Når får Grayson sparken?

Started by LeifMorten, March 22, 2010, 22:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

lojosang

Man skal jaggu meg lese mye dumt etter et Leedstap, men himmel og hav! Denne tråden tar kaka. Ansette Dennis Wise? Den mest inkompetente narren vi har hatt sma manager på denne siden av krigen? En paranoid gjøk som ser spøkelser ved høylys dag og alltid skylder på dommerne ved tap?

Graysons opptreden på kampene tilsier at han er ferdig? Skal han jage fram og tilbake langs sidelinja som en tulling (les Joe Kinnear)? Hoppe opp og ned? Sjonglere med drikkeflasker? Danse regndans?

Vi har en førsteellver, men det ville vel være rimelig teit å stille med halve laget på krykker bare fordi vi på forumet helst ser at det ikke skiftes på lager i løpet av 60 kamper?

Takk.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Quote from: lojosang on March 23, 2010, 22:24:59
Man skal jaggu meg lese mye dumt etter et Leedstap, men himmel og hav! Denne tråden tar kaka. Ansette Dennis Wise? Den mest inkompetente narren vi har hatt sma manager på denne siden av krigen? En paranoid gjøk som ser spøkelser ved høylys dag og alltid skylder på dommerne ved tap?

Graysons opptreden på kampene tilsier at han er ferdig? Skal han jage fram og tilbake langs sidelinja som en tulling (les Joe Kinnear)? Hoppe opp og ned? Sjonglere med drikkeflasker? Danse regndans?

Vi har en førsteellver, men det ville vel være rimelig teit å stille med halve laget på krykker bare fordi vi på forumet helst ser at det ikke skiftes på lager i løpet av 60 kamper?

Takk.

Alt det du nevner her ville faktisk vært bedre enn den oppførselen Grayson viste mandag kveld: likblek,rådvill,taus,stod rolig,livredd og oppgitt.
Hva med å dirigere,skrike ut kommandoer og være bestemt?
Nei,første bud for en manager er å ha respekt.Ikke vet jeg, men ingenting mandag kveld tydet vel på at spillerne utviste noen særlig stor respekt for Grayson?
Daffet rundt,tacklet som juniorer,ble fraløpt gang på gang,sendte feilpasninger i hytt og pine,organisert som en flokk kyllinger, innsats som en sengeliggende med 40 i feber....
Jeg håper jeg ALDRI får se noe så begredelig nivå av mitt elskede Leeds United igjen!Mandag kveld kan egentlig oppsummeres i 1 ord: SKAMMELIG >:(

fmtj

Quote from: nord on March 22, 2010, 23:06:01
Nei!! Dette er ikke det rette tidspunktet! Vi må satse på at SG klarer at nå sit mål som er direkte oprykk. Lær at spille mere som Millwall !

Enig!! Vil så gjerne at Grayson skal få dette til!! Tror han egentlig er en bra manager, men han må få taket på spillerne slik at de yter det de skal! Dette virker å være et problem svært mange av våre mangagere har slitt med. Ett eller annet skjer i skallen på spillerne som får på seg Leedsdrakt.... ??? Forbannelse ute og går..... ???
Yeboahs vitne

B_Ød

jammen er det enkelte her inne som er sluggere på å lese kroppspråk..jeg så en konsentrert mann som fokuserte på spillet, gjorde notater, som, må jeg gå ut ifra, sikkert ble formidlet til spillerne i pausen. At disse da så ble nedkjempet av et lag som for kvelden ville mer, kan jeg ikke få meg til å skylde på SG.

Fjern tråd, er mitt forslag, da det virker fullstendig hodeløst å sparke SG med 9 kamper igjen, og vi i tillegg ligger på dirkekte opprykk, med 3 poengs margin, og en ganske sterk målforskjell, sammenliknet med "the chasing pack".

Når får Grayson sparken? = Meningsløst spørsmål.

...og en siste ting....Dennis Wise ???? WTF!
Ups & Ups!!

4ever arcticwhite

Quote from: CardiganArms on March 24, 2010, 12:45:40
jammen er det enkelte her inne som er sluggere på å lese kroppspråk..jeg så en konsentrert mann som fokuserte på spillet, gjorde notater, som, må jeg gå ut ifra, sikkert ble formidlet til spillerne i pausen. At disse da så ble nedkjempet av et lag som for kvelden ville mer, kan jeg ikke få meg til å skylde på SG.

Fjern tråd, er mitt forslag, da det virker fullstendig hodeløst å sparke SG med 9 kamper igjen, og vi i tillegg ligger på dirkekte opprykk, med 3 poengs margin, og en ganske sterk målforskjell, sammenliknet med "the chasing pack".

