Skrevet av Emne: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, 8/1 2011, kl 13.45 = Offisielt  (Lest 95768 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Denne kampen blir ITV-kamp og blir spilt på lørdag kl 13.45.  ;)

VS

FA cup kamp på Emirates Stadium i London, lørdag den 8.januar 2011, kl 13.45 (norsk tid).

The clash of the gigants blir nok henstand til endel synspunkter i den neste måneden, så derfor opprettes tråden nå. Det har vært få ligaoppgjør mellom disse lagene de siste årene, men det har vært noen virkelig tøffe dyster i cupene!

Etter vårt første opprykk i 1924 ble vi rundspilt og tapte 1-6 på Highbury like før jul, men allerede i april 1925 slo vi tilbake og vant 1-0 på Elland Road etter skåring av Whipp foran 20.000 tilskuere.

Arsenal stoppet vårt første cupeventyr i 1950 med 1-0 i kvartfinalen på Highbury. Den gang med over 62.000 tilskuere på tribunen.

Siden den gang så har vi 7 ganger i FA-cupen og 2 ganger i ligacupen. Vi har tapt alle kamper (noen etter omkamp) men unntak av to finaler:

I ligacupfinalen 1968 da Terry Cooper drømte tre netter på rad om at han skåret seiersmålet, noe som også ble virkelighet.
http://www.youtube.com/watch?v=dvvQndJzUYk&feature=related
(Et par minutter fra denne ligacupfinalen finner du fra ca 5.55 i denne lenken.)


I FA cupfinalen 1972 da Allan Clarke stupheadet inn 1-0 som ga cupgull uten bankett fordi Leeds skulle ut i avgjørende ligamatch mandagen etter mot Wolves.
http://www.youtube.com/watch?v=JtiECsS4LRE




Head-to-Head:

April 16, 2004          Arsenal Leeds 5-0
November 01, 2003 Leeds Arsenal 1-4
May 04, 2003           Arsenal Leeds 2-3
September 28, 2002 Leeds Arsenal 1-4
January 20, 2002     Leeds Arsenal 1-1
August 21, 2001     Arsenal Leeds 1-2
May 05, 2001          Arsenal Leeds 2-1
November 26, 2000 Leeds Arsenal 1-0

April 16, 2000          Leeds Arsenal 0-4
December 28, 1999 Arsenal Leeds 2-0
May 11, 1999           Leeds Arsenal 1-0
December 20, 1998 Arsenal Leeds 3-1
January 10, 1998    Arsenal Leeds 2-1
August 09, 1997     Leeds Arsenal 1-1
February 01, 1997   Leeds Arsenal 0-0
October 26, 1996    Arsenal Leeds 3-0
April 06, 1996          Arsenal Leeds 2-1
October 14, 1995    Leeds Arsenal 0-3
December 17, 1994 Arsenal Leeds 1-3
August 23, 1994      Leeds Arsenal 1-0

(Kamper i "bold" er ikke med i statestikken under.)

Head-to-Head Arsenal vs Leeds United

Total record: Up to & including 1999-2000 season
League           P    W   D   L   F    A
Home             48   27  10  11  86   48
Away             48    9  15  24  54   82

FA Cup           P    W   D   L   F    A
Home             7    2   4   1   6    5
Away             4    2   2   0   7    5
Neutral          1    0   0   1   0    1

League Cup   P    W   D   L   F    A
Home             1    1   0   0   7    0
Away             1    0   1   0   1    1
Neutral          1    0   0   1   0    1

Total            P    W   D   L   F    A
                111   41  32  38  161  143

Record win:    7-0, home, league cup, 04/09/1979
Record defeat: 1-6, away, league, 09/05/1973



Trådtittel blir oppdatert!  :)
« Siste redigering: Januar 04, 2011, 23:37:21 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #1 på: November 29, 2010, 13:52:06 »
Kanskje ikke lov å være så negativ som jeg er nå, men vi kommer til å få grisebank......
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

euphor9

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #2 på: November 29, 2010, 14:20:53 »
Kanskje ikke lov å være så negativ som jeg er nå, men vi kommer til å få grisebank......

