Graysons plan

Started by Promotion 2010, January 12, 2010, 10:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Ønsketenkning dette, men hva bør innkjøpsstrategien være i Leeds?

* Becks bør IKKE selges. Da kan vi risikere både tapt opprykk og ingen suksess i Malingskøppen.
* For å sjokkere våre motstandere bør vi faktisk gå til innkjøp av et par unge lovende spillere:
 * Jackson i Gills eller Hooper fra Sc_unts bør stå høyt på listen.
* Vi bør prøve å få Sharp fra Doncaster inn på lån frem til sommeren med opsjon på kjøp. Han spilte med Becks i opprykkssesongen for 2 år siden.
* Vi bør få inn en habil venstreback på lån fra PL.
* Vi bør få inn en sentral midtbanemann med erfaring fra PL nivå.

Dette vil igjen sette oss i førersetet når det gjelder opprykk og kanskje skremme småklubber som Norwich og Charlton til å feile i jakten på oss. Det vil også trygge oss hvis det enorme budet på Becks kommer.

Hvorfor er du så treg Grayson? Vi vil opp!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Grei vurdering av hva som bør prioriteres. Men om det ikke finnes x antall millioner tilgjengelig så må vel planen revurderes.

Sharp er vel SHeff Utd's eiendom og er på lån til Doncaster og kan vel kun eventuelt kjøpes fri.

h.b

Becks bør beholdes ut sesongen
I CCC så bør vi kjøpe inn 8 nye spillere. Alle fra Premier League/evt noen av de kan f.eks være Lambert fra Southampton, samt et par lovende unge spillere.

Leeds bør fortest mulig til sommeren hente 2 eller 3 av de beste spillerne fra det afrikanske kontigent som er tilgjengelig der nede

DenHviteYeboah

Quote from: Runar on January 12, 2010, 10:59:36
Grei vurdering av hva som bør prioriteres. Men om det ikke finnes x antall millioner tilgjengelig så må vel planen revurderes.

Sharp er vel SHeff Utd's eiendom og er på lån til Doncaster og kan vel kun eventuelt kjøpes fri.
Dette er jo vel og bra, men jeg spør igjen: siden vi ikke hadde råd til å kjøpe tilbake TA, hva er det som tilsier at vi har penger til spillerkjøp over feks £100.000?
Det virker som at mange tror at vi bare kan kjøpe de vi har lyst på fordi vi heter Leeds United, men sannheten er nok annerledes.Når det ble uttalt at klubbens aller viktigste prioritet var å kjøpe tilbake TA,og vi hadde altså ikke råd til dette......
Jeg synes det er veldig rart hvis Papa Smurf plutselig begynner å gi Grayson masse pund nå....

h.b

Quote from: DenHviteYeboah on January 12, 2010, 11:14:58

Dette er jo vel og bra, men jeg spør igjen: siden vi ikke hadde råd til å kjøpe tilbake TA, hva er det som tilsier at vi har penger til spillerkjøp over feks £100.000?
Det virker som at mange tror at vi bare kan kjøpe de vi har lyst på fordi vi heter Leeds United, men sannheten er nok annerledes.Når det ble uttalt at klubbens aller viktigste prioritet var å kjøpe tilbake TA,og vi hadde altså ikke råd til dette......
Jeg synes det er veldig rart hvis Papa Smurf plutselig begynner å gi Grayson masse pund nå....

Nå svelger de fleste her inne Bates sine utalelser rått. Skal Leeds kjøpe spillere. Ja da har vi nye eiere. Med Bates må vi regne med at Leeds prøver å låne seg tilbake til Premier League

auren

Quote from: Promotion 2010 on January 12, 2010, 10:58:01
Ønsketenkning dette, men hva bør innkjøpsstrategien være i Leeds?

* Becks bør IKKE selges. Da kan vi risikere både tapt opprykk og ingen suksess i Malingskøppen.
* For å sjokkere våre motstandere bør vi faktisk gå til innkjøp av et par unge lovende spillere:
 * Jackson i Gills eller Hooper fra Sc_unts bør stå høyt på listen.
* Vi bør prøve å få Sharp fra Doncaster inn på lån frem til sommeren med opsjon på kjøp. Han spilte med Becks i opprykkssesongen for 2 år siden.
* Vi bør få inn en habil venstreback på lån fra PL.
* Vi bør få inn en sentral midtbanemann med erfaring fra PL nivå.

Dette vil igjen sette oss i førersetet når det gjelder opprykk og kanskje skremme småklubber som Norwich og Charlton til å feile i jakten på oss. Det vil også trygge oss hvis det enorme budet på Becks kommer.

