KAMP: vs MIDDLESBROUGH 16.10 2010 KL 18:20

Started by Rudi G., October 14, 2010, 19:20:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi G.

Gleder/gruer meg til denne kampen. Vi trenger en seier igjen men dette kan bli vanskelig, men tror det er mulig. Middlesbrough har hatt en variabel sesonginnledning slik som oss, men har hentet 10 av de 11 poengene de har fått på hjemmebane.

Middlesborough hjemme: 3-1-1 (+2)

Leeds United borte: 1-2-2 (-3)

Woody

Enig med Rudi G her,både gledar og gruar meg til denne kampen da det er fleire faktorar som spelar inn her,td lenge sidan kamp,mange skadde spelarar fortsatt og ikkje ein spesialt god bortestatistikk.Det vert og spennande å sjå kor mange og kven av dei som er på veg tilbake frå skade som slepp til mot Boro.Som sagt mmange ? tegn for tiden so 1 poeng laurdag vil kansje vera eit steg i rett veg vidare(opp)
LIFE IS LEEDS

Gufrias

Lenge siden kamp gjelder vel begge lagene? Og med de siste resultatene før pausen kan det være et mindre minus for oss enn for Boro. Dessuten har guttene virket mer skjerpet mot antatt gode motstandere enn mot de enkle. Jeg velger å håpe på poeng, selv om jeg ikke tør innkassere noe ennå
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Quote from: Rudi G. on October 14, 2010, 19:20:07
Gleder/gruer meg til denne kampen. Vi trenger en seier igjen men dette kan bli vanskelig, men tror det er mulig. Middlesbrough har hatt en variabel sesonginnledning slik som oss, men har hentet 10 av de 11 poengene de har fått på hjemmebane.

Middlesborough hjemme: 3-1-1 (+2)

Leeds United borte: 1-2-2 (-3)

Jeg er travel om dagen og har litt trøbbel med å rekke disse kamptrådene, men dere er utrolig flinke! Keep up the good work!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

LEO

Middlesbough er et typis hjemmelag kun tapt en gang på ett år.

Vi sliter med skader og med Bruce ute pga rødt kort.

Brown starter i mål, usikker på hvor god han er.

Antakelig kommer Connely inn på høyre back men da blir vel Hughes flyttet over til venstre back da det er for tidlig for Bessone/White/Parker.
Midtstoppere blir Naylor/Collins.

Tror Faye kommer inn som defensivt anker i denne kampen. Usikker hvem som blir benket.

Slik det er med skader nå da tror jeg vi bør bare ha Sommera på topp.

På midten blir mitt forslag : Snodgrass - Kilkenny - Johnsen - Watt

Hobben

Dette blir en veldig vanskelig kamp ut ifra papira, tror vi skal slite med Boro. Som noen nevner så gledgruer jeg meg også noe veldigt.

Håper Somma starter på topp, gutten har målteft og kan scorer mer en Beckford om han holder formen oppe (alle for vell ein formsvikt i løpe av sesongen) men tro han kan score masse mål for oss.

PS: Kan noen svare på om hvor tid Kasper er tilbake...?
Rogaland Whites

Barba

Det Står i omtalen av kampen at det er tvilsomt om han rekker denne. Kasper altså. Så da er det nok like før. ;D

Barba - Som blir å finne på pub i morgen.
Barba - MOT

lufc86

Spanande kamp. Mange nye fjes er attende på treningsanlegget og det lovar godt for konkurransen om plassane på laget. Det blir ein svært tøff og vanskeleg bortekamp mot eit godt Middlesborough lag, som forøvrig har skuffa stort i sesonginnleiinga. Gordon Strachan og co har som nemnt teke 10 av sine 11 poeng på heimebane så langt.

Personleg håpar eg på dette laget; 4-4-1-1

Brown
Connolly, Naylor, Collins, Mccartney
Snodgrass, Faye, Kilkenny, Gradel
          Watt
        Somma

Det er ikkje ei umogleg oppgåva å hente 3 poeng på Riverside, og det er vel på tide å innkassere ein ny trepoengar snart. Lykke til folkens :)
@m_sortland på twitter

Joe Jordan

Hadde håpa at Kasper skulle bli klar, hadde hatt en bedre følelse da. Men dette er jo en kamp som står i prettingens tegn (lørdag kveld) så jeg er forsiktig optimist.