Grisebank eller ikke,skal bli morsomt å møte Arsenal igjen.


Jon R

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #3 på: November 29, 2010, 14:26:38 »
Vi burde vel ha like stor sjans i denne, som på Old Trafford i januar. Ser at Arsenal fansen hoverer og tar seieren på forskudd, akkurat som Scum fansen gjorde det... :D
Jon R.

testo

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #4 på: November 29, 2010, 14:34:54 »
Jeg har minnene fra kampene etter cup triumfen mot Manu ifjor sterkt i minne enda...Etter den kampen vant vi kun 8 av 27 kamper, det sier litt om hvordan vi spillte før den kampen og enda rykka direkte opp.
Blir det slik i år også så tror jeg vi havner laaaangt nede på tabellen, kanskje så langt ned at vi.....nei dette ble for negativt....

Velger tap mot Arsenal og en godkjent avsluttning på serien fremfor seier og et mareritt av en sesong avsluttning.
Jeg har liten tro på at Leeds får i både pose og sekk her, det er andre allt for flinke til å påse at aldrig kommer til å skje.

Hva hente ifjor etter ManU kampen egentlig?

Har spillere og ledere lært av dette, eller er vi verdens beste etter en ny samme kamp?

Fyller vi bare opp pungen til Bates med gullbarer?

Eller gjør de nå et forsøk på og hente inn et par klasse spillere i Januar slik at vi kan få i både pose og sekk?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

columbi

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #5 på: November 29, 2010, 14:51:29 »
Det beste med en slik kamp er øvelse i å spille mot svært gode lag. Noe jeg synes Leeds har klart bra mot både Liverpool, Man U og Tottenham tidligere. Men enige med dem som kanskje synes det er greit med et hederlig tap og heller fortsatt trøkk på serien.
Og det hadde vært gøy å vært på Emirates på nyåret. Og glemmer heller ikke forrige gang vi slo Arsenal og snøt dem for muligheten til ligatittelen, mens vi klarte oss. Arsenal er en gammel hovedfiende og av den grunn spesielt morsomt å slå.
 

B-m

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #6 på: November 29, 2010, 15:16:10 »
Jeg har minnene fra kampene etter cup triumfen mot Manu ifjor sterkt i minne enda...Etter den kampen vant vi kun 8 av 27 kamper, det sier litt om hvordan vi spillte før den kampen og enda rykka direkte opp.
Blir det slik i år også så tror jeg vi havner laaaangt nede på tabellen, kanskje så langt ned at vi.....nei dette ble for negativt....

Velger tap mot Arsenal og en godkjent avsluttning på serien fremfor seier og et mareritt av en sesong avsluttning.
Jeg har liten tro på at Leeds får i både pose og sekk her, det er andre allt for flinke til å påse at aldrig kommer til å skje.

Hva hente ifjor etter ManU kampen egentlig?

Har spillere og ledere lært av dette, eller er vi verdens beste etter en ny samme kamp?

Fyller vi bare opp pungen til Bates med gullbarer?

Eller gjør de nå et forsøk på og hente inn et par klasse spillere i Januar slik at vi kan få i både pose og sekk?

Man kan ikke si at kampen mot scum var alene skyld i dårlige prestasjoner etter nyttår. Vi hadde en relativt tynn stall over hele linjen, og tror dette var utslagsgivende. Vi hadde bare 4 sentrale midtbanespillere og lite med vinger, samtidig som urutinerte back-ups på spissplass. Forsvaret var også tynt besatt. Rovdrift på spillere var det største problemet etter nyttår..