Fjern tråden?? Genialt forslag.
Dersom det er noe vi er uenig i, så sensurerer vi det fullstendig!
The future's so White I've got to wear shades 8)

B_Ød

Quote from: 4ever arcticwhite on March 24, 2010, 14:42:50
Quote from: CardiganArms on March 24, 2010, 12:45:40

Fjern tråden?? Genialt forslag.
Dersom det er noe vi er uenig i, så sensurerer vi det fullstendig!

Godt å høre at noen er enig..
Ups & Ups!!

Kontakinte

kilgallon

Det er mye her inne som tar kaka.... Det er da i hvert fall ny stil å foreslå å fjerne tråder bare fordi man ikke er enig i det som andre skriver ???

berlin

Grayson fremstår i mine øyne som den beste manageren Leeds har hatt siden nedturen, muligens med unntak av Blackie, inntil det motsatt er bevist.

Phil Brown!!!! Nei, takk!

Neil Warnock har jeg imidlertid sansen for, men han er jo på plass i QPR.

Hvis vi taper mot Norwich og Grayson sparkes, blir jeg enda mer urolig. Managere sparkes alt for lett, jeg tror Grayson er mannen som Leeds trenger og han bør få mer tid uansett om vi driter oss ut og havner i play-off.

auren

Quote from: berlin on March 24, 2010, 17:28:10
Grayson fremstår i mine øyne som den beste manageren Leeds har hatt siden nedturen, muligens med unntak av Blackie, inntil det motsatt er bevist.

Hvis vi taper mot Norwich og Grayson sparkes, blir jeg enda mer urolig. Managere sparkes alt for lett, jeg tror Grayson er mannen som Leeds trenger og han bør få mer tid uansett om vi driter oss ut og havner i play-off.

Hvis spillerne har mistet tilliten til ham, hva da? Hvis de derimot ikke har mistet tilliten, så regner jeg med total oppreisning mot Norwich. Men hvis det kommer en ny "død" forestilling på lørdag, så forteller dessverre det at vi har en manager som spillerne ikke har respekt for. Og da er nok den eneste løsningen å sparke ham.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

veteranen

Dette er et innlegg jeg skrev i en annen tråd, men det passer jo vel så bra inn i denne tråden - og derfor legger jeg det også inn her!  :)

Jeg har fremdeles tro på opprykk. Men må samtidig innrømme at denne troen (håpet?) i stadig større grad bygger på en overbevisning om de andre lagenes begrensninger heller enn tanker om vår egen fortreffelighet.

Og etter sesongen skal vi selvsagt ha en skikkelig evaluering. Jeg tilhører ikke dem som kategorisk avskriver Simon Grayson som manager. Tvert om â€" jeg tror han er istand til å lære og vokse på de erfaringene han har gjort seg de siste månedene.

Grayson er ikke dum! De som tror det, er nok heller selv ikke av de smarteste. Jeg føler meg trygg på at Grayson idag selv i stor grad vet hvilke tabber han har gjort. Og det var i Januar størstedelen av tabbene ble gjort. Grayson var på den tiden (i likhet med alle andre) så sikker på opprykket at han ble nonchalant â€" særlig på transferområdet. Han trodde at vi  nærmest ville gli inn til et opprykk med de spillerne vi hadde, pluss noen lånesigninger. Det var ikke det at han kke ønsket å styrke laget, men han ville vente til sommeren, da han regnet med at vi som Championship-klubb lettere ville tiltrekke oss den kvaliteten han ønsket. Han holdt altså ikke fullt ut fokus på Nået, og da går det ofte galt.

Har Grayson sagt det jeg nå skriver? Nei, ikke som jeg har fått med meg! Dette er altså kun spekulasjoner fra min side. Men jeg føler meg rimelig sikker på at jeg er spot on!
Men som sagt: Jeg tror at Grayson er istand til å lære â€" og at han derfor vil komme tilbake som en bedre manager!

jarle

Litt mer coaching fra sidelinjen hadde ikke vært meg imot...

må være mulig å få igang spillerne med litt verbalt og armbruk.

berlin

Quote from: auren on March 24, 2010, 17:42:42

Hvis spillerne har mistet tilliten til ham, hva da? Hvis de derimot ikke har mistet tilliten, så regner jeg med total oppreisning mot Norwich. Men hvis det kommer en ny "død" forestilling på lørdag, så forteller dessverre det at vi har en manager som spillerne ikke har respekt for. Og da er nok den eneste løsningen å sparke ham.

auren

I dagens teknologiske virkelighet er det lettere enn noensinne at rykter oppstår, "videreforedles" etc.
Jeg kjenner såpass godt til at det er mange der ute som gjerne vil ha litt ekstra oppmersomhet ved å skrive på forum "Jeg så at......". eller "En kompis av meg som jobber i administrasjonen sa at" o.s.v.