Regner med at det blir noen eder og galle-utbrudd mot forsvaret atter en gang..  :P
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Trond90

Tror på dette laget:

Brown

Connolly Naylor Collins McCartney

Snoddy Howson Faye Johnson

Becchio  Somma
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Sydhagen

Håper på noe sånt:

Brown

Kilkenny Faye

Snoddy        Howson         Watt

Somma
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Per-Stian

Håpar på følgande lag (4-5-1/4-3-3):

Brown
Snodgrass Kilkenny Faye Johnson Watt
Somma

I tillegg håpar eg Paynter debuterer på førstelaget i løpet av kampen :)

jackbauer68

Quote from: Per-Stian on October 15, 2010, 14:33:08

Brown
Somma

Få oppskrytte Watt ut,så ser det brukbart ut.

jackbauer68

Quote from: lufc86 on October 15, 2010, 11:47:26
Spanande kamp. Mange nye fjes er attende på treningsanlegget og det lovar godt for konkurransen om plassane på laget. Det blir ein svært tøff og vanskeleg bortekamp mot eit godt Middlesborough lag, som forøvrig har skuffa stort i sesonginnleiinga. Gordon Strachan og co har som nemnt teke 10 av sine 11 poeng på heimebane så langt.

Personleg håpar eg på dette laget; 4-4-1-1

Brown
Connolly, Naylor, Collins, Mccartney
Snodgrass, Faye, Kilkenny, Gradel
          Watt
        Somma

Det er ikkje ei umogleg oppgåva å hente 3 poeng på Riverside, og det er vel på tide å innkassere ein ny trepoengar snart. Lykke til folkens :)

Oj,du glemte Bradley Johnson 8)

jackbauer68

Quote from: Sydhagen on October 15, 2010, 14:26:12
Håper på noe sånt:

Brown

Kilkenny Faye

Snoddy        Howson         Watt

Somma

OOps,glemte visst Bradley Johnson 8)

peder

tror dette er en oppstilling som vil virke best mot Boro.
Men da må Faye spille bedre enn det jeg tror han kan også er jeg usikker på Somma i angrep, skulle gjerne valgt en spiss som hadde litt bedre hurtighet.

Brown
Connoly - Naylor - Collins - McCartney
Faye
Snodgrass - Howson - Kilkenny - Johnson
Somma

Håper på 1 - 0 seier men realistisk tror jeg 1.poeng er maks hva vi kan få med oss fra denne kampen.

Kickthemdown

Quote from: jackbauer68 on October 15, 2010, 15:18:18

Brown
Somma

:D Eneste spilleren som skapte noe de få minuttene han fikk mot Ipswich. Oppskrytt? Nei så langt ifra, skulle bare ønske han kunne blitt brukt riktig.

jackbauer68

Quote from: Alta-White on October 15, 2010, 22:54:34
Quote from: jackbauer68 on October 15, 2010, 15:18:18

Brown
Somma

:D Eneste spilleren som skapte noe de få minuttene han fikk mot Ipswich. Oppskrytt? Nei så langt ifra, skulle bare ønske han kunne blitt brukt riktig.

Ã...ja,de 6 seriekampene eg har sett i år har han vært elendig,uinspirert og lat 8)

Gufrias

Godt med kampdag igjen, etter to uker på tomgang :)

asLeeds

Blir tøft ikveld ja... men håper at 2 veker kampfri har gjort underverk med gutta.
Synd Kasper ikkje blei klar til denne tøffe bortekampen.

