Skrevet av Emne: Grayson er helt konge/Grayson må ut  (Lest 95691 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

dansale

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #180 på: November 01, 2010, 03:07:26 »
Mitt første innlegg her inne. I all hovedsak pga (Grayson out).
Til dere som på død og liv vill ha Grayson ut av klubben,  har dere ikke lært av deres egen historie? Og da sikter jeg selfølgelig til den aller største treneren i Leeds historie Don Revie. For dere som ikke vet hvem det er så siterer jeg fra min gode venn Wikipedia :

Den tidligere engelske landslagspilleren Don Revie overtok som manager i mars 1961. På grunn av økonomiske problemer i klubben hadde Revie en tung 1961/62-sesong, og bare en seier i siste kamp reddet laget fra nedrykk til 3. divisjon. To år senere var alt mye lysere for klubben og Leeds var igjen klar for Englands øverste divisjon.

De neste ti årene kan betegnes som Leeds' storhetstid med blant annet to ligamesterskap (1968/69 og 1973/74). Mellom 1965 og 1974 ble Leeds aldri dårligere enn nummer fire i ligaen, og vant også FA-cupen (1972) og ligacupen (1968). I Europa vant de Messebycupen (forløperen til UEFA-cupen) i 1968 og 1971. I Revie-perioden kom Leeds på andreplass i ligaen ikke mindre enn fem ganger og tapte tre FA-cup-finaler, en finale i Cupvinnercupen og en Messebycup-finale. I Revies siste sesong som manager spilte laget de første 29 seriekampene uten å tape, og ble ofte kalt «Super Leeds» i denne perioden. (sitat slutt)

så tro ikke at Leeds skal vinne npower Championship i år, eller at vi overhodet har ein sjanse, vi er nettopp rykket opp fra engelsk 3 div. Og Grayson har ikke Russiske eller arabiske olje milliarder til rådighet. Leeds har rykte på seg at dei har de mest lojale supporterene i verden, det handler ikke bare å være lojal i medgang men også i motgang og da spessielt mot ein trener som har gjort det absolutt ingen annen manager har gjort i vår lange historie. Ã… ta Leeds opp i fra 3 høyeste til 2 høyeste divisjon. gji han 1 - 2 år till. "For Rom ble ikke byget på 1 dag!"
Forza Leeds!

ollebolle

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #181 på: November 01, 2010, 07:16:03 »
Mitt første innlegg her inne. I all hovedsak pga (Grayson out).
Til dere som på død og liv vill ha Grayson ut av klubben,  har dere ikke lært av deres egen historie? Og da sikter jeg selfølgelig til den aller største treneren i Leeds historie Don Revie. For dere som ikke vet hvem det er så siterer jeg fra min gode venn Wikipedia :

Kloke ord i ditt første innlegg.. Velkommen til forumet og flere kloke ord fremover..
Mange mener MYE og endrer fort mening.. Noe som forsåvidt reflekterer sterke følelser for klubben. Har likevel inntrykk av at flere med fordel kan vente en dag eller 2 med innleggene sine til verste skuffelsen etter et tap har lagt seg.

MOT

DenHviteYeboah

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #182 på: November 01, 2010, 07:42:44 »
Mitt første innlegg her inne. I all hovedsak pga (Grayson out).
Til dere som på død og liv vill ha Grayson ut av klubben,  har dere ikke lært av deres egen historie? Og da sikter jeg selfølgelig til den aller største treneren i Leeds historie Don Revie. For dere som ikke vet hvem det er så siterer jeg fra min gode venn Wikipedia :

Den tidligere engelske landslagspilleren Don Revie overtok som manager i mars 1961. På grunn av økonomiske problemer i klubben hadde Revie en tung 1961/62-sesong, og bare en seier i siste kamp reddet laget fra nedrykk til 3. divisjon. To år senere var alt mye lysere for klubben og Leeds var igjen klar for Englands øverste divisjon.