Ja, iblant er det hold i ryktene, og ikke vet jeg sikkert at det IKKE er tilfelle nå, men både min magefølelse og min logiske tenkning sier meg at det er ytterst tvilsomt at vi snakker om mistillit fra spillergruppen overfor Grayson. Magefølelser kan jeg ikke beskrive, men slik som Grayson fremstår som person og med sitt trenerteam vil det være høyst overaskende for meg at det har fullstendig kræsjet på det mellommenneskelig planet.

lojosang

auren

Hvis spillerne måha blodkjeft av en brølape for å yte i kamp for en manager som før jul hadde ført dem til en rimelig solid ligaledelse er det spillerne som må gå i seg selv og eventuelt sparkes. Så dårlig hukommelse tror jeg ikke de har.
- Leif Olav

Jon R

Quote from: berlin on March 24, 2010, 18:38:33

auren

I dagens teknologiske virkelighet er det lettere enn noensinne at rykter oppstår, "videreforedles" etc.
Jeg kjenner såpass godt til at det er mange der ute som gjerne vil ha litt ekstra oppmersomhet ved å skrive på forum "Jeg så at......". eller "En kompis av meg som jobber i administrasjonen sa at" o.s.v.

Ja, iblant er det hold i ryktene, og ikke vet jeg sikkert at det IKKE er tilfelle nå, men både min magefølelse og min logiske tenkning sier meg at det er ytterst tvilsomt at vi snakker om mistillit fra spillergruppen overfor Grayson. Magefølelser kan jeg ikke beskrive, men slik som Grayson fremstår som person og med sitt trenerteam vil det være høyst overaskende for meg at det har fullstendig kræsjet på det mellommenneskelig planet.

Jeg driter i kroppsspråket til Simon Grayson. Det er spillernes oppførsel og holdninger ute på banen som uroer meg. Graysons tordentale etter Soto`n kampen gav meg meg nytt håp om at vi skulle reise kjerringa mot Millwall. Ikke minst forventet jeg full tenning etter 1-2 på the New Den og play off tapet i mai. Så skjedde ikke. Istedet blir vi rundspilt, fraløpt, utkjempet og ydmyket de første 30 minuttene. Verst var allikevel å se måten spillerne tilsynelatende gi blanke f.... på 0-2 og 10 min + overtid igjen å spille. Tidligere i sesongen var vårt varemerke å gi bånn gass når vi lå under og klokka nærmet seg 90. Nå så vi en gjeng spillere som virket demotiverte, desillusjonerte og helt uten moral. For et usigelig trist syn det var. Ingen sluttspurt. Inget engasjement. Det er lov å bli skuffet men det er utilgivelig å gi opp. Det er et svik mot Simon Grayson og det er et svik mot oss. Formsvikt? Jeg tror dessverre forklaringen må ligge i noe langt mer alvorlig enn det. 

Kan vi så snu dette? Det er selvfølgelig mulig men da må Simon demonstrere lederskap. Flere kamper av dette kaliberet kan rett og slett ikke aksepteres. I såfall bør han ta sin hatt å gå.

Jon R.

Dennis

Meget enig med deg, Jon Ragnar!

I høst så (lag)moralen ut til å være skyhøy, da vi - som du sier - vant mange poeng i sluttminuttene av kampene. Nå ser det ut som spillerne har totalt gitt opp; ikke bare ser det ut til at "trua" og innsatsen er borte, men det virker rett og slett ikke som de gidder prøve en gang. Er det et slags mytteri mot trenerteamet? Er det indre stridigheter i spillergruppa? Eller det er en alvorlig formsvikt som har blitt kraftig forsterket grunnet det store presset fra fans og media på navnet Leeds United?

Når man ser opptredener som mot Millwall, er det vanskelig å påstå at det kun gjelder form, uten at jeg har grunnlag eller ønske om å blåse oppunder noe rykte. Men to målsjanser på de to siste kampene er skremmende!

Jeg må innrømme at jeg ikke lenger står like fjellstøtt bak Simon Grayson. Jeg ber ikke om hodet hans enda, men dette kalenderårets form har lagt mange av hans flotte taktiske disposisjoner fra i høst, mer eller mindre i grus. (Det går forøvrig litt begge veier, da jeg han neppe kan ha hatt griseflaks i hele høst - Han må også ha gjort mye riktig!)