MOT
DALHEIM WHITES

ArneS

M I D D L E S B R O U G H    T R I V I A

Middlesbrough er en del av North Yorkshire men forbindes mer med Teesside og byene nordover.  Byen har ca 140.000 innbyggere, og er arealmessig svært begrenset.  Det som kan skje av utvidelse i byen må skje i nabodistriktene, da byen Middlesbrough pr definisjon er full.
Navnet stammer sannsynligvis fra at den gamle borgen var omtrent midtveis mellom Durham og Whitby â€" 2 viktige byer fra gammelt av.  Navnet kan spores tilbake til år 400!

Enkelte hevder at bydelen Cleveland har den største andelen gamle skandinaviske bydelsnavn i UK.    Byen besto i 1801 bare av 25 sjeler, men vokste raskt da noen fant ut at havna var velegnet til kulltransport.  Senere kom jernbanen, og produksjon av jern og stål.

Byens motto er Erimus (We shall be), og henspeiler på den veksten man så for byen på midten av 1800-tallet.

Byens vennskapsbyer er Middlesboro (Kentucky USA), Oberhausen (Tyskland), Dunquerque (Frankrike) og  Masvingo (Zimbabwe).

Byens havnedistrikt er det området i England og Wales med lavest forventet levealder.

UK’s eneste skulptur av amerikaneren Oldenburg finnes i Middlesbrough.   Spectra-txt er et 10-meter høut tårn av metall og optisk fiber. 

Middlesbrough var først by i UK som installerte CCTV med høyttaler.  Disse brukes til å kjefte på folk som kaster sneiper på gata osv.  Til tross for stadig nedgang, er kriminaliteten 4. høyest i UK.

Foruten fotball, setter speedway og futsal byen på kartet.

Kjente personer fra Middlesbrough:
Jack Hatfield (svømmer)
Alyson Jones (svømmer)
Chris Rea
Pal Rodgers (Free, Bad Company)
Paul Daniels (tryllekunstner)

Middlesbrough FC (Boro)

Grunnlagt 1876, profesjonell fra 1889.  Riverside Stadium ble tatt i bruk i 1995, og er klubbens 5. stadion.  Ayresome Park var hjemmebane fra 1903 til 1995, og før det brukte man Linthorpe Road.   Riverside tar 34.988 tilskuere og var en av de første i den siste bølgen av nye stadioner.  Det var tilnærmet fullt hus både i landskampen mellom England og Slovakia i 2003 og PL-kampen mot Norwich i 2004.  Klubbrekorden er fra Ayresome Park med over 53.000 mot Newcastle i 1949.

Klubben har tradisjonelt rivalisert med klubbene nordover, dvs Sunderland og Newcastle, men også Yorkshireoppgjøret mot Leeds er viktig.

Klubben har stort sett vært å finne i de 2 øverste divisjonene.  Allerede i 1902 rykket man opp i 1.divisjon.  Etter noen år i 2. divisjon på 20-tallet, var klubben på ny å finne i 1. divisjon fram til 1954.  I 1966 rykket man så ned til 3. divisjon, før klatringen startet igjen.  Med Jack Charlton som manager rykket klubben opp i 1. divisjon igjen i 1974. 
Store økonomiske problemer gjorde at klubben ble flyttet ned i 3. divisjon i 1986.  Med bare en snau time før deadline ble klubben reddet fra konkurs av nåværende eier.  Litt opp og ned mellom 2. og 1. divisjon fulgte, men klubben var en av klubbene som grunnla PL. 
1997-98 var man en sesong på 2.nivå, før nye 11 PL år fulgte.   Nå er man i championship på 2. sesongen.

Boro vant sin eneste tittel i 2004 da de slo Bolton 2-1 i ligacupfinalen. 
Følgende år tapte de finalen i UEFA-cupen mot Sevilla.  I både kvartfinale og semifinale lå klubben under 3-0 etter første bortekamp, men vant begge hjemmekampene 4-0!

Supporterne kalles smoggies, basert på smogen som alltid har preget byen.

Middlesbrough var i finalen både i ligacupen og FA-cupen i 1996-1997, med seier i den første og tap i den andre som fasit.

Flymo har aldri vært sponsor for klubben.

Før kampen mot scum på OT i 1999 lovte tidligere spiller, daværende radiorapporter at han skulle vise rumpa i vinduet på byens største varehus hvis Boro vant.  Det ble seier, og flashing et par dager sener med resultatet 3 og 2 på hver sin skalk.