De neste ti årene kan betegnes som Leeds' storhetstid med blant annet to ligamesterskap (1968/69 og 1973/74). Mellom 1965 og 1974 ble Leeds aldri dårligere enn nummer fire i ligaen, og vant også FA-cupen (1972) og ligacupen (1968). I Europa vant de Messebycupen (forløperen til UEFA-cupen) i 1968 og 1971. I Revie-perioden kom Leeds på andreplass i ligaen ikke mindre enn fem ganger og tapte tre FA-cup-finaler, en finale i Cupvinnercupen og en Messebycup-finale. I Revies siste sesong som manager spilte laget de første 29 seriekampene uten å tape, og ble ofte kalt «Super Leeds» i denne perioden. (sitat slutt)

så tro ikke at Leeds skal vinne npower Championship i år, eller at vi overhodet har ein sjanse, vi er nettopp rykket opp fra engelsk 3 div. Og Grayson har ikke Russiske eller arabiske olje milliarder til rådighet. Leeds har rykte på seg at dei har de mest lojale supporterene i verden, det handler ikke bare å være lojal i medgang men også i motgang og da spessielt mot ein trener som har gjort det absolutt ingen annen manager har gjort i vår lange historie. Ã… ta Leeds opp i fra 3 høyeste til 2 høyeste divisjon. gji han 1 - 2 år till. "For Rom ble ikke byget på 1 dag!"
Velkommen til forumet.Det du ramser opp her, kan vel alle på forumet...og til oss som ønsker enn annen manager enn Grayson, vi er klar over det du påpeker,ingen av oss forventer å rykke opp heller.Det som er poenget(ihvertfall mitt) er at det siste året har vi sett utrolige rare taktiske valg, det blir lånt mange spillere,spillere Grayson har signet,viser seg å være langt unna nivået som trengs i NpC(Collins,Connolly,Bessone-for å nevne noen)det renner inn en mengde med baklengsmål-har du sjekka målforskjellen??
Er klar over at bildet ikke er svart eller hvitt, men å allerede sammenligne Grayson med Revie synes jeg er fullstendig tullete ;)

TK20

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #183 på: November 01, 2010, 09:19:46 »
Mitt første innlegg her inne. I all hovedsak pga (Grayson out).
Til dere som på død og liv vill ha Grayson ut av klubben,  har dere ikke lært av deres egen historie? Og da sikter jeg selfølgelig til den aller største treneren i Leeds historie Don Revie. For dere som ikke vet hvem det er så siterer jeg fra min gode venn Wikipedia :

Den tidligere engelske landslagspilleren Don Revie overtok som manager i mars 1961. På grunn av økonomiske problemer i klubben hadde Revie en tung 1961/62-sesong, og bare en seier i siste kamp reddet laget fra nedrykk til 3. divisjon. To år senere var alt mye lysere for klubben og Leeds var igjen klar for Englands øverste divisjon.

De neste ti årene kan betegnes som Leeds' storhetstid med blant annet to ligamesterskap (1968/69 og 1973/74). Mellom 1965 og 1974 ble Leeds aldri dårligere enn nummer fire i ligaen, og vant også FA-cupen (1972) og ligacupen (1968). I Europa vant de Messebycupen (forløperen til UEFA-cupen) i 1968 og 1971. I Revie-perioden kom Leeds på andreplass i ligaen ikke mindre enn fem ganger og tapte tre FA-cup-finaler, en finale i Cupvinnercupen og en Messebycup-finale. I Revies siste sesong som manager spilte laget de første 29 seriekampene uten å tape, og ble ofte kalt «Super Leeds» i denne perioden. (sitat slutt)

så tro ikke at Leeds skal vinne npower Championship i år, eller at vi overhodet har ein sjanse, vi er nettopp rykket opp fra engelsk 3 div. Og Grayson har ikke Russiske eller arabiske olje milliarder til rådighet. Leeds har rykte på seg at dei har de mest lojale supporterene i verden, det handler ikke bare å være lojal i medgang men også i motgang og da spessielt mot ein trener som har gjort det absolutt ingen annen manager har gjort i vår lange historie. Ã… ta Leeds opp i fra 3 høyeste til 2 høyeste divisjon. gji han 1 - 2 år till. "For Rom ble ikke byget på 1 dag!"