Derfor tror jeg - selvsagt ikke en revolusjonerende tanke overhodet - at det store problemet ligger i moralen blant spillerne. Jeg tror ikke kvaliteten er for lav, ei heller kvantiteten; stallen burde ha vært god nok. Spørsmålene jeg da stiller til Grayson (og trenerteamet hans, ikke minst) er om hva som er grunnen til at garderoben eventuelt er tapt for dem og hvorfor spillerne gir blanke f. Jeg nekter å tro at en seier på Old Trafford er grunnen til at vi blir rundspilt hjemme mot Millwall to og en halv måned senere. At seieren kan ha gitt en dupp i et par-tre kamper tror jeg absolutt er naturlig, men denne fundamentale formsvikten må skyldes noe helt annet!

Er det råtne epler i stallen som burde vært luket ut i januar? Beckford har jo igjen blitt trukket fram. Om det er rettferdig eller ikke, vet jeg ikke og skal ikke spekulere i. Det ville uansett vært et sjansespill å la vår eneste målgarantist gå i januar. Det kunne faktisk gitt ganske nøyaktig den samme effekten, som vi har opplevd. Grayson og Bates har i alle fall vært ute å konstatert at det finnes spillere som har tatt til seg mediaskrytet i litt for stor grad. Har disse fått puter sydd under armene eller har de litt straffet (internt)? I så fall; for hardt?

En ting er i alle fall sikkert og det er at jeg sitter igjen med langt fler spørsmål enn svar etter en slik tankerekke. At store klubber med et forholdsvis urutinert lag (i større sammenheng) kan svikte i store sammenhenger, som play off-finaler hvor det nærmest kreves seier, forstår jeg. Det jeg ikke forstår, er hvordan 4/5 av L1 kan ha vært bedre enn oss i snart tre måneder!

Det verste er at tegnene er ganske så stygge! Ikke bare virker laget noe a la det som skjedde etter at Poyet stakk til grønnere jaktmarker, men Grayson begynner å gå mer og mer på repeat, slik sin forgjenger.

Når det er sagt, er det utilgivelig å gi opp, som Jon R sier. Det eneste som nytter er å stå på ut sesongen - vi kan fortsatt gå opp!
Marching on together!

veteranen

Er enig i mye at det Lojosang skriver her. Ã... sparke managere i hytt og pine har aldri hjulpet hverken oss eller andre klubber. Men da må det selvsagt legges til at hjeper også veldig å foreta fornuftige ansettelser. Ken Bates har rotet noe forferdelig på dette viktige området i Leeds. Blackwell-affæren, den håpløse ansettelsen av Dennis Wise, samt den mislykkede ansettelsen av McAllister, har satt klubben kraftig tilbake. Og alt dette er Bates' feil og ansvar. Men jeg har tidligere gitt uttrykk for at ansettelsen av Grayson er noe av det mer fornuftige Bates har gjort i Leeds â€" og jeg velger å  ikke ta på meg værehanefrakken og skjelle ut den gamle mannen for også denne ansettelsen.

Akkurat nå opplever Grayson det som skiller Leeds-jobben fra andre manager-jobber på dette nivået â€" presset! Selvsagt finnes det press også i andre klubber på dette nivået, men ikke i samme grad som i Leeds. Leeds-fansen er vel egentlig både den beste og verste i landet. De er fantastiske når det går bra â€" men kan også være direkte jævlige mot sine egne når det går dårlig. Og hva venter Grayson og gutta når de møter Swindon hjemme på Elland Road, hvis vi taper mot Norwich  på lørdag? Og hvordan opptrer Ken Bates ovenfor Grayson nå når et tilsynelatende opprykk plutselig ikke er så sikkert lenger?

Men dette hører altså til managerjobben i Leeds. Jeg tror at Grayson er en fighter med nok indre styrke til å kjempe seg igjennom dette, selv om også jeg så at han var preget av situasjonen under og etter kampen mot Millwall. Akkurat nå kunne han hatt stor nytte av å ha en erfaren assistent/mentor i klubben (f,eks Wilkinson), da jeg neppe tror at folk Miller og Snodin kan hjelpe han noe særlig med den mentale biten som dette i stor grad dreier seg om.