Største seier og største tap er begge 9-0,  hhv  Brighton og Blackburn.

Klubben har hatt en rekke kjente navn som manager, spesielt etter Jack Charlton:  Malcolm Allison, Bruce Rioch, Colin Todd, Bryan Robson, Steve McClaren, Gareth Southgate, og nåværende gamle Leeds-helt Gordon Strachan.

Legender i klubben inkluderer Brian Clough, Willie Maddren, Tony Mowbray, Bernie Slaven, Juninho, Gareth Southgate.

Tim Williamson har 602 kamper
George Camsell har 345 mål

Foruten de ovennenvte, så er her en kjapp liste over andre spillere so har vært innom Boro:

David Armstrong,  Nobby Stiles,  Viv Anderson, Gary Pallister,  Colin Cooper,  Fabrizio Ravanelli,  Mikkel Beck,  Andy Townsend,  Gianluca Festa,  Mark Schwarzer,  Mark Viduka,  Jimmy Floyd Hasselbaink,  Paul Ince,  Ugo Ehiogu,  Jonathan Greening,  Stewart Downing,  George Boateng,  Branco,  Christian Karembeu.
Den 17. mann

palle

Quote from: ArneS on October 16, 2010, 12:25:30
Før kampen mot scum på OT i 1999 lovte tidligere spiller, daværende radiorapporter at han skulle vise rumpa i vinduet på byens største varehus hvis Boro vant.  Det ble seier, og flashing et par dager sener med resultatet 3 og 2 på hver sin skalk.

...og hvem var så denne personen?

PålK
opptatt av de viktigste aspektene ved kampen  ;)
...ooo, vi vandrar saman...

ArneS

Quote from: palle on October 16, 2010, 12:51:19

...og hvem var så denne personen?

PålK
opptatt av de viktigste aspektene ved kampen  ;)

Bernie Slaven...Viktig poeng som datt ut der ja....
Den 17. mann

Rudi G.

berlin

Takk til Arns S  ja.  :)

Byens Leeds-tilknytning:

I farten kommer jeg på to "Leeds-personer" som er født (og oppvokst) i Middlesbrough,
det er Don Revie og Jonathan Woodgate. Antagelig er det flere.....

Runar

Quote from: berlin on October 16, 2010, 13:29:21

Byens Leeds-tilknytning:

I farten kommer jeg på to "Leeds-personer" som er født (og oppvokst) i Middlesbrough,

NORMAN HUNTER

Fripp

M I D D L E S B R O U G H    T R I V I A

Middlesbrough er en del av North Yorkshire men forbindes mer med Teesside og byene nordover.  Byen har ca 140.000 innbyggere, og er arealmessig svært begrenset.  Det som kan skje av utvidelse i byen må skje i nabodistriktene, da byen Middlesbrough pr definisjon er full.
Navnet stammer sannsynligvis fra at den gamle borgen var omtrent midtveis mellom Durham og Whitby â€" 2 viktige byer fra gammelt av.  Navnet kan spores tilbake til år 400!

Enkelte hevder at bydelen Cleveland har den største andelen gamle skandinaviske bydelsnavn i UK.    Byen besto i 1801 bare av 25 sjeler, men vokste raskt da noen fant ut at havna var velegnet til kulltransport.  Senere kom jernbanen, og produksjon av jern og stål.

Byens motto er Erimus (We shall be), og henspeiler på den veksten man så for byen på midten av 1800-tallet.

Byens vennskapsbyer er Middlesboro (Kentucky USA), Oberhausen (Tyskland), Dunquerque (Frankrike) og  Masvingo (Zimbabwe).

Byens havnedistrikt er det området i England og Wales med lavest forventet levealder.

UK’s eneste skulptur av amerikaneren Oldenburg finnes i Middlesbrough.   Spectra-txt er et 10-meter høut tårn av metall og optisk fiber. 