Fint innlegg! Velkommen  :)

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #184 på: November 01, 2010, 10:16:21 »
Man kan ikke sammenligne tiden med Revie, og tiden med Grayson. På den tiden så hadde spillere jobb ved siden av det med fotball. lønningene var små og man kunne gjøre suksess uten å ha noen som helst økonomi bak seg i klubben. Hadde Revie tatt over dagens Leeds lag. Ja da hadde det gått på trynet. Muligens kan vi heller sammenligne Revie perioden med den første tiden til O`Leary. O`Leary tok over en klubb med veldig mange unge spillere fra akademiet og trengte derfor ikke å kjøpe inn stort. Selv om han desverre hadde en styreformann som oppmuntret til nettopp dette.
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #185 på: November 01, 2010, 10:17:27 »
Jeg har behov for å sette opp dene tråden så det blir litt balanse i trådoversikten. Der heter det "Grayson out" og "når sarkes Grayson" etc. På tide å gi litt oppbacking til Simon synes jeg. Jeg er en av dem som hadde et relativt forsiktig tips til årets sesong, midt på treet sesong. Det holder stikk foreløpig og je tror ikke det er realisme å tro vi rykker rett opp i PL.

Penger, spillere, Bates etc. hr betydning angående dette. Varierende resultater har det vært og jeg føler meg direkte uvel med tanke på de stygge tapen vi har hatt, særlig på hjemmebane. Likevel føler jeg at Grayson gjør en anstendig jobb i forhold ti forutsetningene. For pokker folkens, støtt ham litt! Tenk på foregående sesongers elendighet i lavere divisjon enn dette!!

Jeg elsker Leeds United og det merter hver gang vi taper, akkurat som med mange av dere. Vi trenger kontinuitet på managerplssen skal dette bære frukter etterhvert. Jeg tror Simon kan bringe oss høyere etterhvert.

MOT!!!!!
Yeboahs vitne

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #186 på: November 01, 2010, 10:23:10 »
Enig i at vi trenger kontuinitet på managersiden. Men kun den dagen hvor vi er sikre på at manageren er den rette manager. Kan ikke gi en manager kontinuitet hvis han ikke har en plan over spillet og gang på gang driter seg ut rent taktisk

pale

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #187 på: November 01, 2010, 10:26:40 »
Man kan ikke sammenligne tiden med Revie, og tiden med Grayson. På den tiden så hadde spillere jobb ved siden av det med fotball. lønningene var små og man kunne gjøre suksess uten å ha noen som helst økonomi bak seg i klubben. Hadde Revie tatt over dagens Leeds lag. Ja da hadde det gått på trynet. Muligens kan vi heller sammenligne Revie perioden med den første tiden til O`Leary. O`Leary tok over en klubb med veldig mange unge spillere fra akademiet og trengte derfor ikke å kjøpe inn stort. Selv om han desverre hadde en styreformann som oppmuntret til nettopp dette.
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010

Ja, det stemmer jo det. Allan Clarke jobber jo deltid som dørvakt på diverse nattklubber, mens han smalt inn mål på dagtid. Norman Hunter jobbet vel som fengselsbetjent, da han hadde erfaring med straffemetoder fra fotballen.
Billy Bremner var sigarettester hos Philip Morris og Eddie Gray jobbet som flyvert i Scotland pacific airlines... ;)

Er det noen manager du noengang har vært fornøyd med Håkon? På Leeds altså, har sett du liker Ferguson.

Vi er nyopprykket og ligger midt på tabellen. Jeg hadde vært strålende fornøyd med det 1. august.
(selv om jeg også er frustrert over 4-6 og 0-4 på hjemmebane)

B_Ød

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #188 på: November 01, 2010, 10:38:51 »
Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010

Kan jeg ikke tenke meg.
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #189 på: November 01, 2010, 11:08:40 »
Man kan ikke sammenligne tiden med Revie, og tiden med Grayson. På den tiden så hadde spillere jobb ved siden av det med fotball. lønningene var små og man kunne gjøre suksess uten å ha noen som helst økonomi bak seg i klubben. Hadde Revie tatt over dagens Leeds lag. Ja da hadde det gått på trynet. Muligens kan vi heller sammenligne Revie perioden med den første tiden til O`Leary. O`Leary tok over en klubb med veldig mange unge spillere fra akademiet og trengte derfor ikke å kjøpe inn stort. Selv om han desverre hadde en styreformann som oppmuntret til nettopp dette.
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010

