Main Menu

VM TIPPING!

Started by newsome, June 09, 2010, 22:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

England fremstår som like patetisk som Frankrike. Null kreativitet, null guts og null vilje. Virker rett og slett ut som de er på ferie; Algerie kunne med litt mer selvtillit fremme på banen stukket av med seieren, slik USA hadde fortjent det.

England er nok en gang vanvittig overvurdert. Blir ENORMT overrasket om spillet blir særlig bedre, selv om jeg fortsatt tror de går videre fra gruppa; de er rett og slett vanvittig heldig i å ha havnet i en såpass enkel gruppe (på papiret).
Marching on together!

Per-Stian

Dette var kanskje den dårlegaste kampen så langt i VM! England var frykteleg tamme og laget hang ikkje saman i det heile! Konstellasjonen Lampard/Gerrard fungerer ikkje - dette må sjølv Capello sjå. Og Rooney? Han var i heilt andre tankar. Det same kan seiast om Terry.

Lord-Meta

Etter Booneys fantastiske kamp, klarer han å si dette til et av kameraene etter kamp: http://www.youtube.com/watch?v=cINRczqgju0

oppgitt

auren

Quote from: Rudi G. on June 18, 2010, 22:59:07
Uttalelsene til gerrard etter kampen viser jo bare at England ikke henger med i det hele tatt!! Selvbildet er jo som det var på 40-tallet da de mente de var for god til å delta i VM!

England = Brann. Like naivistiske fans foran hver sesong / mesterskap. Og de skuffer som regel alltid. Og det hviler alltid et sinnsykt forventningspress på dem.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Quote from: Lord-Meta on June 19, 2010, 00:05:44
Etter Booneys fantastiske kamp, klarer han å si dette til et av kameraene etter kamp: http://www.youtube.com/watch?v=cINRczqgju0

oppgitt

Håpløst av Rooney!
Kanskje han kunne prøvd å gi desse lojale supporterene, som har reist rundt halve jorda for å følge desse overbetalte nissene, noko å juble for istedenfor å kritisere dei.
COME ON LEEDS !!

Tom S

Quote from: Per-Stian on June 18, 2010, 23:50:50
Dette var kanskje den dårlegaste kampen så langt i VM! England var frykteleg tamme og laget hang ikkje saman i det heile! Konstellasjonen Lampard/Gerrard fungerer ikkje - dette må sjølv Capello sjå. Og Rooney? Han var i heilt andre tankar. Det same kan seiast om Terry.

Det ser ut som engelske fotballspillere ligger langt bak andre nasjoner, t.o.m. Algerie, når det gjelder teknikk. Sliter med mottak og enkle pasninger, og når dette vert toppet med lite fart på kula og ingen bevegelse, ja da...

Har i alle år fulgt med England, og vil nok fortsette med det, men akkurat no håper eg dei ryker ut i gruppespillet for desse gutta fortener ikkje å dra over seg ei landslagsdrakt!
COME ON LEEDS !!

Giske

Quote from: Tom S on June 19, 2010, 09:04:49
Quote from: Lord-Meta on June 19, 2010, 00:05:44

oppgitt

Håpløst av Rooney!
Kanskje han kunne prøvd å gi desse lojale supporterene, som har reist rundt halve jorda for å følge desse overbetalte nissene, noko å juble for istedenfor å kritisere dei.

Omtrent ordrett det jeg skrev til en kompis på msn igår kveld.. 11 spillere som er "full of themselves", som ikke makter å prestere ilag. Nekter å tro at dette er taktikken til Capello, selv om han har ansvaret for fadesen.

Har aldri klart å holde skikkelig med England i VM/EM (utenom når Batty var på laget), jeg har heller holdt med Irland og Skottland når de har vært med..

euphor9

Blir ikke noe bra med Lampard og Gerrard samtidig på banen.   Men er enig med flere andre her om at England gjerne må ryke ut.  De to kampene de har spilt i VM er elendig hvertfall.

Og hvorfor ikke starte med Defoe på topp?   Viss Rooney er så uinspirert som han har vært til nå.

Tom S

Dersom England absolutt skal spille med Lampard og Gerrard samtidig bør Capello muligens vurdere 4-5-1 for å få utnyttet desse spillerene på det de kan best.
Og for meg er det underlig at ein spiller som Joe Cole ikkje får meir spilletid, gjerne frå start. Han er muligens den beste fotballspilleren England har.
Rooney kan sendes heim med første fly, makan til svak innsats og arroganse!
Carragher fekk heldigvis gult nummer 2, så han slipper vi å sjå i den viktige kampen mot Slovenia.