Og til slutt en annen måte se dette på: Den motstanden som Grayson nå møter kan på sikt vise seg å være gull verdt! Tenk bare hvor viktig og nyttig denne erfaringen kan vise seg å bli. Alle managere går før eller siden igjennom sånne perioder som Grayson nå står midt oppe i. Og kan det ikke da vise seg å være bra at Grayson opplever dette nå â€" forutsatt at vi allikevel rykker opp - sånn at han i løpet av denne sesongen opplever både opprykk og denne slitsomme, men (før eller seinere) uungåelige erfaringen?

(Jon â€" du gir deg ikke med disse hattene dine! Enten skal de spises eller så skal folk ta dem og gå. Du er født førti år for seint!  :D )

readysteady

Quote from: veteranen on March 24, 2010, 22:17:13
Er enig i mye at det Lojosang skriver her. Ã... sparke managere i hytt og pine har aldri hjulpet hverken oss eller andre klubber. Men da må det selvsagt legges til at hjeper også veldig å foreta fornuftige ansettelser. Ken Bates har rotet noe forferdelig på dette viktige området i Leeds. Blackwell-affæren, den håpløse ansettelsen av Dennis Wise, samt den mislykkede ansettelsen av McAllister, har satt klubben kraftig tilbake. Og alt dette er Bates' feil og ansvar. Men jeg har tidligere gitt uttrykk for at ansettelsen av Grayson er noe av det mer fornuftige Bates har gjort i Leeds â€" og jeg velger å  ikke ta på meg værehanefrakken og skjelle ut den gamle mannen for også denne ansettelsen.

Akkurat nå opplever Grayson det som skiller Leeds-jobben fra andre manager-jobber på dette nivået â€" presset! Selvsagt finnes det press også i andre klubber på dette nivået, men ikke i samme grad som i Leeds. Leeds-fansen er vel egentlig både den beste og verste i landet. De er fantastiske når det går bra â€" men kan også være direkte jævlige mot sine egne når det går dårlig. Og hva venter Grayson og gutta når de møter Swindon hjemme på Elland Road, hvis vi taper mot Norwich  på lørdag? Og hvordan opptrer Ken Bates ovenfor Grayson nå når et tilsynelatende opprykk plutselig ikke er så sikkert lenger?

Men dette hører altså til managerjobben i Leeds. Jeg tror at Grayson er en fighter med nok indre styrke til å kjempe seg igjennom dette, selv om også jeg så at han var preget av situasjonen under og etter kampen mot Millwall. Akkurat nå kunne han hatt stor nytte av å ha en erfaren assistent/mentor i klubben (f,eks Wilkinson), da jeg neppe tror at folk Miller og Snodin kan hjelpe han noe særlig med den mentale biten som dette i stor grad dreier seg om.

Og til slutt en annen måte se dette på: Den motstanden som Grayson nå møter kan på sikt vise seg å være gull verdt! Tenk bare hvor viktig og nyttig denne erfaringen kan vise seg å bli. Alle managere går før eller siden igjennom sånne perioder som Grayson nå står midt oppe i. Og kan det ikke da vise seg å være bra at Grayson opplever dette nå â€" forutsatt at vi allikevel rykker opp - sånn at han i løpet av denne sesongen opplever både opprykk og denne slitsomme, men (før eller seinere) uungåelige erfaringen?

(Jon â€" du gir deg ikke med disse hattene dine! Enten skal de spises eller så skal folk ta dem og gå. Du er født førti år for seint!  :D )

Usedvanlig godt skrevet!
Hvem oversetter og får sendt dette over til de rette vedkommende? (Ja, jeg mener faktisk alvor).

Rudi G.

Quote from: veteranen on March 24, 2010, 22:17:13

Håper inderlig du har rett akkurat her Asbjørn :) Kommer SG seg igjennom dette som nå skjer og klarer å få oss opp kommer han til å vokse noe enormt som manager!

veteranen

Quote from: Rudi G. on March 24, 2010, 22:27:09

Håper inderlig du har rett akkurat her Asbjørn :) Kommer SG seg igjennom dette som nå skjer og klarer å få oss opp kommer han til å vokse noe enormt som manager!

Du har forstått det, Rudi. Bra! Nå gjenstår det bare at du også fullt ut tror på det.  ;)

For det er akkurat dette som vil skje: Grayson kommer til å vokse og utvikle seg som manager (og menneske!) på denne motstanden â€" hvis han får tid og lov til å gjøre det.

Og husk en annen ting: Når alt kommer til alt er det ett fett for oss om vi rykker opp direkte eller via play-off. Selv ser jeg faktisk ikke bort fra at det på sikt kan gavne oss mer å ta det via play-off. Det er jo ikke scenario jeg ønsker meg, men det kan jo være nyttig å bryte den barrieren også...