Ja, det stemmer jo det. Allan Clarke jobber jo deltid som dørvakt på diverse nattklubber, mens han smalt inn mål på dagtid. Norman Hunter jobbet vel som fengselsbetjent, da han hadde erfaring med straffemetoder fra fotballen.
Billy Bremner var sigarettester hos Philip Morris og Eddie Gray jobbet som flyvert i Scotland pacific airlines... ;)

Er det noen manager du noengang har vært fornøyd med Håkon? På Leeds altså, har sett du liker Ferguson.

Vi er nyopprykket og ligger midt på tabellen. Jeg hadde vært strålende fornøyd med det 1. august.
(selv om jeg også er frustrert over 4-6 og 0-4 på hjemmebane)

Veldig enig her, pale.  ;) 10000 negative og lite konstruktive innlegg som slakter både klubb, spillere og managere, fulle av usakligheter og smakløse forvrenginger av sannheten.  :o

Klart det blir underholdning av sånt!  :D

Jeg for min del er fortsatt fornøyd med en plass midt på treet! Fakta er at vi nå er vi 2 poeng fra kvallik-plass og at klubben møter tøffere motstand denne sesongen. Det er langt fra en katastrofe å rykke opp som nest beste lag og spise kirsebær med de nest største i løpet av mindre enn to års karriere som manager.

Vi Leedssupportere er noen utakknemlige idioter som tror at vårt Leeds United vil blir giganter i England igjen like raskt som om vi jukset oss til seier etter seier et digitalt fotballspill.  :o

Tålmodighet er nok nøkkelen her!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #190 på: November 01, 2010, 11:20:20 »
Enig i at vi trenger kontuinitet på managersiden. Men kun den dagen hvor vi er sikre på at manageren er den rette manager. Kan ikke gi en manager kontinuitet hvis han ikke har en plan over spillet og gang på gang driter seg ut rent taktisk

Taktisk sett har Grayson vært meget klok:
1- Han er den første manageren på mange år som kan bytte inn en spiller som virkelig kan påvirke utfallet av kampene til å blir positive for vår del.
2- Grayson har et mannskap som mestrer flere formasjoner. Dette har ikke vært tilfelle de siste årene.
3- Grayson har ikke vært redd for å bytte ut spillere som ikke har prestert. Jfr Kaptein Frazer Richardson siste halvåret av hans kontrakt.
4- Grayson har endret profilen i laget til å være avhengig av en svært så ustabil Beckford, det siste halvåret i fjor, til et lag som har mange spillere som kan skåre, ta tak og endre kampbildet.
5- I tillegg har han nå samlet, uten å bruke uforskammet mye penger, en bred stall med god kompetanse fra dette nivået og med flere, unge og talentfulle spillere.
6- Rundt seg har han samlet en bra stab med trenere, inklusiv Glynn Snodin med god kompetanse fra PL.
7- Jeg regner med at det er en bekymring fra Grayson som har ført til at begge akademilederne denne uken måtte gå. (Spekulasjon)

Up-up-up-up! Up we go!
When we win promotion........  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Joe Jordan

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #191 på: November 01, 2010, 12:05:02 »
Jeg er ikke tilhenger av hyppige managerskifter, men jeg er veldig usikker på om SG er riktig mann til å ta oss til PL og etablere oss der. VELDIG usikker.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

bwirum

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #192 på: November 01, 2010, 13:15:25 »
Jeg vil så utrolig gjerne tro på at Larry kan vokse med oppgaven og være rette mannen til å bringe oss opp mot toppen av PL. Trua mi har gått litt opp og ned det siste året nå, men jeg sitter fremdeles, helt innerst, med en innbakt liten tro på at Simon Grayson kan bli vår Alex Ferguson.

En mann som kan sørge for mange års kontinuitet i rekkene, som kan bringe akademiet på bane igjen, som kan sørge for at klubben i våre hjerter kommer tilbake til det nivået vi alle vet det hører hjemme. Vi skal være i topp 6 i Premier League år etter år etter år, og ta medalje og CL-plasser, om ikke hvert år, så ikke så langt unna. Og ta PL-gull litt oftere enn hvert 20. år.

