Når får Grayson sparken?

Started by LeifMorten, March 22, 2010, 22:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

lojosang

Quote from: Gufrias on October 11, 2010, 21:21:17
Quote from: bwirum on October 11, 2010, 13:46:04
Grayson tar oss opp i PL denne sesongen, og vinner PL med oss neste sesong.

Jeg har skrevet det på internett så da må det være sant!
Quote from: lojosang on October 06, 2010, 23:04:28
Neste gang dere kjøper malerskrin foreslår jeg et med pastellfarger, ikke bare svart. og slutt å male på veggen.  ;D
Ønsket oppfylt, Lojosang? :D

Ja jøss! Kjøp nå, forresten, så får dere fandesjablong med på kjøpet!  ;D

[img=]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs746.snc4/64660_440980726462_587266462_5756758_4113652_n.jpg[/img]
Ups. Beklager, det fønka dårlig, men jeg skal fikse når jeg er tilbake fra Bergen. I mellomtiden kan en del av dere sikkert finne bildet her
- Leif Olav

bwirum

Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

testo

Etter dagens fadese mot Leicester så gir jeg Grayson karakter 0 i taktikk og laguttak...
Nå bør han ta sekken og gå....by by Simon....
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

lojosang

Se der, ja, du har fått klippa ut sjablongen?
- Leif Olav

mail2rj

En fjerdedel av sesongen unnagjort, vi er tre poeng unna playoff.

Synes jaggu det er godkjent jeg! La Grayson få holde på. Trenger bare litt fart i backrekka

Lord-Meta

Quote from: mail2rj on October 20, 2010, 00:11:54

Synes jaggu det er godkjent jeg! La Grayson få holde på. Trenger bare litt fart i backrekka

litt? har sett en dørstokk med større tempo >:(

lojosang

Quote from: Lord-Meta on October 20, 2010, 01:11:43
Quote from: mail2rj on October 20, 2010, 00:11:54

litt? har sett en dørstokk med større tempo >:(

Skal Grayson få skylda for at du har snubla og slått hodet i dørstokken også nå?  ;D
- Leif Olav

Evig Pint

Vi svinger for mye i prestasjonene. Grayson har vist seg svak taktisk før og i kamp flere ganger i år (hele 2010). Samtidig har vi gjort flere gode kamper også. Det skal vi ikke ta fra hverken ham eller laget. Mange skader spiller også en rolle her.

På transferfronten har han også gjort rare trekk.. for å si det pent. Forsvaret er for dårlig. Rett og slett. Og det er det han som har komponert.

MEN; jeg synes likevel vi skal ta denne sesongen for det det er - en sesong der vi stabiliserer oss i divisjonen. Så lenge vi holder oss rundt midten av tabellen bør Graysons plass være fredet frem til sommeren 2011.

Men er han mannen som bør lede oss 2011/2012? Personlig må jeg si at jeg håper det kommer noe bedre som kan ta Leeds enda et steg videre.. Men kan vi egentlig forvente det? Med Bates i klubben, og fortsatt gnien økonomisatsing, kan det bli mange magre år i divisjonen. Finnes det så mange andre managere bedre enn Grayson - som faktisk er aktuelle for klubben vår så lenge Bates styrer skuta?

Han er tross alt den beste manageren vi har hatt på mange mange år..

Marching on together

Mats-

Evig pint treffer det 'spot on'.

'Larry' har gjort noen rare trekk her og der. Litt uenig med transfer politikken, der mener jeg at det er godkjent med tanke på at vi har brukt £3 pund og gitt bort halvparten av Ken sin knappe samling. Ser egentlig bare på Naylor som et stort usikkerhets moment, men vanskelig å sette kapteinen ut, og mot M'Boro var han veldig bra.

Taktiske valg, kan virke litt rart, men nå har vi ikke så mye å fare med på benken da? Selvsagt innser vi at skader har oppstått og dette gjør det desto vanskeligere å samspille det prefererte laget.