  Tror ikke det samme blir å skje om vi vinner mot Arsenal - Med Nunez, Clayton, Paynter, McCormack, Naylor, Collins, Bessone, Hughes, White, Parker, Faye, Bromby, Grella og Somma har vi en meget sterk reservebenk hvor nesten alle kan spille seg inn på et evt førstelag
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Ozzy96

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #7 på: November 29, 2010, 15:44:55 »
Tv kamp og Pr er penger + at det er gøy å sjå dei mot store lag  ;D

Blank_File

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #8 på: November 29, 2010, 16:45:21 »
Nå er jo Scum - Pul i samme runde, så vi får håpe den blir flyttet slik at vi kan se på TV. :)

DenHviteYeboah

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #9 på: November 29, 2010, 17:41:38 »
Det beste med en slik kamp er øvelse i å spille mot svært gode lag. Noe jeg synes Leeds har klart bra mot både Liverpool, Man U og Tottenham tidligere. Men enige med dem som kanskje synes det er greit med et hederlig tap og heller fortsatt trøkk på serien.
Og det hadde vært gøy å vært på Emirates på nyåret. Og glemmer heller ikke forrige gang vi slo Arsenal og snøt dem for muligheten til ligatittelen, mens vi klarte oss. Arsenal er en gammel hovedfiende og av den grunn spesielt morsomt å slå.
Her tar du nok feil!Liverpool er definitivt IKKE et godt lag ;D ;D ;D
MOT!

Tarald72

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #10 på: November 29, 2010, 17:47:03 »
 ;D ;D ;D
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Tarald72

LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Andersen

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #12 på: November 29, 2010, 19:24:28 »
Håper vi gjør en bra match mot the Gunners, men ikke noe mere  :-[ vil ikke ha en gjentakelse av formkurven, vi hadde i slutten av desember og hele januar hvor alt var bare sorgen , og det så ut til at vi brant alt kruttet på noen cup -kamper. LEEDS4EVER.

euphor9

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #13 på: November 29, 2010, 19:54:04 »
Håper vi gjør en bra match mot the Gunners, men ikke noe mere  :-[ vil ikke ha en gjentakelse av formkurven, vi hadde i slutten av desember og hele januar hvor alt var bare sorgen , og det så ut til at vi brant alt kruttet på noen cup -kamper. LEEDS4EVER.

Går ikke ant at vi får like dårlig form etter en cup seier på nytt,lure enda på ka som skjedde forrige sesong?  Overpresterte vi først for så å underprestere ætter jul?? 

Arsenal må gjerne slå oss,men vi får se ;)

Tarald72

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #14 på: November 29, 2010, 20:58:12 »
For å være ærlig så syns jeg ikke vi har overprestert hittil, selv om vi har prestert bra, det viser jo tabellen.......så jeg tror ikke det er noen fare......kan jo absolutt være morsomt å spille mot PL-lag, og som med alle andre fotballkamper går vi vel inn for å vinne!!!!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

berlin

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #15 på: November 29, 2010, 21:07:21 »
Alle kommentarer i denne tråden og i den generelle "FA-cupen" tråden  (http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,9299.120.html) om frykt for formsvikt om vi beseirer Arsenal, må da bare være "morro-kommenatrer", eller?

Er det noen som er såpass "overtroiske" at de frykter at en Leeds-seier mot Arsenal vil føre til  formsvikt deluxe?

Er også enig med de som påpeker at Man U og evt. Spurs-kampen(e) på langt nær forklarer formsvikten som kom mellom og etter disse kampene.
« Siste redigering: November 29, 2010, 21:09:21 av berlin »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #16 på: November 29, 2010, 21:27:17 »
Jeg for min del satser på motsatt virkning denne gangen, altså at vi slår Arsenal og får en formstigning, tar igjen QPR, og får sølvtøy igjen :)

Tom S

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #17 på: November 29, 2010, 21:29:23 »
Har du troen, Rudi ?
:)
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #18 på: November 29, 2010, 21:39:46 »
Har du troen, Rudi ?
:)

Ingenting er umulig for The Mighty Whites 8)

Tarald72

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #19 på: November 29, 2010, 21:57:44 »
Alle kommentarer i denne tråden og i den generelle "FA-cupen" tråden  (http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,9299.120.html) om frykt for formsvikt om vi beseirer Arsenal, må da bare være "morro-kommenatrer", eller?