Jeg tror fremdeles.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Sydhagen

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #193 på: November 01, 2010, 13:17:17 »
Jeg vil så utrolig gjerne tro på at Larry kan vokse med oppgaven og være rette mannen til å bringe oss opp mot toppen av PL. Trua mi har gått litt opp og ned det siste året nå, men jeg sitter fremdeles, helt innerst, med en innbakt liten tro på at Simon Grayson kan bli vår Alex Ferguson.

En mann som kan sørge for mange års kontinuitet i rekkene, som kan bringe akademiet på bane igjen, som kan sørge for at klubben i våre hjerter kommer tilbake til det nivået vi alle vet det hører hjemme. Vi skal være i topp 6 i Premier League år etter år etter år, og ta medalje og CL-plasser, om ikke hvert år, så ikke så langt unna. Og ta PL-gull litt oftere enn hvert 20. år.

Jeg tror fremdeles.

Er denne følelsen jeg også sitter med...håper i det lengste at Grayson er vår nye legendariske manager.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

nord

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #194 på: November 01, 2010, 13:34:23 »
Grayson har oplevet succes og også de værste mareridt med Leeds United!
Jeg tror at vi har lært en masse og har fundet udaf at det vil gå op og ned også fremover. Lad os glæde os over hver enkelt sejr og satse på at "ikke" rykke ned og håpe på "play offs"
 

J-R

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #195 på: November 01, 2010, 14:42:13 »
Han skal ta oss til PL! Ferdig prata ;D ;D

Bites Yer Legs

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #196 på: November 01, 2010, 14:43:03 »
Når det gjelder det taktiske, er Grayson litt "Reviesk" i måten han stiller opp lagene på, da han er åpen for å tilpasse motstanderlaget og endre formasjon fra kamp til kamp. Dette er i såfall en uttalt filosofi fra trenerteamet, Howson nevnte også dette i "hat-trick"-intervjuet på lørdag.

Effekten av denne filosofien er det vel mange meninger om, jeg er isåfall sjeleglad over at han endret formasjon så fundamentalt fra mandag til lørdag forrige uke 8)
KEEP FIGHTING!!

Promotion 2010

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #197 på: November 01, 2010, 15:10:48 »
TIL TOPIC (og kanskje litt selvmotsigende for min del, men....likevel...):

Coventry City wide man Gary McSheffrey has said that Leeds United, who travel to the Ricoh Arena on Saturday could have signed him.

Speaking to the CT, McSheffrey, who notched his fourth goal of the season on Saturday said: "They had first dabs on me to stay there. "Michael Doyle played 55 games for them last year and I think the first two signings they should have made in the summer were me and Doyler.
"But Simon Grayson and his staff didn't want me - it's as simple as that.

"I haven't spoken to him since I left, which I find a bit disappointing on a man-to-man basis. "You expect better man management really, a bit more respect, but that's all in the past now and there are no sour grapes.

http://www.coventrycity-mad.co.uk/news/tmnw/leeds_could_have_had_me__mcsheffrey_574583/index.shtml

Ja-ja... Man kan ikke like alle!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #198 på: November 01, 2010, 15:14:24 »
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010

Ja, et usselt opprykk, liksom. Det er ikke godt nok. Her bør vi bare se til suksesshistorien Rosenborg og den umiddelbare suksessen de fikk av å sparke Ola By fordi han ikke vant tippeligaen med nok stil.  ;D
- Leif Olav

berlin

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #199 på: November 01, 2010, 16:13:14 »
Jeg skal ikke påstå at Grayson fikk oss ut av League 1 med stil, men vi rykket opp, og så sant Grayson ikke fører oss direkte tilbake til 3.divisjon, er jeg evig takknemlig. Vel, evig takknemlig er kanskje å ta hardt i, men takknemlig i det minste.

For det er hevet over enhver tvil at å sparke seg ut av den ligaen, det er ikke lett.

Jeg hadde forventet, større ambisjoner på overgangsmarkedet før denne sesongen, og stiller meg undrende til en policy som lukter kvantitet på bekostning av kvalitet. Hva/hvem som ligger bak dette skal jeg ikke formulere en hypotese om. Jeg vet ikke.