Ser at mange, inkludert meg selv, drar opp 2010 som et meget svakt år. Det kan godt hende, men faktumet er at  vi har rykket opp og ligger stabilt i nPower, så hvis dette er absolutt værste 'preformance' så er det vel greit? Sett at dette er 20% av kapasitet, tenk når vi finner den virkelige god formen igjen gutter, herregud da blir det bra ;D

Som Evig var inne på, er det noen andre managere som er å foretrekke? Nei, ikke i det hele tatt. Ingen der ute som er 1) Klar for å ta skrittet 'ned' til Leeds, 2) Lavere lønninger, 3) Ikke villig til å bruke penger. Eneste manageren som jeg vet får bra resultater med rimelig "lave" budsjetter er Wenger. Ryktene skal ha det til at han ikke tar over leeds ::)

Syns vi skal ta vårt eget råd, et som mange kom med i pre season, om å stabilisere oss på midten av nPower. På den måten får vi en fin omstilling, erfaring og vi slipper nerve wrecking øyeblikk der opprykk/nedrykk står på spill.

Så lenge Larry ikke mister garderoben, og vi vinner annenhver kamp så er dette godkjent sesong. Tenk hvis vi heiv Somma eller Beckford ut deres første sesong. Gjett om noen hadde dinglet fra stue taket da. Alt handler om modning og læring. Fotball er ikke en eksakt vitenskap, prestasjons grupper er ei heller det. Simon skal få lov å stå dette ut så lenge vi ligger trygt. DETTE ER DEN ENESTE MANAGEREN SIDEN GUD VET HVOR LENGE SOM HAR FÃ...TT TIL NOE MED KLUBBEN!

Husk at hele klubben må bygges om etter å ha blitt bygget ned siden 2004 og spesielt siden 2007 - 2010.

flynn

Quote from: Mats- on October 20, 2010, 08:31:16

'Larry' har gjort noen rare trekk her og der. Litt uenig med transfer politikken, der mener jeg at det er godkjent med tanke på at vi har brukt £3 pund og gitt bort halvparten av Ken sin knappe samling. Ser egentlig bare på Naylor som et stort usikkerhets moment, men vanskelig å sette kapteinen ut, og mot M'Boro var han veldig bra.

Taktiske valg, kan virke litt rart, men nå har vi ikke så mye å fare med på benken da? Selvsagt innser vi at skader har oppstått og dette gjør det desto vanskeligere å samspille det prefererte laget.

Ser at mange, inkludert meg selv, drar opp 2010 som et meget svakt år. Det kan godt hende, men faktumet er at  vi har rykket opp og ligger stabilt i nPower, så hvis dette er absolutt værste 'preformance' så er det vel greit? Sett at dette er 20% av kapasitet, tenk når vi finner den virkelige god formen igjen gutter, herregud da blir det bra ;D

Som Evig var inne på, er det noen andre managere som er å foretrekke? Nei, ikke i det hele tatt. Ingen der ute som er 1) Klar for å ta skrittet 'ned' til Leeds, 2) Lavere lønninger, 3) Ikke villig til å bruke penger. Eneste manageren som jeg vet får bra resultater med rimelig "lave" budsjetter er Wenger. Ryktene skal ha det til at han ikke tar over leeds ::)

Syns vi skal ta vårt eget råd, et som mange kom med i pre season, om å stabilisere oss på midten av nPower. På den måten får vi en fin omstilling, erfaring og vi slipper nerve wrecking øyeblikk der opprykk/nedrykk står på spill.

Så lenge Larry ikke mister garderoben, og vi vinner annenhver kamp så er dette godkjent sesong. Tenk hvis vi heiv Somma eller Beckford ut deres første sesong. Gjett om noen hadde dinglet fra stue taket da. Alt handler om modning og læring. Fotball er ikke en eksakt vitenskap, prestasjons grupper er ei heller det. Simon skal få lov å stå dette ut så lenge vi ligger trygt. DETTE ER DEN ENESTE MANAGEREN SIDEN GUD VET HVOR LENGE SOM HAR FÃ...TT TIL NOE MED KLUBBEN!