Middlesbrough var først by i UK som installerte CCTV med høyttaler.  Disse brukes til å kjefte på folk som kaster sneiper på gata osv.  Til tross for stadig nedgang, er kriminaliteten 4. høyest i UK.

Foruten fotball, setter speedway og futsal byen på kartet.

Kjente personer fra Middlesbrough:
Jack Hatfield (svømmer)
Alyson Jones (svømmer)
Chris Rea
Pal Rodgers (Free, Bad Company)
Paul Daniels (tryllekunstner)

Middlesbrough FC (Boro)

Grunnlagt 1876, profesjonell fra 1889.  Riverside Stadium ble tatt i bruk i 1995, og er klubbens 5. stadion.  Ayresome Park var hjemmebane fra 1903 til 1995, og før det brukte man Linthorpe Road.   Riverside tar 34.988 tilskuere og var en av de første i den siste bølgen av nye stadioner.  Det var tilnærmet fullt hus både i landskampen mellom England og Slovakia i 2003 og PL-kampen mot Norwich i 2004.  Klubbrekorden er fra Ayresome Park med over 53.000 mot Newcastle i 1949.

Klubben har tradisjonelt rivalisert med klubbene nordover, dvs Sunderland og Newcastle, men også Yorkshireoppgjøret mot Leeds er viktig.

Klubben har stort sett vært å finne i de 2 øverste divisjonene.  Allerede i 1902 rykket man opp i 1.divisjon.  Etter noen år i 2. divisjon på 20-tallet, var klubben på ny å finne i 1. divisjon fram til 1954.  I 1966 rykket man så ned til 3. divisjon, før klatringen startet igjen.  Med Jack Charlton som manager rykket klubben opp i 1. divisjon igjen i 1974. 
Store økonomiske problemer gjorde at klubben ble flyttet ned i 3. divisjon i 1986.  Med bare en snau time før deadline ble klubben reddet fra konkurs av nåværende eier.  Litt opp og ned mellom 2. og 1. divisjon fulgte, men klubben var en av klubbene som grunnla PL. 
1997-98 var man en sesong på 2.nivå, før nye 11 PL år fulgte.   Nå er man i championship på 2. sesongen.

Boro vant sin eneste tittel i 2004 da de slo Bolton 2-1 i ligacupfinalen. 
Følgende år tapte de finalen i UEFA-cupen mot Sevilla.  I både kvartfinale og semifinale lå klubben under 3-0 etter første bortekamp, men vant begge hjemmekampene 4-0!

Supporterne kalles smoggies, basert på smogen som alltid har preget byen.

Middlesbrough var i finalen både i ligacupen og FA-cupen i 1996-1997, med seier i den første og tap i den andre som fasit.

Flymo har aldri vært sponsor for klubben.

Største seier og største tap er begge 9-0,  hhv  Brighton og Blackburn.

Klubben har hatt en rekke kjente navn som manager, spesielt etter Jack Charlton:  Malcolm Allison, Bruce Rioch, Colin Todd, Bryan Robson, Steve McClaren, Gareth Southgate, og nåværende gamle Leeds-helt Gordon Strachan.

Legender i klubben inkluderer Brian Clough, Willie Maddren, Tony Mowbray, Bernie Slaven, Juninho, Gareth Southgate.

Tim Williamson har 602 kamper
George Camsell har 345 mål

Foruten de ovennenvte, så er her en kjapp liste over andre spillere so har vært innom Boro:

David Armstrong,  Nobby Stiles,  Viv Anderson, Gary Pallister,  Colin Cooper,  Fabrizio Ravanelli,  Mikkel Beck,  Andy Townsend,  Gianluca Festa,  Mark Schwarzer,  Mark Viduka,  Jimmy Floyd Hasselbaink,  Paul Ince,  Ugo Ehiogu,  Jonathan Greening,  Stewart Downing,  George Boateng,  Branco,  Christian Karembeu.

Glemte John Hicton og David Armstrong. Og ikke minst Terry Cooper!!

Gufrias

Quote from: berlin on October 16, 2010, 13:29:21

Byens Leeds-tilknytning:

Brian Clough

Sølvreven

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".