Bates vil spare seg opp i Premier League

Started by h.b, July 05, 2010, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Eller var det å satse på å holde seg i CCC.
Har forsåvidt fått med seg at Grayson ikke får noe særlig midler til spillerkjøp denne sommeren heller. Det blir den vante gangen. No money.
Er vi så blåøyde å tro at et lag på størrelsen med Leeds skal oppføre seg som et storlag og tro at vi kan hente sultne spillere som går til Leeds bare fordi vi heter Leeds.
Eller skal vi være realist og satse på at vi har et budsjett til overganger som et lag alla Doncaster og håpe at over the hill spillere kan spille Leeds opp i Premier League.
Desverre så tror jeg at vi må kjempe mot veggen for å ikke rykke ned. For hvem pokker skal score målene i år

berlin

Jeg registrerer tittelen på tråden, og håper vi overgår selveste Burnley i den metoden,
men da må vi jaggu stoppe med å hente spillere, og da mener jeg full stopp, også gratisspillere!!
Ellers kan ikke vi i LUSCOS bevilge penger til en Bates-statue utenfor ER som resultat av gudedyrkelsen av formannen over alle formenn (inkl. Mao).  ;D

ollan

Quote from: h.b on July 05, 2010, 13:29:06
Eller var det å satse på å holde seg i CCC.
Har forsåvidt fått med seg at Grayson ikke får noe særlig midler til spillerkjøp denne sommeren heller. Det blir den vante gangen. No money.
Er vi så blåøyde å tro at et lag på størrelsen med Leeds skal oppføre seg som et storlag og tro at vi kan hente sultne spillere som går til Leeds bare fordi vi heter Leeds.
Eller skal vi være realist og satse på at vi har et budsjett til overganger som et lag alla Doncaster og håpe at over the hill spillere kan spille Leeds opp i Premier League.
Desverre så tror jeg at vi må kjempe mot veggen for å ikke rykke ned. For hvem pokker skal score målene i år

Kjære deg Håkon, har du vært forlenge på klinikken? ;)
Du er jo en av de blåøyde som har påstått at alle vil til storklubben Leeds.....
Ollan

auren

Nå som Bates har uttalt at målet for sesongen er opprykk så bør han jammen meg bevilge en del millioner pund til spillerkjøp. Mål må stå i stil med satsing. Om jeg tror Grayson får en håndfull millioner pund? Nei. Men vi får vente og se. Foreløpig er kanskje stallen god nok for midtresjiktet-nedresjiktet (min magefølelse). Det er lett å se seg blind på at laget / stallen i fjor presterte noen meeget gode kamper mot topp motstand - Liverpool, Man U og Tottenham. Men det er over en hel sesong status skal gjøres opp, ikke i enkeltkamper. Vi rykket opp med et nødskrik og trenger å forsterke stallen med 3-4 virkelige kvalitetsspillere dersom vi skal rykke opp. Foreløpig har vi kanskje (?) 1 skikkelig forsterkning (Schmeichel). Jeg venter på minst 3 til.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Masinga

Det er merkelig hvordan enkelte lever i sin egen boble. Vi bør snart ta innover oss at det er lite eller ingenting av penger til dyre overganger. Slik har det vært i flere år. Det er slutt på de tider da man levde på forskudd og tok dyre lån over 25 år, der etterslekten skal betale moroa man hadde i 2001. Jeg synes det er helt greit at noen klubbeiere prøver å drive en klubb etter vanlige, forretningsmessige prinsipper. Hvorfor skal fotballklubber være et unntak? Spesielt når det er finanskrise over hele verden.

Dette gjelder ikke bare Leeds. Jeg blir stadig forbauset over å høre fansen rope etter penger til kjøp i klubber som Liverpool, ManU etc. når gjelden er i ferd med å vokse dem over hodet.

Sammenligningen med Doncaster er ikke helt relevant. Man skal ikke glemme ant. tilskuere på tribunen. Slikt sett er det større håp for Leeds. Og det går an å tro at det vil komme gyldne årganger fra ungdomsavdelingen. Jeg kan ikke glemme en tippekamp jeg så på i 1998. Plutselig plinget det på skjermen. Liverpool - Leeds 0-1. Smith. Hvem i huleste var Smith? Måtte sjekke. Hadde Alan Smith gått fra Arsenal til Leeds uten at jeg hadde fått det med meg?

