Main Menu

VM TIPPING!

Started by newsome, June 09, 2010, 22:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Masinga

Kampen mellom Brasil og Elfenbenskysten var av det underholdende slaget. Det har det ikke vært mange av i dette VM.

Hittil har dommerne imponert meg mest, men denne kampen var et tilbakeslag for dommerstanden. Hva er det med Frankrike? Ikke bare spiller de dårlig fotball og bråker og streiker utenfor banen, men dommerne synker også ned til et lavmål. Seieren til Brasil er med en bismak, mye takket være en dommer som ikke ser minst to handser på Fabiano. På stillingen 2-0 utartet det seg på banen. Det tok sikkert et kvarter før Alsaker og Semb oppdaget det samme. Elfenbenskysten ble sure og grinete og hadde en rekke etterslenger og stygge taklinger, som dommeren også burde reagert hardere på. Men hva kunne han gjøre, som allerede var ute og kjøre etter tabben ved 2-0? Sende ut spillere fra ELF? Det hele ble parodisk. Til slutt endte det med at Kakà ble utvist. Ikke noe å si på selve utvisningen, men dommeren hadde lite kontroll i forkant. Kanskje burde Kakà vært såpass til psykolog at han skjønte at ELF`s spillere var grinete. Enda mer på stillingen 3-0 da Kakà serverte ballen på et sølvfat til kompisen Elano. Så ble Elano stemplet og båret av banen, Bastos ble stygt stemplet osv. Men Kakà, etter en kjempekamp, burde holdt seg unna. Men fotball er psykologi. Det er lett å være etterpåklok.
Masinga, medl.nr. 1250

Asbjørn

Quote from: Tom S on June 20, 2010, 23:00:39
Latterlig rødt kort til Kaka.

Faktisk kan Brasil/Kaka tjene på denne utvisningen! Han må stå over en relativt ubetydelig kamp mot Portugal, bare 1. eller 2.plassen (og hvem de møter i 8.-delsfinalen) er på frågan. I tillegg får han/de nullet ut hans første gule kort, slik at han ved neste gule slipper å stå over påfølgende 'cupkamp' i VM.

...for 'skuespilleren' til ivorianerne derimot kan dette bli skjebnesvangert, det er et svekket Brasil som nå møter Portugal. Så dette rødkortet kan være skjebnesvangert for dem...   ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Dommerne fortsetter i den elendige stilen. I dag var det Chile som klarte å skuespille seg til direkte rødt kort til Behrami på Sveits. Idiotisk utvisning.

Synes det er rart at ikke flere reagerer på Fabianos to hands i går - Brasil regelrett jukser seg videre i mesterskapet og dette er langt i vei samme jukset som Henry og Frankrike bedrev med i kvaliken mot Irland. Forkastelig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Da har jeg 'predicta' litt...

Faktisk kommer England langt (semi), mest pga hvem de møter. De tar Serbia i åttendedels, og Uruguay i kvart'n.

Argentina, storspillet hittil til tross, ryker mot Tyskland i kvart'n. Så i semien møtes England-Brasil og Tyskland-Spania.

Da sier det seg selv at Brasil blir den ene finalisten, mens det er ganske usikkert hvem de skal opp imot...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Et "dristig" tips mht England. Det de har vist de to første kampene, skremmer vel ingen. Det måtte da være det at de har vært skremmende dårlige.  ::)
De trenger sårt en "lasarus" fortere enn fy! Det har jeg forøvrig ingen tro på...  :P
Super Leeds since 1968

newsome

Quote from: Asbjørn on June 21, 2010, 09:46:06
Quote from: Tom S on June 20, 2010, 23:00:39
Latterlig rødt kort til Kaka.

Faktisk kan Brasil/Kaka tjene på denne utvisningen! Han må stå over en relativt ubetydelig kamp mot Portugal, bare 1. eller 2.plassen (og hvem de møter i 8.-delsfinalen) er på frågan. I tillegg får han/de nullet ut hans første gule kort, slik at han ved neste gule slipper å stå over påfølgende 'cupkamp' i VM.