Husk at hele klubben må bygges om etter å ha blitt bygget ned siden 2004 og spesielt siden 2007 - 2010.

Det var gutten sin det, bra innlegg!

flynn

Sydhagen

synes du også var spot on!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Synes du bommet helt...

Larry har vel hatt et komfortablett transferbudsjett.

McCormack skal ha kostet endel
McCartney, Watt og nå Brown er alle lånt inn fra PL
Schmeichel hadde en feit lønn i Notts County jeg antar at vi har kompansert han for det
Collinse kostet noe "lommerusk," samme gjorde Clayton, samme gjorde Bruce. 3* lommerusk blir fort en million pund

Taktisk sier du at han gjør noen valg som virker litt rart... Etter snart 2 år i jobben så synes jeg at han har litt feil kurve på den taktiske disponeringen desverre. Hvordan skulle vi score mål mot Leicester? Var det ingen andre enn meg som reagerte på at vi ikke hadde noe plan/struktur i spillet vårt som kunne si noe om hvordan vi skulle skape en sjanse? Vi har vel sjelden hadde så mye alternativer på benken som no, tiltross for alle skadene! Ei heller spiller vi soneforsvar som har blitt påpekt flere ganger, en taktisk merkverdig vurdering.

Jeg skal ikke si at vi skal sparke noen som helst, men at Grayson er den beste tilgjengelig synes jeg er en merkelig påstand. Leicester ansatte nettopp Ericksson, at det finnes bedre alternativ tilgjengelig er jeg ikke i tvil om. At du kun vet om Wenger som får til gode resultater med "lave" budsjetter høres veldig virkelighetsfjernt ut. Da "lave" budsjetter er blant de høyeste i PL, jeg antar at det var en bom og at du kjenner til fotballtrenere som David Moyes og Ian Holloway som eksempler på trenere som har fått gode resultater av "små" budsjetter i forhold til konkurentene.

LEO

Poyet ville ha kommet til Leeds.

Eriksson kom til Leicester men forlangte å få 10 mill. til disp.  Vi får ikke tak i slike managere for Bates er for gnien. 
Men Poyet ville jeg gått for når/hvis Grayson skal gå.

Naylor hadde skyld i baklengsen mot Middlesb. også.  ALT for treg.

Eriksson har hentet inn to gode midstoppere og det kommer fler. Leicester blir nr 2 eller 3.

Det er opptil oss om vi skal være der oppe men da må det skjerpes og slutte med feil valg.

Somma som var vår eneste ordentlige spiss skal ikke spille på kanten.  Beechio er ingen ren spiss for meg.

B_Ød

helt enig!
Ups & Ups!!

Sleivind

Quote from: Runar on October 20, 2010, 11:32:34

Taktisk sier du at han gjør noen valg som virker litt rart... Etter snart 2 år i jobben så synes jeg at han har litt feil kurve på den taktiske disponeringen desverre. Hvordan skulle vi score mål mot Leicester? Var det ingen andre enn meg som reagerte på at vi ikke hadde noe plan/struktur i spillet vårt som kunne si noe om hvordan vi skulle skape en sjanse? Vi har vel sjelden hadde så mye alternativer på benken som no, tiltross for alle skadene! Ei heller spiller vi soneforsvar som har blitt påpekt flere ganger, en taktisk merkverdig vurdering.

Jeg skal ikke si at vi skal sparke noen som helst, men at Grayson er den beste tilgjengelig synes jeg er en merkelig påstand. Leicester ansatte nettopp Ericksson, at det finnes bedre alternativ tilgjengelig er jeg ikke i tvil om. At du kun vet om Wenger som får til gode resultater med "lave" budsjetter høres veldig virkelighetsfjernt ut. Da "lave" budsjetter er blant de høyeste i PL, jeg antar at det var en bom og at du kjenner til fotballtrenere som David Moyes og Ian Holloway som eksempler på trenere som har fått gode resultater av "små" budsjetter i forhold til konkurentene.