Det går an å satse på egne talenter, bare man vil og har tålmodighet. Men nå, i forhold til de siste år, skal vi tviholde på de som utvikler seg til gull.
Masinga, medl.nr. 1250

auren

Det er vel heller ikke snakk om å satse over evne og ta opp lån på 20 millioner pund for spillerkjøp. Etter diverse salg de siste årene burde vi hatt 3-5 millioner pund på bok øremerket for transfers. Men jeg har en følelse at vi neppe har mer enn maks 2 millioner, kanskje mindre. Vi kunne kjøpt noen solide forsterkninger for 5 millioner pund (blant annet Hooper) slik at målsetningen om opprykk faktisk kunne blitt realistisk. Men nå må vi bare vente og se. Kanskje klarer Bates og Grayson å trylle frem noen overganger som virkelig hever øyenbryna.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RagingBull

Eg opplever trådstarter og noen av inlegger som fulstendig historieløse. Hvorfor rykket leeds ned?

SG har gjort gode og lure signeringer på free transfer. Forstår ikke hvorfor free transfer skal være et tegn på manglende ambisjoner? Det at man bruker x antall millioner pund på en transfer er ikke ensbetydende med kvalitet, det finnes der nok av eksempler på og i leeds transferhistory.

Leeds kommer til å bruke penger på spillerkjøp i år og jeg tror de kommer til å handle smart. Jeg håper for all del at de pengene som brukes er iht til budsjetter og ikke i henhold til urealistiske ambisjoner.

jarle

Quote from: Masinga on July 05, 2010, 14:22:46
Det er merkelig hvordan enkelte lever i sin egen boble. Vi bør snart ta innover oss at det er lite eller ingenting av penger til dyre overganger. Slik har det vært i flere år. Det er slutt på de tider da man levde på forskudd og tok dyre lån over 25 år, der etterslekten skal betale moroa man hadde i 2001. Jeg synes det er helt greit at noen klubbeiere prøver å drive en klubb etter vanlige, forretningsmessige prinsipper. Hvorfor skal fotballklubber være et unntak? Spesielt når det er finanskrise over hele verden.

Dette gjelder ikke bare Leeds. Jeg blir stadig forbauset over å høre fansen rope etter penger til kjøp i klubber som Liverpool, ManU etc. når gjelden er i ferd med å vokse dem over hodet.

Sammenligningen med Doncaster er ikke helt relevant. Man skal ikke glemme ant. tilskuere på tribunen. Slikt sett er det større håp for Leeds. Og det går an å tro at det vil komme gyldne årganger fra ungdomsavdelingen. Jeg kan ikke glemme en tippekamp jeg så på i 1998. Plutselig plinget det på skjermen. Liverpool - Leeds 0-1. Smith. Hvem i huleste var Smith? Måtte sjekke. Hadde Alan Smith gått fra Arsenal til Leeds uten at jeg hadde fått det med meg?

Det går an å satse på egne talenter, bare man vil og har tålmodighet. Men nå, i forhold til de siste år, skal vi tviholde på de som utvikler seg til gull.

Gjelden i Liverpool og MAn U kommer ikke av driften, men at eierne påfører klubben gjeld via andre kanaler.

Leeds burde ha penger... det er hele poenget!!! Driften er god og tallene store nok til at det blir penger på bunnlinja... men pengene er borte!!!

Hvor er Delph pengene, hvorfor brukes de ikke... ikke på TA ikke på spillere!!

jarle

h.b har helt rett... hvem skal score målene!

Det er store huller i stallen!
Om de kommer gratis eller ikke betyr ingen ting men at det må forsterkes er helt klart.
Vi er svekket fra fjoråret på viktige plasser

Langtidsskade på Kis og Beckford er borte.

så har vi muligens 2 backer som er litt sterkere enn ifjor og en lovende keeper

La oss være enige om at det er litt tynt pr idag!
Om vi har ambisjoner i cc ligaen vel å merke...?

Dennis

Quote from: Masinga on July 05, 2010, 14:22:46

Fullstendig enig!
Marching on together!

berlin

Perosnlig er jeg komfortabel med en god sesong i CCC. Det har å gjøre med mine antipatier mot fotballsirkuset, og flere og flere deler dette synspunktet.

Samtidig må jeg si meg enig med de som mener at det forskjell fra å sette seg i bunnløs gjeld med spillerkjøp som overstiger, la oss si totalt £10-15-mill pund (ikke siter meg på det, er dere snille, kun et eksempel) og totalt kjøp på, la oss si £2-3 mill. Jeg kan ikke skjønne at det utgjør en trussel for et lag med 30.000+ på tribunen, masse kommersielt salg til fans, og allerede en haug med spikrete TV-sendte kamper for kommende sesong.

