EX-SPILLER: Adam Clayton

Started by B-m, August 06, 2010, 17:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

newsome

Clayton vil ha mer spilletid.

Muligheten er vel bedre nå når Leeds har kvittet seg to av de som spilte fast og gjorde det bra forrige sesong.

http://uk.eurosport.yahoo.com/12072011/63/clayton-eyeing-regular-role.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Bites Yer Legs

Hvordan har han sett ut de to første kampene? Har vi fått enda en "ny" spiller?
KEEP FIGHTING!!

ospa

Quote from: Bites Yer Legs on July 16, 2011, 22:25:07
Hvordan har han sett ut de to første kampene? Har vi fått enda en "ny" spiller?

Talentet er der, tilliten kjem pga den stallen vi har. Clayton kjem til å slå igjennom for oss i år! ;)
We are Leeds, we are proud!

Jon R

Andreomgangen hans var i mine øyne en av få lyspunkter i den begredelige åpningskampen. Ble bare bedre etter at Brown ble byttet ut og han måtte dra større deler av lasset alene, og jeg har fått fornyet tro på at det kan bli en brukbar spiller av han.
Jon R.

B-m

Sammen med Howson og Gradel så var Clayton et av få lyspunkter. Da Brown gikk ut var han meget god. Hadde nydelig touch og gode pasninger, samt viste entusiasme!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Ove

Da Brown gikk ut, kom Paynter inn. Da byttet vi vel formasjon fra 4-3-3 til 4-4-2  ??? Er det riktig oppfattet?

Kanskje er dette en bedre kombinasjon for oss. Snoddy var totalt ute av form. Hva med Sam og Gradel på kantene og Ross og Paynter som spisser?

lojosang

Quote from: Ove on August 07, 2011, 15:11:54
Da Brown gikk ut, kom Paynter inn. Da byttet vi vel formasjon fra 4-3-3 til 4-4-2  ??? Er det riktig oppfattet?

Kanskje er dette en bedre kombinasjon for oss. Snoddy var totalt ute av form. Hva med Sam og Gradel på kantene og Ross og Paynter som spisser?

Ingenting tydet på det i går i hvert fall. Den eneste gode perioden jeg så i kampen var 2. omgang fram til målet.
- Leif Olav

AndyMathie

Quote from: Jon R on August 07, 2011, 14:10:10
Andreomgangen hans var i mine øyne en av få lyspunkter i den begredelige åpningskampen. Ble bare bedre etter at Brown ble byttet ut og han måtte dra større deler av lasset alene, og jeg har fått fornyet tro på at det kan bli en brukbar spiller av han.

Tenkte etter at jeg så andre omgangen med han at kanskje bare kanskje Anders tar du feil for engang skyld ;) 

Uansett så tror jeg faktisk etter både å sett han nå i preseason og i serieåpningen at han faktisk kan bli en kjempe god spiller for oss i mange år som kommer. Han har gode pasninger(ikke i Sandefjord), løper mye, bra duellstyrke og meget god til å lese spillet. Minner mæ litt om Michael Carrick når han slo igjennom for Spurs...
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Quote from: AndyMathie on August 09, 2011, 11:49:20
Quote from: Jon R on August 07, 2011, 14:10:10

Tenkte etter at jeg så andre omgangen med han at kanskje bare kanskje Anders tar du feil for engang skyld ;) 

Uansett så tror jeg faktisk etter både å sett han nå i preseason og i serieåpningen at han faktisk kan bli en kjempe god spiller for oss i mange år som kommer. Han har gode pasninger(ikke i Sandefjord), løper mye, bra duellstyrke og meget god til å lese spillet. Minner mæ litt om Michael Carrick når han slo igjennom for Spurs...

Bare hyggelig å ta feil så lenge det er negative spådommer som går i vasken, Anders.  ;)
Jon R.

Sydhagen

Gi denne mannen langtidskontrakt!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsulf

Han har vært meget god den halvannen kampen han har spilt til nå i sesongen. Noe annet dette enn å ha Kilkenny og BJ vaggende rundt i midtsirkelen.

Tom S

COME ON LEEDS !!

sportcarl1

härlig spelartyp, han har alla möjligheter att bli leeds bästa innermittfältare som skall styra och hålla ihop det bakåt sedan vi spelade i PL. iofs är det väl inte så många han har att konkurera med mer än typ kilkenny, derry och douglas

Jon R

Glimrende playmaker idag. Jeg er begeistret!
Jon R.

Per-Stian

Quote from: Per-Stian on September 01, 2010, 13:46:04
Quote from: Jon R on September 01, 2010, 00:35:17
Quote from: Evig Pint on August 31, 2010, 20:20:23
Noen som har en hatt jeg kan spise hvis denne spilleren blir en hit??

