå ein naturleg erstattar som er tilgjengeleg for dei småkronene som Bates eventuelt måtte leite fram frå nattbordskuffa si.

Huff, dette blir spennande tider...

Per-Stian

Kjenner faktisk at eg byrjar å få hetetokter med tanke på å finne ein dugande erstattar for Beckford. Det går (dessverre) lenge mellom kvar gong eg ser fotball frå PL og CCC, men her er eit knippe potensielle lånespelarar eg kom på:

David Healy (Sunderland)
Carlos Vela (Arsenal)
Daniel Sturridge (Chelsea)
Gael Kakuta (Chelsea)
Mame Diouf (Man Utd)
Danny Welbeck (Man U)
Vladimir Weiss (Man City)
Krisztian Nemeth (Liverpool?)
Chris Iwelumo (Wolves)
David Jones (Wolves)
Billy Sharp (Sheffield Utd)

Nokon andre?

Runar

david jones e en venstrbeint sentralmidtbanespiller

Sleivind

Uttalte ikke Grayson at et salg av Beckford var uaktuelt så lenge det ikke var noen erstattere på plass?

baste

Becks er ikke solgt enda..men han/ agentene gjør alt for å komme seg vekk..

Simon Grayson has ordered Jermaine Beckford to continue doing his best until Newcastle match Leeds' valuation of the striker.

Grayson is fuming that Beckford's camp have leaked the news he has put in a transfer request.

He said: 'It's not ideal that its come out. We didn't want to make it public knowledge because we didn't want any disruptions.'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1241538/Furious-Simon-Grayson-tells-Jermaine-Beckford-focus-Leeds--Newcastle.html#ixzz0byoXPbSV

jarle

hvor lenge er transfervinduet åpent?