Er det noen som er såpass "overtroiske" at de frykter at en Leeds-seier mot Arsenal vil føre til  formsvikt deluxe?

Er også enig med de som påpeker at Man U og evt. Spurs-kampen(e) på langt nær forklarer formsvikten som kom mellom og etter disse kampene.

Må si meg enig med Berlin her.......du bist eine groBe Berlinerbolle!!!  ;D
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

berlin

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #20 på: November 29, 2010, 22:10:35 »
Alle kommentarer i denne tråden og i den generelle "FA-cupen" tråden  (http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,9299.120.html) om frykt for formsvikt om vi beseirer Arsenal, må da bare være "morro-kommenatrer", eller?

Er det noen som er såpass "overtroiske" at de frykter at en Leeds-seier mot Arsenal vil føre til  formsvikt deluxe?

Er også enig med de som påpeker at Man U og evt. Spurs-kampen(e) på langt nær forklarer formsvikten som kom mellom og etter disse kampene.

Må si meg enig med Berlin her.......du bist eine groBe Berlinerbolle!!!  ;D

....og jeg på min side er "enig" med Rudi. Jeg kan ikke se hvorfor en seier over Arsenal ikke skulle bety noe positivt for klubbens prestasjoner etter 3.runde kampen.

Tarald72

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #21 på: November 30, 2010, 01:07:16 »
Så fint at så mange på forumet er enige da......  ;)
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #23 på: November 30, 2010, 14:41:32 »
Leeds har fått allokert 8.500 billetter til kampen mot Arsenal.

http://www.leedsunited.com/news/20101130/arsenal-ticket-information_2247585_2233915

pale

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #24 på: November 30, 2010, 15:17:13 »
Alle kommentarer i denne tråden og i den generelle "FA-cupen" tråden  (http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,9299.120.html) om frykt for formsvikt om vi beseirer Arsenal, må da bare være "morro-kommenatrer", eller?

Er det noen som er såpass "overtroiske" at de frykter at en Leeds-seier mot Arsenal vil føre til  formsvikt deluxe?

Er også enig med de som påpeker at Man U og evt. Spurs-kampen(e) på langt nær forklarer formsvikten som kom mellom og etter disse kampene.

Må si meg enig med Berlin her.......du bist eine groBe Berlinerbolle!!!  ;D

....og jeg på min side er "enig" med Rudi. Jeg kan ikke se hvorfor en seier over Arsenal ikke skulle bety noe positivt for klubbens prestasjoner etter 3.runde kampen.

Jeg tror, helt seriøst, at med et sjokkresultat mot Arsenal så kan vi igjen risikere å gå på en smell i serien.
Det skjedde jo i fjor, og at det ikke hadde sammenheng med cupkampene våre, synes jeg med respekt og melde er vås.
"Stallen var så tynn i fjor"
Javel, den var vel like tynn fram til jul, da var vi uslåelige. Etter jul hentet vi faktisk spillere som McSheffrey, som de fleste da trodde skulle forsterke oss. Og sammenligner vi vår fjorårsstall med de fleste av våre motstandere, var ikke stallen vår tynn. Vi hadde Beckford, Becchio, Johnson, Howson, Kilkenny, Gradel, Kisnorbo. Alle spillere som er faste på laget i år (-Becks og Kisnorbo selvsagt).

Nei, dette blir en morsom kamp og se, men noe resultat tror jeg nok ikke vi verken skal tro eller håpe på
 ;)

(Selv om det sikkert blir som da vi spilte mot Arsenal for noen år siden. Med seier kunne de snyte Scum for ligagull, vi hadde ikke noe å spille for. Jeg sa til alle kjente at denne gangen, denne gangen skulle jeg for første og siste gang håpe at Leeds tapte. Det varte i 15 sekunder ut i 1. omgang, da var jeg like vill som vanlig. Og Leeds vant, og skaffet scum ligagull, selvsagt. Jeg var strålende fornøyd)

Kickthemdown

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #25 på: November 30, 2010, 15:26:09 »
Leeds har fått allokert 8.500 billetter til kampen mot Arsenal.

http://www.leedsunited.com/news/20101130/arsenal-ticket-information_2247585_2233915

Tenk at man må slåss som bare det for å få tak i en billett blant 8500. :D

Kommer til å bli magisk !!