Jeg kan videre ikke se at dette kræsjer med satsing på egne talenter eller et velutviklet speidernett for signering av "kupp" fra hehe, merkelige land.

Min mening!

berlin

Leeds økonmiske status er mystisk. Det tror jeg vi kan være enige om?

La oss si at det går i null, Delph eller ikke. La oss videre tenke oss at vi har visse forpliktelser fremover, det være seg kaniner, dametoalett, maling eller mer seriøst: gjeld/gjeldsrenter.

Det er likevel ikke kommet frem info fra klubben at vi har type Mills/Fowler lønn som tapper så det holder pr.mnd.

Da er det litt rart at ikke en viss fornuftig satsning fra en klubb som Leeds Utd. skjer, er det ikke? Eller er det noe grunnleggende jeg ikke forstår?

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så er jeg egentlig godt fornøyd med en respektabel innsats i L1, selv om ambisjonene er, uttalt fra SG og KB, at vi ønsker å utfordre for opprykk.
Nettopp på bakgrunn av dette ønsket, er det litt merkelig at Leeds ikke viser littegrann tenner? jeg tenker ikke Messi hohohohoho.

Nå skriver vi 5.juli, så ting kan skje, men det er ikke så mye som tyder på at vi kjøper en spiller for f.eks skarve £ 1 mill engang. Vi får se......come august. ::)

Ps! Det kan selvfølgelig tenkes at KB er så dritsmart at han spiller fattig-fattig for å få spillere for en pris  til omtrent 60% av opprinnelig forlangende, men vi har jo konkurrenter også?

ollebolle

Mener ambisjonen opprykk er for optimistisk. Har virkelig Bates uttalt dette?

Jeg er fornøyd midt på tabellen. For store utskiftninger i stallen for mange inn på en gang er sjelden et sjakktrekk..

La oss roe ned og ta en sesong i CCC hvor unggutter og stallen forøvrig får tid. Det er dagens mannskap sultne nok til å klare..

Så kan vi ta en ny vurdering av stallen kanskje i januar og til sommeren 2011..

berlin

Quote from: ollebolle on July 05, 2010, 17:03:00
Mener ambisjonen opprykk er for optimistisk. Har virkelig Bates uttalt dette?
Jeg er fornøyd midt på tabellen. For store utskiftninger i stallen for mange inn på en gang er sjelden et sjakktrekk..

La oss roe ned og ta en sesong i CCC hvor unggutter og stallen forøvrig får tid. Det er dagens mannskap sultne nok til å klare..

Så kan vi ta en ny vurdering av stallen kanskje i januar og til sommeren 2011..

Nei, hverken KB eller SG har vært så nøyaktige i sine uttalelser, men de har selvfølgelig uttalt at de vil være "up for the challenge", d.v.s opprykk, som også da innbærer topp 6 plassering - som kan innebære opprykk.

Noe annet ville være rart. Ca 3/4 deler av divisjonen har vel samme ambisjoner, det er få lag som går inn for kun å sikre plassen på nivå 2. Når vi snakker PL, derimot, så er nok mange opprykkslag sin ambisjon å overleve PL, ikke å vinnen PL.

Selv er jeg, som deg ollebolle, tilfreds med en trygg tilværelse på nivå 2 kommende sesong.

Dennis

Quote from: berlin on July 05, 2010, 16:50:52
Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så er jeg egentlig godt fornøyd med en respektabel innsats i L1, selv om ambisjonene er, uttalt fra SG og KB, at vi ønsker å utfordre for opprykk.

Jeg synes krav om opprykk er for høyt, men dette var da vel nøkternt, berlin?  :D
Marching on together!

jackbauer68

Quote from: Mr Kaizer on July 05, 2010, 17:47:46

Jeg synes krav om opprykk er for høyt, men dette var da vel nøkternt, berlin?  :D

For meg er saken klinkende klar,Leeds skal ikkje stille opp på nivå 2 i England uten å ha som klart uttalt mål å rykke opp 8)

p0ndus

Perosnlig er jeg komfortabel med en god sesong i CCC. Det har å gjøre med mine antipatier mot fotballsirkuset, og flere og flere deler dette synspunktet.