Men jeg har altså ikke glemt at vi hadde 3 frustrerende sesonger i League 1, og jeg mener fortsatt, som for ett år siden, at vi ikke hadde sjanse til å tiltrekke oss spillere av god kvaliltet så lenge det ikke var opplest og vedtatt at vi ville rykke opp åkke som "fra dypet".

Som jarle, etterlyser jeg nå når vi er på nivå 2, en visst snev av satsing/ambisjoner. Det er himmelvid forskjell mellom risikosporten som ble bedrevet under Ridsdale, og til en viss satsing. Det er jo mindre klubber enn Leeds i divisjon 2 som satser noe mer/annerledes enn oss. Eller mener folket at vi er så under lupen til myndigheter, at vi ikke kan bruke penger som ikke er på bok?
For på dette nivået er vi en attraktiv klubb, hvis klubben viser at den har littegrann ambisjoner.

Som andre, gidder jeg ikke å bruke mer energi på Bates, men jeg ser frem til et eierskifte, jeg er tross alt bare ungfolen ift Bates, så jeg vil nok få oppleve et Batesfritt Leeds engang.  8)

Tilbake til noe av poenget:
Hvordan gjør "mini-storklubbene" Charlton og Southampton det i sin andre sesong 2 i League 1?
Ikke veldig bra, faktisk heller dårligere enn i fjor, foreløpig. Det er defintivt ikke lett når alle puttelagene strutter av adrenalin når de møter "de store", og de lagene er ikke til å spøke med, jeg kan bare vise til cupkamper mellom lag fra PL/nPc mot lag fra League 1 (og lavere).

Norwich var både heldige og dyktige, som kom seg ut på første forsøk.

Altså, Grayson tok oss ut av League 1. Status nå er 20 poeng, og i fjor var 48 poeng nok til å beholde plassen i divisjonen. Siden sesongen 2001/02 er det Leicester som er det laget som rykket ned med flest poeng. De hadde 52 poeng i 2007/08 og ble nr 22.

La oss anta at denne sesongen krever ekstra mange poeng for å være sikret å beholde plassen,
som meget vel kan komme til å stemme, for det er ikke bare Leeds som har hatt en "topsy-turvy" sesong, det gjelder jo fanden meg omtrent alle lag.

Konklusjon: Vi ligger godt an til å sikre plassen. La Grayson få arbeidsro til vi evt. faktisk ligger på nedrykksplass, og ikke evner å komme oss vekk derfra. Det tror jeg ikke vil skje.

Men Grayson Out tråden vil få mer brensel med tap for Coventry, og ikke minst ved nok et hjemmetap mot Hull. Jeg tror nemlig IKKE at vi er blitt konsistente, og kan ikke se at det skjer med det første.

Legg ellers merke til vår anti-uavgjort statistikk: 6(V) - 2(U) - 6(T).
Disse ydmykende hjemmetapene våre håper jeg det blir slutt på, men at vi faktisk vinner kamper i stedet for uavgjort, liker jeg. Så får vi heller akseptere noen klare nederlag av og til, helst på bortebane, så stoltheten min/vår ikke blir fullstendig knekt. Hull har forresten også 6 tap, men bare 14 poeng, og innehar en nice 20.plass.


« Siste redigering: November 01, 2010, 16:19:37 av berlin »

SirOlsen

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #200 på: November 01, 2010, 16:29:16 »
Bli Grayson! Jeg tror han er mannen som fører oss til suksess igjen!
-SirOlsen-

Tarald72

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #201 på: November 01, 2010, 16:30:46 »
Jeg er langt på vei enig her, vi ligger godt an til å berge plassen i alle fall nå, så SG fortjener i alle fall arbeidsro......etter min mening er det ikke behov for å rope noe varsko ennå, men å diskutere hva som kan være feil det er greit.....jeg syns Simon Grayson skal få holde på, siden - som det er sagt her - vi ligger så godt an........det hadde vært noe helt annet hvis laget var i en krisesituasjon......
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Tarald72

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #202 på: November 01, 2010, 17:04:02 »
Når det gjelder det taktiske, er Grayson litt "Reviesk" i måten han stiller opp lagene på, da han er åpen for å tilpasse motstanderlaget og endre formasjon fra kamp til kamp. Dette er i såfall en uttalt filosofi fra trenerteamet, Howson nevnte også dette i "hat-trick"-intervjuet på lørdag.