James
Johnson - Dawson - Terry - A Cole
Lennon - Lampard - Carrick - Gerrard - J Cole
Defoe (Crouch)

eller tør Capello ofre Lampard

James
Johnson - Dawson - Terry - A Cole
Lennon - Gerrard - Carrick - J Cole
Defoe - Crouch
COME ON LEEDS !!

Lord-Meta

fullstendig enig med deg der. Nøyaktig det laget jeg sitter å venter på. Ser også gjerne at capello viser litt baller her å benker et par av de så kalte "stjernene". Spille i VM for nasjonen din skal være noe av det desidert største man kan gjøre som fotball spiller, og her løper "stjerner" for england rundt å gir en god faen i alt. 

Har fortsatt troen på at england kommer seg videre, men da må det forandringer til. Tror og håper at capello har sett lyset etter fadesen i går og at han har en Plan B, som forhåpentligvis er mye bedre enn Plan A

Hallgeir *

Quote from: auren on June 19, 2010, 05:47:25
Uttalelsene til gerrard etter kampen viser jo bare at England ikke henger med i det hele tatt!! Selvbildet er jo som det var på 40-tallet da de mente de var for god til å delta i VM!

England = Brann. Like naivistiske fans foran hver sesong / mesterskap. Og de skuffer som regel alltid. Og det hviler alltid et sinnsykt forventningspress på dem.

auren

England=Brann... Kunne ikke sagt det bedre selv. Eplekjekke gutter som hauses opp mest mulig før store mesterskap / seriestart.
Super Leeds since 1968

Per-Stian

Quote from: hallghel on June 19, 2010, 14:54:20
Quote from: auren on June 19, 2010, 05:47:25

auren

England=Brann... Kunne ikke sagt det bedre selv. Eplekjekke gutter som hauses opp mest mulig før store mesterskap / seriestart.

Den store skilnaden mellom England og Brann er kvaliteten på enkeltspelarane. Terry, Cole, Carragher, Lampard, Gerrard, Rooney med fleire har vist at dei held verdsklasse, sidan eg reknar Champions League og Premiership som verdas beste turnering og serie, tidlegare. Men saman fungerer dei slett ikkje.

p0ndus

Sitat fra: hallghel på I dag kl. 14:54:20
Sitat fra: auren på I dag kl. 05:47:25
Sitat fra: Rudi G. på Juni 18, 2010, 22:59:07

auren

Den store skilnaden mellom England og Brann er kvaliteten på enkeltspelarane. Terry, Cole, Carragher, Lampard, Gerrard, Rooney med fleire har vist at dei held verdsklasse, sidan eg reknar Champions League og Premiership som verdas beste turnering og serie, tidlegare. Men saman fungerer dei slett ikkje.

Du verden! har alltid lurt på hva som er forskjellen mellom England og Brann, godt og få svaret nå, så har man et spørsmål mindre og undre seg over? 8)

Tom S

Kamerun vs Danmark
1-2

Nokon som sa at fotball er kjedelig?
Dette var moro, grattis Danmark!
COME ON LEEDS !!

p0ndus

Underholdende match8 (det jeg så av den) , hyggelig om våre skandinaviske  brødre skulle gå videre. ;D ;D

Hallgeir *

Som nordiske naboer håper jeg at Danmark følger Nederland videre fra denne gruppen. God, underholdende fotball i kveld. Drillo er sannsynligvis rimelig frustrert over alle feil som gjøres.  ;)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: hallghel on June 19, 2010, 22:42:40
Drillo er sannsynligvis rimelig frustrert over alle feil som gjøres.  ;)

Neinei. Med tanke på den kommende EM-kvaliken mot bl.a. Danmark koser han seg nok med dén :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Quote from: Asbjørn on June 19, 2010, 23:06:47
Quote from: hallghel on June 19, 2010, 22:42:40
Drillo er sannsynligvis rimelig frustrert over alle feil som gjøres.  ;)

Neinei. Med tanke på den kommende EM-kvaliken mot bl.a. Danmark koser han seg nok med dén :)

Hehe.. Du har kanskje et poeng der..  :D
Super Leeds since 1968

auren

VMs største sensasjon er et faktum: New Zealand - Italia 1-1!  ;D

GO Kiwis!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fjellhaugen

Quote from: auren on June 20, 2010, 17:53:32
VMs største sensasjon er et faktum: New Zealand - Italia 1-1!  ;D

GO Kiwis!

auren

HELT sinnsykt.
seier mot paraguay nå i siste så er de videre ;D ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Dennis

Latterlig oppførsel av Kaka! Samtidig står Dunga - en av mine helter fra Vm '94 - og protesterer og hopper på siden som en sinna veps etter en klokkeklare takling på Robinho og korrekt rødt kort etter idiotisk oppførsel av egne spillere.