Nei, det var veldig planløst. Lange baller opp mot Becchio er i og for seg greit, men hva så? Når man legger til stillestående og statiske midtbanespillere, så blir det vanskelig å skape noe som helst. Likevel er jeg mer skeptisk til den defensive strukturen og samhandlingen mellom forsvar/midtbane. Det finnes ingen balanse mellom forsvar og midtbane. Enten er det for stort mellomrom, eller så står de oppå hverandre. Midtbanen støter høyt i banen, forsvaret blir stående igjen på 20 meter. Midtbanen rygger, forsvaret blir stående. Akkurat dette har vært en gjenganger denne sesongen, også mot Middlesbrough på lørdag.

Når vi legger til en hel haug med personlige barnefeil så blir det ikke særlig bra. Drister meg til å si at begge målene mot Leicester lett kunne vært avverget med litt mer besluttsomhet og tankevirksomhet. En fisetakling fra McCartney på det første målet, og en hodeløs utrusning fra Naylor på det andre.

Det er klart Grayson må ta på seg en del av skylden for planløsheten fremover, rotet bakover og de personlige feilene. En eller to feil av spillere kan vi tåle, men når en som Naylor har vært skyld i nesten tosifret antall baklengsmål, MÃ... han tas ut av laget.

En ting jeg lurer på; Hvilken rolle har Snodin og Miller oppi alt dette?

Mats-

Quote from: Runar on October 20, 2010, 11:32:34

Ser at mange, inkludert meg selv, drar opp 2010 som et meget svakt år. Det kan godt hende, men faktumet er at  vi har rykket opp og ligger stabilt i nPower, så hvis dette er absolutt værste 'preformance' så er det vel greit? Sett at dette er 20% av kapasitet, tenk når vi finner den virkelige god formen igjen gutter, herregud da blir det bra ;D

Synes du bommet helt...

Larry har vel hatt et komfortablett transferbudsjett.

McCormack skal ha kostet endel
McCartney, Watt og nå Brown er alle lånt inn fra PL
Schmeichel hadde en feit lønn i Notts County jeg antar at vi har kompansert han for det
Collinse kostet noe "lommerusk," samme gjorde Clayton, samme gjorde Bruce. 3* lommerusk blir fort en million pund

Hehe, skal for all del ikke ta i fra deg meningen din Runar.

Først og fremst er jeg fornøyd med at du deler meningen min om at ingen burde sparkes enda!

Det at Leeds har ett bra transfer budsjett setter jeg et stort spørsmål tegn ved.

McCormack antydes å ha kommet inn for rundt £300.000-£600.000, han kunne gjerne kommet inn for £1.mill, det er ikke mye mtp at Beckford kunne gått til N'castle for £1.5 mill med kun seks måneder av kontrakten! Kris Stadsgaard kom til RBK for NOK4.mill det blir £429.442, og RBK er ikke stor i forhold til Leeds, tilskuertall, penger utbetalt fra Tippeligaen kontra nPower etc. At man har hentet inn spillere som Sam gratis er jo et kupp av dimensjoner.

Står ved at transfer kitty en ikke signaliserer på noen måte at Leeds skal rykke opp. Når f.eks M'boro hentet inn McManus fra Celtic for £1.5 mill (kilde SkySports)

Dom: Grayson har godkjent etter min mening med de midlene han har disponibelt, du sa det selv i ditt innlegg Runar "Collinse kostet noe "lommerusk," samme gjorde Clayton, samme gjorde Bruce. 3* lommerusk blir fort en million pund" Det er sant, blir fort en £1.mill, kanskje? Men de blir fortsatt ikke en hel McManus  ;D (listen over klubber som bruker mer enn Leeds er lang!)
Nå synes jeg skal vi gi spillerne litt tid, det tar tid å flytte til ny by, nytt lag og prester topp. Vi er kun i Oktober og folk har enda tid til å motbevise.

Når det gjelder taktikk.