Hvorfor er du så treg Grayson? Vi vil opp!  :)

Du vil at vi skal beholde Beckford, samt kjøpe Jackson/Hooper og låne inn Sharp??? Hvor mange spisser skal vi egentlig ha? Lista di er særdeles ambisiøs og passer dessverre ikke lommeboka til Bates. Vi vil nok få se noen lån tenker jeg i januarvinduet (eller til lånevinduet stenger) samt en erstatter for Beckford hvis han blir solgt (det kan både være lån eller kjøp). At vi forsterker troppen ytterligere med rene kjøp er nesten for utopi å regne.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Dersom vi beholder Beckford så må første prioritet og forsterke høyrekanten vår. Om vi kunne fått flere innlegg fra høyre så vil Becchio med engang være en større trussel foran mål. Denne varianten med Howson til høyre er jeg i utgangspunkte lite fan av.

Det kunne også vært en ide og se om vi kunne forsterke venstreback posisjonen, men med Parker snart klar og White i back up så bør ikke et opprykk stå og falle på venstrebacken vår heller.

Ellers så håper jeg jo at vi blir kvitt litt daukjøtt i løpet av dette vinduet. Skomgummi ihvertfall. Prutton eller Robbo kunne og hvert greit og bli kvitt. Hunty må vel være mulig å selge?

Bites Yer Legs

Leigh Bromby 250 000 £  :)
KEEP FIGHTING!!

peacock

Quote from: h.b on January 12, 2010, 11:05:43
I CCC så bør vi kjøpe inn 8 nye spillere. 

Nei, dagen mannskap er godt nok til å hevde seg i CCC.

Dennis

Quote from: h.b on January 12, 2010, 11:21:17

Nå svelger de fleste her inne Bates sine utalelser rått. Skal Leeds kjøpe spillere. Ja da har vi nye eiere. Med Bates må vi regne med at Leeds prøver å låne seg tilbake til Premier League

TA           v  Spiller
6mill pund v 100.000-1.000.000

Jeg vet ikke helt jeg, mulig vi kan ha råd til f.eks. 500k selv om vi ikke har 6mill!

Snakk om enten-eller  ::)
Marching on together!

jarle

Quote from: peacock on January 13, 2010, 09:18:50

Hevde seg... skal vi ikke rett OPP!!!

Tror vi må ha minimum 6 nye helst med PL nivå erfaring... se på Newcastle laget...det er det som skal til for å rykke opp...

Erfarne og meget gode spillere...

Runar

Quote from: jarle on January 13, 2010, 10:02:46
Quote from: peacock on January 13, 2010, 09:18:50

Hevde seg... skal vi ikke rett OPP!!!

Tror vi må ha minimum 6 nye helst med PL nivå erfaring... se på Newcastle laget...det er det som skal til for å rykke opp...

Erfarne og meget gode spillere...

Se på Newcastle laget? Mulig jeg tar feil, men er det ikke slik at de går med massivt underskudd fordi spillerne tjener vanvittige summer? Vanskelig å emulere det for Leeds når vi rykker opp. Med tanke på at 6 mill pund til TA var for dyrt

Dennis

Etter en rask titt på tabellen i CCC, ser jeg at fire av de seks lagene i play off knapt har spillere med erfaring fra Premier League. Verken Cardiff, Notts Forest, Swansea og Leicester har flust med "sterke, erfarne" spillere fra toppdivisjonen - Forest og Swansea må da fortsatt ha en stor andel "L1-spillere"! Ta en titt på stallene på Sky Sports' sider...

De tre siste har da også akkurat tatt steget opp i CCC, fra vår egen divisjon. Når det - som Runar påpeker - koster Newcastle vanvittige summer i underskudd og overbetalte spillere å være fem poeng foran de andre "grå" lagene, så er det en enorm pris å betale.

M.a.o: Hvor enn høyt det skrikes om at det MÃ... brukes penger for alt det er verdt, så beviser altså 66% av play off-lagene at det kan la seg gjøre uten.

Selvsagt applauderer jeg forsterkningene som eventuelt kommer, men det høres ut som om ingenting er mulig uten å sprenge budsjettene i lufta - det stemmer ikke!

Marching on together!

Runar

Det handler vel primørt om det ferdigheten stallen og forsterkningen besitter, ikke hva som står på CV'n deres.