...for 'skuespilleren' til ivorianerne derimot kan dette bli skjebnesvangert, det er et svekket Brasil som nå møter Portugal. Så dette rødkortet kan være skjebnesvangert for dem...   ::)

http://www.nrksport.no/fotball/vm/1.7177689

Så har Blatter og gjengen hatt fest og funnet på noe nytt!
Nå kan en få to gule i selve cupspillet og allikevel få spille finale. ja,ja....

B-m

Handler denne tråden om vm-tipping? Dommeren i kampen Sør afrika-frankrike  er kortglad, så har tippet på gule kort i morgen. Dette er en form for tipping som er veldig spennende. Tror og håper det kan bli mange kort i kampen, og da spesielt fra Sør-Afrika sin side. Frankrike er crap ja, men de skal være bedre enn Sør Afrika, og jeg tror Sør-Afrika må spille tøft om de skal ha en sjans i denne - og dette vet dem. Derfor satser jeg bare på Sør-Afrikanske spillere, de har i tillegg høyere odds enn de fleste franske spillere.

Dommeren i morgen er Oscar RUIZ fra Colombia. Ofte har sør-amerikanske//italienske/spanske dommere et noe mer generøst kort-bruk. I la liga er det ikke helt uvanlig at det deles ut 7-10 gule kort  per kamp, og ofte 1-2 røde. Personlig synes jeg det er festlig og gir større underholdning i kampene. RUIZ snitter med 5.20 gule kort og hele 0,45 røde per kamp. Delte ut 4 gule og 1 rødt i kampen mellom Hellas og Nigeria.

Khumalo gult eller rødt 5.00 - 125 kr Unibet
Midtstopper for Sør-Afrika, på unge 23 år. 7 gule på 27 kamper i afrikansk liga sist sesong som egentlig tilsvarer 3.70 i odds. Da er 5.00 bra betalt. Viktigheten i kampen sier sitt, og tror forsvaret til Sør-Afrika må spille knall-tøft og frustrere Franskmennene mest mulig.

Mokoena gult eller rødt 4.50 125 kr Unibet
Sør-Afrikas "Radebe" i dagens lag. og den desidert beste spilleren dem har. 7 gule på 21 kamper i PL, det tilsvarer 3.00 i odds. Igjen 4.50 er høyt med tanke på han møter Henry, Ribery, Malouda, Govou - alle som har stor fart. Mokoena vil nok sette seg i respekt tidlig i kampen (Håper jeg), og kommer garantert til å gå frem som et godt fighting eksempel for sine lagkamerater(Håper jeg x2).

Pienaar gult eller rødt 3.50 - 75 kr Unibet
Dette er også en spiller som det forventes noe av i morgen, og er en nokså ivrig kortsanker. 12 gule på 42 kamper i år, så her stemmer oddsen bra. Har ett gult hittil i VM og vil stå over evt neste kamp, men så spørs det jo om det blir noe neste kamp.

T Masilela gult eller rødt 4.25 - 125 kr Expekt
Venstre-back på SA, og en offensiv sådan. Vil nok kommer noen ganger på etterskudd om han skal være offensiv i morgen. Også han nokså ivrig kortsanker. Har også ett kort hittil i turnering.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Stephenjazz

Den elendige dømmingen fortsetter. Ikke bare hadde Frankrike det tøft fra før, nå skal de skåre 5 mål med en spiller mindre, latterlig
Det blir aldri umoderne å vinne

auren

Quote from: B-m on June 22, 2010, 02:52:02
Handler denne tråden om vm-tipping? Dommeren i kampen Sør afrika-frankrike  er kortglad, så har tippet på gule kort i morgen. Dette er en form for tipping som er veldig spennende. Tror og håper det kan bli mange kort i kampen, og da spesielt fra Sør-Afrika sin side. Frankrike er crap ja, men de skal være bedre enn Sør Afrika, og jeg tror Sør-Afrika må spille tøft om de skal ha en sjans i denne - og dette vet dem. Derfor satser jeg bare på Sør-Afrikanske spillere, de har i tillegg høyere odds enn de fleste franske spillere.