Samtidig må jeg si meg enig med de som mener at det forskjell fra å sette seg i bunnløs gjeld med spillerkjøp som overstiger, la oss si totalt £10-15-mill pund (ikke siter meg på det, er dere snille, kun et eksempel) og totalt kjøp på, la oss si £2-3 mill. Jeg kan ikke skjønne at det utgjør en trussel for et lag med 30.000+ på tribunen, masse kommersielt salg til fans, og allerede en haug med spikrete TV-sendte kamper for kommende sesong.

Jeg kan videre ikke se at dette kræsjer med satsing på egne talenter eller et velutviklet speidernett for signering av "kupp" fra hehe, merkelige land.

Min mening!

Dette var kloke ord. Støttes!

jarle

Quote from: p0ndus on July 05, 2010, 18:15:21

Min mening!

Et lite spørsmål til de som mener gjeld er så farlig...

Noen her som har gjeld?
La oss si snittlønna her er 400.000 i året blant forum gjengen... mange her har da lån på 1 til 2 millioner kanskje...

Om Leeds som omsetter for 250 millioner kroner har gjeld på 50 millioner kroner... er det virkelig noen som mener det er et problem?
Lån det over 10 år så er det 5 millioner kroner i året pluss noen renter.

Det vill jo vært som om en 400.000 kr. årslønn hadde 80.000 i lån.

Gjeld er det store skjellsordet her på formumet... merkelig!
Men BAtes kan jo bruke de pengene han lurer unna først...

berlin

Jeg synes krav om opprykk er for høyt, men dette var da vel nøkternt, berlin?  :D

hehe, Mr. Kaizer. Spørsmålet er kanskje hvordan ordet respektabelt defineres, og kanskje også hva som er respektabelt for Leeds.  :)

For meg er det ikke respektablet med en 18.plass, og hjertet i halsen store deler av sesongen, der vi trekker et lettelsens sukk over at vi overlevde. Her må det bermerkes at det var omtrent det som skjedde med Nottingham Forest i sitt comeback i CCC.

For meg vil respektabelt være et sted mellom 8 og 14.plass. Play-off ville vært knall. Direkte opprykkk, har jeg som deg, ingen forhåpninger om.  :)

Edit: "Eddie Gray" gjorde meg oppmerksom på L1 ordet. Flaut? Nei. Hilarious!!!!  :)

berlin

Quote from: jarle on July 05, 2010, 18:34:44
Quote from: p0ndus on July 05, 2010, 18:15:21

Min mening!

Et lite spørsmål til de som mener gjeld er så farlig...

Noen her som har gjeld?
La oss si snittlønna her er 400.000 i året blant forum gjengen... mange her har da lån på 1 til 2 millioner kanskje...

Om Leeds som omsetter for 250 millioner kroner har gjeld på 50 millioner kroner... er det virkelig noen som mener det er et problem?
Lån det over 10 år så er det 5 millioner kroner i året pluss noen renter.

Det vill jo vært som om en 400.000 kr. årslønn hadde 80.000 i lån.

Gjeld er det store skjellsordet her på formumet... merkelig!
Men BAtes kan jo bruke de pengene han lurer unna først...

Når har vel p0ndus vært litt uheldig med siteringen her, så jeg tillater meg å svare på det som ser ut til å være en sitering av mitt inlegg (bortsett fra at p0ndus støtter mitt innlegg).

Hva jeg svarer er: Jeg er i stuss om du siterer feil innlegg. Om enn ikke fullt ut, så støtter jeg vel deg bitte-bitte-litt i din tankegang?

berlin - confused

berlin

Quote from: jackbauer68 on July 05, 2010, 18:06:20

For meg er saken klinkende klar,Leeds skal ikkje stille opp på nivå 2 i England uten å ha som klart uttalt mål å rykke opp 8)

mr.bauer, nå har du sannelig adoptert DHY sin skrivemåte med å skippe mellomrom etter komma, er du fan?  ;D

just kidding though  ;)

Asbjørn

Quote from: berlin on July 05, 2010, 18:44:43

hehe, Mr. Kaizer. Spørsmålet er kanskje hvordan ordet respektabelt defineres, og kanskje også hva som er respektabelt for Leeds.  :)

For meg er det ikke respektablet med en 18.plass, og hjertet i halsen store deler av sesongen, der vi trekker et lettelsens sukk over at vi overlevde. Her må det bermerkes at det var omtrent det som skjedde med Nottingham Forest i sitt comeback i CCC.