Jeg gjentar meg selv gjerne. Nivået i CCC er begredelig, noe som gjør det ganske enkelt og forsterke laget i det vi rykker opp.

h.b

Vi skal rett opp. Spiller vi ikke i Premier League. Ja da er det ett fett om vi er i CCC eller i League one.
At Grayson har en drøm er vell og bra. Men denne drømmen hans er avhengig i at Bates spytter inn penger til forsterkninger.
Et storlag skal ikke sammenligne seg med andre enn på 6 i engelsk fotball. Og hvis Leeds er et storlag. Ja da kreves det innvesteringer dertil

Runar

Er du stinn av gryn du då h.b?

Vi kan jo ikke trykke våre egne penger? Mener du at det er Bates sin plikt og bruke sine egne penger så vi blir et top 6 lag?

h.b

Quote from: Runar on January 13, 2010, 12:00:21
Er du stinn av gryn du då h.b?

Vi kan jo ikke trykke våre egne penger? Mener du at det er Bates sin plikt og bruke sine egne penger så vi blir et top 6 lag?

Sålenge han er slik han er. ja da er det hans plikt i å skaffe de midler som trengs. Kan han ikke det. Ja da er det hans plikt i å følge det som er klubbens beste. Nemlig finne nye eiere som kan ta denne klubben videre

Runar

Hva mener du med så lange han er slik?

Jeg er med på at det er eieren som er ansvarlig for at klubben skal ha nok eller skaffe nok midler. Men det må jo være en målestokk her. Nok midler etter hvilken stander? Til å gå rundt? Er det hans plikt og skaffe så mye penger som de beste lagene har? Eller til å ha framgang.

Nye eiere hadde gjerne ikke vært så dumt, men man kan jo ikke tvinge mer velstående personer til å kjøpe klubben heller

h.b

Det er hans ansvar å skaffe midler til sportslig suksess. Og suksess koster penger

Ferre

Quote from: Runar on January 13, 2010, 12:15:44
Hva mener du med så lange han er slik?

Jeg er med på at det er eieren som er ansvarlig for at klubben skal ha nok eller skaffe nok midler. Men det må jo være en målestokk her. Nok midler etter hvilken stander? Til å gå rundt? Er det hans plikt og skaffe så mye penger som de beste lagene har? Eller til å ha framgang.

Nye eiere hadde gjerne ikke vært så dumt, men man kan jo ikke tvinge mer velstående personer til å kjøpe klubben heller

Har ikke Bates lovet oss investorer i flere år nå? Hvor er disse blitt av, spesielt mtp. tilbakekjøpet av Thorpe Arch?

Enig med du - det er svært synd det ikke finnes folk med nok penger i banken som vil kjøpe opp Leeds United. La oss håper vi får en fin sommer da: opprykk til CCC med nye eiere villige til å gi Grayson noen millioner pund å handle for.

fmtj

Jeg synes det er en betydelig forskjell mellom L1 og CCC så det er sagt. I tillegg er det klart at suksess sannsynligvis koster en del penger, selv om enkelte lag har greid det uten å sette seg i bunnløs gjeld. Jeg håper inderlig at suksess for vårt lag skjer hånd i hånd med fornuftig bruk av penger, kontrakter det går an å leve med dersom ikke alle mål nås øyeblikkelig osv. Tragedien vi var gjennom med sinnsyke kontrakter, leasing av spillere samtidig som laget tapte kamper og raste i ligasystemet vil jeg for alt i verden unngå i fremtiden.
Nei, gradvis klatring, hvis det er konsekvensen av ikke ås ette seg i gjeld...heller det!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Quote from: h.b on January 13, 2010, 12:21:36
Det er hans ansvar å skaffe midler til sportslig suksess. Og suksess koster penger

Hans ansvar er vel å drive forretningen Leeds United på en fornuftig måte med et visst overskudd slik at eierne kan oppleve en anelse profitt.  :)

Hva ville du sagt hvis pengene du hadde investert ble servert på gull-fat til en galematias ala Ridsdale som kastet hver seddel på enhver halt og halvfet ordinær spiller som ble presentert for ham...  ::)

Jeg tror neppe sportslig suksess er nedfelt i vedtektene for bedriften Leeds United!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Hans ansvar, nja kanskje. Han er forman ikke den som driver klubben.

En hver klubb har tilhensikt og skaffe seg sportslig suksess. Men ulike klubber har ulik definisjon på suksess. Kanskje det til å med er slik innad i Leeds.

I den grad Bates driver Leeds som en null prosjekt så kan vi jo anta at de midlene som kommer inn går til å styrke sporten. Og kanskje skaffer ikke Leeds nok penger, kanskje kunne vi fått inn mer ved en annen prising av billettene. Solgt fler drakter og lignende...