Promotion 2010

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #26 på: November 30, 2010, 17:02:50 »
Tickets will go on sale to Silver Members and Junior Gunners on Thursday 2nd December 2010 at 2pm. (Booking fees apply).

Arsenal legger ut billettene på torsdag, og foreløpig ligger denne infoen på hjemmesiden deres:

Arsenal v Leeds

The FA Cup sponsored by E.ON, Emirates Stadium

Saturday, January 08, 2011, 15:00



Skulle kampen bli TV-sendt og flyttet til søndag så burde vi få vite noe om det før den 2.desember!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #27 på: November 30, 2010, 17:05:30 »
Alle kommentarer i denne tråden og i den generelle "FA-cupen" tråden  (http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,9299.120.html) om frykt for formsvikt om vi beseirer Arsenal, må da bare være "morro-kommenatrer", eller?

Er det noen som er såpass "overtroiske" at de frykter at en Leeds-seier mot Arsenal vil føre til  formsvikt deluxe?

Er også enig med de som påpeker at Man U og evt. Spurs-kampen(e) på langt nær forklarer formsvikten som kom mellom og etter disse kampene.

Må si meg enig med Berlin her.......du bist eine groBe Berlinerbolle!!!  ;D

....og jeg på min side er "enig" med Rudi. Jeg kan ikke se hvorfor en seier over Arsenal ikke skulle bety noe positivt for klubbens prestasjoner etter 3.runde kampen.

Jeg tror, helt seriøst, at med et sjokkresultat mot Arsenal så kan vi igjen risikere å gå på en smell i serien.
Det skjedde jo i fjor, og at det ikke hadde sammenheng med cupkampene våre, synes jeg med respekt og melde er vås.
"Stallen var så tynn i fjor"
Javel, den var vel like tynn fram til jul, da var vi uslåelige. Etter jul hentet vi faktisk spillere som McSheffrey, som de fleste da trodde skulle forsterke oss. Og sammenligner vi vår fjorårsstall med de fleste av våre motstandere, var ikke stallen vår tynn. Vi hadde Beckford, Becchio, Johnson, Howson, Kilkenny, Gradel, Kisnorbo. Alle spillere som er faste på laget i år (-Becks og Kisnorbo selvsagt).


Mr. Pale Ale

Jeg skriver på langt nær "hele forklaringen".  

Jeg tror som deg at det hadde en (inn)virkning på laget, men formsvikten var enorm og den varte og rakk, nesten så lenge at det var på nippet at det gikk til hel....
Alle vet hvor viktig og sentral den mentale/psykologiske delen er. Hvor stor denne "delen" er og hvor lang tid det tok for å bli "kvitt" den, er det umulig å diskutere frem rasjonelt.

Dessuten, den motsatte effekten kan også skje. Vi spiller ikke lenger mot Yeovil, Leyton Orient, tvert imot, vi spiller mot mange tradisjonelle PL-lag med rundt 20.000 på tribunene i snitt. Det er ikke sikkert gutta vandrer rundt på rosa skyer etter en seier mot Arsenal, og som du sier, mange av de fortsatt i vårt lag, og har forhåpentligvis lært noe av sist gangs uvirkelige drøm mot Man U og dels mot Spurs.

Formsvikt, formoppsving eller ingen forandring i form, som følge av å banke the Gunners. Who knows?

Antagelig blir vi slått ut, og alle hypoteser faller.
« Siste redigering: November 30, 2010, 17:10:30 av berlin »

Woody

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #28 på: November 30, 2010, 17:51:52 »
Tickets will go on sale to Silver Members and Junior Gunners on Thursday 2nd December 2010 at 2pm. (Booking fees apply).