For i år blir det opprykk!  :)

Dennis

Quote from: veteranen on March 24, 2010, 22:54:00
Quote from: Rudi G. on March 24, 2010, 22:27:09

Du har forstått det, Rudi. Bra! Nå gjenstår det bare at du også fullt ut tror på det.  ;)

For det er akkurat dette som vil skje: Grayson kommer til å vokse og utvikle seg som manager (og menneske!) på denne motstanden â€" hvis han får tid og lov til å gjøre det.

Og husk en annen ting: Når alt kommer til alt er det ett fett for oss om vi rykker opp direkte eller via play-off. Selv ser jeg faktisk ikke bort fra at det på sikt kan gavne oss mer å ta det via play-off. Det er jo ikke scenario jeg ønsker meg, men det kan jo være nyttig å bryte den barrieren også...

For i år blir det opprykk!  :)

Godt å se slik optimisme!  :)

Også flott å lese at du har god tro på manageren vår, vettis! Du har truffet godt med den tidligere, da dessverre i negativ forstand. Jeg håper du treffer korrekt igjen!
Marching on together!

lojosang

Vi har ikke tatt nok poeng etter jul. Den saken er grei. Når det gjelder Millwall-kampen var den en begredelig forestilling. Den saken er også grei. Vi har stort sett alltid slitt mot Millwall. Jeg tror vi overfortolker akkurat den kampen. Vi har altså tapt en kamp mot et lag vi PLEIER tape mot, og vi tolker det som om samtlige spillere kanaliserer sutrete tenåringer. Jeg tror dette er så enkelt som at vi har vaklende selvtillitt i et relativt ungt lag og i tillegg har en særdeles dårlig dag mot en motstander vi aldri har hatt taket på.
- Leif Olav

berlin

Personlig så er jeg mer på linje med lojosang og veteranen her, men det har det vel allerede skinnet igjennom.

Gresset er sjelden grønnere på andre siden av gjerdet, selv om Roy Hodgson i Fulham er et hederlig unntak. Denne såkalte effekten man får av å skifte manager, kan det være noe i enkelte ganger, men har ikke tro på at det er løsningen for Leeds pr. i dag, og heller ikke etter evt. 2 tap mot Norwich og Swindon (noe jeg ikke tror det blir). En seier og ett tap i disse kampene, gir et rimelig bra utgangspunkt før resterende 7 kamper. Den som tror at Millwall bare kommer til å forsette å vinne og vinne får tro om igjen, det er ikke mer enn en måned siden de tapte for Wycombe. Og play-off blir det i hvertfall, men magefølelsen min sier at vi tar 2.plassen, og den forandres ikke med et evt. tap for Norwich.

auren

Meget gode innlegg i denne tråden her i kveld. Jeg er også av den oppfatning at man for første gang på svært lenge bør satse på kontinuitet på manager-siden i Leeds. Og så lenge Grayson har spillerne med seg og de har tillit til han, så bør han fortsette. Det er bare det at jeg har fått en snikende følelse at det er noe alvorlig galt innad i klubben på bakgrunn av både resultater og prestasjoner i 2010. Jeg har tidligere ymtet min oppfatning om hva som kan ha gått galt i Leeds anno 2010: Vi (fans, spillere, management, ledelse) svevde på en rosa sky i et par-tre ligakamper etter de knallsterke resultatene mot Man U og Tottenham. Dette er jo helt normalt. Vi husker godt hvordan RBK sleit i serien etter store prestasjoner i CL på 90-tallet. Men istedet for å klare å ta seg inn igjen, og fortsette på vinnersporet, har det sneket seg inn en usikkerhet, samtidig som Grayson begynte å rotere mye på laget (kontra mye kontinuitet i høst-sesongen). Suksess avler suksess, og motgang avler ofte motgang. Vi har klart å heve oss i noen kamper, men har falt ned på nytt bunnivå alt for fort igjen. Dette med Beckford-saken har nok kanskje også spilt litt inn. I tillegg til, som det er blitt nevnt tidligere, at vi er Leeds United og at "alle" forventer at vi skal rykke opp. Med både spillere og management som ikke i utstrakt grad er vant til dette umenneskelige presset, er det lett for å bli nervøse, miste selvtillit og fokus.