Effekten av denne filosofien er det vel mange meninger om, jeg er isåfall sjeleglad over at han endret formasjon så fundamentalt fra mandag til lørdag forrige uke 8)

Jeg har skrevet det under en annen tråd (minst en annen) at jeg tror SG har noe på gang, og at jeg ikke er Simon Grayson, det er det heldigvis bare han som er, jeg tror han har en plan, og denne snuopperasjonen denne uka vitner om stort potensiale hos gutten!

Jeg er for øvrig veldig glad for at noen startet denne tråden, ble litt lei av å skrive under "Grayson OUT!" hele tiden, og håper det blir litt annet å diskutere her......  ;D
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

newsome

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #203 på: November 01, 2010, 21:46:18 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-O39Brien-can-lead.6607309.jp

Bates og Grayson har fortalt oss hvor langt vi er kommet og hvor fantastisk det står til med Leeds United.

Så slår Grayson seg på brystet og forteller hvilken fantastisk signing han har gjort med O´ Brian! Han har lederskap og skal styre oss gjennom krisen.
Typisk Grayson og lire av seg en masse svada etter En kamp!

O`Brian er en avdanket middelmådig spiller som ikke er i nærheten av førstelaget til en av P.L. dårligste lag!Er dette et bevis på hvor langt Leeds United er kommet.TRAGISK!!!!!
Like middelmådig er Grayson som manager.Talentløs,veldig middels omtrent slik han var som spiller.

Få bort denne mannen fort ellers går det mot en sesong der vi kjemper for å unngå nedrykk!!!!!!!!

lojosang

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #204 på: November 01, 2010, 22:16:02 »
lire av seg en masse svada etter En kamp!

Er det ikke sånn vi er vi forumister også da?  ;D
- Leif Olav

Tarald72

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #205 på: November 01, 2010, 22:25:39 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-O39Brien-can-lead.6607309.jp

Bates og Grayson har fortalt oss hvor langt vi er kommet og hvor fantastisk det står til med Leeds United.

Så slår Grayson seg på brystet og forteller hvilken fantastisk signing han har gjort med O´ Brian! Han har lederskap og skal styre oss gjennom krisen.
Typisk Grayson og lire av seg en masse svada etter En kamp!

O`Brian er en avdanket middelmådig spiller som ikke er i nærheten av førstelaget til en av P.L. dårligste lag!Er dette et bevis på hvor langt Leeds United er kommet.TRAGISK!!!!!


Høres ut som du vet hva du snakker om......den nye manageren til Leeds, uten tvil  ;D
Like middelmådig er Grayson som manager.Talentløs,veldig middels omtrent slik han var som spiller.

Få bort denne mannen fort ellers går det mot en sesong der vi kjemper for å unngå nedrykk!!!!!!!!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Tarald72

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #206 på: November 01, 2010, 22:30:52 »
Ups, glemte visst å få med at denne mannen høres ut som han vet hva han snakker om, og at han er et godt emne til manager-jobben hvis den blir ledig  ;D
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Jon R

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #207 på: November 01, 2010, 23:29:13 »
Man kan ikke sammenligne tiden med Revie, og tiden med Grayson. På den tiden så hadde spillere jobb ved siden av det med fotball. lønningene var små og man kunne gjøre suksess uten å ha noen som helst økonomi bak seg i klubben. Hadde Revie tatt over dagens Leeds lag. Ja da hadde det gått på trynet. Muligens kan vi heller sammenligne Revie perioden med den første tiden til O`Leary. O`Leary tok over en klubb med veldig mange unge spillere fra akademiet og trengte derfor ikke å kjøpe inn stort. Selv om han desverre hadde en styreformann som oppmuntret til nettopp dette.
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010

Ja, det stemmer jo det. Allan Clarke jobber jo deltid som dørvakt på diverse nattklubber, mens han smalt inn mål på dagtid. Norman Hunter jobbet vel som fengselsbetjent, da han hadde erfaring med straffemetoder fra fotballen.
Billy Bremner var sigarettester hos Philip Morris og Eddie Gray jobbet som flyvert i Scotland pacific airlines... ;)

Er det noen manager du noengang har vært fornøyd med Håkon? På Leeds altså, har sett du liker Ferguson.