For meg vil respektabelt være et sted mellom 8 og 14.plass. Play-off ville vært knall. Direkte opprykkk, har jeg som deg, ingen forhåpninger om.  :)

Hehe, berlin'ern, de fleste av oss er ferdig med L1 (men ikke du  ;D)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsulf

Tror nok kanskje det er dette de henger seg opp i:

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så er jeg egentlig godt fornøyd med en respektabel innsats i L1,

;)

Edit: Og der tok Asbjørn innersvingen på meg, ja :)

berlin

Quote from: The Boy Eddie Gray on July 05, 2010, 18:56:15
Tror nok kanskje det er dette de henger seg opp i:

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så er jeg egentlig godt fornøyd med en respektabel innsats i L1

;)

thanks, T Boy EG.  ;D ;D ;D

Utrolig komisk, jammen har vi vært lenge nede i sumpa, henger igjen i både hjernecella (merk: entall) og fingre...... ;D ;D

berlin

Quote from: Asbjørn on July 05, 2010, 18:55:49
Quote from: berlin on July 05, 2010, 18:44:43

Jeg synes krav om opprykk er for høyt, men dette var da vel nøkternt, berlin?  :D

hehe, Mr. Kaizer. Spørsmålet er kanskje hvordan ordet respektabelt defineres, og kanskje også hva som er respektabelt for Leeds.  :)

For meg vil respektabelt være et sted mellom 8 og 14.plass. Play-off ville vært knall. Direkte opprykkk, har jeg som deg, ingen forhåpninger om.  :)

Hehe, berlin'ern, de fleste av oss er ferdig med L1 (men ikke du  ;D)

hahaha, slo deg med noen sekunder da (Edit: Nei, det gjorde jeg vist ikke, var i full gang med nye inelgg.....), med selvironi.
Jeg ler enda, og det er virkelig sant: L1 har satt sine spor i hue, r...a og fingre.  ;D

jaja, agurktiden er i full bomst på forumet  :D

Papi

Synest det er tidlig og dra konklusjonen 4 dager ut i transfervinduet.
Eg vil vertfall vente med og kritisere eller hylle Leeds får innkjøpene til det nærmer deg seriestart. Grayson har jo senest i helgen uttalt at han ønsker ytterlige forsterkninger før første treningskamp.

Eg må nok innrømme, sjølv kor lite lyst eg har til det, at eg til tider tenker likt som Bates gjør. Kan ein få noe gratis er det klar "meir" lukrativt enn og måtte betale for samme varen.
Men alt kan ikkje hentes gratis, og derfor tror eg at dei neste som kommer inn må det betales for. Først da finner vi ut kor mykje penger klubben er villig til å bruke på nye spillere.
Og ja, eg er klar over at nå må det nok brukes penger, vi snakker nok flere millioner pund.
Om det skjer gjenstår og se.

Vi må jo også være klar over at spillerne som til nå har kommet ikkje er 100 % gratis.
Her går sign on fee rett i lomma på spillere.
Hadde enkelte inne på formuet fått viljen i fjor, hadde vi hatt flere middelmodige spillere enn kva vi har i dag, og som ikkje var gode nok for denne divisjonen, og ergo enda mindre og rutte med.

Merkelig nok klarte Bates og spare seg til opprykk i fjor, som mange mente var umulig.

Kven skal score målene? Personlig har eg god tru på at Paynter scorer mange mål. Men enig med mange at vi mangler den virkelige nr 1. Han bør komme i løpet av Juli.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

berlin

.....men rent bortsett fra det, er dere sikkert enige med mine dypsindige og kloke innlegg her i juli måned?  ;D

Papi

Quote from: berlin on July 05, 2010, 19:03:56
.....men rent bortsett fra det, er dere sikkert enige med mine dypsindige og kloke innlegg her i juli måned?  ;D

Var vertfall godt å endelig få noko og væra uenige om igjen.
Har vært alt for mykje agurknytt og tørre tema den siste mns ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

berlin

Quote from: Papi on July 05, 2010, 19:09:30
Quote from: berlin on July 05, 2010, 19:03:56

Var vertfall godt å endelig få noko og væra uenige om igjen.
Har vært alt for mykje agurknytt og tørre tema den siste mns ;D

forøvrig, et bibelsk uttrykk du har som signatur, papi, men det er kanskje ikke derfor du bruker det,
det finnes en del "musikanter" som bruker det i sine sanger.........eller kanskje rett og slett: en "leedsk" årsak?

Sydhagen

Er det noen som har tenkt tanken at det muligens ikke er noen som vil låne Leeds pund på nåværende tidspunkt...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."