Det skal sies at Keita gjerne - i likhet med grekeren fra Nigera-kampen - burde hatt gult for usportslig oppførsel.

Og tre minutter tillegg?? Hvorfor ikke ti?
Marching on together!

Dennis

Quote from: Tom S on June 19, 2010, 22:31:09
Kamerun vs Danmark
1-2

Nokon som sa at fotball er kjedelig?
Dette var moro, grattis Danmark!

Denne kampen var utrolig underholdende! Det måtte elendig forsvarsspill til, men det var like fullt utrolig spennende!

Lurer derimot på om den norske fotballen er like steinaldersk for danskene, nå som de spiller på samme måte selv; mot Nederland mer enn Kamerun (hvor de etterhvert måtte frem).  :D
Marching on together!

Hallgeir *

Quote from: Mr Kaizer on June 20, 2010, 22:20:33
Latterlig oppførsel av Kaka! Samtidig står Dunga - en av mine helter fra Vm '94 - og protesterer og hopper på siden som en sinna veps etter en klokkeklare takling på Robinho og korrekt rødt kort etter idiotisk oppførsel av egne spillere.

Det skal sies at Keita gjerne - i likhet med grekeren fra Nigera-kampen - burde hatt gult for usportslig oppførsel.

10 minutter mot Brasil? Kan ikke tenke meg at sånt skjer!
Super Leeds since 1968

Dennis

Quote from: hallghel on June 20, 2010, 22:27:46
Quote from: Mr Kaizer on June 20, 2010, 22:20:33

10 minutter mot Brasil? Kan ikke tenke meg at sånt skjer!

Selvsagt ikke!

Liker Brasil jeg, men denne seieren hadde en liten bismak (vel ikke så mye, ettersom jeg liker god fotball, ikke spesielle lag nå som Norge ikke er med).

Virket som trener Dunga og spillerne selv har en aldri så liten holier than thou-holdning mot motstanderne. Trist å se spillere på Kakas nivå synke så lavt.
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on June 20, 2010, 22:34:16
Trist å se spillere på Kakas nivå synke så lavt.
...han hadde en liten albue, men den var jammen ikke spesielt hard. (jeg kan tenke meg de hadde hatt en del knuffing i de foregående 86 minuttene). Men selvfølgelig, på 'hans nivå' er slikt daglig kost og skal takles...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on June 20, 2010, 22:37:20
Quote from: Mr Kaizer on June 20, 2010, 22:34:16
Trist å se spillere på Kakas nivå synke så lavt.
...han hadde en liten albue, men den var jammen ikke spesielt hard. (jeg kan tenke meg de hadde hatt en del knuffing i de foregående 86 minuttene). Men selvfølgelig, på 'hans nivå' er slikt daglig kost og skal takles...

Han flyr først og dytter på motstanderne på 3-1, så spenner han albuen mot en spiller som kommer løpene og setter den i brystet på han. Ettersom spilleren tar seg til ansikter (filmer) var det ikke hardt nei, men like fullt et soleklart gult nr to og dermed rødt kort.

Som sagt burde dommerne ha bjeller nok til å gi gult til filmere som ivorianeren og grekeren,  i tillegg, men det er altfor mye å be om...
Marching on together!

Dennis

Tar det tilbake; Kaka setter ikke albuen i spilleren, han bare løfter armen for å beskytte seg.

Sorry, Kaka  ;)
Marching on together!

Tom S

Latterlig rødt kort til Kaka.
COME ON LEEDS !!

berlin

Quote from: Mr Kaizer on June 20, 2010, 23:00:05
Tar det tilbake; Kaka setter ikke albuen i spilleren, han bare løfter armen for å beskytte seg.

Sorry, Kaka  ;)

Ja, det er riktig. Stygg filming av han fra elfenbenskysten.

Sydhagen

Misliker Brasil....får Man U assosiasjoner....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."