Jeg kan tilby en liten restemiddag fra tidligere sesongers veddemål.  ::)

I solidaritetens namn kan eg dele restane av Jon sin hatt med deg, Evig Pint. Eg har absolutt inga tru på Clayton, og skulle han bli ein vital spelar for oss, skal eg ete min porsjon  ;)

Har du lagt hatten i ein god marinade, Jon? Ser ut til at eg må ete orda mine viss Clayton held fram på dette viset ;D

Sleivind

Quote from: Jon R on August 09, 2011, 22:50:16
Glimrende playmaker idag. Jeg er begeistret!

Jeg og!

Setter opp følgende ligning: "det beste fra Johnson + det beste fra Kilkenny = Clayton"

Fortsetter han i samme sporet, blir han en meget viktig mann for oss i år.

Jon R

Quote from: Per-Stian on August 09, 2011, 22:52:48
Quote from: Per-Stian on September 01, 2010, 13:46:04
Quote from: Jon R on September 01, 2010, 00:35:17
Quote from: Evig Pint on August 31, 2010, 20:20:23
Noen som har en hatt jeg kan spise hvis denne spilleren blir en hit??

Jeg kan tilby en liten restemiddag fra tidligere sesongers veddemål.  ::)

I solidaritetens namn kan eg dele restane av Jon sin hatt med deg, Evig Pint. Eg har absolutt inga tru på Clayton, og skulle han bli ein vital spelar for oss, skal eg ete min porsjon  ;)

Har du lagt hatten i ein god marinade, Jon? Ser ut til at eg må ete orda mine viss Clayton held fram på dette viset ;D

Vi kan bruke Nunez-marinaden min.  ;D
Jon R.

Tom S

COME ON LEEDS !!

Glenn K

Potensialet er der utvilsomt når det gjelder Premier League-spill, helst FOR Leeds  ;)

Coming star !

Sleivind

Jeg hadde ikke store forhåpninger om denne mannen, men du verden han har imponert  :o

Hvorfor hentet vi han ikke tilbake når det røynet på i vår?

berlin

Quote from: Sleivind on August 16, 2011, 23:00:19
Jeg hadde ikke store forhåpninger om denne mannen, men du verden han har imponert  :o

Hvorfor hentet vi han ikke tilbake når det røynet på i vår?

Tja, det er ikke alltid godt å vite når og om en spiller tar steget,
men det er desto gledeligere når det skjer. Måtte det bare vare, og at han viser seg å
være stabil, til forskjell fra Kilkenny og Bradley Johnson.

Jon R

Nok en strålende oppvisning av unge Clayton iflg LUTV. Han har hatt en fantastisk utvikling siden den famøse debuten mot Derby ifjor og fremstår allerede som en kandidat for årets spiller. Virker som han har et stort register og evnen til å binde lagdelene sammen. Er han "the missing link" på sentral midt som vi har savnet i lange tider?  :o
Jon R.

Promotion 2010

Quote from: Jon R on August 16, 2011, 23:04:31
Nok en strålende oppvisning av unge Clayton iflg LUTV. Han har hatt en fantastisk utvikling siden den famøse debuten mot Derby ifjor og fremstår allerede som en kandidat for årets spiller. Virker som han har et stort register og evnen til å binde lagdelene sammen. Er han "the missing link" på sentral midt som vi har savnet i lange tider?  :o

Mot Derby var han vel knapt 5 minutter på banen og hadde knapt en touch. Da var det 1-2 og laget hadde gitt opp offensivt. DA måtte Grayson putte inn en debutant i defensiv midtbanerolle. Og så ble han slaktet av fansen. Not good! Han kunne vi faktisk mistet hadde det ikke vært for mye guts som bor i gutten!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

COME ON LEEDS !!

flynn

Enig i at Clayton fortjener mange superlativer og klapp på skuldra. Utfra det jeg ser og hører er han langt på vei en komplett midtbanespiller, og dermed bedre enn de andre vi har hatt på gud vet hvor lenge. Men, vi er 4 kamper ut i sesongen så jeg drøyer ltt med å utnevne årets spiller...

Og så lurer jeg på om ikke Brown skal ha bittelitt av æren for Claytons spill? Brown virker kanskje gammel, treg og grisete i spillestilen, men hans rutine og plasseringsevne tror jeg virker stabiiserende på det hele. Kanskje gjør dette at Clayton får bedre betingelser enn han ellers ville hatt?