Ja kan virke planløst, sier ingenting i mot det. Dog har ikke sett siden 2005 ett Championship eller League One lag spille noen distinkt form for fotball. Det virker som lange baller til en target man som gjelder. Når det er sagt, Sogndal IL bruker videoanalyse i Adeccoligaen, da tror jeg at Leeds gjør det i Championship. Spørsmålet er, klarer ikke trener teamet å formidle sitt budskap til spillerne? Hvem vet. Analogi: Jeg vet akkurat i følge tekstbøkene, trenerne og video hvordan en 60 meter lisse pasning skal utføres, dog jeg har prøvd hele mitt liv å lære det, men faktumet er at jeg aldri kommer over 27,5 meter og bommer sjeldent med mindre en flyplass. Her lar jeg fantasien til leseren avgjøre hva jeg skal fram til.

Dom: Kunne for all del vært bedre, men ting tar tid, Rom ble ikke bygd på en dag etc.

Når det kommer til Wenger, som er helt Off topic, sa ikke det fantes flere trenere som kan bruke lite penger, for all del. Men husker han hentet inn spillere som Berkamp, Petit etc, spillere som hadde fått ødelagt karrieren i deres respektive klubber, men som ble gull i Arsenal. Samt at de bruker lite penger i forhold til andre topp fire klubber i EPL. Poenget er at Mr.Gråstein til Gull (hvem enn det måte være) ikke er tilgjengelig på markedet. Ergo, har du et bedre alternativ en Grayson, kom igjen motbevis meg og få han inn i Leeds slik at vi kan rykke opp! PS. Det var ikke ment som sarkasme, er det noen som kan gjør en bedre jobb pr dags dato så burde vi få han ASAP, men ingenting tyder på at det alternativet eksisterer!

Runar

Nå er det ikke min jobb (enda) å skulle finne en manager som er bedre enn Grayson, men å si at han ikke eksisterer har jeg liten forståelse for. Pr. dags dato så er ikke det en relevant problemstilling for Leeds å skulle hente en bedre tilgjengelig manager enn Grayson, men om det er slik at det ikke finnes en bedre manager tilgjengelig for oss så vil jeg HYLLE Ken Bates for det er ekstremt imponerende av han å klare å ansette akkurat den personen i hele verden som er best egne til å trene Leeds og som har lyst.

Transferbudsjettet vårt er ikke best i divisjonen, men ei heller verst. Mulig Bates er en gnier, eneste jeg vet er at han brukte alle pengene som klubben tjente i 2008 på å drifte klubben i 2008 så sånn sett kan jeg ikke helt se at det er det en gnier gjør. Hva McCormack kostet blir vanskelig å spekulere i, jeg har lest summer opp mot 1 million pund uten at det trenger å være riktig. Det er unntakene som betaler de "store" summene i NCP, resten benytter seg vel mye av lån, og mer eller mindre free transfers. Vet ikke helt hvorfor sammenligningen med Sogndal og RBK kommer fram, hva Stadsgaard kostet RBK er jo bare et bevis på at en ikke trenger "store" summer for å finne kvalitetsspillere.

Taktikk så ser jeg ikke helt ved at du ikke klarer å slå en ball mer enn 27,5 meter har med saken å gjøre. Annet enn at poeng kan være at det er langt mellom teori og utførelse. Men hvordan skal Somma og Becchio score mål? Deres utgangspunkt er anerledes enn hva Beckford sitt var iforhold til hvilket angrepsmønster som spillerne trenger for å komme i scorings posisjon. F.eks: Jeg vil påstå at innlegg fra sidene er viktig for at ihvertfall Becchio skal være målfarlig, da er det utrolig dumt i mitt hode å spille med venstrebeint Snoddy til høyre og høyrebeint Somma til venstre. No ville ikke jeg hatt Somma på kanten i utgangspunktet, men dersom jeg måtte det så ville jeg ha plassert han på andre siden slik at han kunne komme seg inn i feltet når innleggene kom fra McCartney og Snodgrass. Dette er for meg enkel logikk. Når målet kom i går så kom det nettopp etter et innlegg fra en spiller som spilte på rett side. Gradel fra høyre!