Arsenal legger ut billettene på torsdag, og foreløpig ligger denne infoen på hjemmesiden deres:

Arsenal v Leeds

The FA Cup sponsored by E.ON, Emirates Stadium

Saturday, January 08, 2011, 15:00



Skulle kampen bli TV-sendt og flyttet til søndag så burde vi få vite noe om det før den 2.desember!

Ser på Leeds sine sider at det er satt opp fire forskjellige prisar,kva betyr Band 1,2,3, 4?eg veit at betyr forskjellige plassar på tribuna,men veit nokon kva er kvar?
LIFE IS LEEDS

pale

Sv: FA CUP 3.RUNDE: ARSENAL vs LEEDS UNITED, "9/1 2011" UOFFISIELT
« Svar #29 på: November 30, 2010, 17:52:37 »
Alle kommentarer i denne tråden og i den generelle "FA-cupen" tråden  (http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,9299.120.html) om frykt for formsvikt om vi beseirer Arsenal, må da bare være "morro-kommenatrer", eller?

Er det noen som er såpass "overtroiske" at de frykter at en Leeds-seier mot Arsenal vil føre til  formsvikt deluxe?

Er også enig med de som påpeker at Man U og evt. Spurs-kampen(e) på langt nær forklarer formsvikten som kom mellom og etter disse kampene.

Må si meg enig med Berlin her.......du bist eine groBe Berlinerbolle!!!  ;D

....og jeg på min side er "enig" med Rudi. Jeg kan ikke se hvorfor en seier over Arsenal ikke skulle bety noe positivt for klubbens prestasjoner etter 3.runde kampen.

Jeg tror, helt seriøst, at med et sjokkresultat mot Arsenal så kan vi igjen risikere å gå på en smell i serien.
Det skjedde jo i fjor, og at det ikke hadde sammenheng med cupkampene våre, synes jeg med respekt og melde er vås.
"Stallen var så tynn i fjor"
Javel, den var vel like tynn fram til jul, da var vi uslåelige. Etter jul hentet vi faktisk spillere som McSheffrey, som de fleste da trodde skulle forsterke oss. Og sammenligner vi vår fjorårsstall med de fleste av våre motstandere, var ikke stallen vår tynn. Vi hadde Beckford, Becchio, Johnson, Howson, Kilkenny, Gradel, Kisnorbo. Alle spillere som er faste på laget i år (-Becks og Kisnorbo selvsagt).


Mr. Pale Ale

Jeg skriver på langt nær "hele forklaringen". 

Jeg tror som deg at det hadde en (inn)virkning på laget, men formsvikten var enorm og den varte og rakk, nesten så lenge at det var på nippet at det gikk til hel....
Alle vet hvor viktig og sentral den mentale/psykologiske delen er. Hvor stor denne "delen" er og hvor lang tid det tok for å bli "kvitt" den, er det umulig å diskutere frem rasjonelt.

Dessuten, den motsatte effekten kan også skje. Vi spiller ikke lenger mot Yeovil, Leyton Orient, tvert imot, vi spiller mot mange tradisjonelle PL-lag med rundt 20.000 på tribunene i snitt. Det er ikke sikkert gutta vandrer rundt på rosa skyer etter en seier mot Arsenal, og som du sier, mange av de fortsatt i vårt lag, og har forhåpentligvis lært noe av sist gangs uvirkelige drøm mot Man U og dels mot Spurs.

Formsvikt, formoppsving eller ingen forandring i form, som følge av å banke the Gunners. Who knows?

Antagelig blir vi slått ut, og alle hypoteser faller.

Jepp, det tror nok jeg også.
Tror vi er ganske så enige. Det blir som arv/miljødebatten til Eia i fjor. Hvor mye skyldes arv, 70%? 50%? 30%? Hvor mye av formtapet skyldes seieren på OT?