Vi er nyopprykket og ligger midt på tabellen. Jeg hadde vært strålende fornøyd med det 1. august.
(selv om jeg også er frustrert over 4-6 og 0-4 på hjemmebane)

Veldig enig her, pale.  ;) 10000 negative og lite konstruktive innlegg som slakter både klubb, spillere og managere, fulle av usakligheter og smakløse forvrenginger av sannheten.  :o

Klart det blir underholdning av sånt!  :D

Jeg for min del er fortsatt fornøyd med en plass midt på treet! Fakta er at vi nå er vi 2 poeng fra kvallik-plass og at klubben møter tøffere motstand denne sesongen. Det er langt fra en katastrofe å rykke opp som nest beste lag og spise kirsebær med de nest største i løpet av mindre enn to års karriere som manager.

Vi Leedssupportere er noen utakknemlige idioter som tror at vårt Leeds United vil blir giganter i England igjen like raskt som om vi jukset oss til seier etter seier et digitalt fotballspill.  :o

Tålmodighet er nok nøkkelen her!

"Tålmodighet" sier den kanskje største værhanen av oss alle her på forumet. Inn i skammekroken med deg!  ;D
Jon R.

trondt

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #208 på: November 02, 2010, 07:46:48 »
Man kan ikke sammenligne tiden med Revie, og tiden med Grayson. På den tiden så hadde spillere jobb ved siden av det med fotball. lønningene var små og man kunne gjøre suksess uten å ha noen som helst økonomi bak seg i klubben. Hadde Revie tatt over dagens Leeds lag. Ja da hadde det gått på trynet. Muligens kan vi heller sammenligne Revie perioden med den første tiden til O`Leary. O`Leary tok over en klubb med veldig mange unge spillere fra akademiet og trengte derfor ikke å kjøpe inn stort. Selv om han desverre hadde en styreformann som oppmuntret til nettopp dette.
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010
Kanskje du skulle holde deg til noe du har greie på ? Fotografering f.eks. ? Hvilke av Revie's spillere hadde jobb ved siden av fotballen ? At ENHVER annen klubb hadde gitt mangeren sparken med etter det SG har oppnådd i 2010 er det rene vås.

DenHviteYeboah

Sv: Grayson er helt konge/Grayson må ut
« Svar #209 på: November 02, 2010, 08:15:59 »
Man kan ikke sammenligne tiden med Revie, og tiden med Grayson. På den tiden så hadde spillere jobb ved siden av det med fotball. lønningene var små og man kunne gjøre suksess uten å ha noen som helst økonomi bak seg i klubben. Hadde Revie tatt over dagens Leeds lag. Ja da hadde det gått på trynet. Muligens kan vi heller sammenligne Revie perioden med den første tiden til O`Leary. O`Leary tok over en klubb med veldig mange unge spillere fra akademiet og trengte derfor ikke å kjøpe inn stort. Selv om han desverre hadde en styreformann som oppmuntret til nettopp dette.
Skal vi dømme Grayson. Ja da kan vi se på hva som har skjedd i klubben etter nyttår. Rett og slett en skandale sportslig sett. Enhver annen klubb hadde gitt manageren sin sparken med de resultatene som Grayson har prestert i 2010
Kanskje du skulle holde deg til noe du har greie på ? Fotografering f.eks. ? Hvilke av Revie's spillere hadde jobb ved siden av fotballen ? At ENHVER annen klubb hadde gitt mangeren sparken med etter det SG har oppnådd i 2010 er det rene vås.
Ikke enhver klubb, men en tilsvarende klubb av vår størrelse hadde GARANTERT gjort det!
Men nå er det jo slik at flere er jo fornøyd med å ha 3-4 lag bak seg på tabellen,det er målsettingen liksom.. >:( så da får vi vel bare være såre fornøyd davel...