Dommeren i morgen er Oscar RUIZ fra Colombia. Ofte har sør-amerikanske//italienske/spanske dommere et noe mer generøst kort-bruk. I la liga er det ikke helt uvanlig at det deles ut 7-10 gule kort  per kamp, og ofte 1-2 røde. Personlig synes jeg det er festlig og gir større underholdning i kampene. RUIZ snitter med 5.20 gule kort og hele 0,45 røde per kamp. Delte ut 4 gule og 1 rødt i kampen mellom Hellas og Nigeria.

Midtstopper for Sør-Afrika, på unge 23 år. 7 gule på 27 kamper i afrikansk liga sist sesong som egentlig tilsvarer 3.70 i odds. Da er 5.00 bra betalt. Viktigheten i kampen sier sitt, og tror forsvaret til Sør-Afrika må spille knall-tøft og frustrere Franskmennene mest mulig.

Sør-Afrikas "Radebe" i dagens lag. og den desidert beste spilleren dem har. 7 gule på 21 kamper i PL, det tilsvarer 3.00 i odds. Igjen 4.50 er høyt med tanke på han møter Henry, Ribery, Malouda, Govou - alle som har stor fart. Mokoena vil nok sette seg i respekt tidlig i kampen (Håper jeg), og kommer garantert til å gå frem som et godt fighting eksempel for sine lagkamerater(Håper jeg x2).

Dette er også en spiller som det forventes noe av i morgen, og er en nokså ivrig kortsanker. 12 gule på 42 kamper i år, så her stemmer oddsen bra. Har ett gult hittil i VM og vil stå over evt neste kamp, men så spørs det jo om det blir noe neste kamp.

Venstre-back på SA, og en offensiv sådan. Vil nok kommer noen ganger på etterskudd om han skal være offensiv i morgen. Også han nokså ivrig kortsanker. Har også ett kort hittil i turnering.

Ingen gule til Sør-Afrika B-m. Kjipt  :-\

auren

lojosang

Når Argentina striller med Gud på benken er det ikke å vente at mirakelmann og levende helgen Rehagel skal ha noe å stille opp med. Og det hadde han jo heler ikke. Jeg talte knapt flere enn to grekere over midtbanen hele kampen.
- Leif Olav

Hallgeir *

Ja, det er helt greit at destruktive grekere er ute av VM. Måtte bare Argentina følge opp den positive fotballen hele veien til og med finalen!
Super Leeds since 1968

Trulsaren

Sender en takk til Scums Ruuney som bommer fra 12 meter! Kunne sikret med 3000 til sommerferien, men akk nei. Lykken gikk mot meg i dag ja.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

B-m

Fail den tippingen min  :D

Bra at Usa er videre, liker dem godt. Usa og Mexico er de to lagene jeg liker best mtp spillestil og attitude. Marques er den perfekte midtbanemann, utrolig at Barca bruker han som forsvarsspiller - sier litt om midtbana deres - men kanskje enda mer om Marques.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Rudi G.

Tyskland - England 8-delsfinale 4, 27.06 kl 1600 på TV2.  8) Gleder meg :)

Tom S

Quote from: Rudi G. on June 23, 2010, 22:26:32
4

Eg og, men trur ikkje vi holder med samme lag i denne kampen, Rudi  ;)
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Quote from: Tom S on June 23, 2010, 22:36:58
Quote from: Rudi G. on June 23, 2010, 22:26:32
4

Eg og, men trur ikkje vi holder med samme lag i denne kampen, Rudi  ;)

Vi kan ikke være enig om "alt" Tom ;)

Masinga

Quote from: B-m on June 22, 2010, 02:52:02

Misliker denne type tipping. Her ligger det an til korrupsjon lang vei.
Masinga, medl.nr. 1250

newsome

Italia ute! Flott!!!

Tror og håper på at Danmark vinner i kveld.

Er sikker på seier til England over Tyskland på søndag!!!!!!!!!!!!!!!

Rudi G.

Quote from: newsome on June 24, 2010, 19:53:16
Italia ute! Flott!!!

Tror og håper på at Danmark vinner i kveld.

Er sikker på seier til England over Tyskland på søndag!!!!!!!!!!!!!!!