Er også usikker på om Grayson fortjener honnør for å satse på Clayton eller ikke. Det kan unektelig virke som om Clayton nå havnet på laget fordi Grayson ikke lyktes med å hente andre i den posisjonen, snarere enn at dette var et bevisst trekk fra vår manager. I såfall kan det vise seg at han hadde mer flaks enn han kunne våget å håpe på!

flynn

Dennis

Quote from: Tom S on August 17, 2011, 06:44:33
Imponerer fortsatt :)

Det ligger nok mange marinader og godgjør seg rundt omkring, inkludert her! ;)
Marching on together!

Tjalla

Quote from: flynn on August 17, 2011, 07:47:01
Enig i at Clayton fortjener mange superlativer og klapp på skuldra. Utfra det jeg ser og hører er han langt på vei en komplett midtbanespiller, og dermed bedre enn de andre vi har hatt på gud vet hvor lenge. Men, vi er 4 kamper ut i sesongen så jeg drøyer ltt med å utnevne årets spiller...

Og så lurer jeg på om ikke Brown skal ha bittelitt av æren for Claytons spill? Brown virker kanskje gammel, treg og grisete i spillestilen, men hans rutine og plasseringsevne tror jeg virker stabiiserende på det hele. Kanskje gjør dette at Clayton får bedre betingelser enn han ellers ville hatt?

Er også usikker på om Grayson fortjener honnør for å satse på Clayton eller ikke. Det kan unektelig virke som om Clayton nå havnet på laget fordi Grayson ikke lyktes med å hente andre i den posisjonen, snarere enn at dette var et bevisst trekk fra vår manager. I såfall kan det vise seg at han hadde mer flaks enn han kunne våget å håpe på!

flynn

Enig! Gode poenger. Ofte vanskelig med spillere som Brown. Dette med "best uten ball" er ofte veldig vanskelig å bedømme uten å kjøre fullstendige videoanalyser, men gjør seg fort gjeldende hos lagkamerater!
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

stian

Quote from: flynn on August 17, 2011, 07:47:01

flynn

Mye klokt i dette innlegget. Jeg tror også at det ligger mye i å skape de riktige rollene som en spiller kan være god i, og det handler mye om hvilke spillere en har rundt seg. Jeg liker også kombinasjonen av gammel rutine og unge talenter. De av oss som har vært noen turer på Lerkendal opp gjennom årene husker kanskje partnerskapet mellom Bjørn Tore Kvarme og Vadim Demidov. Kvarme "coachet" Demidov konstant i 90 minutter hver eneste kamp, og det gir nok trygghet til unggutta som skal ta steget opp på et høyere nivå.

Jeg tror også det er mye tilfeldigheter inne i bildet når det gjelder hvilke spillere som slår gjennom, og hvilke som blir "nesten-spillere". Kanskje er det noe sånt som har skjedd her også, eller kanskje var det hele tiden Graysons plan at Clayton skulle ha den rollen i år?

Tom S

Velger å gi honnør til Larry for å satse på Clayton.
For meg virker det som at Grayson har hatt ein plan fra starten av.

Allerede når Simon kjøpte Clayton vart det uttalt at gutten er "one for the future", og at vi ikkje måtte regne med han i første sesong.
Larry er jo også ganske bevisst på å låne ut unge spillere (og de utenlandske som er hentet) sånn at de kan "gain experience" og "learn the game" for så å komme tilbake å vise at de er gode nok for Leeds.

Genistrek vil eg kalle det ;)
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Tom S on August 17, 2011, 08:54:03
Velger å gi honnør til Larry for å satse på Clayton.
For meg virker det som at Grayson har hatt ein plan fra starten av.

Allerede når Simon kjøpte Clayton vart det uttalt at gutten er "one for the future", og at vi ikkje måtte regne med han i første sesong.
Larry er jo også ganske bevisst på å låne ut unge spillere (og de utenlandske som er hentet) sånn at de kan "gain experience" og "learn the game" for så å komme tilbake å vise at de er gode nok for Leeds.

Genistrek vil eg kalle det ;)

Gode poenger her og i innleggene over.

Det kan godt være at Grayson skal ha honnør for å ha satset for fullt på Clayton, selv om det kan ha vært noe ufrivillig grunnet mangel på signeringer.

Størst honnør skal likevel spilleren ha selv; han har hele tiden sagt han vil ha en plass i elleveren og det virker ikke som han har brydd seg om ryktene rundt 'to midtbanemenn på vei inn', 'vi trenger rutine' etc, men holdt hodet kaldt og jobbet hardt. Det har betalt seg så langt og mot Southampton var han den som gikk foran. Det er akkurat disse typene vi har manglet!
Marching on together!