Men det står ingensteder at Bates skal være TVUNGET til å bruke sine egne penger, og som tidligere nevnt, han kan heller ikke tvinge andre til å bruke sine penger på Leeds. 

Pleinar

Det koster jaggu Penger å ikke oppnå suksess også.
Ã... bruke penger for å oppnå suksess er en god plan det, så lenge den lykkes. Det er en som heter Ridsdale (du husker han sant?) som brukte penger for å oppnå suksess. Han var faktisk så sikker på å oppnå suksess at han budsjetterte med suksess. Hva skjer når pengene blir brukt, men suksessen uteblir?

Nei.. knug på (penge)pungen Bates. Ã... kjøpe inn er ikke nødvendigvis veien til sportslig suksess.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

sportcarl1

Quote from: Pleinar on January 13, 2010, 15:07:17
Det koster jaggu Penger å ikke oppnå suksess også.
Ã... bruke penger for å oppnå suksess er en god plan det, så lenge den lykkes. Det er en som heter Ridsdale (du husker han sant?) som brukte penger for å oppnå suksess. Han var faktisk så sikker på å oppnå suksess at han budsjetterte med suksess. Hva skjer når pengene blir brukt, men suksessen uteblir?

Nei.. knug på (penge)pungen Bates. Ã... kjøpe inn er ikke nødvendigvis veien til sportslig suksess.
huvudsaken är väl att klubben går runt och inte med förkust(vilket de flesta klubbar gör), hur många klubbar i league1 har råd att förstärka?

stian

Quote from: h.b on January 13, 2010, 11:36:45
Vi skal rett opp. Spiller vi ikke i Premier League. Ja da er det ett fett om vi er i CCC eller i League one.
At Grayson har en drøm er vell og bra. Men denne drømmen hans er avhengig i at Bates spytter inn penger til forsterkninger.
Et storlag skal ikke sammenligne seg med andre enn på 6 i engelsk fotball. Og hvis Leeds er et storlag. Ja da kreves det innvesteringer dertil

Hvis vi ønsker å rykke opp til Premier League er det vel ikke heeeelt irrelevant hvilken divisjon vi spiller i?

Angående Newcastle som eksempel til etterfølgelse: De satser denne sesongen alle de pengene de (ikke) har for å nå en topplassering - Kjenner vi noen andre lag som har gamblet på en slik måte?

jarle

Newcastle gjør det eneste rette... sats alt på å gå rett opp igjen... ALL INN!!!

Se på Leeds 10 år i en bakgård... det var en bra strategi!!!!

Bites Yer Legs

KEEP FIGHTING!!

DenHviteYeboah

Quote from: jarle on January 13, 2010, 21:14:28
Newcastle gjør det eneste rette... sats alt på å gå rett opp igjen... ALL INN!!!

jeg mener dette er smart faktisk.Noen ganger er det jævlig kostbart å ikke rykke opp....se på oss ;)hvis vi rykker opp til ccc er jeg redd for at vi får det samme scenarioet:ingen penger til å investere i gode spillere,kun lånespillere,lønnsnivå på league 1 standard som gjør at spillere heller signerer for en annen klubb som har høyere lønn,og dyrest inngang på hjemmekamper i hele ccc.Money talks-dessverre.Jeg tror nemlig ikke at Bates har i nærheten av midler til å satse på opprykk i ccc.Han har bare lyst til å "være med i rampelyset" og vil ikke selge klubben før det kommer et sanseløst bud....
pessimisme?ja er nok pessimist :) :) :)
håper selvfølgelig at jeg er meget langt unna sannheten!

lojosang

Quote from: DenHviteYeboah on January 13, 2010, 21:49:51
Quote from: jarle on January 13, 2010, 21:14:28

jeg mener dette er smart faktisk.Noen ganger er det jævlig kostbart å ikke rykke opp....se på oss ;)hvis vi rykker opp til ccc er jeg redd for at vi får det samme scenarioet:ingen penger til å investere i gode spillere,kun lånespillere,lønnsnivå på league 1 standard som gjør at spillere heller signerer for en annen klubb som har høyere lønn,og dyrest inngang på hjemmekamper i hele ccc.Money talks-dessverre.Jeg tror nemlig ikke at Bates har i nærheten av midler til å satse på opprykk i ccc.Han har bare lyst til å "være med i rampelyset" og vil ikke selge klubben før det kommer et sanseløst bud....
pessimisme?ja er nok pessimist :) :) :)
håper selvfølgelig at jeg er meget langt unna sannheten!

Eh. Hallo? Reality check her! Vi er best i verden må dere huske. Vel nest best da, bak Chelsea akkurat nå.  ;D
- Leif Olav