Skal Somma og Becchio forsette å være partners på topp, må det prioriteres at vi spiller oss til innleggspoisjoner med spillere som har gode forutsetninger for å slå innlegg.

Litt mer i forhold til "lommerusk" så faller Bromby, Gradel, Bruce, Clayton, Collins alle inn i kategorien... Ikke akkurat blitt til gull fra gråstein noen av disse.

PS: Det var ikke Wenger som hentet Dennis Bergkamp

berlin

For meg så er det enkelt og greit foreløpig. Det vil være flaut hvis SG får sparken nå. Vi er en middelhavsfarer pr. idag, og ikke mange supportere hadde før sesongen ventet at vi skulle ligger konsekvent blant de 6 beste.

Javisst, stortapene mot Barnsley og Preston gir grunn til bekymring, ved siden av at det er rett og slett ydmykende (spesielt på ER). Et par andre kamper har også vært direkte svake.

Når noen snakker om tapene har kommet mot bunnlagene i divisjonen er mitt tilsvar at det omtrent er hipp som happ hvem vi møter, muligens med unntak av QPR og Cardiff. Lag som Leicester og M'boro kan fort komme til å lukte på playoff innen sesongen er over. Veldig mange varierer, som Leeds, veldig i prestasjonene.

M'boro gjorde def. en tabbe med å sparke Southgate og ansette en muligens ikke topp motivert Strachan, som attpåtil var så flau over sin jobb, at han ikke ville ha en penny i sluttvederlag.

Jeg ser fortsatt på denne sesongen som en tilvenningsfase, og det er lenge igjen av sesongen.
Det er klart at hvis vi etterhvert ender opp i en skummel nedrykkskamp, så må det tenkes nytt. Ellers, med tilsvarende poengsanking som til nå, frem mot jul, bør SG få fortsatt tillit.

Så lenge Bates sitter ved roret vil heller ikke en ny manager kunne kjøpe/selge spillere i januar som kan ha et klar positiv virking, han må nok fint klare seg med den (store) stallen vi har i dag. 

Mats-

Quote from: berlin on October 20, 2010, 16:40:34
For meg så er det enkelt og greit foreløpig. Det vil være flaut hvis SG får sparken nå. Vi er en middelhavsfarer pr. idag, og ikke mange supportere hadde før sesongen ventet at vi skulle ligger konsekvent blant de 6 beste.

Javisst, stortapene mot Barnsley og Preston gir grunn til bekymring, ved siden av at det er rett og slett ydmykende (spesielt på ER). Et par andre kamper har også vært direkte svake.

Når noen snakker om tapene har kommet mot bunnlagene i divisjonen er mitt tilsvar at det omtrent er hipp som happ hvem vi møter, muligens med unntak av QPR og Cardiff. Lag som Leicester og M'boro kan fort komme til å lukte på playoff innen sesongen er over. Veldig mange varierer, som Leeds, veldig i prestasjonene.

M'boro gjorde def. en tabbe med å sparke Southgate og ansette en muligens ikke topp motivert Strachan, som attpåtil var så flau over sin jobb, at han ikke ville ha en penny i sluttvederlag.

Jeg ser fortsatt på denne sesongen som en tilvenningsfase, og det er lenge igjen av sesongen.
Det er klart at hvis vi etterhvert ender opp i en skummel nedrykkskamp, så må det tenkes nytt. Ellers, med tilsvarende poengsanking som til nå, frem mot jul, bør SG få fortsatt tillit.

Så lenge Bates sitter ved roret vil heller ikke en ny manager kunne kjøpe/selge spillere i januar som kan ha et klar positiv virking, han må nok fint klare seg med den (store) stallen vi har i dag. 

Er veldig enig i den Berlin!

Synes veldig synd i Strachan. Han har vist tidligere at han er flink, men jobben i Boro vil han vel glemme så fort som mulig.

jarle

En ting er sikkert du trenger ikke være hverken teknisk eller rask eller en god fotballspiller for å lære defensiv organisering... Det er bare å se på gråstein Drillos!

Grayson fomler i blinde det er helt sikkert...