Hvordan vi skal komme oss ut av denne negative spiralen aner jeg ikke. 3 poeng på lørdag, i en kamp som "alle" tror vi skal tape, er ihvertfall en god start. Det viktigste for meg er at vi hever oss og lever en prestasjon vi alle kan stå inne for og er stolte av. Da kommer resultatet litt i andre rekke. Vi får inderlig håpe det snur på lørdag. Hvis ikke, så blir dette forumet en utrivelig plass å være.  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Slaktet ikke vi laget vårt i fjor etter å ha vunnet 2-1 over Millwall?

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,11753.0.html

::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

nord

Det er ikke så meget at sige i øjeblikket! Vi kan bare håpe at Leeds spillerne vil vise at vi alle tog fejl! Vi får se på lørdag og de følgende kampe  :-\

Svend Anders

Nå begynner det å demre fra 'gamle dager' om hvor enige jeg og veteranen alltid har vært her på forumet  ;) Mange gode poenger fra flere skribenter her nå.

Nå skal jeg være varsom med å bygge forventninger (både mine og andres) før helgens kamp, men det er helt klart at det ligger en enorm oppside (for å snakke som det skulle være en aksje) her i form-oppblomstring om vi skulle gå hjem og slå Norwich på lørdag. Ikke bare vil det være et slag for Millwall og de andre bak, men det vil potensielt løfte både spillertropp og Grayson igjen også.

Jeg har spurt flere i og rundt klubben de siste dagene, folk som kjenner forholdene godt, og selv om jeg ikke har fått svar fra alle, eller svarene er veldig tydelige, er det fremdeles ingen av de som tror eller snakker om noe mistillitt mot Grayson eller internt bråk i gruppa.

Det er klart det er noe som ikke fungerer/har fungert likevel, men inntrykket jeg sitter igjen med er at det kan dreie seg om en blanding av litt mangel på 'energi' mot slutten av en lang sesong, sviktende selvtillit gjennom en stadig lengre tid, og kanskje - bare kanskje - ligger det noen mer underbevisst misnøye rundt enkeltting i troppen.

Inntrykket er derfor at det som ikke har fungert de siste ukene fortsatt er mulig å snu med Grayson i setet, men det fordrer jo selvsagt at han selv klarer å ta grep, og at spillerne til syvende og sist tar ansvar og står opp for sjefen sin. Om det er en misnøye mot Beckfords kontraktsprat, om det er folk som synes synd på seg selv fordi de er litt slitne, eller av en eller annen grunn synes de andre lagene ikke burde være så 'slemme', så må de for all del legge dette bak seg for den neste halvannen måneden og brette opp ermene en gang for alle.

Det skal ikke skje, i de gjenstående ni kampene, at vi blir overrasket over at motstanderen går inn i kamper med kun ett poeng (og kanskje et heldig/kontringsmål) i siktet. At motstanderen, som så utrolig mange ganger før, drøyer fra første stopp i spillet, setter en albue når dommeren ikke ser, bruker enhver konfrontasjon til å ta fokuset vekk fra det som gjelder: spille bedre enn motstanderen og vinne kampen. Vi kan heller ikke bli overrasket over å møte lag som ligger med 9-10 mann på 20 meter i størsteparten av kampen, slik Millwall gjorde fra de tok ledelsen.

Dette gjelder både i holdning, i ansvar, i taktikk og i vinnervilje. Både hos spillerne og hos lederne. Grayson, Snodin og Miller må gå foran og forberede spillerne på dette. Om de hopper opp og ned på sidelinjen i 90 minutter eller sitter dønn rolig bryr jeg meg ikke om, så lenge de får dette inn i hodet på spillerne.

Friskt blod i troppen kan muligens være med på å bryte om de siste ukenes negative følelser og "shake things up" litt. Collins, Lowre, Dickov og kanskje en til på lån kan sitte på en nøkkel.

Så må vi bare ta en gang av gangen. Grayson får i alle fall ikke sparken før lørdag kl 17.45.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Jon R

Fin og saklig tråd. Sørgelig tema.

For mindre enn to mnd siden hadde jeg våget å satse hatten min ( ::)) på at dette aldri kunne bli et tema i sesongen 2009-2010. I mine øyne var Grayson en helt, en makeløs mann med et talent og en klokskap vi ikke har sett maken til i Leedskretser på denne siden av 80 tallet.
Jeg har hatt klokketrua og var en av de aller første her inne til å "genierklære" mannen. De siste to mnd har det sneket seg en begynnede uro, en dårlig magefølelse på at her er det trøbbel i gjære. Wallsall, Southampton, Millwall.... Tre x "Hereford" på altfor kort tid. Kamprapportene har jo invitert til uro men å bevitne begredeligheten i all sin gru gjennom 90 minutter var rett og slett for mye å bære.  :-[

SÃ...: Er vi uten håp? Bør vi sparke Grayson?  