Så sikker at du satser hus og hjem?

Masinga

Helt greit at Danmark er ute. Forsvarsspillet ble avslørt mot Kamerun. Det var ren flaks at Danmark vant den kampen. Men målet til Bendtner kom etter fantastisk spill og står for meg som det fineste i VM til nå.

Danmark flyter på gammel storhet. Den troppen de har hatt i dette VM er ikke en bleik kopi engang av storlaget på midten av 80-tallet og 92. Noen av oss liker Danmark fordi vi husker disse lagene. Likevel er det ingen grunn til sørge i dag. Danmark er rett og slett ikke gode nok. Japan spilte med hjerte utenpå drakta. Helt fortjent at de er videre.

Og hvorfor skal vi egentlig logre for danskene? Vi har blitt utskjelt så mange ganger at jeg ikke ser noen hensikt i å sørge over at dette elendige laget må reise hjem.

Og det er helt greit at Italia er ute også.
Masinga, medl.nr. 1250

Sydhagen

Ble mektig imponert over denne Honda Civic'en på Japan i kampen mot Danmark igår!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsulf

Må si jeg frydet meg litt da Italia presset på som verst, og Slovakene faket den ene skaden etter den andre. Greit at de får smake sin egen medisin av og til.

Sleivind

TRIST hvis Chile ryker nå.

Og en av verdens ekleste fotballspillere slo til igjen i dag. Spilte død etter å snublet i sine egne bein. Får helt vondt inni meg av å se sånt.

auren

Quote from: Sleivind on June 25, 2010, 22:02:22

Og en av verdens ekleste fotballspillere slo til igjen i dag. Spilte død etter å snublet i sine egne bein. Får helt vondt inni meg av å se sånt.

Vel... synes nå det var verre det den idioten fra Chile gjorde i kampen mot Sveits - fikk en arm litt henslengt i halsen og overspilte såpass at den stakkar sveitseren ble utvist. Spillere fra Sør-Amerikanske land, samt Italia, Spania og Portugal er noen skuespillere hele gjengen! Hmpfr!

auren

Tom S

Quote from: auren on June 25, 2010, 23:33:08
Quote from: Sleivind on June 25, 2010, 22:02:22

Vel... synes nå det var verre det den idioten fra Chile gjorde i kampen mot Sveits - fikk en arm litt henslengt i halsen og overspilte såpass at den stakkar sveitseren ble utvist. Spillere fra Sør-Amerikanske land, samt Italia, Spania og Portugal er noen skuespillere hele gjengen! Hmpfr!

auren

Dette ser vi dessverre i alle kamper, uavhengig av hvilke nasjoner som spiller. Alt for mykje "juks og sabotasje" av spillet i dagens toppfotball.
Vi ser det samme på klubbnivå.
Får eit inntrykk av at de beste nasjonene og klubbene er de verste.
COME ON LEEDS !!

fjellhaugen

vil egentlig gå litt til torres forsvar her.
han blir jo forstyrret og dere kan selv tenke dere hvor lett men faller i full spurt konsentrert om noe annet.
at det var med hensikt er en HELT annen sak, og jeg mener det aldri var rødt kort da det ikke er med overlegg i hele tatt.
i den situasjonen må da assistent dommer ha kunne kommet med innspill til dracula? man ser også at dracula ser en annen vei i situasjonen og dermed viser ut chileneren på "indisier"
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Hallgeir *

Ny "klassiker" igang mellom rivalene England og Tyskland. Skandaledømming da England ikke får godkjent en ball som er nesten en halv meter over mållinja.  :o
Super Leeds since 1968

Trond90

Svarte helsikken, skulle vært 2-2 der, var jo SOLEKLART inne! COME ON ENGLAND!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Rudi G.

Quote from: hallghel on June 27, 2010, 16:46:56
Ny "klassiker" igang mellom rivalene England og Tyskland. Skandaledømming da England ikke får godkjent en ball som er nesten en halv meter over mållinja.  :o

Synd for England, bra for Tyskland. Morsom 1. omg med en fantastisk målgivende av Neuer :)

Lord-Meta

katastrofe dømmingen fortsetter...oppgitt