Naylor - say no more
Somma på kant på hjemmebane? ( er ikke Gradel en bedre kantspiller)

Individuelle feilvurderinger defensivt er mer en regel enn unntaket.
Vi skulle spille "ball poss" fotball... eneste med pasningskvalitet over snitter er Kilkenny, han er på benken. (og få slanket han ned 3-4 kg da Larry)

Bruce skulle vel ha overbevist Larry om at han er god nok for laget... enda sitter han på benken igjen... ( vanskelig å fatte faktisk når Naylor Collins har vist seg som lite brain og mye innsats gang på gang)

Alt i alt... er ikke overbevist om at Larry er mannen som har det lille ekstra en manager må ha for å lykkes... nemlig det å få spillere til å bli bedre, yte mer og dø for klubben.

Vi vet hvordan fotball Barcelona står for... vi vet hva Drillos står for..osv...
Hva slags fotball er det Leeds skal spille? I have no idea og det ser ikke ut som spillerne eller LArry vet heller!!!

Birger fra Grimstad

De som tror Leeds kan ha mulighet til opprykk i sin første sesong i denne ligaen må stikke fingeren i jorda,laget er ikke godt nok til det,ingen store forsterkninger er gjort i år,lånespillere samt en del skader.Vi må heller være fornøyde med å etablere oss på den øvre halvdel i år,samt gi Grayson tid,han har tross alt fått oss opp av gjørma :)Tror desverre ikke det skjer så mye med tanke på store innkjøp heller før Bates er ute,håper en eller annen riking får øynene opp for Leeds og kjøper seg inn,da først tror jeg vi kan se oppover,men for all del mye kan skje,det er mange kamper igjen :) Marching on..........

torivar

Ã... sparke Simon Grayson nå vil etter mitt syn være helt tullete. Roten til de elendige kampene vi har spilt siste ukene er en bakre femmer som er helt ute. Mye av problemet har også vært at vi stadig må gjøre skifter i denne femmeren pga av skader. Denne usikkerheten påvirker resten av laget. En Kisnorbo i samme form som før skaden, sammen med Collins/Bruce i midten bak, og Kasper all present ville eliminert en del pinlige situasjoner, og Grayson ville vært vår helt.

Gi ham tid.

Sydhagen

Quote from: Duncan McKenzie on October 21, 2010, 09:18:16
Ã... sparke Simon Grayson nå vil etter mitt syn være helt tullete. Roten til de elendige kampene vi har spilt siste ukene er en bakre femmer som er helt ute. Mye av problemet har også vært at vi stadig må gjøre skifter i denne femmeren pga av skader. Denne usikkerheten påvirker resten av laget. En Kisnorbo i samme form som før skaden, sammen med Collins/Bruce i midten bak, og Kasper all present ville eliminert en del pinlige situasjoner, og Grayson ville vært vår helt.

Gi ham tid.

Jeg også tror nøkkelen ligger i å få Kisnorbo og Kasper tilbake på laget og at Faye kommer i skikkelig form.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Joe Jordan

Er enig i mye av det som skrives her, også at det blir tullete å sparke Graysen så lenge vi vinner annenhver kamp med dette mannskapet.

Men forklaringene på at Bruce sitter på benken istedet for Naylor og at Somma plasseres på venstre kant skulle jeg like å høre...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

fjellhaugen

Quote from: jarle on October 20, 2010, 21:30:03
En ting er sikkert du trenger ikke være hverken teknisk eller rask eller en god fotballspiller for å lære defensiv organisering... Det er bare å se på gråstein Drillos!

Grayson fomler i blinde det er helt sikkert...

Naylor - say no more
Somma på kant på hjemmebane? ( er ikke Gradel en bedre kantspiller)

Individuelle feilvurderinger defensivt er mer en regel enn unntaket.
Vi skulle spille "ball poss" fotball... eneste med pasningskvalitet over snitter er Kilkenny, han er på benken. (og få slanket han ned 3-4 kg da Larry)

Bruce skulle vel ha overbevist Larry om at han er god nok for laget... enda sitter han på benken igjen... ( vanskelig å fatte faktisk når Naylor Collins har vist seg som lite brain og mye innsats gang på gang)

Alt i alt... er ikke overbevist om at Larry er mannen som har det lille ekstra en manager må ha for å lykkes... nemlig det å få spillere til å bli bedre, yte mer og dø for klubben.