På nåværende tidspunkt: naturligvis ikke! Vi ligger fortsatt på direkte opprykksplass. Vi har fortsatt bare tapt 5 kamper. Det kan fortsatt gå....

Det er bare det at for tre dager siden virket steget opp til CCC så uuueeeendelig langt unna.   :-\
Jon R.

fjellhaugen

Quote from: Jon R on March 26, 2010, 00:50:25
Fin og saklig tråd. Sørgelig tema.

For mindre enn to mnd siden hadde jeg våget å satse hatten min ( ::)) på at dette aldri kunne bli et tema i sesongen 2009-2010. I mine øyne var Grayson en helt, en makeløs mann med et talent og en klokskap vi ikke har sett maken til i Leedskretser på denne siden av 80 tallet.
Jeg har hatt klokketrua og var en av de aller første her inne til å "genierklære" mannen. De siste to mnd har det sneket seg en begynnede uro, en dårlig magefølelse på at her er det trøbbel i gjære. Wallsall, Southampton, Millwall.... Tre x "Hereford" på altfor kort tid. Kamprapportene har jo invitert til uro men å bevitne begredeligheten i all sin gru gjennom 90 minutter var rett og slett for mye å bære.  :-[

SÃ...: Er vi uten håp? Bør vi sparke Grayson?  

På nåværende tidspunkt: naturligvis ikke! Vi ligger fortsatt på direkte opprykksplass. Vi har fortsatt bare tapt 56 kamper. Det kan fortsatt gå....

Det er bare det at for tre dager siden virket steget opp til CCC så uuueeeendelig langt unna.   :-\
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Evig Pint

Mange gode innlegg i denne tråden etterhvert. Merkes at folk har begynt å få den ekstremt skuffende Millwall-opptredenen på avstand (og dette gjelder også undertegnende). Det skal sies at jeg ikke tror vi tar poeng i morgen, men jeg tror derimot vi kan få en spillemessig opptur. Vi må være fornuftige, spille kynisk og satse på overganger. Det kan passe laget slik vi er nå, for med den selvtilliten i laget pt. er Leeds for dårlige til å styre kamper / spille "sitt spill" mot lag av Norwich sitt kaliber.

Selv om vi alt for mange ganger disse siste måndene har følt at nå er vi på "rock bottom" har laget gang på gang klart å motbevise dette. (Helt seriøst... En gang må det jo snu?  :)) Selv om alvoret garantert har gått opp for laget for lenge siden, tror jeg nå det mobiliseres heftig innad i Leeds United. Kan det gi resultater? Jeg håper virkelig Grayson klarer å bruke denne motgangen, de pinlige opplevelsene de siste ukene, og ikke minst den sørgelige skaden til Paddy som en vinnende motivisjon der samhold og innstilling bedres kraftig (lignende den effekten som "-15" hadde på laget). Bare spille på dette for alt det er verdt. En fandenivoldsk "oss mot alle" innstilling hadde passet oss bra fra nå av og ut sesongen. Håper de nye spillerene også kan bidra positivt på gruppen og ikke minst på banen. Ett poeng kommer til å feires som en seier.

Er (som alltid) helt enig med det Veteranen skriver. Kommer Grayson og Leeds seg gjennom denne perioden med opprykk i Mai har jeg fortsatt tro på at Grayson er mannen som kan ta Leeds enda videre. Disse problemene kan være ekstremt verdifull (men kostbar) erfaring for hans del. Det er en ung og talentfull trener vi har med å gjøre, og det vi opplever nå er hans største utfordring sålangt. I sommer vil han kunne bli kvitt evt. problemer i spillerstallen, og ta en real opprydning med tanke på alt av negative faktorer.

Samtidig tror jeg det skjer noe på managerfronten viss vi ikke tar mer enn 3 poeng på de neste 3 kampene. Leeds har en uttalt målsetning i år, og da er bare en ting godt nok. Play-off med dette laget, slik som formen har vært etter nyttår, er en garantert fiasko hvis ikke noe drastisk gjøres. Jeg garanterer at vi ikke kommer tilbake hvis vi blir tatt igjen. Da er det bye bye direkte opprykk.

Derimot er jeg glad for at jeg slipper å ta avgjørelsen om hva som skal skje hvis ikke prestasjonene bedres, for helt ærlig så har jeg ikke snøring. Liker Grayson og håper helst han er mannen som kan fikse biffen. Da skal jeg springe rundt i Bergens gater å synge Leedssanger i flere uker.
Marching on together