Vi vet hvordan fotball Barcelona står for... vi vet hva Drillos står for..osv...
Hva slags fotball er det Leeds skal spille? I have no idea og det ser ikke ut som spillerne eller LArry vet heller!!!

veldig enig med deg her jarle.
hvordan er det vi vil fremstå?

jeg forstod det til dels da vi surret rundt i L1 at det var bare å "pole" ballen fremover .    
men nå må vi få satt et system som fungerer. personlig har jeg likt det når vi har spillt 4-5-1 med 2 offensive vinger.
allikevel setter jeg meg selv i en kattepine med denne formasjonen da jeg ønsker både somma og becchio på banen. som spisser
jeg forstår heller ikke helt hva larry tenker på når han ikke dyrker en med/mer "nederlandsk" spillestil etter at han har handlet vinger i bøtter og spann siste året.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Torpe-do

Quote from: Sydhagen on October 21, 2010, 09:21:52
Quote from: Duncan McKenzie on October 21, 2010, 09:18:16

Gi ham tid.

Jeg også tror nøkkelen ligger i å få Kisnorbo og Kasper tilbake på laget og at Faye kommer i skikkelig form.

Hiver meg på at det å sparke Grayson nå vil ikke tjene sin hensikt. For første gang på lenge har vi en real sjanse om å oppnå en viss stabilitet. Det er så snart forsvaret "stabiliserer" seg til det bedre, that is.

Kisnorbo vet jeg ikke med lengre, han har vært lenge ute av gamet, og vi har jo aldri fått sett han ordentlig på dette nivået. Jeg er stygt redd for at han flopper når han returnerer. Det gjør meg vondt å si det, jeg digger jo karen, men jeg tror ikke vi skal sette for store forhåpninger for hans retur.

Kasper, derimot, han har jeg troen på. Han demonstrerte god kontroll og organiseringskvaliteter av forsvaret vårt. Her tror og håper jeg nøkkelen ligger. At forsvaret har, dypt dypt inne, de kvalitetene som trengs for å tette igjen, men de mangler en skrikende, illsint danske med overblikket. Naylor duger ikke lengre, synd å si det mtp han er en blodfan osv, men han driter seg jo loddrett ut 66% av kampene våre, og da mener jeg at jeg er grei med karen.

Grayson har helt klart utfordringer for seg, men som avstemningen i forkant av sesongen viste, hadde ikke vi fans heller enorme forventninger. Den gode sesongstarten tror jeg satte håp i flere, mens det egentlig bare var et snev av overprestering.

Få Kasper tilbake, så ser jeg straks lysere på ting! :)

pedro

Krydra med ein målkåt Billy Paynter tror eg resultatene vil snu i positiv retning. Kisnorbo trur eg blir god å ha utover vinter/vår-sesongen, han er sjef i forsvaret ;)
Leedsomaniac

Geir fra Grimstad

Quote from: Birger fra Grimstad on October 20, 2010, 22:03:28

De som tror Leeds kan ha mulighet til opprykk i sin første sesong i denne ligaen må stikke fingeren i jorda,laget er ikke godt nok til det,ingen store forsterkninger er gjort i år,lånespillere samt en del skader.Vi må heller være fornøyde med å etablere oss på den øvre halvdel i år,samt gi Grayson tid,han har tross alt fått oss opp av gjørma :)Tror desverre ikke det skjer så mye med tanke på store innkjøp heller før Bates er ute,håper en eller annen riking får øynene opp for Leeds og kjøper seg inn,da først tror jeg vi kan se oppover,men for all del mye kan skje,det er mange kamper igjen :) Marching on..........

Alltid skal du gardere deg med den siste setningen der.... ;D
revie